neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Automobilka zvoláva kvôli hacknuteľnosti cez Internet až 1.4 milióna áut

Značky: dopravahackovanie

DSL.sk, 24.7.2015


Automobilka Fiat Chrysler dnes oznámila bezpečnostné zvolanie až 1.4 milióna svojich automobilov na americkom trhu v reakcii na informácie o ich hacknuteľnosti cez Internet zverejnené tento týždeň.

Ako sme detailne informovali v tomto článku, dvojica renomovaných bezpečnostných expertov Charlie Miller a Chris Valasek zverejnila tento týždeň informácie a demonštrovala úspešné hacknutie amerického minuloročného modelu Jeep Cherokee.

Do systému vozidla sa experti dostali cez jeho mobilné pripojenie zabezpečujúce funkčnosť internetovej konektivity Uconnect, následne boli schopní prepísať firmvér čipu palubného zábavného systému a získali prístup ku kritickým systémom vozidla ako sú brzdy, motor a riadenie. Dvojica bola schopná na diaľku vypnúť motor, pri nízkej rýchlosti znefunkčniť brzdy alebo pri cúvaní točiť volantom.

Na rozdiel od doterajších útokov tento útok nevyžaduje fyzickú blízkosť pri vozidle a hacknúť je ho možné cez internetovú konektivitu zabezpečovanú mobilnou sieťou Sprint. Identifikovať vozidlá so zraniteľným systémom, zisťovať ich polohu, VIN a hackovať ich bolo možné po zakúpení si bežného internetového pripojenia od tohto operátora.

Na základe skenu IP adresného rozsahu siete Sprintu experti odhadli počet zraniteľných vozidiel na 471 tisíc, Fiat Chrysler ich sťahuje ale až 1.4 milióna. Či bolo u všetkých sťahovaných modelov možné úspešne preniknúť do systémov vozidla a ovládať kritické systémy nie je jasné, keď experti vyvíjali svoje exploity a útok len pre Jeep Cherokee.


Hacknutie Jeepu Cherokee cez Internet (video: Wired)



Postihnutými sú v každom prípade podľa dnešného oznámenia okrem Jeep Cherokee a Jeep Grand Cherokee aj modely MY Dodge Viper, Dodge Challenger, Dodge Durango, Dodge Charger, MY Chrysler, Ram a Ram Chassis Cabs.

Fiat Chrysler podľa dnešného oznámenia, zrejme v spolupráci so Sprintom, uskutočnil vo štvrtok opatrenia na úrovni mobilnej siete, ktoré blokujú vzdialený prístup do "niektorých systémov vozidiel". Či je blokovanie úplné, ako je realizované a či definitívne znemožňuje akékoľvek útoky nie je jasné.

Automobilka vydala už pred zverejnením informácií o hacknuteľnosti softvérovú aktualizáciu, ktorú si musia zákazníci nainštalovať z USB kľúča. Podľa textu dnešného oznámenia zvolávanie zrejme nie je skutočným fyzickým zvolávaním, keď Fiat Chrysler neinformuje o aplikovaní aktualizácie predajcami. Namiesto toho podľa oznámenia pošle zákazníkom USB kľúč s aktualizáciou, ktorú si budú musieť sami nahrať.

Podľa informácií automobilky modely automobilky pre európske trhy zraniteľnosťou netrpia, keďže nemajú zabudovanú internetovú konektivitu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži


Diskusia:
                               
 

vitajte v novej dobe. fiatu posielame kvety cez wifi. moze si ich vytlacit v lubovolnom modeli Jeep na 3D tlaciarni
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

dnes som v ďaka dsl ušetril 21tis eur a zrušil som objednaný freemont
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

"Podľa informácií automobilky modely automobilky pre európske trhy zraniteľnosťou netrpia, keďže nemajú zabudovanú internetovú konektivitu."

A v USA sa Freemont nepredava.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no dik teda, chcel som usetrit
Odpovedať Hodnotiť:
 

inak ani zranitelnostou netrpeli ani americke modely... Az ked sa na to prsilo
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze mozme cakat za chvilu z kazdeho bilbordu, TV , radia...
ESET car security
AVG fleet antivirus +
Kasperksy truck trojan remover

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na aku picu maju aj brzdy ovladane elektronikou? Nieco tak kriticke ovladat softwarovo...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Lebo tie autá vyvíjaju, kreslia umastený nerdi za počítačom a nie ľudia od "remesla"
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Ti umasteni nerdi urobili pocitac za ktorym tvoj kokotsky ksicht sedi.
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

Tak nech si robia ďalej počítače. Tu sa bavíme o autách. Tam keď sa niečo poserie tak ide mnohokrát o život.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Ked ti robos zle pozvara plech, tak tiez ide o zivot. Toho ako potom nazves?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Autá už nezvárajú ľudia ale automatizované stroje: príde plech, druhý plech a tretí robot to pozvára jedným ťahom,
videl som, počul som, je to až moc hlučné,...
Iba čo sú prototypy, nesériovo/mlosériovo vyrábané, alebo opravy to robia ľudia,...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

a toho robota navrhol kto? nejaký roboš alebo zrovna ten umastený nerd od počítača?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

:D Hádate sa tu o tom, čo vôbec neviete ako funguje. Pracujem v automobilovom priemysle už vyše 10 rokov (oblasť zabezpečenia kvality). Autá sa síce montujú za pomoci robotických nástrojov, ale všetky komponenty (ktoré sú mimochodom kritické) sa vyrábajú všade po svete ľuďmi. Na finálnu montáž by sa mali dostať len konformné diely ( čiže v súlade so špecifikáciou).
To, kde sa stala chyba má vždy oveľa viac dôvodov...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

qsm alebo na linke?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dobré ráno, v roku 1978 BOSCH presadil prvý mechatronický systém ABS, čiže ovládaný elektronicky, ďalej je tu EPS, tiež elektronické a v najnovších autách aj asistent núdzového brzdenia. Pochybujem, že máš auto, na ktorom sa nedajú brzdy vyradiť hacknutím elektroniky.
Tým nemyslím cez priamo cez internet, tu asi dosiahol jeep nový level idiocracie.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Ale vole, ked ti prestane fungovat ABS, tak to este neznamena, ze ti prestanu fungovat komplet brzdy predsa... To si trosku mimo.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

... toto už nedám, sorry, nemám špeciálnu pedagogiku.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

Aha, takze pan specialny pedagog si mysli, ze vsetkym tymto zufalcom co im nefunguje ABS (http://dopice.sk/ea9), tak im nefunguju komplet brzdy? Facepalm.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Trosku si nastuduj teoriu, ked prax uz nejde. V 95% pripadoch ABS nikdy nepouzivas, jedine mozno tak v zime alebo na strku, ked sa moze lahsie zablokovat otacanie kolies. Alebo mi chces tvrdit, ze kazdu krizovatku vybrzdujes nadoraz?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ved o tom je ABS!
Ze Ti za istych okolnosti "prestanu fungovat brzdy!"
Cize staci, ak zmeni algoritmus a prestanu brzdit uplne, resp. budu budu mat brzdny efekt tak 20%.
Ide len o to, ake zlozite to bude a ci budem musiet sa dostat do riadiacej jednotky a pod.
Ak uz mam ten SW/FW hotovy, tak je to na 1-5 - max 20'.
Proste "flashnutie".
A napr. ti to mozem spravit v servise, lebo si bohaty a sukam tvoju zenu.
A Ty vyjdes vonku - vsetko OK - a o 20sekund al. polhodku uz nie a si v ...

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Koľko odborníkov na všetky možné oblasti sa tu vždy stretne, že?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

A hlavne takych mudrlantov a vsevedov ako ty.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A nie vobec nexistuju ako zaznamy o zmene firmware v riadiacej elektroniky.

Pouzivaj tu sprostu vec na krku trochu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

? a čo tak favorit z 1991 =D ten skús hacknúť,
ani ABS ani posilňovač riadenia, len nekrytá poistková skrinka
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...lebo self parking system. Preto.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj to, ale pre beznejsie ucely je to pre potreby adaptativneho tempomatu, adaptativny je ten radarovy, ktory vie aj drzat odstup, ten zasahuje ako do brzd, tak radenia pri automate, tak rychlosti, tak plynu. Adapatativny tempomat nie je nic vynimocne ani v autach strednej striedy, bezna priplatkova vybava.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak a este si preloz do slovenciny, co si nasiel na Googli, a az potom nieco hovor.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

a co taky asistent rozjazdu do kopca? myslis ze tam sedi sktiatok a drzi lanko 30sec aby si pri spusteni spojky a pridani plynu nenacuval do auta za tebou?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A preco, ked sa daju heknut cez internet, ich aj cez internet neapdejtnu? :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mozu poziadat o patchnutie tych hackerov. Neviem si predstavit, ze by microsoft robil zvolavacky pre pc. ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

trosku blby priklad ale prvy napad dobry
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Neviem si predstaviť widle v aute. M$ je veľký špecialista, určite by sa potreboval reštartovať po aktualizáciách práve vtedy, keby som prechádzal cez pezinskú babu, na pár minút mi znefunkčnil volant a sústavne ma upozorňoval, aby som nevypínal motor, pretože windoze sa aktualizujú.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Ak je to firemne auto, tak to zvladne. Ako kazde ine terenne auto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najlepsie terenne auto je firemne auto.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Staré dobré Škodovky, Trabanty a Lady. Žiadna elektronika, opravy bez problémov svojpomocne v garáži, aj základnou sadou kľúčov a šróbovákom. A ak to nešlo, zobral si si väčšie kladivo...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

jj, vsetky menovane nebrzdili by default :)
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Z dnešného pohľadu keď je šofér rozmaznaný z ABS,ESP,XDS a iných asistentov (opel -> asistent jazdy z kopca WTF???) tak áno, dá sa povedať že nebrzdili. Lenže vtedy keď nebolo nič lepšie tak brzdili primerane. Vtedy aj šofér pristupoval k autu a k jazde autom trocha inak ako teraz. Priznám sa že keď som po dlhej dobe presadol do auta bez posilovača a "pomocnej elektroniky" tak som už mal problém a určite to nebola tak komfortná jadza ako v mojom novom aute..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty tomu lovencinovi ale nakladas.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Hej opravy bez problemov no ceste. Dvakrat-trikrat len pocas cesty smerom na Balaton.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Teraz by to bolo len raz lebo by si to auto pri ceste neopravil.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ale opravil, videl som jednu pani s mercedesom ako dostala defekt a vymenila rezervu holými rukami iba pomocou mobilu. Zavolala asistenčnú službu, došlo také malé áčko a chalan jej to za päť minút prehodil. Šikovná baba, ja si vždy zababrem ruky, ona sa ani nespotila.

Mimochodom, táto služba je skoro v každej poistke ale vraj keď volá chlap, tak sa na teba vyse*ú, neviem, v živote mi nikdo nevymieňal rezervu, na to som príliš ješitný.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Defekt nepovažujem za poruchu auta.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To je fajn ale pointa bola, že tá pani s mobilom vie opraviť všetko, ak to nedokáže na mieste, preloží si šminky do náhradného vozidla a pokračuje na Balaton.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som porozumel. Isto chápeš aj ty tomu že dnešné autá sú tak komplikované že prakticky sú na mieste neopraviteľné. Napr. ak by na mojom aute prestalo svietiť predné svetlo tak som v <> lebo s LEDkami by som neurobil vôbec nič.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak pokracuj nabuduce v jazde, ked ho dostanes. Ved to nie je porucha.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

vsak run flat pneumatky existuju :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak si to zhrnme.
Vsetky auta su na kokot.
Pod akymkolvek clankom je minimalne 10 slovacikov co su odbornici co by spravili lepsie toto a tamto.


Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

hmm hmm hmm to okno vyskocilo samé niekto nás hekol :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Pomaha na to silna davka valia, a 5 dni v kazajke v ubytovacom zaradeni v prirode hned za Pezinkom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

otazka znie, preco su tieto systemy (brzdy, volant) vobec prepojene s internetom? to je drahsie umiestnit do auta 2 oddelene pocitace ako riesit patche?
PC1: GSM, GPS, senzory, prva pomoc, ...
PC2: ABS, volant, ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ono tu podla mna nejde ani tak o nasu ne/bezpecnost ale o tichu dohodu medzi law enforcement a automakermi o ovladatelnosti aut... predstav si kolko nahanaciek tym usetria, ked auto odstavia jednym klikom...
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Skor je to bezny evolucny vyvoj asistentov, kazdy asistent suviaci ci uz z bzdenym, rozjazdom, trakciou, rozdelenym pomerov nahonu medzi jednotlive kolesa a napravy, plynulostou, rozostupom, drzanym pruhu atd. potrebuje zasahovat do vsetkeho co suvisi s ovlanim auta. Nic ine by som za tym nevidel, aj ked sa to v buducnosti moze pouzit aj na pripadne odstavovanie, ale pociatocne dovody boli ine.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Skor ide o to, co vidno dnes vsade a na kazdom kroku - setrenie na vsetkom a za kazdu cenu. Lebo inak by manzelke sefa automobilky dnes uz nevyslo na novu kabelku od Vutoooona.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nepozeraj toľko amerických filmov , lebo potom nerozlišuješ medzi fikciou a realitou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ignorance is bliss...
Odpovedať Hodnotiť:
 

že niekto vypol všetky automatiky automatík a auto sa preplo do mamuál-modu a američania boli z toho v 3,14či ? Lebo každá automatika je projektovaná tak , že pri poruche sa prepne do bezpečného manuálneho modu .
Veď 90% / a možno aj viac/ američanov nie je schopné jazdi na aute s manuálnou prevodovkou .
A že voľakedy sa hodinky naťahovali , aby ukazovali čas , považujú za sci-fi.
Ale aj tak by som chcel byť taký ako oni , aj žiť ako oni , aj na hambáče by som si zvykol.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ked nie si uplny kokot tak chod do statov, oproti tej slovenskej diere vyjebanej je to raj. Len musis mat nato,co vacsina slovenskych buranov nema.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Zvláštne je, že všetci títo šťastní emigranti sa húževnato vracajú na slovenské fóra a rozdávajú svoje múdrosti. Nás neoje*eš, kamarát, večer potichu plačeš do vankúša ...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

lol, ta asi velmi zlostia amici co? zavidis im ich zenske s krivkami? serie ta, ze ty si musis zbalit minimalne 3 slovenky, aby si sa dostal na vahu priemernej americanky? alebo im zavidis feministky? tumblr-pice?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár