|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nejaký koment
Od reg.: Trolitel
|
Pridané:
16.9.2015 9:57
Fuuuuuuha. To mne by stačilo keby baterka v notebooku vydržala 10 hodín.
|
|
ha-ha
Od: bludič
|
Pridané:
16.9.2015 10:02
http://dopice.sk/dmr
|
|
Re: ha-ha
Od reg.: Trolitel
|
Pridané:
16.9.2015 10:03
Ale ja som to myslel vážne :(
|
|
Re: ha-ha
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
16.9.2015 10:25
On si myslel že si Trolitel :-/
|
|
Re: ha-ha
Od: dzony dep
|
Pridané:
16.9.2015 23:00
jednoznacne + ..minuskari chodte sa hanbit alebo si to vazne precitajte lebo asi vam chyba jeden zmysel :o))))
|
|
Re: Nejaký koment
Od: dslsdl
|
Pridané:
16.9.2015 12:42
apple macbook air 2015 alebo thinkpad x240 ....
|
|
Re: Nejaký koment
Od: mojekrasnemienko
|
Pridané:
16.9.2015 20:27
transformer t100ta
|
|
A čo to smetisko?
Od: mmiminoo
|
Pridané:
16.9.2015 10:00
A čo to smetisko na obežnej dráhe?
Kedy s tým niečo spravia?
čoskoro im bude jedno aký majú pohon keď budú satelity bombardované zvyškami satelitov
|
|
Re: A čo to smetisko?
Od: xixo
|
Pridané:
16.9.2015 10:44
Satelity ani moc nie, skôr nám to bude padať na hlavy.
|
|
Re: A čo to smetisko?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.9.2015 10:50
Na (nielen) tvoju mudru hlavu nepadne nic, co je lahsie jak niekolko metrakov, lebo co?
Lebo to predtym zhori v atmosfere.
|
|
Re: A čo to smetisko?
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
16.9.2015 10:50
Neviem prečo si ľudia myslia že máme okolo zeme satelit na satelit. Staré satelity vyradené z prevádzky sú poslané späť do atmosféry v ktorej zhoria (veď sú maličké)...
|
|
Re: A čo to smetisko?
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
16.9.2015 10:53
Ešte ma pobavilo keď tu bola tá fotka Zeme spoza Mesiaca. Prvé čo ľudia vypluli do komentov bolo- nevidím družice, je to fake. Futurama je fajn ale netreba to preháňať
|
|
Re: A čo to smetisko?
Od: nou
|
Pridané:
16.9.2015 11:44
To sa deje prinajlepsom pri satelitoch pod 300km. Pri nich sa postupne orbita zdegraduje az zhoria v atmosfere. Ale satelity na geostacionarnej drahe tam vydrzia aj desiatky tisic rokov. Jedine co taky satelit na geostacionarnej drahe urobi je ze sa urychli na vyssiu odpadnu drahu.
|
|
Re: A čo to smetisko?
Od: Tup
|
Pridané:
16.9.2015 11:54
predstav si plochu o veľkosti plochy zeme (máličko väčšiu) a na nej možno jeden-dva malé satelity a zopár úlomkov. zvyšok je prázdny. Nad tým si predstav ďalšiu takúto vrstvu, opäť o kúsok väčšiu. Nad tým ďalšiu. Väčšina vrstiev nemá nič, občas nejaká vrstva má nejaký satelit. Takto vyzerá priestor okolo zeme. Inak povedané, nie je tam skoro nič. Jediný problém je, že to, čo tam je, letí obrovskou rýchlosťou do rôznych smerov. Napriek tomu je to najmä prázdno, čiže nie je problém letieť do vesmíru a udržiavať satelity roky na pozícii bez toho, aby sa s niečim zrazilo.
Navyše low earth orbit je samočistiaci, keďže je tam ešte riedka atmosféra a tým pádom veci bez pohonu časom samé spadnú do atmosféry a zhoria. A geostationary orbit je tak obrovský a o toľko pomalší, že tam asi nikdy nenarazíme na problém.
|
|
Re: A čo to smetisko?
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
16.9.2015 11:59
Ty máš u mňa vysokokvalitné plusko!
|
|
Re: A čo to smetisko?
Od: Deer
|
Pridané:
16.9.2015 19:51
Pravda, ale aj tak:
http://dopice.sk/eJQ (gifko s cca realnou vizualizaciou zasvinenia orbity)
http://dopice.sk/eJR (staticky obrazok toho isteho).
|
|
Re: A čo to smetisko?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2015 6:50
Pekne, ale samotne satelity su dost zvacsene. Taka jedna najvacsia gulicka na tom statickom obrazku ma priemer asi 400 km. Neviem ci to predstavuje velke mnozstvo saletitov na kope, alebo iba prehnanu reprezentaciu velkeho/tazkeho satelitu, ktory iste nema 400 km velkost.
|
|
Re: A čo to smetisko?
Od: Tup
|
Pridané:
17.9.2015 8:14
polohy a počty sedia, no veľkosti sú možno 10 000 krát prehnané. Satelity majú zopár metrov a pohľad je zo vzdialenosti tisícov, ak nie desaťtisícov kilometrov.
|
|
Re: A čo to smetisko?
Od: novy satelit
|
Pridané:
17.9.2015 14:37
ano velkosti su prehnane, ale vzhladom na rychlosti a s tym suvisiacu energiu telies je to "skoro" jedno (z pohladu nasledkov kolizie)
|
|
Re: A čo to smetisko?
Od: AlbHert
|
Pridané:
18.9.2015 10:36
aha, cize ich mali vizualizovat v realnych proporciach vzhladom na Zem a gifko mali urobit velke 10mil x 10mil px? No ale co ludia s pomalym internetom? :(
|
|
Re: A čo to smetisko?
Od: stuffin
|
Pridané:
17.9.2015 7:53
http://stuffin.space/
|
|
.....
Od: 6548787
|
Pridané:
16.9.2015 12:05
O 22 rokov posielam na orbitu predlžovačku.
|
|
Re: .....
Od: janc1c1
|
Pridané:
16.9.2015 12:27
ak im to nahodou vyfuci tak budes mozno posielat skor
|
|
nesuhlasim
Od: Problem
|
Pridané:
16.9.2015 12:37
Nesuhlasim s nazvom clanku. Pokial sa pri pohone satelitu stale spotrebuva plyn (v tomto pripade xenon), aj ked v podstatne mensom mnozstve, stale tu nemozeme hovorit o tom, ze pohon je iba elektricky. Ked mu dojdu zasoby plynu, "cisto elektricky" pohon skoncil.
|
|
Re: nesuhlasim
Od: risototh
|
Pridané:
16.9.2015 13:32
Ale vyrazne pisu ze je to vyrazne vyrazny krok vyraznym smerom...
Mam pocit, ze ine slovo uz v slovniku ani nie je...
|
|
Re: nesuhlasim
Od: Tup
|
Pridané:
16.9.2015 13:49
ty s tým nemusíš súhlasiť, no celá vedecká komunita považuje takéto satelity za elektrické a nazývajú ich elektrické satelity. Príklad máš na wikipedii: "An ion thruster is a form of electric propulsion". Predpokladám, že DSL.SK nebude tieto zaužívané názvy meniť, ionový pohon je proste elektrický.
Dôvod je spôsob, akým sa generuje pohybová energia. Či to je chemicky (spaľovaním) alebo elektricky urýchľovaním častíc.
poháňaný iba elektricky znamená, že nevyužíva žiaden spaľovací motor
|
|
Re: nesuhlasim
Od: Tup
|
Pridané:
16.9.2015 14:24
okrem toho, tvoj "nápad" je logický nezmysel. Každý pohon potrebuje reakčnú masu. Inak povedané, na to aby sa niečo pohlo, sa niečo iné musí pohnúť opačným smerom (alebo zbrzdiť, jednoducho musí naňho pôsobiť síla opačným smerom). Keď ideš autom, reakčná masa je zem, ktorú tlačia kolesá opačným smerom ako je tvoja akcelerácia. Lietadlá sa tlačia o vzduch. Vo vesmíre sa môžeš tlačiť o nejakú hmotu (ktorej je tam málo), alebo tú hmotu môžeš doniesť zo sebou. Nejaká však musí byť.
Pohon znamená, že je to niečim poháňané. Pohyb vytvára, čiže poháňa, elektrika. "palivo" je len kus hmoty, ktorá nerobí nič. Elektrika tú hmotu poháňa a tým pádom poháňa satelit.
|
|
Re: nesuhlasim
Od: Yanny7
|
Pridané:
16.9.2015 17:25
Elektromagnetický pohon, ktorý navrhol Roger Shawyer, využíva generovanie mikrovlnného žiarenia a jeho nasmerovanie do dutiny kónického tvaru, pričom podľa autora aj viacerých experimentov tento mechanizmus generuje ťažnú silu.
Pohon by tak mal umožňovať vesmírnej lodi zrýchľovať vo vesmíre bez toho, aby využíval a vypúšťal akékoľvek palivo. Hoci niekoľko experimentov na povrchu Zeme preukázalo funkčnosť prototypov, pri nezmenenej hmotnosti lode by to znamenalo porušenie zákona o zachovaní hybnosti platiaceho v klasickej fyzike a princíp pohonu tak zatiaľ nie je považovaný za overený.
Ja tu moc reakčnú masu nevidím a predsa to funguje
http://dopice.sk/eJN
|
|
Re: nesuhlasim
Od: Tup
|
Pridané:
17.9.2015 8:18
ja to vidím tak, že v tomto prípade časom zistíme, že v tom je nejaký háčik, napríklad že žiarenie vytláča nejakú masu mimo lode, ktorá tým pádom robí pohon. Alebo niečo podobné, kto vie. Nemyslím si však, že budeme prepisovať všetky učebnice :-)
|
|
Re: nesuhlasim
Od: AlbHert
|
Pridané:
18.9.2015 10:43
cize ty radsej pripustis, ze je poruseny zakon o zachovani hybnosti, ako to, ze ujo Rodzer namotava polku sveta...
|
|
Re: nesuhlasim
Od: Deer
|
Pridané:
16.9.2015 19:56
V anglictine maju na to krasny vyraz - propellant.
|
|
Re: nesuhlasim
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2015 7:08
Ale ma pravdu. To vieme, ze v podstate ziadny iny pohon neexistuje, iba na principe akcie-reakcie.
Ak vo vesmire primitivne spalujem palivo chemicky, mam chemicky motor. Z trysiek to vyletuje dozadu jak sa spaluju tie tony paliva a raketa sa hybe dopredu. Palivo si musim priniest so sebou. Ma to kurevsky velky tah, ale ma to jednu chbyu krasy. Ten bohovsky velky tah je iba radovo cca 10 minut a nie napr. 10 rokov. Zakom akcie-reakcie nemoze byt jasnejsi.
Ak vypustam nejake ionizovane castice, mam elektickky motor. Zaklad je, ze sa nic nespaluje, ale na ionizovanie sa vyuziva elektrina. Palivo si musim niest so sebou. Aj tento pohon pracuje na principe akcie-reakcie.
|
|
Re: nesuhlasim
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2015 7:08
Dokonca aj ten elektromagneticky pohon pracuje len na principe akcie-reakcie. Len si so sebou musim niest zdroj energie (napr. nuklearny reaktor) pre to "delo" z ktoreho vychadza EM ziarenie istych frekvcencii a intenzit. Hmotnost lode by sa neznizovala preto, lebo by sa minalo hmotne palivo, ale preto lebo by sa minala energia. Toto je extrem cislo2. Tah je bohovsky maly (mikronewtony su ako NULA pre desat tonovu lod), ale zase moze byt bohovsky dlhy, teoreticky aj tisicrocia.
|
|
Re: nesuhlasim
Od: AlbHert
|
Pridané:
18.9.2015 11:03
energia ma hmotnost? Nechcem ta chytat za slova, ale nebere mi to hlava. To ako napriklad, ked uvazujeme, ze elektrony v nabitom kondenzatore, maju tiez svoju hmotnost, ktore kondik strati? A vyhorene palivo v JR je o neutrony lahsie ako ked bolo nove?
|
|
Zmazany prispevok
Od: BigF
|
Pridané:
18.9.2015 7:26
Vidim, ze redakcia dsl.sk ma velky problem s kritikou ked musi zmazat normalnu slusnu reakciu na zavadzajuci nadpis. Vyssie je napisane to iste, ze to nie je cisto elektricky pohon, mali by ste aj to zmazat...
|