|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eurojackpot
Od: Problem
|
Pridané:
12.8.2015 11:04
Tusim vcera zinkasoval jeden cech na svoje ucty podobnu sumu. On ale vyhral Eurojackpot... Niekto prerobi, niekto ziska. Jasne, s Muskom to nema nic spolocne.
|
|
Re: Eurojackpot
Od: xerces
|
Pridané:
12.8.2015 11:18
sumu mozno ale v trochu inej mene ;)
|
|
Re: Eurojackpot
Od: Problem
|
Pridané:
12.8.2015 11:58
Vyhral cca 2,5 miliardy ceskych korun... co je iba 100 milionov USD (trochu som si to predtym zle prepocital)
|
|
Re: Eurojackpot
Od: atom_vodik
|
Pridané:
12.8.2015 14:42
tej loterii este aj niekto veri?
|
|
Re: Eurojackpot
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
13.8.2015 8:04
Ja osobne áno - jediný problém je, že je matematicky vyššia pravdepodobnosť že ťa cestou do stánku niečo zabije
|
|
ZNqsWfOiOIYVQK
Od: Bradley
|
Pridané:
26.10.2015 11:13
7xQTKk http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
|
|
5znak
Od: xerces
|
Pridané:
12.8.2015 11:17
Dobre rano stara mama. Tesla jasne uviedla, ze stratu bude produkovat do roku 2020. Lenze vtedy uz budu na svete model X a model E (ci 3) a bude postavena gigafactory, cize investovat sa zacne menej. Ja uz som si akcie tesly kupil, len skoda, ze nie vtedy ked boli ovela lacnejsie.
|
|
Re: 5znak
Od: Barbar Onan
|
Pridané:
12.8.2015 11:22
Kľúčovejšia informácia bola spomínaná len okrajovo - zniženie odhadu dodaných vozidiel v tomto roku. Síce len o pár percent, ale nie je to dobrý trend..
Ale tak páči sa mi tvoj akcionársky optimizmus :)
|
|
Re: 5znak
Od: ToJeJedno
|
Pridané:
13.8.2015 9:36
vyvoj akcii za poslednych 5 rokov vyzera byt velmi atraktivny
.
http://dopice.sk/emV
.
kupit v roku 2013 jej akcie za 1000E a dnes by si mohol mat cca 9000E pekna investicia na 2 roky
|
|
Re: 5znak
Od: jahôdka
|
Pridané:
12.8.2015 11:28
ako sa kupuju niecie akcie?
|
|
Re: 5znak
Od: edghar
|
Pridané:
12.8.2015 11:30
Normalne, prides do Tesca a pozeras kde je akcia.
|
|
Re: 5znak
Od: gtzhujkolpúô§äň
|
Pridané:
12.8.2015 12:01
dakujeme za naozaj vtipnu poznamku...
a teraz k veci, vazne, ako si sa k akciam dostal? Ja som to pozeral, ale vyzeralo to komplikovane a chcelo to neustale dake poplatky...
|
|
Re: 5znak
Od: brk
|
Pridané:
12.8.2015 12:07
http://www.akcie-online.sk/ - tu najdes vsetky aktualne akcie, dufam ze pomoze
|
|
Re: 5znak
Od: edghar
|
Pridané:
12.8.2015 14:18
1st link http://dopice.sk/emG
|
|
Re: 5znak
Od: akciooooo
|
Pridané:
12.8.2015 15:15
Je to jednoduche. Ak sa ti nepaci anglictina tak fio alebo patria finance. Ale poplatky nie prave najnizsie takze ak mas menej ako povedzme 20000EUR tak aspon lynx co su cesi co vyuzivaju sluzby active brokers. Mas to po cesky a je to asi len tretina nakladov ostatnych brokerov na cz alebo sk. Ak nevadi anglictina tak priamo interactive brokers a mas naklady len cca 1usd na nakup alebo predaj napriklad akcii tesly. Uz druhy krat docdasne vlastnim jej akcie a zatial vzdy zo ziskom. Treba len vediet kedy nakupit a kedy predat. Odporucam sa trosku viac zaujimat o matematicko statisticke modely pri investovani do akcii. Spetne testovanim aspon 20 rokov si nejaky ten model testovat a overovat jeho uspesnost a ak vyhovuje tak sa ho drzat a pravidelne aktualizovat
|
|
Re: 5znak
Od: akciooooo
|
Pridané:
12.8.2015 15:18
OPRAVA lynx niesu cesi ale maju v cesku pobocku a je aj rozhranie v cestine. obchodovat mozu u nich samozrejme aj slovaci a nemusis ist priamo do prahy na zriadenie uctu len sa potom priprav na viac papierovaciek. Ale da sa to zvladnut aj za den. Ak mas malo penazi tak chod rovno k interactive brokers nech necvakas zbytocne.
|
|
Re: 5znak
Od: akciooooo
|
Pridané:
12.8.2015 15:15
tvoj kos akcii. Pozor pri tvorbe modelu nikdy nesmies vyberat konkretne akcie firiem len aby si dosiahol krasne cisla na utcite obdobie a inak nic. Ak je zmenis nejaky parameter nesmu ti moc lietat vysledky. Najveci problem je sa modely drzat ked to ide dole. Ak to nezvladnes budes stratovy. Ale ak ano mozes dosahovat z dlhodobeho hladiska zisky. Vlastne skusenost. Len nepocitaj ze zbohatnes za tyzden ale minimalne za roky. A hlavne pri akciach obchoduj s tym co mas NIE NA 'PAKU'! Ziadne emocie len matika a statisktika. Inak je to nanic.
|
|
Re: 5znak
Od: akciooooo
|
Pridané:
12.8.2015 15:20
sorac za pravopis ale musim sa ucit tak nestiham :/
|
|
Re: 5znak
Od: 0xff
|
Pridané:
12.8.2015 23:26
Vzdy ma lakalo obchodovanie s akciami no chybaju mi k tomu prakticke informacie. Kolko by si povedal ze je minimalna investicia aby sa to oplatilo? Resp. aky mas priemerny zisk pouzivanim tvojich modelov (napr. v percentach za mesiac)?
|
|
nie je to pravda
Od: fasfdafdsf
|
Pridané:
12.8.2015 11:53
http://www.hybrid.cz/
prodelava-tesla-na-kazdem-prodanem-aute
to ze znizuje vyrobnu kapacitu moze byt priprava na vyrobu noveho modelu
|
|
Re: nie je to pravda
Od: roob_neprihlaseny
|
Pridané:
12.8.2015 12:27
presne kliniec po hlavicke... ked vyrobim maslo za 1€ a predam ho za 5€, tak som v zisku ne? No ale ak splacam leasing linky ktora robi tie masla za 6€, tak som v strate 1€ ? no relativne som. Tak je na tom aj Tesla, gigafactory a siet cerpaciek sa sama nepostavi...
|
|
Re: nie je to pravda
Od: TMac
|
Pridané:
12.8.2015 13:40
No v tom je prave cely ten nezmysel tych nezmyselnych ekonomickych prepoctov a ukazovatelov.
|
|
Re: nie je to pravda
Od: old
|
Pridané:
12.8.2015 16:16
divný príklad, načo mi je linka, keď vyrába za 6€. Snáď si chcel povedať, že vyrába za 0.90€, ale kým sa nesplatí, si v strate
|
|
Re: nie je to pravda
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.8.2015 23:17
cojaviem, za 2 roky splatis a dalsich 10 este budes pouzivat a uz tam ten naklad nebude = v zisku budes az potom? Normalna bezna prax.
|
|
Tresla
Od: korkovy stupel
|
Pridané:
12.8.2015 12:30
Kto z vas si uz kupil Teslu a ma ju doma? Ty nemyslim ceskoslovenske radio. Lebo tu v Ba ich dost casto vidam.
|
|
Re: Tresla
Od: jahôdka
|
Pridané:
12.8.2015 12:34
v ziline ju ma jeden majitel pizzerie, ale to ti asi moc nepomoze
|
|
Re: Tresla
Od: adgadg
|
Pridané:
12.8.2015 13:55
Pomoze. Vieme ze majitel ojebava na DPH :D
|
|
Re: Tresla
Od: edghar
|
Pridané:
12.8.2015 14:25
ktorej?
|
|
Re: Tresla
Od: MisoooZA
|
Pridané:
12.8.2015 17:39
Milano na Vlcincoch.
|
|
Re: Tresla
Od: Bbx xnx
|
Pridané:
12.8.2015 15:37
Napriklad v Trencine mame asi 3 ano tri (!!!). Biela, cierna , seda. Cierna a biela sa pravidelne striedaju pred miestnym lidlom na nakupe. Ale ked vidim kolko tu jazdi Range Roverov tak ta tesla nepride taka draha. A pritom Trencin je na upadku, nie je tu nic len par nakupnych centier...nechapem
|
|
Re: Tresla
Od: Paťo
|
Pridané:
13.8.2015 8:24
Jo, jo, jeden z podnikateľov, ktorý sa vytrhol z "bežných koľají" a mal skvelý nápad - kúpiť na rozvoz pizze elektromobily. Vynikajúci nápad - veď pizzéristi behajú krátke trasy a behajú stále - tak prečo nie elektromobil, ktorý môžem počas dňa nabíjať priebežne furt a mám minimálne náklady na prepravu a absolútne minimálne na servis?
A nie, nehovorím o Tesle, najprv mal na rozvozy 2× Nissan Leaf. Až potom si kúpil súkromnú Teslu. Dobre to vymyslel, veru dobre...
|
|
Re: Tresla
Od: zage
|
Pridané:
12.8.2015 20:30
V KE som videl zatial dve
|
|
Titulok:
Od: RIKK
|
Pridané:
12.8.2015 13:01
tato agenturna prebrata sprava prave oblietava cely svet v kazdych druhych novinach, bez co i jedinej zmienky o investiciach. wtf?
|
|
......
Od: sheddow
|
Pridané:
12.8.2015 13:41
ja inak tiez pracujem na kvalite v jednej firmicke v raci kde druhy rok vyrabame elektromotorceky aj do tesly :) (sluzia na automaticku regulaciu fukarov)
|
|
Realna hodnota
Od: TMac
|
Pridané:
12.8.2015 13:47
Kazdy vyrobca elektromobilu by mal povinne uvadzat cenu elektromobilu ako cenu akumlatorov + cenu auta, aby kazdy videl ze v akej kategorii si vlastne auto kupuje a kolko vlastne prerobi na akumlatoroch oproti beznemu autu. Tak u tesly za 80000€ by mohol stat akumulator tak 40000€ a ten zbytok auto, ktore ma podla mna nie väcsiu hodnotu ako nemecke auto vyzsej strednej triedy. A 40000€ za akumulatory ktore vydrzia mozno 5 rokov je zato stale dost.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: ...
|
Pridané:
12.8.2015 13:54
Ked som robil prepocet pre teslu, vyslo mi, ze zarovnaku cenu mozem mat E-classe v slusnej vybave a este na tom urobit tak 100k km kym sa suma vyrovna - odtial uz vychadza tesla ako usprnejsie auto. Samozrejme v zavilosti od pouzitia.
|
|
Re: Realna hodnota
Od reg.: Houston
|
Pridané:
12.8.2015 14:23
A? Porovnavas neporovnatelne.
Kolko stalo auto kym prisiel Ford T?
Je teda potrebne zastavit vyvoj, lebo prve produkcie su drahe? Aj 128MB usb kluc stal kedysi 5.000,- SK. A dnes maju ludia propagacne 4GB po suflikoch.
Ked to nebude dobry napad, chlapec to zavrie/skrachuje. Ak sa bude darit zlepsovat technologie, moze to byt na nieco dobre.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: ...
|
Pridané:
12.8.2015 14:35
Porovnavam porovnatelne z pohladu bezneho zakaznika. Mna nezuajima co je za tym. Ja chcem nejaky vyrobok na urcite pouzitie a hladam to, co mi ponukne najviac uzitkovej hodnoty za moje peniaze. Nezaujima ma co bude o 10 rokov alebo kolko vrazil do vyvoja - kedze aj ten druhy vyrobca vyvija vsakze?
Ak mi ponukne tesla viac resp. v urcitom casovom horizonte zistim, ze je rozumnejsie kupit teslu, tak kupim teslu. Ak ma to vyjde rovnako, je to cisto na pocitoch. Ak vychadza vyrazne horsie, tak co asi myslis?
|
|
Re: Realna hodnota
Od reg.: Miroslav Ďurian
|
Pridané:
12.8.2015 16:03
Tak porovnavas zle, lebo E-400 4matic s 330 konmi, zrychlenim za 5.5s stoji v zakladnej vybave 74520,00 eur.
Ma spotrebu 10 na 100 a za 0.1Gm (100 000 km) zozerie benzinu za dalsich 13000 eur.
Model S 70D stoji 80k. Tak co sa ti lepsie oplati?
A to nehovorim o imidzi a uzitkovej hodnote Tesly. (napr. 1.6m3 ulozneho priestoru)
|
|
Re: Realna hodnota
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.8.2015 16:37
ale ten mercedes moze parkovat pred cinzakom a natankuje to kazdych max 30km na ktorejkolvek ceste. Teslu na Sloveensku natankujes hadam len na 1 cerpacke + musis mat dom, lebo pred cinziakom si to asi tazko budes nabijat. Dnes sa exektroauto neoplati, ked bude bateria stat 2-3 tisic, aby si si mohol kupit 10rocne jazdene elektroauto + bude siet cerpaciek ako teraz benzin/nafta, tak to bude zas o niecom inom.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: TeslaX
|
Pridané:
12.8.2015 19:02
Na Slovensku je raj pre elektromobily.
23+7+18? elektrocerpaciek
A Supercharger v ZV v roku 2016.
Ale da sa na to pozriet aj inak - kto ma vlastnu benzinku doma?
Lebo majitel Tesly moze odchadzat s plnou nadrzou na realnych 450km kazdy den. A autom pre-cooled na 22C - co je toto leto spica.
A ten precooling ho vyjde tak na 0,3E - co je pre majitela Tesly nic.
Na Mercedes E400 4matic potrebujes za 8 rokov na udrzbu - ak neratam pneu tak 8*1500E?
Na Teslu tak 4*500E.
To uz je rozdiel.
A ak jazdis vela - DE a pod. ako kamos - tak o rok teslu kupujes - lebo SC bude na kazdom kroku a 450km Ta vyjde 0E - na tom Medaku - tak 4,5*10*1,2 al. aj 4,5*15*1,5 - ako chces ... ak robis nejakych 50K km rocne ...
|
|
Re: Realna hodnota
Od: Meter90
|
Pridané:
12.8.2015 19:04
Preco by clovek s autom za 70-130kE byval v cinzaku?
A duplom ak s tym autom najazdi 30K+
Tak asi mu to na nejaky skromny domcek za 200 vynesie, ci nie?
Aspon na prenajom za 1500E v BA al. 300E v TV :P
|
|
Re: Realna hodnota
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.8.2015 23:00
a preco by nebyval? teraz ked pozriem von oknom, tak tu vidim minimalne 5-6 aut v cene okolo 40-50 tisic a co teraz. Ty si ale neuvedomujes, ze ja hovorim o elektroautach celkovo, momentalne su na prevadzku na Slovensku nevhodne. Napr. taky nissan leaf kupis za 29 tisic a dostanes za to dojazd 200km bez klimy s uplne novou bateriou :) To kupi snad len yebnuty (nie normalny) turbokkt. Nemusis hned kupovat teslu za 80k.
|
|
Re: Realna hodnota
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.8.2015 23:02
samozrejme keby to stalo 3-4 tisic a fakt byvas v dome, alebo mas garaz na sidlisku, tak ok, ako mestske auto pre zenu. Inak by som to nechcel ani zadarmo.
|
|
Re: Realna hodnota
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.8.2015 23:28
este taka drobnost... pri 400$/1kW stoji baterka do leafu cca 10k. Kolko cyklov ma ani srnky netusia, ratajme 1000 (si zjem papuce ked tolko ma). Takze to mame 200000km. Pri cene 2€/100km to mame 14000€. Pri 5l/100km nafty to mame 6€ a teda 12000 na tu istu vzdialeost => Elektroauto nieje lacnejsie na prevadzku. Navyse natankujem na 700km za 2 minuty :)
|
|
Re: Realna hodnota
Od: Tup
|
Pridané:
12.8.2015 23:52
síce som kúsok nepochopil tvoju matematiku, ale li-ion baterky majú po 1000 cykloch 80% kapacity, po 10 000 cykloch asi 60%. Ak pri Tesle rátaš
$200 na kWh a 400km na nabitie, tak to máš menej ako pól € na 100km. Keby sme boli aj pesimistický, že v reálnych podmienkach vydrží štvrtinu oproti testom, tak je to 2€/100km, čo je stále omnoho menej, ako zaplatíš za servis Mercedesového motoru, pohonné hmoty nerátajúc.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: roob_neprihlaseny
|
Pridané:
13.8.2015 7:30
to hovor tomu co seno zere a vzivote nevidel baterku :) A ratal som leaf, co je relativne cenovo dostupne auto na baterky.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: Tup
|
Pridané:
14.8.2015 9:35
som rád, že vieš viac, ako výskumníci :)
nie som si istý, či Leaf má termálny management baterky a ako to má s dlhodobým úplnym vybitím, čo ti môže zničiť baterku za pár mesiacov, ale pri Tesle je to super vyriešené
|
|
Re: Realna hodnota
Od: fdghjmn
|
Pridané:
13.8.2015 1:22
na superchargroch mas moznost "nabit" zadarmo, alebo VYMENIT BATERKU ZA POPLATOK - takze ju vlastne mozes menit kedy chces. (mimochodom, tesla ponuka na svoje baterky, nespomeniem si na meno, 10rocnu zaruku)
|
|
Re: Realna hodnota
Od: roob_neprihlaseny
|
Pridané:
13.8.2015 7:28
len ta zaruka neznamena, ze 10 rokov to bude mat 100% kapacity, ale ze 10 rokov "dako pojde" (u 85ky je to 8 rokov) Takze ak budes mat dojazd 200km, tak nevadi. A to nechcete pochopit, ze aktualne lion baterky nisu vhodne do aut, buducnost elektroaut je v palivovych clankoch..
|
|
Re: Realna hodnota
Od: Paťo
|
Pridané:
13.8.2015 8:35
Vadí. Nárok na výmenu akumulátorov bezplatne počas záručnej doby vzniká už vtedy, ak je kapacita akumulátorov pod 80%.
|
|
Re: Realna hodnota
Od reg.: roob_
|
Pridané:
13.8.2015 16:30
daj konkretny odkaz, lebo to tak nieje. resp nije jasne, co konkretne znamena 8 rokov zaruky na bateriu. Ak nieco take ako tu mas 6rokov zaruku na auto :) tak je to tak ako pisem, lebo vymyslia vsetko mozne aj nemozne, aby sa na konkretne tvoju chybu zaruka nevztahovala :)
|
|
Re: Realna hodnota
Od: Hytvgv
|
Pridané:
13.8.2015 4:33
Pretoze ludom j3b3.
Nic lepsie ti na to neviem povedat. Bytovka, pred nou novy Range Rover, Bmw 4, kamarat ma hypoteku(na byt) a kupi si auto za 50tis aby bol sef.
Ukajanie ega, velmi nakladne ukajanie.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: ...
|
Pridané:
12.8.2015 17:33
Porovnavam dobre, len ty nechces pochopit pointu. Kludne si teslu obhajuj a aj si ju kup - je mi to vazne u riti. Pri sucasnych podmienkach sa mi tesla neoplati a skor by som siel do strednej triedy premiovych znaciek, pretoze cast su obstaravacie naklady a cast su dalsie technicke otazky - napriklad nabijanie atd.
|
|
Re: Realna hodnota
Od reg.: gandor
|
Pridané:
12.8.2015 14:59
Zapocital si aj jednoduchsie (mensi pocet) suciastky = nizsiu poruchovost?
|
|
Re: Realna hodnota
Od: ...
|
Pridané:
12.8.2015 17:34
nizsiu poruchovost budes poznat po x rokoch pouzivania, nie dopredu, takze teslu este odhadnut extra nevies. Ale ano ratal som aj s tym - ze 3 rocne auto sa ti nedojebe na spotrebaku mimo zaruku. A spotrebak musis menit aj v tesle.
|
|
Re: Realna hodnota
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.8.2015 23:08
lebo na tesle sa nevybiju tlmice, neopotrebuju sa vsetky bezne veci nesuvisiace s motorom a nikto ti do toho nenacuva a nemusis menit blatnik :) Ja mam aktualne cca 240000km a jediny naklad suvisiaci priamo s motorom je raz za rok olej. Vsetko ostatne ma tesla rovnake a rovnako sa to aj bude kazit. Teda nema, tesla ma podstatne drahsie nahradne diely ako fabia a neopravia to na kazdom rohu.
|
|
Re: Realna hodnota
Od reg.: gandor
|
Pridané:
13.8.2015 16:12
S beznych spotrebnych veci mozes odpocitat brzdove platnicky k tomu oleju. S tych menej beznych veci su to spojka, remen motora, turba a pod...
Aj pri tej buracke je to o tom, ze ci sa poskodili baterie, ktore mozu byt lepsie umiestnene (viac chranene), alebo ostatne casti auta (ktore su bud lacnejsie - vymena elektromotora motora vs celeho, alebo rovnako drahe).
Nehovoriac o uplne inych vyhodach elektromotorov (vyssia bezpecnost pri priamom naraze - elektromotor je mensi a je viac priestoru pre deformacne zony, alebo okamzity nabeh vykonu narozdiel od spalovakov).
Za par rokov to moze byt velmi zaujimava vec ked klesne cena...
|
|
Re: Realna hodnota
Od reg.: roob_
|
Pridané:
13.8.2015 20:08
tesla ako nema brzdove platnicky? Nieje to skor tak, ze tesla je tazsia a preto nici platnicky este viac + snou pojdes rychlejsie ako s normalnym autom, lebo sa to da.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: boris11
|
Pridané:
13.8.2015 22:49
hovori ti nieco rekuperacia kinetickej energie pri brzdeni?
|
|
Re: Realna hodnota
Od: Paťo
|
Pridané:
13.8.2015 8:32
Prepočet som nerobil, ale nejako sa mi tvoj prepočet odhadom nezdá...
Určite si zrátal VŠETKO potrebné na prevádzku auta? Teda aj predpísané intervaly servisnej údržby?
Pretože v Tesle meníš asi iba médium klimatizačného systému a kabínový filter. V spomínanom Mercedese navyše aj motorový olej, prevodový olej, príslušné filtre, chladiace médium a pod.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: ...
|
Pridané:
13.8.2015 8:39
Tak si ho sprav a nepytaj sa sprostosti. Kedze uz len vybava bude u kazdeho ina, bude sa to +/- lisit akurat v konecnom dojazde u MB. Nechce sa mi to pocitat znovu a ani to nepotrebujem - zohladnil som bezne veci a vyslo to, ze este urobim na tom od 80-100k km aby bol clovek na NULE oproti tesle, ak do nej nedas ani cent navyse za tu dobu prevadzky, co tiez je utopia.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: TMac
|
Pridané:
12.8.2015 15:45
Myslim si ze je to stale hlave o tej baterii. Ta je neskutocne draha. Lebo spalovaci motor + prevodovka je podla mna komplikovanejsi na vyrobu ako Elektromotor s pevnym prevodom + bateria.
Dalej co robi Teslu tak vynimocnou? Je to hlavne dojazd a ten je podstatne vyzsi ako u konkurencie. Cim to je? elektromotorom alebo batériou? Leb eletromotory maju aj ine elektromobili, ze by boli az tak neefektivne? Myslim ze mercedes nadviazal nejaku spolupracu s Teslou, maju pouzivat ich elektromotory do B triedy.
|
|
Re: Realna hodnota
Od reg.: Miroslav Ďurian
|
Pridané:
12.8.2015 16:25
Cim to je? Aj motorom aj bateriou.
Kym tesla ako jedina pouziva AC motory, vseci ostatni pouzivaju DC motory.
A nik nema bateriu vacsiu ako 28kWh, kym tesla uz ma aj 90kWh.
Dalsia specialita je dobijanie. Kym konkurencia vie dobijat maximalne 50kW, Tesla SC dobija 135kW.
Technologicky maju taky naskok, ze ostatne automobilky co sa pokusaju spravit elektromobil vyzeraju takmer komicky.
O rychlosti palubnych dobijaciek ani nejdem zacinat.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: PowerWall2
|
Pridané:
12.8.2015 19:07
Perfektna odpoved, este doplnim
Cena za bateriu je vsade $500+/1kWh
Tesla ma $275 a odhaduje sa, ze po dokonceni gigafactory to bude pod 200.
Moj tip na rok 2025 pri 10+gigafactory a ohromnych peniazoch investovanych do vyvoja 30-80, ale aj keby 200 ...
To je zlacnenie zo $70K na $50K.
A to dobre vybaveny Superb je drahsi.
Pri cene $30-80 by to bolo pod $9K za 120kWh bateriu, co je dojazd pred Model 3 tak na 800 realnych km.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: TMac
|
Pridané:
12.8.2015 21:31
Zaujimave vsak bude ako sa im podari spravit ten mensi model co Tesla avizovala a mal by byt priamou konkurenciou europskych aut strednej triedy ako bmw 3, mercedes C a pod. Niekde som cital ze by dojazd mohol byt 300km, ale ak by este vylepsili motor a bateriu mohli by z toho vic vytlacit.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: xxxyyy000
|
Pridané:
13.8.2015 0:32
nie je to DC ale striedavy trojfaz s rotujucim ned.magnetom bez komutatora,
ucinnost na vahu je u striedavych do urcitej velkosti a pouzitia vyssia. AC pouzite v tesle maju tkz. hacknute riadenie v jednotke, ak by to bol klasicky AC pri nimi udavanom vykone, by sa nezmestil do auta.
je to iba 85kWh bateriou. tesla ma vyssi odber lebo je tazsia ako "konkurenti". realny dojazd je 350 km pri standartnej jazde
nemaju ziaden technologicky naskok. nepouziva sa ziadna nova bezne nedostupna technologia alebo licencia.
kto si kupi ojazdeny elektromobil s pouzitou bateriou ??
jazda nabijanim elektriny z elektrarni nie je lacnejsia ani ekologickejsia
paci sa mi popularita a prechod na Li baterie s velkou kapacitou, "ale" je to stale dost k hovnu a este dlho bude
|
|
Re: Realna hodnota
Od: bitboy
|
Pridané:
12.8.2015 16:03
A zapocital si aj to, ze s Teslou kupujes 8 rokov zaruku a nabijanie na ich staniciach zdarma do konca zivotnosti auta? Tesla ma totiz prakticky nulove prevadzkove naklady. Tesla totiz nie je (len) auto, ale sluzba.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: ...
|
Pridané:
12.8.2015 17:38
Jasne, este nejaku rozpravku o nulovych prevadzkovych nakladoch. Precitaj si este raz ty tazky inteligent co som napisal
|
|
Re: Realna hodnota
Od: bitboy
|
Pridané:
13.8.2015 11:58
Preklikol som sa. Reakcia patrila inam. Ale nemyslim, ze by bol moj prispevok aj voci tvojmu na takej urovni, aby bolo treba hned urazat.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: ...
|
Pridané:
13.8.2015 17:09
Ok beriem a ospravedlnujem sa ti.
|
|
Re: Realna hodnota
Od: poldinko
|
Pridané:
12.8.2015 17:57
pozor NIE zaruku ALE bezplatný servis (prácu) - napríklad výmenu pneu
samozrejme len v ich servisoch (najbližšie myslím vi Viedni)
este k tomu nabjaniu zdarma, nabytie doma tiež stojí tak 2€
ale za 80.000 si radsej kupim dva nove superby aj s pohonnými hmotami
|
|
Re: Realna hodnota
Od: PowerWall2
|
Pridané:
12.8.2015 19:09
Ja by som si radsej kupil 10 Dacii Sandero al. este lepsie 1000 jazdenych Moskvicov s plnou.
|
|
Re: Realna hodnota
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.8.2015 23:13
nabijanie 85ky doma stoji cisto elektrina cca 14€ a potom mesacne na tych vela amperovych isticoch skrachujes :) Lebo keby si to chcel dobijat cez 220V 16A tak 24hodin :)
|
|
Re: Realna hodnota
Od: boris11
|
Pridané:
13.8.2015 9:27
ktory dom ma hlavy istic len 16A a este k tomu len 1f? leda tak nejaka chalupka s dochodcami, s jednym televizorom a radiom :)
pri 3f 16A to dobijes za +-13h ale taky co si kupi teslu asi bude mat trochu vacsie naroky na energie takze asi aj ten istic bude mat vacsi :)
|
|
Re: Realna hodnota
Od: Jerichoo
|
Pridané:
13.8.2015 14:57
Úplne bežná domácnosť v hociktorom činžiaku.
Alebo si myslíš, že každého snom je mať doma: elektrické ohrievače všade, v kúpeľni práčku, sušičku, el. ohrievač, el. vaňu, el. neviem čo, 300 svetiel a to som ešte len v kúpeľni... V kuchyni najmenej 10kW prípojku k el. šporáku a el. trúbe, kávovar, makrovlnku, všakovaké varné kanvice a iné ohrievače, toastery a čo ja viem 250 zásuviek a 306 el. spotrebičov, a to som ešte len pri kuchyni, chladničky, mrazničky a 150 svetiel som zabudol...
|
|
Re: Realna hodnota
Od: boris11
|
Pridané:
13.8.2015 23:00
si zisti kto je cielova skupina tesly
urcite to nieje clovek setrny a podla toho bude vyzerat aj zariadenie jeho domacnosti :)
|
|
Re: Realna hodnota
Od: Tup
|
Pridané:
12.8.2015 23:56
záruka je 8 rokov/ neobmedzene kilometrov na motor a baterku. Mimo toho ani práca nie je zdarma
|
|
Re: Realna hodnota
Od: Paťo
|
Pridané:
13.8.2015 8:29
Celý tvoj príspevok je len odhad a dohad a má nulovú výpovednú hodnotu.
1. Odhad ceny batérii a ceny vozidla. Mimo...
2. Životnosť akumulátorov...
Keby si si to aspoň trošku naštudoval, tak zistíš, akú neuveriteľne dlhú záručnú dobu máš na batérie a ako je podmienená ich výmena v rámci záruky. Napoviem. Stačí, že máš pocit, že ti auto akosi menej vydrží, prídeš do servisu, spravia záťažový test batérii a ak je ich kapacita pod 80% - už máš nárok na bezplatnú výmenu počas záručnej doby.
|
|
Re: Realna hodnota
Od reg.: roob_
|
Pridané:
13.8.2015 20:10
tak potom je uz jasne preco je tesla v strate a aspon vieme, ze za to nemozu investicie :) Ale vazne, tak ako to opisujes to nefunguje, neverim. Cital som o tom uz vela clankov a nikto nevie ako to funguje, lebo tesly su moc mlade aby sa to zistilo.
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
12.8.2015 14:25
ok to je uctovna strata, a kolko bol zisk na bahamach ?
|
|
Tesla Announces $500 Million Common Stock Offering
Od: yolo
|
Pridané:
13.8.2015 14:30
PALO ALTO, CA -- (Marketwired) -- 08/13/15 -- Tesla (NASDAQ: TSLA) announced today that it intends to offer, subject to market and other conditions, $500 million of additional shares of common stock in an underwritten registered public offering. In addition, Tesla intends to grant the underwriters a 30-day option to purchase up to $75 million of additional shares of common stock.
|