|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak startuje skodovka v zime
Od reg.: wlade
|
Pridané:
21.7.2015 19:54
Stara dobra Skoda 120L :)
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: martincc
|
Pridané:
21.7.2015 19:59
Potom si spomen ked budes startovat za vlhka a tiez si spomen v zapche ked ti vyvre voda ty hipster :-D
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od reg.: Trolitel
|
Pridané:
21.7.2015 20:21
Potom si spomeň keď ti nepôjde ovládať auto a zabiješ sa aj s rodinou :)
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: Abcdefgh
|
Pridané:
21.7.2015 20:28
Install Arch.
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: Dez1der
|
Pridané:
21.7.2015 20:42
Moze mi niekto vysvetlit co je to ten arch?
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od reg.: ugo111
|
Pridané:
21.7.2015 20:55
Osekany Linux
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: huanggg
|
Pridané:
22.7.2015 6:24
Arch je linux, pri ktorom sa vam bez zdlhaveho citania manualu nepodari ani sformatovat disk, ale asi po roku ked uz vsetko nastavite podla chuti ziskate slusny system - pre lenivcov je tu Manjaro
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: neviem neviem
|
Pridané:
22.7.2015 7:32
Neviem, ja skusenost s nim nemam, spravujem a robim na debianoch. No arch ma kopu dobrej dokumentacie a kdejakych howto, ked nieco hladam, nie o konkretnom softveri/toole, ale napr. technologii, tak skor najdem na arch wiki ako na debianovej.
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: oNeDaL
|
Pridané:
22.7.2015 11:13
Souhlasím, Arch wiki patří k nejlepším. Ale v dávných dobách, kdy Arch byl na začátku skutečně bylo trápení nastavit ho tak aby všechno šlapalo.
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: žaba
|
Pridané:
22.7.2015 10:17
Netreba čítať manuál, stačí pár sekund na príslušnej Arch wiki stránke.
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od reg.: Trolitel
|
Pridané:
21.7.2015 22:52
http://dopice.sk/e7e
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: jabloko
|
Pridané:
22.7.2015 7:57
to bude asi
www.arch.sk ??
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: žaba
|
Pridané:
22.7.2015 10:22
Linux distribúcia s najlepším pomerom prispôsobiteľnosti a jednoduchosti ( hlavne vďaka Arch wiki ).
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: neviem meno
|
Pridané:
22.7.2015 11:24
Gentoo masochisti sa tu nenájdu? :D
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: calif
|
Pridané:
22.7.2015 12:34
obcas sem nazrieme, ked nieco mergujeme ;)
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
22.7.2015 9:25
potom si spomen ked sa ti 120ka zlomi na polovicu lebo zafukalo.
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
22.7.2015 9:29
Niekto to tu písal pri minulom článku so softovou chybou v Toyote. Na 120ke je najlepšie asi to, že pri čelnom náraze ťa zabije motor.... ktorý je vzadu.
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: old
|
Pridané:
22.7.2015 10:27
na toyotu mi nešahaj, toyota to nebola, over si to
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
22.7.2015 11:40
"Výrobcom áut softvér nejde, Toyoty sa môžu počas jazdy vypnúť"
Minúta ticha za Toyotu...
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od reg.: raketa
|
Pridané:
22.7.2015 14:17
*ebat auta, podme sa bicyklovat
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: Japster
|
Pridané:
22.7.2015 22:12
A máš flashnutý najnovší firmvér v galuskách???
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od reg.: raketa
|
Pridané:
23.7.2015 2:13
spolieham sa na poctivu mechaniku
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: s4Gan
|
Pridané:
23.7.2015 10:34
Peter Sagan approved this comment.
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: Xicifuk
|
Pridané:
21.7.2015 20:56
Vysvetli mi niekto ako niekoho napadne k volantu pridat ozubene koleso a motorcek a cele to pripojit k Internetu. To musi byt extremne, extremne debilny/naivny clovek.
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: nemo22
|
Pridané:
21.7.2015 21:15
Posilovac riadenia ti nic nehovori co ? Zalezi uz len ako moc je ten posilovac "inteligentny", ale vzhladom na to ako dnesne auta su schopne "kecat" do riadenia, tak docela dost a predpokladam ze toto je tiez ten pripad kedze zatial im funguje prevzatie riadenia pri cuvani. Asi to auto ma nejakeho parking pomocnika kde podla cuvacej kamery, ked cuva blondynka, tak auto samo dorovnava riadenie.
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: neviem meno
|
Pridané:
22.7.2015 8:20
Posilovač riadenia má by hydraulika a nie elektromotory ktoré sa serú. Niektorí výrobcovia sa už poučili..
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: old
|
Pridané:
22.7.2015 10:40
iba tí, čo to nevedia doriešiť. Nemám skúsenosti s poruchovými elektromotormi v posilovačoch, ale s praskajúcimi tlakovými hadicami neúrekom
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: baron
|
Pridané:
22.7.2015 11:44
faktom ostava, ze v dobrom aute nema co elektricky posilovac co hladat - narozdiel od hydrauliky ma "nenulove" reakcne casy, co novinari radi nazyvaju "gumene riadenie" v pripadoch ked su reakcie prilis pomale
Maserati vie preco sa drzi hydrauliky zubami-nechtami
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od reg.: :BES:
|
Pridané:
22.7.2015 16:52
Ma to aj svoje vyhody, pri buracke sa mozes policajtovi vyhovorit na lagy.
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: LuCKy69
|
Pridané:
22.7.2015 9:44
Evidentne "vies" co je to posilnovac riadenia.
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: risototh
|
Pridané:
21.7.2015 21:39
Odpoviem ti... riadenie - posilovac riadenia - riadiaca jednotka - (firewall s dierami) - multimedialny system - internet
To prepojenie je dlhsie, ale akonahle existuje fyzicke prepojenie, logicke sa casom uz najde...
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: de-pejrak
|
Pridané:
21.7.2015 22:30
niekedy sa im nadava aj product manager
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: 3xo
|
Pridané:
21.7.2015 22:48
Jednoduchy sposob ako sa v buducnosti zbavit nezelanych ludi....
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: LuBorR
|
Pridané:
22.7.2015 13:32
Neide o posilnovac, staci parkovaci asistent ktory ti parkuje auto sam, teda aj toci volantom, jebnutizmus.... riadiaca jednotka by mala byt oddelena od vonkajsieho sveta...alebo dat lepsie heslo ako nbuser123
|
|
Re: Jak startuje skodovka v zime
Od: Blek
|
Pridané:
21.7.2015 20:59
Idealne auto pre tych s milenkami. Ked si u teba vysulozi auto, tak jej das tohto Jeepa. Ked zacne otravovat, ze aby si sa rozviedol, alebo kupil dalsi sperk, notebookom sa problemu rychlo zbavis.
|
|
frgrgrrgrgrgrgr
Od: ccxxcxcxcxc
|
Pridané:
21.7.2015 20:33
Keď mám bicykel s elektronickým riadením rýchlostí, tiež ma môžu hacknúť?
|
|
Re: frgrgrrgrgrgrgr
Od: qwerty/z
|
Pridané:
21.7.2015 20:43
ak ho mas sparovany s iphonom tak urcite
|
|
Re: frgrgrrgrgrgrgr
Od: a co ked
|
Pridané:
22.7.2015 12:00
A keď mám bicykel s elektronickým meraním rýchlosti, tiež ma môžu hacknúť?
|
|
uffff
Od: hokojoko
|
Pridané:
21.7.2015 21:09
To že mechanické tlačenie brzdy nemalo prednosť pred signálom z riadiacej jednotky ma dostalo.
|
|
Re: uffff
Od: tjnvle
|
Pridané:
21.7.2015 21:41
to veru aj mna. Tiez mam pomerne inteligentne auto (VW Golf VII s plnou elektronikou ktora sa tam dala narvat, vratane masazneho sedadla :P ) ale teda aj ked mi auto zacne samo brzdit, prip. pridavat (ci uz adaptivny tempomat, kolizny asistent, line asistent, park asistent, ...) akakolvek moja reakcia ma vzdy prednost pred elektronikou - napr pri automatickom nudzovom brzdeni ak zmacknem plyn, auto prestane brzdit a zacne akcelerovat (ak nespravim nic, samozrejme brzdi dalej a ak zacnem brzdit, tak brzdny ucinok sa berie z pedala pokial je silnejsi ako automaticke brzdenie - pokial je slabsi, tak nie, stale brzdi automatika a na pedali sa to prejavi tym ze je "makky" - tj. napr ho dokazem stlacit na polovicu bez toho aby som citil jeho odpor).
|
|
Re: uffff
Od: R cvrrdedmm
|
Pridané:
21.7.2015 23:58
To ze ma prednost je teraz, ale neznamena to,ze bude mat prednost ked ti auto hacknu
|
|
Re: uffff
Od: Hafinokok
|
Pridané:
22.7.2015 22:06
Samozrejme, ze ma prednost, to je logicke. Tak je to u KAZDEHO auta. Ale pokial ti niekto prehodi "priority" v riadiacej jednotke tak vsetko moze byt inak.
|
|
Re: uffff
Od: flink
|
Pridané:
22.7.2015 15:35
toto je standardna vec pri ABS, ESP a podobnych technologiach. Uz napr. pri ABS sa ti brzdna sila z pedalu umelo znizuje, aby si nezablokoval kolesa. Cize ked oblbnes elektroniku ABS, ona povoli brzdnu silu aby odblokovala kolesa uplne a auto prestane brzdit.
|
|
Qwert
Od: Boh1
|
Pridané:
21.7.2015 23:36
Hm, uvidíme, ako je zabezpečená Tesla S
|
|
Re: Qwert
Od: Femfjcb
|
Pridané:
21.7.2015 23:59
Tesla ma priamo Public Interface kde su vsetky Tesly online a mozes sa s nimi hrat
|
|
uz totu bolo
Od: b4e
|
Pridané:
22.7.2015 5:40
mi ten clanok pripomina scenu z jednehoho nemenovaneho film ked sa zotmie s brosnanom tam tiez hackol chevrolet a corkol diamant
|
|
teraz ma nasrali
Od: teraz ma nasrali
|
Pridané:
22.7.2015 7:51
teraz ma nasrali. Uz budu operacny system s pripojenim na net srat do kazdej ziarovky. A to som fanusik elektroniky a automatizacie. Uz sme tu poculi aj o hackovani lietadla, ten isty scenar: net, palubny zabavny system, elektronicke riadenie. Vcera som pozeral na cechoch letecke katastrofy, zase, nie 1.x, A320 s elektronikou mudrejsou ako pilot (nevravim, ze boli bez viny).
Najviac ma sere ten princip, ze jeden to zacne robit a ostatni po nom ako opice, takze clovek si uz nevyberie. Podobne ako s dizajnom softverov, jak grafickym, tak funkcnym. Napr. jeden povie, ze mame web 3.0 a postupne vsetci doseru svoje stranky (vid tatra aj mbanka). Jeden urobi dialkovo ovladane CAN a hned vsetci daju online kazdy pisoar.
|
|
Re: teraz ma nasrali
Od: teraz ma nasrali
|
Pridané:
22.7.2015 7:55
Inac, klikol som na reklamu, nech si dsl zarobi. Pozrite jaka stranka vysokej skoly: http://www.paneuropy.sk :D
|
|
Re: teraz ma nasrali
Od: fdsir
|
Pridané:
22.7.2015 8:44
Zda sa ti horsia ako Mat-Fyz? :-)
http://www.fmph.uniba.sk/ [copyright 2006]
|
|
Re: teraz ma nasrali
Od: teraz ma nasrali
|
Pridané:
22.7.2015 12:09
ano
|
|
Re: teraz ma nasrali
Od: zvuk vývin CTN
|
Pridané:
22.7.2015 11:52
A čo má akože byť, keď to TEBA serie? Mňa to napríklad neserie, mňa to teší. Rozhoduje väčšina, dopyt / ponuka.
|
|
...no DPC...
Od: baGoLo
|
Pridané:
22.7.2015 8:34
Si to predstavte...
Hackerská skupina z Afriky si vytvorí plán krádeží áut, vybuduje sieť čorkárov po celých US v stovkách až tisícoch a potom im len pošle koordináty a oni pohodlne prídu, sadnú do auta a odídu.
A všetci sú happy. :)
Ak toto nie je americký sen, tak už neviem, čo. :D
|
|
pokrok
Od: trololo
|
Pridané:
22.7.2015 9:05
od Willisa, symbolického vozidla 2. svetovej vojny, ktorým sa Jeep stal synonymom pre terénne auto, až po toto. Naozaj pokrok.
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
22.7.2015 9:36
toto ma na svedomi europska nazi unia
a to z dovodu, ze pozaduje eCall ci co, ked sa vyburam..
a ine koniny..
proste som za to, aby bolo CELE moje auto ciste OFFLINE..
|
|
Re: tamtung
Od: LuCKy69
|
Pridané:
22.7.2015 9:54
Minimalne zo zaciatku to urcite pojde urobit (aj ked urcite nie oficialne).
Neskor urcite zatlacia na to aby sa taketo auto (bez online rezimu) nemohlo ani pohnut.
|
|
Re: tamtung
Od reg.: Večný_študent_s_podtržníkmi
|
Pridané:
22.7.2015 9:55
Tak si kú také ktoré je celé offline. A ak sa ti nepáči tak si nekupuj nič. Nikto ťa do ničoho nenúti.
|
|
.....
Od: ext
|
Pridané:
22.7.2015 9:57
cele auto pripojene na net, ale aktualizaciu treba nahrat z USB kluca.. wtf?
|
|
Re: .....
Od: old
|
Pridané:
22.7.2015 10:56
aspoň niečo logické, snáď nechceš nahrávať podvrhnuté aktualizácie
Osobne by ma veľmi rozčuľovalo, ak by sa mohol niekto kutrať v softwéri môjho auta, prípadne ho ovládať. Maximálne by som toleroval obrazové, či zvukové upozornenia, rady...
|
|
ono im to dojde
Od: ______
|
Pridané:
22.7.2015 17:36
ono im to dojde, tak za 5 rokov, ze na jednoduche systemy im budu stacit automaty typu GAL, pripadne PLC, kde je jedna funkcia nadratovana na jednu ulohu a nebudu musiet debugovat systemy a platit drahych slovenskych programatorov :-) aby im odladovavali sw chyby na ktore pridu po x-rokoch na x-rozlicnych verziach sw na x-rozlicnych architekturach
---
stary dobry linux jeden program zvlada jednu vec
|