neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
Hry na Androide budú rýchlejšie, začne podporovať nové rozhranie Vulkan

Značky: GPUprogramovanieOpenGL

DSL.sk, 11.8.2015


Operačný systém Android umožní programovať grafické procesory v mobilných zariadeniach pre 3D grafiku cez nové pripravované rozhranie Vulkan určené pre efektívny nízkoúrovňový prístup.

Spoločnosť Google stojaca za Androidom to oznámila v pondelok.

Android v súčasnosti podporuje programovanie GPU pre 3D renderovanie cez OpenGL ES.

Vulkan je grafickým API nového typu podobným AMD Mantle, DirectX 12 alebo Apple Metal vytváraným konzorciom Khronos Group, rovnako ako OpenGL. Cieľom Vulkan je umožniť aplikáciám nízkoúrovňový prístup ku grafike a tým umožniť využívať jej výkon efektívnejšie a dosahovať vyšší výkon. Zároveň má Vulkan podporu pre multithreadovosť a umožňuje efektívne využívať moderné viacjadrové CPU.

Programy pre shadery Vulkan akceptuje v novom binárnom jazyku SPIR-V, ovládače tak budú môcť byť jednoduchšie a nebudú musieť integrovať prekladač jazyka GLSL.

O rozhraní sme bližšie informovali v tomto článku.


Logo API Vulkan (obrázok: Khronos Group)



Rozhranie Vulkan zatiaľ nie je plne dokončené. Kedy bude podpora Vulkan k dispozícii respektíve pre ktoré verzie Androidu oznámenie Google neuvádza. Popri Vulkan bude ale aj naďalej podporované aj doterajšie rozhranie OpenGL ES a aplikácie tak budú mať na výber.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple
Zatiaľ posledný Star Trek seriál bude mať ďalšiu sériu, ohlásený aj nový film
Nový Android 15 je k dispozícii v beta verzii
Samsung má spustiť výrobu takmer 300-vrstvovej flash tento mesiac, budúci rok dosiahnuť 430 vrstiev
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 20-krát
Apple čoskoro uvedie ďalší sci-fi seriál
Populárna databáza Redis má po zmene licencie ďalší klon, už bol vydaný
Apple údajne už tento rok uvedie nový procesor M4, s podporou AI


Diskusia:
                               
 

Ale ved vulkan este nie je definitivne hotovy, ci uz ano? Ja som si myslel, ze bude az zaciatkom buduceho roku. Inak je to paradna vecicka. Mantle, DX a metal su platformovo zavysle ale toto by malo fungovat vsade.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

zaujimave je ze ako prislo Mantle, tak sa zobudil aj dalsi DX a potom hned vulkan :D toto su tie kartely ?
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Vulkan je postaveny na Mantle. Vulkan pochadza z realneho pouzitia - vyvoj Linuxoveho Intel driveru financovalo Valve a postavilo na nom Source2 engine tak, aby ich engine isiel aj na slabsom HW a dokazal vyuzit HW naplno.

Novy engine si uz teraz mozete skusit v Dota 2 Reborn beta, aj ked zatial este vacsina ludi nevyuzije Vulkan.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

vulkan som cuchaval pravidelne, potom mi z toho jeblo a isiel som do politiky
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Si myslis ze sa 'akurat vtedy' zobudili jak dosiel Mantle?

Tie hardwarove rezervy u DX ako aj OpenGL boli vyvojarom jasne takze tato myslienka bola urcite u vsetkych viac menej v rovnakom case.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

jasne :D
directx sestka uz mala low level access a to v dobe, ked sa bili s 3dfx glide, roku pana 1998, ak si dobre spominam.
potom ho kvoli problemom zatrhli (resp. ponechali plateny pre developerov, ktori ho potrebovali)...

ps: mantle je len vykradnute a upravene glide. nic viac, nic menej.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Neviem ci vykradnute ale zato upravene poriadne. Dnes je uz GPU technologia trocha inde. To je ako nadavat na auto, ze ukradlo koleso konskemu povozu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hlavne dobre predane :D
amd ovecky sa namotali, potom prisli testy a mantle na celej ciare prepadlo. mantle upada do zabudnutia, pride dx12 a mantle skonci ako glide - na smetisku dejin :D
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Praveze mantle ukazalo akym smerom sa treba vydat. To preco mantle zanika nie je z dovodu, zeby bolo zle ale z dovodu, ze po prichode DX12 by uz bolo zbytocne, kedze by ho podporovali iba na windows (kde by bol aj tak DX12) a iba pre AMD GPU. Takto to dali spravit ako standard, ktory budu implementovat prakticky vsade cize zas DX12 sta stane zbytocnym, pretoze ten bude iba na windowsoch.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

to akym smerom sa treba vydat povedalo uz glide...
to, ze to nie je celkom bezpecne ukazali win me...
preto je low level access od dob winxp len na vyziadanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujimave ze nepises o tom ze kyme nebolo mantle tak Microshrot s DX zaspal dobu nic nic nic sa nerobilo od DX 10 ziaden pokrok ze tam dal 2 efekty a vyhlasovali ze ake to je suepr kde hry psisli zase az o 2 ci 3 roky kde sa to dalo aj realne vydiet. Dolezite je ze AMD malo Gule na to spravit to a dat prachy a presadit to ..... kto co vykradol je jedna vec ale preco to nespravila nVidia, Intel, M$ sam Linux hocikto .... ale teraz na tom ide kazdy vratane Apple. Okrem toho nezavreli to jak nVidia nee FreeSync vs. nvidiaSync ... ale je to otvorene a kazdy kto chce si to moze implementovat, co je za tym vsetkym su a budu len konspiracie ale tesit sa z toho mozeme my hraci.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

lebo ten vykon nebol treba. 4k monitory vyliezli len nedavno a na 2560x1600 ti vacsinou stacila gtx x80 grafika a jej amd ekvivalent, resp. sli/cf.
na 4k je to uz malo, preto sa ozyvali hlasy, ktore chceli pristup blisie k zelezu.
preco to nespravila nvidia? lebo ma cuda a poriadne rezervy vo vykone.
ms? lebo sa uz na tom popalili.
intel to moze jebat, grafiky su u nich druhorade (aj ked maju momentalne najvykonnejsie integrovane grafiky).
linux? to by museli mat najprv poriadne drivre.
amd muselo nieco spravit, aby sa dostalo aspon do reci. tak len skopirovali 15 rokov staru technologiu. lebo kopirovat im ide najlepsie...

ps: slepy test g-sync vs free-sync dopadol porazkou amd. gtx 970 poskytla lepsie hranie ako o $100 dolarov drahsia 390x.
Odpovedať Hodnotiť:
 

SShmtd http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

7HZMhN http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

tomu logu nerozumiem
Odpovedať Hodnotiť:
 

kitkat
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vsetky ich technologie maju take podobne loga ale na logu nezalezi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je fakt to najdôležitejšie. Nejaké pridrbané hry na handroide!
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

hry hry hry.. ale samotný zasratý pomalý systém sa vysrali..
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Nemas si kupovat mobily za 200e.
Odpovedať Známka: 2.8 Hodnotiť:
 

daj ludom hry ak nemas na chlieb
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Panem et circenses (vo voľnom preklade „Dajte ľuďom chlieb a hry“).

Caesarova úradnícka kariéra sa začala začiatkom šesťdesiatych rokov. Ako edil, zodpovedný o.i. aj za usporadúvanie verejných slávností a hier, usiloval sa v znamení hesla Chlieb a hry! Udržať si priazeň obyvateľstva pomocou dostatočného hmotného zásobovania a skvelých slávností.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

multithreadovosť????????????
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

viacvlaknovost, inak neviem ake slovenske slovo by si na to chcel pouzit
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

je to madarske slovo a znamena: Multitrtkovosť v En preklade Microsoft
Odpovedať Známka: -6.8 Hodnotiť:
 

daj si facku dement
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

pohonil som (nad kvalitou diakusie)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak to musel byť riadne kvalitný orgazmus. Strašne ti závidím.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

live long and prosper
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár