neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Zákaz mobilov v školách zlepšuje známky

Značky: mobilyškolstvo

DSL.sk, 18.5.2015


Zákaz používania mobilov v školách vedie k zlepšeným priemerným známkam.

Vo svojej štúdii to tvrdí Centrum pre ekonomický výkon pri Londýnskej škole ekonómie, upozornili na ňu noviny The Guardian.

Výraznejší vplyv má podľa zistení len úplný zákaz nosenia mobilov do škôl, prípadne realizovaný odovzdávaním mobilov pred vyučovaním.

Štúdia spracúvala štatistické výsledky v školách v štyroch veľkých anglických mestách, pričom porovnávala výsledky v školách pred zavedením zákazu a po ňom a ako hodnotiace kritérium bolo zvolené skóre v záverečných ročných testoch 16-ročných študentov.

Podľa záverov štúdie viedol úplný zákaz mobilov k zlepšeniu skóre v záverečných testoch priemerne o 6.41%. Zákaz pritom výrazne neovplyvnil výsledky lepších študentov, prejavil sa na zlepšení skóre slabších študentov. Tým sa skóre zlepšilo priemerne o 14.23%.

Autori štúdie predpokladajú, že mobilné telefóny prispievajú k zhoršeniu známok samozrejme rozptyľovaním šudentov a tento efekt je výrazne intenzívnejší u slabších študentov.

Štúdia bola realizovaná z dát v období do roku 2011, kedy smartfóny ešte nezaznamenali také masívne presadenie sa ako v súčasnosti. Dá sa tak predpokladať, že moderné smartfóny s množstvom dostupných aplikácií majú potenciál ešte viac žiakov a študentov rozptyľovať.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

som za, nech sa to zavedie aj u nas minimalne na ZS a SS... Povinne zo zakona s moznostou udelovat sankcie za porusenie. Len to by sme museli mat normalnych politikov, ze ked sa nieco dobre vymysli (gymnazia do urciteho priemeru v 8. a 9. rocniku, studijne odbory do urciteho priemeru, nad nejaky priemer len ucebne obdory) tak to kokoti zablokuju lebo je to dobry napad. A dobre napady predsa prejst nemozu.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Neviem co je na tom dobre. Studijny priemer ako referencia "kolko toho vies"... Podla mna je to hlupost, pretoze su skoly a skoly, a ucitelia a ucitelia. Napriklad na strednej skole sme dostavali "motivacne" 5, len aby sme sa museli ucit a neprepadali (ked si mal dobry priemer). A ano pocitalo sa to do priemeru predmetu.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

studijny priemer = znamky uz davno niesu motivacia na ucenie sa a vykonavanie studijnych povinnosti. Treba tento system zrusit a zaviest nieco ine, najlepsie cez peniaze, lebo na ine dnesni parchanti nepocuvaju.
K mobilom... mvp najviac ucitela oni si internetuju cez fen. Jedine co ucitel moze je ho vyhodit, tak internetuje na chodbe. Ked som ja chodil do skoly, tak ti "vec" zobralil a vratili na konci skolskeho roka, skusil by teraz ucitel parchantovi zobrat fen... Ale zakonom by sa to spravit dalo, zobere fen, kaucia 50€ caves!
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

V niečom zlyhal ten vzdelávací systém keď polovica ľudí na dsl.sk píše "niesu"
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

podľa nich to ale není problém...
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

"neni"
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

ňeňy
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

"neni" neni slovenske slovo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

neni?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

ňe!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja som tu neni.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

troll detegdit
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

troll detegdit
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

troll detegdit
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

troll detegdit
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

troll detegdit
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Rozdiel je v tom, že kedysi keď mi zobrala učiteľka autíčko, dostal som zaucho od nej aj od rodičov. Teraz keď učiteľka niečo zoberie soplovi, tak príde rodič do školy a dá učiteľke medzi oči. To je obrovský rozdiel.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

a level sa zvysuje...nedavno sa na nasej skole v meste stalo, ked zobrala ucitelka malemu hajzlovi (8-rocnemu) mobil, lebo sa stale s nim hral cez hodinu a drzo nedaval pozor, povedal ucitelke, ze ak mu ho okamzite nevrati, tak ju zazaluje a zavola ocka. svet sa v kravsku rit obracia.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Neboj, pride zmena, az nam vsetkym bude horuco...:-(
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

tak tak, je tu uz 18. maj. to zasrane leto je tu co nevidiet :[
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To ma tak: nova doba, host vyhazuje vrchniho, rodic nadava ucitelovi, nie decku.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

a co si cakal?
decka, ktorym sa vtedy brali auticka, teraz vyrastli a maju vlastne decka. tam je problem, kolego :D
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

u pred dobrymi 10 rokmi mali studaci mobily a rozptylovalo to.
s ucitelkou anglictiny sme mali nepisanu dohodu: pri vstupe do triedy, kazdy svoj mobil polozil na ucitelsky stol a na konci hodiny si ho zobral spat. mohli sme mat mobily pocas vyucovania (a cez prestavky pouzivat), ale na hodine proste nebola sanca rozptylovania. uca mala tak dobry pristup, ze sme vsetci toto dodrziavali a nepodvadzali - zial, toto sa asi nepodari zaviest, lebo je potrebna spolupraca aj studentov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

urcovat pristup k skolam ci odborom na zaklade priemeru je totalna kravina - lebo cely cas si hodnoteny subjektivne, nie objektivne - mas skoly kde maju vsetci jednotky a pritom ich schova do vrecka hociaky trojkar z inej skoly... Druha vec je, preco dakomu branit v tom co chce, len preto, ze na zakladnej (kde bol maly fagan) mal horsie znamky? - specialne, ked ta "ma v laske" daka ucitelka... Pamatam, ze na strednej som mal vzdy daku stvorku (maxilmalne 3) a na vyske som mal prospechove stipko... Nepustil by si ma na vysku?
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

to ze si vychodil Socialnu pracu nic neznamana.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ja som mal tiez z matiky ledva 4 na SS. Na vyske som opravoval ucitela z vyssej matiky - technika. Zakomplexovanost ucitelov hlavne na strednych skolach je enormna. Znamky vypovedaju len o tom, aky postoj ma ucitel voci skole a voci ziakovi.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

trepes kokotiny.


Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

No pouc ma o mojich vlastnych skusenostiach? Chces dalsi priklad? ucitelka AJ si ma zafixovala ako trojkara. Robili sme projekty vo dvojiciach. Kamarat bol jednotkar. 75% projektu som spravil ja, pri prezentovani som otazky dostaval len ja, jemu stacilo povedat ~10 viet. Projekt sa jej pacil. Kamarat dostal jednotku, ja trojku z toho isteho.
Zhrnme si to: snaha - u mna vecsia. Pripravenost - na rovnakej urovni. Skusanie - dvojity meter. Vysledok - diametralne odlisny. Tak skus teraz konstruktivne reagovat, ale pokial mas napisat srascku ako vyssie, tak nevrav nic.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

ak niesi spokojny s pristupom pedagoga, mas zo zakona moznost nechat sa preskusat komisiou a ti ti znamku mozu upravit. To je inak dovod, preco na maturitach mas VZDY predsedu maturitnej komisie cudzieho ucitela z cudzej skoly...

Toto co pises maju vacsinou problemovi ziaci, ktori cele hodiny vyrusuju a potom sa cuduju, ze ten slusny ma 1ku a on 3ku. Tak mu treba.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

bol si niekedy na komisionalnom preskusani, vies ako funguje? fakt si myslis, ze ucitelia budu navzajom proti sebe bojovat?

jednoducho svet nefunguje spravodlivo a preto hodnotit cloveka podla nejakej znamky zo skoly je totalny nezmysel, pretoze to nikdy nebolo a ani nikdy spravodlive nebude
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

nebol, lebo som nikdy nebol nespokojny s hodnotenim... Dnes sa od ustneho skusania odstupuje a prechadza sa cisto na papierove testy/pisomky/previerky nazvy to ako chces... a to prave preto, ze potom ma ucitel dokaz. Aj taka pisomka bola ze: cisty papier, podpisany "Jozko Mrkvicka" obsah pisomky jedina veta: Som kokot. Co s takym clovekom? vylucit do ziadnej inej skoly nedovolit zobrat a do konca zivota nech kope kanaly.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No vidis, aspon si priznal ze je kokot a neucil sa. Preco by si ho hned vylucil? Skor teba by som vylucil a samozrejme nepustil k blizkosti skol pretoze mas strasny odpor k mladym ludom. Bojim sa ze by si im ublizil.
Nechapem co si taky agresivny.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tak ked cistu provokaciu premenis na uprimnu spoved, tak ano, mas pravdu.. rozmyslas co pises?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie, samozrejme, ze nerozmysla co pise. vsetci mu robia cely zivot zle, ucitelka na nom sedi a podobne sprostosti. ah jaj chudinka ukrivdena. keby si nechal narast gule, je schopny niest zodpovednost za svoj zivot a postavit sa inemu cloveku. holt gule mu nenarastli..
Odpovedať Hodnotiť:
 

taqk vy chlapci gule nemate a v hlave mate len nasrate :) sa ani necudujem ze vam skolsky system nemohol pomoct.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Komisionalky mozu toho zakomplexovnaeho curaka este viac nasrat a nemal som za potrebu dalsie rocniky potom kvoli tomu chodit na komisionalky zakazdym, lebo ucitel je debil.
Za dalsie som pre nu problemovy ziak nebol. Do maturitneho rocnika, ale potom miesto toho aby som jej robil na hodinach bordel, som na jej hodiny nechodil, takze este mala aj klud. A presne pre tento postoj - dam ti horsiu znamku lebo si trojkar, alebo iny dovod, ze neviem ako inak ti demonstrovat ze mam "moc" by som takych ludi vyhadzoval. Nasledna motivacia k dalsiemu uceniu = ziadna.

Takze takymto "ucitelom" doprajem vsetky problemy, ktore so sucastnymi studentmi maju. Zasluzia si ich.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja som mal z Angliny na maturite 3 len preto lebo ta puca mi nikdy nechcela dat lepsiu znamku. Lebo si nezasluzim. Samozrejme ze jej bolo jedno ze som to ovladal bez problemov.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ludia, kto vie cim to bolo, ze ste teda jazyk vsetci ovladali a aj tak ste na maturach fasli 3. :D asi ste boli sprosti..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Mne o znamky neslo, hlavne po skusenostiach, ktorych som mal viac nez dost, som sa na znamky vykaslal, pretoze neodzrkadluju nic. Iba co som pisal vyssie vztah ucitela ku studentovi, nie realne vedomosti a uz vobec nie schopnosti. Nevadilo mi mat trojky, vadilo mi mat ale trojku za to iste, ako niekto dostal jednotku len preto, ze som trojkar. Bud mal dostat trojku aj jednotkar, alebo som mal mat lepsiu znamku. Alebo to vyucujuca mala nespochybnitelne obhajit, preco to takto vyhodnotila. Ak platil dvojity meter, moj respekt automaticky voci pseudoautorite zanikol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, skoda..
ale tak, karma to kazdemu vrati..
ucitelke v podobe retardov a agresorov
a tebe vo forme uspechu v zivote
karma je karma :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

sprosty nie som a drzy tak isto nie. Nemusim si nic dokazovat ako ty. Ale aj tak ho mam vatsi...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ty si totalna kravina, aj ostatni podobni. Oni neporovnavali skolu s mobilami so skolou bez mobilov, ale tu istu skolu (skoly) pred a po zakaze mobilov. Hadam so zakazom mobilov nevymenili ucitelov aj ziakov, aby dosiahli lespie vysledky :D

Ak chcete machrovat, ze ste mudrejsi ako tito vyskumnici, tak mozete pouzit nasledovne argumenty, size pritiahnute za vlasy, ale apson logicke:
- uz spominany: po zakaze mobilov vymenili personal a/alebo ziakov
- po zakaze mobilov dali ucitelom travu, aby mali lepsiu naladu a davali lepsie znamky
- ucitelia nevyrusovani zvonenim mobilov a nepozornostou decak sledujucich mobily mali lepsiu naladu a davali lepsie znamky

Lebo argumenty typu jeden ucitel/skola mi da 4 za to co inde dostanem 2 je nelogicky, teda nie je to argument.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

presne, kamaratka mala na strednej skole z matematiky a chemia ledva 3-4 (8-rocne gymnazium, nastupila v case ked to v rodine nemala lahke, tak to psychicky nezvladala a 8 rokov bola za lajdacku, tak si to vzala do hlavy, ze lajdacka je)
prisla na vysku (ziadna socialna praca, ale poctiva FCHPT STU BA), vzali sme ju do parady, a Ing. skoncila s cervenym diplomom, vsetky skusky mala spravene do konca skuskoveho v danom semetri, nic cez leto, nic neprenasala

znamky nehovoria o vedomostiach, ale o tom ako sa clovek vyspal, ako si sadol s ucitelom atd atd atd
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

preto, ze mame milion gymnazistov, co maju 4ky => neuplatnia sa na VS => nic nevedia robit potom, a aj ked sa uplatnia, tak je milion managerov => nema kto robit. Treba podporovat odborne skolstvo, kde ale koli gymnaziam je malo ziakov, a teda zvysit pocet ziakov v odbornych skolach. Kludne aj v ucebnych (nematuritnych) odboroch. Nepotrebujeme tony socialnych pracovnikov co produkuju VS, potrebujeme murarov, elektrikarov, automechanikov... proste pracujucich. Na gymnazia by mala ist len elita, teda kludne do 1,5, alebo stanovit pocet 10% a nech sa pobiju na prijimackach. Ostatne vsetko do odbornych skol!!!
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

ale to treba zmenit prezentaciu tychto odborov, pretoze dnes je to prezentovane, ze ak si murar, si debil

deti chodia na tie gymnazia, lebo maju 15 a stale nevedia co vobec v zivote chcu a stale im niekto tlaci do hlavy ako je VŠ zaklad zivota

na VŠ ani Ph.D. by som nikdy nesiel, ak by to nebolo vyzadovane k praci, ktora ma bavi a naplna, ale ja som vedel davno co v zivote chcem, pretoze som si vyskusal mnohe brigady, mnohe ine predmety atd atd
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemyslim si, ze na takuto vec potrebujes zakon od ministerstva. Myslim, zeby len stacilo dat do skolskeho poriadku zakaz nosit mobil na vyucovanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to ma asi taku vahu ako ked si mucha prdne na veternu turbinu... Myslis ze nieje v sk. poriadku ze nesmu fajcit v budove skoly? alebo ze sa musia prezuvat? alebo, ze nesmu chodit bez dozoru na vytahu? Keby ale min. skolstva vydalo, ze chytia ta na vytahu? do konca sk. roka mas prazdniny a od septembra opakujes, rodic plati za ten cas nemocenske + nedostane detske pridavky + hradi cely skolsky rok co je vyluceny.. tak to by malo vahu slona.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To preto, že nemajú čas si opisovať domáce úlohy od spolužiakov cez prestávky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale pretahovat spoluziacky na zachodoch
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ani na to nie je čas, lebo musia byť na facebooku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

postovat fotky zo snapchatu:
ahoj trieda, teraz trtkam margitu! :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Blbosti, statisticka odchylka 6.41%
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

za statisticku odchylku sa povazuje jav s pravdepodobnostou <5%, 5% je uz na hrane, a navyse hovoria, ze 6.4 je len priemer, u slabsich ziakov to bolo vraj vyrazne viac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jav s pravdepodobnostou <5%, avsak kde vidis ten statisticky test, ze s akou pravdepodnostou dojde k zlepseniu o 6.4%
6.4% v tomto pripade nie je pravdepodonost zlepsenia, ale realne zlepsenie
Odpovedať Hodnotiť:
 

mas pravdu, zabudol som. Ale ciastocne ma ospravedlnuje to, ze ten nadomnou taral o statistickej chybe
Odpovedať Hodnotiť:
 

poznam. teplo, prepracovanost a ked jeden zacne tarat, tak zacne tarat cela skupina :)

(ale raz mi to pri odpovedi z fyziky pomohlo. asi 30 minut som trepal nezmysly, a ked sa ma pokusila ucitelka opravit, s istotou a hrdostou som si to obhajil a pokracoval dalej a ona dalej nevnimala. a mal som za 1 a potom som veeeeelmi rychlo zotrel to co som napisal na tabulu, aby si to neskontrolovala)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ďalšia hlúposť zo strojovne amerických vedcov (v tomto prípade anglických no...). Jasne, že to zhoršuje známky a hlavne u tých, čo majú slabšie známky! Prečo majú študenti zlé známky? lebo sú sprostý? nie... lebo ich to nebaví, lebo je to hlúpy systém a absolútne nudný (som si istý, že mnohý vedia čo robia deti, keď sa nudia... tak ich skúste nudiť denne cez 20 nasilu...) Škola, zvlášť základná, nikoho nemotivuje sa vzdelávať... a ľudí, čo to nebavilo doteraz, to už bude duplom nudiť a radšej sa budú hrať na mobiloch... lebo to je to čo detí robia, hrajú sa... či už má 6, 12 alebo 20 ľudia sa učia tým, že sa hrajú, či už je to s hračkou, hrami alebo napríklad s elektrotechnikou alebo iné odbory. školy zvolili najhorší možný prístup k učeniu a tie deti za to nemôžeme obviňovať. Zas je to najjednoduchšie pre každého hodiť vinu na deti, ktoré sa nemôžu brániť lebo sú "sopliaci"... všetci sme boli sopliaci a stále sa na nás nadávalo, a komu to pomohlo? zas len nikomu.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Tak to napasujme na situaciu spred 1/4 storocia: deticky zvysoka serte na cele vyucovanie, tu mate cely kos vasich hraciek, babik, auticok, kociek, ceruziek, omalovaniek, a hrajte sa.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tieto anti-argumenty sú síce skvelé, ale nie, tak som to nemyslel. Škola ako koncept, je dobrá vec, človek sa všetky veci nenaučí len tak, že sa hrá doma niekde s košom hračiek. Škola by mala toto hranie sa usmerňovať a motivovať deti k objavovaniu a učeniu sa. To nie je nejaká blbosť čo som si teraz vymyslel, proste sa človek učí najlepšie keď niečomu venuje pozornosť, a z vlastnej skúsenosti každý človek vie, že sa nedá venovať pozornosť človeku, ktorý len monotónne vykladá 45 minút v kuse. Tak sa deti učiť nedajú, to sa dá svojím spôsobom aplikovať na SŠ a VŠ. Už si konečne uvedomme, že deti sú len také, ako ich vychováme a správajú sa podľa toho, koľko pozornosti sa im venuje. Tak možno by sme mali chyby hľadať inde, než len nadávať, aké je to s nimi hrozné. A ak už niekto nesúhlasí s tým čo hovorím, tak prosím aspoň celý argument nech má ta diskusia zmysel. :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Jo to co si opisal sa vola materska skola a jasle.
Odpovedať Hodnotiť:
 

chyba je jednoznacne na strane rodicov, ktori sa detom od malicka nevenuju, odlozia ich na ulicu/k telke/tabletu/PC a potom kym skoncia zakladnu su znich fajciari a v niektorych pripadoch alkoholici. Ako moze 9tak fajcit????? kto mu kupuje cigarety, ked predavaci su dosrati koli pokutam???
Problemy dnesnych deti su v ich rodinach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

S tým súhlasím. Ale tiež chcem ešte podotknúť, že nehovorím, že treba deti teraz nadmerne kontrolovať a stúpať im stále na päty. Deti nie sú hlúpe a počúvajú pozorne toho, ku komu majú rešpekt, koho si vážia. Väčšinou sú to ich rodičia alebo starší súrodenci. a to platí v každom veku. Ale treba sa k ním správať ako k rovnocenným. Netreba ich len posielať preč, keď sa niečo spýtajú, alebo ich posadiť za TV/PC keď sa nudia. a už aj keby boli za TV/PC tak tam byť s nimi, možno hrať nejaké kreatívne hry, pomáhať im s jazykmi, učiť ich bezpečne používať internet. v TV si s nimi možno nájsť nejaký zábavný program, vystrihovať a kresliť... Ono to možno znie "Lame" ale to deti pre vývoj potrebujú a to je spôsob akým ich naučíme robiť dobré rozhodnutia. Všetko môj názor, samozrejme. :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kupuju im ich starsi kamarati.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslim, ze mas pravdu. Ma to nieco do seba a bolo by dobre na tomto stavat. Skolsky system co pouzivame je zastarali a nie je dostatocny aby produkoval vysokokvalitnych studentov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

skolsky system sam o sebe by az tak tragicky mozno nebol, ale vylepsenie by sa hodilo - ale realne, nie len na urovni PR kecov
Ale stale to bud na *** ak
- no pokial budu vysokoskolsky vzdelany pedagogovia dostavat tabulkovy plat na urovni predavacky v hypermarkete, tazko od nich ocakavat masivnu vlastnu iniciativu
- skoly budu platene od poctu studentov - teda namiesto tlaku na nejake seriozne vzdelavanie a "seriozneho sita" na oddelenie schopnych studentov od neschopnych ich vsetkych "poprehadzuju" do dalsich rocnikov je nanic

- sucasna uroven studentov konciacich Bc ledva dosahuje uroven studentov pri maturite pred 20-timi rokmi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale za to studenti nemozu. To je to ze napr. na Bc beres tak siroky rozsah ze mas predmety ktore s tvojim predmetom nemaju nic spolocne ale musis ich tam mat len preto lebo nic ine ti nevedia poskytnut a taktiez tam musia byt kvoli akreditacii co je podla mna hlupost.
Ked uz niekto ide na VS tak je samozrejme ze sa chce specializovat len na ten odbor a nic viac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

s tým súhlasím, tie predmety sú absolútne smiešne. Niekedy máš jeden predmet len preto, lebo nadväzuje 1/1000 na nejaký predmet ktorý budeš mať v 3. Bc. čo je úplne zbytočné tým zabiť celý semester, keď to bolo možné vysvetliť až na tom predmete keď to bude relevantné.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je sice mozno niekedy pravda, ale je dost pripadov, ked na ten dalsi nadvazujuci predmet mas pocas semestra len par prednasok a zbytocne zabijes polovicu casu len vysvetlovanim veci, ktore si uz mal/mohol mat (aspon ciastkovo) na niektorych predchadzajucich predmetoch a tu by si mal len pochopit dalsie suvislosti
ked to vezmem ad absurdum, naco sa ucit malu nasobilku na zakladnej skole, ked ti to mozu vysvetlovat na strednej pri kvadratickych rovnic ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

vo väčšine prípadoch je to možno pravda, ale napriek tomu existujú predmety, ktoré tam sú iba do počtu. predmety ktoré nie sú potrebné k ničomu než teória a už sa k ním nikdy žiadny iný predmet nevráti. A som si istý, že tým školy len vypĺňajú miesto, lebo proste musia. zbytočné a zaťažujúce ako študentov tak profesorov, ktorý zrazu majú niekoľko nových skupín študentov, ktoré ten predmet ani nepotrebujú a ani ich to nezaujíma. tiež by som možno povedal, že malá násobilka je široko používaná vo všetkých matematických predmetoch, takže tomu sa asi oplatí venovať viac. Skôr hovorím o príkladoch, keď sa človek učí základy dvoch nejakých predmetov, aby z nich vedel jednú malú časť, keď sa bude učiť základy iného predmetu, ktorý sa len veľmi okrajovo týka jeho zvoleného odboru.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano rozumiem co myslis, a svojim scasti aj suhlasim, ale zas nejake ale .. su vedomosti a vedomosti ..
niektore potrebujes k svojej profesii/specializaci/.. a niektore by si mal mat/vediet skrz svoje vzdelanie ..
napr. integral som naposledy pocital pred mnohymi rokmi pocas studia na VS a odvtedy uz asi nikdy, napriek tomu povazujem za psiu povinnost kazdeho s titulom Ing. aby vedel (mal aspon predstavu) co je to integral/derivacia a podobne .. alebo taky ohmov zakon pre absolventa elektro (aj ked nakoniec skonci ako obycajny java koder)
teda aj tie predmety mozno nemaju priamu (pre studenta jednoznacne identifikovatelnu) suvislost so zameranim, ale je pravdepodobne, ze tematika patri do rozsahu znalosti studenta danej oblasti ..
na druhej strane urcite je aj dost predmetov, len do poctu a mozno s otaznym obsahom a niekedy aj s otaznym vyucujucim ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

zabudol som len doplnit, ze nasi sucasny studenti nie su na potrebnej urovni (teda aspon drviva vacsina), ktora by ich opravnovala k tomu rozhodovat, ktory predmet ma alebo nema zmysel ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

pisem ako hotentot .. vela myslienok .. jedna cez druhu .. kratkost prispevku .. a mozno aj to pivo ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je sice mozno niekedy pravda, ale je dost pripadov, ked na ten dalsi nadvazujuci predmet mas pocas semestra len par prednasok a zbytocne zabijes polovicu casu len vysvetlovanim veci, ktore si uz mal/mohol mat (aspon ciastkovo) na niektorych predchadzajucich predmetoch a tu by si mal len pochopit dalsie suvislosti
ked to vezmem ad absurdum, naco sa ucit malu nasobilku na zakladnej skole, ked ti to mozu vysvetlovat na strednej pri kvadratickych rovnic ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je tiež veľký problém, niektorý učitelia obrazne umierajú na svojom predmete a iba to chcú mať čo najrýchlejšie za sebou. Nie je veľa takých, čo ich to naozaj baví a naozaj chcú aby sa študenti zapájali. To už neviem či je to platom alebo či si pedagogiku robia jednoducho zlé typy ľudí, ale nech je už akokoľvek, bolo by to treba riešiť na nejakej skutočnej úrovni.

a samozrejme, Platenie za počet študentov je ta najväčšia blbosť. To potom naozaj nikoho ten študent nezaujíma, hlavne, že škola dostane zaplatené. To je úplne zle nastavené...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ad ucitelia - aj oni su len ludia (a nerobim si o velkej casti ziadne iluzie). Ale ak ma nejaky predpisany uvazok - teda uci cely den, za to mali casu co neuci mu zabiju kopec blbych vykazov, tak ostava priprava na vyuku len vo volnom case (vecer/vikend). K tomu este pridat pripravu testov, ich oprava (casto detektivan praca, za co dat aspon nejaky bod) a ... potom sa k tomu prida studentska arogancia/hlupost/nezaujem/... a za par korun na vyplatnej paske sa na to za chvilu vy**.

Viem si predstavit velmi dobre tie prekvapene/nechapave/.. oci nasich VS studentov, ak by im povedali, ze na prednasku/cviko maju ist pripraveny (teda dopredu nastudovat niekolko desiatok stran materialov). Ved ich uloha na prednaske/cviku je sledovat statusy na FB a podobne..

Ale ano, nic nie je ciernobiele. Je tu vsak velmi vela ALE a nevyriesis to jednoduchou zmenou. Je to potrebne riesit komplexne na viacerych urovniach/frontoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a samozrejme, na to kto uci ma samozrejme vplyv aj vyplata - ak o miesto nie je zaujem medzi schopnymi (vyplata/podmienky/prestiz/..), su radi, ked tam je aspon niekto kto splna papierove predpoklady .. jednoducha matematika vyberu ako na ktoromkolvek inom pracovnom mieste
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale ja ked som mal byt na 8:00 v skole, tak som bol 7:55 v triede. Dnes ked zvoni, tak sa zacnu schadzat do tried spred skoly, kde su kazdu prestavku na fajciarskej. Taktiez na 6.-8. hodine uz najdes minimum ziakov, lebo releventne % si odide domov po obede, resp. nepride na hodinu kde su previerky. Skola nema ziadne paky ako studentov "dat do laty" a damo minuskujete aj vyssie co som pisal, je to tak.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

to isté sa dialo keď som bol na ZŠ ja... tiež každý fajčil a postupne sa naberalo odvahy odchádzať z posledných hodín. to nie je nič nové. Ale znova, možno keby tam nebola taka nuda, že aj žiaci cítia, že je to strata času, tak by tam ostávali. S tým fajčením už asi nič nespravíme... proste to bolo cool vtedy a asi aj dlho bude. Deti sa chcú podobať na dospelákov a chcú rýchlo vyrásť. No tak keď vidia, že každý fajčí, tak asi to je najjednoduchšia cesta ako sa k ním priblížiť. Veď niekto nezačne fajčiť, lebo potrebuje nikotín, začne sa preto, lebo chce byť frajer a vypadať skúsenejšie a staršie. A zas to nie je vina detí, ale výchovy, lebo s tými deťmi sa treba rozprávať otvorene a vysvetliť im, prečo to ľudia robia, čo to spôsobuje, na čo je to dobré a prečo to nerobiť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ciastocne mas pravdu, ale
- student (dieta dvojnasobne) este nie je na urovni aby vedel posudit co je a co nie je strata casu, nudit sa bude uz len z principu, lebo je to cool a sprava sa tak primus triedy alebo skupinka do ktorej chce zapadnut
- na okraj - aj "hlupe" memorovanie je dobre na cvicenei pameti a mozgu ako takeho - tym samozrejme nechcem povedat, ze sa biflenie je dobra vec, stale by to malo byt s porozumenim
- najhorsie, ze tieto "zlozvyky" sa uz dostali aj na vysoke skoly, kde pride student si len odsetied prednasku/cviko - vyrusuje/rozptyluje ostatnych a nie je schopny citat s porozumenim! (uroven 1. stupna ZS)
Odpovedať Hodnotiť:
 

este k Tvojmu prispevku vyssie - ano skola by mala motivovat, skola hrou je celkom zaujimavy pojem, ale
- nie vsetko sa da hrou
- vzdy mas nejaku cast, pre deti/studentov nezazivnu/nudnu, cez ktoru sa musis prehryzt
- ak ma dieta moznost sa bavit s mobilom, tak sa takmer na 100% bude (uz len z dovodu hravosti), ak tuto moznost mat nebude, tak je tam je nenulova sanca, ze aspon na pol ucha zachyti vyklad
- rodicovsky priklad je sice pekne, ale zial je vela rodicov, pre ktorych je dolezitejsie aby dieta prezentovali na akej urovni su, aby mali cool oblecnie, najnovsi smartfon,.... a o vychovu nech sa stara skola
- vysledkom je dnesne spravanie sa deti, za ktore by som v minulosti schytal v skole a doma dvojnasobne


Odpovedať Hodnotiť:
 

- ale nudenie sa nie je cool a nejde ani o princípy, skôr si myslím, že nudenie je to, čo sa deje, keď nie je dosť stimulovaná pozornosť. Inak povedané, keď sa nič zaujímavé dlho nedeje. Z game designu vieme, že hráč sa nudí, keď je úloha príliš ľahká, príliš ťažká alebo pre hráča nezaujímavá. Samozrejme nikoho nebude baviť všetko, ale bolo by fajn keby sme aspoň vedeli naučiť z každého predmetu niekoho niečo, čo ho naozaj baví a nie všetkých nudiť rovnako.
- mobil sa dá tiež použiť na vyučovanie a tiež treba brať do úvahy, že keď sa riešia zaujímave a praktické príklady, nikto nebude mať čas hrať sa na mobile (povedzme pokusy na chémií, fyzike, matematike). Žijeme v modernej dobe, a systém by sa tomu mal konečne prispôsobiť.
- presne to som myslel, tie deti sa správajú zle, ale to nie je ich vina len preto, že to sú deti. Treba konečne prebrať zodpovednosť na seba a správať sa ako dospelí, a nie len nadávať v pohodlí domova :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

- samozrejme, "hlúpe" memorovanie nie je problém, ale ako si povedal, biflenie je blbosť. Trénovať pamäť je dobrá vec a nakoniec, názvy riek a pohorí sa nedajú zrovna vypočítať, tam si človek asi nepomôže, než si to pamätať. Ale aj to sa dá premeniť na "hru" pomocou technológií alebo len pomocou hocijakej hry s kartičkami a papierikmi. Tiež je dobré používať mnemotechnické pomôcky a naučiť ich používať deti.
- jop, VŠ sú na tom dosť zle. Myslím si, že veľa ľudí tam chodí iba kvôli sociálnemu nátlaku. Už dnes bežne kolujú vety ako "bez VŠ si nenájdeš dobrú prácu" a potom tiež "Slovenské školy nemajú žiadnu hodnotu ". Keď tie dve veci spojíme dokopy, tak zistíme, že A: "musím isť na školu, ale bude ľahká, takže sa nemusím učiť" alebo B: "Musím isť na školu, ale nemá žiadnu hodnotu, tak nevadí keď vypadnem". A tak je to každému jednu. Alebo aspoň tak nejak to vidím ja.
Odpovedať Hodnotiť:
 

DrouKl http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

zasa raz jedna outdated štúdia...
nechápem, ako môže niekto v roku 2015 písať/uverejňovať štúdiu o mobiloch na základe dát z roku 2011... povedal by som "škoda papiera", ale takto je to len škoda bandwith-u...

Ono totiž ak hovoríme dnes o mobiloch, musíme aj o smartphonoch a tým pádom by sme mali aj o tabletoch.
Existujú iné štúdie, ktoré tvrdia, že tablety robia výučbu pútavejšou, čím deti viac baví a navyše im servíruje nové možnosti ako multimediálny content, či špeci aplikácie...

Takže čakám na štúdiu, ktorá príde okolo roku 2018 na základe dát z roku 2014-2015, ktorá prekvapivo zistí, že síce tradičné mobily na začiatku detskému prospechu viac škodili, no s pridávaním nových funkcií, so zväčšovaním displejov a najmä modernou ponukou edikatívneho contentu je výsledný benefit +10%...
Odpovedať Hodnotiť:
 

chvilku to trva kym naberes dostatocne vela dat aby si mohol spravit porovnanie. Hlavne ked vystupny test je raz za 1 rok :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže poviem ako to bolo u mňa:

Na hodinách som sa nehral s mobilom ani smartphone-om, mal som niečo čo vie rozptýliť viac - NOTEBOOK!!! Áno, poznámky, ktoré nám učiteľ/ka diktoval/a, som ťukal do notebooku. Rozdané papiere (učebné papiere, dokumenty na vytlačenie, pracovné listy...) som si skenoval do laptopu, niekedy nám dávali, napr. z biológie si pamatám tých 70 strán formátu A4, ktoré sme si mali vytlačiť. V maturitnom ročníku sme dostávali bežne učivo na email
Odpovedať Hodnotiť:
 

zvýraznovanie si doležitých vecí, vloženie multimediálneho obsahu (povedzme mapa Europy tesne pred 2. svetovou vojnou pre dejepis)... A ked som ochorel a bol som preto doma, tak druhý spolužiak (tiež písal na laptope) mi mohol učivo jednoducho poslať, hoc aj hned po skončení hodiny, a ja som si ho upravil, aby sa mi dobre z neho učilo...

Tu nejde o to či ten laptop alebo v článku spomínaný mobil je zlo, tu ide o to ako sa používa a o vztahoch dieta - rodič - učitel. Napr ten moj laptop vie výrazne zatraktívnit a zjednodušit vyučovaníe, ale pokial sa dieta na laptope hrá a nedáva pozor, tak áno, s tý, súhlasím že to nie je dobré
Odpovedať Hodnotiť:
 

Staci vypnut skolske wifi a zapnut GSM rusicku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

to nepojdu telefony ani vedeniu skoly, vies si predstavit ze x ludi v praci pride o telefony? Vysoko kontraproduktivne...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dať deťom staré nokie. Deti sú smiešne keď plačú pre nič.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tato diskusia je fail, alebo plna ukrivdenych faganov... a co, ze ucitelka bol na Tebe zasadnuta! Aspon si sa musel viac snazit, pokial si chcel nieco dosiahnut.
Dospelaci a placu tu ako male decka...
Alebo sem chodia pubosi a zakladniari, co sa tvaria, ze uz maturovali.
Jdu blejt, velebnosti...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

sorry. ale doucujem pravidelne matematiku/fyziku/chemiu

teraz mam jedneho hyperaktivneho prvaka na strednej skole. ked som s nim zacinal tak mal problemy vypocitat cokolvek, teraz ked ho vyvola ucitelka k tabuli "za trest", aby mu mohla dat za 5, tak dostane za 1

a kde bol problem? pocas doucovania som si na nom vsimol to, ze ked uz dlho (viac nez 10 minut) nieco mu vysvetlujem, neskutocne znervoznie, zacina sa triast apod. (a prestava sa sustredit). ked ho necham ratat priklad a vysvetlujem mu to pocas ratania, tak rata jak drak, bez chyby, rychlo a ziadna triaska nic.

a povedz mi, ze to, ze mu hrozilo to, ze prepadne z matematiky je jeho chyba. ucitelka mu nevenuje spravnu pozornost a sprava sa k nemu ako k debilovi a uboziakovi a on je len hyperaktivny
Odpovedať Hodnotiť:
 

dalsi co som ho mal - od lekara diagnostikovana dyslekcia, dysgrafia, dyskalkulia - ked som ucil, ziaden problem, inteligentny chalanisko, len lenivy. len o peniaze nemali nudzu, lekar si povedal, ze si privirobi, preto mal vyhody v skole a nic ho nemotivovalo k snazeniu sa. len prechadzat mohol, lebo bol zaradeny k tymto s poruchou a nemal ziadne problemy ukoncit skolu
Odpovedať Hodnotiť:
 

ucitelka ma dalsich 20 deti, ktorym musi venovat rovnako pozornosti ako ty tomu jednemu. Takze zle pises, ak je takato situacia tak rodic ma zvazit dat decko do nejakej specialnej skoly, alebo mu teda platit individualne doucovania. Zvlastne, ze hiperatktivne a ine deti su len teraz poslednych par rokov, pred 20 rokmi take nebolo, a ked si nemal dobre znamky, tak si siel na doucovanie. Teraz za to vinime ucitelov, parada.
Odpovedať Hodnotiť:
 

teraz kazdy darebak, ktory na v pcku dostane od dokiho papier a ucitel mu musi ci chce ci nechce dat za 4, lebo ma papier. Vacsina je inak uplne normalnych, iba su lajdaci..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslím si, že kopu tých diagnóz tým deckám nepatrí, že sú buď chybou výchovy, pohodlnosťou, uľahčovať to detičkám a z mnohých aj tak vyrastú falošní darebáci.
Ešte že vo fabrike nikto na takéto nezmysly neprihliada. od 18 rokov veku, je každý sám zodpovedný za svoje zdravie a môže si ho aj zmeniť, napraviť a teda zrušiť nejaké ADHD a podobne. To nie sú diagnózy na celý život. A často sa zneužívajú napíšu buď za peniaze či po známosti... Prečo?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Používanie mobilov a iných zariadení si školy upravujú v Školskom poriadku. Vždy to tak bolo. Ešte treba obmedziť používanie hier, USB zariadení a najmä Internetu. Bez neho, žiaľ, detičky vôbec nič nevedia...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár