neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Japonci vytvorili nový vlakový rýchlostný rekord

Značky: Japonskodopravanové technológie

DSL.sk, 17.4.2015


Japonská železničná spoločnosť Central Japan Railway, JR Central, vytvorila nový svetový rekord v rýchlosti prepravy vlakom.

Na základe informácií spoločnosti o tom informovali noviny The Wall Street Journal.

Vlak spoločnosti, na palube ktorého bolo 29 technikov, dosiahol vo štvrtkovom teste rýchlosť 590 km/h.

Doterajším rekordom bolo 581 km/h dosiahnutých rovnako vlakom tejto spoločnosti v roku 2003.

Aktuálny rekord dosiahol 7-vozňový vlak s označením L0 fungujúci na japonskej technológii magnetickej levitácie s označením SCMaglev.

U vlakov fungujúcich na princípe magnetickej levitácie je pomocou magnetických respektíve elektromagnetických síl vlak zdvíhaný nad trať a zároveň je pomocou tzv. lineárneho elektromotora zabezpečovaný aj jeho horizontálny pohyb.


Jazda vlaku L0 Series z roku 2013 (video: Asahi.com)



Japonci technológiu SCMaglev vyvíjajú už od 70-tych rokov minulého storočia, do komerčnej prevádzky by mala byť nasadená až v roku 2027. SCMaglev so supravodivými magnetmi umožňuje vlak nadnášať iba pri vyšších rýchlostiach, doterajšie prototypy tak pri rýchlosti približne 140 km/h využívajú kolesá.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami


inzercia



Diskusia:
                               
 

Video z rekordu by nebolo? :(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na palube ktoreho bolo 29 technikov :) keby daco, tak si to odseru ti co za to mozu :))
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

by som ich obehol na babete
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Holy?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Holy, bosy a ten Maglev tu na mna celu noc zavyjal...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Samozrejme. Odpor vzduchu ti nič nehovorí? Ja tak chodím na babette furt do Jednoty

http://tinyurl.com/ohg6x3c
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ty budes novy. Co tak pouzit dvorny skracovac?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

no daky bonton treba dodrziavat a kolegu teda opravim http://dopice.sk/d8j
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

na slovensku by fico a spol, ale ziadny iny zainteresovany politik nevstupil... ale utiekol by na uzke bahamy asi
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nova elektricka co sa stavia v Petrzalke ten rekord urcite pokorí.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

ani volnym padom
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Koli odporu vzduchu cca 200km/h. Ale koli hranatej konstrukcii aj menej.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

to je maximalka priemerneho ludskeho tela, v spodnych vrstvach atmosfery :D ty dement
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Financne urcite.
Odpovedať Známka: 9.7 Hodnotiť:
 

Taky pekny vlacik. Na rovinke sa suchce ale v zatackach ma dobieha.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

aa niekto tu pozeral taxi 3 :))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved to uz konkuruje lietadlu. Co sa stane ak sa zrazie 2 taketo vlaky oproti sebe?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

vznikne higsov bozom
Odpovedať Známka: 9.8 Hodnotiť:
 

zbohom vosig (vozík)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je debiiiiiiil :D
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

To je pomerne narocne zrazit taketo dva vlaky, kedze trat musi spolupracovat s vlakom a teda kolaj je viac menej jednosmerna v danom okamziku...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To si mysleli ze ani 2 lietadla sa nemozu zrazit a budis
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Ani lietadla sa nemozu zrazit. Vo vzduchu tiez moze byt len jedno lietadlo.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

A auta? Tiez len 1 auto na ceste?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

iba ak na ceste prvej triedy :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne. Čo keby sa náhodou zrazili :D
www.flightradar24.com
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Vsetko sa da - len treba chciet... !
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Rozj**e ich na kusky.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

budu oproti sebe dva zrazene vlaky
mas pouzivat perwoll
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

nic. vlaky maju dalsie specialne vlastnosti. okrem levitacie, vedia prejst cez seba navzajom.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

blba sprava pre samovrahov :( kym si stihne lahnut na kolajnice vlak uz bude 10km daleko za nim :)
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Tak pocka na druhy ci?
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

ta kym sa docka tak aj prechladne
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

a ked prechladne riskuje zapal pluc a smrt....
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

ten ho preleti
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak asi nepojde na poslednu chvylu ale pride o nieco skorej. Aj ked sa chcem odviezt vlakom tak nepridem na stanicu az ked odchadza
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

skor by bolo zaujimave sledovat tu energiu v bode narazu pri takej monstroznej rychlosti..
ved to musi znicit aj vozen :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Slovenské železnice sa taktiež môžu pochváliť úspechom...vytvorili nový rekord v meškaní vlakov...dokonca sľubujú že si rekord udržia do roku 2027
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

aj mi pokorime ten rekord, ked scitame priemerne rychlosti vsetkych vlakov na jednej linke denne tak sa im uz priblizime!!!
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Nech len pockaju.

Ked sa konecne podari zmodernizovat trat BA - KE, robi sa len 13 rokov, uz je dokonca 1/3 hotova, ale teraz to uz pojde rychlejsie, tak 20 rokov, potom asi to bude meskat, tak 8 rokov max.

Ale potom ... zrychli nas rychlik zo 120 na 140 km/h (samozrejme len na vybranych usekoch)

To sa oplati, urcite to stalo za tych 30 rokov meskania a prerabok.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

poslite to do zsr nech sa idu skolit aj ja ceeeem vlaky co idu 600
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

iba 590 :-)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ja sa mozem na to cele vyjebat, kupil som si novy Koeningegg co ide 410km/h a vyjebany vlak ma predbehne a deti mi z neho zamavaju? To uz co je!!!!
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

chlapce, zlez z toho kolotoca lebo ta zrazi kacicka a potom lietadlo
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

nemas si kupovat kadejake fejky ako "Koeningegg" ale origos Koenigsegg
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

tak ked na aliexpresse bol black friday....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a kade na tom chodis? po tej dialnici z roku 2010?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

A unas buduju novu trat ktora umozni vlakom ist rychlostou az 160km. Vtedy sa Japonci len rozbiehaju a prepinaju na nitro Maglev :-)
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

V nemecku chodia niektore miestne osobne vlaky 160km/h, v zákrutách sa trat naklapa a to dost citelne. Su to take useky na akých u nas chodia motorove vozne. Rychlik zo 160km/h je naozaj polutovania hodny.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Keby aspon chodili na cas stale tak by sa to aj dalo prezit ale vlak 6h, + meskanie dalsia hodina. proste wow
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

BA-Kosice priama linka za cca 40minut, neni zle. Dal by som aj 30ecok.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chod do Ciny. Tam chodia rychlovlaky 300-kou, na niektorych tratiach aj kazde 3 minuty. Cena za 500 km v 2. triede je cca. 25 eur (aj to len vdaka padnutemu euru, pred pol rokom to bolo pod 20 eur), a cistota+priestor+luxus lepsi ako vo francuzskom TGVcku v 1. triede.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale serú furt do diery.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

a hajzly maju na chodbe
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z letiska Pudong do Shanghaja ide 430 km/h. Ale ohromne ma pobavilo, ze v slove maglev na ukazovateli k nastupistu mali preklep - maglve. Take typicky cinske :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neni v clanku chyba?

"Doterajším rekordom bolo 581 km/h dosiahnutých rovnako vlakom tejto spoločnosti v roku 2003. "

13 rokov vyskumu a rychlost sa zvacsila len o 9 km/h? Nema tam byt 2013?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

2003 je správne. vtedy mal vlak 3 vozne, teraz mal 7. takže pokrok je trošku väčší než sa zdá na prvý pohľad. takžiež ten vlak je navrhnutý na maximálku 505 km/h, takže slušný tuning :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pretaktovali ho
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

U vlaku nie je počet voznov na maximalku až taký dôležitý, on sa tam proste dostane len to bude trvat.+ pri technologii pohonu kde je pohanany každý vozeň, t.j. Veľkosť supravy je úplne ze šum a fuk, ale možno to vyskusali vo väčšom. Inak v cine maglev premava oficiálne uz nejaký ten rok, ktovie koľko technických noriem na to vôbec neexistuje 😄
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ty si co študoval a v akej oblasti pracuješ, nech vieme, aké dôveryhodné sú tie tvoje bohorovné rozumy o tom, či je dĺžka šumafuk alebo nie?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

roztáčam kolotoče
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pekne trainclocking :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takzvany overtraining :) f!<0 je fakt c0c0t
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ja som maximálne na vlaku siel 230 km\h co neni ani polovica z Japonca ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Siel som podobnym vlakom v shanghai, ten siel max 430, ale bol som prekvapeny ake to bolo nepohodlne, hrkotalo to ako elektricka
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

my sa vieme vsade len stazovat. nase vlaky idu 40km/h a hrkocu, ich idu 400 km/h a tiez hrkocu...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale nase iduuu satarmo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nestazujem sa, len som mal predstavu ze to ide uplne hladko
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no 430 je uz poriadna rychlost..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zjavne si davno nesiel v nasich vlakoch. Aj IC-cko pri 80-ke hrkoce viac ako Maglev pri 430-ke.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mno ja som isiel najrychlejsim Shinkanzenom z Kyota do Tokya, a nic pohodlnejsie od toho nie je :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ten ma normalne kovove kolesa, nie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Okruhle, ostatne vlaky maju len 8uholniky, preto hrkocu. :P
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ináč keď sme už pri tých vlakoch, ako hodnotíte Regiojet tí, ktorí ste sa ním už prepravovali? Dokedy si myslíte,že im ceny a ponúkané služby vydržia v terajšej podobe?

...za mňa musím vysloviť jednoznačnú spokojnosť (2x cesta KE-Praha & späť)
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Základný cenník ide od začiatku Mája hore, a včera sa majiteľ vyjadril, že pravdepodobne v decembri končia. Ono tie ich vlaky na tom po technickej stránku niesú dobre, hlavne vozne, kde od vykoľajenia stiahli 30 % flotili. Navyše majú prenajaté rušne ktoré sú krokom späť výrobcu, hľavne spoľahlivosťou.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

A nehovoriac o tom, ze co som videl, bola suprava so 6timi voznami. Hlavne cez sviatky super vyhra. Statne IC tusim malo o 1-2 viacej.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Cestujem pravidelne a plna spokojnost. Dufam ze vydrzia co najdlhsie.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Komentar mal byt k predoslemu prispevku
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Jasne, sak vieme, ze nechodis na SCMaglev.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V rakusku a nemecku dialkove vlaky standardne idu okolo 200kmh (aspon com som zazil ja osobne), mozno chodia aj rychlejsie.
Tento japonsky vynalez je super - len mohli urobit skor komercny pilot; napr. ked uz mali rychlost 500kmh, mohli spustit este v minulom storoci pilotnu trat na povedzme 350kmh.... a postupne to upgradnut; takto im potrva 60rokov, kym nieco realne spojazdnia.

Ale cca 600kmh je vyborne, ked urobia trat dlzky 500-1000km, tak to bude vazna konkurencia pre lietadla.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ma to jednu drobnu nevyhodu - extremne vysoka spotreba energie v porovnani s rychlostou, ktorou to ide. Sanghajsky Maglev (odkupena nemecka technologia) mal byt povodne po celej Cine, a malo sa bezne chodit 450 km/h na zaciatku a 700 km/h po par rokoch. Ta trat tam bola postavena ako prvych cca. 50km demo trate. Lenze zistili, ze kvoli odporu vzduchu to ma obrovsku spotrebu elektriny. V porovnani s vtedy testovanymi kolesovymi rychlovlakmi (technologia vyvinuta spolu s Bombardierom), ktore sice isli "len" 350km/h, ale mali polovicnu ci tretinou spotrebu okrem Maglevu. A okrem toho sa zistil zvyseny vyskyt rakoviny v bytovkach okolo trate. Takze Cinania natiahli po celej krajine kolajove rychlovlaky, a Maglev zostal na hambu. Pretoze dokym ho nedaju do vakuovej odizolovanej trubice, tak to energeticky neutiahnu. Tak isto ako Japonci svoj maglev.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Skoncilo to tak, ze Cinania uz v roku 2011 mali v krajine viac kilometrov rychlovlakov ako vsetky krajiny sveta dohromady. A tie vlaky tam vo velkom chodia dodnes, sice len 300-kou, ale bez jedinej nehody. A to tam jazdi denne okolo 1000 rychlovlakovych suprav (kazda v kombinacii 8 alebo 8+8 voznov). A odvtedy masivne buduju dalej, pretoze pre velky zaujem domacich to uz kapacitne nestaci, takze niekde idu aj 3 rychlotrate vedla seba, a na kazdej z nich prefrci 1 vlak oboma smermi raz za par minut. Radsej ani nechcem vediet, kolko toho maju teraz... Iste je, ze toho je VELA.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Takze zaver z toho je, ze Japonci sa hrajkaju s takmer prazdnymi supravami (kde vlak moze ist kludne 50-100% rychlejsie ako pri plne obsadenej suprave), zatial co Cinania v giga masovom meritku implementuju trochu pomalsiu, zato vsak energeticky efektivnu technologiu. A to az tak, ze tych rychlovlakov chodi na hlavnych prepravnych trasach cca. 5-10x viac ako "normalnych" rychlikov (frciacich 130-180 km/h).

Nasere, ked clovek pride domov, a novo zrekonstruovana trat pri 100-ke hrka viac ako 100-rocna konska zeleznica.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Mam celkom rad tunajsie diskusie, ale obcas neviem odhadnut, kedy sa nadava zo srandy a kedy vazne.

Takze neviem, ci treba znovu vysvetlovat ako je to s tymi vlakmi a preco na SK nemaju zmysel taketo, ci podobne vlaky a ze rychlostny rekord neznamena maximalnu prevadzkovu a uz vobec nie priemernu rychlost. Takze pre istotu ak by to niekto netusil, tak na SK nemaju zmysel taketo, ci podobne vlaky a rychlostny rekord neznamena maximalnu prevadzkovu a uz vobec nie priemernu rychlost.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Ale tak sme v nejakej EU, v nejakom koridore a ja si viem predstavit rychlovlak z Uzhorodu cez Kosice, mozno Poprad(kvoli tatram) ZA/TN/BA Alebo ZA ostrava praha.
Alebo nech nezerem, Niekde z juhu cez Miskolc, Kosice, Presov a niekde do Polska alebo Skandinavie.
Aspon to pendolino keby chodilo. Ale nove, nie pozicane alebo kupene vyradene niekde z tramtarie -.- a prezentovane ako novinka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neboj, Cinania zacinaju toto leto stavat rovnaky rychlovlak ako u nich doma, medzi Budapestou a Belehradom. Bude mat sice len 370 km, ale bude hotova za 2 roky.

Plus Cinania zakladaju fond pre strednu a vychodnu Europu na budovanie takychto zeleznic. Takze ked vymru na Slovensku vsetci oligarchovia, dockas sa.

http://dopice.sk/d7I


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

OK, tak cez vikend som tu nebol a uz je asi po funuse, no skusim, ak to nahodou niekto este precita, tak v kratkosti:

Aj TGV dosiahlo uz davno rychlost vyse 500. Ale to bol rekord, nechodi tak, max. prevadzkova je (alebo vtedy, ked dosiahol tento rekord bola) okolo 300. Priemerna zavisi od poctu zastavok, kazde zastavenie drasticky znizuje priemernu rychlost. Cize nie tak, ze vlak ide 300, takze BA-KE da za 1.5h. A vobec nie, ked bude stat ako hovoris TN,ZA,PP. Aby sa mu oplatilo rozbiehat, musi mat zastavky co najdalej od seba no a ovsem, ked ma malo zastavok, tak musi v nich nabrat co najviac ludi. Rychlovlaky (hoci aj nemecke) sa robia medzi milionovymi mestami. Aj metra sa robia v milionovych mestach. Navyse, vlak by musel mat vlastnu trat, nemohli by po nej premavat obycajne nase osobaky a uz vobec nie nakladaky. Skratka SK nema peniaze na vybudovanie, ani ludi na vyuzitie rychlovlaku ci metra.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechcem nejako podpichovat ale o 9 km/h za hodinu viac po toľkých rokoch nie je zrovna úspech...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Preco? Ved treba oslavovat vo velkom kazdu somarinu ako za sovietskych casov. S pokrokom naveky a nikdy inak.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Slovensky vedci na zaklade pozpory z APVV uz vedia, ze na buduci rok sa vymysli teleport a preto nema zmysel investovat do 500 km/h Bratislava - Kosice (tuto informaciu tajne posepli zelezniciam). Tak nepindajte! A tych 160 ma zmysel, ako kamuflaz, keby sme nerobili nic ini vedci by zacali tusit.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár