neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Na Slovensku sa predalo iba 43 elektromobilov vrátane hybridov, predaje klesajú

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 19.8.2015


Na Slovensku sa v druhom štvrťroku tohto roka registrovalo len 43 automobilov s elektrickým motorom.

Vo svojej správe to uvádza European Automobile Manufacturers Association, ACEA.

Tento počet pritom zahŕňa nielen samotné elektromobily ale tiež modely získavajúce elektrickú energiu z palivových článkov a najmä plug-in hybridy, teda modely so spaľovacím motorom aj elektrickým motorom s batériou nabíjateľnou z elektrickej siete. Samostatné počty pre jednotlivé kategórie správa neobsahuje.

Zdrojom dát sú údaje asociácií výrobcov z jednotlivých krajín.

Medziročne sa počet predaných elektromobilov na Slovensku ako v jednej z mála krajín navyše znížil, z 59 kusov v Q2 2014. Okrem Slovenska klesol už len v Holandsku a Estónsku.


Počet registrovaných elektromobilov rozličných typov v jednotlivých európskych krajinách, kliknite pre zväčšenie (tabuľka: ACEA)



Naopak v celej EÚ sa počet predaných elektromobilov medziročne zvýšil o 53%, z 18 na 27.6 tisíc. V Nórsku tvoria podľa IHS elektromobily už tretinu nových registrovaných áut.

Správa ACEA obsahuje aj počty ostatných typov alternatívnych pohonov. Hybridov sa na Slovensku v Q2 registrovalo 6, vozidiel na plyn 301.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

sak za tu cenu ...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

cena je síce značne odradzujúca, ale okrem toho tu nie je infraštruktúra, bez nej je elektrokára zbytočná drahá hračka
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

neviem, mám elektromobil, ročne na ňom najazdím 30-40k kilometrov a zatiaľ som problém nepocítil. Žeby problém s tým mali len tí, ktorých sa to netýka?
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

A kedy ho dobíjas ? Klamar :) najazdis prd a nie 40.000 km.
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

kym zacnes sudit, najprv rataj.
pri 365 dnoch v roku a 40.000km za rok je to menej ako 110km denne. tesla dokaze na jedno nabitie prejst az 450km, bude moct dokonca prejst cez 500km.
rovnako aj audi novo vyvijane.
to znamena, ze v priemer nabija teraz asi kazdy stvrty den :-)
ak ti to staci ako odpoved.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

nikto nejazdi 110km denne, kedze aj najvacsi fanatik alebo taxikar par dni do roka nejazdi, priklad: dovolenka

lenze radius so 400km je sialene maly, nemozes ist nikam nad 150km, lebo sa musis otocit a na SVK dialniciach sa otoct rozumne neda.

a uz vidim, ako zjednavam s majitelom chaty predlzovacku k autu ;)
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Tu predlzovacku pre obycajnu 1 fazovu 230V siet si nosis so sebou v kufry. Ak mas stastie, mas k dispo. aj 3 fazu a za par hodin mas nabite naplno.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

vy inteligenti, 30-40k ročne je 80-110 denne - 20km je len hodiť priateľku do roboty a odtiaľ dôjsť do mojej. Ďalších 20 domov. V práci tiež čo to najazdím po predajniach, po práci tiež napr. do posilky.

Cez víkend do Tatier + napríklad s kamarátmi do mesta a už máš 300km za 2 dni.

Z času na čas 1500km cesta (celý západ je pokrytý superchargermi), čo ďaleko pokryje aj tie dni čo nejazdím

30-40k ročne vôbec nie je nereálne.

Nabíjam každý deň, veď prečo aj nie, keď stačí zapojiť, ísť spať a ráno je plne nabité
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ak chodis kazdy en do posilky, tak robis nieco zle ;)
jedine ak si trener.

ja najazdim 50k rocne, ale nestiham tankovat, tak by som nestihal ani nabijat cez 220V

Nuz a 1500km cesta na zapad, autom to dam za 11 hodin, lebo 2x zastavim na dotankovanie. A to dotankovanie trva 2 minuty.

Kolko trva dotankovanie Tesla ?

nehovoriac o tom, ze nemozem chodit za hranice tankovat zal acnejsiu elektrinu, ako to robim s benzinom do bandasiek.

ze u nas ma klesnut benzin na 1.26 :D uz tyzdne tankujem v zahranici pod 1.21 :)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

všimni si slovo napr. pred posilkou. Snáď ti nemám dať rozpis všetkých mojích jázd za rok? btw. 3 krát do týždňa posilka, ale aj iné dni sa niečo nájde :)

no nestíhaš tankovať, lebo stále musíš hľadať benzínky. Ja nabíjam doma. Mám to pohodlnejšie, cez bežné dni oproti tebe ušetrím na čase. BTW hovoríme o 380V 16A červenej, 5 kolíkovej zásuvke - tá dobíja 50km/hod, čiže za 8 hodín spánku je z prázdnej baterky plná (väčšinou ale nie je prázdna, do nabíjačky ho dám každý deň).

ak za 11 hodín stojíš 4 minúty, tak klameš. WC? Jedlo? Pitie? Navyše ja sa s nikým nepretekám, radšej si privstanem o nejakú hodinku-dve skôr a normálne, pohodlným tempom idem s normálnymi prestávkami. Pri Tesle je to 10 minút pauza za hodinku cesty.

Nehovoriac o tom, že ty šetríš na niečom, na čom ja nemusím. Mňa výjde 3€ 100km. Teba koľko, keď šetríš za hranicami? Okrem toho tu opäť ušetrím čas, nemusím ísť nikde za hranice pre pohonné hmoty :)


Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

nestiham tankovat bolo obrazne povedane, zem i to zaberie 2 minuty casu.

a nemam dom, bohuzial, keby mam a keby je za zivotnost auta (100-150 tisic km) jeho udrzba a nakladovostn izsia na 1km, ako u benzinaku/nafty tak ho beriem.

scie len benzin vs elektirna, naftu nechem ani zadarmo.

jednoducho auto si vyberam podla toho, kolko na nom ten 1km stoji. a samozrejme, aj ten okruh no, nemozem ist na dovolenku do HR s prazdnou bateriou, kde to cestou dobijem ?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

no pokiaľ je pre teba podstatná cena, tak nemá zmysel rozmýšľať nad autom za 80 000€ :D počkaj na lacnejšie, poriadné elektromobily, nie tie sračky čo teraz predávajú

a keby si si aj teraz objednal Teslu, kým najbližšie pôjdeš do HR na dovolenku, už budeš mať cestu lemovanú Superchargermi :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mne je prijemne ist bez pauzy, jednoducho tu pauzu nepotrebujem, ak ano, tak ano, ale co ak sa striedaju dvaja vodici? tam zas tesla pohori a riadne ;)

take veci ako 600-800 km, ale aj viac, robim najradsej na 1 zatah, jednoducho, kym mi sily stacia.

nemyslis hadam na to, ze 30 minut ta dobije ako stroj na dalsie 4 hodiny ze nie ? to si potom nebezpecnejsi ako ja.

' radšej si privstanem o nejakú hodinku-dve skôr" no vidis, potom si nevyspaty, aj si neprivstanem a skor mi nevadi, ze meskam niekam... na dovolenku sa meskat neda.

mas teslu ze ta 1km vyjde 3eura?

no u mna je to zhruba 10eur za 100km, plus opotrebovanie auta, pneu, oleje a podobne. mozem jazdit aj za 7eur, ale aby som neklamal, priemer pocitam 10eur. sice je to benzin, sportovejsieho charakteru.

a co usetrim? dobry pocit ze nedavam na ficove vydavky.. preto tankujem za hranicami. to je pre mna maximalne zadostucienenie
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Pozri,

Ty si dal za auto 90k, 100 km ta stoji 3 eura.

Ja som dal za auto polovicu, 100 km v meste ma stoji dajme tomu 10 eur (nech prehanam, ze jazdim stale tazkou nohou; v reale je to medzi 7-dialnica a 10-"dynamicka" jazda v meste).

Tak ked si to zratame, musim urobit 650 000 kilometrov, aby sme sa dostali na rovnaku cenu. Ked urobim menej, je pre mna vyhodnejsi ten diesel, co mam. Keby som urobil viac, bolo by vyhodnejsie elektro.

Potom - ty mas dom, kde vies nabijat, ja nie. Ja mam zase cerpacku 50 m od baraku, takze niekedy parkujem dalej, ako je cerpacka. To zase tiez nema kazdy ;). Dojazd na dialnici je 1100 km (68l nadrz), takze napr. Bratislava-Zagreb a naspat urobim na jedno natankovanie a este si mozem niekde cestou odskocit. S dobijanim by som bol nervozny, ci dam Graz-Zagreb-Graz alebo nie.

Takze asi tak - zavisi vzdy od konkretneho pouzitia, nikdy sa neda povedat, ze toto je vyhodnejsie ako vsetko ostatne.

Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

stále, keď ti vyvrátim jeden argument, prejdeš na druhý. Nikdy som nepovedal, že Tesla je najlacnejšie auto na cestách. Akurát, že pri elektromobile nie je žiadna nevýhoda, že nemôžeš ísť za hranice natankovať, lebo aj tak je to podstatne lacnejšie ako zahraničný beznín.
Okrem toho som prekvapený, že pri 90k aute je vôbec nejaká návratnosť :)

BTW: mám byt, nie dom
S dobíjaním by si nebôl vôbec nervózny - zadáš adresu a naviguje ťa cez superchargre.

ja som nikde nehovoril, že Tesla je najvýhodnejšie auto. Len že s nabíjaním na Slovensku majú problém len tí, čo nemajú elektromobil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uvedom si, ze tu diskutujes s viacerymi ludmi a kazdy z nich ma iny argument.

Napriklad ja som ti o tankovani v zahranici nic nepisal, pretoze tankujem z principu na Slovensku (lebo je to firemne auto a firma je platca DPH - aj ked vyssie som pocital ceny s DPH).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie 3 €/100 km nie sú až tam neskutočne slávne. Zoberme si jednoduchý príklad. Benzínové auto so spotrebou 7l prerobené na LPG. Náklady na 100km sú cca 4-5 €. Momentálne sa po finančnej stráne elektrika ešte neoplatí, keď Tesla dobuduje tú továreň na baterky a zníži sa cena novej z cca 4 tis € na 1-1,5 tis. € a konečne niekto pretlačí ( a nezastrelia ho) bežné auto strednej triedy za 20 tis. € nové na elektriku s dojazdom aspo 400km tak fosílne palivá skončili. No a tu máme aj odpoveď prečo také auto ešte nie je na svete...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked to zhrniem, najvacsi problem elektromobilu je, ze uz nebudes mat dovod nosit lacny benzin zo zahranicia ? Tak to je hadam vyhoda, ten prej*b*ny cas by mal byt hodnotnejsi ako to co usetris. Ked si prepocitas elektrinu vs benzis, zistis, ze jazdis lacnejsie ako na benzin zo zahranocia.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Tesla ťa momentalne vyjde cca 80-90 tis E,
Auto v tej istej kategorii kúpim za 60 tis E v lepšej výbave, komfortnejšie a s vyššou bezpečnosťou.
Prepočítaj si kolko ja môžem jazdiť viac ako ty za rovnaké peniaze a v podstate bez obmedzenia?
Priznávam, Tesla mi velmi imponuje ale momentalne po ekonomickej aj ekologickej stranke je drahsia.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

> Auto v tej istej kategorii kúpim za 60 tis E v lepšej výbave
Napis aspon 2 auta za 60 s rovnakou vybavou

> vyššou bezpečnosťou
Tesla ma na 70K predanych aut 0 umrti. vratane toho, ked na nu vybehol kamoin z protismeru, 2 ozrati a sfetovani v mexiku napalili 200kmh do muru a do stromu a vystupili po vlastnych vratane ... dalsich 10 pripadov, kt. som lenivy opisat :P

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Mercedes S so zrýchlením 4 sekundy kúpiš nové za 60 tis €? Tak to ho od teba kúpim :)

Ak by si si kúpil rovnakej triedy auto s porovnateľným motorom, tak presne 0 môžeš prejazdiť za rovnaké peniaze s obmedzením, že každý týždeň musíš odbočovať na čerpačku.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A okrem toho zrýchlenia ako dlho dokáže ísť tesla trvalou rýchlosťou 140kmh? Lebo ja na mojom aute za tretinu ceny tesly nemám problém prejsť 250 kilometrov pri takej rýchlosti.
Teslu by som bral na cestu do roboty. Na to by bola super.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pri 200kmh!!! real za horuca na nemeckych dialniciach aj s brzdeniami presla 300km.

Napis mi, prosim, ake nove 5+2 miestne auto dokaze ist 200kmh 300km za 5EUR so vzduch. podvozkom + najbezpecnejsie na svete (ziadne umrtie za 4 roky predaja) + so zrychlenim 3,9 0-100 za cenu 60/3=20KE.

Dakujem

Odpovedať Hodnotiť:
 

tesla ? ukazte mi servisnu siet, zarucny servis ? nahradne diely ? nerealne auto na bezne pouzitie .... som zvedavy co budes robit ked sa ti rozpadne trebars brzdove oblozenie a nudes ho musiet zhanat v zahranici... alebo tahat auto na odtahovke do nemcka na servis... lebo na slovensku ti niekdo nebude vediet nieco opravit .... nie se skleny ludia , servisna predajna siet , proste nic

Odpovedať Hodnotiť:
 

hm cize ak usetrim 5eur cestou do obchodu (taktiez zahranicie), tak vlastne prerobim?
ja nemam plat 5eur za 2 minuty..
a ani si nemozem odpisat auto na sro
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nemam elektromobil, ale aj tak musim.

netrep blbosti, ziadne dotankovanie ta nestoji 2 minuty, kazde zastavenie na pupme je do 10 minut.

A arguments s pumpami v zahranici, niekto take veci ako ty neriesi, a tankuje tam kde mu je to pohodlne.

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Tak na služobné účely ročne najazdím 45k kilometrov a viem čo to znamená. Je to fuška, pri priemernej rýchlosti 55 km/hod. stráviť 2 hodiny v aute.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Minimálne ja dochádzam do 51km vzdialeného mesta každý deň takže tých 100km denne nie je takých nereálnych (ak zarátaš aj cestu s5). A poznám mnohých ďalších čo sú na tom podobne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ano a preo je u nas preimerny najazd "predam 7 rocne auto s 65000km" :)
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

100km to mám len do roboty a späť. Ročný nájazd mám cca 35k Km.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aha takze statistika. Priklad: je firma kde je 10 zamestancov, 9 z nich zaraba 1000 € a ten zvysny 11000 €. Jaka je priemerna mzda v tej firme? No predsa (9*1000 + 11000)/10 = 2000 €. Som zvedavy jak by si to vysvetloval tym deviatim, co maju presne tisic. A presne tak isto je to aj s priemernou mzdou 850 € na Slovnesku, kedze 2/3 naroda ma mzdu nizsiu.

Pr.2: statisticky jeden clovek z 10000 nema jednu ruku. Takze na 10000 ludi to mame nie 20000 ruk, ale iba 19999. Teda priemerny pocet ruk na obyvatela NIE JE 2,0000 ale iba 1,9999. Tym padom 9999 z 10000 ludi ma nadpriemerny pocet ruk.

Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

nepochopil som, na čo reaguješ :) o platoch tu vôbec nebola reč
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ten tvoj vypocet je podobneho rangu, pretoze ignoruje zakladne fakty. NIKTO nejazdi kazdy den 110 km, exsituju soboty, nedele, dovolenky. Inak povedane: NIKTO NEROBI 365 dni v roku!

Bezny clovek (co nema nejaku smennu ci inu extra speci pracu) robi do roka (365)*(5/7) - (12)*(5/7) - 20, kde tych cca 12 su sviatky a je pravd. 5/7 ze sviatok padne na prac. den a 20 dni je zo zakona narok na dovolenku. To mame cca 233 dni v roku, ked bezny clovek pracuje.

Teraz pocitaj este raz. Uz to nebude 110 km.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

neviem, si mám kúpiť jednú Teslu na súkromné účely a jednu na firemné? Či mimo roboty nikto nikde nejazdí?
Odpovedať Hodnotiť:
 

No tá cestná infraštruktúra je tiež odradzujúca, sorry ale kupovať drahé auto do našich končín je fakt nezmysel. Vďaka našim cestám na SUV, po dlhých trasách cez cesty 1. triedy (najmä na Strednom a Východnom Slovensku a v Bratislave), môžem meniť dosť často ložiská, tyčky a lepiť pneu. Zn. Vyhneš sa jednej jame a v tom skočíš občas do ďalších dvoch resp. 100 jám na 100 m2. Nie všetci pracujeme pre nadnárodné spoločnosti s prideleným pracovným vozidlom alias najlepším tereňákom.

Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Presne. A nie vsetci maju rodinny dom, garaz, chodia na zapad kde su nabjacie stanice kazdych 5 km a so svojim eletromobilom sa na Slovesnku musia pohybovat iba v 150-170 km voliere - das ist absolut hruza. S fosilakom je to prakticky cely dojazd 900-1000 km, lebo cerpacka je aj v takom Bananovnikove jak Slovesko na kazdom rohu.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Na Slovensku je 13 stanic KE-BA Juh aj Sever ... a do konca 2016 ich ma byt 27 + 4 SC navyse.

A ano ZATIAL ak mas byt - kup raqdsej dom a potom Teslu.

Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

heh posledna poznamka je najlepsia,
slovenske hodnoty su pomylene, najskor poriadne auto min za 30-80k na leasing a ked sa casom podari odstahujem sa z maminkiho dvojizbaku
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

ale to tu v diskusii nemozes napisat lebo tu vsetci zarabaju nad 5000€ mesacne a vsetci maju vsetky najnovsie a najdrahsie technicke vychytavky.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ZoXiTh http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

ztLN2b http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

nead1N http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dakujeme Ficovi za skvely zakon o obmedzeni odpisovania "drahych" vozidiel, ktory sa vztahuje aj na elektromobily.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Keby len za to..
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

vyborne! chces auto, kup si to za svoje a nie za peniaze ktore by si inak odviedol na daniach!!! este tvrdsie by to malo byt.
Odpovedať Známka: -4.9 Hodnotiť:
 

a dane nesu tvoje peniaze ty kreten? ?? Sak stat ta one len okrada
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

za co tvoe deti chodia do skoly, za co je postaveny chodnik po ktorom chodia, cesta po ktorej ides do roboty, a policajt, ktory ta strazi aby ti cig..spoluobcania neukradli bicykel? Za co je kurena skola, za co platena doktorka co ti odoperuje nador na kakac...hrubom creve? Urcite nie z toho, ze kkt ma odviest 50k dane, tak si kupi novu x6ku a odvedie nula.
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

Skus vo svojej analogii pokracovat a dospejes k tomu ze ked si ten kreten kupi X6 tak tym podpori zamestnanost v automobilke=>dava pracu ludom.
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

myslis tych amikov co vyrabaju x6ku? tak ich podpora je pre Sk stat uplne irelevantna. Vyber dani treba maximalizovat, nie minimalizovat...
Odpovedať Známka: -3.5 Hodnotiť:
 

definuj maximalizovat. zavedieme dane 90% pre kazdeho? potom by kazda rodina vyfasovala od statu jedno auticko vyrobene na slovensku ("zadarmo!"). ja mam taky pocit, ze stat dokaze rozflakat nekonecne vela penazi, ktore do neho ludia naleju. najskor by ten stat mal zacat dobre hospodarit a bolo by aj na tie operacie nadorov na kakacoch ktore si spominal. potom sa mozme zacat bavit, ci chceme aby prerozdeloval viac penazi. len tak naslepo tam liat peniaze a dufat, ze mozno budu pouzite na nieco zmysluplne je hlupost.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

ze ked ako podnikatel potrebujes auto, tak ano mozes si ho odpisat, napriklad berlingo ale nie ze roznasas pizzu, tak si kupis koenigseg one:1 Lebo ked ti to vyda, tak mozes, a potom nezaplatis dane.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

obaja mate pravdu :-)
roob_ vidi to ze vacsina slovenskych sranda podnikatelov len odrbava na daniach a normalni ludia z toho nic nemaju
dalsi nazor je ten ze stat odrbava normalnych ludi a slusnych podnikatelov a hospodari neefektivne,

Nuz :-) slovensko je krajina plna extremov
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

ale vidis, ze ked napisem ze treba vyberat viac dani, tak mam -6 a ti isti ludia potom picuju, ze su derave cesty a doyebu si tlmice :) Na to vsetko idu volit robertaF zas a znova, lebo im pridal 5€ na dochodku a cier...ooo soorry , socialne slabsim som chcel napisat dava stedre dotacie na nekontrolovane mnozenie sa. Iba debil nevidi, kam toto smeruje a pre vsetkych debilov odporucam zaostrit zrak na juh Europy, kedysi majestatne grecko. Alexander velky by spachal harakiri, keby videl, co sa z jeho naroda vyklulo.
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

zo statneho rozpoctu sa kradne tak brutalne, ze keby boli dane aj trojnasobne, deravym cestam by to nepomohlo.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Lenže na to, aby podnikatelia neodrbavali ti nepomôžu vyššie dane. Tie zaplatia aj tak len bežní ľudia, ktorí nemajú na vyber. A keby platíme nižšie dane, tak si tie škôlky, cesty alebo to čo potrebujeme zaplatíme sami! Bez toho, aby ich od nás vyberal štát a polku z nich odviedol svojim kamosom. Ale nevadí, podľa vyjadrení ťa ospravedlňuje tvoj vek, časom ťa život naučí.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mamje jednu z najvyssich dani v europe a vyzera to unas ako v somalsku. V daniach nebude pes zakopany skor v tom ako sa tie peniaze minaju ;-)
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

vy tu vsetci naokolo vobec nechapete co pisem. Ja nepisem, ze treba zvysit samotne dane, ale ze treba zvysit vyber tych aktualnych dani, ked sa ma vybrat 100 korun ale preto ze si vsetci vsetko odpisu sa vyberie len 40 korun. Nafta na sukromne cesty firemnych aut sa tiez dava do nakladov, ze? A pritom ked berie decko do skoly, to nieje priamy naklad na jeho podnikanie, ci?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ono ta nafta co minien a tu skolku stoji denen asi 1 eur.
z toho 50c zas ide do pokladnice.

ale ked politik (je jedno ktory) dohodi zakazku, strati sa milion eur...

ale vsetko je vramci zakona.

a apropo - sice nie som podnikatel a nemozem teda opotmalizovat, som len FO a mne nepreplati naklady nikto, DPH musim platit, a to uzernicky vysoku. sice v zahranici ked nakupujem potraviny, platim polovicnu DPH.

ide o to, ze FO je najviac odrbavana jednotka v tomto state. z kazdej strany.

avsak nesuhlasim s tym, zby si podnikatel neodpisoval co to da, ono to hybe ekonomiku, a ked si politik (fico) povie, ze obmedzime odpocet aut, preco maju oni 100 000 EUR a drahsie BMW a AUDI ?

FO by nemala existovat, kazdy by mal byt PO, a naklady na zivot (najomne, voda, stocne, hajzelpapier) by mali byt odpisovane.

Lebo povazujem za nemoralne to, ze FO ma fixny naklad na zivot (najomne, voda, stocne, hajzelpapier), ale minimalna vyska dani urcena nie je, cize FO moze ist do minusu aj keby sa posral
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Technicky mas nezdanitelne minimum, t.j. sumu, z ktorej ziadnu dan neplatis, takze FO by nemala ist do minusu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ono priami naklad na podnikanie.
co to je?
napriklad:
cesta z bodu A do bodu B, ktore je 100% priama cesta a naklad na podnikanie.
su kolony, chcem ich obist, ale nemozem, lebo uz by to nebol priamy naklad, nie ?
su rozbite cesty, chcem usetrit auto, mozem, nemozem to obist ?
skolka moze byt teoreticky po ceste.. ale nemusi..


ono tento system je hyper nespravodlivy, lebo nkdy nevyhovie kazdemu..




a samozrejme zastavit byrokraciu typu "dennik jazd", pretoze hypoteticky, teorie sa biju. ochranar ti zakaze mat dve auta (aj infrastruktura a poistovne), ale ak mam PO vozidlo, ako si ho FO pozicia na cestu za rodinou? to by FO musel platit najom, ale PO to bude zdanovat? hold je to take, logicky programatorsko zabugovane..

ked PO ma vozidlo, Fo sa ho nesmie ani dotknut, bez ohladu na to, kto tam tankuje, inak by som si ako FO mohol pozicat akekolhek auto od akehoklvek PO, nie? :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Roob, ty nechapes, ake su naklady na evidenciu vsetkeho mozneho, co po tebe stat vyzaduje? Nema to ziadnu pridanu hodnotu pre podnikanie, len aby sa stat ubezpecil, ze neodvedies 50 centov, ale euro. Ze teba stoji ta blba evidencia 5 eur, to je kazdemu jedno, si predsa zo zakona povinny.

Ked uz sme pri PHM - ked chces davat do nakladov 100% ceny PHM, musis si viest knihu jazd. Ked ides v priebehu dna k 5 zakaznikom, musis to mat v knihe jazd, ze si isiel k 5 zakaznikom a musi ti to na kilometer sediet, pri kontrole beda ak nie. A potom ti bernak aj tak nedovoli dat do nakladov realnu spotrebu, ale iba to, co mas v technicaku - a povedzme si rovno, ze to je tazke scifi.

A ty sa cudujes, ze kazdy si povie, ze na to kasle, nieco si vymysli na konci mesiaca (bernak nikdy nedokaze opak!) tak, aby mu to sedelo a nezabil s papierovanim dalsich X hodin?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Preto si treba kupovat na sluzobne cesty velkoobjemove atmosfery a potom .... ale co, nebudem tu davat navod.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ty sranda podnikatel, bez podnikat ked je to take lahke, ved odrbavat dokaze kazdy slovak od rodneho listu! a potom si otieraj hubu o niekoho, kto dava ludom pracu!
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

si putin alebo mas 12
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Dalsi co nevie ani pocitat.

Ak ma odviest 50k dane, urcite ma zaklad nad 35k, teda plati pomerne 19% a 25% sadzba. Ak zdanim 35k sadzbou 19% dostanem 6.5k. Teda 43.5k je zo sadzby 25% teda zaklad bol 173.5k. Spolu teda danil zaklad 208.5 k.

Odpocitame teda novu X6 za 50.000,- Eur. Mame vysoky zaklad, teda limit na odpisovanie aut do 48k sa nas netyka.
Auto sa po starom este odpisovalo styri roky alebo po dobu lizingu. Povedme, ze je na 3 rocny lizing, nech dame hned co najviac z dani dole. 1/3 z 50k je 16.5k.

Zaklad dane sa nam znizil na 192k. Zase plati 19 aj 25% sazdba. Podnikatel odvedie na daniach 46k.

Sumar:
Zarobil 208.5k za rok (17k mesacne)
Kupil X6 za 50k.
Na daniach usetril v prvom roku presne 4k.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Kedze tie cisla su na SK pomery hnusne vysoke, budem predpokladat, ze sa nevies vyjadrovat a myslel si 50k ako ZAKLAD pre dan. Cisla sa zmenia nasledovne:

Zaklad 50k pre dan je nad 35k, teda plati pomerne 19% a 25% sadzba. Ak zdanim 35k sadzbou 19% dostanem 6.5k. Na zostavajucich 15k je sadzba 25% teda 3.7k. Spolu na daniach zaplatim 10.5k

Odpocitame teda novu X6 za 50.000,- Eur. Mame vysoky zaklad, teda limit na odpisovanie aut do 48k sa nas netyka.
Auto sa po starom este odpisovalo styri roky alebo po dobu lizingu. Povedme, ze je na 3 rocny lizing, nech dame hned co najviac z dani dole. 1/3 z 50k je 16.5k.

Zaklad dane sa nam znizil na 33.5k. Uz sa nas tyka len jednoducha 19% sadzba, teda zaplatim statu 6.5k.

Sumar:
Zarobil 50k za rok (4000 Eur mesacne)
Kupil X6 za 50k (teda ma teoreticky "nula nula nic na ucte")
Na daniach usetril v prvom roku presne 10k.
Musi niekde zohnat 6.5k na zaplatenie dani.

Dalsi rok si urcite kupi X7, vsak nech neplati ziadne dane, ci??
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

to nevysvetlis - ludia proste miluju dristat a nadavat, ajked to nema s relaitou pomaly nic spolocne...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

realita je taka ze lovak jeden a ten isty typ elektro berlinga predava najdraksie z celej eu o))))))))) potom sa tu. cuduju ze lovaci nakupuju najmenej elektro aut o)))
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Povodne mal zaplatit dan 10.5k a po odpise 1/3 auta zo zakladu 6.5k.. usetril teda len 4k, nie 10k ako sa pise v "zavere" ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jasne, bol to dlhy prispevok :-)
Len som musel k tomu, ze kupi auto a dan NULA nieco napisat. Slovak si mysli ako lahko je nieco odpocitat z dani.
A to som este nepisal, ze ked chce opdisat celu cenu auta musi ho pouzivat vyhradne na firemne ucely a vies knihu jazd.
Po novom ak to bude pouzivat aj sukromne tak odpise len 80% alebo aj viac, ale musi dokazat, kolko percent jazd bolo firemnych a kolko sukromnych. Ach jaj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej, len treba splati celu cenu auta a teda aj to, ze tvoje auto poskodzuje moje zdravie, tym ze mi smradi pod nosom. Treba zaviest novu dan na pohonne hmoty a z nej dotovat nakup elektromobilov (plugin hybridov jedine ked bude zakaz v intravilane miest a obci pouzivat spalovaci motor).
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

ale necuduj sa ked potom zdrazie aj chlieb a mlieko, lebo tie sa do obchodov neprepravuju ani teleportom ani potrubiami..
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Pohonne hmoty:

Surova ropa na liter PHM: 0,4 Eura
Spracovania a doprava: 0,2 Eura
Spotrebna dan za 1 liter benzinu: 0,5 Eura
Cena spolu: 1,1 Eura
Platna DPH: 20% = 0,22 centov.
Cena s DPH: 1,32 Eura.

Na kazdom litri benzinu za 1,32 Eura stat dostane priamo 0,5 za spotrebnu dan, 0,12 z DPH benzinu a kedze sa DPH pocita aj zo spotrebnej dane tak este 0,10 je dan z dane.
Spolu ma stat priamo za 1 liter prijem 0,72 centu pri cene 1,32 co je skoro 55% ceny. Dalsie nepriame zdroje su dan zo zisku pump rafinerii a prepravcov, co bude nejaka cast z tych 0,2 Eura.

Navrhni prosim vysku tej tvojej novej, tretej dane!
Alebo ak je to pre tvoje zdravie malo, mozeme tie auta zakazat - nebudu ti smradit a este budes mat aj kondicku, ked budes nahanat zajaca po lese aby si nieco ulovil. Vypadok prijmu zo statneho rozpoctu vykompenzuju prepusteni dopravni policajti a zamestnanci dopravnych referatov a pod.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ved dobre, nech sa zrusi spotrebna dat resp. nech tie peniaze prenesie na dotacie pre EV, ale som zvedavy na com by vykompenzoval ten vypadok. Moj tip je, ze na prepustenych policajtoch tazko. Ale mozno by sa mohli zvysit napr. dan z prijmu aby pokryla vypadok. Co ty na to?

Okrem toho ja nikde nehovorim zeby sa mali zrusit auta, ale zeby sa mali nahradit a tieto existujuce by mali platit aj za skody, ktore sposobuju, pretoze za ne platime tak ci tak akurat aj taky co auta nemaju a to dost casto svojim zivotom ci zdravim.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

mna poskodzuje MHD
cestujes s MHD?
hold zvysi sa cena listka o 700%
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ako ťa poškodzuje MHD ty idiot??? Busy v MHD jazdia na zemný plyn, a električky s trolejbusmi sú z hľadiska emisií úplne čisté. Tak ako Ťa poškodzuje MHD truľo jeden!?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nici mi moje zdravie - vies co to je, ked ta taka elektricka zobudi kazdy den o pol piatej? Ani vyspat sa poriadne nemozem...

[pre menej chapavych - ano, je to sarkazmus. Na druhu stranu, elektricky v takom peknom tichom rane robia naozaj fest bordel a zobudia pol sidliska].
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nech sa stat nauci najskor hospodarit a potom sa mozme bavit o tom, ci nehladat moznosti na ich neplatenie. Nie naopak. Stat mi udrbe 70% z vyplaty a mam z toho doslova hovno - rozjebane cesty, buzeraciu od policie akurat na cestach ak ide o ochranu zdravia a majetku ked ich potrebujes, tak sa ich nedockas, pricom policajtov mame najviac na hlavu siroko daleko. Zdravotnictvo rozjebane, ak uz mas taku smolu, ze si v posratej nemocnici, tak na tu sracku ti treba aj vlastny hajzelpapier. Skolstvo je v srackach - polodementi ucia a ti dalsi to uz davno vzdali a nie su idealisti - kto by sa cudoval za tie platy ze? Podpora mladych rodin nulova, problem s byvanim extremny, maly/streny podnikatel je nepriatel statu.
BTW iba raz som spravil tu chybu, ze som priznal vsetky prijmy. Po tom vytriezveni co mi prisli pozdravy z roznych uradov uz nikdy taku amatersku chybu neurobim - nenecham sa okradat.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

polodementi ucia? ked ziak konciaci strednu skolu bude mat nastupny plat vyssi ako ma ucitel po 30 rokoch praxe, tak sa nikdy nedockas aby ucili nepolodementi :) V skolstve treba zvysit nastupne platy, lebo za 10-15 rokov nezostanu ucitelia, kedze ti aktualni pomru a novi do skolstva za danych podmienok nepridu.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Presne tak - ale kde je chyba? u riadiaceho aparatu tejto krajiny a nebude to nedostatkom vyberu dani, ale katastrofalnym plytvanim penazi inde.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

chyba je napriklad aj tam, ze poslanec co ma dalsich 20 platenych funkcii ma 4 litre plat a byt v bratislave, platenu kancelariu a plateneho asistenta, co ma dalsi plat jak riaditel skoly a upratovacka ma 300 hrube.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

učiteľka v mš má 600 čistého keď sú odmeny 890, Ktorý stredoškolák má toľko keď nemá vplyvných rodičov? Vlastná skúsenosť nie sen.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

50 rocna po 30 rokoch praxe.. mlady ucitel odbornych strojarskych predmetov nastupny 420 hrube, samozrejme ako inzinier. Ano o 20 rokov bude mat aj on 600 ciste, ked bude triedny a bude mat 678 kreditov. Nastupny plat v ZF Sachs priemyselny park Levice ako 18 rocny s vyucnym listom a maturitou mas 600 ciste, pri nadcasoch ovela viac.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ako zvarac zivnostnik v mochovciach mas 1800-2000 faktury, cize tak 1000 ciste nech nezerem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jo a v rakusku 4000 cisteho ;)
nakaldy na zivot rovnake cca
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no a za mesiac si bez zubov a v 40ke mas rakovinu. diky
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

ja mam iba strednu a pracujem vo vyrobe, moj plat je 750-900 v cistom v zavislosti od odpracovanych hodin.. a to nemam ziadnych vplyvnych rodicov ani nic..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prezraď podnik a aké profesie tam majú taký plat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Taký plat má človek bez profesie. Osobne poznám jednu babu čo nemá SŠ a ani jej nejako nechýba. Plat má cca taký ako je spomenutý v príspevku vyššie.

Keď máš nejakú špecializáciu (rozumej vzdelanie) o ktorú je záujem tak 1K€ netto mesačne nie je problém ani pre stredoškoláka. Jediný problém môže byť v tom že nie vždy robota príde za tebou domov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale priznaj sa, ze robis dlhsie ako od 7:45 - 14:00
Odpovedať Hodnotiť:
 

Potom neplacte ze mate male vyplaty ked pracujete 6 hodin denne. Ja ako mlady clovek bez praxe som mal cca 1000 v cistom, 15 dni v praci, 15 dni doma a 12 hodinove sichty. ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No prezraď kde a na akej pozícií.
Normálne 7.5 hod šichty, napr. od 6.00 do 14-tej a povedzme na 2 zmeny, žiadna sobota je v modernej elektro USA firme plat v čistom pre skúšobného technika max. 600 Eur.
Pre montážnika ešte menej.
Ponúkali mi v jednej technickej firme v NM plat 470 E v hrubom pri 12 hodinových zmenách, dva dni ráno, dva dni voľno, dva dni na noc a nonstop takto, dochádzať cca 30km...
No a toto je v regiónoch MY, NM a okolí bežný plat.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Vlastná skúsenosť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zdielam tvoje pocity... ja som pri prvom danovom priznani vykazal zisk jak oci, za necely rok prisla danova kontrola, a priamo kontrolorka mi medzi recou povedala nech vymenim uctovnicku, lebo pri takom malom obrate zaplatit take velke dane nie je normalne...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na PO alebo FO ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

daj si facku
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si riadny primitiv alebo skolak na ZS. V Tom pripade sorry.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si riadny primitiv alebo skolak na ZS. V Tom pripade sorry.
Odpovedať Hodnotiť:
 

fico si nezaluzi ani velke F
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmm nebude to skor tym, ze sa take auta kupuju v zahranici? Ved Teslu na Slovensku nekupite.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nevieš čo píšeš. Tesla sa predáva výlučne cez internet a dá sa kúpiť vo väčšine krajín sveta. Jedine servis je problémovejší, najbližší je v Rakúsku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

e zmakcuje, takze spravne sa to vyslovuje,
ťesla
ľeaf
merťeďes benz
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

a ty skamadzi teky mudry prisôl ?? o))))))))))))
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Kde teda kupili tych par aut? Logika nulova.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A co ak tam zaratavaju aj taketo elektromobily http://dopice.sk/erZ ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

:=)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chlapec tusim zase precital nadpis a okamzite pocitil neukojitelnu potrebu komentovat v diskusii.

Keby si si precital hned prvu vetu v clanku, tak by si zistil, ze sa jedna o pocty REGISTROVANYCH aut v jednotlivych krajinach. Pre nechapavych - kludne si tu Teslu mohol kupit trebars v Bangladesi a nechat odtiahnut konskym zaprahom na Slovensko, ale kedze ju zaregistroval tu, tak sa v statistike zapocita pre SK.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

tak preco je tam potom to slovo "predalo?
Odpovedať Hodnotiť:
 

-------------- -------------- -------------- --------------
Vzdy ma pobavia ti, co tvrdia jake je pouzivanie elektromobilu na Slovensku bezproblemove a uzasne. Len akosi zabudaju, ze 99 % ludi nema tie nutne podmienky, aby elektromobil na Slovensku mohli pouzivat a vobec tym nemyslim cenu: vytrepat sa niekde max. do vzdialenosti 150-170 km (absolut hruza, s fosilakom je to prakticky cely dojazd 900-1000 km, lebo cerpacka je na kazdom rohu), nabijat doma cez noc (tam je nutnost rodinny dom alebo garaz), alebo mi to umoznia v robote?

PRETO sa udava pocet eletromobilov na Slovesku v desiatkach/stovkach a nie je ich ani milion (ako fosilákov), ani sto tisic, ani desat tisic....
-------------- -------------- -------------- --------------
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

dôvod je, že okrem Tesly sú všetky ostatné zatiaľ katastrofálne - krátky dojazd, pomalé nabíjanie, o 100% väčšia cena ako porovnateľné benzínové auto.
a Tesla je cenovo medzi luxusnejšími autami a relatívne nová značka, čIže kupcovia drahých áut ledva vedia, čo je to Tesla.
V 2017/2018, keď Tesla bude robiť auto s 300km dojazdom, 250km/30 minút nabíjačkami a cenou od $35 000, hneď ich bude na Slovensku viac.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pred dvoma rokmi boli tesly na slovensku, myslim, len dve.. v piestanoch a v ziline ... teraz v BA vidavam rozne /odtiene/, tak raz za tyzden nejaku stretnem, cize nejaky progress tam je.. lenze zijeme v konzervativnej krajine kde sa prosty lud skor boji ist do niecoho noveho, ineho, nezauzivaneho.. prosty clovek ti vacsinou aj tak povie nekupuj toto, lebo tam budu drahe diely, kup si radsej "nasu" fabiu ojazdenu.. kto kupuje ojazdene, tak vacsinou tam nema ani nejak vela vyberov na elektrinu.. ti co maju peniaze a ide im o "tradicnu" prestiz tadsej siahnu po S classe alebo audine alebo BMW, lebo to je to co vzdy chceli, poznaju to a pri tom zrejme aj ostanu.. clovek co siaha po tesle sa o tu znacku, musel zaujimat, aby po nej siahol.. inak je tu velka skupina ludi co ked pocuju hybrid tak to hned hejtuju, len kvoli tomu, ze to nepoznaju... s tymto sa stretavam kazdy den.. radsej chcu chrochtajuci tazkopadny diesel nez nedajboze kultivovany hybrid..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Chlapci vy ste teda mimo, do riti elemktromobil za desiatky tisic € neni rychlovarna kanvica, kde ma bezny Slovak s priemernym platom dilemu v style: kupim smejdovu kanvicu za 12 € s tym ze sa mi za pol roka pokazi, alebo kupim lepsiu za 30-40 €?

Uvedomte si, ze okrem ceny je problem v katastrofalnom dojazde a doslova ziadnej infrastrukture (hlavne nabijacie stanice, rozvodna siet). ELEKTROMOBIL je pre drvivu vacsinu ludi na Slovensku dnes NEPOUZITELNY! Este raz: primarny problem neni cena. Keby bola siet nabijacich stanic tak husta jak cerpacky (a bola by vyriesena otazka aj toho, aby som na nabijacke dakde pri dialnici nemusel trcat hodinu jak blb - o vymene baterky som uz pisal, tam ale hrozi fenomen, ze mam novu baterku s kapacitou 98% a vyfasujem opotrebovanejsiu s kapacitou 80% ... to nasere) a keby mal kazdy dom a garaz, tak tu mame aj pri dnesnych cenach 10-20% elektomobilov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A ako to jazdí v zime na umačkanom snehu, poľadovici, čľapkanici, kde aj Jaguár za tie peniaze má veľký problém...
Odpovedať Hodnotiť:
 

opäť raz, to je názor len toho, čo v živote elektromobil nemal. Majitelia s tým nemajú problém, elektrárne sú otvorené pomôcť aj pokiaľ bývaš v byte.

Zatiaľ je problém, že okrem Tesly sú všetky ostatné sračky a Tesla zatiaľ nevyrába lacný model.

Tie ostatné stoja 2x toľko, ako benzínové auto v ich kategórii, majú dojazd 100km a nabíjajú sa nenormálne dlho

Inak výmena bateriek by tiež nebol problém - baterky by si si nekúpil, ale prenajímal a garantovali by ti, že baterka bude mať aspoň 80% kapacity. Tým pádom by bolo jedno, s akou kapacitou baterku dostaneš.

Problém ale je, že majitelia elektromobilov nemajú záujem o výmenu bateriek. Tesla to skúšala a nikto to nepoužíval.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stačí ponúknuť výhodné dotácie od štátu, postaviť viac "cerpacich" staníc na dobíjanie... a bez problémov by sa to rozbehlo. Potom samozrejme normálnejšiu cenu za samotný elektromobil
Odpovedať Hodnotiť:
 

U nás sú tri kategórie áut. Frajerské, to sú rárohy s každým plechom inej farby a vychádza z nich dunivý zvuk. Potom synáčikovia, to je samé BMW a Audi, tatkovia Mercedes-Benz. Potom my čo majú tie smiešne štvorvalce a trojvalce a vozíka typu fóbia a pina.

Ale aj tak dominujú tie veľké SUV a limuzíny, WTF? Divné že nikto nechce teslu, to asi ťažko nájdu v Nemecku s pieskom extra, alebo preliačený zadok. Hmmmm.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja mam aktualne jazdene auto a som spokojny ale potom si planujem kupit prave elektromobil
Odpovedať Hodnotiť:
 

tesim sa kedy budu hybridy a elektromobily dostupne v autobazaroch
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár