neprihlásený Pondelok, 20. mája 2024, dnes má meniny Bernard
Reklama Telekomu "Spájame ľudí" je klamlivá

Značky: reklamaSlovak Telekom

DSL.sk, 18.9.2015


Televízna reklama telekomunikačného operátora Slovak Telekom "Spájame ľudí v Európe" je klamlivá.

Rozhodla o tom Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.

Telekom v televíznom spote ešte z konca júna propaguje roamingové možnosti programov Happy a hovorí o prijímaní hovorov v rámci voľných minút.

Ďalej sa v nej ale uvádza "A dátujete bez obáv, koľko potrebujete" s vizuálnym sloganom "Dátujte bez obáv".

V programoch Happy sa ale s výnimkou najvyšších balíčkov Happy XXL a Profi podľa cenníka nenachádzajú zahrnuté žiadne voľné dáta v roamingu. Pre voľné dáta si je potrebné objednať niektorý z platených balíčkov a navyše podľa podpory Telekomu bez dátových balíčkov internet v roamingu vôbec nejde, čo naznačuje aj absencia cien pre takýto prípad v cenníku.


Reklama Telekomu "Spájame ľudí v Európe"



"Z reklamy nie je jasné, že využitie roamingu je podmienené zakúpením si dátového balíčka a táto informácia nie je v reklame uvedená ani v rámci obrazu, či hovoreného slova. Naopak koncepcia spotu ako aj jeho textová časť, kde je uvedené 'dátujte bez obáv' môžu v spotrebiteľovi vyvolať mylný dojem, že k vybraným paušálom Happy zákazník získa aj možnosť dátového roamingu a to bez nutnosti aktivácie a doplatenia si služby navyše. Z tohto dôvodu považuje AK RPR údaj o 'dátovaní bez obáv' za klamlivý a je toho názoru, že vzhľadom na okolnosti a súvislosti, v akých sa používa, môže uviesť priemerného spotrebiteľa do omylu," uviedla AK RPR v rozhodnutí.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

ARM razantne vstupuje do PC iných ako Apple
Android 15 predĺži výdrž smartfónov na batériu
Nové .sk domény sú oddnes dočasne lacnejšie
NASA oznámila ďalšie posunutie prvého letu vesmírneho Boeingu
Starlink zdvojnásobuje cenu globálneho programu pripojenia
Apple pripravuje výrazne tenší iPhone, má prísť budúci rok
Android smartfóny na základe pohybu rozpoznajú, že sú kradnuté, a zamknú sa
Slovenská sporiteľňa bude mať opäť viachodinovú odstávku služieb
Nové ARM notebooky budú mať dobrú oficiálnu podporu Linuxu
Po dlhých rokoch sa zvýšila kapacita 2.5" HDD


Diskusia:
                               
 

Klamlivá reklama? Zbytočno zdvojenie.
Odpovedať Známka: 9.7 Hodnotiť:
 

"Klamlivá" v uvedenom kontexte znamená len oficiálne oznámenie AK RPR, že sa jej členovia rozhodli považovať za uzatvorenú množinu všetkých priemerných spotrebiteľov a odporúčanie Telekomu, na rozdiel od jeho partnerov, nechápu.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ja ma mobil od popardu a letefonum sadarmo
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Keď počujem "dátujte" tak by som niekoho rozdrapil ako hajzelpapier. To čo je za slovo? To ktorý ružový pupuš zasa vymyslel?
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

radsej stupim do hovna ako vstupim do telekomu.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

"Áno prosím, berieme to"... bléééééééé...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

najprv je "berieme sa"
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Chceš tým naznačiť, že zostávajúci operátori sú na tom lepšie, čo sa týka okakávania zákazníkov?
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Orange lepšie o 9 %,
O2 lepšie o 99 %.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Dúfajú, že sa to ujme tak, ako "A ty s kým bankuješ?". Márne.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

jop... klasický pokus a catchphrase... ale aj "dátujte" aj "bankovať s niekym" sú podľa mňa akurát tak otravné slová... Zmrazí ma furt keď počujem takú divne roztomilú zkomoleninu nejakého slova a prevedenú na sloveso... znie to ako z čias pokecu, či niekto popismenkuje :D
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

navrhujem namiesto "zkomolenina" na tento druh prznenia pouzit skor "zkoko**nina"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mna zas dotrha "S kym bankujes?". Prisaam bohu vrazdil by som
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Kto dnes este veri tomu, co sa povie v reklame? nech tam povedia cokolvek, co nie je na papiery, ako keby ani nebolo.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

tipujem iba 99% modernou dobou vymletej civilizácie
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

nuz ja ked vidim na nieco reklamu tak viem co si nemam kupit ani omylom :D Kazdu informaciu pocutu z reklamy vnimam ako presny opak toho co hovoria a vlastnosti ktore prizvukuju povazujem za 2x take klamstvo nez zvysok reklamy.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

nahodou toto je celkom pohode reklama
https://www.youtube.com/watch?v=KzOGPExlxks
Odpovedať Hodnotiť:
 

jak kto??? ajja!
https://www.youtube.com/watch?v=xWkZ_StRjU0
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak tak, počujem niečo v reklame, aj ma to zaujme, zapnem net a akurát tak môžem sucho konštatovať, že zasa raz ojebúvajú..
Odpovedať Hodnotiť:
 

na to siel inac hromadna zaloba na Telekom za nedodrzanie toho co je v reklame a nech plati kedze to nema tak nech to da v reklame je zadarmo tak nech to da zadarmo ze je to problem je ale to je jeho Problem.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Telekom vsetko dodrzal, nepovedal ze to mate v cene alebo "zadarmo". Povedali vyslovene "Datujete bez obav". Ved kto "datuje" bez obav viac, ako ten co si to priplatil :-)


Hned za nou by mala ist reklama na O2, v ktorej divakov vyslovene upozornia ze Telekom reklame nesmu verit :-)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Keby neverili, bolo by samotné podanie žaloby za "nedodrzanie toho co je v reklame" trestné. Mohli by žalovať leda tak O2 za obmedzenie ústavne garantovaanej možnosti podania žaloby na Telekom.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Čo to trepeš, si sfetovaný?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Za Vami hodnotený obsah zákona a jeho schválenie môžu zodpovedať iba k tomu oficiálne kompetentné osoby. Ja možnosť jeho použitia iba oznamujem.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Máš síce pravdu ale bez čiarok si to "zašifroval"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aj pomaranč už opravil svoju reklamu na internet v skupine zadarmo, teraz je už len "do konca roka". Na začiatku to nebolo spomenuté
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ved na pokuty sa im poskladaju zakaznici tak o nic nejde o(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

<strong>telekom nikdy viac</strong>
<u>su to odrbavaci, aj ten ich uzasny web kde sa neda nic poriadne najst a hlavne na adrese kde mam turbo 3 ponuka mi iba turbo2 pri predlzeni viazanosti</u>
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

dám vám radu.ak ide reklama ihneď treba vypnúť zvuk.
ak sa nedá tak zapchat uši

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj u nás doma sa vyvinula averzia na reklamu z vždy vypíname zvuk, ale potom zasa musíme kontrolovať kedy sa vráti prerušený stream :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

reklama - slovo sa skladá z predpony RE - opakovane a KLAMA od slova klamať
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Fakt? To ešte nikomu nenapadlo, ty budeš asi výnimočné dieťa.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

nebodaj aj na toto má apple patent?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Áno, na všetko má patent, aj na tvoju hlavu
Odpovedať Hodnotiť:
 

do rici, etymologia jak lusk :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

v skutocnosti je to od slova LAMA
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Telekom "Spájame ľudí"
Nokia "Connecting people"

Podobnosť zámerne náhodná? zažalovať! :P
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no jedine, že by nokia mala "Connecting people in Europe"
Odpovedať Hodnotiť:
 

jak môže byť niečo zámerne náhodné???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napríklad dôslednou implementáciou teórie chaosu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

podla mna by bola sranda, keby na zaciatok takejto reklamy museli v ramci trestu uverejnit opravenu reklamu na zaciatku s kratkym oznamenim, ze to je opravena verzia, pretoze povodna mohla spotrebitela uviest do omylu. ja keby som si vypocul takyto "uvod" k reklame, tak si asi nic od daneho cloveka nekupim. ale neviem, je to len napad.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zažalovať nie len za klamlivú reklamu , ale aj za podplácanie klienta , nekalú obchodnú súťaž, monopolné správanie sa na trhu a pod. ako sa majú cítiť ľudia klienti ktorých oklamali pri ponuke a majú platiť viac cca 27,eur / mesiac, ak ich zlomili pri prvej návšteve, neskôr to isté ponúkajú pri druhej návšteve cca 22, eur, ak nezlomia potom ešte menej za 17,5 eur. ľudia nedajte sa a čakajte až budú ponúkať za 1, euro. I tak to nie je v oficiálnych cenníkoch ani akciách ponúkané. Kašlite na to a čakajte....
Odpovedať Hodnotiť:
 

To nie je nekala obchodna sutaz, ale boj o zakaznika, ktory sa vsak zacina az vtedy, ked je clovek z ich ponuky totalne znechuteny a odhodlany odist. Retencne centrum vie vyskladat naozaj zaujimave ponuky (neboj, este stale su v pluse), ale ked si dam dokopy, co vsetko tomu predchadzalo, co ponukaju oficialne a s akou reklamou, nemam zaujem podporovat ich v tom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedná sa teda o "klamlivú reklamu"?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár