|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.....
Od: xvzf
|
Pridané:
7.8.2015 9:21
Takze nakoniec je to na automobilku este celkom pozitivny vysledok... Ale tej doby ked bude naozaj vsetko okolo nas ficat na nejakom OS a mat pripojenie na internet sa fakt bojim :)
|
|
Re: .....
Od: xvzf
|
Pridané:
7.8.2015 9:23
Zaroven budu potom mozne aj rozne vtipne zartiky. Nieco na styl hackni si kavovar v kancli a prekvap kolegov ;)
|
|
Re: .....
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
7.8.2015 9:29
Install Arch.
|
|
Re: .....
Od: trololoman
|
Pridané:
7.8.2015 9:54
Radsej Manjaro ked uz, samotny Arch nema ani len live CD.
|
|
Re: .....
Od: dsgsdgsdgs
|
Pridané:
7.8.2015 10:15
samozrejme ze arch ma live cd
|
|
Re: .....
Od reg.: cca01
|
Pridané:
7.8.2015 13:01
Samozrejme, že má. Len si najprv musíš skomplikovať kernel. :)
|
|
Re: .....
Od: .em
|
Pridané:
7.8.2015 14:02
troll much? arch =! gentoo
|
|
Re: .....
Od: Attila fgfgdrtzrtsdgdfdghdfh
|
Pridané:
7.8.2015 15:39
Ešte nainštalovať ovládače tlačiarne a libreoffice, a Janka Hospodárová s náručím kvetov bude vedieť posielať dáta priamo z auta do tlačiarne v malom, či vo veľkom kancli.
|
|
Re: .....
Od reg.: cca01
|
Pridané:
8.8.2015 13:10
HumorLevel=-128 ?
|
|
Re: .....
Od: trololoman
|
Pridané:
7.8.2015 15:59
Ale trt, oni tomu sice hovoria live cd ale v skutocnosti to ziadne live cd tak ako to chape vacsina neni, po nabotovani arch linux cd ta to hodi do prikazoveho riadku a to je secko, x-ka sa spustit nedaju a aj instalaciu na disk si prakticky musis spravit rucne z prikazoveho riadku. Nic pre BFU.
|
|
Re: .....
Od: Blek
|
Pridané:
7.8.2015 18:12
Vsak a to je vlastne dobra vlastnost. Na forach archu napr. vladne ista uroven, nie ako tie lamy s Ubuntu co si nevedia nainstalovat mp3 codec.
|
|
Re: .....
Od: Klovatina
|
Pridané:
7.8.2015 9:34
Alebo ti niekto hackne inteligentnu ladnicku a potom sa len budes divit ked si namiesto štanglu salamu vytiahnes chladene dildo
|
|
Re: .....
Od: prdlajs
|
Pridané:
7.8.2015 13:09
Poniektori si dnes uz zvyknu zamienat jedno za druhe aj bez hacku.
|
|
mjJvWfQJOgemcEJV
Od: Bradley
|
Pridané:
25.10.2015 2:24
OGo5FA http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
|
|
5znak
Od: XMen
|
Pridané:
7.8.2015 9:25
Tesla len ukazala ako sa to robi. Ostatne skor 100 rocne automobilky sa maju co ucit od tej co ma stova 10 rokov.
|
|
Re: 5znak
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
7.8.2015 9:33
Musím pochváliť Teslu za aktualizovanie cez internet. Ostatné automobilky aktualizujú bezpečnostné diery v servise aj keď majú prístup na internet.
|
|
Re: 5znak
Od: asasd
|
Pridané:
7.8.2015 9:37
budes ju chvalit len dovtedy, dokial im ho niekto nehackne vdaka tej aktualizacii cez internet. Vsetko sa da zneuzit.
|
|
Re: 5znak
Od reg.: Večný_študent_s_podtržníkmi
|
Pridané:
7.8.2015 9:42
Nó ono to ani nemusí byť taká výhra. Prúser bude ak získajú prístup ku aktualizačným kanálom. Alebo nejako inak podvrhnú infikovanú aktualizáciu.
|
|
Re: 5znak
Od: FInch
|
Pridané:
7.8.2015 10:39
A na Windows/Linux ... sa takych podvrhov nebojis?
|
|
Re: 5znak
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
7.8.2015 12:47
predpokladám, že Tesla to má rovnako ako Windows všetko podpísané asymetrickým kľúčom, takže žiadny strach ...
|
|
Re: 5znak
Od: prdlajs
|
Pridané:
7.8.2015 13:10
Predpokladam, takze verim a tvrdim... A inak u Vas doma vsetko v poriadku?
|
|
Re: 5znak
Od reg.: gandor
|
Pridané:
7.8.2015 13:37
Pred nejakou dobou tu na dsl.sk bol jeden clanok, kde sa im to podarilo prelomit a vygenerovat si vlastny platny cert...
Takze ostava platit to co napisal clovek nado mnou - vsetko sa da hacknut...
|
|
Re: 5znak
Od: trololo
|
Pridané:
9.8.2015 2:23
komu? koho certifikat? daj link na ten clanok...
|
|
Re: 5znak
Od: asdas
|
Pridané:
7.8.2015 9:35
Nebud taky optimista. Tesla nieje vynimka, len je na tom trochu lepsie.
Este nieco najdu. Vsetko, co komunikuje s okolim sa bude dat hacknut. Program bez chyb alebo slabych miest neexituje(Hello world neratam).
Taketo auta dakujem neprosim.
|
|
Re: 5znak
Od: asdôflkjasdfj
|
Pridané:
7.8.2015 9:41
Aj kalkulačka?
|
|
Re: 5znak
Od: ...
|
Pridané:
7.8.2015 9:48
Cudoval by si sa, ale aj kalkulacky maju obcas zlu logiku vypoctu. Zle naimplementovany vypoctovy vzorec ked pri rovnakom napisani instrukcie 2 rozne kalkulacky vyhodnotia rozdielny vysledok.
Tiez si nedefinoval, ci beries do uvahy aj programovatelne kalkulacky ked uz tak.
|
|
Re: 5znak
Od: ...
|
Pridané:
7.8.2015 10:23
http://dopice.sk/ejN
|
|
Re: 5znak
Od: abs
|
Pridané:
7.8.2015 10:30
niektore stare "hlupsie" kalkulacky davali zly vysledok pri: 1+ 2 * 3 = 9. pricom mali dat 7 samozrejme. ale nenazval by som to hackom :)
|
|
Re: 5znak
Od: ...
|
Pridané:
7.8.2015 10:34
TO bola skor narazka na bezchybnost programu, nie na hack.
|
|
Tak veru
Od: Jarichoo
|
Pridané:
7.8.2015 11:28
Ale pozor. To nie sú hlúpejšie kalkulačky. Proste aj Windows má aj takúto jednoduchú verziu kalkulačky, ktorá nečaká na znamienka, hneď počíta. Preto obyčajnej vyjde 9. Vedeckej vyjde 7, lebo čaká a uprednostňuje znamienka.
Skús si to vo Win prepnúť a uvidíš. Je to zámer, nie hlúposť!
|
|
Re: Tak veru
Od: LLLSS
|
Pridané:
7.8.2015 11:42
Zamer zle vyratat vysledok?????? Lebo je jedno, ci vedecka, ci jednoducha, vysledok (9) je jednoznacne zly.
|
|
Re: Tak veru
Od: old
|
Pridané:
7.8.2015 22:09
otázka, čo je zlé. Čo, ak očakávam najprv sčítanie, potom násobenie?
|
|
Re: Tak veru
Od: abs
|
Pridané:
7.8.2015 11:59
sice sa bavime o kravine ale kludne :)) vo windowse sa ti vysledok rovno prepocita uz po 1+2, akonahle stlacis * tak ti hodi ze 3 (cize 1+2) 3*3 = naozaj 9, ergo obycajna windows kalkulacka rata v podstate spravne. stare kalkulacky vsak cakali na = a az vtedy vypluli vysledok 9, cize naozaj ratali chybne.
ale je to jedno :)
|
|
Re: Tak veru
Od: kalkulacka ftw
|
Pridané:
9.8.2015 2:27
lol to fakt funguje. v zakladnej to hodi 9, vo vedeckej 7 :D
|
|
Re: Tak veru
Od: Japster
|
Pridané:
10.8.2015 22:49
Niekto po rokoch spoznal ďalšiu možnosť Windows.
Jeeeeeee, a takýchto neznabohov prečo púšťajú k počítaču???
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
7.8.2015 9:42
Lenze Tesla je daleko daleko daleko pred ostatnymi a to asi vo vsetkom. V bezpecnosti, technologiach, inovaciach, mysleni,... To pochopi asi len ten, ktory sa nou odvezie. Fakt to odporucam, resp. nie, lebo potom budete chciet svojho ropaka zahodit. Jedina nevyhoda Tesly S je iba cena.
|
|
Re: 5znak
Od: ...
|
Pridané:
7.8.2015 9:51
a dojazd, nabijanie, nabijanie ak byvas v panelaku a nemas vlastnu garaz ... mam pokracovat?
Najblizsich 10 rokov sa situacia bude len zlepsovat, ale aj keby som sa nou dnes odviezol, minimalne 10 rokov spalovaci motor nevymenim.
|
|
Re: 5znak
Od: baGoLo
|
Pridané:
7.8.2015 10:15
ja verím už v 5 rokov, teda 2020. ;)
|
|
Re: 5znak
Od reg.: ujoslav
|
Pridané:
7.8.2015 11:02
Vždy som obdivoval ľudí, ktorí majú auto za viac ako 50 000 € a bývajú v paneláku.
|
|
Re: 5znak
Od: ...
|
Pridané:
7.8.2015 11:13
Niekto moze mat ine priority. Chce to ale zamysliet sa nie kvoli cene - ale kvoli technickym parametrom prevadzky aj lacneho elektromobilu, ktorych bude pribudat. Nehovoriac, ze samotna tesla zacina vyuzivat biznis model ako MLM systemy a auto mozes mat pomaly zadarmo + stale si auto mozes kupit na lizing. Takze tvoj obdiv bude sposobeny najskor s nedostatocnym pochopenim zakladneho faktu: kazdeho osobna vec.
|
|
Re: 5znak
Od reg.: ujoslav
|
Pridané:
7.8.2015 12:25
Samozrejme je to každého osobná vec. Ale diviť sa môžem. To je zase moja osobná vec.
|
|
Re: 5znak
Od: hej ty
|
Pridané:
7.8.2015 13:48
co sa ti nepaci na tomtomojom panelaku?
http://dopice.sk/ejR
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
7.8.2015 12:32
Dojazd? Tebe 400km nestaci?
Navijanie? Kazda zasuvka, ktora sa da dorobit na kazde parkovisko + siet superchargerov (tie su zadarmo). Jaaj ci ty potrebujes denne dojazd 400km a musel by si nabijat kazdy den, ze?
Keby zacali pri ropakoch zohladnovat ako nicia zdravie obyvatelov miest a financovat liecbu rakoviny co vyvolavaju napr. tym ze sa zvysia spotrebne dane, tak az potom by si videl tie vyhody. Ale kedze to, ze si otravujem vzduch nikoho netrapi, tak to asi nebude problem. Ved zrovna ty mozno budes mat stastie a rakovina ta nezabije.
PS: Som tiez strasne zvedavy ako dlho budu pokracovat taketo nizke ceny ropy a potom ako budu vsetci plakat, ze mame strasne vysoke ceny paliv a oni chudacikovia musia setrit.
|
|
Re: 5znak
Od: ...
|
Pridané:
7.8.2015 12:41
Nie 400 km nestaci - to je akurat tak na rozky do lidla. Moje spravi na plnu nadrz 650-700km a aj to je malo a otravne chodit tankovat.
400km dalej dosiahnes pri dlhej jazde mozno pri beznych podmienkach, jazdi s tym v zime a mas slusnu tretinu dole. Pride mi chore nabijat telefon viac ako raz za tyzden, takze nabijat auto kazdy den mi pride extra chore.
Spotrebne dane su na palivo aj tak vysoke, co by si viac chcel?
Lebo vyroba baterie nenici zivotne prostredie vsak? Hlavne ze sa nevyraba mne za domom a zvysok ma netrapi.
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
7.8.2015 14:09
Nuz ja zato nemozem ze byvas v KE a chodis na rozky do lidle v BA. A verim, je to otravne tankovat a co takto keby si vobec nemusel tankovat a iba ked prides tak das auto do zastrcky na noc? Hmm asi tiez otravne...
Nie 400 km dosiahnes v realnej prevadzke, je to vyskusane. Bateriam v Tesle zima nevadi len ci ty by si nastartoval svojho ropaka v -30? Inak zaujimave, ze Tesla S ide na dracku najviac v Norsku, ze? Ale ano tam mavaju strasne teplo.
Co by som viac chcel? Aby auta zacvakali za svoju skodlivost na zdravie ludi, na ktore idu dane od tych ostatnych a potom aj za kratsi zivot. Inak povedane aby zacvakali za vsetko, na co maju vplyv a dnes platia ostatny.
Baterie sa daju ale recyklovat a do vo vysokej miere (tusim 95% a aj to maju zivonost dlhsiu nez ma auto) na rozdiel od ropy, co dychas aj ty za domom.
|
|
Re: 5znak
Od: nl12345
|
Pridané:
7.8.2015 14:35
Inac vies, ze v Norsku su aspon pri pobrezi teplejsie zimy ako u nas? Prekvapenie co?
