neprihlásený Štvrtok, 4. júla 2024, dnes má meniny Prokop
Hacku neodolala ani Tesla

Značky: dopravabezpečnosťTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 7.8.2015


Obdobie intenzívneho zverejňovania rozličných bezpečnostných chýb dané konaním sa bezpečnostných konferencií Black Hat a DefCon pokračovalo aj vo štvrtok a ďalším úspešne hacknutým produktom sa stal Tesla Model S.

Postarali sa o to Kevin Mahaffey z Lookout a Marc Rogers z CloudFlare, ktorí detaily prezentovali na DefCon a poskytli ich zároveň Wired.

Dvojica identifikovala v Tesla Model S celkom šesť bezpečnostných zraniteľností.

Medzi zraniteľnosťami bola aj jedna umožňujúca potenciálne hacknutie vozidla zvonku, experti reálne dokázali ale zneužiť len zraniteľnosti vyžadujúce fyzický prístup k vozidlu.

Pomocou pripojenia sa do ethernetového káblu pod palubnou doskou dokázali palubný zábavný systém vozidla, ktorý je postavený na Ubuntu, infikovať trojanom umožňujúcim im následne vzdialený prístup. Infekciou získali kompletnú kontrolu nad infotainmentovým systémom vozidla a dokázali uskutočniť všetky akcie, ktoré je možné uskutočniť z jeho rozhrania, okrem iného odomknúť dvere a vypnúť motor a to aj za jazdy.


Tesla Model S (foto: Tesla Motors)



Objavili tiež zraniteľnosť v jadre WebKit inštalovaného prehliadača, ktorá by potenciálne umožnila infikovať systém na diaľku pri návšteve podvrhnutej stránky. Úspešný exploit pre túto zraniteľnosť ale tím nevyvinul.

Napriek odhaleniu viacerých bezpečnostných chýb považujú experti systém Tesla Motor S za navrhnutý bezpečne, keď napríklad infotainmentový systém je izolovaný od riadiacich systémov vozidla cez bránu a jeho infikovanie ešte nedáva útočníkovi úplnú kontrolu nad vozidlom. Tesla má zároveň implementovanú aktualizáciu systému cez Internet a niektoré z objavených zraniteľností opravila v stredu vydanou aktualizáciou.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Digitálne rádio bude čoskoro vysielané z ďalšieho vysielača
Alza mieša medzi nové produkty aj rozbalené použité, hovorí že kvôli obľúbenosti zákazníkmi
Medzinárodný fúzny reaktor sa opäť posúva o viacero rokov
Sony končí so zapisovateľnými Blu-ray aj ďalšími optickými médiami
Pixely 6 majú problém, po uvedení do továrenských nastavení sú nefunkčné
Tesla opäť vyrobila menej vozidiel, dosiahla rekord v batériových úložiskách
Flash čipy dosiahli kapacitu 256 GB, balíček z nich 4 TB
Intel pripravuje podporu hardvérového dekódovania H.266
Markíza podľa UPC zvýšila cenu za archív o desiatky percent, operátor zvyšuje cenu
K dispozícii káble pre 120-gigabitový Thunderbolt 5


Diskusia:
                               
 

Takze nakoniec je to na automobilku este celkom pozitivny vysledok... Ale tej doby ked bude naozaj vsetko okolo nas ficat na nejakom OS a mat pripojenie na internet sa fakt bojim :)
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Zaroven budu potom mozne aj rozne vtipne zartiky. Nieco na styl hackni si kavovar v kancli a prekvap kolegov ;)
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Install Arch.
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

Radsej Manjaro ked uz, samotny Arch nema ani len live CD.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

samozrejme ze arch ma live cd
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Samozrejme, že má. Len si najprv musíš skomplikovať kernel. :)
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

troll much? arch =! gentoo
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ešte nainštalovať ovládače tlačiarne a libreoffice, a Janka Hospodárová s náručím kvetov bude vedieť posielať dáta priamo z auta do tlačiarne v malom, či vo veľkom kancli.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

HumorLevel=-128 ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale trt, oni tomu sice hovoria live cd ale v skutocnosti to ziadne live cd tak ako to chape vacsina neni, po nabotovani arch linux cd ta to hodi do prikazoveho riadku a to je secko, x-ka sa spustit nedaju a aj instalaciu na disk si prakticky musis spravit rucne z prikazoveho riadku. Nic pre BFU.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vsak a to je vlastne dobra vlastnost. Na forach archu napr. vladne ista uroven, nie ako tie lamy s Ubuntu co si nevedia nainstalovat mp3 codec.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Alebo ti niekto hackne inteligentnu ladnicku a potom sa len budes divit ked si namiesto štanglu salamu vytiahnes chladene dildo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Poniektori si dnes uz zvyknu zamienat jedno za druhe aj bez hacku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

OGo5FA http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla len ukazala ako sa to robi. Ostatne skor 100 rocne automobilky sa maju co ucit od tej co ma stova 10 rokov.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Musím pochváliť Teslu za aktualizovanie cez internet. Ostatné automobilky aktualizujú bezpečnostné diery v servise aj keď majú prístup na internet.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

budes ju chvalit len dovtedy, dokial im ho niekto nehackne vdaka tej aktualizacii cez internet. Vsetko sa da zneuzit.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nó ono to ani nemusí byť taká výhra. Prúser bude ak získajú prístup ku aktualizačným kanálom. Alebo nejako inak podvrhnú infikovanú aktualizáciu.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

A na Windows/Linux ... sa takych podvrhov nebojis?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

predpokladám, že Tesla to má rovnako ako Windows všetko podpísané asymetrickým kľúčom, takže žiadny strach ...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Predpokladam, takze verim a tvrdim... A inak u Vas doma vsetko v poriadku?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Pred nejakou dobou tu na dsl.sk bol jeden clanok, kde sa im to podarilo prelomit a vygenerovat si vlastny platny cert...

Takze ostava platit to co napisal clovek nado mnou - vsetko sa da hacknut...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

komu? koho certifikat? daj link na ten clanok...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nebud taky optimista. Tesla nieje vynimka, len je na tom trochu lepsie.
Este nieco najdu. Vsetko, co komunikuje s okolim sa bude dat hacknut. Program bez chyb alebo slabych miest neexituje(Hello world neratam).

Taketo auta dakujem neprosim.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Aj kalkulačka?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Cudoval by si sa, ale aj kalkulacky maju obcas zlu logiku vypoctu. Zle naimplementovany vypoctovy vzorec ked pri rovnakom napisani instrukcie 2 rozne kalkulacky vyhodnotia rozdielny vysledok.
Tiez si nedefinoval, ci beries do uvahy aj programovatelne kalkulacky ked uz tak.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/ejN
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

niektore stare "hlupsie" kalkulacky davali zly vysledok pri: 1+ 2 * 3 = 9. pricom mali dat 7 samozrejme. ale nenazval by som to hackom :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

TO bola skor narazka na bezchybnost programu, nie na hack.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale pozor. To nie sú hlúpejšie kalkulačky. Proste aj Windows má aj takúto jednoduchú verziu kalkulačky, ktorá nečaká na znamienka, hneď počíta. Preto obyčajnej vyjde 9. Vedeckej vyjde 7, lebo čaká a uprednostňuje znamienka.
Skús si to vo Win prepnúť a uvidíš. Je to zámer, nie hlúposť!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zamer zle vyratat vysledok?????? Lebo je jedno, ci vedecka, ci jednoducha, vysledok (9) je jednoznacne zly.
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

otázka, čo je zlé. Čo, ak očakávam najprv sčítanie, potom násobenie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

sice sa bavime o kravine ale kludne :)) vo windowse sa ti vysledok rovno prepocita uz po 1+2, akonahle stlacis * tak ti hodi ze 3 (cize 1+2) 3*3 = naozaj 9, ergo obycajna windows kalkulacka rata v podstate spravne. stare kalkulacky vsak cakali na = a az vtedy vypluli vysledok 9, cize naozaj ratali chybne.

ale je to jedno :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

lol to fakt funguje. v zakladnej to hodi 9, vo vedeckej 7 :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niekto po rokoch spoznal ďalšiu možnosť Windows.
Jeeeeeee, a takýchto neznabohov prečo púšťajú k počítaču???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze Tesla je daleko daleko daleko pred ostatnymi a to asi vo vsetkom. V bezpecnosti, technologiach, inovaciach, mysleni,... To pochopi asi len ten, ktory sa nou odvezie. Fakt to odporucam, resp. nie, lebo potom budete chciet svojho ropaka zahodit. Jedina nevyhoda Tesly S je iba cena.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a dojazd, nabijanie, nabijanie ak byvas v panelaku a nemas vlastnu garaz ... mam pokracovat?
Najblizsich 10 rokov sa situacia bude len zlepsovat, ale aj keby som sa nou dnes odviezol, minimalne 10 rokov spalovaci motor nevymenim.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ja verím už v 5 rokov, teda 2020. ;)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vždy som obdivoval ľudí, ktorí majú auto za viac ako 50 000 € a bývajú v paneláku.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Niekto moze mat ine priority. Chce to ale zamysliet sa nie kvoli cene - ale kvoli technickym parametrom prevadzky aj lacneho elektromobilu, ktorych bude pribudat. Nehovoriac, ze samotna tesla zacina vyuzivat biznis model ako MLM systemy a auto mozes mat pomaly zadarmo + stale si auto mozes kupit na lizing. Takze tvoj obdiv bude sposobeny najskor s nedostatocnym pochopenim zakladneho faktu: kazdeho osobna vec.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Samozrejme je to každého osobná vec. Ale diviť sa môžem. To je zase moja osobná vec.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

co sa ti nepaci na tomtomojom panelaku?
http://dopice.sk/ejR
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Dojazd? Tebe 400km nestaci?
Navijanie? Kazda zasuvka, ktora sa da dorobit na kazde parkovisko + siet superchargerov (tie su zadarmo). Jaaj ci ty potrebujes denne dojazd 400km a musel by si nabijat kazdy den, ze?

Keby zacali pri ropakoch zohladnovat ako nicia zdravie obyvatelov miest a financovat liecbu rakoviny co vyvolavaju napr. tym ze sa zvysia spotrebne dane, tak az potom by si videl tie vyhody. Ale kedze to, ze si otravujem vzduch nikoho netrapi, tak to asi nebude problem. Ved zrovna ty mozno budes mat stastie a rakovina ta nezabije.

PS: Som tiez strasne zvedavy ako dlho budu pokracovat taketo nizke ceny ropy a potom ako budu vsetci plakat, ze mame strasne vysoke ceny paliv a oni chudacikovia musia setrit.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nie 400 km nestaci - to je akurat tak na rozky do lidla. Moje spravi na plnu nadrz 650-700km a aj to je malo a otravne chodit tankovat.
400km dalej dosiahnes pri dlhej jazde mozno pri beznych podmienkach, jazdi s tym v zime a mas slusnu tretinu dole. Pride mi chore nabijat telefon viac ako raz za tyzden, takze nabijat auto kazdy den mi pride extra chore.
Spotrebne dane su na palivo aj tak vysoke, co by si viac chcel?
Lebo vyroba baterie nenici zivotne prostredie vsak? Hlavne ze sa nevyraba mne za domom a zvysok ma netrapi.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nuz ja zato nemozem ze byvas v KE a chodis na rozky do lidle v BA. A verim, je to otravne tankovat a co takto keby si vobec nemusel tankovat a iba ked prides tak das auto do zastrcky na noc? Hmm asi tiez otravne...

Nie 400 km dosiahnes v realnej prevadzke, je to vyskusane. Bateriam v Tesle zima nevadi len ci ty by si nastartoval svojho ropaka v -30? Inak zaujimave, ze Tesla S ide na dracku najviac v Norsku, ze? Ale ano tam mavaju strasne teplo.

Co by som viac chcel? Aby auta zacvakali za svoju skodlivost na zdravie ludi, na ktore idu dane od tych ostatnych a potom aj za kratsi zivot. Inak povedane aby zacvakali za vsetko, na co maju vplyv a dnes platia ostatny.

Baterie sa daju ale recyklovat a do vo vysokej miere (tusim 95% a aj to maju zivonost dlhsiu nez ma auto) na rozdiel od ropy, co dychas aj ty za domom.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Inac vies, ze v Norsku su aspon pri pobrezi teplejsie zimy ako u nas? Prekvapenie co?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jasne a preto tam chodia vsetci na dovolenku, lebo tych nasich -10 je uz strasne velka zima.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ako pise kolega vyssie - v norsku mas teplejsie ako u nas v zime vdaka golfskemu prudu. Druha vec. dotacie od statu v roznej forme v severskych krajinach na elektromobily. A auto do zastrcky na noc nedam, lebo nemam kde. Takze vravim, ze minimalne 10 rokov nebudem mat ziaden dovod elektromobil kupovat.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Nie kolega vyssie pise o pobrezi a aj to je dost nepresne, lebo golfsky prud nema vplyv na cele pobrezie norska a uz vobec nie na vnutrozemie. Teploty tam dosahuju bezne pod -30. Priemerne teploty su tam nizsie nez u nas. Ale mozno mate pravdu vy a auta tam elektricky predhrievaju uplne zbytocne. Inak ked je tam to malo, tak su skusenosti napr. z Ruska, Aliasky a podobnych destinacii, kde vam vyhovorka na golfsky prud nepomoze. Lepsie je pozriet si najskor referencie od beznych ludi, co tam s teslou jazdia.

Ano dotacie su tam fajn podla mna je to model, ktory by sme mali urobit aj u nas. Zobrat ropakom a pridat cistym vozidlam.

To chcete 10 rokov cakat az vam tu zastrcku da niekto tam, kde parkujete? Co takto potom pouzit rychlonabijacky? Ale uznavam, do BA lidlu si pre rozky nezajdete, ked budete takto fungovat.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Dotacie su zle, iba deformuju trh. A o ekologickocksti auta s 500kg baterkami ktore nespadli z neba, ale museli sa pracne a nie zrovna ekologicky vytazit ani nehovorim.
To mi vadi asi najviac, ziadny z obhajcov eaut nerata s vyrobou baterky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Inak tych 10 rokov cakat budete, pretoze ako som napisal, zatial jedina nevyhoda tychto aut je cena a ani po uvedeni modelu 3 sa nedostane pod 30tis dolarov bez dotacii. Ak sa zacnu vyrabat vo vacsich seriach a dotovat tak cena moze pekne klesnut. Len si treba uvedomit, ze v cene ropaka je aj zdravie vas a ostatnych ludi (vcitane vasich deti), len pri kupe ho neplatite.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nezdá sa mi elektromobil zrovna ekologickejší ako bežný spaľovací motor...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Podla coho usudzujes? Pokial odmyslim baterie tak elektromobil je jasne ekologickejsi pri vyrobe nez ropak. Co sa tyka baterii tak ich vyroba je komplikovana ale zas si treba uvedomit, ze prevadzka baterii je to uzatvoreny cyklus a nema ziadne emisie. Navyse ich zivotnost je nad 2000 nabijacich cyklov co by malo bezpecne vydrzat cca 10 rokov a aj po zivotnosti su pouzitelne pretoze stale maju 80% kapacity, takze su stale pouzitelne napr. v energetike. Taktiez sa daju recyklovat. Pokial ich nejaky debil nevyhodi len tak do prirody, tak je to celkom setrna technologia.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Takze odmyslis si co sa ti hodi a aha, vychadza to lepsie - vyroba komponentov je rovnako narocna ako u klasickeho auta. Rozdiel je, ze miesto spalovacieho motora mas elektromotor. S bateriami nepochodis pokial nebudu obsahovat co obsahuju a emisie pri vyrobe nie su? Ohybas si fakty tak, ako sa ti hodi, objektivita ti nic nehovori.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie nic som si neodmyslal iba som to rozdelil na dve veci aby to menej chapavi pochopili, zial nepodarilo sa.
Elektro motor ma v podstate 2 suciastky (stator a rotor). Kolko ma bezny motor? Navyse potrebujes specialne zliatiny, schopne vydrzat tie tlaky a teplo. Zabudni na to, zeby si mohol porovnavat spalovaci motor a elektromotor, co sa tyka vyrobnych nakladov a materialu.

Tak mi daj ty nejaky dokaz ze to tak nie je! Ci uz dochadzaju argumenty?

Ja som presne uviedol parametre baterii a ich schopnosti, a pouzitie aj po skonceni zivotnosti ako trakcnych baterii. Dnes je moznost recyklovat bateriu niekde na urovni 90%. Ved inak sa ani neda, materialy v bateriach su vzacne, takze recyklacia je nie len nutna ale aj vyhodna. Ku ziadnemu ubytku materialu v bateriach nedochadza a teda nie su tam ziadne emisie. Dochadza tam iba k poskodeniu vnutornej struktury baterii (katoda, anoda).

Skusis nieco objektivne teraz ty? Aspon raz...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Od: XMen | Pridané: 9.8.2015 8:00

Podla coho usudzujes? Pokial odmyslim baterie tak elektromobil je jasne ekologickejsi...

Tak teraz ko vlastne? nic si neodmyslas, ty len "rozdelujes". Ohanas sa nechapanim u inych a sam nie si schopny pochopit, ze hovorime o emisiach pri vyrobe baterii - tie materialy sa objavili snad zo vzduchu ci ako? Pretoze iba zavadzas, ze elektromotor je LEN .... a spalovaci motor je narocnejsi => tam ti vyroba komponentov prekaza, baterie sa len tak zjavili ze? Hlavne, ze jasne "ekologickejsi" na zaklade domyslavych fantasmagorii.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo ty nespis aspon raz za den :-)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Čo bývaš na Aljaške, keď tak ďaleko máš najbližší LIDL?
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Kazda zasuvka, ktora sa da dorobit na kazde parkovisko"
Ked naozaj bude na kazdom parkovisku zasuvka, potom mozem o Tesle uvazovat, skor nie
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A naco by ti tam bola teraz? Kto by to pouzival? Zatial stacie tie nabijacky co existuju. Kto nema garaz riesi to rychlonabijackou.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Aha, lebo výroba elektriny je zadarmo a plne ekologická. Páči sa mi tvoja naivita.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak urcite ekologickejsia nez spalovanie ropy. Podstatnou vyhodou ale je, ze je centralizovana a nevypusta jedy tam kde byvame. Navyse tym, ze je centralizovana tak sa lepsie kontroluju a likviduju emisie. Ked si zoberiete auta tak kolko rokov trva az budu mat vsetky auta filtre? Napr. len taky DPF, ktory aj tak neriesi problem uplne. 15 rokov? To sa este nadychame vela jedov. Naivne je mysliet si, ze sa s tym neda nic robit. Technologie uz mame, treba len zmenit myslenie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A ty vobec tusis naco tam je ten DPF? Ze je rozdiel medzi spalovanim komorkoveho dizla oproti modernym CR?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Predstav si ze tusim velmi dobre a zas az taky extremny rozdiel to nie je. Ono tie mikrociastocky ma kazdy diesel aj plochy, len to ludia nepovazovali za taky problem. Navyse dymovost hlavne starych aut prakticky vzdy prekracovala normu a to x-nasobne. V podstate sa ten motor ani nastavit nedal a ked to niekto robil tak iba koli EK. S prichodom turba a CR sa podiel mikrocastic zvysil a hlavne sa zistilo, ze nie su az take neskodne dokonca, mozu byt horsie nez NOx, pretoze zostavaju v prostredi a spravaju sa ako prach a nie plyn. Preto sa museli nasadit DPF filtre a vsetci nadavaju aka je to somarina, ako im to znizuje vykon (lebo fyzika), spotrebu paliva (vacsina ludi aj tak chodi v meste) a po turbe je to asi druha najdrahsia suciastka v aute. Takze to ma same vyhody.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Teraz je ale problem s tym, ze tie filtere aj tak necistia vsetko a tie uplne najjemnejsie (a najnebezpecnejsie) a neviditelne castice veselo prepustaju. Ale vsetci sa kochaju tym, ze uz nevidia diesel dymit a citia sa, ze robia nieco eko. Navyse tento problem je aj u benzinov s priamym vztrekovanim. Super, nie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za odstraneny DPF by som bral technicak a o tom hovorim - to, ze to viac dymi neznamena, ze to viac skodi. To, ze to nedymi vobec neznamena, ze je to ekoelogickejsie ako sa ale snazis prezentovat. To je ten zasadny rozdiel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie to sa vobec nesnazim prezentovat, praveze hovorim o nieco inom. To o com tu pisem je, ze DPF filter nie je tak dobry ako si vacsina ludi mysli. To ze si ho mnohi daju odstranit sa da zistit iba pri EK prip. STK. Urcite to nezistia policajti na mieste a aj preto to ludia bezne odstranuju. Ale keby to tam aj nechali tak vyfukove plyny su stale skodlive akurat z tych novych dieslov nie su tolko viditelne. To sa snazim povedat. Cize ci to dymi alebo nedymi je jedno, ked to vypusta pre nas nebezpecne emisie. Elektromobil (bateriovy nie vodikovy) nema ziadne emisie a tym je cely tento problem skoncil a EK straca zmysel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to je hlupost co vravis - emisie su - pri vyrobe baterii a to je to pokrytectvo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neporovnavaj to s octaviou prosimta. Skus sa zviest v rovnako drahom aute a zistis ze ta Tesla na tom az tak skvelo nieje. Nehovorim ze to je zle auto, ale zaujme skor ludi co predtym nesoferovali podobne drahe a luxusne vozidla.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

v podstate je to masserati - čo sa týka dizajnovej a interierovej stranky to navrhoval head dizajner co robil pre maserati

a je pravda ze je to luxusny voz ale za 100.000,- € je taky S class Mercedes ovela luxusnejsi
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

hmm panacik je fajnsmeker. Noze mi ukaz medveda S za 100 000 s vykonom motora cez 500kW ked uz poronavas Teslu S P85D+, ktora tolko stoji. To nehovorim o spotrebe tak 10l/100km a aj to je udaj od vyrobcu, cize nerealne optimisticky. Navyse to servisovanie medveda musi byt zabava, kdezto do tesly dolievas iba kvapalinu do ostrekovacov a sem tam brzdovu a chladiacu (koli klime). Medved je iba tak luxusna znacka, nez zeby mali luxusne auta.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

ja mám Teslu, otec má Mercedes S a musím povedať, že aj Mercedesy majú niečo do seba.

Pocitom z jazdy sa Mercedes Tesle nevyrovná - pomalá prevodovka, pomalé zrýchlenie, vibrovanie auta, pomalé reakcie, hluk, ťažisko a podobne sú neskutočné nevýhody spaľovacích motorov (aj Mercedesov). Avšak interiérový design Mercedesu je top trieda - ak by Mercedes spravil S triedu elektro s dobrým odjazdom a superchargrami, je dosť možné že by som si vybral Mercedes
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Lenze nespravil a nespravi. To chcem povedat, ze ostatny su pozadu s myslenim. Aj medvede by sa vedeli vyrovnat tesle co do technologii ale nepotrebuju, lebo tie svoje ovecky uz maju a tie budu kupovat, co sa im predlozi.

Inak ten tvoj prispevok vyznel tak, ze by som si mal dat spravit test otcovstva ci nahodov nie sme bratia, zeby som aj ja rad jednu teslu, idelne Xko ;-)

ale to myslim iba zo srandy, tak sa pls neuraz, sorry. Ja si bohuzial Teslu S nikdy nebudem moct kupit. Max tak jazdenu 15 rocnu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ako som povedal. Ludia ktory nikdy nesoferovali podobne vozy budu verit ze je to topka, mozno aj vdaka cislam v popise. Faktom je, ci mas 400, 500, 600 koni, stavim sa o co chces, ked to budes soferovat, sotva poznas rozdiel. je to cislo ktore nic nemeni v premavke a ani nepridava na komforte. Tesla je perfektne auto, spravili na nom kus roboty, ale neberte to ako etalon luxusu a kvality lebo tak to nieje.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No ja neviem ale na Tesle to poznat bolo. Ta akceleracia je uzasna. Je to auto z uplne inej dimenzie.

Co sa tyka luxusu tak to etalon ani nikdy nemal byt. Ziadne super calunenie z predkozky slona tam nenajdete ani palubovku z posledneho stromu svojho druhu na zemi. Oni iba vytvorili to o com iny iba snivaju a rozpravaju. Co sa tyka kvality tak ta je u nich spickova. Ked mali problem tak to hned riesili. Technicke parametre auta vylepsuju aj po jeho kupe. Nie ako ostatne automobilky kde ked si auto kupis tak uz je to iba tvoj problem a ked chces nahodou update map do navi, tak vysolis cenu za ktoru kupis novy smartfon+sygic+dozivotny update map (zdravim seat). Proste tesla je buducnost a je na case aby dinosauri vyhynuli.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

áno, súhlasím...
Jediná správna reakcia v tomto prípade je mať architektúru navrhnutú tak, aby umožňovala bezproblémový update a zároveň tím vývojárov, ktorí ten update dodajú ASAP po zistení problému.

Ja už dávno nehľadám technológie bez chýb. Hľadám technológie, ktoré chyby fixujú flexibilne a promptne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

> Hľadám technológie, ktoré chyby fixujú flexibilne a promptne.

tak to predpokladam, ze android by si nepouzial ani keby ti za to platili.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vypnut motor? To nie je pri Tesle ziadna tragedia, Tesla vypina motor aj sama ked date prec nohu z plynu...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hore kopcom to môže vodiča trochu prekvapiť :-)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Hore kopcom jazdíš bez pridávania plynu? Vozíš v kufri Cigáňov/imigrantov, ktorí ťa vytlačia hore?
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

A načo by mal pridávať plyn? Však nemusí ísť 200km/h hore kopcom...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ty si sa sprostý narodil, či to len hráš?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Prečo by pridával plyn?! Veď to ide na elektrinu a nie LPG dpc...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lepo štandartne po zložení nohy z plynu začne tesla brzdiť a rekuperovať - pri bežnej jazde na tesle nie treba ani pouzivať brzdovy pedal ked sa clovek nauci ako to reaguje

(samozrejme dá sa to vypnúť v nastavaniach - ta rekuperácia a brzdenia - a nastaviť normalny volnobeh)

skor ma zaujalo že vypnutie motora, tesla motor nezapina ani nevypina, zapina a vypina sa len ovladacia jednotka

elektormotor pri nečinnosti nemusí bežať a dostávať palivo (prúd)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesla vie byť aj erotická...

https://www.youtube.com/watch?v=uMM0lRfX6YI
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Preco nie 2 fyzicky izolovane systemy?
Preco?!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

aby to mohli automaticky updateovat?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zaujimave, ze ked ide o ine automobilky ako Tesla, tak vacsina prispevkov je "uz od nich nic nekupim", ale ked ide o Teslu, tak tu je vacsina prispevkov "ved to nie je az take zle, to je v pohode". Zeby nam vznikol dalsi kult ako Apple?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

presne aj ja mam ten pocit
Akoze nenapadlo by ma vytvarat si vobec nejaky vztah k tomu autu, ale ked ho tu vsetci tak vychvaluju, tak sa mi zacina protivit. Kokos, sak nech si kazdy kupi auto ake chce, mobil aky chce. Mozem machrovat, ze moj je lepsi, ale nebudem pindat na uzivatelov a vlastnikov ineho. A sranda, ze prave Tesla, pricom ludia tu na DSL moc nevychvaluju ekofasistov, vrtule ani cierne skla na poli.

Jeden priklad: skodovke ide zistit, ako rychlo prave frci => je to srot, moze ta to zabit. Tesle ide za jazdy vypnut motor => je to super auto, hned to online aktualizuju.

BTW prave ta moznost online aktualizacie a vobec pripojenia na net ma sere viac ako to, ze by sa dal ovladnut volant; bez netu by sa totiz nedal.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

volant sa nedal ovládnuť a bez fyzického prístupu sa nedal ovládnuť vôbec, čiže v praxi si môžeš hacknúť tak svoju vlastnú Teslu a to je všetko. Aj to len pár dní po aktualizáciu
Odpovedať Hodnotiť:
 

volant sa nedal, vravel som len ako priklad, ze keby sa dal...
Ale vravia, ze este je tam potencialna zranitelnost, ktorou by sa dali robit veci dokonca remote. V prispevku hovorim, ze najviac ma sere online net. Firmware moze byt aj deravy ak neni online. Takto raz ten sposob najdu, ci uz cez podvrhnutu aktualizaciu, btsku, alebo aj priamo, ak sa po nejakej aktualizacii zanesie novy bug. Zial, kriminalnici su vacsinou popredu. Ale ked na hrad namiesto dobre strazenej cesty neni ziadna, tak zbojnici ho nijako nedobiju, takze naco ich pokusat cestickou a este platit straze...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môže sa stať že to niekto otočí smerom na strom a dupne to na plyn?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, zabavny system je oddeleny od riadiacich. Da sa vypnut motor hned ako ho hacknete cez specialny port v aute, casto oznaceny sipkou s napisom "Hacking port here" ;) samozrejme ked vam majitel dovoli;)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tesla ponúka tuším aj nejaké štedré odmeny za tieto zraniteľnosti takže dotyčný budú v riadnom balíku zachviľu :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

V clanku sa pise, ze infotainment system je oddeleny a ze nehrozi zasah do riadacich systemov a tiez to, ze ked nad nim ziskali kontrolu, tak dokazali vypnut motor. Tieto tvrdenia si mierne protirecia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

preco teraz zrazu DSL-saci maju radi teslu a elektromobily, ked inokedy je ekologia, zelena a podobne veci su pre nich uhlavni nepriatelia a najradsej by si doma v panelaku tazili ropu? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pohľad na predok - otrasné auto...
Ako to môže niekto takto navrhnúť.
Tomu sa hovorí antidesigner!
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár