neprihlásený Pondelok, 25. novembra 2024, dnes má meniny Katarína
Softvérové manipulovanie s emisiami sa týka 1.2 milióna Škodoviek, budú zvolané

Značky: doprava

DSL.sk, 29.9.2015


Manipulácie emisií v rámci aktuálneho škandálu automobilky Volkswagen sa týkajú aj 1.2 milióna dieselových vozidiel značky Škoda.

Na základe pondelkových informácií českej automobilky o tom informujú agentúra Reuters a noviny iDnes.

Koľko z nich bolo predaných na slovenskom trhu zatiaľ automobilka neinformovala.

Ako sme detailne upozornili v tomto článku, americká federálna agentúra pre ochranu životného prostredia EPA a kalifornská komisia pre ochranu ovzdušia CARB na konci predminulého týždňa obvinili automobilku Volkswagen a jej dcérsku automobilku Audi z obchádzania legislatívy o ochrane ovzdušia modifikovaním správania ich vozidiel pri testovaní emisií. Obvinenie sa týkalo pôvodne 482 tisíc vozidiel na americkom trhu.

Konkrétne podľa obvinenia automobilka vo viacerých dieselových modeloch s dvojlitrovým motorom od roku 2009 používa softvér, ktorý podľa EPA detekuje oficiálne certifikované testovanie EPA na emisie. Tento softvér k zisťovaniu testovania vyhodnocuje pozíciu volantu, rýchlosť vozidla, dobu zapnutia motora a barometrický tlak, čo mu má umožniť presne zistiť certifikované testovanie.


Volkswagen 2015 Golf TDI, kliknite pre zväčšenie (foto: Volkswagen)



Ak softvér detekuje certifikované testovanie, podľa EPA plne aktivuje technológie pre znižovanie emisií a emisie tak vyhovujú štandardom. Pri bežnom používaní používa riadiaci softvér vozidla ale iný režim s redukovanou účinnosťou technológií pre kontrolu emisií a emisie oxidov dusíka pri bežnej jazde presahujú povolené normy 10 až 40-krát v závislosti na type jazdy.

Automobilka problémy s emisiami priznala, týkať sa majú celosvetovo 11 miliónov vozidiel. Automobilka najskôr rozdiely oznažila za nezrovnalosti respektíve výrazné odchýlky, šéf spoločnosti Martin Winterkorn následne použil aj termín manipulácia.

V dôsledku škandálu Winterkorn odstúpil z čela spoločnosti, vedomosť o manipuláciách poprel. Akcie automobilky vlastnenej majoritne rodinou Porsche sa od zverejnenia obvinení 18. septembra prepadli o cca 40%.

Verejne ale automobilka zatiaľ nezverejnila ani nepotvrdila technické detaily a všetky informácie EPA a otvorených zostáva viacero otázok. Najdôležitejšími pre majiteľov áut je aký dopad na jazdné vlastnosti, výkon a spotrebu má režim motora vyhovujúci emisným limitom v porovnaní s dnes používaným režimom v bežnej premávke, k akej zmene parametrov príde v prípade uvedenia predmetných vozidiel do stavu vyhovujúceho emisným normám len softvérovou aktualizáciou respektíve či a aké hardvérové úpravy bude automobilka realizovať.

Problémy sa týkajú dieselových TDI motorov s typovým označením EA 189, ktoré podľa iDnes Škoda montovala do predchádzajúcich generačných modelov Octavia, Fabia, Superb, Rapid a Roomster. V aktuálne predávaných nových modeloch nie sú tieto motory použité a novšie motory vyhovujúce norme Euro 6 podľa automobilky Volkswagen plne spĺňajú emisné limity.

O ktoré staršie ročníky modelov Škoda konkrétne ide, s akým objemom motora a do akej miery prekračujú motory EA 189 európske emisné limity v jednotlivých modeloch zatiaľ nie je známe.

Podľa informácií Škody pre iDnes ale automobilka dotknuté vozidlá zvolá do autorizovaných servisov, kde prebehnú zatiaľ nešpečifikované technické nápravné opatrenia hradené Volkswagenom.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

wololo wololo a jeb, je z toho benzin
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

4Maniakova nezbedná ruka!
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

No daj ešte dva...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

https://vine.co/v/eIXejbQ2utM
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

majitelia budu pekne nasrani ked z deklarovaneho vykonu uberu dobrych 40%, inak sa to emisii nezmestia
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Maniak si pokrytecky schizofrenik. Za to, ze sa teraz uboho podpisujes mojim nickom. Povedal som ti to v tej druhej diskusii - si tu vseobecne za blba, tak sa s tym uz konecne zmier.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Jeho neprítomnosť na DSL.sk počas letných prázdnin nepovažujem za čistú náhodu :). Evidentne nevie čo v škole so sebou...
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Bol na prázdninach u starej mamy
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Hmmm, ale si mu dal... asi bude sedieť celý večer na záchode...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

how do you turn this on
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Lick it down there!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Hajááj naše slovensko už dávno predalo emisie pod cenu, takže nás to netrápi.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

ale začne, keď ich budeme musieť za drahý peniaz nakupovať
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

naco? sak su to nemecke auta. :-)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

som zvedavy, co na tych autach chcu zvolavat a "opravit". jedine akotake opravenie je trvale obmedzenie toho motora na uroven tych kvot.

ale potom som zvedavy, ktory sofer by si dobrovolne nechal obmedzit auto
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Kompletne ho motoricky prerobia na Flinstonemobile. Potom už bude za emisie zodpovedný už iba individuálne každý pasažier tohto vozidla. Jedine pred emisnou kontrolou výrobca neodporúča konzumáciu strukovín.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Napríklad môžu v poslednom riadku mimoriadne sofistikovanej funkcie nahradiť:
return( isTested)
za
return( true)
.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

zalezi.
kludne sa moze stat, ze 'opraveny' motor dostane do technicaka nejaky stempel, a pri naslednej stk ti auto bez stempla neprejde emisnou :o)

cili, nic sa nedeje, akurat ta bude emisna stat o jednu flasu borovicky viac ako dovcil.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

To keby tento škandál nevznikol tak 1.2 mega aut neprejde stk?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

P***vina, toto sa STK ani emisnej netýka, auto prechádza emisnou na základe merania emisií a tie boli aj doteraz v poriadku.
Jedine by mohli všetkým postihnutým autám zrušiť v homologizácii kolonku EURO5-6 alebo, ak chcú byť veľmi drsno-jebnutí, tak zrušiť úplne homologizáciu od nejakého dátumu (tým čo si nedajú urobiť patch) a automaticky vyradiť z evidencie, ako sa to kedysi robilo pri prechode na nové značky, potom už len individuálna homologizácia za kedysi bohumilých 20000 Sk, teraz odhadujem 700 Evri ale toto nespravia, na to sú mäkkí (všimnite si mäkké i v slove mäkkí, to dokáže len elita, na dsl.sk odhadujem také 2%).
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Uč nás, maestro
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Presne, v EU sa NOx nemeria, s EK problem nie je a ani nebude.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Na Slovensku si nikto neda dobrovolne obmedzit motor. Ale vo vyspelom svete su ludia ktorych trapi, ako ich auto znecistuje prirodu. Presne ich sa cela kauza dotkla a je z toho take halo.
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

A teraz by som poprosil ten zoznam ludi napisany na tej jednej A4, ktorych sa to dotklo a ktori na tom nechcu vytrieskat ziadne odskodne.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Polovica obyvatelov Svajciarska a Californie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ľudia, ktorých to trápi sú len pokrytci, lebo ak by ich to naozaj trápilo jazdili by MDH, bicyklom, pešobusom, a nie každí na vlastnej audinke.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Cakal som ci sa niekto toho chyti, ale este ta doplnim - ludi, ktorych to skutocne trapi a maju na to, si kupili Tesly, Fiskery a podobne(aj ked ok z ekologickeho hladiska mozme debatovat, emisie sa ich uz ale priamo netykaju). Ti ktori na to nemaju si kupili aspon hybridy typu Prius, alebo maju 0,8litrove objemy ako VW UP, smarty a podobne mestske presuvadla(ak uz su nuteni mat aut), ale nie o tych, o ktorych je rec.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ach jaj, tieto kokotiny o vyspelom svete, čo tu počúvam od zakomplexovaných gastarbeitrov.
Vo vyspelom svete obludne ojebávajú všetky mysliteľné pravidlá, megaOJEB Volkswagenu, to je ten pravý vyspelý svet, to je tá pravá tvár západnej kultúry.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

VW zaslepci aj tak budú tie črepy kupovať a vyhlasovať za najlepšie autá na svete. TSI sa kazili, kupovali. TFSI sa kazli, kupovali. Zatekalo do Golfov, tiež sa kupovali, 2-litre TDI sa drbali a zablokovali riadenie za jazdy, zasa to kupovali...
Posledné dobré motory boli staré 66kW 1,9TDI
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

v prvom rade - diesel nepratri do osobnych aut. a este menej do ruk kokotov, co nim jazdia iba v meste (a aj to len do roboty, do tesca, do kostola a domov).
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Presne, to hovorím stále. Nafťák do traktoru, kamiónu alebo na dlhé trasy.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

okej, v podstate suhlasim, otazne potom je preco je stale vyhodnejsie jazdit naftakom? pokial to vyhodnejsie bude, ludia to kupovat budu...mas cca o 20% lahsie palivo, o minimalne 20% mensiu spotrebu aj pri vyssom vykone, a z nastupujucou generaciou turbo-benzinov sa vyhoda udrzby u benzinov straca...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Marketing a marketing. Presne ako tento na ich "čistý diesel". Preto to kupujú. Kto si kúpi teraz nový diesel musí byť šialenec lebo mať tam DPF, liať tam močovinu a tie turbá... (nie jedno, bmw chce dať 4)

Jediný kto má rozum je Mazda s ich Skyactive motormi. Benzín nemá žiadne turbo a dosahuje lepšie hodnoty spotreby a emisií ako tieto 3 valcové žebráky s turbom/kompresorom.
Skyactive-2 bude mať taký kompresný pomer kde sa bude benzín sám vznecovať tlakom... držím im palce
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

tak ja mam starsi dizel, bez dpf, bez mocoviny, udrzba je rovnaka ako u benzinu (brzdy, olej, palivo, ramena...) nic extra..keby som si kupol benzin z porovnatelny vykonom, mal by som namiesto 5l spotrebu 8l, a to este nehovorim rozdiel v plne zatazenom aute, kde benzin potiahne ovela viac...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Z pohľadu logiky, ochrany životného prostredia a financií spočíva zrejme podstata ***** problému za volantom, v podobe osoby, používajúcej na daný účel individuálnu dopravu namiesto verejnej.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

praveze do prace jazdim busom, autom vynimocne, ale mam dieta a bez auta sa tazko zaobides...a kedze jazdim vecsinou dlhsie trasy, diesel vyhral, ale keby kupujem nove auto, uvazoval by som o benzine
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

mfp tvoju verejnu dopravu. Ak by som jazdil busom, tak 5:55 musim odist z domu, 6:12 mi ide bus v ktorom sa musim tlacit s ludmi 40 minut a v robote vystupujem 6:50 na zastavke. Namiesto toho 6:20 idem z domu, 6:40 som v robote, a ak si zmyslim ze chcem ranajky, tak sa stavim v tescu a v robote som 6:50. Uspora casu hodina denne, je to pohodlnejsie a busom by som tyzdenne platil 11€ autom platim 15€.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Veď ale pravdaže. 80 centov na hodinu je pekný peniaz. Sa oplatí.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Uhm, moja rec. Do mojho swifta by som uvital nieco taketo: http://dopice.sk/eRW
(swift+1.3 hayabusa, redline=13000rpm)

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

co ti ja viem, mazdicka r8 mala wankel motory (teda, mala, upustili od toho, wankel umrel, ludia im vypicovali, vracaju sa k wanklu spat). tie su, ak ma pamat neklame, vysokootackove (9-10k rpm v pohode) 1.3l objem, 170-180 kw, nejakych 250+ koni.
jedinym problemom je zivotnost motora - po 60-80-100k km je zrely na vymenu, bo pretesnit sa neda:)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

To nie je wankelov motor, Suzuki Hayabusa je motorka.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Wankel sa dá pretesniť. Menia sa tie "hrany" na tom trojuholníku. Generálka motora je tam lacnejšia ako pri 4T, ale zasa ju treba častejšie. Veľa wankelov vraj nabehalo 100-tisíce km ale tie neboli v športiaku ako RX8 ale v pick-upoch a iných. Rusi si montujú wankel stále pre svoje vládne vozidlá
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Wankel nema max otacky 9tis, jedine tak vystupny hriadel na prevodovku, samotny rotor sa toci 1/3 rychlosti otacok vystupneho hriadela. Zivotnost zavisi od stylu jazdy. Motor pali olej z principu jeho konstrukcie. Pretesnenie je praca na 1-2 dni v pohodovom tempe. 1.3L verzia je 13B, znama aj u nas, 20B boli trojrotorove 2.0-litrove jednotky. 4-rotorove boli v Mazde 787B. Pre mna najlepsi Wankel bol v RX7 FD3S, twin turbo, nadherna 13B. Eunos Cosmo s 20B bola lahodka, limitovana seria auta (cca 7000 kusov). Nevadi, staci aj RX7 FD. :) Rotory z dozitej RX7 FC mam pochromovane ako dekor, FD tak neskonci. :P
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

keby bol benzin cenovo aspon na urovni dizla alebo platy na urovni zapadu, tak by si ludia kupovali viac benzinov. osobne mi tiez viac vyhovuje mat tichy menej znecistujuci motor ale ked cesta do prace stoji 20x 7e alebo 20x 12e to je k***rozdiel
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

co by vysla vespa?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

12e za benzin znamena zhruba 160km (cena benzinu 1,25 - priemerna spotreba 6). Kedze uviedol 20x znamena to cesta do aj z prace, cize 80 km na "cestu". Neviem mne uz na pravidelne 80km dochadzanie Vespa moc nepride a to mam ten stroj naozaj rad.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Z pohľadu logiky, ochrany životného prostredia a financií spočíva zrejme podstata ***** problému za volantom, v podobe osoby, používajúcej na daný účel individuálnu dopravu namiesto verejnej.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

z pohladu logiky - ked cestujes 80km a vynalozis taketo prachy na cestovanie, preco nejdes do podnajmu? chodis pesi, za par minut si v praci a nemusis sa nervovat v zapche.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Niekto nieco napise a vsetci to opakuju do zblbnutia s tym, ze oni to tvrdili odjakziva :) narazam na to "diesel nepatri do osobnych aut" ... ziadna diskusia o VW by nebola kompletna keby to niekto nenapisal, a potom este aspon 4 nezopakovali. Sak trosku aj svoje myslienky ludia piste, nie len opakovat po sebe ako papagaji a honit si na tom ego.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

ked jazdis 1000 - 2000 km tyzdenne, tak budes rad, ze diesel v aute mozes mat ...

... diesel ma lepsi priebeh krutiaceho momentu, e.g. taha takmer od volnobeznych otacok. Zbytocne ho netreba "vytacat" aby auto slo. Pri takom pocte kilometrov sa to oplati nielen finnacne ... ale suhlas, na kratku jazdu do mesta sa neoplati. Ja ked uz sadnem do auta, tak to je minimalne 100km, ked nie viac. Takze ja by som nemenil.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to mu zbytočne píšeš, ten viac ako 100km nikdy nešiel, nikdy nemal diesel a predpokladám že nemá vôbec auto. Ľudia čo jazdia veľa na veľké vzdialenosti v ťažkom aute by benzín nikdy nekúpili. Pružnosť motora pri vyšších rýchlostiach sa s benzínom vôbec nedá porovnávať. Spotreba a cena paliva už vôbec.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Mám 81kw bratm, 300 tisíc, olejnicka jak prasa, čo mohlo odísť odišlo. Okrem motora, ten chrochce furt. Nikdy ma nenechal, vždy prišiel, aj toť teraz v pondelok sa mi roztrhol remeň, nedobíjalo, nad 2000 ot. nešlo, kuckalo, blikala palubovka jak kolotočárska maringotka ale cez Donovaly prešlo a do servisu odviezlo. A dym ? Ten ignorujem už 150tisic km... :)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ako zistim ci mam motor EA 189?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Esteze mam Hyundai. Korejska kvalita za rozumnu cenu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

korejská kvalita

to je niečo ako židovský černoch nacista

teoreticky existovať môže ale s realitou to nemá nič spoločné
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mozes to aj nejako podlozit? Kto mi da na auto 7 rocnu zaruku? Kto mi dat 5 rocnu zaruku? S obmedzenim na 150000km, alebo tri roky bez obmedzenia?
Zeby nikto z tich "kvalitnych" eu automobiliek?
Niezeby sa nekazili, ale pomer cena, vykon, kvalita, zaruka je neporovnatelna s inymi znackami.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

A este povedz kolko ta stoji povinna servisna prehliadka kazdy rok ak ti tu zaruku maju aj uznat.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Tu by som u tych EU automobiliek a VW radsej pomlcal.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Po roku:118€ Po druhom:176€
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

cca 120/rok. Pred koncom 4-ročnej predĺžili o ďalšie 2. Len v Mercedese je to celé o osobnej dohode. Individuálny prístup k zákazníkovi sa tomu nadáva. Alebo sa môžte primárne baviť o zárukách a peniazoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vidiet ze itckari nemaju paru o autach. Inak by si taku blbost zadret nemohol, a este mas taku karmu.
Nevadi. Ja som spokojny, a smejem sa kamosom s dvojrocnymi autami kde vyvavlili za opravu vstrekov na TDI 1000eur.
a inak platievam okolo 150eur. Na VW 250.
A keby si velmi chcel vediet tak uz davno neplati ze musis chodit do autorizovanych servisov aby ti platila zaruka.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

pravdou je, ze nove auto som nemal, takze info len z druhej ruky. Dalsia je, ze korejca som mal. AK by neskoncil na srotovisku, tak ho ritualne zapalim. Korejca nikdy viac.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Korejci z pred 10 rokov ano. Korejci teraz, uplne ine auto.
Si pozri napr topgear ked boli v cine a tam porovnavali cinske auta ako sa za desat rokov zmenili.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Korejska kvalita... navrhnuta v nemeckom Ruesselsheime a vyrobena v Cechach. :-)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

No pozor :) v Hyundai robia nemci ktorý utiekli z VW. Preto začali aj dosť konkurovať
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ja mam do roboty 3 km a chodim dieslom,lebo si nebem predsa kupovat kvoli tomu hattatitlu nie.
mohol by som aj pesi ale sa mi nechce.

pekny den.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

A ja som babettu prerobil na naftu a chodím na nej na rožky do jednoty. Nežere mi 2L benzínu ale 1,9L nafty na 100km
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Mám mazdu 6 2009 naftak, a co sa tyka spotreby je dost nachilna na jazdenie po meste. Ked sa zapne regeneracia DPF tak priemerna spotreba stupne zo 6l na 12l a kým nepobehate aspon 20km vám to zere naftu aj s okolo iducich aut. Som velmi zvedavý na reakciu ludí, ked po upravení jednotky pal. pocitaca budu mat ovela vyssiu priemernu spotrebu. :D
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

a si pozri svoju úžasnú mazdu zo spodu - zhrdzavená ako svina... to nikdy na vw groupe nenájdeš....
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

staci zapnut rezim so znizenymi emisiami (pri testoch) aj pocas beznej jazdy a cely problem je vyrieseny.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ja by som tie smradľavé olejničky zakázal úplne, hlavne tie staré. Stačí 15min. ráno v kolóne za 15 ročnú Octávku so studeným motorom 1.9 TDI a do práce prídem jak zhúlený.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

a napriek tomu ti to uskodilo menej ako napriklad auto s vykuchanym DPF.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Dnes pre zmenu som išiel za žeriavom ČKD, ktorý pamätá ešte asi Prvú čs republiku, to bolo ešte len požužláníčko.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:

Pridať komentár