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
7.8.2015 14:41
Jasne a preto tam chodia vsetci na dovolenku, lebo tych nasich -10 je uz strasne velka zima.
|
|
Re: 5znak
Od: ...
|
Pridané:
7.8.2015 15:03
Ako pise kolega vyssie - v norsku mas teplejsie ako u nas v zime vdaka golfskemu prudu. Druha vec. dotacie od statu v roznej forme v severskych krajinach na elektromobily. A auto do zastrcky na noc nedam, lebo nemam kde. Takze vravim, ze minimalne 10 rokov nebudem mat ziaden dovod elektromobil kupovat.
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
7.8.2015 16:58
Nie kolega vyssie pise o pobrezi a aj to je dost nepresne, lebo golfsky prud nema vplyv na cele pobrezie norska a uz vobec nie na vnutrozemie. Teploty tam dosahuju bezne pod -30. Priemerne teploty su tam nizsie nez u nas. Ale mozno mate pravdu vy a auta tam elektricky predhrievaju uplne zbytocne. Inak ked je tam to malo, tak su skusenosti napr. z Ruska, Aliasky a podobnych destinacii, kde vam vyhovorka na golfsky prud nepomoze. Lepsie je pozriet si najskor referencie od beznych ludi, co tam s teslou jazdia.
Ano dotacie su tam fajn podla mna je to model, ktory by sme mali urobit aj u nas. Zobrat ropakom a pridat cistym vozidlam.
To chcete 10 rokov cakat az vam tu zastrcku da niekto tam, kde parkujete? Co takto potom pouzit rychlonabijacky? Ale uznavam, do BA lidlu si pre rozky nezajdete, ked budete takto fungovat.
|
|
Re: 5znak
Od: gertrudo
|
Pridané:
10.8.2015 5:03
Dotacie su zle, iba deformuju trh. A o ekologickocksti auta s 500kg baterkami ktore nespadli z neba, ale museli sa pracne a nie zrovna ekologicky vytazit ani nehovorim.
To mi vadi asi najviac, ziadny z obhajcov eaut nerata s vyrobou baterky.
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
7.8.2015 16:58
Inak tych 10 rokov cakat budete, pretoze ako som napisal, zatial jedina nevyhoda tychto aut je cena a ani po uvedeni modelu 3 sa nedostane pod 30tis dolarov bez dotacii. Ak sa zacnu vyrabat vo vacsich seriach a dotovat tak cena moze pekne klesnut. Len si treba uvedomit, ze v cene ropaka je aj zdravie vas a ostatnych ludi (vcitane vasich deti), len pri kupe ho neplatite.
|
|
Re: 5znak
Od: Japster
|
Pridané:
9.8.2015 2:04
Nezdá sa mi elektromobil zrovna ekologickejší ako bežný spaľovací motor...
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
9.8.2015 8:00
Podla coho usudzujes? Pokial odmyslim baterie tak elektromobil je jasne ekologickejsi pri vyrobe nez ropak. Co sa tyka baterii tak ich vyroba je komplikovana ale zas si treba uvedomit, ze prevadzka baterii je to uzatvoreny cyklus a nema ziadne emisie. Navyse ich zivotnost je nad 2000 nabijacich cyklov co by malo bezpecne vydrzat cca 10 rokov a aj po zivotnosti su pouzitelne pretoze stale maju 80% kapacity, takze su stale pouzitelne napr. v energetike. Taktiez sa daju recyklovat. Pokial ich nejaky debil nevyhodi len tak do prirody, tak je to celkom setrna technologia.
|
|
Re: 5znak
Od: ...
|
Pridané:
9.8.2015 11:33
Takze odmyslis si co sa ti hodi a aha, vychadza to lepsie - vyroba komponentov je rovnako narocna ako u klasickeho auta. Rozdiel je, ze miesto spalovacieho motora mas elektromotor. S bateriami nepochodis pokial nebudu obsahovat co obsahuju a emisie pri vyrobe nie su? Ohybas si fakty tak, ako sa ti hodi, objektivita ti nic nehovori.
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
10.8.2015 9:26
Nie nic som si neodmyslal iba som to rozdelil na dve veci aby to menej chapavi pochopili, zial nepodarilo sa.
Elektro motor ma v podstate 2 suciastky (stator a rotor). Kolko ma bezny motor? Navyse potrebujes specialne zliatiny, schopne vydrzat tie tlaky a teplo. Zabudni na to, zeby si mohol porovnavat spalovaci motor a elektromotor, co sa tyka vyrobnych nakladov a materialu.
Tak mi daj ty nejaky dokaz ze to tak nie je! Ci uz dochadzaju argumenty?
Ja som presne uviedol parametre baterii a ich schopnosti, a pouzitie aj po skonceni zivotnosti ako trakcnych baterii. Dnes je moznost recyklovat bateriu niekde na urovni 90%. Ved inak sa ani neda, materialy v bateriach su vzacne, takze recyklacia je nie len nutna ale aj vyhodna. Ku ziadnemu ubytku materialu v bateriach nedochadza a teda nie su tam ziadne emisie. Dochadza tam iba k poskodeniu vnutornej struktury baterii (katoda, anoda).
Skusis nieco objektivne teraz ty? Aspon raz...
|
|
Re: 5znak
Od: ...
|
Pridané:
10.8.2015 10:08
Od: XMen | Pridané: 9.8.2015 8:00
Podla coho usudzujes? Pokial odmyslim baterie tak elektromobil je jasne ekologickejsi...
Tak teraz ko vlastne? nic si neodmyslas, ty len "rozdelujes". Ohanas sa nechapanim u inych a sam nie si schopny pochopit, ze hovorime o emisiach pri vyrobe baterii - tie materialy sa objavili snad zo vzduchu ci ako? Pretoze iba zavadzas, ze elektromotor je LEN .... a spalovaci motor je narocnejsi => tam ti vyroba komponentov prekaza, baterie sa len tak zjavili ze? Hlavne, ze jasne "ekologickejsi" na zaklade domyslavych fantasmagorii.
|
|
Re: 5znak
Od: Mindblasting
|
Pridané:
7.8.2015 14:10
Lebo ty nespis aspon raz za den :-)
|
|
No tak
Od: Japster
|
Pridané:
10.8.2015 22:51
Čo bývaš na Aljaške, keď tak ďaleko máš najbližší LIDL?
|
|
Re: 5znak
Od: nl12345
|
Pridané:
7.8.2015 14:33
"Kazda zasuvka, ktora sa da dorobit na kazde parkovisko"
Ked naozaj bude na kazdom parkovisku zasuvka, potom mozem o Tesle uvazovat, skor nie
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
7.8.2015 14:36
A naco by ti tam bola teraz? Kto by to pouzival? Zatial stacie tie nabijacky co existuju. Kto nema garaz riesi to rychlonabijackou.
|
|
Re: 5znak
Od: yy dec hc
|
Pridané:
8.8.2015 14:30
Aha, lebo výroba elektriny je zadarmo a plne ekologická. Páči sa mi tvoja naivita.
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
9.8.2015 8:09
Tak urcite ekologickejsia nez spalovanie ropy. Podstatnou vyhodou ale je, ze je centralizovana a nevypusta jedy tam kde byvame. Navyse tym, ze je centralizovana tak sa lepsie kontroluju a likviduju emisie. Ked si zoberiete auta tak kolko rokov trva az budu mat vsetky auta filtre? Napr. len taky DPF, ktory aj tak neriesi problem uplne. 15 rokov? To sa este nadychame vela jedov. Naivne je mysliet si, ze sa s tym neda nic robit. Technologie uz mame, treba len zmenit myslenie.
|
|
Re: 5znak
Od: ...
|
Pridané:
9.8.2015 11:35
A ty vobec tusis naco tam je ten DPF? Ze je rozdiel medzi spalovanim komorkoveho dizla oproti modernym CR?
|
|
Re: 5znak - part 1
Od: XMen
|
Pridané:
10.8.2015 9:18
Predstav si ze tusim velmi dobre a zas az taky extremny rozdiel to nie je. Ono tie mikrociastocky ma kazdy diesel aj plochy, len to ludia nepovazovali za taky problem. Navyse dymovost hlavne starych aut prakticky vzdy prekracovala normu a to x-nasobne. V podstate sa ten motor ani nastavit nedal a ked to niekto robil tak iba koli EK. S prichodom turba a CR sa podiel mikrocastic zvysil a hlavne sa zistilo, ze nie su az take neskodne dokonca, mozu byt horsie nez NOx, pretoze zostavaju v prostredi a spravaju sa ako prach a nie plyn. Preto sa museli nasadit DPF filtre a vsetci nadavaju aka je to somarina, ako im to znizuje vykon (lebo fyzika), spotrebu paliva (vacsina ludi aj tak chodi v meste) a po turbe je to asi druha najdrahsia suciastka v aute. Takze to ma same vyhody.
|
|
Re: 5znak - part 2
Od: XMen
|
Pridané:
10.8.2015 9:19
Teraz je ale problem s tym, ze tie filtere aj tak necistia vsetko a tie uplne najjemnejsie (a najnebezpecnejsie) a neviditelne castice veselo prepustaju. Ale vsetci sa kochaju tym, ze uz nevidia diesel dymit a citia sa, ze robia nieco eko. Navyse tento problem je aj u benzinov s priamym vztrekovanim. Super, nie?
|
|
Re: 5znak - part 2
Od: ...
|
Pridané:
10.8.2015 10:13
Za odstraneny DPF by som bral technicak a o tom hovorim - to, ze to viac dymi neznamena, ze to viac skodi. To, ze to nedymi vobec neznamena, ze je to ekoelogickejsie ako sa ale snazis prezentovat. To je ten zasadny rozdiel.
|
|
Re: 5znak - part 2
Od: XMen
|
Pridané:
10.8.2015 14:43
Nie to sa vobec nesnazim prezentovat, praveze hovorim o nieco inom. To o com tu pisem je, ze DPF filter nie je tak dobry ako si vacsina ludi mysli. To ze si ho mnohi daju odstranit sa da zistit iba pri EK prip. STK. Urcite to nezistia policajti na mieste a aj preto to ludia bezne odstranuju. Ale keby to tam aj nechali tak vyfukove plyny su stale skodlive akurat z tych novych dieslov nie su tolko viditelne. To sa snazim povedat. Cize ci to dymi alebo nedymi je jedno, ked to vypusta pre nas nebezpecne emisie. Elektromobil (bateriovy nie vodikovy) nema ziadne emisie a tym je cely tento problem skoncil a EK straca zmysel.
|
|
Re: 5znak - part 2
Od: ...
|
Pridané:
10.8.2015 18:11
A to je hlupost co vravis - emisie su - pri vyrobe baterii a to je to pokrytectvo.
|
|
Re: 5znak
Od: Jozzzef
|
Pridané:
7.8.2015 11:56
Neporovnavaj to s octaviou prosimta. Skus sa zviest v rovnako drahom aute a zistis ze ta Tesla na tom az tak skvelo nieje. Nehovorim ze to je zle auto, ale zaujme skor ludi co predtym nesoferovali podobne drahe a luxusne vozidla.
|
|
Re: 5znak
Od: poldinko
|
Pridané:
7.8.2015 12:00
v podstate je to masserati - čo sa týka dizajnovej a interierovej stranky to navrhoval head dizajner co robil pre maserati
a je pravda ze je to luxusny voz ale za 100.000,- € je taky S class Mercedes ovela luxusnejsi
|
|
Re: 5znak
Od: xerces
|
Pridané:
7.8.2015 12:47
hmm panacik je fajnsmeker. Noze mi ukaz medveda S za 100 000 s vykonom motora cez 500kW ked uz poronavas Teslu S P85D+, ktora tolko stoji. To nehovorim o spotrebe tak 10l/100km a aj to je udaj od vyrobcu, cize nerealne optimisticky. Navyse to servisovanie medveda musi byt zabava, kdezto do tesly dolievas iba kvapalinu do ostrekovacov a sem tam brzdovu a chladiacu (koli klime). Medved je iba tak luxusna znacka, nez zeby mali luxusne auta.
|
|
Re: 5znak
Od: ahaaa
|
Pridané:
7.8.2015 19:19
ja mám Teslu, otec má Mercedes S a musím povedať, že aj Mercedesy majú niečo do seba.
Pocitom z jazdy sa Mercedes Tesle nevyrovná - pomalá prevodovka, pomalé zrýchlenie, vibrovanie auta, pomalé reakcie, hluk, ťažisko a podobne sú neskutočné nevýhody spaľovacích motorov (aj Mercedesov). Avšak interiérový design Mercedesu je top trieda - ak by Mercedes spravil S triedu elektro s dobrým odjazdom a superchargrami, je dosť možné že by som si vybral Mercedes
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
7.8.2015 22:43
Lenze nespravil a nespravi. To chcem povedat, ze ostatny su pozadu s myslenim. Aj medvede by sa vedeli vyrovnat tesle co do technologii ale nepotrebuju, lebo tie svoje ovecky uz maju a tie budu kupovat, co sa im predlozi.
