neprihlásený Štvrtok, 4. júla 2024, dnes má meniny Prokop
Tesla zaznamenala výraznú stratu, minula 359 miliónov

Značky: Tesla Motors / Tesladopravabiznis

DSL.sk, 12.8.2015


Automobilka Tesla Motors, považovaná v súčasnosti za najprogresívnejšiu automobilku, v druhom štvrťroku tohto roka zaznamenala celkovú účtovnú prevádzkovú stratu 170.2 miliónov dolárov a čistú stratu 184.2 miliónov dolárov.

Spoločnosť o tom informovala vo svojich finančných výsledkoch za druhý kvartál.

Takéto straty vygenerovala pri príjmoch 955 miliónov dolárov.

Tesla v súčasnosti predáva jediný typ vozidla, luxusný Tesla Model S. V Q2 vyrobila 12 807 vozidiel a dodala 11 532 vozidiel. Podľa kalkulácie Reuters na jednom dodanom voze v Q2 prerobila viac ako 4 tisíc dolárov, čo všetko je pri tomto prepočte ale zahrnuté do nákladov a či sú tu aj náklady na výskum v skutočnosti sa netýkajúce Model S nie je jasné.

Tesle sa zároveň s prebiehajúcimi investíciami v súvislosti s pripravovaným uvedením nového Modelu X a novou továrňou na batérie rýchlo míňa hotovosť a jej ekvivalenty. Kým ku koncu marca mala ešte 1.51 miliardy dolárov, ku koncu júna mala k dispozícii v hotovosti a jej ekvivalentoch len 1.15 miliardy a minulo sa jej tak 359.4 miliónov dolárov.

Musk podľa informácií Reuters nepredpokladá problémy s hotovosťou a spoločnosť bude podľa neho v nasledujúcom roku disponovať približne miliardou dolárov. Nevylúčil ale získanie ďalšieho kapitálu.


Tesla Model X (foto: Tesla Motors)



Spoločnosť tiež znížila svoj odhad na počet dodaných vozidiel v tomto roku, z 55 tisíc na 50 až 55 tisíc. V budúcom roku predpokladá týždennú produkciu 1 600 až 1 800 vozidiel Model S a X spolu.

Nový SUV model Model X plánuje Tesla uviesť v septembri, pričom jedného z dodávateľov má aj zo Slovenska.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Digitálne rádio bude čoskoro vysielané z ďalšieho vysielača
Alza mieša medzi nové produkty aj rozbalené použité, hovorí že kvôli obľúbenosti zákazníkmi
Medzinárodný fúzny reaktor sa opäť posúva o viacero rokov
Sony končí so zapisovateľnými Blu-ray aj ďalšími optickými médiami
Pixely 6 majú problém, po uvedení do továrenských nastavení sú nefunkčné
Tesla opäť vyrobila menej vozidiel, dosiahla rekord v batériových úložiskách
Flash čipy dosiahli kapacitu 256 GB, balíček z nich 4 TB
Intel pripravuje podporu hardvérového dekódovania H.266
Markíza podľa UPC zvýšila cenu za archív o desiatky percent, operátor zvyšuje cenu
K dispozícii káble pre 120-gigabitový Thunderbolt 5


Diskusia:
                               
 

Tusim vcera zinkasoval jeden cech na svoje ucty podobnu sumu. On ale vyhral Eurojackpot... Niekto prerobi, niekto ziska. Jasne, s Muskom to nema nic spolocne.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

sumu mozno ale v trochu inej mene ;)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Vyhral cca 2,5 miliardy ceskych korun... co je iba 100 milionov USD (trochu som si to predtym zle prepocital)
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

tej loterii este aj niekto veri?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja osobne áno - jediný problém je, že je matematicky vyššia pravdepodobnosť že ťa cestou do stánku niečo zabije
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

7xQTKk http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dobre rano stara mama. Tesla jasne uviedla, ze stratu bude produkovat do roku 2020. Lenze vtedy uz budu na svete model X a model E (ci 3) a bude postavena gigafactory, cize investovat sa zacne menej. Ja uz som si akcie tesly kupil, len skoda, ze nie vtedy ked boli ovela lacnejsie.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Kľúčovejšia informácia bola spomínaná len okrajovo - zniženie odhadu dodaných vozidiel v tomto roku. Síce len o pár percent, ale nie je to dobrý trend..
Ale tak páči sa mi tvoj akcionársky optimizmus :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

vyvoj akcii za poslednych 5 rokov vyzera byt velmi atraktivny
.
http://dopice.sk/emV
.
kupit v roku 2013 jej akcie za 1000E a dnes by si mohol mat cca 9000E pekna investicia na 2 roky

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ako sa kupuju niecie akcie?
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Normalne, prides do Tesca a pozeras kde je akcia.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

dakujeme za naozaj vtipnu poznamku...
a teraz k veci, vazne, ako si sa k akciam dostal? Ja som to pozeral, ale vyzeralo to komplikovane a chcelo to neustale dake poplatky...
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

http://www.akcie-online.sk/ - tu najdes vsetky aktualne akcie, dufam ze pomoze
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

1st link http://dopice.sk/emG
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Je to jednoduche. Ak sa ti nepaci anglictina tak fio alebo patria finance. Ale poplatky nie prave najnizsie takze ak mas menej ako povedzme 20000EUR tak aspon lynx co su cesi co vyuzivaju sluzby active brokers. Mas to po cesky a je to asi len tretina nakladov ostatnych brokerov na cz alebo sk. Ak nevadi anglictina tak priamo interactive brokers a mas naklady len cca 1usd na nakup alebo predaj napriklad akcii tesly. Uz druhy krat docdasne vlastnim jej akcie a zatial vzdy zo ziskom. Treba len vediet kedy nakupit a kedy predat. Odporucam sa trosku viac zaujimat o matematicko statisticke modely pri investovani do akcii. Spetne testovanim aspon 20 rokov si nejaky ten model testovat a overovat jeho uspesnost a ak vyhovuje tak sa ho drzat a pravidelne aktualizovat
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

OPRAVA lynx niesu cesi ale maju v cesku pobocku a je aj rozhranie v cestine. obchodovat mozu u nich samozrejme aj slovaci a nemusis ist priamo do prahy na zriadenie uctu len sa potom priprav na viac papierovaciek. Ale da sa to zvladnut aj za den. Ak mas malo penazi tak chod rovno k interactive brokers nech necvakas zbytocne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tvoj kos akcii. Pozor pri tvorbe modelu nikdy nesmies vyberat konkretne akcie firiem len aby si dosiahol krasne cisla na utcite obdobie a inak nic. Ak je zmenis nejaky parameter nesmu ti moc lietat vysledky. Najveci problem je sa modely drzat ked to ide dole. Ak to nezvladnes budes stratovy. Ale ak ano mozes dosahovat z dlhodobeho hladiska zisky. Vlastne skusenost. Len nepocitaj ze zbohatnes za tyzden ale minimalne za roky. A hlavne pri akciach obchoduj s tym co mas NIE NA 'PAKU'! Ziadne emocie len matika a statisktika. Inak je to nanic.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

sorac za pravopis ale musim sa ucit tak nestiham :/
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Vzdy ma lakalo obchodovanie s akciami no chybaju mi k tomu prakticke informacie. Kolko by si povedal ze je minimalna investicia aby sa to oplatilo? Resp. aky mas priemerny zisk pouzivanim tvojich modelov (napr. v percentach za mesiac)?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

http://www.hybrid.cz/
prodelava-tesla-na-kazdem-prodanem-aute

to ze znizuje vyrobnu kapacitu moze byt priprava na vyrobu noveho modelu
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

presne kliniec po hlavicke... ked vyrobim maslo za 1€ a predam ho za 5€, tak som v zisku ne? No ale ak splacam leasing linky ktora robi tie masla za 6€, tak som v strate 1€ ? no relativne som. Tak je na tom aj Tesla, gigafactory a siet cerpaciek sa sama nepostavi...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No v tom je prave cely ten nezmysel tych nezmyselnych ekonomickych prepoctov a ukazovatelov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

divný príklad, načo mi je linka, keď vyrába za 6€. Snáď si chcel povedať, že vyrába za 0.90€, ale kým sa nesplatí, si v strate
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

cojaviem, za 2 roky splatis a dalsich 10 este budes pouzivat a uz tam ten naklad nebude = v zisku budes az potom? Normalna bezna prax.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kto z vas si uz kupil Teslu a ma ju doma? Ty nemyslim ceskoslovenske radio. Lebo tu v Ba ich dost casto vidam.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

v ziline ju ma jeden majitel pizzerie, ale to ti asi moc nepomoze
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pomoze. Vieme ze majitel ojebava na DPH :D
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

ktorej?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Milano na Vlcincoch.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Napriklad v Trencine mame asi 3 ano tri (!!!). Biela, cierna , seda. Cierna a biela sa pravidelne striedaju pred miestnym lidlom na nakupe. Ale ked vidim kolko tu jazdi Range Roverov tak ta tesla nepride taka draha. A pritom Trencin je na upadku, nie je tu nic len par nakupnych centier...nechapem
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Jo, jo, jeden z podnikateľov, ktorý sa vytrhol z "bežných koľají" a mal skvelý nápad - kúpiť na rozvoz pizze elektromobily. Vynikajúci nápad - veď pizzéristi behajú krátke trasy a behajú stále - tak prečo nie elektromobil, ktorý môžem počas dňa nabíjať priebežne furt a mám minimálne náklady na prepravu a absolútne minimálne na servis?
A nie, nehovorím o Tesle, najprv mal na rozvozy 2× Nissan Leaf. Až potom si kúpil súkromnú Teslu. Dobre to vymyslel, veru dobre...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V KE som videl zatial dve
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tato agenturna prebrata sprava prave oblietava cely svet v kazdych druhych novinach, bez co i jedinej zmienky o investiciach. wtf?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja inak tiez pracujem na kvalite v jednej firmicke v raci kde druhy rok vyrabame elektromotorceky aj do tesly :) (sluzia na automaticku regulaciu fukarov)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kazdy vyrobca elektromobilu by mal povinne uvadzat cenu elektromobilu ako cenu akumlatorov + cenu auta, aby kazdy videl ze v akej kategorii si vlastne auto kupuje a kolko vlastne prerobi na akumlatoroch oproti beznemu autu. Tak u tesly za 80000€ by mohol stat akumulator tak 40000€ a ten zbytok auto, ktore ma podla mna nie väcsiu hodnotu ako nemecke auto vyzsej strednej triedy. A 40000€ za akumulatory ktore vydrzia mozno 5 rokov je zato stale dost.
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

Ked som robil prepocet pre teslu, vyslo mi, ze zarovnaku cenu mozem mat E-classe v slusnej vybave a este na tom urobit tak 100k km kym sa suma vyrovna - odtial uz vychadza tesla ako usprnejsie auto. Samozrejme v zavilosti od pouzitia.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

A? Porovnavas neporovnatelne.

Kolko stalo auto kym prisiel Ford T?

Je teda potrebne zastavit vyvoj, lebo prve produkcie su drahe? Aj 128MB usb kluc stal kedysi 5.000,- SK. A dnes maju ludia propagacne 4GB po suflikoch.

Ked to nebude dobry napad, chlapec to zavrie/skrachuje. Ak sa bude darit zlepsovat technologie, moze to byt na nieco dobre.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Porovnavam porovnatelne z pohladu bezneho zakaznika. Mna nezuajima co je za tym. Ja chcem nejaky vyrobok na urcite pouzitie a hladam to, co mi ponukne najviac uzitkovej hodnoty za moje peniaze. Nezaujima ma co bude o 10 rokov alebo kolko vrazil do vyvoja - kedze aj ten druhy vyrobca vyvija vsakze?
Ak mi ponukne tesla viac resp. v urcitom casovom horizonte zistim, ze je rozumnejsie kupit teslu, tak kupim teslu. Ak ma to vyjde rovnako, je to cisto na pocitoch. Ak vychadza vyrazne horsie, tak co asi myslis?
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Tak porovnavas zle, lebo E-400 4matic s 330 konmi, zrychlenim za 5.5s stoji v zakladnej vybave 74520,00 eur.
Ma spotrebu 10 na 100 a za 0.1Gm (100 000 km) zozerie benzinu za dalsich 13000 eur.
Model S 70D stoji 80k. Tak co sa ti lepsie oplati?
A to nehovorim o imidzi a uzitkovej hodnote Tesly. (napr. 1.6m3 ulozneho priestoru)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ale ten mercedes moze parkovat pred cinzakom a natankuje to kazdych max 30km na ktorejkolvek ceste. Teslu na Sloveensku natankujes hadam len na 1 cerpacke + musis mat dom, lebo pred cinziakom si to asi tazko budes nabijat. Dnes sa exektroauto neoplati, ked bude bateria stat 2-3 tisic, aby si si mohol kupit 10rocne jazdene elektroauto + bude siet cerpaciek ako teraz benzin/nafta, tak to bude zas o niecom inom.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Na Slovensku je raj pre elektromobily.
23+7+18? elektrocerpaciek
A Supercharger v ZV v roku 2016.

Ale da sa na to pozriet aj inak - kto ma vlastnu benzinku doma?
Lebo majitel Tesly moze odchadzat s plnou nadrzou na realnych 450km kazdy den. A autom pre-cooled na 22C - co je toto leto spica.
A ten precooling ho vyjde tak na 0,3E - co je pre majitela Tesly nic.

Na Mercedes E400 4matic potrebujes za 8 rokov na udrzbu - ak neratam pneu tak 8*1500E?
Na Teslu tak 4*500E.
To uz je rozdiel.
A ak jazdis vela - DE a pod. ako kamos - tak o rok teslu kupujes - lebo SC bude na kazdom kroku a 450km Ta vyjde 0E - na tom Medaku - tak 4,5*10*1,2 al. aj 4,5*15*1,5 - ako chces ... ak robis nejakych 50K km rocne ...

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Preco by clovek s autom za 70-130kE byval v cinzaku?
A duplom ak s tym autom najazdi 30K+
Tak asi mu to na nejaky skromny domcek za 200 vynesie, ci nie?
Aspon na prenajom za 1500E v BA al. 300E v TV :P

Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

a preco by nebyval? teraz ked pozriem von oknom, tak tu vidim minimalne 5-6 aut v cene okolo 40-50 tisic a co teraz. Ty si ale neuvedomujes, ze ja hovorim o elektroautach celkovo, momentalne su na prevadzku na Slovensku nevhodne. Napr. taky nissan leaf kupis za 29 tisic a dostanes za to dojazd 200km bez klimy s uplne novou bateriou :) To kupi snad len yebnuty (nie normalny) turbokkt. Nemusis hned kupovat teslu za 80k.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

samozrejme keby to stalo 3-4 tisic a fakt byvas v dome, alebo mas garaz na sidlisku, tak ok, ako mestske auto pre zenu. Inak by som to nechcel ani zadarmo.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

este taka drobnost... pri 400$/1kW stoji baterka do leafu cca 10k. Kolko cyklov ma ani srnky netusia, ratajme 1000 (si zjem papuce ked tolko ma). Takze to mame 200000km. Pri cene 2€/100km to mame 14000€. Pri 5l/100km nafty to mame 6€ a teda 12000 na tu istu vzdialeost => Elektroauto nieje lacnejsie na prevadzku. Navyse natankujem na 700km za 2 minuty :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

síce som kúsok nepochopil tvoju matematiku, ale li-ion baterky majú po 1000 cykloch 80% kapacity, po 10 000 cykloch asi 60%. Ak pri Tesle rátaš
$200 na kWh a 400km na nabitie, tak to máš menej ako pól € na 100km. Keby sme boli aj pesimistický, že v reálnych podmienkach vydrží štvrtinu oproti testom, tak je to 2€/100km, čo je stále omnoho menej, ako zaplatíš za servis Mercedesového motoru, pohonné hmoty nerátajúc.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to hovor tomu co seno zere a vzivote nevidel baterku :) A ratal som leaf, co je relativne cenovo dostupne auto na baterky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

som rád, že vieš viac, ako výskumníci :)

nie som si istý, či Leaf má termálny management baterky a ako to má s dlhodobým úplnym vybitím, čo ti môže zničiť baterku za pár mesiacov, ale pri Tesle je to super vyriešené
Odpovedať Hodnotiť:
 

na superchargroch mas moznost "nabit" zadarmo, alebo VYMENIT BATERKU ZA POPLATOK - takze ju vlastne mozes menit kedy chces. (mimochodom, tesla ponuka na svoje baterky, nespomeniem si na meno, 10rocnu zaruku)
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

len ta zaruka neznamena, ze 10 rokov to bude mat 100% kapacity, ale ze 10 rokov "dako pojde" (u 85ky je to 8 rokov) Takze ak budes mat dojazd 200km, tak nevadi. A to nechcete pochopit, ze aktualne lion baterky nisu vhodne do aut, buducnost elektroaut je v palivovych clankoch..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vadí. Nárok na výmenu akumulátorov bezplatne počas záručnej doby vzniká už vtedy, ak je kapacita akumulátorov pod 80%.
Odpovedať Hodnotiť:
 

daj konkretny odkaz, lebo to tak nieje. resp nije jasne, co konkretne znamena 8 rokov zaruky na bateriu. Ak nieco take ako tu mas 6rokov zaruku na auto :) tak je to tak ako pisem, lebo vymyslia vsetko mozne aj nemozne, aby sa na konkretne tvoju chybu zaruka nevztahovala :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pretoze ludom j3b3.

Nic lepsie ti na to neviem povedat. Bytovka, pred nou novy Range Rover, Bmw 4, kamarat ma hypoteku(na byt) a kupi si auto za 50tis aby bol sef.

Ukajanie ega, velmi nakladne ukajanie.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Porovnavam dobre, len ty nechces pochopit pointu. Kludne si teslu obhajuj a aj si ju kup - je mi to vazne u riti. Pri sucasnych podmienkach sa mi tesla neoplati a skor by som siel do strednej triedy premiovych znaciek, pretoze cast su obstaravacie naklady a cast su dalsie technicke otazky - napriklad nabijanie atd.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Zapocital si aj jednoduchsie (mensi pocet) suciastky = nizsiu poruchovost?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nizsiu poruchovost budes poznat po x rokoch pouzivania, nie dopredu, takze teslu este odhadnut extra nevies. Ale ano ratal som aj s tym - ze 3 rocne auto sa ti nedojebe na spotrebaku mimo zaruku. A spotrebak musis menit aj v tesle.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lebo na tesle sa nevybiju tlmice, neopotrebuju sa vsetky bezne veci nesuvisiace s motorom a nikto ti do toho nenacuva a nemusis menit blatnik :) Ja mam aktualne cca 240000km a jediny naklad suvisiaci priamo s motorom je raz za rok olej. Vsetko ostatne ma tesla rovnake a rovnako sa to aj bude kazit. Teda nema, tesla ma podstatne drahsie nahradne diely ako fabia a neopravia to na kazdom rohu.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

S beznych spotrebnych veci mozes odpocitat brzdove platnicky k tomu oleju. S tych menej beznych veci su to spojka, remen motora, turba a pod...
Aj pri tej buracke je to o tom, ze ci sa poskodili baterie, ktore mozu byt lepsie umiestnene (viac chranene), alebo ostatne casti auta (ktore su bud lacnejsie - vymena elektromotora motora vs celeho, alebo rovnako drahe).

Nehovoriac o uplne inych vyhodach elektromotorov (vyssia bezpecnost pri priamom naraze - elektromotor je mensi a je viac priestoru pre deformacne zony, alebo okamzity nabeh vykonu narozdiel od spalovakov).

Za par rokov to moze byt velmi zaujimava vec ked klesne cena...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tesla ako nema brzdove platnicky? Nieje to skor tak, ze tesla je tazsia a preto nici platnicky este viac + snou pojdes rychlejsie ako s normalnym autom, lebo sa to da.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hovori ti nieco rekuperacia kinetickej energie pri brzdeni?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prepočet som nerobil, ale nejako sa mi tvoj prepočet odhadom nezdá...
Určite si zrátal VŠETKO potrebné na prevádzku auta? Teda aj predpísané intervaly servisnej údržby?
Pretože v Tesle meníš asi iba médium klimatizačného systému a kabínový filter. V spomínanom Mercedese navyše aj motorový olej, prevodový olej, príslušné filtre, chladiace médium a pod.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Tak si ho sprav a nepytaj sa sprostosti. Kedze uz len vybava bude u kazdeho ina, bude sa to +/- lisit akurat v konecnom dojazde u MB. Nechce sa mi to pocitat znovu a ani to nepotrebujem - zohladnil som bezne veci a vyslo to, ze este urobim na tom od 80-100k km aby bol clovek na NULE oproti tesle, ak do nej nedas ani cent navyse za tu dobu prevadzky, co tiez je utopia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslim si ze je to stale hlave o tej baterii. Ta je neskutocne draha. Lebo spalovaci motor + prevodovka je podla mna komplikovanejsi na vyrobu ako Elektromotor s pevnym prevodom + bateria.
Dalej co robi Teslu tak vynimocnou? Je to hlavne dojazd a ten je podstatne vyzsi ako u konkurencie. Cim to je? elektromotorom alebo batériou? Leb eletromotory maju aj ine elektromobili, ze by boli az tak neefektivne? Myslim ze mercedes nadviazal nejaku spolupracu s Teslou, maju pouzivat ich elektromotory do B triedy.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Cim to je? Aj motorom aj bateriou.
Kym tesla ako jedina pouziva AC motory, vseci ostatni pouzivaju DC motory.
A nik nema bateriu vacsiu ako 28kWh, kym tesla uz ma aj 90kWh.
Dalsia specialita je dobijanie. Kym konkurencia vie dobijat maximalne 50kW, Tesla SC dobija 135kW.
Technologicky maju taky naskok, ze ostatne automobilky co sa pokusaju spravit elektromobil vyzeraju takmer komicky.
O rychlosti palubnych dobijaciek ani nejdem zacinat.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Perfektna odpoved, este doplnim
Cena za bateriu je vsade $500+/1kWh
Tesla ma $275 a odhaduje sa, ze po dokonceni gigafactory to bude pod 200.
Moj tip na rok 2025 pri 10+gigafactory a ohromnych peniazoch investovanych do vyvoja 30-80, ale aj keby 200 ...
To je zlacnenie zo $70K na $50K.
A to dobre vybaveny Superb je drahsi.

Pri cene $30-80 by to bolo pod $9K za 120kWh bateriu, co je dojazd pred Model 3 tak na 800 realnych km.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Zaujimave vsak bude ako sa im podari spravit ten mensi model co Tesla avizovala a mal by byt priamou konkurenciou europskych aut strednej triedy ako bmw 3, mercedes C a pod. Niekde som cital ze by dojazd mohol byt 300km, ale ak by este vylepsili motor a bateriu mohli by z toho vic vytlacit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie je to DC ale striedavy trojfaz s rotujucim ned.magnetom bez komutatora,

ucinnost na vahu je u striedavych do urcitej velkosti a pouzitia vyssia. AC pouzite v tesle maju tkz. hacknute riadenie v jednotke, ak by to bol klasicky AC pri nimi udavanom vykone, by sa nezmestil do auta.

je to iba 85kWh bateriou. tesla ma vyssi odber lebo je tazsia ako "konkurenti". realny dojazd je 350 km pri standartnej jazde

nemaju ziaden technologicky naskok. nepouziva sa ziadna nova bezne nedostupna technologia alebo licencia.

kto si kupi ojazdeny elektromobil s pouzitou bateriou ??

jazda nabijanim elektriny z elektrarni nie je lacnejsia ani ekologickejsia

paci sa mi popularita a prechod na Li baterie s velkou kapacitou, "ale" je to stale dost k hovnu a este dlho bude
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A zapocital si aj to, ze s Teslou kupujes 8 rokov zaruku a nabijanie na ich staniciach zdarma do konca zivotnosti auta? Tesla ma totiz prakticky nulove prevadzkove naklady. Tesla totiz nie je (len) auto, ale sluzba.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Jasne, este nejaku rozpravku o nulovych prevadzkovych nakladoch. Precitaj si este raz ty tazky inteligent co som napisal
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Preklikol som sa. Reakcia patrila inam. Ale nemyslim, ze by bol moj prispevok aj voci tvojmu na takej urovni, aby bolo treba hned urazat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ok beriem a ospravedlnujem sa ti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pozor NIE zaruku ALE bezplatný servis (prácu) - napríklad výmenu pneu

samozrejme len v ich servisoch (najbližšie myslím vi Viedni)

este k tomu nabjaniu zdarma, nabytie doma tiež stojí tak 2€

ale za 80.000 si radsej kupim dva nove superby aj s pohonnými hmotami
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ja by som si radsej kupil 10 Dacii Sandero al. este lepsie 1000 jazdenych Moskvicov s plnou.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nabijanie 85ky doma stoji cisto elektrina cca 14€ a potom mesacne na tych vela amperovych isticoch skrachujes :) Lebo keby si to chcel dobijat cez 220V 16A tak 24hodin :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ktory dom ma hlavy istic len 16A a este k tomu len 1f? leda tak nejaka chalupka s dochodcami, s jednym televizorom a radiom :)

pri 3f 16A to dobijes za +-13h ale taky co si kupi teslu asi bude mat trochu vacsie naroky na energie takze asi aj ten istic bude mat vacsi :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Úplne bežná domácnosť v hociktorom činžiaku.

Alebo si myslíš, že každého snom je mať doma: elektrické ohrievače všade, v kúpeľni práčku, sušičku, el. ohrievač, el. vaňu, el. neviem čo, 300 svetiel a to som ešte len v kúpeľni... V kuchyni najmenej 10kW prípojku k el. šporáku a el. trúbe, kávovar, makrovlnku, všakovaké varné kanvice a iné ohrievače, toastery a čo ja viem 250 zásuviek a 306 el. spotrebičov, a to som ešte len pri kuchyni, chladničky, mrazničky a 150 svetiel som zabudol...
Odpovedať Hodnotiť:
 

si zisti kto je cielova skupina tesly
urcite to nieje clovek setrny a podla toho bude vyzerat aj zariadenie jeho domacnosti :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

záruka je 8 rokov/ neobmedzene kilometrov na motor a baterku. Mimo toho ani práca nie je zdarma
Odpovedať Hodnotiť:
 

Celý tvoj príspevok je len odhad a dohad a má nulovú výpovednú hodnotu.
1. Odhad ceny batérii a ceny vozidla. Mimo...
2. Životnosť akumulátorov...

Keby si si to aspoň trošku naštudoval, tak zistíš, akú neuveriteľne dlhú záručnú dobu máš na batérie a ako je podmienená ich výmena v rámci záruky. Napoviem. Stačí, že máš pocit, že ti auto akosi menej vydrží, prídeš do servisu, spravia záťažový test batérii a ak je ich kapacita pod 80% - už máš nárok na bezplatnú výmenu počas záručnej doby.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak potom je uz jasne preco je tesla v strate a aspon vieme, ze za to nemozu investicie :) Ale vazne, tak ako to opisujes to nefunguje, neverim. Cital som o tom uz vela clankov a nikto nevie ako to funguje, lebo tesly su moc mlade aby sa to zistilo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ok to je uctovna strata, a kolko bol zisk na bahamach ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

PALO ALTO, CA -- (Marketwired) -- 08/13/15 -- Tesla (NASDAQ: TSLA) announced today that it intends to offer, subject to market and other conditions, $500 million of additional shares of common stock in an underwritten registered public offering. In addition, Tesla intends to grant the underwriters a 30-day option to purchase up to $75 million of additional shares of common stock.

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár