|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vela3
Od: Klovatina
|
Pridané:
16.7.2015 17:32
Uz je toho njako vela pokope nie?
|
|
svet bez kurvítiek
Od: nekurver
|
Pridané:
16.7.2015 19:49
Za socializmu ešte aj ABS bolo mechanické a fungovalo bezchybne.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: feropica2
|
Pridané:
16.7.2015 20:25
inak ten nas socializmus fungoval sice pomerne napicu, ale ked si to tak clovek porovna s tymto asocialnym bordelsystemom co tu je teraz tak neviem neviem ktory z nich je na tom lepsie..
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: jeboza multiplex
|
Pridané:
16.7.2015 21:50
v 1998 som zarabal 5040,- SK v cistom
dnes to je 2400 eur v cistom
ja sa teda na dnesnu dobu vobec nestazujem...
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: simplexxx
|
Pridané:
16.7.2015 21:57
no tak to ano, ty urcite nie.. len skoda ze vas su tak 2 percenta
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.7.2015 0:14
no hej, je to dost napicu ze dnes uz neplatime zberacov zemiakov rovnako ako vzdelanych ludi na pozicii ktoru dokazu robit prave tie 2 percenta.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: jhhkhdx
|
Pridané:
18.7.2015 9:45
Nikto netvrdi ze nemaju existovat rozdiely v odmenovani, ale spolocnost funguje len vdaka praci vsetkych, a ci sa ti to paci alebo nie, potrebujes aj manualne pracujucich, aby tvoje inzinierske plany a ekonomicke prepocty na papiery mal aj kto realizovat a zhmotnit. A mozes sice povedat ze praca pri krompaci je podradna, pretoze nevyzaduje ziadnu kvalifikaciu, ale povedz mi, skusal si to niekedy? Kazdy den 8 hodin pri tom krompaci makat a plnit normu az do 45tky kym ti neodide chrbtica? Ja ti poviem jednu vec, ze napriek tomu ze ide o nekvalifikovanu pracu, tak rozhodne nema kazdy na to, aby tu drinu fyzicky vydrzal.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: jdgjjx
|
Pridané:
18.7.2015 9:46
Mozes argumentovat - mal sa dotycny lepsie ucit, je to jeho volba kde skoncil. A tu poviem 3 veci, odpovedz si sam: 1) Skutocne ma KAZDY na to aby robil nieco lepsie a je to teda naozaj jeho volba? 2) Ak by sme aj boli vsetci uspesni absolventi matematicko fyzikalnej fakulty a pracovali na lukrativnych poziciach za 10000 euro, co potom? Uz by nebolo treba nic robit manualne, vsetci by sme mohli len sediet za stolom a uzivat si globalny blahobyt? A po 3) Preco by vlastne clovek s nizsou kvalifikacou si nemal zasluhovat aspon normalnu odmenu za svoju pracu ak je poctivo odvedena a to v takej vyske aby nemusel zivorit, teda ze si moze dovolit sa len najest a kdesi prespat aby zajtra mohol znova makat?
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.7.2015 10:03
1. kazdy ma zdarma skolu. a nezalezi na veku. aj v 40ke ked sa rozhodnes ze ta to uz nebavi a ze si chces predsta len spravit vysoku, mas to stale zadara. ergo ano.
2. potom by takych ludi ochotnych kopat kanal ci upratovat toalety bolo malo a tak by na tychto poziciach rapidne stupli platy aby sa tam nalakali pracovnici.
3. z 800 v hrubom sa da celkom v pohode zit ak sa zivis sam. v rodine predpokladam oboch rodicov pracujucich a teda ~1600 v hrubom na domacnost sa tiez da.
btw, nehovorim ze aj manualne pracujuci ludia si nezasluzia vyssie platy, co hovorim je iba, ze tie markantne platove rozdiely (na ktore tu akosi nadavate) maju zmysel.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: jdskfjlx
|
Pridané:
18.7.2015 13:34
1. ked som pisal ze "na to nema kazdy", nemal som na mysli peniaze, ale schopnosti. jednoducho nie kazdy ma schopnosti ci nadanie byt lekar, alebo kybernetik, dokonca to z urciteho hladiska nemusi byt v zaujme spolocnosti ani ziaduce. (mimochodom skus robit serioznu VS ktora nema externe studium v 40tke popri ziveni deti...)
2. to ano, ja som hlavne narazal na fakt, ze manualna praca, aj ked ju mozes povazovat za podradnu, je NEVYHNUTNA a moze byt aj NAROCNA a je hanbou modernej spolocnosti ak je nastavena tak, ze je beznou normou ak ludia za svoju celodennu a poctivo odvedenu pracu dostanu len taku odmenu aby mohli cosi lacne zjest, kdesi sa vyspat a na druhy den ist znova len pracovat.
3. nepamatam si uz presne cisla ale median platov v sr je 550 eur V HRUBOM, to znamena ze 50% pracujucich slovakov zarobi v cistom DO 450 eur z ktorych ma zaplatit vsetky existencne potreby. o akych 800 eurach je teda rec?
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.7.2015 15:37
1. nemame na slovensku ze skoly zamerane len na jednu oblast. ze nie kazdy ma na to byt dobry doktor, alebo dobry pravnik, alebo dobry kybernetik je sice pravda, ale je totalna kokotina ze ludia nemaju na to byt absolutne nic z toho co nase skolstvo ponuka.
2. nepovazujem ju za podradnu a vzdy som ju videl ako nevyhnutnost. tak ako ine nemanualne prace. lenze nemozes ocakavat ze budem platit za poziciu na ktoru mam na trhu prace milion uchadzacov rovnako ako cloveku na pozicii na ktorej nemozem nikoho ineho zohnat. tak isto nezaplatis za kilo zemiakov tolko co za kilo diamantov a dovod je len ten, ze kilo diamantov je ovela tazsie zohnat.
3. 800 som strelil, lebo je to niekde blizko priemernej mzdy.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.7.2015 15:38
3. dodatok: median je 785, teda som to strelil od oka celkom presne. ze o 15 eur som sa sekol no :)
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.7.2015 15:40
3. dodatok 2: spokojne zitie za 800 v hrubom som pocital s byvanim v bratislave, teda nie niekde na vychode (kde su prave tie nizsie platy castejsie) kde mas zivotne naklady nizsie.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: jhfxcb
|
Pridané:
18.7.2015 9:47
To je potom len doslova a do pismena otroctvo, pretoze si jeho zamestnavatel len udrzuje na zive svojho otroka za chleba a vodu a vsetku smotanu si zlizne sam. A ja viem - volny trh, ktory ma prirodzenu tendenciu tlacit cenu prace tychto ludi na same dno a pritom nie z dovodu ze musi, ale jednoducho ze moze, coho sa rada chyta chamtivost tych hore ktori maju moznosti o tom rozhodovat.. ale potom ak sa hrame na civilizovanych ludi a ideje o sudrznosti a ludskosti nie su len prazdne slova aby si sme si pripadali civilzovanejsi od zvierat, nie je potom tak trochu v zaujme nas vsetkych potlacat aj taketo formy otroctva?
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.7.2015 10:04
nie je to idealny system, to nikto netvrdi. zial, vsetky ostatne systemuy ktore sme vyskusali sa ukazali este horsie. jedine co mozeme je zotrvat pri tomto kym neprideme na nieco lepsie.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: jdjsjx
|
Pridané:
18.7.2015 14:05
len ako prideme na nieco lepsie, ked nie sme ochotni si ani priznat existenciu tychto problemov? kazdy kto je v tej pyramide spolocnosti co len trochu vyssie kde sa ho uz podobne problemy bytostne netykaju, ma jednoducho na haku, poklada to za normalne, dokonca aj ked to niekedy sam zazil na vlastnej kozi. media chraniace tento rezim sa tym zaoberat nebudu, "standardni" politici tak isto, podnikatelom to vobec nevyhovuje... mozeme zacat jedine kazdy od seba. ale kolko ludi z tej hornej polovice pyramidy, ktori maju realne moznosti nieco zmenit, ma vobec nejaku motivaciu s tym nieco robit?
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.7.2015 15:30
hovoris tu akoby sa brutalne silno ochranoval rezim pred nahradou lepsieho rezimu. lenze kurnik, pokial NEPOZNAME lepsi rezim, nemame teda tento cim nahradit tak akoze co mame robit? sadnut si do piesku a plakat a cakat kym sa samo najde nieco lepsie?
pod, navrhni alternativy. ak budu vyzerat lepsie, zacnime realne pracovat na tom ako sucastny system zmenit, potom sa mozeme o niecom bavit.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: iqjobs
|
Pridané:
19.7.2015 11:55
Mam napad. Nech ma aj pracant garantovanych aspon 600€ netto. Zvisi sa kupyschopnost trhu, viac dopytu. Na sk s kokotmi cerstvo p lo skole ktory chcu pred riaditelom usetrit kazdy cent nerealne...
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.7.2015 15:26
minimalna mzda je zakonom urcena. ak ju zvysime na 600 v cistom, o par mesiacov sa najde niekto ako ty a povie ze "mam napad, garantujme 1000 v cistom..."
tudy cesta nevede.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: iqjobs
|
Pridané:
19.7.2015 16:11
A myslis ze cez tych 400-450€ co pracuje vacsina slovenska cesta vedie? Pohonne latky, strava... ceny svetove, platy pojebane
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.7.2015 19:40
a povedal som nieco take?
navrhni lepsi system ako mame a potom sa mozeme bavit.
neustale zvysovanie minimalnej mzdy nie je riesenie. vlastne to je to co tu teraz mame.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: kôrejská spojka, finančná brzda
|
Pridané:
19.7.2015 20:27
Navrhujem zvysenie platu na zaciatok pracantom ktori pracuju na 4-smenku, 12h v stoji (krcove zily) vykonavaju jemne motoricke prace, namahave na bruska prstov (karpalne tunely), dychaju vsetky tie skodliviny a v 60-ke su na tom so zdravim ako kancelarska krysa v 90-ke. Napriklad.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.7.2015 21:56
cize riesenim je vymenovat 30003030209 pozicii kde by mal byt zvyseny plat. mozes uviest priklad jednej pozicie kde by zvyseny byt nemal?
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: iqjobs
|
Pridané:
19.7.2015 11:50
Dost casto sa v reale stretavam s tym, ze aj zberac zemakov ma vyssie iq a viac zdraveho rozumu ako priemerny jebko s masmedialkou, kvalitarskou kvalifikaciou, menezmentom pre jebnutych a pod. Takych rychlokvasenych absolventov je na sk fakt vela
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.7.2015 15:25
diskusia nebola o kvalite skolstva.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: Bohuslav K.
|
Pridané:
17.7.2015 1:12
A niekomu sa darilo aj v 90s a teraz sa darí tak 100x viac :)
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: XMen
|
Pridané:
17.7.2015 9:13
hmm a v 1998 bol socializmus?
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
17.7.2015 9:17
tvoj čistý ročný príjem tu nikoho nezaujíma :p ...
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: Ferikuš
|
Pridané:
17.7.2015 13:22
:-)
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: ...
|
Pridané:
16.7.2015 23:24
To bude hlavne preto, ze to nefungovalo ani vtedy a dnes to vedu deti vtedajsich curakov. System sa zmenil, ale ludia nie.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: hvgxfgvg
|
Pridané:
17.7.2015 8:53
Uz preslo stvrtstorocie od padu komunizmu a ide to tu len do stale vacsich sraciek.. a tipujem prejde aj dalsich 100 rokov a este stale budu ideologovia, presstituti a vseobecne tych 5% hore ktorym to tu najviac vyhovuje obhajovat tento rezim ze pred 125 rokmi tu bol predsa komunizmus tak preto je vsetko napicu...
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: jfcchh
|
Pridané:
17.7.2015 8:54
Ja vidim hlavny problem v tom ze sme prilis otvorenou ekonomikou ale pritom my nikdy nedokazeme konkurovat zapadu. Vzdy to tu potom bude vyzerat tak, ze slovak bude muklovat v zahranicnej firme, za svoju pracu dostane len taku almuznu aby mohol prezit aj nasledovny den, vsetok zisk z celej republiky sa vyvezie na zapad, privezu sa naopak odpadove potraviny aby tu otroci kolonizatorov nepokapali hladom, tam slovak otoci tie peniaze ktore si zarobil a nasledne zisk zase pojde prec. A tento cyklus sa bude opakova uz donekonecna kym budeme zapadu otvoreni, len dosledky sa budu stale viac prehlbovat. Vsimnite si kto najviac presadzuje globalnu ekonomiku a privatizaciu, su to hlavne velke a silne staty ktore tak mozu pohodlne ovladnut vsetky trhy, pretoze staty ako slovensko nikdy nedokazu konkurovat takymto ekonomikam ako USA, budu prevalcovani, nebudu nic vlastnit a vsetky zisky pojdu prec
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: jhhjj
|
Pridané:
17.7.2015 9:10
Ked to k niecomu prirovnam, je to ako ked zaostalejsi kmen kdesi uprostred dzungle v juznej amerike objabi vyspelejsi kmen, alebo niekto z civilizacie. Pre ten ten kmen a tu komunitu to jednoducho znamena zaciatok konca ich suverenity, ich slobody a s tym aj ich stastia atd, pretoze budu podrobeni.
Pre nas uzavreta ekonomika samozrejme znamena, ze budu tazsie dostupne moderne technologie, ktore sa vyvijaju samozrejme predovsetkym na zapade a podobne ako tomu bolo v CSSR budeme viac odkazani na vlastne technologicke riesenia ktore ale mozu zaostavat za tymi zapadnymi. Treba si vsak zratat kde je ten bod optima pri ktorom mozeme aj technologicky napredovat a sucasne sa ale neodovzdat silnejsim a agresivnejsim statom, co sa deje prave dnes, dnes sme kvoli vyssej dostupnosti tychto technologii u nas doslova len vyciciavanou koloniou zapadu, co je ale podla mna prilis vysoka cena...
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: aby dychu i
|
Pridané:
17.7.2015 10:39
Lepší je tento. Ale možno si bol horlivý súdruh, alebo tvoj otec bol, v tom prípade bol lepší ten minulý.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: B-2
|
Pridané:
16.7.2015 21:19
A ktore auta za socializmu mali ABS? 1203? 105? 120? Lada? A co s tym ma socializmus? Zbocnujem chujov, ktori do kazdej temy pletu socializmus, kapitalizmus, politiku.
To, ze auta su cim dalej tym komplikovanejsie neznamena, ze su horsie skor naopak, ak si narazil v skodofke mal si takmer istotu, ze skapes, dnes su auta podstatne bezpecnejsie a to aj vdaka roznym asistentom. A uvedom si, ze na cestach je nasobne viac aut ako v minulosti.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: homosexuálne decentné hovädo
|
Pridané:
16.7.2015 21:49
a nasobne viac kokotov v tych autach
|
|
Never would have thu
Od: Stone
|
Pridané:
6.8.2015 17:24
Never would have thunk I would find this so inleapenssbdi.
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: alsdkfjla
|
Pridané:
16.7.2015 22:15
hromada aut na ceste a banany v obchode, to je zaklad spokojneho moderneho cloveka
|
|
Re: svet bez kurvítiek
Od: ...
|
Pridané:
16.7.2015 23:25
Skodovky boli uzasne v tom, ze pri celnom naraze ta zabil motor, ktory bol vzadu.
|
|
Mechanika
Od: ZLodej
|
Pridané:
16.7.2015 17:37
Stará dobrá mechanika... Neviem sa zbaviť pocitu že terajšie "moderné" autá budú o 5 rokov súce do šrotu...
|
|
Re: Mechanika
Od: jhhdb
|
Pridané:
16.7.2015 17:50
Ekonomika sa musi hybat.. takze bud sa to bude pravidelne kazit, alebo ti daju "auto ako sluzbu"
|
|
Re: Mechanika
Od: tamtung
|
Pridané:
16.7.2015 18:17
srnada bude, ked sa z tej ekonomiky odhlasim, tj. maly dom, mala zahrada a dovi dopo..
|
|
Re: Mechanika
Od: StaršidloZoSkrine
|
Pridané:
16.7.2015 20:31
Ekonomika ťa nepustí... dane, povinnosti, pokuty.
|
|
Re: Mechanika
Od: freakyfriday
|
Pridané:
16.7.2015 18:45
chceš mi povedať že keď boli poctivé autá ekonomika sa nehýbala? práveže teraz je ekonomika v totálnych sračkách a nerozhýbu ju nekvalitné tovary a služby ale vyššie mzdy tzn. človek nebude šetriť ale bude mínať nie jak teraz že sa obzerá čo kde kúpi a väčšina kupuje len to najnevyhnutnejšie ...
|
|
Re: Mechanika
Od: jdhadx
|
Pridané:
16.7.2015 20:19
tak mozno zle som to formuloval.. nenazrate kurvy chcu byt kazdym rokom bohatsie nez ako su teraz:D a ano to co pises by ekonomiku asi rozhybalo tiez, ale nenazratym kurvam by to vyssie zisky neprinieslo... dokaz? keby ano tak uz by to davno bolo zrealizovane a uz davno by islo zo zisku firiem na mzdy ovela vacsie percento.. lenze takto to nefunguje, prave naopak moderny trend je skor taky ze medzi bohatymi a chudobnymi sa stale viac otvaraju noznice.. co by samo o sebe nebol az taky problem keby vysledny efekt nebol ten, ze clovek zo strednej vrstvy a nizsie prakticky chodi do roboty uz len na to aby sa mal vecer po sichte za co nazrat a kde vyspat
|
|
Re: Mechanika
Od reg.: Dušan82
|
Pridané:
17.7.2015 8:19
Podľa mňa príklad ktorý si uviedol je zlý, pretože podnikatelia nefungujú ako jeden samostatný mysliaci celok ktorý by tie platy mohol ovplyvniť naraz a teda ich trebárs zvýšiť aby sa ekonomike ešte viac darilo. Ja vidím hlavný problém v nás samých. Veď predsa kto bude taký odvážny a v tomto našom krásnom slovenskom raji ako prvý začne myslieť aj na ostatných ako iba na seba a svoje vlastné blaho? Každý chce iba šetriť, lebo táto myšlienka vládne svetom.
Takže kto bude prvý v "rozdávaní" TY? Ja?
Až kým nezmizne táto myšlienka, tieto pokolenia, dovtedy tu bude tak ako aj je.
|
|
Re: Mechanika
Od reg.: Večný_študent_s_podtržníkmi
|
Pridané:
17.7.2015 8:29
Presne tak. Čim viac sa šetrí => tým viac sa šetrí. Keby všetci začali vrážať peniaze nie do účtov na XY rokov ale do ekonomiky, nákupu .... tak to by sa ešte len nakopla ekonomika.
Lenže v tomto hejSlovácku sa vždy nájde kopec looserov ktorý vyvážajú prachy na Cyprus, Maltu... miesto toho aby sa tie prachy točili v systéme stále dookola.
|
|
Re: Mechanika
Od: jjjjsjjssd
|
Pridané:
17.7.2015 9:39
Ano mas samozrejme pravdu a toto je dalsi z casti toho problemu ze sa z tohto statu vyvazaju peniaze, je to podobne ako krvacajuci organizmus ktory s musi stale viac a viac namahat aby vobec prezil no aj tak cim viac sa snazi tym akurat este viac krvaca. Ale tato skutocnost nie je zapricinena nejakym obycajnym radovym spotrebitelom, ten jednoducho berie co je a naco ma. Problem je skor v tom o com pisem vyssie, napr KIA je jednou z firiem ktore tvoria najvacsi podiel na nasom hdp a pritom vyse 95% ich ziskov konci v zahranici co samozrejme nevycitam tej firme ved co bytu s tymi peniazmi robila, ale je to jeho znakom prave toho krvacajuceho organizmu ktory ak tieto rany neuzavrie tak raz skape
|
|
Re: Krv
Od: šiši
|
Pridané:
17.7.2015 11:29
Najvacsia sranda na tom vsetkom je, ze najviac dani zaplatia ti najmenej zarabajuci! Zivnostnici odpisuju co sa da... Velke firmi okrem toho odvadzaju ziski do zahranicia!
A uplni sarkazmus na tom je ze mame na lovensku 600 000 nezamestnanich, ktorich tito zamestnani podporuju...
A pritom tito nezamestnani m,aju peniaze na hazard, alkohol, tabak, mobili...
Kebi sa namiesto toho tie peniaze pouzili priamo na zaplatenie najmu, elktrini a tepla, ale pre vsetkich! Aj tich co to platia! A k tomu sa postavili jedalne kde bi sa vsetci mohli zadarmo najest! (Sice spartanski ale predsa!) Tak bi to vitvorilo super protivahu kapitalizmu...
proste bi sa zmenila situacia! Nechce sa ti za pasom robit za minimalnu mzdu, tak si chod.. za plotom caka 600 000 nezamestnanich...
Toto bi sa zmenilo na: Nechces mi adekvatne zaplatit, tak si chod hladat ineho hlupaka, pretoze mam co jest, kde bivat a vidierat sa nedam...
Takto aktualne... prace malo, hipoteka na krku.. nepaci sa ti.. tak nepracuj.. a potom chod pod most...
|
|
Re: Krv
Od: Japster
|
Pridané:
17.7.2015 14:20
Už si objavil pravopis, a konkrétne tú časť:
Písanie "i" a "y"?
Alebo ste práve v krčme zrušili "y"?
|
|
degenerovaní slováci
Od: HerManČek
|
Pridané:
19.7.2015 6:18
Slovenčina je oproti ruštine degenerovaná, stratila zvuk pre "y", pravopis to nič nezachráni.
|
|
Re: Mechanika
Od: Plesnovy_syr
|
Pridané:
16.7.2015 20:05
Auto ako služba tu už je a vola sa to operatívny lízing
|
|
Re: Mechanika
Od reg.: saruman
|
Pridané:
16.7.2015 17:51
Stačí update a môžeš sa pochváliť pred susedmi, že máš najnovšiu verziu 5.5.1.
|
|
Re: Mechanika
Od: Soaron
|
Pridané:
16.7.2015 18:26
Pred dvoma rokmi som v nemenovanom zimnom stredisku videl niečo, od čoho mi spadla sánka. Videl som chalpíka, ktorý pobehoval okolo svojej novej i40-tky. Bol to hybrid a nejako sa tomu autu zbláznila elektronika. Auto sa nedalo odomknúť a čerešničkou na torte bolo, že elektromotor začal sám od seba pracovať. Našťastie malo auto zapnutú ručnú, lebo by inak skončilo v priekope.
Taktiež nechápem ani elektronickú ručnú. Je to ďalšia vec, ktorá sa môže pokaziť a to ani nechcem pomyslieť na to, že pri jazde diaľnicou v nejakej zákrute, alebo zmene pruhu, si auto povie: tak teraz dáme ručnú. Chcel by som vidieť toho, kto to vymyslel a spýtať sa ho, prečo?
|
|
Re: Mechanika
Od: Neviem-
|
Pridané:
16.7.2015 19:58
Pred dvoma rokmi som v nemenovanom zimnom stredisku videl niečo, od čoho mi spadla sánka. Videl som chalpíka, ktorý pobehoval.
|
|
Re: Mechanika
Od reg.: r3musko
|
Pridané:
16.7.2015 20:31
Auto pri brzdení elektronickou ručnou brzdou drží smerovú stabilitu, a pravdepodobnosť, že dostanete šmyk je mizivá. Elektronická parkovacia brzda totiž pracuje s podporou ABS systému, teda nezablokuje kolesá, drží smerovú stabilitu aj na extrémne rozdielnych povrchoch. Jej účinok je podľa výrobcu od 50 do 80% prevádzkovej brzdy a po celý čas svieti zadnými brzdovými lampami.
|
|
Re: Mechanika
Od: zlobik ten stredny
|
Pridané:
16.7.2015 21:26
ty mas lampy vzadu ? ja mam lampase.
|
|
Re: Mechanika
Od: iqjobs
|
Pridané:
19.7.2015 16:20
Ja si pred jazdou v noci zapalujem cintorinove kahance a nitkami ich mam prepojene s ovladacimi prvkami.
|
|
Re: Mechanika
Od: Soaron
|
Pridané:
17.7.2015 0:12
Aha. Toto všetko vysvetľuje. Ak nedostanem šmyk, tak nech si kľudne brzdí, kedy sa mu zachce. Je to nonsens.
|
|
Re: Mechanika
Od: Hokojoko
|
Pridané:
17.7.2015 1:26
To neodporuje tomu ze je to blbost. Mam klasicku paku rucnej brzdy a tiez zobrali vsetku zimnu srandu tym ze funguje s ABS.
|
|
Re: Mechanika
Od: shh dych served
|
Pridané:
17.7.2015 10:42
Tak si kúp dvadsaťročnú škodovku a neotravuj.
|
|
co ked ta aktualizacia nezbehne...?
Od: dfghdfgf
|
Pridané:
16.7.2015 17:48
nebude dufam treba menit cele auto? :-)
|
|
Re: co ked ta aktualizacia nezbehne...?
Od reg.: a3a3a3
|
Pridané:
17.7.2015 4:44
ak si ho ešte nerozbalil, tak ti ho rovno vymenia
|
|
aspoň že to odstránia bezplatne
Od: KIA
|
Pridané:
16.7.2015 22:16
KIA montovala veselo v rokoch 2007 a 2008 do svojich áut autorádiá so softwérovou chybou a čušali. Než sa závada začala vážnejšie prejavovať bolo neskoro na reklamáciu.
|
|
Re: aspoň že to odstránia bezplatne
Od: 23423
|
Pridané:
17.7.2015 9:13
Počkať... Veď Kia má 7 ročnú záruku ak sa nemýlim. Takže do 2014-15 mohli reklamovať
|
|
Re: aspoň že to odstránia bezplatne
Od: glowing
|
Pridané:
19.7.2015 16:23
7 rokov ale nie na vsetko, dalsi marketing-ojeb na hlupuckych zamestnancov automobiliek co si liznu nejaku korejsku picovinu so zlavou. Znamy, mesacne auto, dojebana klima... Kia: alles ok, ziadna oprava sa nekona...
|
|
Re: aspoň že to odstránia bezplatne
Od: KIA
|
Pridané:
17.7.2015 13:34
Máš pravdu, ale napriek tomu záruka na autorádio je bohužiaľ iba 2 roky. Asi vedeli prečo :-)))
|
|
Betari
Od: hmm
|
Pridané:
17.7.2015 0:41
To urcite Microsoft, chce ich donutit tam dat Windows-car!
|
|
Re: Betari
Od: sebevrahW10
|
Pridané:
19.7.2015 6:21
Robíš si srandu, ale máš smutnú pravdu.
|
|
Aký OS?
Od: fela
|
Pridané:
17.7.2015 7:35
Neviem aký systém používajú na riadenie tých-ktorých súčastí v aute, ale mám pocit, že multimed. systémy vo Forde bežali pod Win. A teraz sa nejako tlačí aj Apple, a ktovie čo ešte.
Len toľko, že máme (samohybné) stroje, ktorých ovládanie a riadenie beží pod WinXP, alebo (u iných) pod Win8,... no a tie problémy - mrznutie, kdejaké hlášky, atď...
(Iné stroje bežia pod DOSom, a iné pod Lin, tam problémy nie sú...)
Samozrejme obsluha systém (s výnimkou bootovania a štartu) nijako zvlášť neregistruje... (nemá to ani klávesnicu, len dotykové obrazovky)....
|
|
google a ostatný
Od: neviem meno
|
Pridané:
17.7.2015 8:38
No kde ste chytráci čo sa nevedia dočkať plne autonómnej jazdy? Ani klasické auto kde je SW nevie byť bezchybné a vy tu nariekate aké "bezpečné" bude auto čo bude jazdiť samo? Ja sa tak musím tak smiať :D :D Hackera na vás a do piekopy zaparkovať! :D
|
|
Re: google a ostatný
Od reg.: Večný_študent_s_podtržníkmi
|
Pridané:
17.7.2015 8:51
A čo sa ti natom nepáči?
Tieto chyby ktoré boli objavené zatiaľ nespôsobili žiadne úmrtie. A aj keby sa stala nehoda tak v porovnaní s tými tisíckami nehôd čo sa denne stanú na cestách je to štatisticky zanedbateľné.
A ano autonómne autá budú bezpečnejšie... lebo počítač chyby nerobí. Počítač je hlúpi a "inteligenciu" má len takú ako autor ktorý ho naprogramoval a navrhol. Ak by všetky autá boli autonómne s dostatočne odladeným SW tak nehody budú nulové.
A to že ti niekto napichne auto a zapichne ťa s ním niekam do stĺpu... no.. aj dnes ti môže len tak niekto z rozkoše rozhádzať klince na diaľnicu aby sa tam autá vybúrali.
|
|
Re: google a ostatný
Od: neviem meno
|
Pridané:
17.7.2015 9:09
Chceš mi tvrdiť že po tých všetkých back dooroch, dierach v šifrovaní, flashi a všetkom možnom nenájde sa niekto kto bude hackovat samojazdiace autá?
|
|
Re: google a ostatný
Od: smutne
|
Pridané:
17.7.2015 9:12
Smutne ze ked niekto povie ze smrt niekoho je len "statisticka zanedbatelna" ale ked budes smutit za niekym koho to auto zrazi tak povec ze super uz je v statisike.
|
|
Re: google a ostatný
Od reg.: Večný_študent_s_podtržníkmi
|
Pridané:
17.7.2015 9:16
Ja viem aj mne to vyznelo hnusne. Ale proste je to tak.
Denne sa zabije na cestách kopec ľudí a preto je v tomto smere každý zachránený život niečo prečo sa oplatí vyvíjať nové technológie.
Backdoory, chyby, hacking a neviem čo... ano to je veľká hrozba ale kvôli tomu by sa tým mali ľudia prestať zaoberať?
Treba vyvíjať nové metódy, riešenia aby sa tomuto predchádzalo aj keď vždy tu tá hrozba bude.
|
|
Re: google a ostatný
Od: mas pravdu
|
Pridané:
17.7.2015 9:26
Ale dnes sa vsetko vydava rychlo aj z chybami a kazdu chvilu aktualizacia ako keby vsetkym islo cim vedsie cislo tim lepsie "viac pasik viac adidas" a podla mna o tich chybach vedia aj tak to vydaju.
|
|
Re: google a ostatný
Od: Jan Hus
|
Pridané:
18.7.2015 14:07
Píšeš ako 20-cať ročný, čo moc toho nevie. Neboj, ak aj náhodou budú niekedy na cestách samojazdiace autá, nebudú spoľahlivejšie ako tie, ktoré obsluhoval čisto človek bez elektroniky. Nebudú sa mýliť? Tebe vážne preskakuje...
Ak raz niečo riadi dnešný softvér, a budú tú výrobcovia typu Samsung, naveky tu budú problémy a bude ich len pribúdať, tak ako pribúda softvérového magorizmu!!!
|
|
.....
Od: Ja.
|
Pridané:
17.7.2015 9:16
Z tohto dôvodu som sa rozhodol, že nekúpim novú verziu môjho auta a počkám kým súčasné auto úplne zničím, pretože má minimum elektroniky (teda na súčasné pomery)
|
|
nesmrteľné auto
Od: opravár
|
Pridané:
19.7.2015 6:22
Súčasné auto je stavané ako nezničiteľné, stačí ho opravovať až kým nevymeníš všetky jeho časti.
|
|
toy Over The Air
Od: iqjobs
|
Pridané:
19.7.2015 16:30
Čistá Toyota Primitívus!
|