Inak ten tvoj prispevok vyznel tak, ze by som si mal dat spravit test otcovstva ci nahodov nie sme bratia, zeby som aj ja rad jednu teslu, idelne Xko ;-)
ale to myslim iba zo srandy, tak sa pls neuraz, sorry. Ja si bohuzial Teslu S nikdy nebudem moct kupit. Max tak jazdenu 15 rocnu.
|
|
Re: 5znak
Od: Jozzzef
|
Pridané:
7.8.2015 18:12
Ako som povedal. Ludia ktory nikdy nesoferovali podobne vozy budu verit ze je to topka, mozno aj vdaka cislam v popise. Faktom je, ci mas 400, 500, 600 koni, stavim sa o co chces, ked to budes soferovat, sotva poznas rozdiel. je to cislo ktore nic nemeni v premavke a ani nepridava na komforte. Tesla je perfektne auto, spravili na nom kus roboty, ale neberte to ako etalon luxusu a kvality lebo tak to nieje.
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
7.8.2015 22:56
No ja neviem ale na Tesle to poznat bolo. Ta akceleracia je uzasna. Je to auto z uplne inej dimenzie.
Co sa tyka luxusu tak to etalon ani nikdy nemal byt. Ziadne super calunenie z predkozky slona tam nenajdete ani palubovku z posledneho stromu svojho druhu na zemi. Oni iba vytvorili to o com iny iba snivaju a rozpravaju. Co sa tyka kvality tak ta je u nich spickova. Ked mali problem tak to hned riesili. Technicke parametre auta vylepsuju aj po jeho kupe. Nie ako ostatne automobilky kde ked si auto kupis tak uz je to iba tvoj problem a ked chces nahodou update map do navi, tak vysolis cenu za ktoru kupis novy smartfon+sygic+dozivotny update map (zdravim seat). Proste tesla je buducnost a je na case aby dinosauri vyhynuli.
|
|
Re: 5znak
Od: baGoLo
|
Pridané:
7.8.2015 9:42
áno, súhlasím...
Jediná správna reakcia v tomto prípade je mať architektúru navrhnutú tak, aby umožňovala bezproblémový update a zároveň tím vývojárov, ktorí ten update dodajú ASAP po zistení problému.
Ja už dávno nehľadám technológie bez chýb. Hľadám technológie, ktoré chyby fixujú flexibilne a promptne.
|
|
Re: 5znak
Od: trololo
|
Pridané:
9.8.2015 2:32
> Hľadám technológie, ktoré chyby fixujú flexibilne a promptne.
tak to predpokladam, ze android by si nepouzial ani keby ti za to platili.
|
|
tesla
Od: Viktor Dzindzič
|
Pridané:
7.8.2015 9:58
Vypnut motor? To nie je pri Tesle ziadna tragedia, Tesla vypina motor aj sama ked date prec nohu z plynu...
|
|
Re: tesla
Od reg.: ujoslav
|
Pridané:
7.8.2015 11:03
Hore kopcom to môže vodiča trochu prekvapiť :-)
|
|
Re: tesla
Od: hamster
|
Pridané:
7.8.2015 11:19
Hore kopcom jazdíš bez pridávania plynu? Vozíš v kufri Cigáňov/imigrantov, ktorí ťa vytlačia hore?
|
|
Re: tesla
Od: Jerichoo
|
Pridané:
7.8.2015 11:29
A načo by mal pridávať plyn? Však nemusí ísť 200km/h hore kopcom...
|
|
Re: tesla
Od: rko
|
Pridané:
7.8.2015 11:54
Ty si sa sprostý narodil, či to len hráš?
|
|
Re: tesla
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
7.8.2015 12:10
Prečo by pridával plyn?! Veď to ide na elektrinu a nie LPG dpc...
|
|
Re: tesla
Od: poldinko
|
Pridané:
7.8.2015 11:59
Lepo štandartne po zložení nohy z plynu začne tesla brzdiť a rekuperovať - pri bežnej jazde na tesle nie treba ani pouzivať brzdovy pedal ked sa clovek nauci ako to reaguje
(samozrejme dá sa to vypnúť v nastavaniach - ta rekuperácia a brzdenia - a nastaviť normalny volnobeh)
skor ma zaujalo že vypnutie motora, tesla motor nezapina ani nevypina, zapina a vypina sa len ovladacia jednotka
elektormotor pri nečinnosti nemusí bežať a dostávať palivo (prúd)
|
|
Tesla
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
7.8.2015 9:59
Tesla vie byť aj erotická...
https://www.youtube.com/watch?v=uMM0lRfX6YI
|
|
izolovane systemy
Od: dwwwww
|
Pridané:
7.8.2015 12:49
Preco nie 2 fyzicky izolovane systemy?
Preco?!
|
|
Re: izolovane systemy
Od: rftzu
|
Pridané:
7.8.2015 16:51
aby to mohli automaticky updateovat?
|
|
technologia balsaja
Od: prdlajs
|
Pridané:
7.8.2015 13:14
Zaujimave, ze ked ide o ine automobilky ako Tesla, tak vacsina prispevkov je "uz od nich nic nekupim", ale ked ide o Teslu, tak tu je vacsina prispevkov "ved to nie je az take zle, to je v pohode". Zeby nam vznikol dalsi kult ako Apple?
|
|
Re: technologia balsaja
Od: presne
|
Pridané:
7.8.2015 18:13
presne aj ja mam ten pocit
Akoze nenapadlo by ma vytvarat si vobec nejaky vztah k tomu autu, ale ked ho tu vsetci tak vychvaluju, tak sa mi zacina protivit. Kokos, sak nech si kazdy kupi auto ake chce, mobil aky chce. Mozem machrovat, ze moj je lepsi, ale nebudem pindat na uzivatelov a vlastnikov ineho. A sranda, ze prave Tesla, pricom ludia tu na DSL moc nevychvaluju ekofasistov, vrtule ani cierne skla na poli.
Jeden priklad: skodovke ide zistit, ako rychlo prave frci => je to srot, moze ta to zabit. Tesle ide za jazdy vypnut motor => je to super auto, hned to online aktualizuju.
BTW prave ta moznost online aktualizacie a vobec pripojenia na net ma sere viac ako to, ze by sa dal ovladnut volant; bez netu by sa totiz nedal.
|
|
Re: technologia balsaja
Od: Tup
|
Pridané:
7.8.2015 19:20
volant sa nedal ovládnuť a bez fyzického prístupu sa nedal ovládnuť vôbec, čiže v praxi si môžeš hacknúť tak svoju vlastnú Teslu a to je všetko. Aj to len pár dní po aktualizáciu
|
|
Re: technologia balsaja
Od: presne
|
Pridané:
8.8.2015 13:48
volant sa nedal, vravel som len ako priklad, ze keby sa dal...
Ale vravia, ze este je tam potencialna zranitelnost, ktorou by sa dali robit veci dokonca remote. V prispevku hovorim, ze najviac ma sere online net. Firmware moze byt aj deravy ak neni online. Takto raz ten sposob najdu, ci uz cez podvrhnutu aktualizaciu, btsku, alebo aj priamo, ak sa po nejakej aktualizacii zanesie novy bug. Zial, kriminalnici su vacsinou popredu. Ale ked na hrad namiesto dobre strazenej cesty neni ziadna, tak zbojnici ho nijako nedobiju, takze naco ich pokusat cestickou a este platit straze...
|
|
Jeeeeeee
Od: Pro slobodo murár
|
Pridané:
7.8.2015 13:31
Môže sa stať že to niekto otočí smerom na strom a dupne to na plyn?
|
|
Re: Jeeeeeee
Od: XMen
|
Pridané:
7.8.2015 17:01
Nie, zabavny system je oddeleny od riadiacich. Da sa vypnut motor hned ako ho hacknete cez specialny port v aute, casto oznaceny sipkou s napisom "Hacking port here" ;) samozrejme ked vam majitel dovoli;)
|
|
$€$€$€$$€$
Od reg.: Trolitel
|
Pridané:
7.8.2015 17:31
Tesla ponúka tuším aj nejaké štedré odmeny za tieto zraniteľnosti takže dotyčný budú v riadnom balíku zachviľu :D
|
|
Tak mi to niekto vysvetlite
Od: ASD_
|
Pridané:
8.8.2015 9:24
V clanku sa pise, ze infotainment system je oddeleny a ze nehrozi zasah do riadacich systemov a tiez to, ze ked nad nim ziskali kontrolu, tak dokazali vypnut motor. Tieto tvrdenia si mierne protirecia.
|
|
dsl hates ecology
Od: ekolog
|
Pridané:
9.8.2015 2:36
preco teraz zrazu DSL-saci maju radi teslu a elektromobily, ked inokedy je ekologia, zelena a podobne veci su pre nich uhlavni nepriatelia a najradsej by si doma v panelaku tazili ropu? :)
|
|
škaredé auto
Od: Japster
|
Pridané:
10.8.2015 22:55
Pohľad na predok - otrasné auto...
Ako to môže niekto takto navrhnúť.
Tomu sa hovorí antidesigner!
|