neprihlásený Utorok, 1. októbra 2024, dnes má meniny Arnold
Smiešny samojazdiaci elektromobil Google ide na cesty

Značky: samojazdiace technológieGoogleelektromobily

DSL.sk, 15.5.2015


Samojazdiaci elektromobil vyvinutý spoločnosťou Google prešiel testami na testovacom okruhu Google a v nasledujúcich mesiacoch spoločnosť začne viacero kusov tohto elektromobilu testovať na verejných cestách v kalifornskom Mountain View.

Dnes to oznámil Chris Urmson, šéf projektu samojazdiacich áut v Google.

Google v poslednom období testoval svoju technológiu autonómnej jazdy na upravených SUV Lexus RX450h.

Ním vyvinutý elektromobil optimalizovaný na autonómnu jazdu pôvodne nemal volant ani plynový pedál a brzdu, pre požiadavky kalifornskej legislatívy ale spoločnosť musela pre verejné cesty tieto ovládacie prvky dorobiť. V predstavenom prototype bol volant horizontálny, pričom všetky ovládacie prvky sú podľa aktuálneho oznámenia odnímateľné.

Pre požiadavky legislatívy musí byť v Kalifornii vždy pri jazde za volantom vodič, aj keď vozidlo jazdí autonómne.

Zväčšiť
Dokončený prototyp samojazdiaceho elektromobilu Google, kliknite pre zväčšenie (foto: Google)



Okrem iného pre zvýšenie bezpečnosti bude aj v testoch na verejných cestách maximálna rýchlosť elektromobilu obmedzená na 40 km/h. Po akých cestách bude vozidlo jazdiť a či nebude príliš svojou pomalou jazdou narúšať plynulosť premávky nie je zatiaľ jasné.

Zároveň je celkovo otázne do akej miery je samojazdiaca technológia Google reálne použiteľná. V minulom roku Google totiž priznal výrazné limity svojej technológie vo vtedajšom stave, keď autá vybavené jeho samojazdiacou technológiou môžu jazdiť len po detailne vopred zmapovaných cestách, nerozoznajú nové semafory, signalizujúceho policajta, nevšimnú si výmole a otvorené poklopy a zatiaľ nezvládajú jazdu v snehu alebo pri silnom daždi.


Prezentácia samojazdiaceho elektromobilu Google (video: Google)



Aktuálne ďalšie pochybnosti vyvolala nedostatočná transparentnosť Google pri informovaní o nehodách, v ktorých sa jeho samojazdiace automobily ocitli. Po tom ako agentúra AP informovala o troch nehodách, v ktorých sa autá ocitli len od minulého septembra, Google síce informoval o jedenástich nehodách za celkovo prejdených 2.7 milióna kilometrov, detailné informácie napríklad len o tom v koľkých prípadoch išlo v čase nehody vozidlo autonómne spoločnosť ale nezverejnila.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

FFmpeg výrazne zlepšil podporu H.266
AMD novým BIOS-om zlepšila výkon a latenciu nových Ryzenov 9000
Z-Boxy Packety už nebudú agresívne červené, majú lepšie splynúť s okolím
SpaceX v krátkom čase zaznamenala tretí problém so svojou raketou
Android 15 dostupný pre prvé smartfóny
Let SpaceX s posádkou na ISS má odštartovať dnes, video
Android 15 má zlepšiť používanie pri veľa notifikáciách
Arm údajne chcela kúpiť podstatnú časť Intelu
Kataster nehnuteľností nefungoval kvôli poruche diesel agregátu
Satelitné internetové pripojenie Starlink má 4 milióny zákazníkov


Diskusia:
                               
 

1. Co spravi ak sa pred nim pokazi autobus, v strede je plna ciara, na useku zakaz obehovania? Bude cakat kym odstrania autobus?

2. A ako detekuje policajne auto s majakmi? Povedzme ze pojde okolo dedinskej diskoteky s modrymi a cervenymi stroboskopmi. Zastavi a bude cakat kym diskoteka neskonci?
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

otazky tunajsich expertov google urcite vyriesil. alebo nie a mas sancu !

zatial sposobilo dopravnych nehod a problemov xyz nasobne viac ludi ako samojazdiacich aut. co ak vodic clovek spanikari - zakazeme jazdu vsetkym ludom ?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

To su vazne veci, auto bude naprogramovane dodrziavat predpisy ale ako som uviedol hore, v niektorych situaciach ich musis porusit.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Musím s týmto stebou súhlasiť. A navyše nie všade sú čiary na ceste. A aj tak to vie jazdiť iba po vopred zmapovanej trase.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

tu sa bavme o cestach v usa a nie o tankodromoch ala ciganstan slovakia
Odpovedať Známka: 7.2 Hodnotiť:
 

sak jednoducho:
1. if (pokazeny_autobus && plna_ciara) then goto obehni_force
2. if (auto has majak && majak === true) then goto uhni

cele riesenie na dva riadky a oni sa tam s tym trapia :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ved niekde bolo pisane, ze nedokaze detekovat ani policajta, ktory riadi dopravu. Na to uz treba poriadnu umelu inteligenciu pochopit co zeleny organ ukazuje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podla mna to je dobra ficura. :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Suhlasim, stale je mnozstvo situacii v ktorych si AI neporadi. Preto to este chvilku potrva kym samojazdiace auta nahradia cloveka.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

mozno preto ma mat to auto aj volant so soferom (podla Kalifornskych zakonovo). ked nastane neocakavana situacia, tak to prevezme clovek hoci v 95% pripadov si moze citat noviny.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Jasne, spis a zrazu v 120 km/h ti povie okamzite preber riadenie, SYSTEM ERROR
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

A keď si na to zvyknú tak po dvoch rokoch už nebudú ani vedieť že volantom sa otáča a pedálmi sa o.i. brzdí :))
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

s tým dodržiavaním predpisov opatrne, pred časom tu bol článok o tom, že idú radšej o 10km/h rýchlejšie s prúdom ostatných áut idúcich o toľko rýchlejšie, pretože to je bezpečnejšie
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

ale rychlejsie ako 40km/h zatial nevedia jazdit
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

ked je zablokovana cesta (prekazka na ceste) tak nie je proti predpisom obehnut prekazku aj cez plnu ciaru, ak je vyhlad a bezpecna situacia atd.. ano moze sa stat, ze by toto nemali osetrene ale je vtipne ze ty o tom urcite vies ze to nemaju zabezpecene.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Veď sa len slušne pýtal na dve z xy možných situácii. Nepísal že on o tom niečo vie :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Samojazdiace autá sú xyz nasobne bezpecnejsie - lebo doteraz neexistovali :D:D:D
Z praxe je jasne ze nebezpečenstvo na ceste vytvárajú 1) vodiči nedajúci prednosť 2) zbytočne pomalé autá - ostatné autá pri normálnej jazde ich predbiehajú a predbiehaním sa samozrejme zvyšuje šanca nehody....
A potom až ostatné vplyvy... rýchlosť samotná (podľa mňa) nie je častou príčinou dopravnej nehody, akurát umocňuje následky - keď niekomu nedám prednosť a on šiel 80 v obci tak hold, chybu som spravil, ak by šiel 50 prežijeme, pri bočnom 80 už je smrtelnych...
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

ved preto som to napisal, ze xyz krat bezpecnejsie, lebo doteraz neboli, ale uz tu niektori tvrdia ze budu mat problemy v takych a onakych situaciach - ved doteraz neboli tak ako to mozu vediet. dalsi argument - to co si popisal zatial sposobili ludia. ked by ludia nesoferovali iba stroje hoc len napriemerne dobre naprogramovane - stavime sa, ze by bolo vo vysledku menej nehod ? z miliona ludskych soferov sposobi nehodu podla mna viac ludi ako z miliona samojazdiacich aut sposobi nehodu stroj.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

rychlost samotna nieje pricinou nehody, nehody sposobuju ti, co jazdia moc pomaly alebo rychlo. Ak idu vsetci rovnako, moznost nehody je minimalna. Ked ale kokoti autobusari idu 60 tam kde ma ist 90, tak nastava probelm...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

a uvedomil si si niekedy ze v tom autobuse je 50-100 ludi, tzn nepriputanej hmoty, z ktorych vacsina z nich stoji, drzi sa a tak? ten autobusar, ktori ide tych 60 chrani zivoty
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

autobusom som cestoval tak 7 rokov a vo vsetkych na svete som bol nepriputany a sli sme 90-100. Takze tvoj argument pada. Problem je v tom, ze potom si busar nemoze vytiahnut naftu a zobrat domov, lebo to pri 90tke ako ma ist zere o x litrov viac...
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

myslis tie ranne primestske busy? to je ten, co sa trepe 60 tam kde je 90 a kde riskuje zivoty niekedy aj stovky ludi

nehovorim o tych medzimestskych, kde nesmie byt viac ludi ako je pocet miest a nepriputany si na vlastne nebezpecie
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ako vies mi dat aj link na tu tvoju studiu? Ci to vravis stylom, ze to je dokazane, mozes sa spytat Peta z Oravy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

pokazeny autobus - prekazka na ceste na krajnici + 4 smerovky alebo vystrazny trojuholnik = obehnut

stroboskop vs. majaky - intenzita, zvuk.znamenie, poloha, pohyb
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Takze ak ho nejaky autobus obehne a poblika mu vystraznymi svetlami tak podla tvoje logiky ho ma obehnut???

A na intenzitu zvuku by som sa radsej nespoliehal :)
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

skor podla tvojej logiky pocitace funguju jedine na principe if (...)
{...}
else if(...)
{...}
else
{...}

a nic ine nepozna a nic ine na nom nefunguje :)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

A podla teba funguju na principe ako ludsky mozog?

Ano funguju len na if else ... ask google atd. Pouziva instrukcnu sadu procesora, nic viac, nic menej.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

A ty pouzi zasa google na nastudovanie ako funguju neuronove siete a fuzzy.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Jedine ze v tvojom aute bude uz rovno kvantovy pocitac :)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

poznas nejaky SW na rozpoznavanie tvari? napriklad taky picasa od google ti pobezi aj na tvojom nekvantovom noteboociku. a hadaj co sa tam vyuziva...
if(color==white) {
switch(eyeDistance) {
...
}
}...

aha, nie... jasne, to by nefungovalo... neuronove siete...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jen blb předpokládá, že takovou věc programují blbci ;)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ked pozeram na niektore funkcie v ich softveri, tak by som si nebol zrovna isty, ze tam pracuju len geniovia.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

prototyp neviem, ale az sa to dostane do finalnej produkcnej verzie tak:
1. pravdepodobne scenare su ze: obijde alebo poziada o radu posadku vozidla ci vzdialeny dispecing

2. pri diskoteke nezastavi (pokial nema danu diskoteku ako ciel svojej jazdy).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

1. to ti da akoze moznosti A) B) C) D) ... a co ak ten autobus zastavil lebo prednim sa stala fatalna nehoda. Na dispecingu samozrejme o tom este nemaju info.

2. Ako rozozna diskoteku v krcme pri ceste od policajneho auta s majakmi (bez sireny). Takze potom ani nezastavi skutocnym policajtom?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ako spozna, ze ta osoba co ti mava aby si zastavil je stopar/policajt/raneny clovek/zlodej ? Uplne samojazdiace auta su hlupost, odmietne odbocit k rieke ked chcem ist na rybacku a musim prest na moje oblubene miesto dalsich 500m na mieto o ktorom google mapy netusia?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

dziizs sak daju pandlam dialkove a zastavia si ho oni
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

1. a co by si spravil ty? ak cakas ze sa vysunie vrtula a auto tu nehodu preleti vzuchom, tak sa mylis skaredo.

2. lebo ty ten rozdiel nepoznas ze? ty zastavujes pod kazdou diskotekou.
da sa pouzit obdobny princip ako sa rozoznavaju na fotografiach tvare a aky sa pouziva v XY dalsich oblastiach - neuronove siete.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie len že vyzerá hnusne a smiešne, ale načo je tam na dverách tá trapná farebná diodova lišta, ktorú je vidno na 0:07 na videu? Nikdy nepochopím zmysel takýchto trapošín a kolotočariny :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nahodou, nevyzera hnusne, len sa nepodoba na typicke auto. Taka mala nununu panda.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pochval sa, akym priblizovadlom jazdis ty?
Odpovedať Hodnotiť:
 

15rocne bavo
Odpovedať Hodnotiť:
 

No to si ani pisat radsej nemal
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vezmite si to z technickej stranky. Take auto musi mat plno senzorov, radarov, laserov, online informacii.

Ale problem je stale to ze ide po ceste, kde je faktorov velmi vela. Napriklad taky autopilot lietadla nemusi toho velmi riesit lebo ma predpisanu letovu vysku a okrem drakov mu moc kolizie nehrozia.

Kdezto auto musi dodrziavat prepisy, ak by jazdilo v kolone po predom stanovenej trase tak ano, ale realne pouzitie, kde je mnozstvo situacii co niekedy ani clovek nezvlada to NIE. Nehovoriac o tom ze je tam mnozstvo elektroniky, ak sa pokazi len 1 vec uz by to nemalo jazdit, staci zaspineny senzor, kovove konstrukcie v okoli alebo nejaky debil s rusickou ...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ale toto nevysvetlíš tech-fandom čo furt meľú že to nahradí človeka. Možno ich hej, keď nevedia šoférovať, zvládnuť šmyk a pod.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Suhlas - mas plus :)
Toto si kupi iba debil co nevie soferovat :) Aj tak nemozes pit lebo zospovednost ma vzdy clovek. Hlavne ked auto spravi nejaku uplnu kktinu budes sediet v base za bug v kode od Google
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

nepotrebujeme dokonale auta ktore nerobia nikdy ziadne chyby. staci ak tie auta budu menej chybove ako ludia a uz sa nam to oplati.
spravili sme to v lietadlach, vo vlakoch, v lodiach a vlastne skoro vsade a teraz sme sa zamerali aj na oblast kde je vyzva automatizovat riadenie podstatne narocnejsia - soferovanie na cestach.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

soferovanie na cestach je narocne len preto ze do toho procesu vstupuju ludia. Cesta najmensieho odporu bude tento prvok z ciest eliminovat.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Mal by si s tym zacat - cestuj vlakom :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

presne tak to bude vyzerat, sukromne "vlaky" na kolesach, riadenie vozidiel clovekom bude zakazane, iba sadnes zadas ciel a autopilot zazela prijemnu cestu
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

mozem yyee...t taky zivot. Potom budu uz aj vymyslat samojazdiace kolobezky a trojkolky pre male deti aby sa minimalizovalo riziko zraneni.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ze vo vlaku nemas ty riadenie ti nevadi, na cete zrazu ano. kurnik jebat taky svet, kde v lietadle pilot moze zapnut autopilota a let je tym hned bezpecnejsi. take veci by sa mali zakazat uplne.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Paradoxne najviac nehod sposobuju prave ludia, co si myslia, ze vedia najlepsie soferovat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Takze taky invalid je pre teba debil? Zamysli sa, ze to nemusi sluzit len dokonalym ludom, ako si ty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to auto zas len tak do niecoho nenabura. niektore senzory vyhodnocuju situaciu niekolko sto krat za sekundu. Auto zacne brzdit skor nez tebe sa odlepi viecko od oka pri zmurknuti. Mozog je super ale technika ho v roznych parametroch pekonava. V USA zahynie rocne pri nehodach okolo 40 tis. ludi, verim ze tato technologia to raz vyrazne znizi
Odpovedať Hodnotiť:
 

no, 'tech-fandom' to nevysvetlis. pretoze 'tech-fandovia' maju (vacsinou) viac presnejsich informacii a su viac zorientovani v problematike, takze vedia lepsie odhadnut co je a co nie je realne (nie uz zrealizovane, ale dosiahnutelne v rozumnom casovom horizonte)
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

a preto su zaujimavejsie semi-autonomne auta na dialnice, alebo kompletne mestska doprava nahradena autonomnou jazdou, kedy mozu vsetky vozidla medzisebou komunikovat a zdielat informacie
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

odporucam nastudovat nieco o pocitacovych vedach a kam sa svet len za poslednych 20 rokov posunul, pretoze tvoja predstava co pocitace dokazu a co nie sa zasekla niekde v sestdesiatych rokoch minuleho storocia.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Autopilot nemusi vela riesit? Ty si myslis, ze je to knipel na gumicke? Ani netusis, ako vela snimacov lietadlo ma a ake narocne je ho riadit. Bez elektroniky by piloti velke lietadla ani neuriadili.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

KAM SPEJEME? smart tv, smart telefony, smart auta ... clovek zije len raz, to nemoze si zasoferovat?

Poviem priklad: Kamarat si kupil nove auto, s kamerami (360 view), senzory, same parkuje pozdlzne aj zvisle. Sadol po case do auta bez tohto privilegia a bol jak amater, bal sa cuvat, bal sa prist blizsie. CELE ZLE. AK TO TAKOT POJDE DALEJ ZASE BUDU Z LUDI LEN NASPET OPICE.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Pozri hrat sa mozes aj na pocitaci. Ked sa jedna o realnu premavku tak ako moj instruktor autoskoly hovorieval : "auto je u nesposobilych zbran". Pozri si ako pristavaju lietadla ked maju silny bocny vietor , myslis ze to ten pilot tesne nad zemou stabilizuje rucne? Vsetko autopil a stabilizacne systemy za neho vsetko vybavia. Pokrok nezastavis stale je tu kopec cinnosti ktore clovek moze robit a stroje za neho nezvladnu.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

V bocnom vetre zasadne nepristava autopilot.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak si vôbec niekedy bol v pilotnej kabíne tak by si vedel, že autopilot sa musí pred pristatim vypnúť a musí pristavat výhradne pilot. Aj za ideálneho počasia je na pristavanie autopilot zakazany. Hoci dokáže lietadlo samo pristáť ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Odporucam pozriet nejaky dokument o leteckej doprave.

Pekna seria je napriklad tu http://pilotseye.tv/

Maju viac 10 letov zdokumentovanych, kokpit snimany 6 kamerami k tomu slusny pokec.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jop, kam to spejeme?
poviem prikad: kamarat lieta boeingom, same senzory, autopiloty, vsetko automaticke. Sadol po case do stroja z pred 40 rokoch kde nic take nebolo a bal sa vzlietnut, pristat, skoro nabural Eifelovku. CELE ZLE, AK TO TAKTO POJDE DALEJ, NIKTO NEBUDE VEDIET LIETAT A Z NAS BUDU LEN OPICE.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Takze podla tvoje teorie ak sme kedysi opustili koce tahane konmi by z nas mali byt uz opice davno.

Ci tvoj mozog funguje tak ze ak sa prestanes venovat nejakej cinoosti uz nie je schony prijmat ine nove podnety?
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ja mam lepsi napad a ovela lacnejsie a spolahlivejsie riesenie ako CELY GOOGLE, neverite?????

Otazka: Ako mat lacnejsie a spolahlivejsie samojazdiace auto, kde mozete aj chlastat a nestarate sa o nic???

Odpoved: Zaplatte si sofera, ved na SK vam za 500 mesacne bude hocto robit vdacne sofera, takze dam 6000/rocne soferovi a mam samojazdiace auto, take co po mna aj pride, aj chlast mi z benzinky donesie. Toto u Google nikdy nebudete mat.

Je to vyhodnejsie po vsetkych strankach
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie je.
1) ak vsetci budeme mat soferov, nezlepsi to plynulost a bezpecnost premavky.
2) plateny ludsky sofer ani po 20 rokoch vyvoja nebude bezpecnejsi nez ludsky sofer a ludsky faktor bude stale hrat vleku rolu pri nehodach
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

On ma pravdu, a poviem ti ze profesionalny sofer bude vzdy ovela lepsi jak nejake automaticke auto. Ak si presvedceny o omyle tak potom tvrdis ze nejaka pocitacova zhatlanina je dokonalejsia a chytrejsia ako Ty.

A po druhe, tym ze by bol plateny sofer v aute znamenalo by to ze by bolo menej aut (min. 2 ludia v aute), neboli by ozrati soferi a ludia by mali pracu.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

no, kym nemame nejake automaticke auto ktore by sme mohli so soferom porovnat, tak je to domnienka. uz teraz ale vieme ze autopilot je v lietadlach je v situaciach na ktore je dimenzovany lepsi nez ludia (a to je dovod preco sa pouziva. nie preto ze piloti su lenivi).
ano, nejaka pocotacova zhatlanina je dokonalejsia nez ja v oblasti pre ktoru bola navrhnuta (zatial sme informaticku singularitu nedostiahli). napriklad taka kalkulacka je dokonalejsia nez my vsetci dokopy v pocitani. kazdy jeden pocitac ma lepsiu pamat nez ty ci ja. a moja pracka vie prat pradlo ovela lepsie nez keby som sa o to pri potociku pokusil sam. zvykaj si, nie si dokonaly.

ok, 1000 v cistom mesacne beriem, kedy nastupujem? alebo si myslis ze za minimalku ziskas skuseneho a zodpovedneho sofera ktory je k dispozicii 24/7? :D :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Aby samojazdiace auta mohli bezpecne jazdit, museli by byt na cestach len tie samojazdiace.
Pokym ja budem sediet v samojazdiacom, stale mi hrozi nebezpecenstvo nehody od cloveka, ktory take auto nema.
Aj by som sa detailnejsie rozpisal, no som na mobile.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty by si zveril svoj zivot Google? Co ak tam bude skryty bug? A prave tebe nastane situacia kedy sa ten bug fatalne prejavi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja som Google nespominal...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A ty jazdis na akom aute? Lebo co ked bude chyba zvarania v tyci riadeni alebo prichyteni kolesa, v algoritme ESP alebo ABS atd? Mal by si chodit len pesi, aby Ta chyba niekoho ineho neohrozila.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ale myslim ze to nemozes porovnavat, tie komponenty su vyrazne robustnejsie ako nejaky kod a abs a esp sa tomu len zdaleka priblizuju
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Suhlas, ABS ESP alebo vystreelnie airbagu je viacmenej mechanicka zalezistost s minimom potrebnej kontrolnej elektroniky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale stale sa spoliehas, ze niekto iny to spravil dobre.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

s tymto nazorom by si sa musel vratit do jaskyne a spoliehat sa len na to co ulovis... softvér riadi vsetko okolo teba a vela "bugov" by mohlo ohrozit tvoj zivot.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj chodec je ohrozeny vodicmi aut.
Snazim sa povedat, ze keby na cestach bolo az 90% samojazdiacich aut a boli by dokonale, bez chyb, 100x lepsie soferovali a reagovali nez najlepsi vodici na svete, tak stale by vznikali nehody najma koli tym 10% co stale soferuju manualne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Sak to vieme, vo filme Ja Robot prebral Will riadenie samojazdiaceho auta a hneď nabúral, lebo nezvládol rýchlosti ktoré tie autá dávali samé.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

BUDE TAM AJ FUNKCIA MURDER DEATH KILL? (Ak pojdem okolo ciganskej osady?)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Tam by som neradil tomu autu zastavovat
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Lebo sa aktivuje funkcia teleportu do zbernych surovin.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

"V predstavenom prototype bol volant horizontálny, pričom všetky ovládacie prvky sú podľa aktuálneho oznámenia odnímateľné. "

Takze irecite slovenske prianie "Bodaj by mu odpadol volant v zakrute" znova naberie na realnosti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

haha aky je len smiesny! si budu z neho ine elektromobily utahovat! :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len to nie, lebo sa vsetky google anglicaky zdruzia a vytvoria nejaku neznicitelnu masinu :-O
Odpovedať Hodnotiť:
 

zivot by som na spolahlivost hw a sw nevsadil pokial je jeho uroven sucastna. to chce este od 20 < r. nez to zacne davat prijatelne vstupy.

o autopilotoch lietadiel kde je jojstickove riadenie sa toho na verejnost vela nedostane, ale chyba senzora, ci uprava sw ktora meni chovanie citlivosti naklonu, je velky zdroj problemov.

autopilot lietadiel ma povodne uplne inu funkciu nez skutocne riadit lietadlo. zmyslom bolo gyroskopom navadzat k cielu tak, aby nemusel pilot neustale hodiny drzat a kontrolovat smer. detto lodna preprava.

interaktivna jazda ala chodec, automobil, .. je v sucastnosti nerealna utopia. jedine vhodne doplnky su automaticke ktriticke dobrdenie pred prekazkou a pod. ale len za predpokladu ze senzory a sw su 100% po celych 10 r. prevadzky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Urcte mas pravdu. Aj nas ucitel informatiky nam pred x rokmi tvrdil, ze max. fyzický limit pevných diskov je 80 MB a ze to nikto nikdy neprekona. A nezabudol dodat ze naco by vobec niekto niekedy potreboval taku kapacitu.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár