Ďalšou technologickou spoločnosťou, ktorej hodnota sa pohybuje na úrovni aspoň desať miliárd dolárov, sa stal čínsky výrobca dronov DJI.
Vyplýva to z informácií novín The Wall Street Journal.
DJI totiž uzavrela a potvrdila investíciu od Accel Partners vo výške 75 miliónov dolárov, ktorá počítala s ohodnotením celej spoločnosti na 8 miliárd dolárov.
V súčasnosti spoločnosť zároveň rokuje o ďalších investíciách, ktoré ju už ohodnocujú na 10 miliárd.
DJI vyvíja a predáva drony, malé bezpilotné stroje lietajúce s využitím viacerých rotorov podobne ako helikoptéry, rovnomennej značky. Jej produkty sa zatiaľ špecializujú najmä na fotenie a natáčanie videa.
V roku 2013 spoločnosť vygenerovala príjmy vo výške 130 miliónov dolárov, tento rok už očakáva predaje presahujúce miliardu dolárov.
Predstavenie DJI Phantom 2 (video: DJI)
V poslednom období sa DJI dostala do pozornosti okrem iného kvôli dronu, ktorý po strate kontroly jeho užívateľom vletel do areálu sídla amerického prezidenta Bieleho domu, a dronu, ktorý spadol pri pokuse preniesť cez mexicko-americké hranice tri kilogramy pervitínu.
V reakcii na to DJI vydala aktualizáciu firmvéru, ktorá jej dronom nedovoľuje lietať nad centrom Washingtonu a zároveň ani cez hranice štátov.
Veru veru, ked ma kameru, na hmotnosti nezalezi, musis ho registrovat a musis mat aj skusky. Hrozi inak mastna pokuta:
Ak je akékoľvek lietadlo (aj UAV) využívané za účelom leteckej fotografie (fotografovanie, filmovanie a iné zaznamenávanie z paluby lietadla), je to výkon leteckých prác (§ 44 leteckého zákona), ktoré podlieha aj vydaniu povolenia Ministerstvom obrany SR v súlade s §63 a § 64 zákona NR SR 215/2004 Z.z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Letecké práce možno vykonávať len na základe povolenia vydaného Dopravným úradom. Dopravný úrad v povolení určí rozsah a podmienky na vykonávanie leteckých prác.
Vydaniu povolenia na vykonávanie leteckých prác a vydaniu rozhodnutia o určení podmienok pre UAV musí predchádzať:
- zaevidovanie UAV na Dopravnom úrade,
- zaškolenie osoby, ktorá bude UAV ovládať (pilot/operátor),
- teoretické a praktické preskúšanie pilota/operátora na Dopravnom úrade, vypracovanie prevádzkovej príručky.
do tisicky... samozrejme ked chces hotovu hracku ktoru len rozbalis nabijes baterku a lietas tak ta a jvyse 1000.... ale ked si ho skladas ako ja tak mas vykon, spolahlivost, modularnost, customizaciu, a otovrene neobmedzene moznosti... ja to riesim na jednom blogu a chlapik mi celkom dobre poradil tak som zacal so zhananim suciastok... http://dopice.sk/dlT
Dnes to už moc o zručnosti a modelárčine nie je...
Všetko máš hotové a tie 3 skrutky tam už hádam nejaká zaskrutkuješ. Nič nemusíš vyrábať, merať, navrhovať, pracne všelikade zháňať - osobne. Baterky, no vždy sa na motory dávali kvalitné NiCd články, ale tie sú asi dosť ťažké na takéto chrastítka. Servá sa buď vyrábali, alebo upravili nejaké ťažko zohnateľné japonské. To malo svoje čaro. A dnes? Polovicu z toho času presedíš za počítačom a Internetom, lebo si nevieš nič urobiť.
.........
Od reg.: Ironman
|
Pridané:
7.5.2015 17:56
Dron sem, dron tam. Zakazdym pride nejaka blbost, ktoru si kazdy musi kupit, lebo si to kazdy kupuje. Tablet, dron, mobil, aj tak to nakoniec skonci v kosi.
rofl
za 1. urcite ho beznou 9-ou netrafis !!
2. pred ziskanim zbrojaku ti pekne vysvetlia ze mozes strielat len na strelnici alebo v pripade krajnej nudzi ci nutnej obrany, stielanie na drona nie je ani jedno z toho, ak ta niekto uda, prides o zbran, zbrojak a dostanes mastnu pokutu ....