neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Brazílčan vyvinul motorku na vodu, na liter má údajne prejsť 500 km

Značky: dopravanové technológie

DSL.sk, 11.8.2015


Brazílčan Ricardo Azevedo vytvoril prototyp motorky, ktorá jazdí na vodu a podľa jeho tvrdení na jeden liter vody dokáže prejsť 500 km.

Na prototyp upozornil brazílsky UOL a následne na konci júla informáciu priniesli napríklad televízia RT a britský Daily Mail.

Princíp pohonu

Motorka nesie označenie "Moto Power H20" a jej princíp je pomerne jednoduchý. Akcelerovanou elektrolýzou z vody získava vodík, ktorý následne priamo spaľuje ako palivo v motore originálne určenom pre benzínovú motorku.

Elektrinu pre elektrolýzu dodáva pripevnená autobatéria, ktorá sa podľa Azeveda pri brzdení dobíja. Vydržať bez externého dobíjania má cca desať hodín jazdy.

Elektrolýza má byť akcelerovaná pridaním bližšie nešpecifikovaných prísad.

Tvorca ale zrejme nedeklaruje vynález žiadnej konkrétnej zásadnej novej technológie, iba integroval existujúce technológie.

Použitá technológia je reálna, výraznejší zmysel zrejme dáva ale len v prípade výraznej akcelerácie elektrolýzy. Pokiaľ by sa voda rozkladala len energiou dodávanou samotnou elektrickou energiou, vzhľadom na približne rovnaké množstvo potrebnej vynaloženej energie na elektrolýzu a energie získanej spaľovaním vodíka, straty pri premenách a obmedzenej účinnosti spaľovacieho motora by efektívnejším riešením zrejme bolo priame použitie elektromotora.


Reportáž o motorke, ktorá má prejsť na liter vody 500 km (video: RT)



Podľa Azeveda je jazda na jeho prototype cca 3.5-krát lacnejšia ako na benzín, keď náklady na kilometer vrátane prísad a elektrickej energie majú dosahovať v prepočte cca 0.5 eurocentu oproti 1.8 centu v prípade benzínového motora.

Spaľovanie vodíka

V každom prípade otázky vyvoláva deklarovaná efektivita v podobe dojazdu 500 km na liter vody, ktorý je podľa Azeveda približným odhadom.

V jednom litri respektíve kilograme vody sa nachádza cca 112 gramov vodíka. Energia uvoľnená spaľovaním takéhoto množstva vodíka na vodnú paru dosahuje podľa dostupných informácií cca 3.7 kWh. Takéto množstvo energie vygeneruje spálenie cca 0.4 litra benzínu.

Podľa dostupných informácií sú účinnosti motora pri spaľovaní benzínu a vodíka rádovo podobné respektíve líšiace sa v rádoch desiatok percent, motorka by tak mala mať rádovo podobný dojazd pri spálení množstiev benzínu a vodíka s rovnakou energetickou hodnotou.

Ak tak motorka dokáže extrahovať úplne všetok vodík z vody a akceleračné prísady v skutočnosti nie sú priamym palivom a neextrahuje sa z nich ďalší vodík, motorka by na vodík z jedného litra vody mala prejsť približne toľko ako na 0.4 litra benzínu.

Dojazd motorky na 0.4 litra benzínu je ale nepochybne výrazne pod sto kilometrov. V popise princípu fungovania brazílsky UOL neuvádza zachytávanie vodnej pary vyfukovanej z motora, jej opätovnú kondenzáciu na vodu a opätovné použitie, pri uvádzaní dojazdu sa tak zrejme nemyslí dojazd pri takomto potenciálnom opakovanom znovupoužívaní vody. Či je tak informácia Azeveda o dojazde na liter vody tak výrazne nepresná alebo čo umožňuje deklarovaný dojazd, ak je reálny, nie je jasné.

Generovanie vodíka

Čo sa týka samotnej fázy elektrolýzy a generovania vodíka, k dispozícii zatiaľ nie je dostatok informácií na posúdenie efektívnosti tejto fázy. Pri akej rýchlosti jazdy má batéria umožniť elektrolýzu po dobu desať hodín a koľko vody pri tom rozloží totiž Azevedo neuviedol.

Pri bežnej cestovnej rýchlosti by ale zrejme vzhľadom na porovnanie so spotrebou benzínu malo ísť minimálne o niekoľko litrov vody. Na kompletné rozloženie jedného litra vody je potrebných cca 4.4 kWh energie, vďaka použitiu prísad ale zrejme nemusí byť všetka dodávaná z batérie.

Nakoľko je použitá elektrolýza efektívna, koľko elektrickej energie, koľko a akých prísad potrebuje tak zatiaľ nie je jasné.

V každom prípade je veľmi nepresné za palivo motorky označovať vodu. Spotrebovávané sú evidentne elektrina a zrejme aj prísady, voda je len premieňaná z kvapalného skupenstva na paru a spaľovanie vodíka vyprodukuje zrejme rovnako veľa vody ako je rozloženej pri elektrolýze.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii


Diskusia:
                               
 

ako kacica je to super,mozno sa len ujo brazilec vo svojich vypoctoch pomylil o jednu desatinu ciarku o)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

jj udajne... udajne na tom v Rusku jazdia uz 130 rokov a naftu kupuju aby sa to neprezradilo :)
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

to ako s tym kablom co nasli amici pri vykopavkach, takze uz vtedy mali telefon a v rusku zase nenasli nic, takze uz vtedy pouzivali WIFI
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 


kubo
Od: kubo | Pridané: 13.9.2007 2:24

Slaná voda perspektívnym palivom!!!

Pičovina na druhú!!!

To iba ARny a dsl používajú mozog?

RF generátor spotrebuje niekoľkokrát viac energie,
než plameň, ktorý vytvorí efektne na konci.
(Pre menej chápavých, ako keby som si kúpil
dvojkorunu za 17 korún.)

Úroveň hoaxov na dsl.sk určuje TyTrúba?!?

Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 


podľa mínusiek tipujem, že mi každý druhý "odborník" vysvetlí:

čo je to "akcelerovaná elektrolýza" - nie gehört...

aké "prísady" sa používajú pri "akcelerovanej elektrolýze"...

popr. ako funguje perpetum mobile...

"Nič nepomôže pravde viac, ako keď ju zbavíme nepravdy."

tipujem, že poniektorí to ešte nepočuli... (kto to povedal?)

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 


no čo je, chlapci fyzici...?

ani pa3ck?

kua

Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 


tak sorry, už som na to došiel:

4.8. na ac24.cz vyšiel článok, kde v diskusii uznali, že je to kachna, blábol...
prebral to aj slobodný vysielač.sk...;=)))
11.8. upravený článok na dsl.sk...

čítam článok, čítam diskusiu a pýtam sa - nehanbíte sa???

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aj tak je to jedno, vláda zdaní všetko a finančne to bude to isté ako doteraz
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

v českom autosalóne sa pýtali ministerstva dopravy že prečo neposkytujú dotácie na elektromobily, podobne ako v okolitých štátoch.
Dostali odpoveď od hovorcu:
V nasledujúcom období neplánujeme dotácie pre elektromobili. Ako ústretový krok a určitú formu zvýhodnenia považujeme, že vyrobenú elektrickú energiu v automobile nezdaňujeme!!!

Kebyže nemám celkom dobrý život, asi pôjdem robiť čistky...

Odpovedať Hodnotiť:
 

To nás bude asi viac. Prší, musíš platiť stočné.
Polievaš z potoka záhradku? Pokuta! Nemôžeš len tak brať vodu Povodiu Dunaja!!!
Fakt, akože keby si mal platiť aj za elektrinu ktorú si vyrobíš dynamom na bicykli...
Aspoň vidno, aký kokotizmus nás všade navôkol obklopuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

motorka na vodu!
https://www.youtube.com/watch?v=lDi9uFcD7XI
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Stale tu omielate len mnozstvo vodika v litri vody.
Pokial viem, tak elektrolyzou sa vyraba aj vodik, ale zaroven aj kyslik.
Pokial by ste pri procese spalovania pouzili oba plyny, tak ucinnost by bola niekde uplne inde, samozrejme podstatne vyssia.
.
Ked napisete "A" tak nezabudnite aj na "B".
.
Samozrejme, aj okolo toho je vela omacky, ale islo mi o podstatu.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

OK, tak to mi vysvetli na co bude pouzity ten kyslik, okrem spalovania vodika, kyslik, ktoreho su tri prdele vo vzduchu
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

na turbo napriklad. dalej cisty kyslik je vysoko horlavy.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ak dokážeš vznietiť čistý kyslík, tak ti tú motorku kúpim ...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

kyslík nieje horľavý, iba podporuje horenie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

SAMOTNY kyslik je horlavy ... to je super tvrdenie ... hmm a s cim asi tak hori (chemicky reaguje) ten SAMOTNY kyslik, s inym SAMOTNYM kyslikom? Vies ty vobec co je horenie z chemickeho hladiska? Horenie je oxidacia a kyslik je skurvene dobre oxidacne cinidlo. Takze mozu byt aj ine latky podporujuce horenie.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Ak sa 1prdel=8% tak potom mas pravdu,vo vzduchu je 24% kyslika .
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Prdel bola odjakziva 8%. Napr. je vseobecne zname, ze parny stroj ma ucinnost na (cca) prdel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zaujímalo by ma ako sa pri prdeliach prišlo na tak konkrétne číslo - 8%. Niektorí majú zastavené vetry, iní majú zvýšený meteorizmus. Tieto extrémne protikladné rozdiely snáď nutne musia konečné výsledky značne ovplyvniť, či?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jednoducho. Prdel je presne 8.4, ale mozes ju zaokruhlit. Je to vysledok zo vzorca : prdel=42/5
Predtym sa pouzival zastaraly a trochu nepresny vzorec, ktory znel : prdel=(42-2)/5
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kyslika ze su tri prdele vo vzduchu? Tak Ty si evidentne tupy debil. Je ho tam totiz ovela menej.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

neviem aky je porblem vyrobit motorku, co prejde aj 1000 km a bez akehokolvek paliva, len treba najst 1000km dlhy kopec...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

1000km kopec je problem. Ale co tak plachta a veter?
Odpovedať Hodnotiť:
 

r9fF5s http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie je tou latkou pouzitou na urychlenie elektrolyzy benzin? Naleje ho do vody, vyfiltruje a spaluje s tym ze ma motorku na "vodu".
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Nie je to tak, motorka jazdí skutočne na vodu. Benzín vôbec nepotrebuje. Nie je to kačica a nie je ani pravda, že vyrába vodík elektrolýzou.

Skutočný princíp je takýto: V nádrži motorky sa nachádza lopatkové kolo kolo mlynské, klinovým remeňom spojené s prevodovkou motorky. Vodič motorky leje do nádrže z nádoby č.1 vodu, tá poháňa kolo a tým aj celý motocykel. Pod nádržou je voda zachytávaná do nádoby č.2 ktorá je objemovo identická s nádobou č.1. Po vyprázdnení nádoby č.1 a naplnení nádoby č.2 motocyklista obe nádoby šikovne vymení.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Len by som chcel ešte doplniť, že celý princíp je úplne zrejmý z úvodu videa.
Ako je na videu vidieť, vodič bohužiaľ postupne z vody odpíja a tým odsúva sľubný projekt "perpetua mobile" do kategórie "motorka na vodu."
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Yossarian?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z článku mám dojem že v skutočnosti je tá motorka schopná dôjsť možno tak do Kauflandu a naspäť...
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

z brazilie do kauflandu a naspat je dost
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Keď sa Zdeno z Popradu najeduje tak aj do Brazílie na motorke prejde a naspäť do Kauflandu, nemá problém.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lepšie ako ništ
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://m.youtube.com/watch?v=nlS10FysxK8
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Konecne clanok na urovni, ktory vyvracia vsetky podobne nezmysly jazdiace na vodu..
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

takto zdisovane by som chcel raz vidiet vsetky cisla a tabulky ktore ukazu pri predstavovani apple produktov
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

Preco tie minusy? Mne by sa to tiez lubilo, ale na vsetky produkty, nie len epl
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Ani Ricardo Azevedo nebude mať dlhú životnosť...
NIeje prvý - pred 30-40 rokmi francúz mal podobný prototyp - zavrela sa za ním zem.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

njj, Tichý "Viktor" Charlie si už balí svoj dlhý kufrík..
po tom, čo zapalovačom spálil odkaz, práve mu doručený spojkou od "spojky cappo´bossa..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokial bude ropa tak ludia za tymto biznisom nikdy nedovolia aby sa presadili veci ako auto na vodu atd ...teda dovolia ale len tak aby to ich neohrozilo
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nahodou pohon na vodu (tkzv. "tazku") sa dlho skuma a nikto s tym problemi nerobi. Teda az na to, ze sa stale nedari doriesit ten problem s usmernenim tepla tak, aby sa nespotrebovalo neumerne velke mnozstvo energie na reziu - zatial vyssia ako energia odobrana...

Hladaj pod pojmom Tokamak...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ja som to bral akože "vodu" a atď, ale podstata hadam je jasna
Odpovedať Hodnotiť:
 

zaujimave, ze taky Musk sa pustil to elektromobilu a stale zije...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ako ti to vysvetlit:
Musk vytvara siet zastrciek (cerpacich stanic) na dobijanie, resp. vymenu baterii. Uzivatel je obmedzeny firmou (jej dodavatelmi), pretoze FIRMA urcuje, aky budes mat maximalny dojazd. Takze oni maju kluce od miesacky.

V pripade, ze by si vedeli ludia sami vyrabat motory na vodu, by znamenalo, ze vsetky firmy postavene na rope, spracovani ropy jej produktov a vsetky dodavatelske a spolupracujuce firmy by postupne skrachovali. Nemali by kluce od miesacky a teda by neurcovali nic.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Vsetko je OK, len nie zastrcky, ale zasuvky...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jeeeeej perpetum mobile druheho druhu, supeeer... sice naco nam je ked uz mame studenu fuziu?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Máme studenú fúziu? Môžem dostať nejaký zdroj formou: tu tu a tu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tu, tu a tu
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Asi tak ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

vodik pekne vybuchuje
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A iste aj cisty samotny vodik :) Dokonca exsituje kriticke mnozstvo vodika (podobne ako pri urane), konkretne je to 812,47 gramu. Jednoducho nie je mozne mat pokope viac jak 813 gramov cisteho vodika, lebo sam "vybuchne", ale chemicky, nie fyzicky (jadrovo) jak uran.

Konec srandy. Vodik nevybuchuje, vodik skurvene rad reaguje s inymi prvkami/latkami a niektore (ked ne vacsina) reakcii su lahke/prudke/exotermicke. Detto kyslik. A ked sa daju ti dvaja dokopy, amen tma. Ci skor svetlo.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Babrák. Dr. Brown zvládol viacej na odpadky už v minulom storočí, v 85-tom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nesmejte sa na tom... Nesmejte sa na tom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nic nove, akurat poriadne nebezpecne. Mne uz jedno sanie vyletelo o vzduchu aj s kapotou :)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

HHO generator?
Odpovedať Hodnotiť:
 

RT ? ha ha ha!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tak uhorkova sezona dorazila aj na dsl.sk, to sa snad ani neda komentovat, v dobrom samozrejme :) nechapem ked to dokaze kadejaky dedo brazilcan, ze ti sikovni indovia, cinania, rusi a japonci este zivia jadrove elektrarne a neprerobia na toto vsetky svoje vodne elektrarne
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=QV-OBwXKthY
Odpovedať Hodnotiť:
 

V článku sa píše že v 1l vody sa nachádza vodík ktorý ked vyčmoudím tak dostanem 3,7kWh energie. No a potom sa tam píše že na tých 3,7kWh energie potrebujem 4,4kWh energie aby som sa dostal len ku tomu vodíku ktorý chcem následne vyčmoudiť. Takže som vlastne v mínuse 0,7kWh?
Či ako to vlastne je?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

presne tak a preto tam mas este baterku, ktora ti zvladne tych 0.7kWh navyse dodavat cca 10 hodin, pricom sa dobija pri brzdeni.

ak by si vyprodukoval viac ako dodas, tak by si mal Perpetuum mobile prveho typu, ak by si vyprodukoval rovnako, tak druheho typu
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A niektori to este nepochopili a snazia sa postavit motor na vodu, co bude chodit zadarmo. Vobec im pri tom nevadi, ze vsetky veliciny (v tejto suvisloti najme volna (chemicka) energia, entalpia, Helmholtzova energia, Gibbsova energia) hovoria o tom, ze energeticky zisk je mesni ako energeticke investicie. Ale im to vooobec nevadi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

všetko to platí v uzavretých izolovaných sústavách dnešného fyzikálneho modelu . No ale netreba sa nechať s tým zmiasť lebo v realite niečo ako izolovaný systém neexistuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sa redaktorovi prehrial mozog, ze tu pise o neoverenom perpetu mobile? 1.4. tiez nie je, tak ja neviem co ineho to mohlo sposobit.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

"Elektrinu pre elektrolýzu dodáva pripevnená autobatéria, ktorá sa podľa Azeveda pri brzdení dobíja. Vydržať bez externého dobíjania má cca desať hodín jazdy. "

ono to jazdi na baterku, nie na vodu. baterka cast energie vyuziva na elektrolyzu a cast strat sa dobija pri brzdeni. potom to doma zasa nabijes, neriesis, ze ta elektrika nie je zadarmo a tvaris sa, ze jazdis na vodu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kuratenko ty si cital ten clanok?

Clanok relativne dobre a kriticky zhodnocuje "chrumkavost" tejto dobre prepecenej kacice a nehlta to aj s paprcami a perim, ze jeeeeej 500 km na liter vody a malu baterku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://lnk.sk/2Vh
Odpovedať Hodnotiť:
 

predpokladam ze tie blizsie nespecifikovane prisady budu nieco na sposob 50l benzinu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak má prasknuté tesnenie pod hlavou, tak mu to kľudne môže spotrebovať liter vody na 500 km :D ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

1 Galon nie 1 liter
Odpovedať Hodnotiť:
 

--------- --------- --------- --------- ---------
chlapik sa chcel zviditelnit no ... to je cele
--------- --------- --------- --------- ---------
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nahodou clanok je vyborny.
Niaky bulvar pocnuc "casmi", "my smeckami", aj novych "nnnnniek" az po tv "marika" alebo "ach jaj", ale dokonca aj rtvs by z toho urobili hit a tvrdili ze to naozaj tak je kedze sa tak vyjadril autor.
Autor tohto clanku naopak pozrel fakty o tom ze pri tomto druhu premeny vody na vodik nieje mozne efektivne ziskat energiu - len z vodiku.

Odpovedať Hodnotiť:
 

O kysliku tam chuan karlos nehovoril, ale samozrejme ho musel spalovat lebo predpokladam ze ho nedelil, takze ucinnost bude znacne vacsia ako len pri spalovani cisteho vodiku. Nadruhu stranu urcite by sa nedostal obycajnou formou elektrolyzi ako sa dnes robi na 500 km na litervody.
dalsia moznost ako ziskat energiu je zuzitkovat teplo ktore tam vznika, to ovsem neriesil a teplo redukoval ventilatorikom ktory ovsem znova spotrebuvava energiu.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

BTW vsimli ste si ze nalial na zaciatku cistu vodu cca 2-5 l, do cistej nadoby a potom cca 1 spinavej zas do prazdej nadoby. Ak by to aj strihli naopak musel by s motorku prejst aspon 500 km pri idealnych 60-80 km/h. myslite si ze s nim nejaky ten stab naozaj behal cely den aby si to overili? tak sa dnes nepracuje stat cely den mozes iba ak za tebou hori lietadlo, alebo WTC a ty davas zive vstupy kazdu hodinu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V tej rieke i tak tecie benzin :-]
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ani jeden komentar o tom, ze by sa tam mala liat zrejme len destilovana voda ktora je kapanek drahsia ako voda z potoka? :) to je podla mna dalsi fakt, ktory to cele predrazi..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked moze Kosican Peter Starec nic nejest 2 roky a mesacne pri tom prejst 180 km ,tak preco by nemohol ujo Brazilcan jazdit 500 km na liter vody ?? o)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kde ste zabudli na Stanley Meyer-a ??? ON bol prvy ktory pohanal svoju Bugginu na vodu este v 90 tych rokoch... ON Vynasiel svoj WATER FUEL CELL!!!! prosim vas tento pan ma respekt ale pouziva dnesne konvencne technologie ktore oficialne moze pouzivat.... Ludia zomierali koli objavom ktore tento svet by zmenili na raj, a vytrhli ovladanie z ruk psychopatov do ruk ludom... http://dopice.sk/emU
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

urcite ma znacenie H20 ? nie H2O ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

pohon na vodu ma jednu chybu ktoru zatial este nikto nevyriesil: nikto ho nevidel, ale nebrani to pisat no nom co to da.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár