neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Slovenské lietajúce auto padlo z 300 metrov, video

Značky: nové technológieSlovensko

DSL.sk, 9.5.2015


Projekt slovenského lietajúceho auta AeroMobil zaznamenal v piatok vážny problém, keď vozidlo posledného modelu AeroMobil 3.0 pilotované spolutvorcom Štefanom Kleinom ukončilo podvečer svoj let pádom do poľa v blízkosti Nitry.

Príčina havárie nie je známa, podľa stanoviska spoločnosti prišlo k "neočakávanej situácii" a vo výške približne 300 metrov Klein aktivoval balistický padák.

Po dopade AeroMobilu na zem prišlo k jeho viditeľnému poškodeniu, Klein je podľa dnešného stanoviska v poriadku. Hoci stanovisko spoločnosti hovorí o "bezpečnom pristátí", na záberoch televízie Markíza je možné vidieť pomerne vážne poškodenie okrem iného kabíny vozidla.

Koľko letov AeroMobil 3.0 doteraz absolvoval a aký podiel zo všetkých letov tak predstavuje jeden skončený haváriou nie je zatiaľ známe. Vzhľadom na krátku existenciu najnovšieho modelu pôjde ale vysoko pravdepodobne o výrazne vyšší podiel ako je obvyklé percento nehodovosti v leteckom priemysle, hoci nehoda aspoň overila účinnosť padáku.

Model AeroMobil 3.0 uvedený na konci minulého roka je dvojmiestny, využíva motor Rotax 912 fungujúci na benzíne natankovateľnom na bežných pumpách, dosahuje na ceste maximálnu rýchlosť 160 km/h a vo vzduchu 200 km/h, má dolet 700 km a dojazd 875 km. Spotreba v cestnej premávke dosahuje 8 litrov na 100 km.


Zábery z miesta havárie (video: TV Markíza)



AeroMobil 3.0 je postavený najmä z kompozitných materiálov, pri jazde po ceste má dĺžku až šesť metrov. Vzletová hmotnosť je maximálne 600 kg, samotnú hmotnosť vozidla AeroMobil neudáva, predchádzajúca generácia vážila 450 kg. Pre vzlet je potrebná dráha o dĺžke 300 metrov, pre pristátie 100 metrov.


Predstavenie AeroMobil 3.0 (video: AeroMobil)



Cieľom AeroMobil je vytvoriť automobil, ktorý umožní pohodlné presuny na dlhšie vzdialenosti bez potreby zmeny dopravného prostriedku. Užitočnosť takéhoto produktu najmä vzhľadom na aktuálnu reguláciu využívania vzdušného priestoru a nepripravenosť na masové individuálne lietanie je v súčasnosti ale otázna. Navyše tvorcovia avizujú cenu v rádoch stoviek tisícov eur, pričom sľubujú predaj na rok 2017.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

nic mu neni, otras mozgu ma
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Narafali?
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

To už nevfedia ako na seba upozorniť?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozno to bolo zamerne, aby mohol konecne otestovat padak
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Na 100% to bolo kurvítko! Už aj slováci tomu podlahli!
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

nemohlo byt, hranol zakazal kurvitka !
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Vzhľadom na krátku existenciu najnovšieho modelu pôjde ale vysoko pravdepodobne o výrazne vyšší podiel ako je obvyklé percento nehodovosti v leteckom priemysle"
sorry ale toto je kktina, keď sa niečo nové testuje, obvykle sa stávajú nehody oveľa častejšie ako v prevádzke
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

statisticky? bolo vyrobenych jeden kusov, z toho jeden kus havaroval, nehodovost je 100% . kazimir urcite pochopi :D
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Pocet letov / pocet padov...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Hej detto uvaha typu ked je napr. jeden z 5000 ludi bez ruky, tak zvysnych 99,98% ludi (4999 z 5000 ma dve ruky). Priemer je ale (4999*2+1)/5000 = 1,9998 ruk na obcana, ale 99,98% ludi ma ruky DVE a nie iba 1,9998 ruk. Takze suma sumarum 99,98% ludi ma nadpriemerny pocet ruk, teda 2,0000 ruk vs. priemer 1,9998 ruk.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

To sa ti chcelo toto písať?
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Už si počul o takom že medián?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

jo + 5 druhov priemerov a dalsich 5 tuctov pojmov zo statistiky a pravdepodobnosti :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na median sa uvadza iny priklad: je firma s 10 zamestnancami. 9 z nich zaraba 500 € a zvysny desiaty (sef) ma 5500 €. Suma sumarum aritmeticky priemer (9x500 + 5500)/10 = 1000 € priemerny plat. Co je sprostost, kedze 9 z 10 ludi ma PRESNE 500 €.

Artm. priemer = 1000 € (ostatne priemery su tiez ovoplyvnene extremami)
Median = 500 €
Modus = 500 €
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

iba doplnim geometricky priemer, cca 535,87
Odpovedať Hodnotiť:
 

* oprava 635,49
Odpovedať Hodnotiť:
 

To bol chrashtest :)
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Nejake chrasty z toho urcite bude mat.
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

Chlasttest a dopadol presne podla ocakavani
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Do pola
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Podľa mňa sa mu to auto pomstilo, lebo mu dal prezývku Roland.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lietajuce auto?
Tych dementov, ktori jazdia po nasich cestach by som nepustil ani na bicykel, nieto este do vzduchu.
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

neboj, na získanie piloťáku nejaké minimálne IQ treba mať ;)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Slota aproves!
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

co nemas na vodicak, ze sa tu takto odrabas?
Odpovedať Známka: -7.9 Hodnotiť:
 

A teraz sa zamysli, preco mas take hodnotenie ake mas. Fcul -10. Ale mas problem: nemas sa cim zamysliet. Detto ani na ceste sa mozno nemas cim zamysliet.
Odpovedať Známka: 2.8 Hodnotiť:
 

Keby platila úmera, ktorú uvádzaš, ty by si musel mať tak -30 minimálne.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Uz ses doliital, Batmane!
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Byl jsem zde, Fantomas
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Šofér si nevšimol značku "Zákaz preletu satelitov, dronov a lietajúcich aut, prístup povolený len pre nákladné vozidlá".

http://i.imgur.com/cLWzPox.png
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/dmr
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Predat vrak do aciek, kde ho vyklepu a budu ponukat ako neburane (co je pravda - letecka havaria nie je buracka), po prvom majitelovi (pravda), s malo najazdenymi kilometrami (nalietane kilometre sa nerataju)...
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Vono to lietajuce auto bude navrhnute LTT - LEN TAK TAK. Ked som videl tie testovacie lety jak sa to kymacalo, divna neprirodzena poloha v lete, mal som pocit ze keby bola vztlakova sila o 5% mensia alebo kridlo o 15 cm kratsie, tak to padne na zem jak sekera.

Nesadol by som do toho ani za 10K €.
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

asi tak. a k tomu tento pad, to je krok ku skrachovani:) ani google ich nekupil.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

vam jebe chlapci? mozte byt hrdy ze slovaci na niecom cool makaju. Ze takyto projekt vobec na slovensku existuje. Viete len pichovat na diskusnych forach, ale co ste vy spravili pre slovensky "hip hop"?
Neuspech je len progress k uspechu, to ze to lietadlo jeblo v testovacej prevadzke nic neznamena. Aj Elonovi Muskovi v spaceX jebla pred par dnami raketa pri pristavani a vybuchla. Znamena to ze je taky loser ako vy? Nie, bude dalej testovat kym nedotiahne projekt do perfektneho stavu. A vy budete len dalej hejtovat pretoze ste mentalne zaostali.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Musis ale uznat, ze toto nie je ani donre auto ani dobre lietadlo. Navyse tomu chyba zasadna featura - nedokaze to vzlietnut za jazdy a nasrat na hlavy vsetkym pastikar, ked idu domov v piatok z Bratislavy.
Odpovedať Známka: -4.6 Hodnotiť:
 

Mas to nejako pomylene, pastikari chodia v piatok z BA na chalupy na vychod ;)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

paštikár-i? What? Lol,co to znamena?
Odpovedať Hodnotiť:
 

V piatok:
paštikár ide na Zahorie
paštekár (e - zmäkčuje) ide smerom na Senec
paštekár (e - nezmäkčuje) ide smerom na Trnavu
jebly blavak rapuje
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyrabat lietajucu truhlu za stovky tisic eur nie je zrovna najlepsi napad.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

To je asi hlavny dovod preco sa toho nechytili vacsie spolocnosti. Vacsina doprav. lietadiel dokaze letiet aj s jednym nefunkcnym motorom ("vrtulovym" alebo turbinovym), pricom na tomto vozidle staci aj mala chyba k padu a vyuzitiu katapultu
Odpovedať Hodnotiť:
 

aky ste vy dvaja mudri jak pat a mat. no tak mali havariu je to normalne pri vyvoji aj ked typek vymyslal prve lietadlo tiez krat havaroval. keby sa spustila seriova vyroba a zacali tie auta padat tak to by bolo. ale takto je to jeden z prototypov nikto z nas nevie co presne sa stalo a urcite to vyvoj posunie dalej.

nahodou ja im drzim palce lebo vsetky svetovie media sa tymto projektom zaoberaju a aspon raz je vidiet nasu malu rozkradnutu krajnu vo svete technologii a vyvoja
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

presne tak, skoda ze aj na dsl.sk sa najdu podobni retardi ako na sme.sk a podobne. ITckari by mali vediet napriklad aj z prostredia softveroveho vyvoja, ze pocas vyvoja sa najdu bugy pri testovani a treba ich odstranit. Akoze treba rozlisovat vyvojove prostredie, testovacie a ostru prevadzku. Sedlaci zo sme.sk to nepochopia aj tak asi...
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

nenenene, podla komentujucich na dsl musi byt prototyp na 100% spolahlivy, lietat bez nehody aspon 20 rokov a ziaden test nesmie skoncit zle lebo sa zacne picovanie ake tu mozes vidiet
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V topkach pisali ze flycar je len mierne poskodeny, no podla zverejnenych zaberov je na maderu.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

no, kokotina riadna. ale nasa, slovenska!
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

aj zlá reklama je reklama
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Áno, je. Ale zlá.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Takuto blbosť si kúpi fakt len idiot...
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

To som prvý koho napadlo že keď ich bude viac na cestách tak sa začnú kradnúť a vznikne skupina vzdušných pirátov?
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/dmF :D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Fandim panovi vynalezcovi, ale povedzme si pravdu. Lietajuce auto bude vzdy len taka kuriozita, bez sirsieho vyuzitia. Mnohi ludia nezvladaju auto na ceste, co by robili s autom vo vzduchu?
Ale vynalezcovi asi ani o nic viac neslo - len vyrobit nejaky funkcny prototyp, podla ktoreho bude moct vyrabat a predavat auto v malych seriach, resp. po kusoch na zakazku.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Bol si niekedy v USA mimo velkomiest?
Bol si na aliaske? V rusku mimo miest?
Vies do kolkich miest nevedie vobec cesta z najblizsieho mesta?
Prave na takych miestach ma uz teraz kopa beznych ludi lietadlo(napr cesnu)
A pre nich je toto velmi zaujimave riesenie.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aha - a teraz predajú tie svoje lietadielka a vrtulníky a kúpia si toto čudo? Na miestach, ktoré spomínaš nie sú ani dobré cesty a na také podmienky toto auto stavané nie je. A nemá ani poriadny batožinový priestor, ktorý do miest čo si spomenul nevyhnutne potrebuješ.
Takže súhlasím so skeptikom - toto bude len taká kuriozita.
Odpovedať Hodnotiť:
 

slovenske kamikaze arodinamika v piči zdochne motor idez k zemy
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Toto je iné mozgové "kamikaze"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

moje oci..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no zas povedzme si pravdu...kolko strojov/ludi v nich prezije pad z 300m v takej pohode, ako toto auto... ja si myslim, ze aj ked sa tam nieco pokazilo, zasluzi si to nas respekt..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsak to auto skoncilo docela v pohode na to, ze spadlo z 300m.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odhliadnuc od tejto havarie som uz par mesiacov v jednej diskusii tvrdil po zhliadnuti videa z testov, ze aerodynamika flycaru mi pride divna a ako uz bolo spomenute na hrane.
Flycar mal viditelne problemy odlepit sa zo zeme, hoci na videu nebolo vidiet nejaky vacsi vietor divne sa pohupoval za letu akoby mal problemy so stabilizaciou, takze clovek nemusi byt zrovna leteckym odbornikom, aby sa v nom vzbudilo opravnene podozrenie.
Staci si porovnat napriklad pomer kridelnej plochy ultralighov, ci klasickych malych lietadiel k ich vahe, ci porovnat profil lietadla s profilom lietajuceho auta.
Nie som odbornik, ale tiez mam proste pocit, ze vztlakova sila flyceru je robena bohuzial s malou rezervou a ze flycar bude aj v buducnosti moct lietat len za idealnych podmienok (napriklad sila vetra <18km/h), co z neho bohuzial spravi v praxi nepouzitelnu kuriozitu.
Pride mi to cele trosku take, ze Slovaci sa pokusaju presvedcit zbytok sveta, ze sa da odrbat fyzika, ale ta sa naozaj neda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pride-odide-pride-odide-pride-odide- pride-odide-pride-odide-pride-odide-pride-odide- pride-odide-pride-odide-pride-odide-pride-odide- pride-odide- cap-carap-cap-carap-SK
Odpovedať Hodnotiť:
 

hlavna vec,ze prezil
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár