|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.....
Od: ...
|
Pridané:
17.8.2015 17:15
tesim sa
|
|
Re: .....
Od: Hmm
|
Pridané:
17.8.2015 17:42
Keby už niekto spravil normálne auto( nie luxusná značka) na elektriku, ktoré sa bude reálne používať to by bola info a to by nemohli rozhodovať ropný magnáti a šejkovia o tom. Prečo nespraví napr. škoda Octáviu na batérie? Ale nie Tesla, Audi alebo potom prdi autá, ale normálne slušné auto pre bežného človeka by to chcelo...
|
|
Re: .....
Od: pxd
|
Pridané:
17.8.2015 17:47
lebo ide o big busines
|
|
Re: .....
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
17.8.2015 17:52
Lebo najdrahsie su tie elektro casti (citaj baterka) a je lahsie presvedcit potencionalneho zakaznika kupit luxusny sedan za 80k, ako oktavku za 60. Ten zvysok auta je tam len take krovie.
|
|
Re: .....
Od: Eunuch
|
Pridané:
17.8.2015 20:08
Keby to urobili tak by ta oktavka stala skoro rovnako ako Tesla. Najdrahsie na tesle totiz su baterie, tvoria cca polovicu ceny. Takze pripocitaj k tej cene "oktavky" cca 45 000,- eur. To ti vychadza cca na 75 000,- to mas skoro rovnako ako zakladny model Tesly.
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
17.8.2015 21:36
Baterky rátaj tak na 20 000€ - nejaké úspory, keďže elektromotor je o dosť lacnejší ako spaľovací motor. Stále je to príliš veľa na aute za 15 000€, ale na 100 000€ aute je ten rozdiel zanedbateľný
|
|
Re: .....
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.8.2015 6:42
Ked Oktaviu, tak nie za 15k €. Podobne ked Fabiu, tak nie za 9k €. To sa blizi najzakladnejsim modelom z najzakladnejsich. Su tam 4 sedacky a volant. Solidna (ze ma zmysel o tom uvazovat) Fabia zacina od 12k € (je kombi, ma preplnovany BENZINOVY usporny motor, nie atmosfericky, co-to troska vybavy) a solidna Oktavia zacina od 20k € (-//-). Samozrejme najzakladnejsie zo zakladnych modelov su Fabia tusim za 8800 a Oktavka ka cca 13000. Ale neni absolut nic, skoro ani motor.
|
|
Re: .....
Od: Japster
|
Pridané:
18.8.2015 8:05
Ty si asi nemal ŠKODA 120?
|
|
Re: .....
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.8.2015 8:34
Nedalo sa, ked na trh prisla Skoda 120, bol som neplnolety :) dokonca az dieťa :)
https://sk.wikipedia.org/wiki/Škoda_120
|
|
Re: .....
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.8.2015 8:44
vela dnesnych majitelov oktavii bolo tiez neplnoletych ked oktavie prisli na trh.
|
|
Re: .....
Od: Japster
|
Pridané:
18.8.2015 19:47
To si mi ako odpovedal. Nepýtam sa koľko si mal rokov, ale či si mal také auto niekedy...
Ale je možné, že nedávam pozor a niečo som nepochopil.
|
|
Re: .....
Od: hdkjdsgfksfdsf
|
Pridané:
18.8.2015 21:46
Jednoducho ti chcel naznacit, ze uz nie je dieta, ale je dospeli.
|
|
Re: .....
Od reg.: roob_
|
Pridané:
19.8.2015 7:33
vy ste z ktoreho storocia prisli? On napisal v preklade to, ze ked dosiahol vek na kupovanie auta, tak uz sa S120 nepredavala = nemohol kupit. Dnes je situacia ina, dnes sa vacsina aut kupuje jazdenych. Za sociku si kupoval vacsinou nove auta.
|
|
Re: .....
Od: hdkjdsgfksfdsf
|
Pridané:
19.8.2015 21:07
evidentne nie sme z toho isteho. nepredavala != nevyrabala
|
|
Re: .....
Od: tamtung
|
Pridané:
18.8.2015 8:32
si absolutne mimo
kup si usporny turbo motor a potom vymienaj turbo
alebo kup atmostfericky a nemin na nom nikdy nic.
atmosfericky je klasika, nema sa tam co pokazit
a potom si prepocitaj, kolko deci benzinu usetris v porovnani s turbom a za kolko sa ti to vrati
to iste plati pri benzin vs dizel
a mimochodom, pise sa bateria a nie baterka, to pre vsetkych, co tu mudruju ale nevedia nic o nicom
|
|
Re: .....
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.8.2015 8:43
Zivotnost turba v Skodovkach je 400 tisic km, samozrejme ked je niekto kkt (nemyslim teba, ale akoze vseobecne niekto), tak to odpali aj po 100 tisic ... no a 400 tisic km je dnes moralny vek celeho auta, samozrejme da sa najazdit aj milion km na aute (samozrejme s atmosferickym motorom), ale take auto uz ma minimalne 20 rokov a jazdim na tom relativne dost (50 000 km rocne). Jeden Nemec ma tusim Favorit ci co s milionom km a prisiel sa s nim pochvalit do MBcky. Daleko to nemal, MBcka je blizsie k Nemecku jak taka Snina :)
Prepocitavam: nech spravim 270 000 km, ked to hodim do srotu. Zalezi od sposobu jazdy a kde sa jazdi. Ale zhruba pri eko-jazde aj v meste je rozdiel aspon 1 liter v prospech turba. 1 l na 100 km to mame 2700 litrov, to mame fcul 3700 €. Samozrejme rozdiel v cene medzi atmosferickym a turbom je takmer nulovy.
Diesel je zas ina kava a tam prichadzaju ine veci ... Diesel neni benzin.
|
|
Re: .....
Od: brk
|
Pridané:
18.8.2015 8:49
"nemyslim teba, ale akoze vseobecne niekto" :D som umrel hned z rana
|
|
Re: .....
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
18.8.2015 8:50
Pripocitajme si k novym benzinakom aj casticovy filter, podobne ako to je s DPF. Ale ked uz ani Peugeot nevyvvija nove dieslove motory kvoli euro normam, ich spotreba kvoli tymto normam dokonca stupa, tak potom hej, benzinaky maju lepsie vyhliadky do buducnosti :), adBlue pred bodkou. Cistenu mocovinu za bodkou -
|
|
Re: .....
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.8.2015 12:34
fakt vazne by som chcel take usprne 1.2 turbo benzin auto na mesiac odskusat. Alebo len na tyzden. Lebo neverim, ze to je usporne. Minule som do kufra yebol 4 MVRky a 6 lepidiel - 4x40+6x25= 300kg, plus sme tam sedeli dvaja, takze dalsie 150kg. No a s tym by som chcel vediet ako ide 1.2HTP combi fabka a aku ma spotrebu.
|
|
Re: .....
Od reg.: Wolverine
|
Pridané:
18.8.2015 14:48
ale no, ved ich nechaj v tom ze je to usporne :D
btw suhlasim, akakolvek 2litrova atmosfera ma pri nalozem aute a rozumnej jazde porovnatelnu az nie lepsiu spotrebu, a nenici sa motor pri tej zatazi ako na HTP a pod.
|
|
Re: .....
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.8.2015 20:20
kedze je to na hranici uzitocnej zataze (cca 530 kil), tak velmi blbo - hlavne hore kopcom
pri potrebe isteho vykonu je slaby motor (60 kW a menej) zatazeny viac a imho aj viac zere, silnejsi motor (80 kW a viac) pri potrebe toho isteho vykonu zere imho menej
|
|
Re: .....
Od reg.: roob_
|
Pridané:
19.8.2015 7:39
no vidis, a mne to ide normalne aj hore kopcom iba to horsie brzdi. Jediny krat som mal pocit, ze to do kopca nejde, ked som tahal z baumaxu na voziku 400kg betonovy zahradny gril a v aute sme boli 3 = 250kg Btw. kamarat teraz kupil pasat combi 2.0TDI a ma nizsiu spotrebu ako fabka1.9 :) to je auto! nie drbnnuta 1.2 HovnoToPotiahne.
|
|
Re: .....
Od: tamtung
|
Pridané:
18.8.2015 8:30
spalovaci motor stoji do bezneho auta 2-3 tisic eur, max.
|
|
Re: .....
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
18.8.2015 8:45
Vyrobne naklady na normalne auto ako je Fabia su cca 2500 az 3500,- €. Samozrejme, nie je v tom zapocitany vyvoj, manazeri, skladovanie atd atd atd ...
Poskladat si auto z kupenych originalnych nahradnych dielov = na nezaplatenie :D :D. Ved preco aj, ked 5 eurova riadiaca jednotka zrazu stoji 650,- € :P.
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 8:56
no, čiže rozdiel je zatiaľ okolo 17-18k €. Pri spotrebe 6l/100km a cene 1,3€/l by to bola návratnosť za 230 000km, čo je zatiaľ dosť. Preto zatiaľ robia Model S, kde pri 100k aute obetujú kúsok luxusu v hodnote 20k€, majú síce menej luxusné auto ako Mercedes S, no za rovnakú cenu a s výkonnejším elektromotorom, pohodlnejšou jazdou (vďaka plynulosti elektromotoru), lacnejšou prevádzkou a väčším batožinovým priestorom.
Keď dajú cenu batérie na polovicu (čo o nejakých 5-10 rokov je celkom reálne), tak by mohli v pohode spraviť "Fábiu" za 17 000€ so zrýchlením 5s na 100km/h (keďže elektromotory sa dajú za lacno vyrobiť výkonné) a návratnosťou za 120 000km. Alebo s menším dojazdom ako 500km za ešte lacnejšie a rýchlejšou návratnosťou.
|
|
Re: .....
Od reg.: egdhar
|
Pridané:
17.8.2015 22:22
zrejme nechapes co stoji vyvoj
|
|
Re: .....
Od: baluz
|
Pridané:
18.8.2015 6:47
Uz spravili: e-Golf alebo e-up! Kratsi dojazd, ale na mesto staci ..
|
|
Re: .....
Od: tamtung
|
Pridané:
18.8.2015 8:33
Do BA nestaci, pretoze.. v meste BA byva 90% ludi v bytoch, v bytoch, kde nie je siet na dobijanie baterii..
Cize je to skor pre ludi, co maju dom.. A ti co maju dom v BA, do prace nejazdia, lebo maju plno prachov a ti ze predmestia, tam na egolfe ci eupe by som mal strach, ze to zvladnem na otocku na tych bateriach, zial. bohuzial, zial.
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 9:02
v bytoch v BA nemáte elektriku? alebo parkovacie miesta? Stačilo by, aby ZSE, podľa počtu elektromobilov v danom okolí, postupne v spolupráci s mestom menili parkovacie miesta na reserve pre elektromobily s nabíjačkami a môže mať elektromobil každý.
|
|
Re: .....
Od: ...
|
Pridané:
18.8.2015 10:43
Lebo je to tak uplne jednoducha vec ze? BA si nevie vyriesit problem s parkovanim a nie este aby sa k tym miestam pridala pripojka. A mesto zo ZSE to bude budovat samozrejme zadarmo vsakze?
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 10:49
napriek tomu každý parkuje niekde. Presne ku tomu miestu treba dať nabíjačku.Kábel má aj nejakú dĺžku, čiže nemusí byť úplne presne pri tom parkovacom mieste - ak parkujú kadejak, stačí mať dostatok nabíjačiek v blízkosti.
a ZSE by z toho malo dobrý biznis, keďže elektroauto v pohode zožerie viac elektriny ako zvyšok domácnosti, čiže mohli by to platiť rovnako, ako domácnosti - prípojku ti vyvedú, zaplať samotné zástrčky (nabíjačky). 380V 16A červená zásuvka stojí zhruba 10€, plus nejaký plastový stojan.
|
|
Re: .....
Od: ...
|
Pridané:
18.8.2015 10:58
A o tyzden ich mas polovicu rozbitych - si to predstavujes ako hurvinek valku.
V prvom rade ako ti to sparuju s tvojim elektromerom? ako to chces riadit - bude rovnaky kabel pre byt na prizemi aj pre ten na 12 poschodi?
spravit 10 parkovacich stojanov by znamenalo potiahnut 10 kablov + HW okolo. Co je uz len z principu hovadina.
Za predpokladu, ze v noci by to bolo fajn, cez den mas problem. Ak by mal kazdy elektromobil, spotreba energie pojde rapidne hore a nei ej to len o vyrobe ale aj distribucia je uz u nas na hrane.
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 11:09
o týždeň môžeš mať polovicu rozbitého hocičoho - ak by každý tak rozmýšľal, nikde by sa nič nestavialo :)
v súčasnosti poskytujú nabíjacie káble komunikáciu so stanicou, ktorá vďaka tomu vedia identifikovať vozidlo. Spýtaj sa VSE, oni už majú zopár tých nabíjačiek (a ani jedna nie je rozbitá :) ) A prečo by mal byť rozidelny kábel podľa toho, na ktorom poschodí bývaš? Podstatné je snáď kde parkuješ, nie? :D
A prečo by malo byť postaviť 10 stojanov z princípu hovadina? Ak auto prejde ročne 20 000km, tak za 10 áut by mali príjem ročne nejakých 6000€ a nabíjacie stanice nie sú drahé, obzvlášť ak ich postavíš vedľa seba a rozkopávať cestu na potiahnutie káblov ti stačí raz :)
Čo sa týka výroby a distribúcie elektriky, nepôjde to zo dňa na deň, ale postupne. Postupný nárast tržieb má každá firma rada a nárast obratov znamená, že sú peniaze na investovanie do rozvoja infraštruktúry. Okrem toho väčšina elektromobilov sa nabíja v noci, cez deň zriedkavo.
|
|
Re: .....
Od: quix_
|
Pridané:
18.8.2015 21:15
cez den sa tak ci tak nabijanu na parkoviskach v nakupnych centrach alebo u zamestnavatela. neunuvaj sa vysvetlovat navratnost investicii, s tym neuspejes :D zadubeny ostane zadubeny. potom pride z nemecka alebo z francuzska a povie si ako sme za opicami, ze tu ani stanice pre elektromobily nemame. no nemame, vsak tu by to bolo do tyzdna rozbite.. to mi je pristup ako za komunistov :P nasraat
|
|
Re: .....
Od: ...
|
Pridané:
19.8.2015 8:26
Alebo clovek pozna zatazenie sustavy a vie, ze plastova pripojka za 10€ by prezila 2 noci - to je proste realita. Nehovoriac, ze v kazdej dedine mas nakupne centrum a kazdy zamestnavatel ma parkoviska s pripojkami ze? Genius.
|
|
Re: .....
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
19.8.2015 11:18
Slovenska realita je, ze zamestnavatel nema parkovisko, bodka. Ma par parkovacich boxov pre manazment a navstevy a zamestnanci parkuju po okoli na divoko.
Takze ti by si teda urcite nabili bateriu.
|
|
Re: .....
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.8.2015 6:54
Ma to par chyb krasy:
1) ta skodovka by musela prejst na jedno nabitie aspon tych 1000-1100 km, lebo cez tyzden nebudem cakat na nabijacej stanici jak blb, kym sa nabije
2) nabijanie na cestnej nabijacej stanici z takmer 0% na 100% by malo byt MAXIMALNE 30 minut (teda pokial sa to nebude dat v kazdej podzemnej garazi nakupneho centra, tak staci aj 60-90 minut .. rodinny dom nemam, ze by som si to pichol do garaze a nabijal 10-12 hod celu noc a pred cinziakom by to slo dost blbo dnes a aj za 10 rokov), resp. riesiť to inak - vymena vybitej baterky za nabitu, lenze co ked moja novsia baterka ma 95% kapacity a vyfasujem nejaku s 80% kapacity? ... to by cloveka riaaaaadne nasralo. To by museli furt osadzovat nove baterie a pre povodné/opotrebované by si clovek prisiel neskor? Lebo davat inym moju opotrebovanu baterku by bola drzost najhruhsieho zrna....
|
|
Re: .....
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.8.2015 8:50
1. neviem ako audi, ale tesla ponuka na svojich dobijacich staniciach vymenu baterie za nabitu. nezdrzis sa dlhsie nez pri beznom tankovani.
2. druha moznost je pomale nabijanie, ktore trva tusim 30 alebo 60 minut. toto bolo povodne deklarovane ako bezplatne, neviem ako to ale funguje v praxi. idealne ale na obednajsiu prestavku.
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 9:05
parkovacie miesto pred blokom s nabíjačkou a RESERVE pre elektromobily celý tvoj problém vyrieši. Stačí 300km dojazd, večer zapojíš, ráno máš dobité na 300km. Doslova nulové čakanie na nabitie, rýchlejšie ako tankovanie benzínového auta.
A keby si sa raz za čas rozhodol ísť BA-KE na otočku, tak superchargre nabíjajú 250KM za 30 minút.
|
|
Re: .....
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
18.8.2015 10:45
To riesi pre jedneho v bloku, nie, ked bude mat elektro kazdy.
Kupi si ho aj sused a zrazu sa na tom dobijani musite dohodnut, kto kedy. Kupia si ho piati susedia a uz sa nedohodnete.
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 10:51
čím väčšie percento ľudí v okolí bude mať elektromobily, tým väčšie percento miest by bolo reserve s nabíjačkou, nie? Čiže ak by o 15 rokov mala polovica elektromobily, tak polovica miest by mala nabíjačky, o 30 rokov by mali napríklad všetci elektromobily, tak o 30 rokov by boli všetky miesta s nabíjačkou. Aký problém?
|
|
Re: .....
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
18.8.2015 13:36
Pretoze uz dnes je viac aut, ako parkovacich miest. Nechcem vidiet tu nasranost, ked bude viac elektromobilov ako nabijacich stanic, ked ani kruzit okolo nebudes mat ako, lebo nie je stava...
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 16:34
napriek tomu všetci niekde zaparkujú
|
|
Re: .....
Od reg.: roob_
|
Pridané:
19.8.2015 7:45
v niektorych mestach musis za parkovacie miesto platit napr. Nove Zamky. Normalne pri cinziaku mas vyhradene miesto a musis zan platit. V inych mestach napr. Nove mesto nV. mas pri cinziaku miesto a je len tvoje a neplatis nic. U nas je system kto skor pride ten stoji. Niektore sidliska ak prides po 16. mozes ist rovno do p*ce a nie parkovat. Potom musis stat dakde v tramtarii a ked ti nejaky pako babre auto tak bude do rana hucat.
|
|
Chorá doba
Od: Japster
|
Pridané:
20.8.2015 16:58
Nuž to je tak, keď každý potrebuje mať 3 autá a najlepšie hneď pri posteli.
Tak sa nečudujte...
|
|
Re: .....
Od: power4
|
Pridané:
18.8.2015 23:28
1)
Benzinku a nabijacku mas doma, v OC, v praci ... (casom - nie hned). A za noc nabijes aj 40A 400-900km.
2)
Tesla nabije 250km za 15' - akurat stihnes WC a bagetu.
Okrem toho - startujes z domu so 100% namiesto 20-50-70% u benzinaku. Takze na 500km ceste tankujes Tesla 0 vs. Mercedes 1x.
|
|
Re: .....
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.8.2015 6:55
3) aj keby bol na sidliskach PRI KAZDOM parkovacom mieste nejaky slot na nabijanie (to je podla mna uplne sci-fi, nepredstavitelna hovadina kto a jak by to urobil, stalo by to asi kvadriliardu €), navyse plno parkovacich miest na sidliskach starsich jak 15-20 rokov je NEVYZNACENYCH a parkuje sa vseliako (kolmo, pozdlzne, polosikmo, tak-hentak) a vselikde.
4) aj keby bolo splnene 1, 2 a 3 eletricka rozvodna siet kazdeho statu by sa musela sakramentky zmenit, pretoze ten 3-5 kW odber pocas 10-12 hod celej noci v kazdej domacnosti, by nielen "TROSKA" pozmenil dnesne statisticke modely ale siet by hardverovo lahka
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 9:11
3) nie je až také sci-fi - elektroauto zožerie viac elektriky, ako bežná domácnosť. Bežná domácnosť má spotrebu nejaké 3 MWh za rok. Tesla má spotrebu 0,18 kWh/km. To znamená, že ak najazdíš viac ako 17 000km ročne, tak elektromobil spotrebuje viac elektriky, ako bežná domácnosť na Slovensku.
Čiže pre nich je napojiť každé parkovacie miesto minimálne rovnaký biznis, ako napojiť každú domácnosť, čo aktuálne robia. Prečo by sa nemali chcieť pustiť do zapájania parkovísk?
4) všetci nevymenia auto za elektromobil za rok. Ak budú mať elektrárne a distribučné siete nejaký 10-15% nárast odberu ročne, tak budú plakať od radosti. Jednak to nie je ťažké takým tempom rozširovať siete a navyše im pôjdu pekne hore tržby, čiže aj akcionári budú spokojný. Najväčšia radosť firmy je, keď primerane rýchlo rastie. Navyše ak to bude z nočného prúdu, budú duplom šťastný, lebo tam majú stále rezervy, čiže prvé roky by nemuseli robiť nič, len inkasovať príjem navyše.
|
|
Re: .....
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
18.8.2015 10:48
3) Pretoze v nasom hlavnom meste existuju ulice, kde samosprava za 30 rokov nebola schopna namalovat parkovacie boxy. A aj tam, kde su namalovane, sa oficialne tvaria, ze nevedia, kolko ich je. Pritom keby to spravili, mohli mat prijem z rezervacii... ale skoda reci.
A my sa tu bavime o dobijackach pri kazdom boxe. Tazke scifi ;)
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 11:03
Samospráva, ako aj všeobecne štátna správa, je veľmi neefektívna. Ak to dáš súkromnej firme, ktorá môže zarobiť na predaji elektriny, hneď sa to dá rýchlejšie a lepšie riešiť :)
A ako hovorím, každé auto niekde parkuje, stačí ku nemu postaviť nabíjačku.
a samozrejme, elektromobily nebudú mať všetci do troch rokov, čiže na tie nabíjačky pri každom mieste máme desiatky, ak nie stovky rokov a miliardy € potencionálneho zisku. Do začiatku by stačilo, aby do 500m od bydliska bola jedna nabíjačka, keď sa začnú viac predávať elektromobily, spraví sa viac nabíjačiek.
|
|
Re: .....
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
18.8.2015 13:39
Velke firmy su rovnako neefektivne, ako samosprava. Kazdy v nich riesi svoje osobne ciele, ciele firmy ako celku su az na velmi vzdialenom mieste.
Nejaky E.ON ma uplne v pazi, ci mas niekde nabijat svoje auto alebo nie. Hlavne ked zisti, ze investicia do tvojej nabijacky sa nevrati skor ako za 10 rokov.
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 16:37
neviem, prečo by sa investícia nemala vrátiť do 10 rokov :-) pri najhoršom by dali jednorázový poplatok za začatie využívania ich siete, ktorý by im pokryl časť týchto nákladov
a pokiaľ im z toho kápne, určite nebudú mať v paži
a keď si myslíš, že súkromné firmy sú rovnako neefektívne ako štátna správa, prečo potom je východ Európy toľko pozadu za západom, keď my sme tu mali všetko štátom spravované a riadené a oni mali súkromné firmy?
|
|
Re: .....
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
18.8.2015 22:30
Preto sme pozadu, lebo dlh.
Priklad: zoberies si hypoteku a kupis 400m^2 barak s 2000 m^2 pozemkom, a tvoj znamy si kupi z uspor garzonku. Kazdy vidi, ze ty mas barak a on garzonku, kto je ale bohatsi? On ma kladne net worth, ale ty si okolo nuly. A on bude spavat spokojnesie, bez starosti, ci zarobi na splatku, resp. nemusi urobit vsetko pre to, aby mal na splatku.
A tak je to aj dnes. Pred 25 rokmi sme mali nulovy verejny dlh, zapadne krajiny nie. Dnes uz aj my sme zadlzeni (cca polovica z vyberu dani ide na obsluhu dlhu).
To, ze velke sukromne firmy ti hovorim z vlastnej skusenosti, v jednom (zapadnom, energetickom) gigante som pracoval a videl na vlastne oci. Inak pre zamestnancov cisty socik ;)
|
|
Re: .....
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.8.2015 20:24
"Ak budú mať elektrárne a distribučné siete nejaký 10-15% nárast odberu ročne, tak budú plakať od radosti...."
Si nepochopil pointu. Ano budu plakat, ale od zufalstva. Pretoze vsetky modely pre udrziavanie rozvodnej siete budu v prdeli. Okrem toho ked do toho zacnu kecat obnovitelne zdroje tak siet moze byt tak nestabilna, ze ked si ludia vecer pustia skatule, lebo hrame hokej, tak elektricka siet padne.
|
|
Re: .....
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
18.8.2015 22:31
Nepochopil, ze energeticke firmy nechcu predat viac (potom aj treba zohnat viac zdrojov, co nemusi byt lahke...). Oni chcu predat to iste, co doteraz, ale za viac.
|
|
Re: .....
Od: power4
|
Pridané:
18.8.2015 23:32
nemas pravdu - vid moja odpoved na 3+4) nizsie
|
|
Re: .....
Od: power4
|
Pridané:
18.8.2015 23:31
3) Reserve len pre EV - cize by EV mali este vyhodu. A v pripade obsadenia - odtahovky - tak ako ked mas RESERVE na svoju SPZ/firmu.
4)
Zmeni sa to postupne za 20-50 rokov z 0% na 100% EV.
Pred 50 rokmi nebola elektrina v CCCP na 87% uzemia - ziadna! teda rozvodna siet :P
B) Siet je v noci najmenej vytazena - povedzme na 10-40% - cize zmena zo dna na den z 0 na 10% EV by podla mna bola v poho.
|
|
Re: .....
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.8.2015 6:56
5) cena by mala byt taka, ze to bude o tolko drahsie od diesela, jak je diesel drahsi od benzinu, t.j. o caa 15-20%, nie o 300% jak elektromibily beznejsich znaciek fcul
|
|
Re: .....
Od: vkr
|
Pridané:
18.8.2015 8:54
Co sa tyka tej vymeny baterie, myslim ze to by mohlo vyzerat tak, ze kupim elektromobil, ale bateriu nekupim nikdy, vzdy ju mam iba pozicanu, prvy krat to vybavi za mna vyrobca, ked kupim auto bude nabita a po vybiti sa zastavim na "cerpacej stanici" a automat my ju vymeni za nabitu za par sekund, s tym ze ta stanica bude garantovat ze pouziva baterie opotrebene na max. cca 90% kapacity.
Taketo auto by bolo este lacnjsie ako auto so spalovacim motorom, pretoze predpokladam ze elektricky pohon je lacnejsi (nema mnohostupnovu zlozitu prevodovku, nema spojku, cerpadlo, turbo, starter, alternator, katalizator... ) a bateriu nekupujem
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 9:14
5) rozdiel medzi nákladmi na prevádzku elektromobilu a dieselu je omnoho väčší ako medzi dieselom a benzínom. Za 100 000km ušetríš zhruba 8000€ (pri 6l/100km a priemernej cene 1,3€, ktorá časom pôjde hore). Čiže ak by elektromobil bol drahší o 10 000€ ako dieselový motor a auto meníš pri 200 000km, tak si stále pekne ušetril. Ak by elektromobil bol drahší len o 15-20%, asi by už každý mal elektromobil :)
|
|
Re: .....
Od: Cpx
|
Pridané:
18.8.2015 7:33
Podla mna ropny sejkovia sa len potesia kedze vyroba elektriky je stratovy process aj ked neviem kolko % energie sa ziska pri vyrobe elektriny vs % vyuzitej energie v spalovacom motore. Kedze vo svete sa 80% elektriny vyrobi z ropy alebo zemneho plynu, ja stale nevidim dovod preco by sa to sejkom nemalo pacit.
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 9:21
z ropy sa nevyrába skoro žiadna elektrika, lebo ropa je drahá. Vyrába sa z uhlia, zemného plynu, jadra a obnoviteľných zdrojov.
Ak by výroba elektriky bola stratovejšia ako pálenie v aute, jednak by elektrika nemohla stáť menej ako benzín a jednak by do elektrárni nakúpili motory z áut, aby mali menšie straty :)
V skutočnosti sa pri ťažbe a spracovaní ropy spotrebuje viac elektriny, ako zožerie elektromobil.
Aby sme sa dostali kúsok ku číslam, tak výroba elektriny + distribúcia + straty pri dobíjaní baterky + straty pri vybíjaní baterky + straty v elektromotore znamená, že asi 60% energie z pôvodného materiálu sa premení na pohybovú energiu.
Ak by si úplne ignoroval ťažbu ropy, prepravu do rafinérií (často extrémne drahými tankermi), rafinovanie ropy, prepravu do benzíniek a výpary - čiže by si nechal čisto len spaľovanie v spaľovacom motore, tak sa dostávaš ku efektivite okolo 30%.
|
|
Re: .....
Od: xerces
|
Pridané:
18.8.2015 7:37
treba pockat na teslu model e, chevrolet bolt, nissan leaf alebo renault zoe s dojazdom nad 300km. tie uz budu za nizsie ceny aj ked stale dost vysoke. treba cakat na jazdenky.
|
|
jSqSONwylHwFouehiRG
Od: Bradley
|
Pridané:
21.10.2015 14:12
BjknY0 http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
|
|
RRFATOhLGNDZ
Od: Bradley
|
Pridané:
25.10.2015 5:21
mq1Xmc http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
|
|
SUV na baterie
Od: +-/
|
Pridané:
17.8.2015 17:22
ja sa tesim ako mu dojdu baterie v polovici kopca....
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Emeric
|
Pridané:
17.8.2015 17:35
A keď ti dôjde benzín alebo nafta v polovici kopca, nie je to podobné? Vždy ide predsa o to sledovať šťavu a ak dochádza tak zájsť k najbližšej pumpe/nabíjacej stanici a dotankovať/dobiť baterky.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: buuuuu
|
Pridané:
17.8.2015 17:39
mne minule dosla nafta, tak sme si to stopli k najblizsej benzinke, do polhodky bolo vybavene... som zvedavy, co by si robil ak ti dojde elektrika
|
|
Re: SUV na baterie
Od: hdkjdsgfksfdsf
|
Pridané:
17.8.2015 17:41
Nabere do igelietiek.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: pxd
|
Pridané:
17.8.2015 17:48
elektrika je dnes v kazdej dedine voe
|
|
Re: SUV na baterie
Od: hdkjdsgfksfdsf
|
Pridané:
17.8.2015 18:11
Ano a ked ti dojde stava mimo dediny tak potlacis?
|
|
Re: SUV na baterie
Od: pxd
|
Pridané:
17.8.2015 23:22
ano presne tak isto medzi dedinami potlacim ako pri benzine co je na to divnô,alebo pride servis aj baterkami
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.8.2015 8:52
a ked ti dojde nafta mimo dediny?
alebo aj v dedine v ktorej je elektrina ale nie je benzinka?
|
|
Re: SUV na baterie
Od: zlata rybka
|
Pridané:
18.8.2015 10:50
myslim, ze ste sa nepochopili. islo mu o to, ze ked ti dojde nafta/benzin, dojdes na benzinku, natankujes to do hocicoho a donesies to k autu. auto moze ostat stat tam kde sa ti palivo minulo. zatial co pri elektromobile elektrinu do auta "nedonesies" ani na 500 metrov - musis ho dotlacit/odtiahnut k miestu kde je elektrina.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 10:55
lenže najbližšia benzínka môže byť aj 50km aj viac od teba, zatiaľ čo elektrika je všade. Navyše, Tesla ťa upozorní, kedy sa blížiš k bodu, od ktorého by si nemusel dôjsť ku najbližšej nabíjačke.
Zaujímavé je, že dojazd, dobíjanie a čo keď mi dôjde baterka riešia len tí, čo elektromobil nemajú. Majitelia elektromobilov s tým nemajú problem a nezvyknú klopať babkám po dedinách, či si môžu u nich dobiť auto.
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.8.2015 14:54
?? to na akych lazoch byvas, ked najblizsia benzinka je 50km? Tu v okruhu 10km mam 8 cerpacich stanic a v okruhu 2km mam 2. V okruhu 15km asi 14. To su len tie o ktorych viem. Fakt sa snazis porovnavat neporovnatelne, kolko je na Slovensku univerzalnych pripojok na elektrinu pre lubovolne auto? mozno ani jedna.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 16:40
univerzálna prípojka, cez ktorú viem núdzovo nabíjať Teslu, je bežná obyčajná zástrčka. tých sú na Slovensku desiatky miliónov, ak nie viac
Ty predpokladáš, že ti dôjde benzín niekde v centre Bratislavy, ale baterka dakde v lese, čo? Benzín ti môže dôjsť aj na nejakej diaľnici, kde rozostup medzi benzínkami je bežne 50km.
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.8.2015 17:35
mne nikde benzin nedojde, lebo kazdych priemerne 10 km (to som si vymyslel, urcite sa to da vyratat z celkoveho poctu cerpaciek a celkovej dlzky ciest na Sk) mas cerpacku. Zato podla teba na slovenku budu az 4 tesla stanice. Najvacsia pecka je, ze niesu kompatibilne s inymi autami a ani baterie niesu. Ak to elektroauta mysla vazne, tak toto je prva vec co musia zaviest -> kompatibilita baterii a zasuviek na nabijanie. Si predstav, ze kazda znacka auta by jazdila na "iny benzin" to by bolo vesele :)
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 19:36
si cestoval niekedy po diaľnici? 50km úseky bez čerpacej stanice sú štandard. Benzínové stanice potrebuješ každý druhý týždeň, v blízkosti domova. Nabíjacie stanice v blízkosti domova nepotrebuješ, len pri diaľniciach. Bolo by pohodlné mať každých 50km na diaľnici supercharger, ale praktickosť to ovplyvní minimálne - stále je bez problémov v dosahu.
Fakt neviem, ako ma chceš presvedčiť, že je problém s nabíjaním, keď mám Teslu, jazdím na nej rok, jazdím na nej dosť a problém s nabíjaním som nepocítil, dokonca som spokojnejší, že nemusím tankovať oproti predchádzajúcemu autu. Ty si elektromobil v živote nemal, čiže len odhaduješ, aké to môže byť.
Čo sa týka kompatibility, Tesla je otvorená dohodnúť sa, no žiadne iné auto nevie nabíjať takým prúdom, preto sa zatiaľ nemajú s kým dohodnúť. Všetky pomalšie nabíjačky však všetky podporuje a Teslu nabiješ pomaly na hocičom, kde je elektrika.
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.8.2015 19:57
nejaki kkti tvrdia, ze im vietor odniesol skridle zo strechy. to je ale hlupost, ja tu byvam od 81ho a ziadne skridle mi vietor este nikdy neodniesol. Mozno to bude tym ze byvam v cinziaku s plochou strechou, ktovie...
citas sa co pises? Ok idem po dialnici.. napriklad do bratislavy. Cerpacka tu 1km odomna, cerpacky 2x 3km odomna, cerpacka v tlmacoch. dialnica. do ba je minimalne 1 dalsia cerpacka, niekde pred trnavou. V ba je dalsich kopec cerpaciek.
Idem s teslou.. doma nenabijem lebo cinzak. v nitre ma byt/mozno uz je cerpacka. hotovo. to je vsetko. Byvas ty vobec na Slovensku?
|
|
Re: SUV na baterie
Od: power4
|
Pridané:
18.8.2015 23:40
Tak to vysvetli tym 27 idiotom, co si kupili Teslu.
Ze su tupci a ze nemaju kde natankovat.
Okrem toho 70kE auto si bezne budu kupovat najprv ludia s domami a Mercedesmi E+S/M/ML a detto Audi, BMW, Jaguar, Lexus ...
Ludia s Favoritmi si nic nove nekupia
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.8.2015 21:13
kedze s tym nemam skusenosti a ty mas elektromobil, celkom ma zaujuma par veci a dobre je mat info z prvej ruky:
1. ako dlho trva nabijanie bezne doma?
2. ako dlho na nabijacej stanici (nemyslim vymenu baterie ale nabijanie)
3. nabijas aj niekde mimo domova? ak ano ako to vyzera?
dik
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.8.2015 21:09
bola doba ked ludia riesili, ze "a co ak mi dojde benzin? kon sa nazere travy vsade, ale benzin tak lahko nenajdem"
|
|
Re: SUV na baterie
Od: siirii
|
Pridané:
18.8.2015 13:52
Pokiaľ vyprázdniš nádrž na diesli, tak si môžeš dať auto pekne odtiahnuť do servisu na odvzdušnenie.
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.8.2015 14:56
ja tankujem zvycajne 38-40l pricom mam 45l nadrz. Ked zapipa ze <100km, tak idem tankovat. Pod 80km dojazd som este nemal.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: robot31
|
Pridané:
18.8.2015 23:06
Stlalo sa,
na pumpe som dosiel ku stojanu na starteri, trvalo dlhsie ho nastartovat ale podarilo sa.(90 000km)
V sobotu som menil palivovy filter, cize nadobku na filter som maj cistu.
Auto nie je cisto nove 180 000km+
Neodporucam to skusat.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: hdkjdsgfksfdsf
|
Pridané:
18.8.2015 21:50
ked mi dojde nafta, tak zajdem k najblizsej pumpe naberiem si naftu a pokracujem. s elektromobilom to je horsie a ked sa nejako dostanes k nabijacke, tak to potrva podstatne dlhsie ako naliat naftu do nadrze.
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.8.2015 21:52
ked mi kon vyhladne, tak to potrva 3 sekundy kym skloni hlavu a nazere sa. ked ti dojde benzin, musis slapat kilometre k benzinke a este sa pesi vlacit s bandaskou.
vratme sa ku konom jeee :)
|
|
Re: SUV na baterie
Od: hdkjdsgfksfdsf
|
Pridané:
18.8.2015 22:10
Nie som proti ;-) Navyse konske emisie su dobre hnojivo.
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
17.8.2015 17:49
Pošúcha druhý koniec kábla o vlasy a má vystaráno :)
|
|
Re: SUV na baterie
Od: klavesnice
|
Pridané:
17.8.2015 18:02
bude zo sebou nosit elektrocentrálu, takú malú 3KW, v kufri. Zastaví, nastartuje, dobije na 100km dojazd a nájde pumpu.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: old
|
Pridané:
17.8.2015 20:18
možno vtipkuješ, ale podľa mňa najlepším riešením je čistý elektromobil s mini elektrocentrálou. Nejakých 5 KW, nafťáčik naladený na ideálne pracovné podmienky. Aj s nádržkou by nevážil viac, ako 10kg. Cena zanedbateľná, váha zanedbateľná a odstráni najväčší problém elektromobilov.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Rayeo
|
Pridané:
17.8.2015 20:21
Uz to existuje, takym autam sa hovori hybrid
|
|
Re: SUV na baterie
Od: old
|
Pridané:
18.8.2015 7:43
Ak to tvrdíš, tak mi to dolož, inak to briem, ako plácanie. Hovorím o elektromobile, nie o hybride. Je hovadina ak na plnohodnotný spalovací systém prilepia elektromotor a nejaký nízkokapacitný akumulátor. Poriadne sa to skomplikuje a takmer nič to nerieši
|
|
Re: SUV na baterie
Od: old
|
Pridané:
18.8.2015 7:47
ako príklad uvediem Toyota yaris hybrid - dojazd na akumulátor - 2km!
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.8.2015 14:58
ale to nieje to o com pise. On pise o tom, ze v aute by mal dieselgenerator na elektrinu a tou elektrinou by pohanal elektromotor. Nieco ako dieslova lokomotiva nieje dieslova, ale elektricka a elektrinu robi dieslovy motor vyladeny na idealne otacky.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 17:26
ako je to na i3 s range extenderom.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 9:30
BMW i3 - máš čisto elektromobil, alebo si môžeš priplatiť za "range extender", čo je maličký motor na dobíjanie bateriek.
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: ujoslav
|
Pridané:
18.8.2015 6:18
Existuje Chevrolet Volt/Opel Ampera. Tá jeho elektrocentrála má spotrebu okolo 8 litrov na 100 km.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Hmm
|
Pridané:
17.8.2015 17:56
Tak keď si puk a ideš na doraz tak si kúp bicykel, tam ti nič nedôjde. Nebudem predsa jazdiť na dojazde menšom ako 100km a to mi jedno, či to benzín, nafta, elektrina alebo kokosový olej.
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
17.8.2015 18:08
No ak nechceš byť puk aj ty tak v prípade kokosového oleja si zmeň rádius tak na 2500+km
v dobrom samozrejme :))
|
|
Re: SUV na baterie
Od: tamtung
|
Pridané:
18.8.2015 8:41
ja jazdim na doraz stale, lebo tankujem za hranicami (odmietam platit benzin na Lovensku)
vacsinou mi to vychadza na decilitre, ak nie, mam 5L bandasku.
zaroven tam nakupim handry a zradlo.
raz sa mi stalo ze mi dosiel benzin, 1 meter pred CS, alebo sor tak 6 metrov.. dotlacil som.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
18.8.2015 10:53
Az raz budes mat diesel, tak toto s nim nikdy nerob.
Aby sa ti nestalo, ze tych 6 metrov medzi tebou a CS sa preddlzi o odtah do servisu na odzvdusnenie.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 10:57
pokiaľ viem, tak novšie auta toto sledujú a v prípade, že ti dôjde palivo, vypnú motor pred zavzdušnením.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
18.8.2015 16:42
Neviem, nikdy som to neskusal a ani neplanujem ;)
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Sviatok práce
|
Pridané:
17.8.2015 17:59
robis zo seba frajera a vezies sa na starom srote do ktoreho tankujes za 5eur a ak do kopca dojde nafta tak stopujes po najblizsiu benzinku ja ti hovorim ze daj si radcej na tej benzinke kebab doruky
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: errnope
|
Pridané:
17.8.2015 21:00
Možno k tomu budú predávať powerbanky ako ku mobilom :D
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Neviem-
|
Pridané:
17.8.2015 22:29
Budú sa tomu predávať rifle ...
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Tup
|
Pridané:
17.8.2015 21:38
doniesli 250km dojazdu za pól hodinku na superchargeroch.
Výhoda však je, že nabíjať môžeš aj doma cez noc, čiže nabíjačky hľadáš tak raz za pól roka, nie každý týždeň, ako čerpacie stanice. Jedine že by si mal doma benzínku
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.8.2015 15:01
za akych pol roka??? s Leafom nedojdem ani do blavy a spet, na kery kkt by mi bolo elektroauto??? S 1.9TDI dojdem 2x do blavy a spet a este 1x do blavy. Yebat take auto co prejde 200km a potom celu noc nabijas.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 16:45
neviem, myslel som Teslu, kde máš 400km dojazd, keďže na Tesly sú tie superchargre.
Keď jazdíš každý deň KE-BA, tak pre teba zatiaľ elektro nemá zmysel. Väčšina populácie však najazdí za deň viac ako 400km raz za niekoľko mesiacov - oni by obvykle nabíjali doma a raz za dlhý čas na rýchlonabíjačkách - oni by ušetrili čas oproti tankovaniu
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.8.2015 7:05
mensi problem je:
1) hustota nabijacich stanic je asi kvintiliardu-krat mensia jak hustota benziniek
2) zelezna rezerva, malinka bandasocka 5l a mam 80 km k dobru bez starosti v pohode jako nyst, ci dokonca 110 km pri super-eko-jazde 85 km/h po rovine ... vysvetli mi jak si zoberes zeleznu rezervu do cisteho elektromobilu. To budes vlacit minimalne nejaku 50-70 kilovu "miniaturnu" pohotovostnu "baterecku" miesto kolesa/rezervy? aby dala tych 100 km ...
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Matom
|
Pridané:
18.8.2015 8:28
ad 1,
elektricku zasuvku mas v kazdom dome, hoteli, restike, pri kazdom obchodnom dome, daju sa namontovat na kazdy stlp, lampu ...
takze si zamen slovicko mensia na vacsia hustota ;-)
|
|
Re: SUV na baterie
Od: tamtung
|
Pridané:
18.8.2015 8:38
ano, 220V mas vsade, kolko to da ? Pri 16A cca 3500W.
hm.
dojazd 90 000 W ma 600km, takze 3500 W ti da nieco cez 20km.
Hm, za 1 hodinu nudzoveho dobijania v resike.
Hm.
Good job ;)
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.8.2015 8:54
No co, chlapec este nepocul o istych fyzikalnech velicinach.
A cakat hodinu, aby som si nabil auto na 20 km jazdy je horor nocna mora.
Alebo chlapec asi caka, ze kazda babka v kazdom dome nanho caka s kablami hrubymi jak palec, 200A isticmi a bohovou eletroinstalaciou co vydrzi tie desiatky kW odberu aby si za hodinku nabil auto nie na 20 km jazdy, ale full.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: xerces
|
Pridané:
18.8.2015 9:28
Lepsie cakat hodinku na nabijacke s dobitim na 20km a potom to dat na rychlonabijacku, nez ist po benzin tych 20 km s kanistrom, ktory nemas a idealne peso a v dazdi...
Pravdu mas bratu.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 9:35
Tesla ti obyvkle oznámi, že sa blížiš ku bodu, kedy už nedôjdeš ku najbližšej nabíjačke. Ak by si ale vážne chcel, aby ti došla baterka a išiel by si ďalej, tak u babky sa zastavíš na pol hodinku, aby ti dobilo tých 6km, čo ti chýba ku najbližšej rýchlejšej nabíjačke. Tam dobiješ, aby si dokončil deň, čiže došiel do obchodu a domov a v noci nabiješ full.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: xerces
|
Pridané:
18.8.2015 13:50
Ale noo, neprezradzaj mu hned riesenie. Nech sa chalan zapoti ;)
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.8.2015 20:27
Kuratenka, toto ma jednu zasadnu chybu: ze pocet nabijacich stanic musi byt prinajmensom taky, aky je pocet benziniek. T.j. na Slovensku tisice.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: old
|
Pridané:
18.8.2015 21:24
zasa to nemusí byť stanica alias hypermarket.
http://dopice.sk/eqV
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.8.2015 15:11
prosim ta uverejni tu adresy (nazvy miest) kde su tesla nabijacky. Na leaf som nasiel k maju 2014 15 (slovom PATNAST) kusov na celom Slovensku. Vyssie ti pisem, ze na naftu/benzen tu v okoli 15km mam tolko. POROVNAVAS NEPOROVNATELNE VECI.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 16:49
rozdiel je, že doma nenatankuješ, nabiť však môžeš. Tým pádom tebe v okruhu 200km od domova netreba žiadnu nabíjačku. Benzínke sa ale aspoň raz mesačne nevyhneš, čiže ju musíš mať blízko domova. Porovnávaš neporovnateľné. Superchargre tým pádom potrebuješ len pri hlavných ťahoch, každých 200km a 4 budú na Slovensku tento rok.
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.8.2015 8:48
clovece zobud sa
jeeeej teta, dosla mi elektrika v aute, mozem si od vas potiahnut? bude to trvat iba 10-12 hod a ked panboh da, nevyletia vam poisky ...
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.8.2015 8:49
pozri sa co som napisal vyssie, jake ma elektromobil vo vseobecnosti chyby krasy
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 9:36
Tesla má 400km dojazd a keď ti napíše 0, ešte vieš prejsť tak 30km. A ešte ťa upozorní, keď máš toľko baterky, že to za chvíľu nedáš ku najbližšej nabíjačke. Musel by si byť úplny retard, alebo to robiť naschvál, že by si nedošiel.
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.8.2015 15:14
http://dopice.sk/eqC
naschval som ti to dal dopice, a aj teslu si strc dopice, lebo budu_mat/maju 2 DVE DVE DVE stanice na celom slovensku.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 16:52
to bol ich pôvodný odhad, aktuálne chcú postaviť 4. Čo je, ako som ti písal, viac jak dosť. Ja jazdím Teslou, najazdím 40 000km ročne a stačila by mi jedna pri Zvolene.
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.8.2015 17:24
uz som to tu pisal, kludne to napisem este raz. Za 70k si radsej kupim novu octaviu RS combi + 2 garsonky ktore dam do podnajmu a za utrzene $$$ budem tankovat a servisovat a teslu si mozes doma lestist spolu s pipiqom.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 17:29
ja ti nehovorím, že si musíš kúpiť luxusné auto :) Tesla Model S je pre tých, čo kupujú Mercedesy alebo BMWčka vyšších tried, nie konkurent oktávie.
v 2017 budú mať Model 3, s takým istým dojazdom aj nabíjaním a bude začínať na $35 000 ako konkurent BMW 3jky. Neviem ti povedať, kedy spravia konkurenta Oktávie :)
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.8.2015 17:43
:) a svist ju bali do alobalu. Snivaj dalej. Hocico s rovnakou bateriou ako S bude stat rovnako ako S. Aj bicykel.
|
|
Re: SUV na baterie
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 19:29
neviem, podľa teba výroba auta nič nestojí a baterka+ motor berú 100% ceny, či ako?Čo sa týka toho modelu 3, wait and see. V Marci 2016 by mal byť kompletne predstavený
|
|
Re: SUV na baterie
Od: tamtung
|
Pridané:
18.8.2015 8:36
5L bandaska stoji 3eura.. alebo 6eur? benzin do nej 6eur. a aj v meste to musi stacit, aj pri sportovom alebo SUV aute na 30km.
cize ani zdaleka to nie je podobne, ani zdaleka.
alebo mozem do kufra nahodit nejake UPS ?
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: DakuHonoo
|
Pridané:
17.8.2015 21:43
ako niekomu vôbec môže dojsť palivo? daná osoba musí byť neskutočný retard
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.8.2015 7:08
Nemas potuchy co je retardacia, ziarivy priklad su juesej. Tam maju nielen automaticke prevodovky, ale isty cas sa standardom pomaly stavaju uz aj dialkovo ovladane auta. Emericky kkt niekde leze, sadne do auta a v tom mu zapne ze nema kluce, alebo to, s cim sa startuje. Tak vola na dispecig, nech mu to na dialku nastartuju ...
Uz chapes co je retardacia?
|
|
Re: SUV na baterie
Od reg.: DakuHonoo
|
Pridané:
18.8.2015 11:23
mať vodičák, používať auto a nechať dojsť palivo je retardácia, to čo si popísal, je rozmaznanosť a lenivosť
|
|
Zatial je to este nepriaznive
Od: Blek
|
Pridané:
17.8.2015 17:41
Momentalne su elektricke auta viac na skodu. Ked sa na to kukneme ekologicky, je omnoho cistejsie pohanat dopravu priamo pomocou fosilnych paliv, ako tie paliva spalovat v elektrarni a elektrinu pupmovat do aut. Viz tento zaujimavy graf: http://dopice.sk/epE
Ale vsetko sa otoci v momente, ked solar/hydro/wind/nuclear sa budu na produkcii elektriny podielat vecsim dielom ako uhlie. Zdroj http://dopice.sk/epG (How Tesla Will Change The World).
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: Hmm
|
Pridané:
17.8.2015 17:52
Hmm a ja blbec som si myslel, že ti ropné plošiny na ťažbu ropy z ktorej sa produkujú dnešné palivá dosť ničia životné prostredie, havárie tankerov, dovoz ropy, spracovanie a v konečnom dôsledku výfukové plyny sú horšie.... Je úplná kravina ak niekto povie, že autá na baterku sú ekologicky horšie ako benzín/nafta... Treba sa ísť pozrieť do veľkých miest a na ich krásne smogové mračná a dym čo majú z dopravných prostriedkov. A to nehovorím o hluku... Ako som písal v príspevku vyššie, nech začnú robiť už konečne nejaké normálne auto na elektrinu a jednoznačne beriem. A je mi jedno či má dojazd 300 alebo 500 km, musel by som ísť po Sahare, aby som mal s tým problém. Ešte k tomu Tesla práve stavia fabriku na batérie, kde sa zníži cena batérie z dnešných cca 4 tis. € na cca 1,5 tis. € a táto vydrží vraj 200 tis. km . Keď aj trebárs 100 tis. aj tak sa to ekonomicky a aj ekologicky obrovsky vyplatí, ale niekto to nechce pustiť medzi ľudí
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: Hmm
|
Pridané:
17.8.2015 17:52
Alebo mi chcete povedať, že iba Tesla vie vyrobiť auto na elektriku a iné automobilky sú natoľko neschopné, že nevedia a experimentujú s mačkopsami hybridmi? Prečo nemá normálne auto strednej triedy na elektriky VW, Škoda, Opel, Renault .... O koľko už len môže byť drahšia totožná Octávia elektro oproti Octávii diesel ? Podľa mňa nie o moc, lenže ak by pustili Octáviu elektro, tak všetky ich ostatné motorové varianty by šli do prdele a preto to nespravia, pre nič iné... Ide len o peniaze, nie o planétu alebo zdravie ľudí
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: Lenovo@
|
Pridané:
17.8.2015 18:58
Jednoducho preto, lebo nie je tolko vyrobnych kapacit na baterie atd.
Tesla je momentalne stratova(kvoli vstupnym nakladom) na jedno auto cca 4000 USD a to sa predavaju po 60000 USD
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: Tup
|
Pridané:
17.8.2015 21:40
Tesla je stratová kvôli veľkým kapitálovým výdajom, ktoré im treba pre masový Model 3. Ak by sa spokojili s 10% medziročným nárastom, boli by v peknom zisku :-)
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.8.2015 17:48
neboli by v ziadnom zisku, lebo stavaju siet nabijaciek, ktore su zadarmo, stavaju gigafactory a "garantuju" 8 rokov bateriu. Ked bude toto vsetko dokoncene, tak v zavislosti na tom kolko stracaju na bateriach (tak isto ich dotuje aj nissan) tak mozu byt relativne v zisku.
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: RIKK
|
Pridané:
17.8.2015 19:16
lebo najskor treba zaplatit vyvoj technologii a investicie a to sa podstatne lahsie splaca s klientelou ktora kupuje premiove auta. Pockaj 5-10r a elektromobily budu bezne.
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: 'PPQ'
|
Pridané:
17.8.2015 20:37
vsetko nove je najprv pre:
armadu -> bohatych -> socky
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: mirko5
|
Pridané:
17.8.2015 22:22
presne tak. automobilka ma pekne zisky z vyroby motorov a prevodoviek. v el aute ani jedno netreba. el motor je navyse jednoduchy a vyrobi ho "kazdy". no a baterky su drahe a automobilky ich nevedia vyrobit len kupit. teda zisk na tom je takmer ziaden.
ak by automobilky presli hned teraz len na vyrobu elektromobilov stali by sa z nich skladaci suciastiek a na svoje vysoke zisky by mohli zabudnut.
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: gertrudo
|
Pridané:
18.8.2015 8:54
rozdiel v cene je obrovsky.
http://dopice.sk/eq0
Proste elektormobil na aktualne baterie je slepa vetva.
Elektromobil ako taky je vyborna vec, ale treba vymysliet iny sposob uschovy energie.
Ked to zoberiem realne, tak nemame ziadny relevantny zdroj energie pre auta(lode, lietadla) ktorymi vieme nahradit ropu.
Mozu sa tu ekologovia rozdrapovat kolko chcu ale sucasne baterie su dobre na dve veci, honenie si ega aky sme ekologicky(pritom vyroba baterie zajebe zem viac ako dokaze ropne auto) a na hovno.
O trapnosti kecov ze sme len na zaciatku vyvoja by som tiez pomlcal, kedze elektroauta su tu rovnako dlho ako obycajne.
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 16:59
to, že ostatní výrobcovia dávajú cenu $500/kWh, je ich vec. Tesla ich má aktuálne za cca $240/kWh a po dokončení Gigafactory ďalší rok by mala klesnúť cca na $170/kWh. Ďalšie roky pôjdu opäť nižšie. Ak by Tesla o rok dávala baterky do Nissanu Leaf, vyšli by zhruba na $4000. Za 100 000km ušetríš na pohonných hmotách asi 7800€. Vysvetli mi ešte raz, prečo by to mala byť slepá vetva?
Ohľadom ekológie, zjavne nevieš o čom rozprávaš a koľko bordelu vyprodukuje spaľovací motor :-)
Ropu ešte určite nenahradíme, ale dať dole spotrebu ľudstva na polovicu by sa už dalo - stále je kopa nenahraditeľných využití pre ropu
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: Blek
|
Pridané:
17.8.2015 21:22
Ale o hluk, smog, havarie tu vobec nejde. Dolezity ukazatel je iba produkcia CO2. A svete div sa, elektricke auta sice maju nulove emisie, ale tie sa preniesli do elektrarni. A vdaka nedokonalemu prenosu energie "elektraren, vedenie, domaci menic, bateria" sa toho CO2 vyprodukuje viac ako keby sa to fosilne palivo spalilo priamo v aute.
Ked dokazeme vyrobit elektrinu s nulovimy CO2 emisiami, mozeme si gratulovat. Dovtedy je to iba snobismus.
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: Tup
|
Pridané:
17.8.2015 21:41
lebo tie fosílne palivá sa prepravujú transportov a spracujú sa samé na vzduchu :-) rafinovanie a transport ropy zožerie viac elektriny, ako elektromobil aj so stratami.
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: Tup
|
Pridané:
17.8.2015 21:42
prepravujú teleportom*
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: gertrudo
|
Pridané:
18.8.2015 12:03
Ano, zozerie viac energie. Ale kolko stoji a ako zajebe prirodu vyroba 500kg bateriek uz nespomenies?
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 17:01
no menej ako spracovanie ropy a navyše baterky sú recyklovateľné, benzín nie :-)
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 9:26
okrem toho dokážeme vyrobiť elektrinu s nulovými, alebo takmer nulovými CO2 emisiami - jadro, solar, veterné, vodné, geotermálne. To, že je lacnejšie produkovať s bordelom (aj to ten rozdiel nie je veľký) z uhlia, je len naša hlúposť (no nie Slovákov, my máme z uhlia okolo 20%, väčšina je ekologická, ale myslel som celý svet)
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: gertrudo
|
Pridané:
18.8.2015 12:03
Solar a veterne v klude vyhod. Obe musia byt zalohovane klasickymi elektrarnami.
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
18.8.2015 13:40
No a este zapocitaj, ze na vyrobu veternej minies viac energie, ako ona pocas svojej zivotnosti vyrobi.
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: old
|
Pridané:
18.8.2015 15:25
skadiaľ tie bludy beriete?
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
18.8.2015 16:40
Pretoze casto nebezi tak casto, ako si jej investor myslel ze bude, ked ju navrhoval. Vid priklad: http://dopice.sk/eqG
Potom sa dostavame k cene za 1 kwh takejto energie, hlavne ked sa doplni faktor nespolahlivosti: http://dopice.sk/eqI
Dalsia vec je, ze napr. ocel alebo laminat sa neda vyrobit bez uhlia, resp. ropy, takze vzdy budes potrebovat fosilne palivo: http://dopice.sk/eqJ
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 17:13
zato že jednu turbínu postavili pred 10 rokmi na zlom mieste je teraz celá veterná energia naprd?
Si pohľadaj na Googli, veterná energia off-shore (na vode) je aktuálne v priemere najlacnejší spôsob generovania elektriky, ak máš dobré miesto tak lacnejší ako uhlie. S ceny idú stále dole. V Amerike každým rokom otvárajú viac a viac nových veterných elektrární, proste sa im to oplatí. Sú krajiny, kde cez 40% elektriky je z veterných elektrární a to stavali ešte v časoch, keď boli omnoho drahšie, ako sú teraz. Nehovorím, že to je naj fasa vec, stále tam treba investovať do uskladnenia energie, ale na miestach s dobrým potenciálom je ich škoda nevyužiť.
A ropu budeme určite potrebovať ešte stovky rokov, v niektorých smeroch je nenahraditeľná, no na druhej strane vieme radikálne znížiť svetovú spotrebu len na nevyhnutné minimum
|
|
Re: Zatial je to este nepriaznive
Od: fsghjk
|
Pridané:
18.8.2015 0:16
ako sam vidis, tak na tom grafe mas napisane, ze to je pre cely svet, skus si tam teda pohladat Slovensko a uvidis, ze u nas prevlada "cista" energia
|
|
novy model
Od: kokooos
|
Pridané:
17.8.2015 18:11
https://youtu.be/5fXN7x7a5So
|
|
Battery ready to use
Od: 54321
|
Pridané:
18.8.2015 11:25
Elektromobili sa presadia takto pomaly nenasilne dobrovolne. Problem s bateriami sa nasledne vyriesi precerpavanim elektrolitu. A budeme tam kde sme teraz.
|
|
Re: Battery ready to use
Od: Tup
|
Pridané:
18.8.2015 17:03
Tesla spustila testovaciu výmenu batérií za zhruba cenu benzínu, v mieste, kde chodí najviac Tesiel. Pár ľudí to vyskúšalo raz, nikto sa ku tomu nevrátil. Každý radšej za pol hodinky dobil 250km dojazdu, kde náklady sú tak nízke, že to Tesla poskytuje zadarmo.
|
|
Re: Battery ready to use
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.8.2015 17:56
nech tesla predava auta bez baterii, potom uvidis kolko ludi zrazu bude vyuzivat vymenu namiesto rychlonabijania. Naklady samozrejme nizke niesu, "zadarmo" to je marketing rovnako ako ti orange da 150€ ked si knim prenesies cislo.
|
|
ako zlacniť
Od: Ivan Horenský
|
Pridané:
21.8.2015 17:25
Tie autá musia zlacnieť a výrobcovia ich nezlacnia, iba používatelia. Ak sa nájde pár nadšencov, ktorý budú chcieť elektromobily a ideálne ich mať stále nové, tak tie jazdené budú posúvať do bazárov a takto postupne sa to rozšíri ďalej medzi ľudí, až potom to reálne zlacnie
|