|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tha od snowdena
Od: GustikPiestany
|
Pridané:
5.8.2015 12:12
tha, to by clovek netusil, ze odkedy je ten Snowden v Rusku, aj svetlo mosi ist cez proxy.
|
|
Re: tha od snowdena
Od: asfsa//
|
Pridané:
5.8.2015 12:31
Zasa tento spammer...
|
|
Re: tha od snowdena
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
5.8.2015 12:39
Gustík, Ty občas povieš aj niečo k veci, občas to dokonca má aj hlavu a pätu...
Ale väčšinou Ti strašne drbe...
|
|
Re: tha od snowdena
Od: GustikPiestany
|
Pridané:
5.8.2015 12:41
ooo, to si v tej tvojej databanke dlho hladat mosel, aby si nieco nasol, co by tvojemu svetonazoru vyhovovalo, alebo teda nazoru tvojeho chlebodarcu.
|
|
Re: tha od snowdena
Od: edghar
|
Pridané:
5.8.2015 12:59
Podla mna mu proste drbe.
|
|
Re: tha od snowdena
Od: chudák-lúzer-socka-žebrák
|
Pridané:
5.8.2015 13:21
však z toho dochádzania na montáže nekde do rakúska, či čiech, jako (aj na tamojšie pomery) dost slabo platený gastarbeiter, len jako voláký pomocný roboš, na občasné brigády, a fušky, každú chvílu niekde inde,bývaie po cigánskych a robošskích ubytovniach a unimo-bunkách,
..to by z takej sračkovice zrachotilo fakt takmer každému..
|
|
Re: tha od snowdena
Od: Zweistein-Dreistein
|
Pridané:
5.8.2015 13:22
:( ;( :/(
|
|
Re: tha od snowdena
Od: edghar
|
Pridané:
5.8.2015 13:26
Tak taky aspon pracuje. Hento mi pripada ze proste len kritizuje a nadava kade len chodi. Takyto ludia ti uplne zdvihnu naladu, pre nich je vsetko nahovno. Ja sa im cudujem, vsak ked je vsetko na hovno a aj bude, nech idu inam alebo nech sa proste streli do hlavy a vsetko si tym ulahci.
|
|
Re: tha od snowdena
Od: GustikPiestany
|
Pridané:
5.8.2015 13:28
no, ulahcilo by to zivot vela ludiem, keby si ty a tebe podobny prestali na socialnych sietach, forach a inde vypisovat neoliberalnu propagandu.
na tvojom mieste by som si premyslel business model toho celeho, lebo verit tomu uz aj tak nikdo neveri, preto vsetci utekali do narucia slobodnemu vysielacu, lebo su tak znechuteny z mainstreamu a na facebooku ich cakali ti isty hrdinovia akkurat pod inymi nickmi a menami a portalmi a kadejakymi inyma marketing nastrojmi.
|
|
Re: tha od snowdena
Od: edghar
|
Pridané:
5.8.2015 14:56
Musim ta sklamat. TV nemam na fb mam iba messegnera a ziadnu propagandu nesirim. Som sportovec, programator. Len mi je smutno z ludi ako ty, co za vsetkym hladaju len konspiraciu. Mam iny nazor - pozitivny pohlad na svet a uz som podla teba plateny za komentare. Akokolvek by si sa mal a cokolvek by si robil stale by si nasiel len konspiracie. Tj uz ta necham, ocividne nie si celkom ok :)
|
|
Re: tha od snowdena
Od: milan1.1
|
Pridané:
5.8.2015 17:21
Si teda dobrý ťuťko
|
|
Re: tha od snowdena
Od: ermin
|
Pridané:
6.8.2015 8:34
ked sa chcem zamestnat ako brigadnik na vypisovanie prispevkov, kde sa mam hlasit?
|
|
Re: tha od snowdena
Od: GustikPiestany
|
Pridané:
5.8.2015 13:36
a aby som nezabudol:
kapital je premiestnitelny. to znamena, ze ked sa (doteraz) vplyvnym ludiem nepodari kupit si "doveryhodnost" mediami, ako TV, rozhlas, tlac, tak budu hladat ine sposoby sirenia svojej propagandy. mozno prave ta firma, u kerej pracujes s pisanim tych tvojich uzastnych prispevkov je prave jedna z nich, ktora sa ponuka na "riesenie" takychto problemov. na dosiahnutie "mladej generacie" na "socialnych sietach" a "alternativnych kanaloch". preto ten business model doteraz dobre fungoval. pomaly ale ludie si zacinaju uvedomovat, ze su aj na internete klamany, tak ako boli vzdy klamany mainstreamovyma mediami, tak potom si zas bude moset niekdo vymyslet nejaky business model, ako odpovedat na to a "vytvorit par pracovnych miest".
|
|
Re: tha od snowdena
Od: GustikPiestany
|
Pridané:
5.8.2015 13:26
mhm, takze preto radsej vypisujes propagandu furt s inym nickom, lebo sa bojis, ze by si inak skoncil ako slabo placeny pomocnik. hmm...
|
|
Re: tha od snowdena
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
5.8.2015 14:06
Prestaňte sa hádať chalani :-/ pustila sa mi z vás krv z nosa :(
|
|
Re: tha od snowdena
Od: chocholusik2
|
Pridané:
5.8.2015 14:12
Si nejaky precitlively. Ved nechaj deti nech sa hraju.
|
|
ze by vec
Od: Mr X
|
Pridané:
5.8.2015 12:33
mam pocit ze s tymi solarnymy člankami to je ako stymi novymy bateriami
|
|
Re: ze by vec
Od: asi_ne
|
Pridané:
5.8.2015 13:27
myslis tie co su velke ako kufor s vahou okolo 50kg?
|
|
Re: ze by vec
Od: -...-
|
Pridané:
6.8.2015 1:41
každý rok efektívnejšie ale v praxi sa používa stále stará technológia
|
|
potiahnutie
Od: jajacik
|
Pridané:
5.8.2015 12:47
Vyskusam susedovi potiahnut solarny panel, som zvedavy ci premeni aj to infra svetlo... :)
|
|
Re: potiahnutie
Od: trololoman
|
Pridané:
5.8.2015 13:42
A sused ti potom jednu poriadnu natiahne a premeni zivu hmotu na nezivu.
|
|
Re: potiahnutie
Od: .em
|
Pridané:
5.8.2015 14:43
... alebo ho premeni rovno na infracervene ziarenie
|
|
Re: potiahnutie
Od: hmotus
|
Pridané:
5.8.2015 17:52
Tou nezivou hmotou myslis modrinu alebo co? Levo vsetko to je zive. To malo byt vtipne?
|
|
Re: potiahnutie
Od: sused123
|
Pridané:
5.8.2015 22:53
Tou nezivou hmotou mysli ako mrtvolu zakopanu u suseda na zahrade, v plytkom hrobe...
|
|
technologia balsaja
Od: prdlajs
|
Pridané:
5.8.2015 12:51
Hmm, selenid olova. Vacsiu chutovku uz ani nemohli vybrat. Nestaci, ze si v mene ekologie zasierame zivotne prostredie ortutovymi ziarovkami, treba do ekomixu pridat aj olovo, nech pokrocime na dalsiu uroven. Pokrok nezastavis.
Nastastie toto v EU nebudu moct pouzit, lebo olovo a jeho zluceniny su vo vyrobkoch zakazane. Aspon jedna z mala veci, na ktore je dobra byrokracia EU.
|
|
Re: technologia balsaja
Od: boss bossov
|
Pridané:
5.8.2015 18:00
Asi z fachu nebudes...
Bezny cín v elektronike hociakeho druhu (od vietnam hodiniek po riadiacu elektroniku) bol od vynajdenia dps v zlozeni Sn60Pb40. Desat ci kolko rokov, neviem si spomenut, plati norma EU o pouzivani "bezolovnateho cinu",, teraz skus premysliet kolko olova v zemi tvori povyhadzovana elektronika od cias ruskych Tv prijimacov velkosti skrine...
|
|
Re: technologia balsaja
Od: huanggg
|
Pridané:
6.8.2015 6:28
v porovnani s ortutou je olovo v pohode, recyklacia je naozaj fungujuca a ked sa ti rozbije autobaterka tak nedychas vypary tazkeho kovu ako je to pri ziarivkach
|
|
Re: technologia balsaja
Od: esad
|
Pridané:
6.8.2015 8:43
hlavne ze EU urobila vynimku pre zdravotnictvo, armadu a napriklad aj olovene baterie, kde v jednej baterii je tolko olova, ze jedna bateria zamori prirodu viacej ako tony a tony elektroniky.
Nevyhoda bezolovnatej pajky je aj znizena zivotnost elektroniky.
EU logika.
Ziarivky su este ziarivejsi priklad tejto logiky.
|
|
Re: technologia balsaja
Od: hrrr
|
Pridané:
6.8.2015 14:05
Ako spotrebitel s tebou suhlasim -> nizsia (fyzicka) zivotnost elektroniky = nevyhoda.
Ako obchodnik s tebou nesuhlasim.
Ako ekonom s tebou vobec nesuhlasim.
Rozumieme si, vsakze?
|
|
Re: technologia balsaja
Od: boss bossov
|
Pridané:
6.8.2015 19:38
Tiez zalezi kto elektroniku vyrobi... Videl som ROHS telefony fungujuce denne viac nez 6 rokov... Jeden 'docent' tvrdil ze bezolovnate pajky vydrzia dva roky a kupuju sa nove...
Dalej, zdravotna technika, armada a ine vynimky... Spajka s olovom sa lepsie pajkuje, teda rozteka na urovni dosky spojov (THT...), nevyraba resp vyraba omnoho menej nez Pb-free studene spoje, s tym je spojena funkcnost vyrobku... Atd atd
|
|
Re: technologia balsaja
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
5.8.2015 21:15
no neviem z coho mas elektrody v autobateriach....
|
|
Re: technologia balsaja
Od reg.: egdhar
|
Pridané:
5.8.2015 22:41
Mozno ma teslu :P
|
|
Re: technologia balsaja
Od: baGoLo
|
Pridané:
6.8.2015 8:56
Ja to zasa až tak tragicky nevnímam.
Zatiaľ to nejde do masovej výroby. Podstatné je, že dokázali nanotechnológiou vyrobiť materiál, ktorý (pravdepodobne) len povrchovou aplikáciou dokáže zmeniť vlnovú dĺžku svetla tak, aby sme ho vedeli lepšie energeticky využiť.
To, že sa im to najskôr podarilo s olovom, je len začiatok.
Je len otázka času, kedy to niekto následne *domyslí* a urobí bez olova. Veď aj prvý rontgenový prístroj ožaroval ľudí asi 1000 násobne v porovnaní s tým, čo máme dnes.
|
|
xxxxxx
Od: xxx12
|
Pridané:
5.8.2015 13:07
Pockaj ked zacne platit trans-atlanticka dohoda, to budes mat uz celu EU byrokraciu v riti, USA zahltia nas trh so vselijakym bordelom.
|
|
Re: xxxxxx
Od: quix_
|
Pridané:
5.8.2015 13:25
A teba to tie svine donutia kupit..
|
|
Re: xxxxxx
Od: stoneage
|
Pridané:
5.8.2015 13:55
Tomu ver lebo nič iné nebude
|
|
Re: xxxxxx
Od: assasa
|
Pridané:
5.8.2015 14:01
v skratke trans atlanticka dohoda prepise zakony ktore su teraz platne na slovensku a v EU, npr na novom zelande je teraz neplatny softwarovy patent po dohode uz bude musiet platit, v eu mozes dovazat iba urcite GMO potraviny po dohode bude EU musiet povolit dovazat vsetky co su na trhu
|
|
titulok
Od: Majky002
|
Pridané:
5.8.2015 13:56
Potiahnutie solárnych článkov našimi kakaovými spoluobčanmi umožní premeniť premeniť ich na ľahko zarobené bubáky.
|
|
Re: titulok
Od: dilino Majky002
|
Pridané:
5.8.2015 22:47
dalsi dilino, ktory ked nevie co povedat k veci, spomenie iba ciganov ako kradnu...ale ti, ktori to umoznia, zadotuju, zakonom osetria, nas okradnu viac, ako o 10 ton srotu, na take nieco si nepomyslel???
|
|
Idem si tiez potiahnut:)
Od: zasa idze
|
Pridané:
5.8.2015 14:12
Diky za clanek, to bude ve vyrobe MOZNA za kolik let, pokud to prezije stav experimentu?
|
|
to je toho
Od: w34wq4eq
|
Pridané:
5.8.2015 14:51
letanovcania dokazu premenit na infracervene ziarenie cokolvek, co potiahnu :-)
|
|
Trochu inak.
Od: Japster
|
Pridané:
5.8.2015 16:46
Rečičky...
Viditeľné spektrum žiarenia má percentuálne podstatne väčšie zastúpenie ako okrajové frekvencie. A ďalšie, spotreba niekoľkých fotónov na jeden energetickejší...
No snívajte s nami. Nikto nerozumie ako je v pôvodnom znení myslených tých 30%. To sa na celkovej energetickej účinnosti fotovoltaického panela zúčastní možno ak 1-2%...
|
|
Re: Trochu inak.
Od: jsdf
|
Pridané:
5.8.2015 18:33
Tých okrajových je práve menej, ale s vyššou energetickou úrovňou...
|
|
Re: Trochu inak.
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
5.8.2015 18:53
Akože infračervený fotón s vyššou energetickou úrovňou ako viditeľný? To by som si pozrel :-)
|
|
Re: Trochu inak.
Od: ondrej679
|
Pridané:
5.8.2015 20:57
Kazdy dialkovy IR ovladac ktory funguje aj cez den, len za fakt silneho slnka obcas "nedosiahne" na prijimac
|
|
Re: Trochu inak.
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
5.8.2015 20:58
A to s tým má čo? Tam je môže byť veľa infračervených fotónov, ale energiu majú vždy nízku -- veď inak by neboli infračervené.
|
|
Re: Trochu inak.
Od: edghar
|
Pridané:
6.8.2015 8:28
Vysvetlis mi prosim ta co si tym chcel povedat? Ako snazim sa napojit na astral cez svetelny stlp shambaly, ale asi mam blokovane cakry.
|
|
Re: Trochu inak.
Od: Júliuss
|
Pridané:
6.8.2015 14:03
Slnečné svetlo sa dá chápať ako statické a na vysielanie informácie sa používa nejaká frekvencia s určitou moduláciou. Má to výhodu okrem iného aj v tom, že sa to dá "posadiť na tú statickú úroveň svetla, preto ani pomerne slnečná miestnosť nemusí mať problémy s IR ovládaním.
|
|
Re: Trochu inak.
Od: hrrr
|
Pridané:
6.8.2015 14:15
Chalani, offtopic ale mozno mi naozaj poradite.
Ja osobne som fyziku nikdy zrovna nemiloval a pri teme svetla mi vzdy unika jedna pointa. Viete ma nasmerovat na nejaky rozumny zdroj (prosim nie utfg, nasiel som uz vselico ale nie pisane tak aby som tomu porozumel aj ja) kde by bolo vysvetlene -> ako je mozne ze pri svetle hovorime o akychsi fotonoch (casticiach) ale zaroven je svetlo vlnenie o urcitej frekvencii?
Fakt nieco "po lopate" v style http://dopice.sk/ejc Physics girl vysvetluje zrkadlovy obraz.
|
|
Re: Trochu inak.
Od: Doc. Španiel Srallo
|
Pridané:
6.8.2015 19:43
Ma predsa zcasti vlastnosti jednoho, aj druheho... Specificka zalezitost
|
|
Re: Trochu inak.
Od: edghar
|
Pridané:
6.8.2015 7:52
http://dopice.sk/eiU
Ono ked zratas co je mimo viditelneho spektra, tak zrejme dostanes udaje uvedene v clanku. Mas tam siroke spektrum IR od 780 - 3000nm, tj si nemyslim, ze je to zavadzajuce.
Kazdopadne musia to trochu zvelicit, aby sa toho niekto ujal. Mozes mat napad aky chces, ked to nikto nezrealizuje vo velkom, je to vacsinou k nicomu.
|
|
Re: Trochu inak.
Od: solarny panel
|
Pridané:
6.8.2015 13:13
podla toho grafu co si pastol, sa zda plocha infra ziarenia dopadajuca na povrch zeme celkom zaujimava .. okometricky uz len do 1000nm je to aspon 50% viditelneho ziarenia .. ak sa k tomu pridaju nejake straty, tak sa mi zda zlepsenie ucinnosti o cca 30% celkom realne ..
|
|
Re: Trochu inak.
Od: solrny panel
|
Pridané:
7.8.2015 8:42
a podla tohto http://dopice.sk/ejG (vlatne takmer identicky obrazok) je v infra pasme viac energie ako vo videtelnom spektre
|
|
Snazim sa pochopit
Od reg.: lacimir
|
Pridané:
6.8.2015 13:44
Neviem ci tomu rozumiem, ale ak premenili infraziarenie na viditelne svetlo, tak v podstate vyrobili materiál, cez ktorý sa budem mocť v noci pozerat a budem vsetko vidiet?
Nečo ako nočné videnie, ale bez použitia zdroja?
Vysvetlí niekto?
|
|
Re: Snazim sa pochopit
Od: sloarny panel
|
Pridané:
6.8.2015 15:35
v podstate je to tak ako si povedal, az na to ze (podla mna) intenzita infra ziarenia v noci bude tak slaba, ze intenzita premeneneho/transformovaneho "viditelneho" svetla bude mimo rozlisovaciu schopnost ludskeho oka, teda bez nejakeho zosilnenia to nepomoze ..
|