neprihlásený Pondelok, 30. septembra 2024, dnes má meniny Jarolím
Samojazdiace autá Google mali 11 nehôd, podľa Google ani jednu nezapríčinili

Značky: samojazdiace technológieGoogle

DSL.sk, 12.5.2015


Samojazdiace autá Google boli doteraz účastníkmi už jedenástich nehôd.

Oznámil to šéf vývoja samojazdiacich áut v Google Chris Urmson po tom, ako Kalifornia zverejnila štatistiky nehodovosti samojazdiacich áut. Podľa nich boli autá Google na kalifornských cestách len od septembra minulého roka účastníkmi troch nehôd.

Podľa tvrdenia Urmsona boli všetky nehody malé, samojazdiace auto Google nebolo príčinou ani jednej z jedenástich nehôd a autá doteraz spolu prešli 2.7 milióna kilometrov.

Spoločnosť ale zverejnila len jeden konkrétnejší údaj o nehodách, keď v 7 prípadoch mali do auta Google nabúrať zozadu, na križovatkách aj na diaľnici.

Ďalšie bližšie informácie o nehodách a to ani v koľkých prípadoch išlo v čase nehody vozidlo autonómne spoločnosť nezverejnila. Nezverejnenie bližších informácií ale pochopiteľne vyvoláva otázky, či by tieto informácie nepoukázali na zatiaľ problematickú kvalitu samojazdiacej technológie Google.


Prototyp samojazdiaceho elektromobilu Google, väčšinu km ale Google doteraz prešiel na upravených vozidlách Lexus a Toyota Prius, kliknite pre zväčšenie (foto: Google)



V minulom roku Google priznal výrazné limity svojej technológie vo vtedajšom stave, keď autá vybavené jej samojazdiacou technológiou môžu jazdiť len po detailne vopred zmapovaných cestách, nerozoznajú nové semafory, signalizujúceho policajta, nevšimnú si výmole a otvorené poklopy a zatiaľ nezvládajú jazdu v snehu alebo pri silnom daždi.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Z-Boxy Packety už nebudú agresívne červené, majú lepšie splynúť s okolím
SpaceX v krátkom čase zaznamenala tretí problém so svojou raketou
Android 15 dostupný pre prvé smartfóny
Let SpaceX s posádkou na ISS má odštartovať dnes, video
Android 15 má zlepšiť používanie pri veľa notifikáciách
Arm údajne chcela kúpiť podstatnú časť Intelu
Kataster nehnuteľností nefungoval kvôli poruche diesel agregátu
Satelitné internetové pripojenie Starlink má 4 milióny zákazníkov
Trailer pokračovania populárneho seriálu The Last of Us podľa počítačovej hry
Projekty Tor a Tails sa spájajú


Diskusia:
                               
 

Takze podla clanku ma samojazdiace auto horsie schopnosti ako niekto kto sedi prvy krat v aute a skusa jazdit.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Asi ako mechanicky differencialny kalkulator Babbega, alebo abakus ci pocitadlo. Tam je to ale ine: niektore vychodne kultury maju tak vymakane gulickove/presuvacie mechanicke pocitadla (clovek by si pomyslel ze to je hracka pre deti), ze vynasobia 3-4 ciferne cisla za polovicny cas jak najlepsi ziak na skole ... Tieto samojazdiace auta su na tom ale horsie ... teda co sa tyka porovnania tejto (nie jednoduchej cinnosti): soferovanie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Však to je jasné, ale iba sci-fi fandovia, hipsteri a nerdovia čo si nevedia spraviť vodičák ich ospevujú. Toto hovorí za všetko :D

"...môžu jazdiť len po detailne vopred zmapovaných cestách, nerozoznajú nové semafory, signalizujúceho policajta, nevšimnú si výmole a otvorené poklopy a zatiaľ nezvládajú jazdu v snehu alebo pri silnom daždi..."
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

ti "sci-fi fandovia, hipseti a nerdovia" (nerdi) totiz zrejme vedia pochopit uitocnost takej technologie KED sa dotiahne.
nikto z nas nechce polofunkcne samojazdiace auto bezne na cestach, ale bez toho aby sme mali najprv polofunkcny model sa k skutocne plnohodnotnym autonomnym autam nedostaneme.

v pociatkoch vyvoja klasickych automobilov, prve prototipy boli tiez plne chyb, nebezpecne, neovladatelne a neboli urcene na bezne masove pouzivanie. ale bez nich by sme sa dnes nevyvazali na audinach, beemweckach, skodovkach, renaultoch, fordoch, alebo kto sa uz na com chce vyvazat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, lebo ako vsetci vieme, kazda nova technologia je hned dokonala a finalna. Prve procesory boli 3 GHz, prve disky 1 TB SSD a prve lietadla nadzvukove...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

veru. A kolkych ludi zabil taky SSD disk sa neda ani spocitat :)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

asi tolko kolko ludi zabili prve prototipy samojazdiacich aut.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aaaa, prototypy mam na mysli. tri krat popapuli mi za tu gramatiku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

akurat ze SSD disku sa to nepodari, ani keby to niekto chcel urobit naschval. Dokazes to pochopit?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To ti napísal ako príklad, keďže sme na dsl portali.
Koľko ľudí prišlo za celú éru v autách o život aj vďaka nedokonalosti? Priemernému rexovi to asi netreba vysvetľovať :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujímalo by ma, že koľkým z tých nehôd by zabránil človek, keby jazdil v ich aute. Nejde len o to, že tie nehody nezpôsobili.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Predvídanie, nepredvídateľné podnety a určitá predposranost je to čo zabraňuje ľuďom búrať a áno, je tam aj veľký faktor šťastia. Len mam dojem že celá správa je tendenčne naklonená na stranu googlu: veľa Google áut, žiadna nehoda.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Bohuzial ci bohuvdaka je to tak: ak by boli vsetky auta henten krtkov kopcek, tak dopravne nehody defacto vymiznu a tiez ktore ostanu prispeju k zdokonaleniu tych plechovych krabiciek. Tiez cca pred storocim mohli byt zeny zamestnane ako "vedkyne": boli to ludske pocitacky. Proste pocitali jak automat/blb co bolo treba. Samozrejme chybycka se casto vloudila, preto existovala mnohonasobna kontrola vypoctov. Odkedy na aritmetiku existuju pocitace, "zamestnanie" počítačka neexistuje a samotna chybovost vo vypoctoch je v podstate nulova. To ze je chybna teoria, alebo chybny program teraz neuvazujem. Samotne vypocty maju dnes chybovost radovo pri smejdovych komponentoch 1:10^15 ci pri "dobrych komponentoch" az 1:10^20. To je ako keby sa pomylila iba jedna zenska pocitacka z 10^20 zenskych pocitaciek, co je prakticky (pri 2 vtedy ci 7 miliardach ludi teraz na Zemi) dokonala neomylnost.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Aj Mersennove prvocisla sa testuju iba 2x. Ak sedi poslednych par desiatok bajtov vysledku a sedi to pri DVOCH nezavyslych vypoctoch, pokladame to za absolutnu pravdu. Nie je potrebne to testovat 5x ci 10x. Bolo by nenormalne nepravdepodobne, aby sa vysledok pokakal 2x PRESNE tak isto na uuuuuuplne rozlicnych strojoch.

To by napr. nejaky zabludeny vysokoenergeticky elektron ci proton alebo aj foton gama ziarenia musel narazit do RAMky a poskodit pamatove bunky absolutne identicky :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tak, je to testovacia prevadzka a teda si davaju velky pozor aby nenaburali. menej nehod oproti beznym autam (uprimne, ked si vypriemerujeme kolko km na slovensku prejdu rocne auta a vydelime to poctom vsetkych nehod, vyjde nam cislo mensie nez 2.7mil / 11 ?) to ma aj preto, ze tam niekto sedi a sleduje ovela lepsie co sa deje okolo neho, nez keby len tak bezne soferoval do prace.

momentalne je tam tolko rozlicnych faktorov, ze sa to s nehodovostou beznych aut neda porovnavat, takze akekolvek zavery, ze viac/menej nehod, su scestne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako chces zabranit tomu, aby do teba nenaburali na krizovatke odzadu? Kludne Shcumacher by tam mohol jazdit, tych 7 nehod by sa stalo rovnako.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Napriklad prudko nebrzdit.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zabranit nemozes vzdy tomu, ale castokrat aj ano. Vidis v zrkadle spravanie vodica za tebou, a podla toho vyhodnocujes situaciu, pripadne sa dokazes ak mas miesto stiahnut. Vsetky vnemy a reakcie, ktore vyuzivame pri soferovani v momentalnom stave nie je mozne naucit ziadnemu stroju. Vzdy dojde k situacii, ked ten stroj zlyha a clovek by si s tym hravo poradil. Ono mozno to bude bezpecnejsie ( o tomto velmi pochybujem ), ked budu vsetky vozidla samojazdiace, ale dufam, ze to tak skoro nebude. Nerad by som bol tomu aby pri rychlosti napr 130km som bol odkazany cisto len na nejaky kus kremiku, x senzorov a nejakych algoritmov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na druhu stranu mas milion veci kde zlyha clovek, ale stroj nie.
stroj vie co sa deje v okruhu 360 v kazdom case naraz, nemusi otacat hlavu, vie lepsie (a rychlejsie) vypocitat brzdnu drahu podla rychlosti, hmotnosti a tercej sily, nikdy sa neprestane sustredit lebo stara zacala zas hucat nieco o tej zlave v lidli a ze tam chce ist na rozky a hned, alebo preto ze decka v zadu robia bordel.

takze ano, pocitace v niektorych veciach nenahradia ludi, ale v obrovskom mnozstve inych veci ano. a hoci dnes tie samojazdiace auta nie su este dostatocne kvalitne na produkcne nasadenie, raz sa toho mozno dockame (ale to iba v pripade ze taketo vyskumy budu pokracovat).

no a samozrejme, nikto nam negarantuje stopercentne auta, ktore su totalne neomylne. staci ale aby boli lepsie ako ludsky sofer a uz sa oplatia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ty sa nemas co kam stahovat. ty mas zastat na stop-ke a ked do teba odzadu nabura debil, tak to nieje tvoja chyba! Vsetci minuskari tu asi nemaju vodicak, lebo by nepresli cez testy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

este v autoskole som sa o to snazil. skoro som nabural do typa predo mnou, tak silno som sledoval spetak.
instruktor mi vyhuboval a vysvetlil, ze ak naburam do toho predo mnou, platim skodu a mam pruser, ak do mna nabura ten za mnou, on plati skodu a ma pruser. odvtedy jasna volba, sledujem lepsie co sa deje predo mnou, kedze nemam 360 senzory jak samojazdiace auto :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak ale vidis, mam -10, takze jednoznacne "nemam pravdu"
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja mam pocit ze pri tvojich prispevkoch je tam -10 vzdy, bez ohladu na to ci mas pravdu alebo nie, bez ohladu na nazdo vacsiny a pod. zrejme tu niektori ludia hlasuju podla pouziteho nicku :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemam vzdy -10, drvivou vacsinou mam +, mali by tu zaviest celkovu karmu ako na ddworlde a tym co maju zaporne celkove cislo nedovolit hlasovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je ako s automilovanin, zatial sam, ale casom sa to podda
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na to aby to člověka odvezlo z hospody se to vozítko hodí.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ne ked mu vo alkoholickom vytrzeni povies ze chces do Paríža za kurvamy
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ráno sa zobudis najdrahšom parkovisku vedľa aifelovky, nikomu nebudeš rozumieť, spravíš par selficiek s vežičkou a zoberieš dovolenku na cestu domov...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

HANGOVER 4: ONE NIGHT IN PARIS
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len aby to samojazdiace nenafúkalo s tých výparov čo vydýchajú pasažiery keď pôjdy s tej krčmi domov. Ale zase asi by bola lepšia pravdepodobnosť, že sa nikomu nič nestane. :-)

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ty si sa ich asi "nafukal" viac, nez dost, ked dokazes takto pisat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Blbca nevie predvídať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Google automotive
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj u nas ked ta dakto vybrzdi a ty do neho najebes zozadu tak na vine si ty
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie vzdy je to tak, pokial ten predomnou bezdovodne a nepredvidatelne prudko zabrzdi je na vine on. Pokial ale zabrzdi aby pustil jezka cez cestu tak si na vine ty..
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Lenze on si moze vymysliet cokolvek a ty mu to nedokazes. Pre teba bude platit nedodrzanie bezpecnej vzdialenosti.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

mas dodrzovat predpisanu vzdialenost a nie sa lepit na toho pred tebou a nemas problem ;)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Obehnem ta, prudko sa pred teba zaradim bez rezervy a zacnem brzdit. Nechcem byt kreten, ale zelam ti, aby sa ti to raz stalo, potom budes inak pisat...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tak ked toto niekto umyselne spravi tak je debil a proti takym neexistuje ziadna ochrana (ci uz predpisy alebo zakony)...ked niekto chce spravit skodu tak spravi, ale ked jazdis s rozumom a mas odstup sanca je ovela mensia...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale existuje - kamera v aute. Uz aby to aj u nas EU dala povinne, tak ako to uz maju Rusaci.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pisu male nehody odzadu na krizovatkach. To sa casto stava, tak, ze sa 1. auto pohne a potom si to rozmysli a zastane. 2.auto vidi, ze prve je v pohybe, otoci hlavu ci mu nic nejde a pohne sa. Nerata s tym, ze ten pred nim zastane, ked sa uz rozbiehal do krizovatky. Ked som videl videa ako trhane jazdia samojazdiace auta, je to podla mna najpravdepodobnejsi scenar...

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"...na ceste nerozpoznajú papier od kameňa a budú sa tak vyhýbať aj poletujúcemu listu papiera...". [http://www.dsl.sk/article.php?article=16015]
Keď si algoritmus nieje istý, dupne na brzdu. Stačí jedna scumbag plasová fľaša, rýchla brzda a máš v kapote auto čo ide za tebou. Nieje ťažké si predstaviť že veľká časť zo 7 z 11 nehôd nabúraných zozadu vyzerala práve takto...
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby som to auto zbadal na ceste tak sa tiez zlaknem. Riziko nehody by sa tak vyrazne zvysilo :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mohli by ste pridat clanok o tom, ako Google prave meni Google maps a d*jebava jednoduche a rychle fungovanie. Napr. pri navigacii sa momentalne vobec neda zmenit trasa jednoduchym potiahnutim na inu ulicu, ale treba manualne vystikavat nazov (prejazdneho bodu) vlavom menu...

Peticia za zachovanie starych map:
http://dopice.sk/dnU

Odkaz na stare mapy, ktory zatial funguje:
https://maps.google.com/maps?output=classi
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nasrať na google. Ten tak často mení rozhranie u svojich produktov, že ma nebaví každý týždeň sa to užiť znova a znova. Dám ti radu. Zožeň si poriadnu navigáciu, priplať si pár eur a budeš spokojný.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

NavFree napríklad a všetky ostatné deriváty openstreet map. Fungujú aj offline
Odpovedať Hodnotiť:
 

suhlas, google skurvilo dobre mapy, 3 kroky vzad
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vymole srsly ? vymole kotle barle...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak asi kazdy produkt ktory je este vo vyvoji ma chyby a aj prva ostra verzia nebyva uplne dokonala, mnoho problemov sa vychyta az na podnety pouzivatelov. Takze mozno este nie teraz ale casom to bude realne zapnut autopilota a nechat auto nech ma odvezie do krcmy, potom ho poslem pre zenu nech vyzdvihne deti v skolke a potom pride pre mna do krcmy. Medzicasom ho necham nech taxikarci ved nech si na seba zarobi :D
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

otvorene poklopy... na SVK su to ukradnute poklopy :) S tym naozaj nemoze ratat nikto...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak bude to auto aj za seba platit povinne poistenie a aj pokuty tak preco nie :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preco by sa mala platit poistka alebo pokuta za samojazdiace auto, ktore v idealnom pripade predide vsetkym koliznym situaciam?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Presne ako pises. V idealnom pripade.
Lenze zivot nema len idealne pripady a cesty uz vobec nie.

Takze ked auto nevidi novu znacku obmedzujucu rychlost na rozkopavke, tak NEidealne zaplatis pokutu. Ked vbehne v 50kmh do jamy po poklope otoci ho to a tukne do auta vo vedlajsom pruhu, budes dakovat za to, ze si zaplatil NEidealnu poistku.

Zaver: Pokuty aj poistky budu, spravna otazka je vyska toho poistenia.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pokial taketo auto nevie riesit tebou uvedene problemy, tak sa v prvom rade NESMIE nazyvat samojazdiace = autonomne. Pretoze samojazdiace auto vsetky situacie riesi spravne a teda pokuty su pre neho minulostou.

Navyse novu znacku je predsa mozne rozoznat, na to ma kamery a databazu znaciek v sebe / na cloude. Obidenie jamy je problem aj ludskych vodicov, co len potvrdzuje, ze toto bude tvrdy oriesok vyriesit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby som stretol na ceste taketo auto tiez by som to radsej do necho napral, nieco ako multipla
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Multipla je 300x krajšia a len v predu sedí viac ľudí ako v celom tomto ...neviem to nazvať
Odpovedať Hodnotiť:
 

multipla je najspatnejsie auto vo vesmire. Konkuruje mu jedine Walterove auto z Breaking bad.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mas pravdu, 0 krat hocico je stale 0...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno nezpríčinili, ale ani neodvrátili...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Ďalšie bližšie informácie o nehodách a to ani v koľkých prípadoch išlo v čase nehody vozidlo autonómne spoločnosť nezverejnila."

Však to auto jazdí iba autonomne a nemá ručne riadenie, nie?
Ďaľšia veta štýlom len aby dsl.sk malo niečo vlastné navyše a mudrlantsky napísané...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze auto od spolocnosti google je na nic hmm, a to vedia az po roku.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár