Do moderných áut sa môžu útočníci dostať hacknutím aj cez informácie vysielané digitálnym rádiom štandardu DAB.
Zraniteľnosť umožňujúcu takýto spôsob hacknutie moderných áut objavila britská spoločnosť NCC Group, informuje BBC.
Cez DAB sa môžu vysielať aj dáta, ktoré palubný zábavný systém vozidla zobrazuje na displeji. Podľa naznačení pre televíziu sa útočníci môžu do zábavného systému dostať a infikovať ho práve cez takéto dáta.
Z tohto systému sú následne často dostupné aj dôležité systémy vozidla.
Útok je možné zrealizovať pomocou vlastného vytvoreného DAB vysielača, ktorý môže byť hromadne účinný na viac áut v okolí. Potenciálne by bolo možné po hacknutí existujúcich oblastných alebo dokonca celonárodných rádií a podvrhnutí digitálnych informácií do ich vysielania infikovať naraz masovo vozidlá v celej krajine.
Na Slovensku sa nasadzovanie digitálneho rozhlasového vysielania ešte len začína, pričom Rozhlas a televízia Slovenska realizuje svoje experimentálne digitálne vysielanie v Bratislave v štandarde DRM+ a nie DAB.
NCC Group podľa svojich informácií pre BBC nikdy nezrealizovala kompletný útok na bežné vozidlo v cestnej premávke. Vo svojich laboratóriách ale hackla pomocou vlastného lacného vytvoreného DAB vysielača bližšie nešpecifikovaný zábavný systém a zároveň v inom prípade dokázala z tohto systému vyradiť automatický brzdiaci systém bližšie nešpecifikovaného vozidla. Oba útoky je možné podľa expertov spojiť.
NCC Group nezverejnila typ zraniteľných vozidiel respektíve palubných zábavných systémov, bližšie informácie plánuje zverejniť na augustovej hackerskej konferencii Black Hat.
Hacknutie Jeepu Cherokee cez Internet (video: Wired)
Informácie NCC Group prichádzajú len deň po tom, ako dvojica renomovaných bezpečnostných expertov Charlie Miller a Chris Valasek reálne demonštrovala hacknutie Jeepu Cherokee cez Internet. Ako sme detailne informovali v tomto článku, do vozidiel sa cez funkčnosť Uconnect pre internetové pripojenie vozidla dostali tiež infikovaním zábavného systému a reálne demonštrolovali vyradenie bŕzd, vypnutie motora a ďalšie možnosti kontroly nad vozidlom.
Sa musím smiať na všetkých čo sa nevedia dočkať "autonómnych áut" :D Čo nedržím v rukách pevne ja, tomu neverím. A keď vidím tieto nové autá pripojené na net tak mám dosť..
A mimochodom, kto nevie jazdiť autom nech chodí vlakom/autobusom
Ako pilot ides cez podstatne tvrdsie skusky, nez je vodicak na auto a musis vediet, ako vsetky systemy funguju (nielen ako sa pouzivaju) a co robit, ked vypadnu.
VFR by si mal v podstate byt schopny odlietat bez pristrojov, akurat so zapnutym transponderom (a ten nie je pre teba).
to je legitimne ale pokial nejazdis na aute starsom ako 40 ci kolko rokov tak mozes mat volant pevne v rukach ked si napr pri 130 na dialnici a zrazu sa pokazi ta zla zla elektronika a vypadne posilnovac brzd alebo riadenia s tym ze motor ide dalej. ozaj to ze motor je komplet riadeny elektronikou a pri pripadnej chybe by mohol napr zrychlovat a nezastavit, atd atd. aj s volantom a pedalmi mas auto plne v rukach iba pokial sa nepokazi elektronika/software riadenia. to iste je s autonomiou.
Ak takto berieš život tak sa ti čudujem že sa nebojíš vyjsť na ulicu a kráčať po chodníku.
Ak sa na aute pokazí niečo dôležité čo sa týka elektroniky tak ide automaticky do kritického režimu a motor sa zastaví-vypne.
Servo sa len tak samé od seba nepokazí šmahom ruky. Ak sa o auto trochu staráš tak vieš že niečo nieje v poriadku.
Brzdy, riadenie je dnes v drvivej väčšine stále mechanické. Respektíve ak sa pokazí trebárs BAS alebo ABS, servo... tak všetko pôjde len o dosť ťažšie.
A aká by už len musela byť náhoda ak ti naraz prdne servo, riadenie motora, BAS... a auto by sa stalo neovládateľným...
ak ti vypadne servo volant pojde tazsie, ale iba za predpokladu ze mas to stare dobre servo co len pomaha otacat tycou riadenia a nie tie nove cisto elektricke posilovace kde volant uz nie je ani mechanicky spojeny s riadenim na podvozku ;)
ak sa vyrobcovia snazia predavat "smart" auta co cakas? Ze vsetci budu kupovat ako slepe ovecky a nebude ich zaujimat bezpecnost systemov? Ked sa taky 2tonovy kolos stane neovladatelny tak ti stisne rit.
Mňa sa to netýka, ja mám poľské autorádio, ktoré sotva chytá analógové vysielanie a stráca signál po pár metroch, čiže sa dá používať iba na parkovisku.
No vidis, ja mam autoradio s navigaciou TNS600, ktore si povedalo, ze prestane fungovat na radioprijem uplne a tak mozem pocuvat iba audioCD, alebo navigaciu :) ... a to som nemusel ani kupovat poliaka, stacil mi japonsky sikmac so seriovou vadou (alebo skor fjucura? - kedze nove orig. radio je nechutne drahe)
Na to, ze to ma chudobnu vybavu (ani mp3 a video neprehra, iked ma DVD), je to predrazene radio, takze kaslem uz nan. Som tam nedavno namontoval suntoveho cinana, iked som musel kupit aj novy kus pristrojoveho panela pre neoriginalne 2DIN radia a redukcie na pripojenie. Teraz mi to hra aspon mp3 CD/DVD, kedze mi preistotu ukradli antenu :)) Toz, asi niekto pomyslel, ze ked mi nejde radio, antena by mi bola zbytocna.
No ja mam tiez to najzakladnejsie radio, ake sa dalo vybrat, ale aspon vie mp3 z cd (dvd neprecita). Vymenit sa tak lahko neda, pretoze nie je DIN a dosiel by som o tlacitka na volante, co v ziadnom pripade nemienim ;). Na pocuvanie radia som rezignoval dobrovolne, nielen ze tam pustali furt dokolecka same kraviny, este do toho kydali este vacsie tuposti, tak som skoncil na mp3. Nema ti byt za cim luto ;)
Re: dnes má meniny Oľga
Od: trololz
|
Pridané:
23.7.2015 16:42
Ty sa boj specialne upraveneho virusu ktory sa vola "kazetak". Je to v podstate obycajna chripka, akurat cielena na drzitelov kazetovych radii. Btw s servise ti nepomozu, ale na vrakovisku by mohli!
autá, ale už aj bicykle idú týmto smerom (nemám na mysli eBike). Na cestných bicykloch je elektronické radenie už dlho. Na MTB to začalo elektronickým nastavovaním tlmičov a vidlíc priamo počas jazdy podľa typu terénu. A teraz už aj na MTB je elektronické radenie, ktoré sa isto postupne pomaly rozširuje... A ak prídu namiesto mechanického serva bŕzd s elektronickým, tak to bude v prdeli :-D