neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
V Nórsku si už každý tretí kupuje elektromobil

Značky: elektromobily

DSL.sk, 17.7.2015


V Nórsku bolo v prvom štvrťroku už každé tretie nové registrované auto buď elektromobilom alebo hybridom napájateľným z elektrickej siete.

Na základe svojej štatistiky o tom informuje analytická spoločnosť IHS.

Celkovo sa v tejto krajine, v ktorej je podľa IHS nákup elektromobilov zvýhodňovaný viacerými spôsobmi, registrovalo 8 112 elektromobilov alebo hybridov napájateľných z elektrickej siete. To tvorilo 33.1% všetkých nových registrovaných áut.

Najčastejším modelom bol Volkswagen e-Golf.

Druhou krajinou v poradí z ôsmich analyzovaných krajín bolo Holandsko s 5.7% podielom elektromobilov a treťou Veľká Británia s 1.2%.

Najväčší počet elektromobilov sa predal v USA, 14.8 tisíc. Najpopulárnejším modelom tu bol Tesla Model S.

V Nemecku, krajine s tradičnými automobilkami, tvorili elektromobily pri slabej štátnej podpore 0.6% kupovaných vozidiel. Najpopulárnejšími modelmi tu boli Volkswagen Golf GTE PHEV a Audi A3 PHEV.


Počet a podiel elektromobilov na registrovaných autách v Q1 2015, kliknite pre zväčšenie (tabuľka: IHS Automotive)



Zo sledovaných krajín sa počet predávaných elektromobilov znížil len v Japonsku, kvôli ukončeniu zvýhodnenia ich nákupu a preferovaniu konvenčných hybridných vozidiel bez možnosti nabíjania z elektrickej siete.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

A co na to rozvodna siet? :)
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

a co rozvodna siet na vyrobu benzinu ? napr ked by sa komplet vypol a zrusil slovnaft, kolko elektromobilov by za to mohlo byt nabijanych ? elektriky napr. na slovensku je dost aj na desattisice elektro aut.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Takže na niekoľko percent z celkového počtu? To by nám ten Slovnaft potom chýbal :)
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Nóri pília konár, na ktorom sedia.
Odpovedať Známka: -6.3 Hodnotiť:
 

nič sa neboj, aj keby sa elektromobilom jak darilo, tak ešte aspoň 10 rokov bude dopyt po rope stúpať a ešte aspoň 100 rokov sa bude ropa ťažiť, kým ju budeme vedieť plne nahradiť. Aj to tých 100 rokov mi príde optimistické.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Ropa sa nevyuziva len na benzin a naftu ma vela inych vyuziti, napr plasty a rozne ine chemicke vyrobky.

Kazdopadne v clanku vobec nenapisali, ake su dotacie od jednotlivych krajin. Keby neboli dotacie, tak cely a kludne ma opravte, neekologicky biznis s elektromobilmi by neexistoval.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

práve preto hovorím, že 100 rokov je optimistické. Keďže ropa je vyčerpateľný zdroj, raz nájdeme dobrú náhradu na všetky jej využitia, no v našom živote to nebude :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nezmysel. Ropa nie je vycerpatelny zdroj, pretoze sa neustale tvori. Sice tvori sa pomalsie ako sa cerpa, ale ropa tu bude dovtedy, kym Zem zostane Zemou.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To hej, len ci sa ju oplati tazit. Uz teraz je tazba a rafinacia enormne energeticky narocna. A bude to len horsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No väčšinou sú dotácie vo forme zľavy z dane, žiadne priamé peniaze.
Biznis s elektromobilmi by existoval (existuje napríklad aj na Slovensku, čo je chudbná krajina bez podpory elektromobility), len by zatiaľ netvoril 30% trhu :)

A čo sa týka ekológie elektromobilov, to je rozoberané nižšie :) Menej ekologickú vec, ako autá na spaľovací motor je problém vymyslieť, aj keby si sa snažil :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

1.5M barelov sa napriklad minie v saudskej arabii denne na odosolovanie morskej vody
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

zdroj?
dik
Odpovedať Hodnotiť:
 

uz mam


Saudi Arabia is looking to replace much of its domestic generation, based around highly polluting oil-fired generators and gas, with solar and nuclear. A leading Saudi company, ACWA Power, last week announced it would build a 200MW solar plant in Dubai for a cost of 5.84c/kWh, the world’s lowest price for large-scale solar.

http://dopice.sk/e4R

5eurocentov za kilowatthodina :D no pekne, ved tak nizko sa snad nedostanu ani jaslovske.. zaujimave
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dostať sa dostanú aj Mochovce, ale tí majú obrovských "tunelárov"...
A v noci si svietia sviečkami???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sadzba za odvod pre Národný jadrový fond 3,15 eura za megawatthodinu dodanej elektriny.

http://www.enstra.sk/index.php/novinky

0,315c z každého kwh ide na Mochovce.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

príliš veľký dopyt je sen každej firmy. Ako budú rásť elektromobily na cestách, tak bude rásť aj výroba aj distribučná sieť elektriny (aj zisky týchto spoločností, zatiaľ čo ropným spoločnostiam pôjdu zisky dole).
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

proti rakovině, astmatu a alergiím jedině dobře, jen je třeba omezit ty hloupé, uhelné elektrárny
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

no po Európe (vlastne všade okrem Číny) je drvivá väčšina nových elektrární iných, ako uhoľné. Väčšinou len dožívajú staré a ani tých nie je až toľko
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Ako do tohto spada Nemecko po tom, ako zacalo vypinat svoje atomove elektrarne?
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

že naďalej neotvárajú veľa nových uhoľných elektrární (ak vôbec nejaké)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A preto len za posledne tri roky spustili 6 novych ciernouholnych blokov s celkovym instalovanym vykonom 5452 MW a dalsie 3 hnedouholne bloky s vykonom 2740 MW (sledoval som len bloky nad 100 MW). A nie je to wikipedie ale z nemeckej obdoby URSO (Bundesnetzagentur), stav k 1.6. 2015.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Uhlie sa dá spaľovať ekologicky.
Ale nie v 20 ročnom kotli.
Plynové elektrárne znečisťujú ovzdušie minimálne.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Autá so spaľovacím motorom prehrievajú mestá.
100kw kotol každých 5m robí z mesta v lete peklo.

Uholná elektráreň tiež produkuje odpadové teplo, ktoré sa môže používať na ohrev vody pre domácnosti vykurovanie skleníkov.

Dokonca aj benzínová elektráreň je lepšia ako benzínové auto.

Každý vie, že je lepšie mať 1 kontrolované smetisko za mestom ako 5000 v meste.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A co tak Polsko?! Ved oni maju vyrobu elektriny zalozenu na uholnych elektrarnach, lebo uhlia maju dost...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hlavne ale tu elektrinu treba niekde vyrobit... vacsina elektrarni na svete je uholna... zapocitame ucinnost kolko energie dostaneme spalenim uhlia, kolko z toho premenime ne elektrinu, straty vo vedeni, ucinnost baterii, ucinnost elektromotora v aute...
fajn, z elektromobilu nepojdu splodiny, ale z elektrarni ich pojde o to viac... plus vyroba samotnych baterii.
elektromobil v konecnom dosledku ekologicky nie je.
snad jedine ho tyzden nabijat pomocou solarnych panelov...
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

lol
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Má pravdu. Výroba batérií je z dlhodobého hľadiska ešte väčšie svinstvo ako ropa. A ani sa nevedia recyklovať tie batérie
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Zdroj? Tesla stavia Gigafactory na výrobu bateriek, kde ich budú zároveň aj recyklovať s viac ako 95% efektivitou. Zvýšené emisie pri výrobe sú vyrovnané za prvé desattisíce km.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

To dinosaurom nevysvetlíš.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

facepalm
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

https://flowcharts.llnl.gov/ content/international/2007EnergyInternational.pdf a pozri si Slovensko - vacsina el. u nas pochadza z jadra...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

nezijeme v USA, abe sme si mysleli, ze nas stat=cely svet...
vo svete je najviac elektriny produkovanej z uholnych elektrarni.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

zdroj? V EÚ aj USA je pod 40% a rapídne klesá (minimum nových elektrární je uhoľných). Dokonca aj celosvetový priemer je pod 40% a Čína, kde je to najhoršie, začína robiť prvé kroky ku zlepšeniu. Kým sa rozšíria elektromobily, uhoľné elektrárne budú zanedbateľné.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No ani nebudú...
Momentálne sú kľúčové...
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

uholne elektrarne maju zasadnu vyhodu => daju sa "hned" odstavit/nastartovat. Stupajucim podielom slnka a vetra budu stupat aj uholne elektrarne ako nahrada za obnovitelne zdroje. Keby si tie nemal, tak by nemuselo byt tolko uholnych, nosne by boli atomky a na spicky precerpavacky. Ale nie, my musime zarobit na zelenom ojebavani.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

+ je len otázka financií ako dokonalo spaľujú uhlie a ako dokonalo filtrujú splodiny. CO2 sa dá skladovať pod zemou, alebo sním rozmraziť Antarktída.

Jediná nevýhoda nových uholných elektrárni je, že to nieje obnoviteľný zdroj energie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Smart grid z bateriek elektromobilov sa vypina a zapina este lahsie ako uholne elektrarne ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://goo.gl/pWIm0e
a je toho plny net...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dopice
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

naser si
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"vacsina elektrarni na svete je uholna." - poprosím zdoj. Je to tak akurát v Číne, aj tá v poslednej dobe prechádza na ekologickejšie zdroje. U nás je to pod 18%, v EÚ z novo inštalovaného výkonu je to 5%. V USA je 39% uhoľných elektrární a ich počet rapídne klesá. Všetky ostatné zdroje elektriny sú podstatne čistejšie.

Aj keby sme všetky nové elektrárne otvárali na benzín, aj tak sa to viac oplatí, ako ho spaľovať v autách. Dôvod je ten, že v autách si obmedzený váhou/veľkosťou a preto nemôžeš napríklad využívať stratové teplo a zároveň nemôžeš ísť stále na optimálnych otáčkach. Pri elektrárňach vieš dosiahnúť oveľa vyššie efektivity.

Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 


Tak, ako elektrina sa nedostane bez strát do zástrčky, tak sa ani benzín nedostane bez strát do čerpacích staníc. Ropu musíš vyťažiť, spracovať, dopraviť tankermi a potom distribuovať nákladnými autami. Všetky časti tohto procesu žerú buď elektrinu, alebo ďalšie pohonné hmoty. Elektrina sa vyrába, spracuváva a distribuje s násobne nižšími stratami. Efektivita batérií a elektromotorov je 90%+
"elektromobil v konecnom dosledku ekologicky nie je. " - zdroj?

"snad jedine ho tyzden nabijat pomocou solarnych panelov... " ak ich dáš na auto, tak hej, ak si dáš na strechu domu/garáže, v lete jazdíš zadarmo. Na plochu 6x3 metre dáš inštalovaný výkon zhruba 22kW, to znamená, že za hodinu plného výkonu ti dobije zhruba 110km dojazdu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vysvetlis prosim, ako na ploche 6x3=18 m2 dostanes zhruba 22 kW, ak osvit v nasich koncinach je menej ako 1 kW/m2 a ucinnost panelov je bezne tak do 15 %?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

pravdu máš, chyba mojej matematiky :-) 2,2 kW inštalovaného výkonu, čo je 11km za hodinu slnka. V lete by takáto malá plocha stále stačila na dobíjanie elektromobilu
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

a kedy chces jazdit, ked cez den nabijas? potrebujes k baterke v aute este baterku pod strechu a vymienat alebo prebijat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

PowerWall
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

jasne, 10kW baterka za 4000 a ked mas 85kW telsu tak potrebujes tych bateriek 8 aby si 1x nabil auto. Za tie peniaze co len baterky stoja mozem 26 rokov jazdit, kedze na naftu dam cca 1200 rocne :) Power wall inak nieje myslene na nabijanie auta (na to je to malo), je to na stabilizaciu elektrickej siete v domacnosti.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

10kWh a 85kWh aby sme boli presni...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Super, ze si sa opravil ;)
Ak budes kazdy den dobijat baterku - tak Ti postaci 2*10kWh za spolu $7000. A dobijas kazdu noc - ako by si mal vlastnu benzinku doma, tak natankujes kazdy den=noc 3-10litrov.
A ked ides na dlhsiu cestu - natankujes v Prahe doplna ...

Ak potrebujes dobit viacej, tak tych 40-60kWh nabijes v SuperChargri za 20-40' - zatial WC, najest, pochodit si, par klikov a drepov (tak to robievam na benzinke) ...

Odpovedať Hodnotiť:
 

1200 rocne - len palivo = 12000E za 10 rokov

ja dam jednorazovo 7000$ za 20kWh + $10000 za panely -- vies to predat, pozicat, prenajat, darovat - je to HW/vec, ma to svoju cenu a hodnotu.

Vies si to ODMONTOVAT a zobrat so sebou na chatu, k jazeru a pod.

A mam zadarmo elektrinu pre cely dom + auto (obcas ho mozno dobijem - tiez zadarmo - "vonku").

Pozor - bavime sa o velkom US dome, kde mesacny ucet za elektrinu + AC je 500-700$. Za 10 rokov = 10*12*500 = $60K - pre 3oj clennu beznu rodinu v CA.
Takto maju kopec vyhod a usetria 70%!
A ekologia - a mozes to mat na splatky - cize od prveho mesiaca zarabas!

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 



Cize financne sa to oplati:
* vsade kde "poriadne" svieti Slnko
* nikdy Ti nevypadne prud
* vies to mat tam, kde dotiahnut elektrinu by stalo miliony/miliardy - a ty za $300K mozes napajat celu dedinu, nejaku stanicu vyskumnych pracovniko v a pod.

O 10 rokov to bude pri rovnakych vykonoch, rozmeroch a hmotnostiach za 10-tinu ceny?

Ved si zober - poriadne elekektricke - vzdy bolo na hovno, neslo, nedoslo, netahalo, bolo male a stalo 30-50kE.
A teraz za 70kE kupis "Mercedes S", kt. je najrychlejsie auto na svete - v porovnani s vecami ako Panamera, prejde 500km, mas luxus, mas vsetko, mas 5+2 sedaciek.
A to je first generation!
Co bude o 10rokov v takej 4th gen?


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 



Pozri sa na to aj ocami 1990 - komu na co internet?
A aj keby bol - ved 33kbit NIKDY NIKTO mat nebude.
Dnes ma brat 1/1Gbit od Antiku za 18E.

https://youtu.be/yKORsrlN-2k?t=3m18s - Solar pokryje celu US - a ak to pozries 2 minutky uvidis aj ako PowerWall pokryje celu US.

https://youtu.be/yKORsrlN-2k?t=14m - tu mas cely svet ;)

Odpovedať Hodnotiť:
 

ja neveim aky ma US dom spotrebu mesacnu a je to uplne irelevantne. My mame mesacne 40€. Co ma amik ma nezaujima, ja veci hodnotim za mojich podmienok.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aha
cize klasicky Slovak - mne to netreba a chleba lacnejsi nebude

Mas pravo takto rozmyslat. Ale je to hlupe.

Okrem toho 100 na plaivo a 40 za el. - pri zlacneni o HW o 40-60% sa to oplati aj Tebe. Cize tak o 5, ci 20 rokov.

Pretoze trh nie je Slovensko, ale US, potom EU a svet.
A BTW, co naprdia v US dychame aj my. A specialne, co sa nadymi v Cine - ide do celeho sveta - aj na Slovensko.
Ja poznam par ludi, kt. maju normalne domy na Slovensku - trochu vacsie, menesie setrenie, viacej spotrebicov a maju 200+E ucty mesacne - a to este maju za plyn (95% z toho je vykurovanie, kt. moze ist na elektrinu, cize usetria aj to) 150E+.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A este ja nemam na jachtu ani Mercedes. To by ich mali prestat vyrabat - ba priam zakazat!
Ved mna stoji cele auto rocne tak 200E+palivo. A mam ho zadarmo - lebo brat ten Favorit uz nechcel.
Vobec nechapem naco robia tie nove predrazene Fabie.
Ked ja mam Favorit a uplne mi staci. A zadarmo!
A ja ho mam zadarmo! Tak preco ti ludia kupuju Fabie.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

si jak male decko co mu zobrali na pieskovisku formicky..
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Tak mu tie formičky konečne vráť a nehraj sa Betu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

lžeš
navíc zpracování a dovoz ropy žere další ropu i tu tvoji uhelnou energii, tedy efektivita 5 %
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Pepane? Nemáš tam dosť svojich "duchaplných" diskusií??? Musíš chodiť sem rozdávať tie Tvoje sprostosti?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

na slovensku je uhlie minimum. ale ak to chces brat celosvetovo : tazba ropy, vyroba benzinu, nafty, distribucia benzinu, nafty, atd, atd je uz bez potreby elektriky / nafty, alebo ta elektrika uz nepochadza z tych tebou spominanych uholnych elektrarni ? ucinnost vedenia , ucinnost baterii a ucinnost el. motora je ovela vacsia ako straty resp energeticka narocnost distribucie paliv a ucinnost spalovacich motorov.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ano, nori vyrabau 99% elektriny z obnovitelnych zdrojov, takze ne je nic paradoxne na tom ze podporuju elektormobily, napriek tomu ze maju vela ropy a plynu. takisto su priekopnikmi technologii carbon capture atd. nori su oproti nam omnoho vyspelejsia spolocnost a preto vedia, ze chranit prostredie (ktore je u nich nadherne a generuje nemale prijmy z cestovneho ruchu) je podstatnejsie ako sa rozvazaz po meste v SUV.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stale su obrovske prebytky hlavne po veternikoch a solarnych elektrarnach. Chce to viac elektromobilov aspon 100x.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Čize dokopy 300?
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

pokial to myslis v tisickach tak ti to vyslo zle, ono je to skor v milionoch
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nie, myslel som 300, presne ako som napisal ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kedze ich mame na slovensku nieco viac ako 100, tak 100x viac je... ? Az taka tazka matematika to nie je. Ci ty si ratal len tie co mas v garazi? Tak potom pardon.
Odpovedať Hodnotiť:
 

co rozvodna siet, ale co politici? si vies predstavit o aky pridem pride stat keby boli elektromobily? Je neskutocna dan z PHM... Tesla spravil elektromobil uz pred viac ako 100r. preco myslis ze sa do teraz nepresadil?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

korupce a touha po moci
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

zdania elektrinu viac :)

Tesla spravil motor, no baterky sú použiteľné až posledné roky. Napríklad životnosť bateriek sa radikálne predĺžila použitím elektroniky na monitorovanie stavu bateriek a napríklad ich neprebíjanie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nezatazi ju to viac ako par % ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je dostatok elektrickej energie pre elektromobily?

Na Slovensku bola ročná spotreba pohonných hmôt (PHM) 1,8 miliónov ton = 1,8 miliardy kg.

Energia v PHM bola:
E = 1,8 . 109 kg . 45 MJ/kg = 80 . 109 MJ = 22 . 109 kWh = 22 TWh

Spotreba elektrickej energie bola 27 TWh, čo je porovnateľné s množstvom energiev v PHM. Účinnosť benzínového motora je povedzme 30 %, vacsinou jazdia po cestách benzínové automobily.

Potrebné množstvo energie pre elektromobily by potom bolo:
Ee = E . 30 % = 22 TWh/rok . 30 % = 6,6 TWh/rok

Z celkového množstva vyrobenej elektrickej energie je to percento:
6,6 TWh / 27 TWh = 24 %

Elektromobily dokážu dobíjať batéria pri jazde z kopca, možno využiť solárne panely.

Záver: 1/4 už dnes vyrobenej elektrickej energie by stačilo na prevádzku elektromobilov, ktoré by nahradili všetky dnes jazdiace autá so spaľovacím motorom. Výroba elektrickej energie sa dá zvýšiť.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

taka drobnost... kolko by to stalo a ako konkretne si predstavujes nabijanie alektro aut v mestach, kde 99% aut stoji pred cinzakom na parkovisku... Za dalsie, kde by si nabral tolko baterii a potom kazdych 5-7 rokov dalsie?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

len rura na pecenie spotrebuje tolko, co jedna nabijacka na elmobil /cca 3kw/, cez vikend sa pecie vo velkom, ale vypadky ziadne, teda ak sa este elmobily budu dobijat na sidliskach v noci, pre elsustavu to nepredstavuje problem, navyse energetici budu radi
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty máš prosím Ťa aké počty???
Elektromobil potrebuje cca 10x toľko na svoje nabíjanie!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zalezi od toho aky, Napr. i-Miev/iOn/c-zero nezoberu viac ako 3.7kW. Leaf 6,6kW. e-Golf 7,2kW. Ale take Zoe alebo Model S mozes doma nabijat aj rychlo - 22kW. (Ale nemusis!)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este nahradit atomove elektrarne niecim bezpecnym.
Odpovedať Známka: -8.1 Hodnotiť:
 

Ja osobne by som skor nahradzal uholne elektrarne pred atomovymi, minimalne v strednodobom horizonte.
Ale aj video, kde Elon Musk ukazuje, kolko solarnych panelov by bolo treba na uplne zbavenie-sa fosilnych paliv, je zaujimave.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Vsak zostrucni, co hovoril, kto to ma googlit a lustit anglinu. ;-)
Tak kolko ich treba?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

7-9
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale to len tak hore dole
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nieco o urovni maleho mestecka - co do rozlohy - by ostacilo pre cele US.
Video doplnim.
Tusim 20*22km rozloha. v CA.
Solarne panely+baterie by stacili na celu el. spotrebu (aj straty na prenose) US.
A mozu vypnut vsetky uholne, jadrove, ostatne solarne a veterne elektrarne.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tie panely si viem predstaviť, žiadny problém ani ekonomický, ani technický. Ale tie batérie sú zatiaľ scifi - a to myslím na rôzne druhy akumulácie, napr prečerpávačky
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aj tak sa da ...
PowerWall - 10kWh za $3500.

Odpovedať Hodnotiť:
 

hento je bez dane a v usa. U nas to bude tak za 3500-4000€. 3500€ je moja 87 mesacna spotreba elektriny, ta baterka za 87 mesiacov bude tak na 2kWh kapacite..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a este len tak btw. ako to teraz pozeram vychadzaju najavo zaujimave veci... 10kWh bateria je navrhnuta na 50 cyklov rocne a jej garantovana zivotnost je 500 cyklov :) Drbni si to ku fotovoltaike a nevydrzi ti to ani tyhc 87 mesiacov...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ciastocne pravda.
Ale na to maju produkt 7kWh a 100kWh - mozes pripojit aj par domov.

Al v nejakej bohatsej oblasti si postavis vlastnu malu elektraren.
Moznosti je vela.
Ano - mozno sa to neoplati na Slovensku- ja hovorim, ze to moze byt spica v US - a casom aj v EU a Cine a ... nakoniec aj u nas ;)

Odpovedať Hodnotiť:
 

Pocet smrti na kWh maju atomove elektrarne nizsie ako solarne a veterne dokopy. Inak povedane najemenej ludi zomrelo zapricinenim jadrovych elektrarni.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Az na ten polcas rozpadu jadroveho odpadu, vsakano.
Jedine ze ho budeme strielat do vesmiru do prec.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

nove tipy elektrani dokazu aj ten jadrovy odpad spalovat
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ked si zoberies do rúk ročné zúčtovanie za elektrinu (dostáva pravidelne každá domácnosť), tam nájdeš údaj o tom, aké "lacné" je vysporiadanie sa s jadrovým odpadom na Slovensku.

BTW: V ktorej krajine je ten nový typ elektrárne najbližšie k SR postavený?
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je pravda, ale v čase mieru. Ktovie, prečo ich Nemci vo veľkom odstavujú?
Odpovedať Hodnotiť:
 

lebo su jebnuti a nevadi im platit 3x tolko za elektrinu. Chceli sa zviest na vlne fukusima a ukazat svetu aki su oni ekologicki.. podobne ako rakusania, ktori o atome ani pocut, ale ze svietia ceskou atomovou elektrinou im uz nevadi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Momentalne je to stale top.
http://tinyurl.com/pol8cy6
skrateny link vedie na:
www.videacesky.cz/navody-dokumenty-pokusy/
tri-duvody-proc-zustat-u-jaderne-energie
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Je to celkom irónia, že krajina, ktorá zbohatla na predaji ropy, sa zbavuje áut na benzín/naftu.
Ale ono je to vlastne celkom logické. Každý ropný štát má svoj výstrelok. Niekto dotuje diktátora, niekto zavlažuje púšť a stavia v nej mrakodrapy, niekto podporuje elekromobily. Koníček ako každý iný.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

na druhej strane spravili to oveľa inteligentnejšie, ako napríklad naše podpory ekologickej elektriny - oni len odpustili dane pre majiteľov elektromobilov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veď to sme spravili aj my, nie?
Za elektromobil nie je potrebné platiť ani extra registračný poplatok pri výkone nad 80kW a neplatí sa ani spotrebná daň za benzín/naftu.
Evidentne keď dvaja robia to isté, nie je to to isté :)
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

u nich dane tvoria zhruba toľko isto, čo hodnota celého auta. Ak si kúpiš auto za $80 000, zaplatíš zhruba $80 000 na daniach. Na elektromobily sa to nevzťahuje
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Norsko zbohatlo na predaji plynu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ani nie, vzhladom na to ze nori maju 100% elektriny z obnovitelnych zdrojov (hydroelektrarne). aj to uz tak davno. necudo ze ju chcu vyuzit aj na dopravu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dlhsie som sa nepozeral. Este stale tam maju to brutalne danove zvyhodnenie na elektromobily? Je to iba o peniazoch pre beznych ludi, nie o tom, ze je technologia lepsia.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

ešte stále ho majú, postupne ho budú rušiť. No potom to ani nebude treba, lebo ceny bateriek padajú dole a zanedlho bude celková cena vozidla (total cost of ownership) elektromobilu nižšia, ako spaľovacieho motora. Nejakých 17 000€ sa dá ušetriť za 400 000km na pohonných hmotách + ďalšie peniaze na údržbe. Čiže ak by elektro stálo o 10 000€ viac, ako spaľovací motor, tak ušetríš aj na 3 ďalšie baterky (čo tak možno jednu výmenu budeš potrebovať predtým, než auto pôjde do šrotu)

BTW: technológia je lepšia: je čistejšia, lacnejšia, menej údržby, tichšia, ponúka vyšší výkon, nepotrebuje prevody a spojku, plynulejšia, jednoduchšia atď. Ak máš kde doma nabíjať a pri diaľniciach sú rýchlonabíjačky, nie je čo riešiť.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=cOm2rdkC8Fw
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

no kým neprišla Tesla, tak to nejak tak bolo :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ked si porovnate ucinnost beznej tepelnej elektrarne so spalovacim motorom (najma naftovym), tak jediny ekologicky efekt elektromobilu spociva v tom, ze smrad sa vypusta do vzduchu daleko od miesta, kde ten elektromobil jazdi. :-)
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

v tom prípade chvála bohu, že väčšina elektrární nie je tepelných (na Slovensku pod 30%). A že v súčasnej dobe sa ich stavia minimum (v EÚ 5% zo všetkých elektrárni), väčšinou len dožívajú staré.

Všetky ostatné zdroje energie (slnko, vietor, voda, geotermálna, jadrová, zemný plyn) sú násobne čistejšie.

Navyše, elektrina má oveľa nižšie náklady na distribúciu a spracovanie - ropu treba prepravovať tankermi (ktoré sú nenormálne znečisťovače), spracovať a potom prepraviť do benzínových púmp. Straty pri distribúcii elektriny sú oveľa nižšie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nevieš, kedy príde do Slovnaftu najbližší tanker z Ruska?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nevedel som, že sa bavíme špecificky o Slovensku :) v tom prípade debata o uhoľných elektrárňach je bezpredmetná, keďže u nás je ich minimum
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Hneď elektráreň Nováky má inštalovaný výkon zrovnateľný s Mochovcami. Cez 500 MW!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

hned prvy nastre na googli, aby sa tym nezabiolo vela casu - stav z 2008

V EU:

Jadro - 27,8 %
Plyn – 23 %
Pevné palivá – 29,8 %
Obnoviteľné zdroje energie – 17,3 %

Svet:
Výroba elektriny (2007)
Jadro – 13,8 %
Uhlie – 41,5 %
Zemný plyn – 20,9
Ropa – 5,6 %
Obnoviteľné zdroje energie – 18,2 %

cize vacsina tepelne (uhlie, plyn, ropa) a k tomu jadro, ktore by vacsina "zelenych" zadupala do zeme. toz ekologicke jak svina :-)


K tej distribucii elektrickej energie - zapocitaj prosim aj distribuciu paliva, z ktoreho sa ta energia vyraba. :-)

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zemný plyn má násobne menej emisií. Ak by bolo 100% elektriny zo zemného plynu, elektromobily by boli omnoho zelenšie, ako spaľovacie motory.
Ropy sa využíva zanedbateľné množstvo
Uhlie je už pod 40%, nájdi aktuálnejšie údaje. Navyše kým sa elektromobily začnú presadzovať, uhlia bude opäť výrazne menej, ale aj pri 40% je elektromobil ekologickejší ako spaľovacie autá.
Jadro je čisté a distribúcia na množstvo vyrobeného energie je minimálna.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nechápem, jak môžeš dôjsť ku tomu, že neefektívne spaľovanie benzínu (v aute nemôžeš spaľovať efektívne, keďže si obmedzený rozmermi, váhou a neoptimálnymi otáčkami) môže byť efektívnejšie ako výroba elektriny, kde menej ako 40% tvorí uhlie a zvyšok sú omnoho ekologickejšie spôsoby...
Odpovedať Hodnotiť:
 

velmi jednoducho. pozriem si cisla a porovnam. a ucinnost benzinoveho motora a dieseloveho duplom su vyssie ako u uhlovodikovych elektrarni. cisla nepustia. ekonomicke kecy o tom ako sa "vo vacsom" predsa vzdy robi vsetko efektivnejsie patria do noveho casu a do slovenskeho parlamentu. :-)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

čiže vo väčšom sa robí menej efektívne? ďakujeme za pomoc, vďaka tebe môžeme teraz všetky elektrárne na svete prerobiť z veľkých a neefektívnych na milióny malých motorov, kde sa budeme hrať s otáčkami hore dole pre zvýšenie efektivity.

Samozrejme zároveň zavrieme všetky ne-uhoľné elektrárne, aby elektromobily nemohli byť ekologickejšie
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Pred tyzdnom som bol v Nórsku, môžem potvrdiť... všade samé Tesly. Bol som udivený.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A co hovoria akumulatory na norske teploty?
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

sú rady, keďže zima prospieva životnosti baterky. Pri extrémných zimách majú vyhrievanie.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

a vyhrievane su ... cim? :-)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No predsa elektrinou... :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

logicky že nie benzínom :-) pri nečinnosti ale tuším vyhrieva baterku len natoľko, aby nebola pod -30 stupňov - obvykle nevyhoria vôbec
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tešia sa, že musia aj vykurovať kabínu, kde sa mohlo použiť odpadové teplo spaľovacieh motora
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

jediná situácia, kedy je spaľovací motor efektívny, aj to trvá tak 2 minúty odkedy sa motor zohreje, potom je už teplo a opäť môžeš plýtvať energiou
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ak by si nebol syn janky hospodarovej a brana z peresa, vedel by si, ze priemerne zimne teploty na zapadnom a juznom pobrezi norska s najvacsou koncentraciou obyvatelstva su okolo nuly. ano, a to az hore, takmer po severny polarny kruh.

ale ty si iba ludsky cerv, ktory bol najdalej v hontianskych nemciach prstom na gugel meps, a v radiu ekspres si pocul, ze v norsku je kua zima.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Z toho mrazí.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ešteže sú medzi nami géniovia ako si Ty, aby nám ukázali cestu
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Tiež to bolo prvé, čo mi napadlo.
Niekde hore na lofotoch, bol som tam raz chytať tresky, dosahuje priemerná teplota v lete iba slabých 12 stupňov ale v zime je to 0 stupňov. Schválne si pozrite, kde to je. Ja som si tam vtedy o jednej v noci v posteli čítal knihu len tak, iba pri svetle z okna.
A viete čo je najväčší paradox? Teraz, ako to píšem som práve dojedol tresku z lidla. S rožkom. Presnejšie s dvomi. Úžasná náhoda, že?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

prosim Vas.
baterka = svietidlo
bateria = ta vec co pohana Vase hracky

ked uz argumentovat, tak nesplietat blbosti prosim
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/e5t
Odpovedať Hodnotiť:
 

Každý tretí si kupuje elektromobil.
Každý druhý si kupuje mobil na elektrinu.
Každý prvý má oboje.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár