Spoločnosť Apple zintenzívnila vývoj svojho pripravovaného elektromobilu a stanovila termín na jeho dokončenie na rok 2019.
Tvrdia to noviny The Wall Street Journal.
Podľa novín nie je ale jasné, či plán k tomuto termínu počíta už s predajom elektromobilu alebo len jeho interným dokončením.
Na projekte elektromobilu s kódovým označením Titan pracoval doteraz tím 600 ľudí, jeho veľkosť sa má aktuálne strojnásobiť.
Zatiaľ nie je známe, či Apple plánuje automobil vyrábať sama alebo pomocou partnera. Na rozdiel od telefónov, tabletov a notebookov, ktoré väčšinou vyrábajú pre značkových výrobcov čínski a taiwanskí ODM výrobcovia, si automobilky vyrábajú svoje produkty samé.
Ilustračné video, recenzia BMW i3, ceny sú v kanadských dolároch (video: Motormouth Canada)
Prvý model Apple nebude plne samojazdiacim vozidlom, Apple má podľa novín ale dlhodobejší plán počítajúci aj so samojazdiacimi modelmi.
V súčasnosti ešte nie je známe, do akej kategórie vozidiel patrí prvý vyvíjaný model. Podľa informácií The Wall Street Journal zo začiatku roka malo byť vyvíjané auto typu minivan. Podľa júlových informácií nemeckého Manager Magazinu Apple ale údajne zvažovala použitie karosérie hatchbacku BMW i3 ako základ ňou vývíjaného elektromobilu, rokovania s BMW mali ale byť nakoniec prerušené.
1-5ty znak
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
23.9.2015 17:55
V bare platím 1.10 Eura a "barmanka" mi vydá 7.90 z 10 Eurovky a za toho pánia nie a nie pochopiť, keď jej ukazujem, vysvetľujem, že mi dala málo a že čo by som chcel... Ešte si to išla na kalkulačke prerátať. A potom som jej to ešte nejaký čas rozrátal, kým to prijala, ale aj tak akokeby ma upodozrievala... 20 ročné dievča...
Dobré, že?
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od: shittaker
|
Pridané:
23.9.2015 10:35
To je sice funny ale to co napisem teraz je real > Dufam ze svoju potrebu vykonavas pod 35° uhlom. dopice.sk/eNQ ... neviem, potom si ale ten tablet mozes tak akurat strcit... :D
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od reg.: cca01
|
Pridané:
22.9.2015 9:55
Sme príliš zvyknutý na vytvorené stereotypy aby sme si vedeli predstaviť prínos.
Využitie samojazdiacich áut je v prvom rade na zvýšenie bezpečnosti premávky a v prípade ak sa to spojí aj s ich zdieľaním na zlepšenie ekológie a skvalitnenia života znížením hustoty premávky. Tak to vidím ja.
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
22.9.2015 14:12
pasy su nakladne a pomale. na kazdej krizovatke by si musel preskakovat z pasu na pas a tie by sa teda nemohli pohybovat 50kmph. a uz vobec by si na dialnici nestal na pase iducom 130.
mhd je fajn, ale tiez ta nedostane z miesta A do miesta B v tom case kedy to potrebujes, pokial tam teda nahodou nema zastavku a neide prave vtedy ked to tebe treba.
Re: Znak Znak Znak Znak Znak
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
22.9.2015 14:13
skor ocakavam zvysenie hustoty premavky, ked budu auta jazdit koordinovane. to, co dnes sposobi silnu zapchu na 4 prudovej ceste zvladnu koordinovane samojazdiace auta lavou zadnou na 2 pruhoch.
1200?
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
22.9.2015 9:35
Omg, čo preboha bude robiť 1200 vývojárov?
Ak sa nemýlim, na digitálkach ich robilo 400 a všetci vieme, aký zázrak vykúzlili.
Pebble malo na začiatku zlomok ľudí, zlomkový rozpočet a urobili použiteľnejšie zariadenie...
Mám pocit, že je to len pokus a akýsi boom efekt: "wow, robí na tom 5 rokov 1200 ľudí, to musí byť najlepšie auto na planéte..."
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Hmm
|
Pridané:
22.9.2015 9:56
Viac čerstvého vzduchu by sme mali keby niekto vyrobil normálny elektrimobil t.j. nie drahé vozidla, ktoré stoja desiatky tisíc alebo male prd autá ešte o polovicu menšie ako Fóbia
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
22.9.2015 10:02
Hej, hej, baby vlhnú keď vidia elektrických chrobákov za pár drobných. Hlavne keď pôjdeš po meste zapni stierače nech vidíš cez nohavičky čo ti budú hádzať na čelné sklo!
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
22.9.2015 14:23
lebo neelektro fabia (za dostupnu cenu) ma tiez obdobny efekt.
ak chces auto na chytanie nohaviciek a mas na to, tak si urcite nekupis chrobaka za 5 a pol eura.
ak chces auto aby sluzilo ako priblizovadlo, tak nepotrebujes auto drahsie nez novostavba v starom meste. toto je zatial jedina cenova kategoria v ktorej sa elektromobily pohybuju.
ak hladas kompromis, tak stale skysnes len pri tekutom palive (a tym nemyslim palenku)
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
22.9.2015 11:41
Vsak a ako myslis ze sa to da docielit ked nie konkurenciou v tejto oblasti? Ta vytvara tlak na inovacie.
A keby bolo take lahke urobit superbaterky tak uz tu doavno su. To nie je obycajne zmenosvanie tranzistorov ako v it.
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Hmm
|
Pridané:
22.9.2015 15:16
Však ale auto ako Tesla, brutal výkon a má aký pekný dojazd. Myslíš, že sa by sa nedalo spraviť niečo pre strednú vrstvu ako Octávka či Fabka za oveľa menej peňazí s tým čo je teraz dostupné ? Jasné, že by to šlo, len by ropný priemysel padol na kolená a barel ropy by šiel tak po dolári za barel a šejkovia by mali mokré sny z toho, že by mohol stúpiť na 5 dolárov
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
22.9.2015 15:59
Nie neda.
Ta bateria ktoru tak chvalis je to najdrahsie na tom aute, cize ked chces octavku, tak da sa ale bude stat o nejaky 10000 menej ako tesla.
Tesla pave vdaka tomu ze je luxusna sa jej dari predat tak drahu vec akou je baterka.
Ak sa tym apple zacne seriozne zaoberat, cakajme coskoro rovnaku diviziu aj od samsungu :P Ale ak si predstavim tie ceny smarfonov, ani nechcem pomysliet na to za kolko budu predavat auta :D
Google autá už jazdia
Od: Adobe200
|
Pridané:
23.9.2015 9:56
a Apple je zase posledný, ale podľa bulvárnych písalkov z konkurenčných médií bude Apple zase prvý. Tim bude jazdiť na ružovom kabriolete. Vraj Tesla jazdil na elektromobile dávno. To Tim neprežije. :)
Prve elektromobily
Od: Viki SK
|
Pridané:
23.9.2015 12:13
Pre info z ktoreho je zrejme kde sme mohli byt keby niektore skupiny nerobili, co spravili.
1865 - prve funkcne elektromobily v USA.
197X - 70-te roky - seriova vyroba modernych elektromobilov v USA s dojazdom cca 120-200km, ale len na leasing, mal ho aj Mel Gibson, vsetkym im ich zobrali a zosrotovali.
Ak ste to doposial vsetko vedeli, tak toto malo kto:
Cez vikend som videl 20 rocny Peugeot 206 elektromobil v ktorom majitel nahradil povodne olovene AKU za Li-ion cim zvysil dojazd na viac ako 500km :).
Ak by bol zaujem, tak sme nemuseli ani poznat spalovacie motory s dnesnou ucinnostou 30% a jazdit s elektromotormi uz aj s vyssou ucinnostou ako je dnesnych cez 90%.
Re: Prve elektromobily
Od: ded0_j0zef
|
Pridané:
23.9.2015 12:44
v segmente automobilov nebolo na vyber, kedze lobby petrodolara bola omnoho vacsia ako tlak zo strany spotrebitelov. Takze automobilky ponukali to co im nakazali sejkovia. Keby nebolo Elona Muska boli by sme este na zaciatku vyvoja aj dnes. Na druhu stranu treba zvysit pomer a ucinnost zariadeni na vyrobu el. energie z obnovitelnych zdrojov. Elektrina z tepelnych uholnych elektrarni nie je zrovna najcistejsia a uhlikova stopa elektromobilu by tiez nebola zrovna najnizsia, takze by to bolo mozno aj kontraproduktivne.
Re: Prve elektromobily
Od: Viki SK
|
Pridané:
24.9.2015 11:44
Studie preukazali, ze elektromobily maju o 60% mensiu "uhlikovu stopu" ako spalovacie motory.
Vela ludi si napr. mysli, ze baterky su len odpad, pritom uz v sucasnosti je ich 95% recyklovatelnych.
Co sa tyka zdroja energie, tak je dokazane, ze je pre cloveka (ekologia, zdravie) lepsie a efektivnejsie ak sa produkuje vo velkom ako mnohokrat v malom. Lepsie je ked je elektraren za mestom s mnohymi filtrami, ktora ma niekolkonasobne vyssiu ucinnost (aj filtre maju ovela vyssiu ucinnost) ako male spalovacie motory ktore nam "smradia" par metrov pred nosom s nizkou efektivitou!