|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
viejko
Od: rms_
|
Pridané:
17.4.2015 12:21
Video z rekordu by nebolo? :(
|
|
Re: viejko
Od: strudel
|
Pridané:
17.4.2015 13:03
na palube ktoreho bolo 29 technikov :) keby daco, tak si to odseru ti co za to mozu :))
|
|
Re: viejko
Od: zidan
|
Pridané:
17.4.2015 15:28
by som ich obehol na babete
|
|
Re: viejko
Od: Weitty
|
Pridané:
17.4.2015 15:33
Holy?
|
|
Re: viejko
Od: Komunista
|
Pridané:
17.4.2015 16:02
Holy, bosy a ten Maglev tu na mna celu noc zavyjal...
|
|
Re: viejko
Od: neviem meno
|
Pridané:
17.4.2015 16:07
Samozrejme. Odpor vzduchu ti nič nehovorí? Ja tak chodím na babette furt do Jednoty
http://tinyurl.com/ohg6x3c
|
|
Re: viejko
Od: bvbcvc
|
Pridané:
17.4.2015 23:57
Ty budes novy. Co tak pouzit dvorny skracovac?
|
|
Re: viejko
Od: ujko
|
Pridané:
19.4.2015 17:38
no daky bonton treba dodrziavat a kolegu teda opravim http://dopice.sk/d8j
|
|
Re: viejko
Od: tamtung
|
Pridané:
17.4.2015 21:55
na slovensku by fico a spol, ale ziadny iny zainteresovany politik nevstupil... ale utiekol by na uzke bahamy asi
|
|
Vlakk
Od: Neviemvobec
|
Pridané:
17.4.2015 12:22
Nova elektricka co sa stavia v Petrzalke ten rekord urcite pokorí.
|
|
Re: Vlakk
Od: sem..
|
Pridané:
17.4.2015 12:40
ani volnym padom
|
|
Re: Vlakk
Od reg.: jasomtu
|
Pridané:
17.4.2015 12:43
Koli odporu vzduchu cca 200km/h. Ale koli hranatej konstrukcii aj menej.
|
|
Re: Vlakk
Od: masak
|
Pridané:
18.4.2015 8:57
to je maximalka priemerneho ludskeho tela, v spodnych vrstvach atmosfery :D ty dement
|
|
Re: Vlakk
Od: ...
|
Pridané:
17.4.2015 12:49
Financne urcite.
|
|
vlacik
Od reg.: jasomtu
|
Pridané:
17.4.2015 12:24
Taky pekny vlacik. Na rovinke sa suchce ale v zatackach ma dobieha.
|
|
Re: vlacik
Od: calif
|
Pridané:
20.4.2015 13:14
aa niekto tu pozeral taxi 3 :))
|
|
konkuruje lietadlu
Od: rolh
|
Pridané:
17.4.2015 12:31
Ved to uz konkuruje lietadlu. Co sa stane ak sa zrazie 2 taketo vlaky oproti sebe?
|
|
Re: konkuruje lietadlu
Od: hud
|
Pridané:
17.4.2015 12:35
vznikne higsov bozom
|
|
Re: konkuruje lietadlu
Od: party
|
Pridané:
17.4.2015 12:54
zbohom vosig (vozík)
|
|
Re: konkuruje lietadlu
Od: hud2
|
Pridané:
18.4.2015 10:12
To je debiiiiiiil :D
|
|
Re: konkuruje lietadlu
Od: Mr.G
|
Pridané:
17.4.2015 12:44
To je pomerne narocne zrazit taketo dva vlaky, kedze trat musi spolupracovat s vlakom a teda kolaj je viac menej jednosmerna v danom okamziku...
|
|
Re: konkuruje lietadlu
Od: korot
|
Pridané:
17.4.2015 12:47
To si mysleli ze ani 2 lietadla sa nemozu zrazit a budis
|
|
Re: konkuruje lietadlu
Od: Mozilla Thunderbird 1.5.0.9
|
Pridané:
17.4.2015 13:15
Ani lietadla sa nemozu zrazit. Vo vzduchu tiez moze byt len jedno lietadlo.
|
|
Re: konkuruje lietadlu
Od: rolh
|
Pridané:
17.4.2015 13:17
A auta? Tiez len 1 auto na ceste?
|
|
Re: konkuruje lietadlu
Od: Adrique
|
Pridané:
19.4.2015 23:46
iba ak na ceste prvej triedy :)
|
|
Re: konkuruje lietadlu
Od: neviem meno
|
Pridané:
17.4.2015 16:09
Presne. Čo keby sa náhodou zrazili :D
www.flightradar24.com
|
|
Re: konkuruje lietadlu
Od: Komunista
|
Pridané:
17.4.2015 16:02
Vsetko sa da - len treba chciet... !
|
|
Re: konkuruje lietadlu
Od reg.: jasomtu
|
Pridané:
17.4.2015 12:45
Rozj**e ich na kusky.
|
|
Re: konkuruje lietadlu
Od: real name
|
Pridané:
17.4.2015 15:30
budu oproti sebe dva zrazene vlaky
mas pouzivat perwoll
|
|
Re: konkuruje lietadlu
Od reg.: jozko dezko
|
Pridané:
17.4.2015 21:57
nic. vlaky maju dalsie specialne vlastnosti. okrem levitacie, vedia prejst cez seba navzajom.
|
|
samovrahovia
Od: DJML
|
Pridané:
17.4.2015 12:45
blba sprava pre samovrahov :( kym si stihne lahnut na kolajnice vlak uz bude 10km daleko za nim :)
|
|
Re: samovrahovia
Od: jozkooooooooo
|
Pridané:
17.4.2015 12:47
Tak pocka na druhy ci?
|
|
Re: samovrahovia
Od: TxM
|
Pridané:
17.4.2015 14:29
ta kym sa docka tak aj prechladne
|
|
Re: samovrahovia
Od: Komunista
|
Pridané:
17.4.2015 15:30
a ked prechladne riskuje zapal pluc a smrt....
|
|
Re: samovrahovia
Od: veto2
|
Pridané:
17.4.2015 14:54
ten ho preleti
|
|
Re: samovrahovia
Od: xYx
|
Pridané:
17.4.2015 14:40
Tak asi nepojde na poslednu chvylu ale pride o nieco skorej. Aj ked sa chcem odviezt vlakom tak nepridem na stanicu az ked odchadza
|
|
Re: samovrahovia
Od: tamtung
|
Pridané:
17.4.2015 22:03
skor by bolo zaujimave sledovat tu energiu v bode narazu pri takej monstroznej rychlosti..
ved to musi znicit aj vozen :D
|
|
slovaci
Od: regiojeb
|
Pridané:
17.4.2015 12:55
Slovenské železnice sa taktiež môžu pochváliť úspechom...vytvorili nový rekord v meškaní vlakov...dokonca sľubujú že si rekord udržia do roku 2027
|
|
Re: slovaci
Od: rolh
|
Pridané:
17.4.2015 12:58
aj mi pokorime ten rekord, ked scitame priemerne rychlosti vsetkych vlakov na jednej linke denne tak sa im uz priblizime!!!
|
|
Nemaju na nas
Od: mixal111
|
Pridané:
17.4.2015 13:01
Nech len pockaju.
Ked sa konecne podari zmodernizovat trat BA - KE, robi sa len 13 rokov, uz je dokonca 1/3 hotova, ale teraz to uz pojde rychlejsie, tak 20 rokov, potom asi to bude meskat, tak 8 rokov max.
Ale potom ... zrychli nas rychlik zo 120 na 140 km/h (samozrejme len na vybranych usekoch)
To sa oplati, urcite to stalo za tych 30 rokov meskania a prerabok.
|
|
Re: Nemaju na nas
Od: jozkooooooooo
|
Pridané:
17.4.2015 13:09
poslite to do zsr nech sa idu skolit aj ja ceeeem vlaky co idu 600
|
|
Re: Nemaju na nas
Od: freiser
|
Pridané:
17.4.2015 13:11
iba 590 :-)
|
|
Re: Nemaju na nas
Od: jozkooooooooo
|
Pridané:
17.4.2015 13:14
Ja sa mozem na to cele vyjebat, kupil som si novy Koeningegg co ide 410km/h a vyjebany vlak ma predbehne a deti mi z neho zamavaju? To uz co je!!!!
|
|
Re: Nemaju na nas
Od reg.: krivonohy kon
|
Pridané:
17.4.2015 13:49
chlapce, zlez z toho kolotoca lebo ta zrazi kacicka a potom lietadlo
|
|
Re: Nemaju na nas
Od: flink
|
Pridané:
17.4.2015 13:55
nemas si kupovat kadejake fejky ako "Koeningegg" ale origos Koenigsegg
|
|
Re: Nemaju na nas
Od: 'PPQ'
|
Pridané:
19.4.2015 20:21
tak ked na aliexpresse bol black friday....
|
|
Re: Nemaju na nas
Od: Davidkojw
|
Pridané:
17.4.2015 22:35
a kade na tom chodis? po tej dialnici z roku 2010?
|
|
ZSR-160km
Od: Freiser
|
Pridané:
17.4.2015 13:10
A unas buduju novu trat ktora umozni vlakom ist rychlostou az 160km. Vtedy sa Japonci len rozbiehaju a prepinaju na nitro Maglev :-)
|
|
Re: ZSR-160km
Od: TMac
|
Pridané:
17.4.2015 13:40
V nemecku chodia niektore miestne osobne vlaky 160km/h, v zákrutách sa trat naklapa a to dost citelne. Su to take useky na akých u nas chodia motorove vozne. Rychlik zo 160km/h je naozaj polutovania hodny.
|
|
Re: ZSR-160km
Od: swaglord
|
Pridané:
17.4.2015 13:52
Keby aspon chodili na cas stale tak by sa to aj dalo prezit ale vlak 6h, + meskanie dalsia hodina. proste wow
|
|
vlaky
Od reg.: l1@p5
|
Pridané:
17.4.2015 13:58
BA-Kosice priama linka za cca 40minut, neni zle. Dal by som aj 30ecok.
|
|
Re: vlaky
Od: prdlajs
|
Pridané:
17.4.2015 22:51
Chod do Ciny. Tam chodia rychlovlaky 300-kou, na niektorych tratiach aj kazde 3 minuty. Cena za 500 km v 2. triede je cca. 25 eur (aj to len vdaka padnutemu euru, pred pol rokom to bolo pod 20 eur), a cistota+priestor+luxus lepsi ako vo francuzskom TGVcku v 1. triede.
|
|
Re: vlaky
Od: Čech duchy
|
Pridané:
18.4.2015 11:36
Ale serú furt do diery.
|
|
Re: vlaky
Od: de bol
|
Pridané:
19.4.2015 21:30
a hajzly maju na chodbe
|
|
Re: vlaky
Od: Adrique
|
Pridané:
19.4.2015 23:50
Z letiska Pudong do Shanghaja ide 430 km/h. Ale ohromne ma pobavilo, ze v slove maglev na ukazovateli k nastupistu mali preklep - maglve. Take typicky cinske :)
|
|
2013 vs 2003
Od: hnidopich
|
Pridané:
17.4.2015 14:06
Neni v clanku chyba?
"Doterajším rekordom bolo 581 km/h dosiahnutých rovnako vlakom tejto spoločnosti v roku 2003. "
13 rokov vyskumu a rychlost sa zvacsila len o 9 km/h? Nema tam byt 2013?
|
|
Re: 2013 vs 2003
Od: party
|
Pridané:
17.4.2015 14:59
2003 je správne. vtedy mal vlak 3 vozne, teraz mal 7. takže pokrok je trošku väčší než sa zdá na prvý pohľad. takžiež ten vlak je navrhnutý na maximálku 505 km/h, takže slušný tuning :)
|
|
Re: 2013 vs 2003
Od: mixal111
|
Pridané:
17.4.2015 15:38
Pretaktovali ho
|
|
Re: 2013 vs 2003
Od: 0.0.0.0
|
Pridané:
18.4.2015 7:54
U vlaku nie je počet voznov na maximalku až taký dôležitý, on sa tam proste dostane len to bude trvat.+ pri technologii pohonu kde je pohanany každý vozeň, t.j. Veľkosť supravy je úplne ze šum a fuk, ale možno to vyskusali vo väčšom. Inak v cine maglev premava oficiálne uz nejaký ten rok, ktovie koľko technických noriem na to vôbec neexistuje 😄
|
|
Re: 2013 vs 2003
Od: syn dom
|
Pridané:
18.4.2015 11:39
Ty si co študoval a v akej oblasti pracuješ, nech vieme, aké dôveryhodné sú tie tvoje bohorovné rozumy o tom, či je dĺžka šumafuk alebo nie?
|
|
Re: 2013 vs 2003
Od: 0.0.0.0
|
Pridané:
20.4.2015 19:06
roztáčam kolotoče
|
|
Re: 2013 vs 2003
Od: ////^;;##
|
Pridané:
18.4.2015 10:06
Pekne trainclocking :)
|
|
Re: 2013 vs 2003
Od: l ome d or
|
Pridané:
19.4.2015 0:31
takzvany overtraining :) f!<0 je fakt c0c0t
|
|
Vlak....
Od: Dggggg
|
Pridané:
17.4.2015 14:12
Ja som maximálne na vlaku siel 230 km\h co neni ani polovica z Japonca ...
|
|
Re: Vlak....
Od: vkr
|
Pridané:
17.4.2015 15:31
Siel som podobnym vlakom v shanghai, ten siel max 430, ale bol som prekvapeny ake to bolo nepohodlne, hrkotalo to ako elektricka
|
|
Re: Vlak....
Od: Komunista
|
Pridané:
17.4.2015 15:47
my sa vieme vsade len stazovat. nase vlaky idu 40km/h a hrkocu, ich idu 400 km/h a tiez hrkocu...
|
|
Re: Vlak....
Od: saaak
|
Pridané:
17.4.2015 16:26
ale nase iduuu satarmo
|
|
Re: Vlak....
Od: vkr
|
Pridané:
18.4.2015 7:00
Nestazujem sa, len som mal predstavu ze to ide uplne hladko
|
|
Re: Vlak....
Od: tamtung
|
Pridané:
17.4.2015 22:08
no 430 je uz poriadna rychlost..
|
|
Re: Vlak....
Od: prdlajs
|
Pridané:
17.4.2015 22:52
Zjavne si davno nesiel v nasich vlakoch. Aj IC-cko pri 80-ke hrkoce viac ako Maglev pri 430-ke.
|
|
Re: Vlak....
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
18.4.2015 11:05
Mno ja som isiel najrychlejsim Shinkanzenom z Kyota do Tokya, a nic pohodlnejsie od toho nie je :D
|
|
Re: Vlak....
Od: vkr
|
Pridané:
19.4.2015 11:35
Ale ten ma normalne kovove kolesa, nie?
|
|
Re: Vlak....
Od: Sloniik
|
Pridané:
19.4.2015 15:57
Okruhle, ostatne vlaky maju len 8uholniky, preto hrkocu. :P
|
|
CHcem sa váz opítať
Od: DonGarloFisigela
|
Pridané:
17.4.2015 14:21
Ináč keď sme už pri tých vlakoch, ako hodnotíte Regiojet tí, ktorí ste sa ním už prepravovali? Dokedy si myslíte,že im ceny a ponúkané služby vydržia v terajšej podobe?
...za mňa musím vysloviť jednoznačnú spokojnosť (2x cesta KE-Praha & späť)
|
|
Re: CHcem sa váz opítať
Od: matkoooo
|
Pridané:
17.4.2015 18:43
Základný cenník ide od začiatku Mája hore, a včera sa majiteľ vyjadril, že pravdepodobne v decembri končia. Ono tie ich vlaky na tom po technickej stránku niesú dobre, hlavne vozne, kde od vykoľajenia stiahli 30 % flotili. Navyše majú prenajaté rušne ktoré sú krokom späť výrobcu, hľavne spoľahlivosťou.
|
|
Re: CHcem sa váz opítať
Od: Enon
|
Pridané:
18.4.2015 0:16
A nehovoriac o tom, ze co som videl, bola suprava so 6timi voznami. Hlavne cez sviatky super vyhra. Statne IC tusim malo o 1-2 viacej.
|
|
super
Od: xYx
|
Pridané:
17.4.2015 14:39
Cestujem pravidelne a plna spokojnost. Dufam ze vydrzia co najdlhsie.
|
|
Re: super
Od: xYx
|
Pridané:
17.4.2015 14:42
Komentar mal byt k predoslemu prispevku
|
|
Re: super
Od: wwww5
|
Pridané:
17.4.2015 17:25
Jasne, sak vieme, ze nechodis na SCMaglev.
|
|
rakusko a rychlost vyskumu
Od: profi
|
Pridané:
17.4.2015 17:23
V rakusku a nemecku dialkove vlaky standardne idu okolo 200kmh (aspon com som zazil ja osobne), mozno chodia aj rychlejsie.
Tento japonsky vynalez je super - len mohli urobit skor komercny pilot; napr. ked uz mali rychlost 500kmh, mohli spustit este v minulom storoci pilotnu trat na povedzme 350kmh.... a postupne to upgradnut; takto im potrva 60rokov, kym nieco realne spojazdnia.
Ale cca 600kmh je vyborne, ked urobia trat dlzky 500-1000km, tak to bude vazna konkurencia pre lietadla.
|
|
Re: rakusko a rychlost vyskumu
Od: prdlajs
|
Pridané:
17.4.2015 23:03
Ma to jednu drobnu nevyhodu - extremne vysoka spotreba energie v porovnani s rychlostou, ktorou to ide. Sanghajsky Maglev (odkupena nemecka technologia) mal byt povodne po celej Cine, a malo sa bezne chodit 450 km/h na zaciatku a 700 km/h po par rokoch. Ta trat tam bola postavena ako prvych cca. 50km demo trate. Lenze zistili, ze kvoli odporu vzduchu to ma obrovsku spotrebu elektriny. V porovnani s vtedy testovanymi kolesovymi rychlovlakmi (technologia vyvinuta spolu s Bombardierom), ktore sice isli "len" 350km/h, ale mali polovicnu ci tretinou spotrebu okrem Maglevu. A okrem toho sa zistil zvyseny vyskyt rakoviny v bytovkach okolo trate. Takze Cinania natiahli po celej krajine kolajove rychlovlaky, a Maglev zostal na hambu. Pretoze dokym ho nedaju do vakuovej odizolovanej trubice, tak to energeticky neutiahnu. Tak isto ako Japonci svoj maglev.
|
|
Re: rakusko a rychlost vyskumu
Od: prdlajs
|
Pridané:
17.4.2015 23:05
Skoncilo to tak, ze Cinania uz v roku 2011 mali v krajine viac kilometrov rychlovlakov ako vsetky krajiny sveta dohromady. A tie vlaky tam vo velkom chodia dodnes, sice len 300-kou, ale bez jedinej nehody. A to tam jazdi denne okolo 1000 rychlovlakovych suprav (kazda v kombinacii 8 alebo 8+8 voznov). A odvtedy masivne buduju dalej, pretoze pre velky zaujem domacich to uz kapacitne nestaci, takze niekde idu aj 3 rychlotrate vedla seba, a na kazdej z nich prefrci 1 vlak oboma smermi raz za par minut. Radsej ani nechcem vediet, kolko toho maju teraz... Iste je, ze toho je VELA.
|
|
Re: rakusko a rychlost vyskumu
Od: prdlajs
|
Pridané:
17.4.2015 23:07
Takze zaver z toho je, ze Japonci sa hrajkaju s takmer prazdnymi supravami (kde vlak moze ist kludne 50-100% rychlejsie ako pri plne obsadenej suprave), zatial co Cinania v giga masovom meritku implementuju trochu pomalsiu, zato vsak energeticky efektivnu technologiu. A to az tak, ze tych rychlovlakov chodi na hlavnych prepravnych trasach cca. 5-10x viac ako "normalnych" rychlikov (frciacich 130-180 km/h).
Nasere, ked clovek pride domov, a novo zrekonstruovana trat pri 100-ke hrka viac ako 100-rocna konska zeleznica.
|
|
vlaky
Od: vlaky
|
Pridané:
17.4.2015 19:23
Mam celkom rad tunajsie diskusie, ale obcas neviem odhadnut, kedy sa nadava zo srandy a kedy vazne.
Takze neviem, ci treba znovu vysvetlovat ako je to s tymi vlakmi a preco na SK nemaju zmysel taketo, ci podobne vlaky a ze rychlostny rekord neznamena maximalnu prevadzkovu a uz vobec nie priemernu rychlost. Takze pre istotu ak by to niekto netusil, tak na SK nemaju zmysel taketo, ci podobne vlaky a rychlostny rekord neznamena maximalnu prevadzkovu a uz vobec nie priemernu rychlost.
|
|
Re: vlaky
Od: Enon
|
Pridané:
18.4.2015 0:27
Ale tak sme v nejakej EU, v nejakom koridore a ja si viem predstavit rychlovlak z Uzhorodu cez Kosice, mozno Poprad(kvoli tatram) ZA/TN/BA Alebo ZA ostrava praha.
Alebo nech nezerem, Niekde z juhu cez Miskolc, Kosice, Presov a niekde do Polska alebo Skandinavie.
Aspon to pendolino keby chodilo. Ale nove, nie pozicane alebo kupene vyradene niekde z tramtarie -.- a prezentovane ako novinka.
|
|
Re: vlaky
Od: prdlajs
|
Pridané:
18.4.2015 14:45
Neboj, Cinania zacinaju toto leto stavat rovnaky rychlovlak ako u nich doma, medzi Budapestou a Belehradom. Bude mat sice len 370 km, ale bude hotova za 2 roky.
Plus Cinania zakladaju fond pre strednu a vychodnu Europu na budovanie takychto zeleznic. Takze ked vymru na Slovensku vsetci oligarchovia, dockas sa.
http://dopice.sk/d7I
|
|
Re: vlaky
Od: vlaky
|
Pridané:
20.4.2015 7:54
OK, tak cez vikend som tu nebol a uz je asi po funuse, no skusim, ak to nahodou niekto este precita, tak v kratkosti:
Aj TGV dosiahlo uz davno rychlost vyse 500. Ale to bol rekord, nechodi tak, max. prevadzkova je (alebo vtedy, ked dosiahol tento rekord bola) okolo 300. Priemerna zavisi od poctu zastavok, kazde zastavenie drasticky znizuje priemernu rychlost. Cize nie tak, ze vlak ide 300, takze BA-KE da za 1.5h. A vobec nie, ked bude stat ako hovoris TN,ZA,PP. Aby sa mu oplatilo rozbiehat, musi mat zastavky co najdalej od seba no a ovsem, ked ma malo zastavok, tak musi v nich nabrat co najviac ludi. Rychlovlaky (hoci aj nemecke) sa robia medzi milionovymi mestami. Aj metra sa robia v milionovych mestach. Navyse, vlak by musel mat vlastnu trat, nemohli by po nej premavat obycajne nase osobaky a uz vobec nie nakladaky. Skratka SK nema peniaze na vybudovanie, ani ludi na vyuzitie rychlovlaku ci metra.
|
|
nic moc
Od: 0.0.0.0
|
Pridané:
18.4.2015 7:45
Nechcem nejako podpichovat ale o 9 km/h za hodinu viac po toľkých rokoch nie je zrovna úspech...
|
|
Re: nic moc
Od: prdlajs
|
Pridané:
18.4.2015 14:54
Preco? Ved treba oslavovat vo velkom kazdu somarinu ako za sovietskych casov. S pokrokom naveky a nikdy inak.
|
|
keby japonci vedeli....
Od: lobotomik
|
Pridané:
20.4.2015 10:27
Slovensky vedci na zaklade pozpory z APVV uz vedia, ze na buduci rok sa vymysli teleport a preto nema zmysel investovat do 500 km/h Bratislava - Kosice (tuto informaciu tajne posepli zelezniciam). Tak nepindajte! A tych 160 ma zmysel, ako kamuflaz, keby sme nerobili nic ini vedci by zacali tusit.
|