|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jfslafjdowj
Od: shitposter#1
|
Pridané:
2.9.2015 11:22
Relativita bola potvrdena uz mnohokrat a s odchylkami spojenymi s relativitou pocita uz GPS. Zaujimalo by ma preco je potrebne stale potrebne relativitu potvrdzovat.
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: dimitrij
|
Pridané:
2.9.2015 11:31
a co ma s nimi akoze robit? tak aspon to znova potvrdia presnejsie :)
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: old
|
Pridané:
2.9.2015 11:43
dobrý nápad, ako zdôvodniť užitočnosť zbytočne vyhodených prostriedkov
|
|
vesmírny tunel
Od: Znechutený
|
Pridané:
2.9.2015 11:47
... doplním že z väčšej časti rozkradnutých
|
|
Re: vesmírny tunel
Od: jaaaaaa
|
Pridané:
2.9.2015 15:38
Doplnim, ze na vyhodenych, z vacsej casti rozkradnutych prostriedkoch, na ktorych sa este niekto nabali, aby potvrdil uz davno potvrdene a dokazane...
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: fesacisko
|
Pridané:
2.9.2015 11:50
Uplne za to EU moze
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: lindaaaa
|
Pridané:
2.9.2015 13:51
za to mozu jednoznacne rusi
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
2.9.2015 13:55
Za to môže USA - viz. článok o rušení dronov laserom
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: qwerty/z
|
Pridané:
2.9.2015 11:52
lebo ked uz mali vo vesmire dva zbytocne satelity tak ich aspon na nieco pouzili
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: Klávesnice
|
Pridané:
3.9.2015 12:03
Na projekte Galileo sa budú rehotat ešte aj naše vnúčatá...
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: hngrnr
|
Pridané:
2.9.2015 12:32
mozno to len zhrnuli. ono mozu kludne mapovat zakryvenie priestoru okolo planety. na take letme zakryvenie sa prislo pri GPS satelitoch, ktore akosi z nicoho nic sa len tak posunuli o 1 vertikalny meter hore dolu pri prelete ponad alpy.
z toho zakryvenia sa daju odvodzovat rozne geodeticke vlastnosti zeme, hustota napriec jadrom atd...
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: Fako
|
Pridané:
2.9.2015 13:00
Kedze uz zacal skolsky rok, tak som ti musel dat minusko za tie tri "zakryvenia"... :-)
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: olaola
|
Pridané:
2.9.2015 12:43
“We found an error in the equations and we now know how to travel to the stars, and it won’t take us a lifetime to do it.”
http://goo.gl/gZgZ4E
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: juml
|
Pridané:
2.9.2015 13:53
Vola sa to teoria takze je potrebne ju potvrdzovat.
Ked sa preklasifikuje na zakon bude pokusov vyvratit ju menej
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: mucheche
|
Pridané:
2.9.2015 15:04
Bola vyvrátená, takže to už nie je ani teória.
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: Kicko
|
Pridané:
3.9.2015 8:48
Ano, na Facebooku nejakym superinteligentom, ktory studoval fyziku na internete.
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: qwefqwf
|
Pridané:
3.9.2015 8:54
Potrebuješ na to pečiatku?
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: -...-
|
Pridané:
2.9.2015 16:38
Tak stale s tym mozu aspon otestovat ci su fyzikalne zakony skutocne nemenne. Co ak medzitym relativita prestala platit len sme si to nevsimli :o
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: moneyman
|
Pridané:
2.9.2015 17:37
..lebo peniaze EU su tiez len relativne..
|
|
Re: jfslafjdowj
Od: Marek2
|
Pridané:
11.9.2015 14:23
Nie je potvrdena.
A uz vobec nie je potvrdeny vplyv gravitacie na cas.
Tato teoria je skor nepravdepodobna a viac prevlada nazor, ze cas je nemenna velicina.
|
|
kORRYztxoHhka
Od: Bradley
|
Pridané:
26.10.2015 11:33
LBZnaW http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
|
|
Relatívne...
Od: Babrák O´Bama
|
Pridané:
2.9.2015 11:42
Relatívne to bola škoda, že ich vynieslo na zlú orbitu.
|
|
časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
2.9.2015 11:46
Čas (počet intervalov deja) ani priestor (geometria) nie sú hmotné, preto ich gravitácia nemôže ovplyvniť. Môžu sa spomaliť deje, a to môže prístroj namerať.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: Babrák O´Bama
|
Pridané:
2.9.2015 11:51
To povedz čiernym dieram. ;)
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
2.9.2015 11:54
Bol si v čiernej diere?
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: Linda Pošli kvety
|
Pridané:
2.9.2015 12:06
Dokonca dva krát, čím sa potvrdzuje Hawkingova teória o úniku z nej.
Prvý krát sa mi podarilo uniknúť z čiernej diery pri narodení, no hneď som sa ocitol v druhej čiernej diere v srdci Európy. Z tej sa mi zatiaľ nepodarilo uniknúť, ale očakávam že ma raz znovu niekto pošle do ďalšej diery a dobre zaťaží kameňom, aby som stále neutekal.
(Sorry ak to bol trápny komentár, ale pri písaní mi to ešte pripadalo vcelku vtipné. Po prečítaní už ani nie.)
|
|
poučenie z vtipu
Od: neenstein
|
Pridané:
2.9.2015 12:08
A čo si tým chcel povedať?
|
|
Re: poučenie z vtipu
Od: ...
|
Pridané:
2.9.2015 12:33
Ze pre potvrdenie Hawkingovej teorie aj ked sa z tejto ciernej diery vyhrabe, bude mu to hovno platne.
|
|
Re: poučenie z vtipu
Od: neenstein
|
Pridané:
2.9.2015 12:34
Hawking je trapoš a chápem prečo si z neho robíš žarty. .-)
|
|
Re: poučenie z vtipu
Od: tvoriteľ
|
Pridané:
2.9.2015 12:37
Existije aj iná teória, a to teória smerovania reality. Ak začneš robiť dobré veci, realita okolo teba začne meniť na dobrú. Nopak, ak sa budeš chovať ako ovca, tak sa to stane realitou.
|
|
Re: poučenie z vtipu
Od: kladniks
|
Pridané:
2.9.2015 16:55
a čakry sa ti otvoria až po pretvoreni reality, alebo ešte predtým?
|
|
Re: poučenie z vtipu
Od: jahôdka
|
Pridané:
2.9.2015 18:57
este pred
|
|
Re: poučenie z vtipu
Od: liszt
|
Pridané:
2.9.2015 12:36
ze tlaci pipika do ciernej :)
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: danqo
|
Pridané:
3.9.2015 15:29
V Lučenci?
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: sensei-san
|
Pridané:
2.9.2015 12:26
Kto povedal, že gravitácia môže ovplyvniť, len niečo čo je hmotné??
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
2.9.2015 12:33
Hmota môže ovplyvňovať len hmotu. Je to logické. Gravitácia nemôže ovplyvniť rozprávku o červenej čiapočke, lebo je nehmotná. Ak priestor a čas zdefinujeme ako súčasť hmoty, potom sa môžu ovplyvňovať. Ale to Einstein neurobil, a zavaruje nám mozgy protichodnými tvrdeniami.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: l1@p5
|
Pridané:
2.9.2015 12:46
Na Slovensku moze. Rozpravkami bolo ovplyvnene uz ohromne mnozstvo hmoty. A naopak .. unik velkeho mnozstvo hmoty vyvolalo vznik mnohych rozpravok. O ktore dodnes zakopavame. Co je samo o sebe nemozne, dokial to clovek nepociti na vlastne woko.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: a co svetlo?
|
Pridané:
2.9.2015 12:48
a co svetlo? alebo vseobecne elektromagneticke ziarenie?
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
2.9.2015 15:07
Elektromagnetické pole (EMP) je hmotné, preto môže ovplyvňovať gravitáciu. Jednotkou hmotnosti EMP je Coulumb. Hmota vyjadrená v kilogramoch zas naopak môže v EMP ovplyvňovať vektory E a H, viď ohyb a červený posun svetla.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: 1235667890
|
Pridané:
2.9.2015 18:57
Dobre vediet ze svetlo je hmotne. Navrhujem ta na nobelovku kamo.!
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 6:31
Stačí si zadefinovať hmotu.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: lolo21
|
Pridané:
3.9.2015 10:11
E=mc^2. kazda energia je ekvivalentna s hmotou a tym padom sa aj gravitacne prejavuje. nielenze na svetlo posobi gravitacia, ale dokonca aj svetlo same gravitacne posobi na okolite objekty
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: sfgadgd
|
Pridané:
3.9.2015 10:37
E = m.c2 je iba jedna zo šiestich rovníc energie pri premen hmoty. Einstein žil pred 100 rokmi, veda už pokročila. Každé pole má zrýchlenie. Kilogramová hmota má gravitačné zrýchlenie, Coulumbova hmota má elektrické zrýchlenie. Každé pole má svoje jednotky hmotnosti. Kilogramová hmota má hmotnosť v kilogramoch, Coulumbova hmota (elektromagneticé pole) má hmotnosť v Coulumboch. Kilogramy ani gravitácia nie sú univerzálne.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: lolo21
|
Pridané:
3.9.2015 10:59
nie? a na ktorý druh hmoty resp. energie neposobi gravitacia?
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: wefqwefwef
|
Pridané:
3.9.2015 11:40
Gravitácia pôsobí iba na gravitačnú hmotu. Deje sa to inak. Viem to vysvetliť v pár odstavcoch, ale toľko textu mi nevezme do komentárov. Poraď ako ti to mám napísať.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: lolo21
|
Pridané:
3.9.2015 12:02
Sorry ale drísty ako "Gravitácia pôsobí iba na gravitačnú hmotu" nepotrebujem počúvať. Ak chceš, stačí napísať ktoré fermióny a bozóny sú podľa teba súčasťou "gravitačnej hmoty" a ktoré nie. To sa ti určite zmestí do jedného komentára.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 13:06
Nemám prehľad o všetkých objavených časticiach a ani to nepotrebujem. Častica ktorá obsahuje časticovú hmotu môže viazať kilogramovú hmotu, a všetky také častice ktoré poznám ju obsahujú. Častica ktorá obsahuje len elektromagnetickú hmotu nemôže viazať kilogramovú hmotu a preto ju ani nikdy neobsahuje. ... Nevieš o čom hovorím? Veď práve, treba tých pár odstavcov.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: lolo21
|
Pridané:
3.9.2015 23:07
ťažko vymýšaľať novú fyziku keď nemáš prehľad ani o tej doteraz objavenej. fermiónov je 12 a bozónov je 5, naozaj to nie je až také zložité. LHC neprestajne potvrdzuje, že akákoľvek pozorovaná hmota z ničoho iného nepozostáva aj keď kopa fyzikov si praje aby sa objavili aspoň náznaky niečoho nového.
|
|
fyzika je len jedna
Od: neenstein
|
Pridané:
4.9.2015 11:14
Sú to sprostoti z urýchľovača ktoré si nemôžeš overiť.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: .em
|
Pridané:
2.9.2015 13:18
ako sa len opovazujes utocit na tunajsi konsenzus o vede a technike? a hlavne o vesmire o ktorom aj vedci vedia prd a dokonca si to aj priznavaju, no ked mi za nieco platia, nepoviem ze nechcem, ne?
kazdopadne, o tom, ci gravitacia zakrivuje cas, priestor alebo len nase zmyslanie je zbytocne hovorit, ked nevieme ani len to, co ta gravitacia vlastne je a co sposobuje ju... ale tuna ma kazdy nabiflene rovnice od hawksteina, takze si to radi nechame vysvetlit...
|
|
skutočná fyzika
Od: neenstein
|
Pridané:
2.9.2015 15:11
Einstein skoro prepadol z fyziky, takže ho nemôžete brať vážne. Nobelovu cenu si rozdeľuje istá skupina ľudí, takže to tiež nemôžete brať vážne. Gravitácia je vektor hmoty vyjadrenej v kilogramoch, podobne ako je vektor E vektorom EMP. Vysvetliť sa to dá ľahko, len neviem či chceš počúvať.
|
|
Re: skutočná fyzika
Od: .em
|
Pridané:
2.9.2015 16:09
kludne pokecam... ak chces pis tu alebo pod do konfery: deeseleska na https://crypto.cat
|
|
bude toho viac
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 6:50
Ak má hmota pôsobiť na čas, musí byť súčasťou hmoty.
Definícia: Čas je tretí rozmer poľa, je to interakcia rýchlosti.
Napríklad hmotný bod elektromagnetického poľa má 3 na seba kolmé vektory:
- rýchlosť = čas
- zrýchlenie = elektrický
- rotácia = magnetický
|
|
Re: skutočná fyzika
Od: Švajčiar
|
Pridané:
2.9.2015 18:54
Einstein skoro prepadol z Fyziky? To tu troluješ ale nič nevieš?
|
|
Re: skutočná fyzika
Od: Patkár
|
Pridané:
2.9.2015 18:58
Einstein bol patkár a sestkar ale 6 je najlepšia známka vo Švajčiarsku
|
|
Re: skutočná fyzika
Od: 123456789gh
|
Pridané:
2.9.2015 18:59
To je ten zakomplexovany kokot jaray. Nevsimaj ai ho. Obcas sem zavita. :)
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.9.2015 13:13
-------------- -------------- --------------
Aaaaa, mame to noveho Einsteina.
Sak to bol kua ten sok, casoprietor nie je pasivne javisko vesmiru, ale zucastnuje sa hry a deformuje sa (je ovplyvnovane hrou, resp. mnozstvom hercov).
A nevadi ti, ze cela vseobecna TR je o tom, ako pritomnost hmoty zakrivuje casopriestor? Zakladna rovnica vseobecnej TR prave toto popisuje.
-------------- -------------- --------------
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
2.9.2015 15:12
Papier znesie všetko a Einstein skoro prepadol tuším z fyziky.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: edghar
|
Pridané:
2.9.2015 15:38
No to je mozne,ak pouzil metody na riesenie ktore dana ucitelka nepoznala.
Mal som takeho spoluziaka. V skole (VS) bol minimum na cvika nemusel chodit a na skuske mal problem s tym, ze to vyratal inak ako chcela ucitelka. Vysledky mal vsetky ok, len ona tie metody nepoznala.
Vo vacsine vsak bolo jasne kazdemu, ze o koho ide, ale niektory profaci sa nad to nepovzniesli.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
2.9.2015 15:44
Problém je že Einstein neovládal ani to čo vedia učiteľky, nie že by ešte vymyslel niečo nové. Nové objavy sú málokedy v protiklade s dokázanými zákonmi, ktoré sa vyučujú v škole.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.9.2015 18:32
... Nové objavy sú málokedy v protiklade s dokázanými zákonmi, ktoré sa vyučujú v škole...
uz radsej nic nepis, lebo dristas hrozne kraviny
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: delavei
|
Pridané:
4.9.2015 15:07
kamoooo :D :D ty si bud troll, alebo zial uplny nevzdelanec. pokial viem, einstein z fyziky neprepadol, len mal z nej horsiu znamku. aj to len z toho dovodu, ze nemal prilis zaujem o tie veci, ktore sa preberali. ale poza skolu aj tak studoval. veci, ktore sa nepreberali. nemam to zo svojej hlavy, len parafrazujem nejakeho docenta historie fyziky z debaty pod lampou. ale tak mozno to vies lepsie :D
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.9.2015 18:31
Kuratenko, Einstein mal fyziku v malicku, dokonca sa mu nepacilo zmyslanie autorit fyzikalnej vedeckej obce na konci 19. storocia, ktore (tie autority) si mysleli, z cela fyzika je uz hotova. Einsteil bol (nielen v tomto) rebel a ked mal po dvadsiatke, jeho fyzikalne myslienky siahali za rozmyslenie profesorov na univerzitach. Vo fyzike mu to ale totalny vyslo. To co nevhodne ignoroval, bola matika. Tam mal medzery, ktore musel dohanat, lebo az neskoro pochopil, ze matika je jazyk, v ktorom to moze formulovat.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: ...
|
Pridané:
2.9.2015 20:58
Uz som sa bal, ze mu nenalozis.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 6:35
No dobre, tak mal problémy s matematikou. Dnes si neviem predstaviť vedca fyzika čo by mal problémy s matematikou. Možno so slovenčinou alebo telesnou výchovou, ale nie s matematikou. A to nespomínam jeho manželku a patentový úrad. Einstein nebol génius, ale skôr "obchodník".
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.9.2015 7:33
A co asi tak robil na tom patentovom urade? Robil uctovnika a poradcu ako oj*bavat ludi? Alebo mal z vedeckeho a technickeho hladiska posudzovat zmysluplnost a opodstatnenost patentov?
Tato doba je uplne zdegenerovana. Tak Einstein nebol genius, ale obchodnik (!!!!!!!!!!!) a tiez zosnuly Pista Robota bol najvacsi genius v dejinach a nie obycajny obchodnik.
Kurva zastrelte ma !!!!!!!!!!!!
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: titule
|
Pridané:
3.9.2015 8:41
Pjetro nevsimaj si ho. Je Jaray z Košíc, momentálne v ústavnej liečbe. Nanešťastie majú prístup k internetu ako sa tak pozerám. Človeku čo nepozná absolútnu hodnotu a jej zápis v matematike ťažko vysvetliť hocičo.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: edghar
|
Pridané:
3.9.2015 8:45
Pjetro klud, to je entropia, musis mat aj v evolucii jedincov, ktory nevysli uplne dokonale, prave naopak. Tj niekto ten uplny debil byt musi.
|
|
Re: No dobre, tak mal problémy s matematikou.
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
8.9.2015 2:15
http://iDnes.cz/?c=A130225_173956_veda_pka
Měl Einstein opravdu pětku z matematiky? Ne, odmaturoval s šestkami
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.9.2015 13:23
Hmmmmmmmmm, ak je zrazu najkratsia spojnica dvoch bodov definovana ako ista krivka (miesto euklidovskej priamky), ako inak to interpretujes ako zakrivenie/zdeformovanie priestoru? Detto na povrchu Zeme existuju ortodromy. Z euklidovskeho hladiska su to neni priamky, ale obluky kruznice. A neni to nehodou tym, ze zemsky povrch neni euklidovska rovina, ale je zakriveny?
Spomalit deje ... Ako inak vysvetlis spomalovanie absolutne vsetkeho, dokonca aj tych kmitov Cs 133 pomocou ktorych je definovana sekunda? Ako inak ako samotnou deformaciou (spomalenie/zrychlenie) behu casu? To cezium si len tak povedalo ze fcul sa mi nechce? Alebo cela bunka? Alebo hodiny si povedali ze sme lenive a budeti ukazovat cas pomalsie?
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
2.9.2015 15:41
Guľa je normálny trojrozmerný tvar, neviem aký máš s tým problém.
Vytrieď si pojmy hmota a abstraktný názov, budeš bližšie k riešeniu.
Skús prestať používať pseudoodborné názvy a nahraď ich slovenskými slovami. Slová rodnej reči obsahujú zároveň odpoveď na otázku, indíciu ako riešiť problém. Reč je spôsob myslenia, mozog využíva slová ako objekty na spracovanie informácií. Cudzie názvy obmedzujú spracovanie informácií.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: edghar
|
Pridané:
2.9.2015 15:46
A nejaka rozumna odpoved je v nasledujucom prispevku?
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.9.2015 18:36
hovorim ti uz radsej nic nepis
POVRCH GULE (este raz POVRCH GULE) je DVOJrozmerny a aj take 2D bytosti zijuce V, resp. NA tomto povrchu vedia zistit, ze ten ich 2D "priestor" ja zakriveny. Dokonca by vedeli zistit druh krivosti.
Zakriveny musi byt samozrejme do vyssej dimenzie, teda aspon do 3D. To ze to v 3D naaaaahodou formuje povrch niecoho, co my nazyvame gula a ze si to 2D bytosti nevedia predstavit, je absolutne irelevantne!
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
2.9.2015 20:16
Povrch gule má zakrivenie, a to z neho robí 3-rozmerný objekt. Hmota je 3-rozmerná a 3-jediná.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.9.2015 21:17
Rozmyslaj nad tym co pises: POVRCH je 3D objekt.
NIE! Povrch je 2D objekt. To ze je zakriveny do vyssej dimenzie je IRELEVANTNE.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 6:37
Zakrivený povrch je 3D objekt. Nemýľ si ho s rovinou. Spýtaj sa učiteľky v škole keď postúpiš na 2. stupeň.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.9.2015 7:36
1D krivka moze byt zakrivena tak, ze lezi v rovine, ale aj tak, ze sa do riviny nesmesti a je zakrivena do 3D priestoru, ale aj tak, ze je zakrivena do 4D, 5D ... 100D priestoru. Vyplyva z toho snad ze ta 1D krivka je 100-rozmerna?
Detto 2D rovina moze byt zakriva tak, ze je zakrivena do 3D priestiru, ale aj tak, ze sa tam "nesmesti" a je zakrivena az do 4D priestoru, 5D, 6D ... 100D. Vyplyva z toho snad ze 2D rovina je opat 100-rozmerna?
Na tvoje stupidne komentare uz nebudem reagovat !
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstaein
|
Pridané:
3.9.2015 7:40
Priestor je vždy 3-rozmerný. Krivka/plocha/... a jej umiestnenie v priestore sú 2 rozličné veci.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.9.2015 7:54
Tak necham ta v tom ze napr. 1D krivka moze mat lubovolny pocet rozmerov. Pokojne si aj mysli, ze zelezna nakova bude plavat na hladine vody. Preco by som mal niekoho presviedcat o opaku.
|
|
pojmy
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 8:13
Krivka nemôže byť 1D, 2D ani 3D. To môže byť priestor.
|
|
Re: pojmy
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.9.2015 12:17
aha, uz nam to doslo?
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: nrrnstein
|
Pridané:
2.9.2015 20:21
Povrch dule možno definovať minimálne 4 bodmi, čo je dôkaz 3-rozmernosti.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.9.2015 21:19
Aha, tak podme o dimenziu nizsie: obvod kruhu, t.j samotna KRUZNICA (definovana troma bodmi) je 1D objekt, alebo 2D objekt. OPAKUJEM: LEN TA samotna CIARA, KRUZNICA tenuckaaaaaaaaaaaaa jak priamka. Teda s NULOVOU hrubkou a vyskou. To je 2D objekt?
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 6:39
Hrúbka nerozhoduje o počte rozmerov definičného priestoru. Rozhoduje tvar. Kružnica musí byť umiestnená aspoň v 2D.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.9.2015 7:39
Blbost a blbost. A ked uz, tak nie aspon, ale presne v rovine.
Asi si nepocul o matematickej discipline topologii: tej je tvar a dokonca aj metrika uplne u prdele.
|
|
slovenčina a pojmy
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 7:42
Teleso a priestor sú 2 rozličné veci.
|
|
Re: slovenčina a pojmy
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.9.2015 7:59
A to je ten problem. Tvoje myslenie je tak obmedzene, ze povrch gule je pre teba proste povrchu 3D gule. No a to je nejake 3D teleso. Bodka. Mas tak nedostatocne myslenie, ze netusis, ze povrch gule podobne ako euklidovka rovina je ista kategoria samotneho 2D "priestoru" sam o sebe (a co ma byt ze je zakriveny sam do seba), a ze posluzil ako model pri vznik novej 2D (vsimni si 2D, nie 3D) geometrie.
|
|
Re: slovenčina a pojmy
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 8:19
Filtrovanie nezmyslov zvyšuje efektivitu spracovania informácií. Nie je to obmedzenie, ale výhoda.
Súradnice bodov v priestore sa dajú popísať rôzne, nemusí to byť trojica čísel [x, y, z], ale vždy ide o ten istý priestor.
Povrch gule by bol v 2-rozmernom matematickom priesore placka. Tvar guľoplochy nadobúda až v 3D.
|
|
Re: slovenčina a pojmy
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.9.2015 12:23
a co ked bod v 3D priestore urcuje trojica suradnic, pripadne 1 suradnica a dva uhly (tiez tri udaje)
co to ma spolocne s tym, ze v 2D rovine je bod urceny DVOJICOU suradnic, resp. v polarnom suradnicovom systeme 1 suradnica a uhol (tiez dva udaje), detto na povrchu gule nam stacia suradnice DVE a nie TRI
do riti v jakom 2-rozmernom matematickom priesore? gulova plocha je sam o sebe isty druh 2-rozmerneho "priestoru" ... kde pojem vnutro a vonkajsok gule neexistuje/nema zmysel, kedze v 2D neexistuje/nema zmysel gula ... a co ked je zakriveny do 3D? nech je zakriveny aj do 10D
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 12:41
Uhol je plošný útvar, dva uhly ktoré nie sú v jednej rovine sú priestorový objekt. Takže na definovanie guľoplochy treba 3D priestor.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.9.2015 18:51
chlapce, v polarnych suradniciach sa na uhol pozera ako na CISLO (teda ako na druhy ciselny udaj v zadani bodu)
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 23:53
To chlapče si akože nenapísal. Tvoja hmotnosť je jedno číslo. Znamená to že si 1-rozmerný? Chápeš aký si trápny? Chceš mať poriadok v hlave? Zadefinuj si pojmy.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.9.2015 6:39
Co to trepes? Co ma hmotnost spolocne s poctom dimenzii? A ako by mala akoze byt urcena hmotnost? Alebo hyper-objem 4D gule ci 4D kocky? Styrmi cislami?
Uz aby vam zrusili tie vychadzky v ustave. Vsetky skalarne fyzikalne veliciny su jedno cislo. Udavaju snad OBJEM tri cisla? NIE! Cislo je jedno, ide o jednotku... Udajavu snad energiu/vykon/el. napatie/el. odpor a dalscih 297 skalarnych velicin tri cisla?
Vektorove veliciny to je ine. To ze vektor n-rozmerneho linerneho vektoroveho priestoru ma n suradnic, to je pravda. Asi aj ako bod v n-rozmernom priestore.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: neenstein
|
Pridané:
4.9.2015 7:15
Nechápeš že uhol je plošný útvar, aj keď je to jedno číslo? Strácam s tebou čas.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: ...
|
Pridané:
4.9.2015 7:59
Cudujem sa, ze pjetro straca s takym, ale ze uplnym debilom cas. Neverim, ze moze byt skutocne takto vytrety ako tu prezentujes a este sa ides do krvi hadat uz po par vyvrateniach, ze pises neskutocne bludy a dalej si melies svoje. Mal si vobec matiku na VS? pretoze by si nepresiel ani prvym semestrom co je len opakovanie zo strednej.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.9.2015 11:48
uhol alfa v trojuholniku ABC je plosny utvar, ked chceme.
ked nechceme, interpretacia je ina a bod v 2D rovine s polarnymi suradnicami (5, pi/4) je zadany dvoma udajmi/cislami a nezaujima ma uhol ako plosny utvar
strata casu je vzajomna, ak si nieco nedokazes predstavit, neexistuje to, ak si to dokazes geometricky predstavit, je to len ta geometricka predstava/interpretacia, ale uz nic ine
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: neenstein
|
Pridané:
4.9.2015 12:00
Písal som že 2 uhly ktoré neležia v jednej rovine. Máš problémy aj s čítaním? Seriózny vedec stavia na funkčných zákonoch a nepopiera geometriu.
|
|
Re: slovenčina a pojmy
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.9.2015 8:08
A co ked ten 2D "priestor" je tak zdeformovany, ze to tvori povrch niecoho 3-rozmerneho comu my hovoroime gula? A co? Nasa vyhoda je jedina ta, ze si tu gulu a celu situaciu vieme predstavit. Evidujeme 3D vnutro gule a jej samotny 2D povrch (to je to co rovnicou spada pod pojem "gula") a aj 3D vonkajsok gule. Pre 2D bytost zijuca na 2D povrchu gule neexistuje ziadne 3D vnutro gule ani ziadny 3D vonkajsok gule. Existuje len 2D "priestor" ktory je specifickym sposobom zakriveny.
|
|
Re: slovenčina a pojmy
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 8:22
Deformácia, trasformáca... nazvi si to ako chceš, je definovanie súradníc v priestore. V našom prípade 3-rozmernom.
Žiadne 2D bytosti neexistujú, pretože by boli nehmotné, nemali by objem.
Náš svet je 3-rozmerný. Existujú pre to fyzikálne aj matematické dôkazy.
|
|
Re: slovenčina a pojmy
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.9.2015 12:32
veta 1: aha, takze volne pohodena rovina v 3D priestore so vseobecnou rovnicou 4x - 7y + 13z = 27 je tiez 3rozmerna ze? len preto, lebo na urcenie bodu v tej rovine volne pohodenej v 3D priestore potrebujem bod z 3D priestoru ...
veta2: problem existencie 2D bytosti (resp. nasa tazka stravitelnost existencie niecoho takeho) aaaaaaaaaaaabsolutne nesuvisi s tvojim hlodom. 2D vesmir by pokojne mohol obsahovat 2D elementarne castice (sak jake ine, isteze nie 3D castice preboha), ktore by akoze preco nemohli byt v tom 2D vesmire hmotne? Rovnako sa mozu cudovat 4D bytosti zo 4D vesmiru ze 3D castice v 3D vesmire nemozu byt hmotne ... problemy su inde nie v tom, problemy su v prilis malom stupni volnosti v 2D
veta3: o matematickej rozpravke teoria strun si uz pocul? je to rozpravka, ale tvrdi uzasne veci ...
nedavaju uz v ustave obed?
|
|
Re: slovenčina a pojmy
Od: neenstein
|
Pridané:
4.9.2015 14:39
3-rozmernosť vesmíru matematicky dokazujú dimenzionálne komplexné čísla.
|
|
Re: slovenčina a pojmy
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
11.9.2015 13:27
Co to trepes? Komplexne cisla sa geometricky interpretuju v 2D rovine.
a+bi, kde i je imaginarne jednotka
dalej by sme mohli ist na a+bi+cj, kde i a j su imaginarne jednotky ... ukazuje sa, ze to neni konzistentne a treba ist na a+bi+cj+dk, kde i,j,k su imaginarne jednotky roznych druhov a mame kvaternion ... a ten ked tak strasne chcem reprezentovat, tak potrebujem 4D priestor
Podobne sa ukazuje ze nekonzistentne su dalsie struktury az po oktoniony
https://en.wikipedia.org/wiki/Quaternion
https://en.wikipedia.org/wiki/Octonion
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.9.2015 21:33
To ze implicitna rovnica kruznice je tusim (x-n)^2 + (y-m)^2 = 1 kde (m,n) su suradnice stredu, je taktiez absolutne irelevantne. Explicitna neni preto, lebo to neni funkcia (neda za z toho vyjadrit y, museli by sme ingonorovat hornu ci dolnu polkriuznicu).
Proco je je irelevantne? Pretoze existuju ci uz explicitne rovnice (napr. y = x^100), alebo aj imlicitne, napr. x*y + 56*x^2*y^3 - sin(y) + cos(x) + 79*x^7*y^5 = 59 a vsetko su to rovnice 1D CIAR. Rozne pokryvenych ... ci je to funckia alebo nie, nas teraz netrapi.
Vies ako z tych 1D ciar urobis 2D plochu (opat je uplne irelevantne ci rovinu, alebo zakrivenu). Istotne nie priudavanim mocnin, pretoze aj y=x^1000 je 1D ciara. MUSIS zvysit pocet premennych. T.j. nie funkciu jednej premennej y=f(x), ale funcku dvoch premennych z = f(x,y).
Rovnako je to s tymi 4 bodmi ako dokazom 3rozmernosti. Aby to bolo 3rozmerne, musi to splnat nieco ine ako to, ze to je urcene 4 bodmi.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 6:41
Skús písať po slovensky a stručnejšie.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.9.2015 7:50
Aha. Zoberme si inu kuzelosecku, nie kruh, ale napr. parabolu y=x^2. Nic zvlastne, tiez je jednoznacne urcena 3 bodmi.
Ale zoberme si nie kvadraticku, ale kubicku teda y=x^3. Vo vseobecnosti mozem mat polynomicku fukkciu 3. stupna y=Ax^3 + Bx^2 + Cx + D, ale som prizemny a obmedzim sa na y=x^3. To je tiez 1D ciara v rovine, ale na jej jednoznacne urcenie uz potrebujem body 4 (slovom STYRI). Vseob. na jednoznacne urcenie polynomu n-teho stupna potrebujem (n+1) bodov. Zoberme si 1D graf funckie y=x^99. Tiez som prizemny a neuvazujem o vseobecnom polynome 99. stupna, ten sa mi nechce rozpisovat ani len symbolicky. Je to opat 1D krivka v 2D rovine, ale na jej jednoznacne urcenie potrebujem az 100 bodov (!!!). Vyplyva z toho snad ze ten graf funkcie y=x^99 ako 1D krivka nakreslena v 2D rovine, ze je 100-rozmerna?
Nie. Z toho akurat tak vyplyva, ze to tvoje kriterium na "3-rozmernost", ktore by si si iste krasne modifikoval aj na 2- a 1-rozmernost je uplne na hovno.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 8:40
Čo má matematický polynóm spoločné s reálnym priestorom?
Kubická rovnica má komplexné korene. Tuším sa má vykresľovať v 3D, čo je problém pri plochej obrazovke.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
3.9.2015 8:42
Blbosť, vykresľuse sa v 2D ako každá funkcia y = f(x).
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.9.2015 12:43
Kuratenko ak ma na algebre nieco bavilo, boli to algebraicke rovnice, takze: algebraicka rovna NEPARNEHO stupna MUSI mat aspon jeden koren (vo vseobecnosti NEPARNY pocet korenov) realych. Kubicka rovnica ma z hladiska komplexity korenov len 2 (slovom DVE) moznosti: 1 realny a 2 komplexne (zdruzene) korene alebo 3 realne korene.
A preco nemoze mat 3 komplexne alebo 2 realne a jeden komplexny koren? Naznak tam bol, lebo komplexne korene algebraickych rovnic sa vyskytuju v PAROCH ako komplexne zdruzene.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.9.2015 12:43
Nasledne algebraicka rovnica PARNEHO stupna ma potom bud parny pocet realnych a parny pocet komplexnych korenov.
Moznosti pre kvadraticku: 2 realne, 2 komplexne zdruzene ci myslis si ze pripada do uvahy moznost 1 realny a 1 komplexny koren?
algebraicka rovnica 4-ho stupna Ax^4 + Bx^3 + Cx^2 + Dx + E ma moznosti
vsetky 4 realne
2 realne a 2 koplexne (a su zdruzene)
2 pary komplexne zdruzenych korenov a ani jeden realny
a jak to cele suvisi s tym, ze to tvoje kriterium 3-rozmernosti je na trt?
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: sensei-san
|
Pridané:
3.9.2015 13:16
> Čo má matematický polynóm spoločné s reálnym priestorom?
Človeče, ak ešte študuješ, tak ťa čaká ťažký život ;-D
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: wqfefwef
|
Pridané:
3.9.2015 14:32
Jedným z podvodov vo fyzike je nerozlišovanie matematického a fyzikálneho poľa.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: neenstein
|
Pridané:
2.9.2015 15:46
Dobrý ľudský jazyk môže byť tak presný ako programovací, ale ponúka viac.
|
|
Re: časopriestor je výplod nevzdelaného mozgu
Od: mathewic
|
Pridané:
3.9.2015 0:43
A to ten satelit ako nema ziadnu hmotnost? ci ako si to myslel?
|
|
galileo ...
Od: rolh
|
Pridané:
2.9.2015 12:01
Dnes uz priemerny smart clovek ani nevie ist podla mapy, stale pozeraju na navigaciu a aj ked prejde 10x po tej istej trase bez navi si cestu nepameta. A ked je niekde zatvorena cesta tak sa tam toci ako kolovratok.
Kde je pouzivanie inteligencie?
|
|
pokrok nezastavíš
Od: tvoriteľ
|
Pridané:
2.9.2015 12:04
Mozgové kapacity uvoľnené pred čítaním papierových máp, hľadania telefónnej búdky a návštevou kamennej knižnice... možno využiť inak.
|
|
Re: pokrok nezastavíš
Od: rolh
|
Pridané:
2.9.2015 12:12
ano mozes si pridavat statusy a fotky na FB ako series, respektive tvoje deti len tablet v ruke a auto co samo jazdi, nakoniec zistis akym smerom sa tvoja mozgova kapacita ubera, lebo plati rovnica:
IQ = mozog_IQ / usageOfSmartDevices
|
|
všetko čo robíme nás niekam smeruje
Od: tvoriteľ
|
Pridané:
2.9.2015 12:16
Cieľom života nie je vystresovane používať papierovú mapu, ale radosť a šťastie. Ak budeš robiť to čo ťa baví, budeš objavovať dobré veci. Ak sa budeš stresovať, budeš priťahovať negatívne objavy.
|
|
Re: všetko čo robíme nás niekam smeruje
Od: old
|
Pridané:
2.9.2015 15:39
mne sa to javí naopak, že dnes sú ľudia viac vystresovaný, ako v minulosti. Stačí niekoľko hodín bez cigarety a už sa mnohí trasú, ako oholený pes v zime
|
|
Re: pokrok nezastavíš
Od: afafadg
|
Pridané:
2.9.2015 13:08
Uplne ta vidim. Chlap s 50l batohom plnom pastet na ceste do BA s buzolou a mapou sa snazi najst cestu aby stopol auto,ktore tam ide :3
|
|
Re: pokrok nezastavíš
Od: rolh
|
Pridané:
2.9.2015 13:14
BA je pod moju uroven, kto by na tu sedlacinu siel?
Ja len tvrdim ze tebe ked sa vybije bateria v tvojom smart tableto-lopato-fone tak si nahraty lebo uz nemas cim rozmyslat :((
|
|
Re: pokrok nezastavíš
Od: edghar
|
Pridané:
2.9.2015 13:18
A ty ked chytis infarkt tak je po tebe.
|
|
kde sa
Od: Jadranka
|
Pridané:
2.9.2015 12:24
kde sa da kupit ten alobal co je vidno na fotke? To je normalny z obchodu alebo cosi special?
|
|
Re: kde sa
Od: rolh
|
Pridané:
2.9.2015 12:25
To nie je alobal ale koza z vesmirnych jasterov
|
|
Re: kde sa
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
2.9.2015 12:34
Musíš si počkať na ufónsky týždeň v Lidli
|
|
Re: kde sa
Od: rolh
|
Pridané:
2.9.2015 12:36
Lidl je pod moju uroven, ja nakupujem v Apple Store
|
|
Re: kde sa
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
2.9.2015 12:44
Podľa mňa je to zbytočne drahý zelovoc kámo...
|
|
Re: kde sa
Od: sensei-san
|
Pridané:
3.9.2015 13:18
A ten sortiment, ts, ts ... len samá jablká. A všetky už načaté.
|
|
Re: kde sa
Od: nou
|
Pridané:
2.9.2015 12:52
Je to pokovena folia z specialneho UV odolneho plastu. Alobal by bol tazsi.
|
|
Re: kde sa
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
2.9.2015 13:13
Čo keď do toho napchám bravčové so zemiakmi a hodím to do pahreby?
|
|
Re: kde sa
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.9.2015 15:04
porozmyslaj nad slovami toho nadomnou: "FOLIA" a "PLASTU"
|
|
Re: kde sa
Od: geni-US
|
Pridané:
2.9.2015 15:15
Porozmýšľaj nad slovom SILIKÓN.
|
|
Re: kde sa
Od: AlbHert
|
Pridané:
2.9.2015 15:36
nie, radsej natural
|
|
Re: kde sa
Od: mucheche
|
Pridané:
2.9.2015 15:45
Nevyskúšal si, možno by si bol prekvapený.
|
|
Re: kde sa
Od: foliak
|
Pridané:
2.9.2015 15:45
lepsie ako citat vtipy :D:D:D ...chalani idete !
|
|
forget it
Od reg.: Dreamko
|
Pridané:
2.9.2015 16:00
Sun is shihihg , kašlať na to!
|
|
CERN CERN
Od reg.: Lukáš Raynor Majer
|
Pridané:
2.9.2015 17:13
čo sa ide diať 15. septembra v CERNe?
|
|
Re: CERN CERN
Od: 123+×÷
|
Pridané:
2.9.2015 18:59
Big bang!
|
|
Re: CERN CERN
Od: vshshshshrfmdu
|
Pridané:
2.9.2015 19:39
Gang bang
|
|
Teória relativity
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
2.9.2015 20:39
"Oci, čo to je teória relativity?"
"Nuž, ako by som ti to... Predstav si, že mi strčíš nos do riti. Čo to znamená? Že ja mám nos v riti, ty máš nos v riti, ale ja som na tom relatívne lepšie."
|
|
natrhnutá prdel
Od: mucheche
|
Pridané:
3.9.2015 8:25
Ty si ešte nemal niečo poriadne v riti, inak by si netvrdil že je to lepšie.
|