neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Na Slovensku sa vyrábajú zámky pre nový Tesla Model X

Značky: SlovenskoTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 29.7.2015


Automobilka Tesla Motors má dodávateľa aj zo Slovenska, keď pre jej nový pripravovaný Model X sa na Slovensku montujú dverové zámky.

Dodávateľom je podľa článku zrejme v jej podnikových novinách, ktorý sa dostal na verejnosť tento týždeň, japonská spoločnosť U-Shin s fabrikou v Košiciach. Server DSL.sk na to upozornil čitateľ, za čitateľský tip ďakujeme.

U-Shin dodáva podľa znenia článku zámky pre zadné dohora otvárané dvere s označením Falcon Wings. Zároveň dodáva aj viaceré ďalšie komponenty do dverí.

Podľa U-Shin je systém vertikálne otváraných dverí plne elektrický a otvárajú sa stlačením tlačidla. "Tento spôsob otvárania / zatvárania dverí je v automobilovom priemysle novinkou a preto je náročné zosynchronizovať všetky súvisiace systémy vrátane U-Shin zámkov," uvádza sa v článku.

Článok určený pre zamestnancov bol podľa znenia vydaný medzi aprílom a júnom, prvé dodávky boli podľa článku naplánované na jún.


Tesla Model X (foto: Tesla Motors)



Model X bude celkovo tretím modelom spoločnosti Tesla Motors, po roadsteri Tesla Roadster a aktuálnom modeli, sedane Tesla Model S.


Zadné dvere Falcon Wings na Tesla Model X otvárané dohora (foto: Tesla Motors)



Model X je SUV-čkom s pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý bude podobne ako u nového Modelu S v prevedení D zabezpečovaný dvomi elektromotormi, jedným vpredu a jedným vzadu.


Otváranie zadných dverí Falcon Wings na prototype Tesla Model X (video: Aaron Schildkraut)



Model X bol pôvodne predstavený už vo februári 2012 s plánovaným odštartovaním dodávok na začiatku 2014. Po niekoľkých posunutiach je aktuálne avizovaným termínom uvedenia tretí štvrťroku 2016.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

Pekne!
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

dufam, ze sa nerozpadnu a nespravia nam hanbu ;)
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Vies o tom, ze na slovensku sa okrem velkych automobiliek vyrabaju komponenty do takmer vsetkych znaciek? Jedna firma dodava komponenty pre MB, BMW, VW, porsche atd - specifikacie rozne, rozne linky, ale jedna budova.
Rozober si svetlo z mercedesa a uvidis made in slovakia ...

Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Tak, tak, ...
Aj u nas je jedna firma ktora dodava zasa palivove kryty do roznych známych svetových znaciek
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nové Zámky? :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Známy mi hovoril že robil vo firme kde sa vyrábali "polotovary" na pánty dverí pre všetky možné automobilky. Aj Lambo bolo medzi spomínanými.
A mimochodom minule som pátral po znaku čo bol vypálený na nových piestných krúžkoch do motorky, a dopátral som sa ku českému výrobcovi čo dodáva tesniace krúžky pre Volvo a bol ocenený za kvalitu... čiže nič zvláštne ale aj tak gratulujem
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

keby len...
na nasej rodnej hrude sa robi vela veci, prakticky autickami zijeme. za vsetko spomeniem len par: bloky motorov, hlavy valcov, olejove vane, prevodovkove skrine, brzdove systemy, kable/rozvody, potahy, listy...
zo znaciek - od kia po porsatko...

holt firmy si zvykli, ze ak chcu bohovo vysoku kvalitu za dobru cenu, treba sa ohlasit v nejakej slovenskej firme :o)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Taktiez nedaleko Kosic sa vyraba pristrojova doska pre VW a BMW (otackomer, tachometer a pod)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A v Čachticiach sa robia chladiče aj do tankov nie len pre vsetky auta na svete.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je pekne v prdeli, taketo dvere patria do segmentu drahych supersportov a nie do SUVcka. Tesla, zly krok.

https://youtu.be/IJIAOosI6js
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Z1QwCb http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

73kzpo http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozno je to len opticky klam, ale tie "kridla" vyzeraju otrasne.
Nedaj boh, skusit ich otvorit na parkovisku, medzi inymi autami, narazia o susedne auto a skoncili sme stara mama.
Mozno tak na americkych parkoviskach, urcenych pre ich xxxxxl tucne rite bude miesta dost.
.
Ale uspech nasej firmy ma potesil.
Ked pre nic ine, ludia v tej firme maju pracu, dufam, ze aj peniaze....


Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

aj mna "potesil" uspech nasich "monterov", nakolko, citujem:

"japonská spoločnosť U-Shin s fabrikou v Košiciach"

to k tym "nasim" :D
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Možno sa to zdá len mne, ale podľa mňa nezaberú viac miesta ako klasické krídlové dvere
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

btw - jak sa to tí japonci dozvědeli, že mám cihel.., ehm, montovňu zámkov... :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ushin je byvale Valeo z ust zamestnan, cov za 430 v cistom robis trojsmenku, su to presne ti co montuju zamky a klucky a kadeco. Ja som tam robil este davno na fiat 500 zamky potom som si uvedomil ze o tejto robotenie je zivot nasiel som si iny job
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na maps maju este na brane Valeo
http://dopice.sk/ecL
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ano, a fotka je z roku 2012.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pozri si nejaké video. Oni majú jeden kĺb navyše, čiže pri otváraní najprv idú rovno hore a až potom idú do boku. Inak povedané, kde vieš otvoriť normálne dvere, otvoríš aj toto
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Veď ich dobiehame, hlavne tí čo hrajú, že neznášajú McDonald's, takým ďakujeme.

http://dopice.sk/ecD


Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tesla sa mi nepáči a keď vidím tieto dvere tak fuj, humus :D Radosť to otvoriť v podzemnej garáži kde si aj hlavu idete tresnúť o strop alebo vzduchotechniku :D
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

ooops to nikoho v Tesle nenapadlo! Vyhodit vsetkych inzinierov! /s

Ak otvoris kufor, otvoris aj dvere - pozri video al. nepcj,

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pozri si to video. Pri otvarani im staci praveze malo miesta.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak my sme aka automobilova velmoc. Aj zamky na teslu sa tu robia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ved tej jednostranne zameranej, nediverzifikovanej velmoci sa i ja bojim, - ked prestane byt byt vyhodne pre tie automobilky byt u nas. To bude este len nezamestnanost...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na jednej strane je to tak. Na strane druhej okrem automobiliek tu mame aj ich dodavatelov. Automobilky ked sa zbalia, tak sa musia aj dodavatelia - a az potom zacne byt sranda.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ono, veľmoc... Ale za akú cenu? Žiadne dane, všetky možné úľavu (na ktoré samozrejme doplácame), vykorisťovanie zamestnancov pomaly ako v Číne...
To je príliš vysoká daň len za to, že môžeme povedať, že sme "skoroveľmoc"...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

A najhoršie je, že tam peniaze zaňuchali aj darmožráči z pracovných agentúr a práve oni často ľudí vykorisťujú.
Nie je neobvyklé, že kmeňový zamestnanec a zamestnanec cez agentúru majú plat 2:1 a to ani nespomínam ďalšie výhody znovu vyžerie len agentúra...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

... k tym "vsetkym moznym ulavam" a ulave na dani ... patral si vobec co to vlastne v preklade znamena ??? nezmanema to ze nebudu platit a budu mat free ako ty freewifi v kaviarni ... ide o to ze sa zaviazu vybudovat nieco v tej hodnote ulav a nemusia vrazit cash do statu ... t.j. nap. vybuduju niekde park, vysadia les, podporia nejaku skolu napr. dodaju meracie pristroje atd. takze nie je vsetko cierno biele ... a nakoniec my sme mala ekonomika to ti potvrdi kazdy ekonom, ak by sme nemali automobilky bolo by to nieco ine iny zdroj (prijmov, zamestnania, rozvoja,...) vzdy lepsie nech je praca nech sa trh hybe ako sediet na zadku a natahovat ruku statu a stat DAJ
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

"vybuduju niekde park, vysadia les, podporia nejaku skolu.."

Mas vobec predstavu o aky sumach sa jedna pri tych ulavach?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A vieš koľko stojí také zasadenie stromu? Geologický prieskum, dopad na životne prostredie, výkopove práce, furik manažment... :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"vzdy lepsie nech je praca nech sa trh hybe ako sediet na zadku a natahovat ruku statu a stat DAJ"
Určite súhlasím, len sa mi nepáči, že sa hráme na veľmoc. Veľmoc by sme boli, keby to boli naše podniky a všetky peniaze by zostávali doma.
Teraz je to práve naopak a keď si "nalejeme čistého vína", reálne sme len kvalifikovaná a šikovná lacná pracovná sila.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dali do Googlu vyhľadať Tesla a našli Česko-Slovensko ... kým si ten omyl neuvedomia, tak sa tu budú vyrábať tie zámky ...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

som si predstavil taky bojnicky zamok..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja visiaci zámok :-)
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Ja som si to predstavoval ako zamok diferencialu..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tú gramatyku sy zabyl
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Brat mi pred mesiacom poslal toto foto zo strechy fabriky v SF. Rozbehli to fak vo velkom.

http://dopice.sk/ecC
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To mi pripomína jednu nemenovanú fabriku pri TN na LCD TV. Keď dostali dotáciu tak to zatvorili...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To je tak keď tam naviezli technológiu na výbehové typy monitorov a nebolo ju možné transformovať na nové typy, čím fabrika prišla o zákazky a nemali peniaze na novú technológiu. Len stále nechápem prečo to celé postavili na zastaralej technológii...

To je ako keď v NM postavili, aj za štátne, fabriku na výrobu CD/DVD v čase keď predaj začal prudko klesať, nakoniec výrobu CD zrušili a začali vyrábať lacné a veľmi nekvalitné LCD/LED televízory pre rôzne retazce (Lidl, Tesco...) a značky ktoré nemajú vlastné fabriky (Blaupunkt)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A co je ako na tom nove? Mercedes Mclaren ma tiez dvere otvarajuce sa dohora, ale podstatne lepsie premyslene, lebo pri otvarani nepotrebuje miesto okolo, vsetko elektricky. Zadne kufrove dvere sa elektricky otvaraju na mnohych autach uz viac ako desat rokov, to iste plati pre elektricke dotlacenie/potvorenie beznych bocnych dveri. V com teda spociva ta novinka?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

v tom, že aby to nezaberalo veľa miesta do strany, majú v sebe jeden kĺb navyše, vďaka ktorému idú najprv rovno hore a až potom do boku. Pozri si video otvárania
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na videu to vyzerá dosť vachrlato. Ale ok, je to prototyp.
Inak účelom je samozrejme to, aby amíci z toho odpadávali a hovorili "waaaau, lukedyys". V modeli S na to slúžil ten neuveriteľne lagujúci tablet na prístrojovke.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

lagujuci nelagujuci, ja som skusal a bolo to celkom ok, mozno nejaka alfa verzia lagovala. co je ale podstatne to auto a jazda v nom je najmenej lagova siroko daleko naokolo. asi najdynamickejsie seriovo vyrabane auto, supersporty sa mozu ist hambit. a to je akoze rodinny sedan.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

no nova verzia D ma kratsi cas zrychelnia na 100km/h ako proshe carrera turbo S (kde je už takmer rovnaka cena)

akurat to porshe streba dopovat 15l benzínu na 100km

bol som na skusobnej jazde a neskutocne nieco, ovladatelnost, zrychlenie, pohodlie, miesto vo všetkom vyhraáva na superšportom a pritom ako hovorí kolega vyššie je to rodinný 7 miestny auták
Odpovedať Hodnotiť:
 

Otrasne to vyzerá a s autom to už onedlho nebude mať nič spoločné... Možno ešte plechovicu...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

snáď predýchajú, keď si ho zrovna ty nekúpiš
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a nabuduce tu bude clanok ze vyrabame hajzel papier pre nemcov ? :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Aj pre finov :-), podla toho kde :-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Hmm, som sa tesil ze si precitam o slovenskej firme co nieco dosiahla.
Bohuzial.
Inak takychto clankov o tom co vsetko sa vyraba na slovenksu zahranicnymi firmami sa daju napisat knihy.
Problem je ze know how je zahranicne, a zisk tiez. Cim nehovorim ze som proti tomu, len ze hrdost to vo mne nebudi.
Redakcii ale mozem dat typ na firmu Ximea. Zistite co oni robia a komu dodavaju.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak my mame napríklad Eset, aj keď je to... no, proste Eset. Na druhú stranu, ktorá firma to dotiahla u nás takto ďaleko?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

napr. Dalašské polovodičové závody nár. podnik, odštepný závod Kežmarok
Odpovedať Hodnotiť:
 

na druhej strane, väčšinu nákladov firmy tvoria výplaty a výplaty ostávajú tu, čiže nie je to úplne jedno. Navyše kto vie koľko z ich ostatných nákladov tvoria platby slovenským firmám a možno sa dostaneme ku tomu, že 70% ich obratov ostáva tu, 30% ide preč. Tak isto je to aj s rozdelením práce - kapitál a know-how sú čínske, no práca ľudí je Slovenská, čiže opäť možno 30% ku 70%. Nie je to to isté, ako byť hrdí na Slovenskú firmu, ale stále lepšie na Slovenskú pobočku, ako na nič :)

Odpovedať Hodnotiť:
 

No, tak to si asi nedal dobrý príklad, lebo ten podnik pôvodne založili bratia Rusi, keď im „poradcovia“ zo Západu rozvrátili dŕžavu.

Mimochodom, podľa mňa je scestné „pri byť hrdý, že som Slovák“, ak som sa o tú slovenskosť nijako nezaslúžil, ani nepričinil.

Bohužiaľ... neviem, prečo by som mal byť hrdý na svoju národnosť len preto, že niekto iný tej národnosti niečo dokázal.

Na druhej strane... už celkom chápem pocit, keď sa niekto musí „hanbiť za to, že je Slovák“ – lebo po tých Kazigrafových výšplechoch okolo Grécka aby sa človek plaziť kanálmi musel... lebo bežným ľuďom na dovolenke nevysvetlíte, že nie všetci sú u nás skorumpovaní psychopati, len tí, čo majú moc, ktorú neovládajú a s ktorou nevedia zaobchádzať...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prečo vlastne ten hype okolo tesly?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár