neprihlásený Streda, 2. októbra 2024, dnes má meniny Levoslav
V samojazdiacich autách bude veľa ľudom nevoľno

Značky: samojazdiace technológienové technológiezaujímavosti

DSL.sk, 13.4.2015


Plne autonómne samojazdiace automobily prinesú so sebou ďalší nový fenomén, výrazne častejšie zažívanie nevoľnosti pri cestovaní týmito autami.

Tvrdia to vedci z Michiganskej univerzity.

Cestovnú nevoľnosť spôsobujú podľa vedcov najmä tri faktory, konflikt medzi vnímaním pohybu a vizuálnymi vnemami, neschopnosť predvídať smer pohybu a absencia kontroly nad smerom pohybu. V samojazdiacich autách sa všetky tieto faktory prejavujú viac.

Ako častá a vážna bude nevoľnosť ale výrazne ovplyvňuje, akú činnosť osoba vo vozidle realizuje. Vedci tak pre zistenie miery výskytu nevoľnosti zohľadnili aj výsledky prieskumu medzi vodičmi, akej činnosti sa budú najčastejšie venovať namiesto šoférovania.

Rádovo tretina vodičov, s miernymi odchýlkami v jednotlivých krajinách, sa plánuje venovať činnostiam zvyšujúcim pravdepobnosť a intenzitu nevoľnosti, napríklad čítaniu, sledovaniu videí, hraniu hier alebo práci.

Celkovo vedci odhadujú, že nevoľno bude bývať až 6% až 12% Američanom cestujúcim v samojazdiacich autách. V ostatných preverovaných krajinách, Veľkej Británii, Číne, Japonsku a Austrálii, má ísť o podobné percentá.


Samojazdiaci elektromobil vyvinutý Google, kliknite pre zväčšenie (foto: Google)



Či sa v samojazdiacich autách zvýši častosť a intenzita nevoľnosti oproti súčasným autám aj u spolujazdcov respektíve koľko percent spolujazdcov trpí nevoľnosťou v súčasných autách univerzita neuvádza.

Výskumníci v každom prípade odporúčajú výrobcom samojazdiacich áut zväčšiť výhľad veľkými jasnými oknami, displeje pre sledovanie videa montovať tak aby sa cestujúci museli pozerať dopredu, aby celkovo obmedzili pohyb ich hlavy, neponúkali otočné sedadlá a radšej ponúkali plne sklopiteľné sedadlá.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydaná nová hlavná verzia Windows 11
SMS lístok na vlak sa dá kúpiť už aj zo zahraničného čísla
Po odklade sprístupnená beta Thunderbirdu pre Android
UPC pridalo archív pre desiatky staníc
FFmpeg výrazne zlepšil podporu H.266


inzercia



Diskusia:
                               
 

Mne je nevoľno už pri pohľade na dizajn toho prototypu...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

inšpirácia je jasná :D http://goo.gl/8D1IsL
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

100 bodov! :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Az na to, ze to nie je prototyp ale testovacie auto. Nikdy sa tento design nebude vyrabat.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

okamzite ked na kapote pribudne W tak to bude krasne nadcasove auto s funkcnym minimalistickym dizajnom
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

A každý W fanatik už bude na to na pumpe kupovať "chrómovane" nálepky a v tescu super závodne stierače
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

...alebo "mini", či "smart". :D
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

A ked tam bude namiesto W pi*a? Teda, ehm, kosostvorec?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Skor to vyzera na citroen :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aky rozdiel je medzi spolujazdcom v sucasnych autach a jazdeniu v samojazdiacich autach?
Ja mam ukazkovu kinetozu. Ako sofer samozrejme nic, ako spolujazdec, skoda hovorit.
Takze odporucam spravit tlacitko "Okamzite zastav, lebo to tu ...", spravit velke okna, z ktorych sa da pohodlne vyklonit za jazdy a instalovat dostupne vrecka.
Inac mne osobne pomaha hybat nohami, takze mozno nainstalovat nejake pedale, moze to navyse vyrabat nejaku energiu :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To bude asi tym, ze v amerike nemaju spolujazdcov :)

Ale nie, je to viac menej to iste.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ako sofer vies ako ides, lenze fyzicky sofer to tiez vnima inak ako auto, ktoremu je jedno ako pojde => stale bude lepsi fyzicky sofer. Ja ako spolujazdec ak len chvilu sledujem telefon tak po chvili mi je zle, inak nemam problem, cize samojazdiace auto nechcem, ale keby som uz v nom bol, tak aj tak sa nemozem venovat nicomu inemu ako sledovaniu okolia smerom dopredu.
Kamarat je zavodnik a u neho aj ked ide agresivne, zle mi nie je. Ale dalsi znamy je tak zly sofer, ze 10 minut a mam problemy a to jazdi az moc predpisovo.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

valium pomaha na to
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Ja mam zase iny "problem". Ci som sofer alebo spolujazdec, mne sa v aute vzdy strasne chce spat, preto nesoferujem na dlhsie vzdialenosti a zaujimavim faktom je ze cim ide auto rychlejsie tym sa my spi lepsie, no ak auto stoji dlhsie na krizovatke, tak my nejaky vnutorny hlas nasepkava... zobud sa, stojiiiime = mozno sme naburali, no a to ma hned preberie z bezvedomia.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Aj maličké deti (kojenci)zaspia okamžite v idúcom aute :).
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

spojit priemne s uzitocnym: rad soferujem, tak zalozim startup - budem uspavat deti v aute (nie, nie v tmavej dodavke s cukrikom v ruke vy uchyli :D)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak v sportovom aute byva zle aj soferovi..
ale spolujazdec je uz v bezvedomi, skoda reci
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Podla mna tam dost zohra rolu nocebo (zle dvojca placeba). Tiez ale moze zavazit aj sposob, akym je auto riadene

ja napr. ked niekoho veziem, tak nejak periferne vnimam kedy slapu ludia na imaginarne pedaly, kedy sa pevne chytia drziaku na dverach a aj bez toho aby som si to uvedomil tomu prisposobujem jazdu. pred zakrutou, ked sa niekto instinktivne chyti v ocakavani odstredivej sily, zvyknem automaticky spomalit aby spolujazdec zakrutu necitil - toto samojazdiace auto nedokaze (ale to ani vlak ci autobus)

na druhu stranu sa tesim az budeme mat samojazdiace auta, kedze problemom s nevolnostou netrpim
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

..myslím že není a nebude problém implementovat aj takéto vychytávky, jako napr. rozne štýly jazdy - tebou spomínané opatrné, ohladuplné jazdenie, alebo naopak rýchle, až "agresívne" -ovšem len pre nutné účely "emergency, súrne vážne dovody..
proste, nemal by byt problém doplnit tam niekde do programu riadky typu if zákruta >60´, >90´ spomal o x km/hod., (al. x% z rychlosti) a prejdi ju touto rýchlostou, potom o5 plynule zrýchli nas5..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

samozrejme ze to bude spomalovat pred zakrutou, len som chcel povedat, ze miera spomalenia, obluk aky auto vyberie na zakrute a vsetko toto je individualne vnimane kazdym inak.
a sofer dokaze periferne zachytit a spracovat neverbalne signaly spolujazdza, auto to (zatial) nedokaze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len aby tie samojazdiace auta tak skoro aj boli... Zapodievame sa tym aky budu mat dopad (co je dobre), ale imho su vsetci prilis velki optimisti... Som zvedavy ci sa nejako viac rozsiria aspon do 2030...
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

...ako keby americkí vedci neskúmali väčšie nezmysly... ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To sa dalo cakat, ja zial patrim k tej skupine ludi, co sa volantom citia ok ale ako spolujazdec mam castokrat problemy s nevolnostou. O citani sprav z mobilu nemoze byt ani reci, to by som nevydrzal.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

nechapem tieto vase stavy, ked som chodil na vysku, tak som sa normalne v autobuse ucil. So soferovanim problem nemam, so spolujazdectvom tiez nie. Na ten sprosty kolotoc co ide hore dole/dopredu/dozadu cojaviem ako ist nemozem a ani na ten co chodi vertikalne. Ked nad tym tak rozmyslam ani na tobogan.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

A ešte nám vysvetli, prečo by niekoho malo zaujímať, že ty niečo nechápeš alebo že nemáš problém s kolotočmi. Veď choď za svojou mamou sa porozprávať, ona ťa vypočuje, možno aj pochváli.
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

pre lásku k blížnemu a svetový mier?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nevolnost je sposobovana najcastejsie tymito dvomi faktormi:
1) Spracovanie obrazu
2) Vsetky ustrojenstva pouzivane pri urcovani rovnovahy, zrychlenia a urcenia polohy tela voci gravitacii zeme.

1) Je najcastejsie sposobene pozeranim na blizko, kde sa rychlo mihaju jednotlive zaostrene obrazy, ktore ked mozog spracovava, tak ich nevie spojit do seba a chemicky reaguje tak, ze telo reaguje ako keby ste ste sa zdrogovali (nie zrovna pozitivnymi drogami).

2) Je sposobene kombinaciou, alebo tymito jednotlivymi faktormi:
-vodicom, ktory volantom neustale a castymi vykyvmi doladuje smer jazdy
- spolujazdec sa otaca roznymi smermi, sedi chrbtom, bokom a podobne
- nerovnost vozovky, ktora sposobuje necakane pohyby

Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 


Riesenim je:
- sediet rovno
- pozerat do dialky
- vodic by nemal trpiet na parkinsona
- statne peniaze tykajuce sa ciest by mali byt pouzite na opravu ciest a nie pre Vahostav
- pred cestou nejest a nepit vela (len jemne popijat - cokolvek)
- alebo naucit telo spat pocas jazdy (ak nie ste vodic)

Ostatne prejavy nevolnosti su uz skor poruchami zdravia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

výskutu -> výskytu

PS: Pekny clanok, skoda, ze original toho moc nevyskumal. Imho ani ako bakalarka by to nepreslo a nieto este ako vyskum.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

si niekedy videl naplne bakalarok ? kukni si register crzp.sk budes prekvapkany
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To by niekto tie zvasty musel aj citat. Obavam sa, ze to nerobia ani veduci tych prac a to mam s tym vlastne skusenosti.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ved to by mohlo mat jednoduche riesenie, staci predsa limitovat pretazenia. Niekomu mozno pride zle uz pri 0,2G, niekto zvladne aj 1G.
Kedze ludia nemaju radi cisla, tak to vyrobca moze predpripravit za nich a nejako to pomenovat, napriklad:
I'm too young to die
Hey, not too rough
Hurt me plenty
Ultra-Violence
Nightmare!
Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

1G ? :D ti *ebe ? po klasickej chlastacke prezivam aj 8G
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

s pretazenim to suvisi len nepriamo...clanok jasne uvadza:"konflikt medzi vnímaním pohybu a vizuálnymi vnemami, neschopnosť predvídať smer pohybu a absencia kontroly nad smerom pohybu"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

IMHO je to dost priama suvislost. Ako totiz ides, ked mas v aute niekoho, komu byva zle?
Opatrne. Pomaly do zakrut, prudko nezrychlovat ani prudko nebrzdit. Tak moze ist aj to auto.
Cim ta jazda totiz bude plynulejsia, tym bude mensi koflikt medzi vnimanim pohybu a vizualnymi vnemami (a vsetky tie veci, co si vymenoval). Preto su kolotoce plne rychlych pohybov do roznych stran :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

to nestaci. do velkej miery potrebujes prisposobit sposob jazdy individualne pre kazdeho spolujazca podla toho, co prave robi, ako sa sprava, ako je naladeny a ako sedi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aha, a ako potom vysvetlis minecraft sickness? ked sedis na stolicke tak asi ziadne pretazenie nemas a predsa je ludom zle...a pri serpentinach mozes ist aj ako slimak, ale cloveka dostane to pravidelne nizkofrekvencne kolisanie z akoulkolvek amplitudou
Odpovedať Hodnotiť:
 

jednoducho, pohyb na obrazovke nezodpoveda tomu, ako doticny sedi (presne o com som pisal). postavicka pri pohybe dopredu nadskakuje, zatial co telo sedi na stolicke pevne bez pohybu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

áno...

na to prídu iní americkí vedci, že tento problém, ktorý priniesol nový fenomén samojazdiacich áut, je možné s účinnosťou 87,45% eliminovať vhodnou konfiguráciou kinetických a akceleračných parametrov samojazdiaceho automobilu. ;)


PS: mal som raz takú frajerku, že keď so mnou išla v aute po diaľnici (jedno akou rýchlosťou) alebo po meste, bola OK (žiadna kinetóza). ...ale keď sme išli medzimesto :D (...akože nie diaľnica...) s častým zrýchľovaním a občasným predbiehaním, tak jej bolo hodne blivno.
Takže si myslím, že Tvoja myšlienka je správna.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pri pravouhlej zakrute mas vacsinou vacsiu odstredivu silu nez pri prechode z pruhu do pruhu koli predbiehaniu, takze len to pretazenie to nebude.
imho v tomto pripade zohra dost fakt, ze v zakrute menis realne smer jazdy a tak je pretazenie opodstatnene, kdezto pri predbiehani sa len presuvas do ineho pruhu, v podstate ani nemenis smer jazdy, ale zrazu mas pretazenie jednym a o chivlku druhym smerom.

samozrejme, iba spekulujem, ziadne vyskumy na to nemam :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aj to, ale aj nesúlad smer pohladu, kam sa díváš, a to co vidíš očami kde a jako sa hýbe krajina vs to jako a kam v skutočnosti sa pohybuješ
(..to robí dost špatne najma pre ´centrum rovnováhy´ v "strednom uchu" )
Odpovedať Hodnotiť:
 

je tam vela faktorov, v komente som ale reagoval na mesto (vela zakrut, zmeny rychlosti) vs mimo mesta (predbiehanie). v meste ovela menej spolujazdec bude sledovat cestu a viac sa bude divat na budovy, ludi venciacich psov obchody z obrovskymi napismi "akcia" a podobne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hahaaáá, kdo tu z mladochov si už len pamatá (časy) Dooma I, II .. ! :p
alebo 3DWolfíka (toho starého, vydaného cca pred Doomom 1 , ak si dobre pamamtám )
Odpovedať Hodnotiť:
 

Viem si predstaviť tých vedcov. Uchá z prvého ročníka, čo dostali zadanie niečo zosmoliť. Či vari sa mýlim a táto geniálna práca je zverejnená v nejakom serióznom vedeckom médiu?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

predsa je zverejnená! na dsl.sk. ;)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

prosimte, rovno a priamo Roger Penrose a spol, celý jeho tým, to prepočítával a robil na tom dnou i nocou rok a pol ! !!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mrzi nas to
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

plne autonomne auta maju byt na cestach do 4-5tich rokov, takze je to velmi aktualna tema. Nehovorim samozrejme o CR-SR :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak mi to pride zasa ako nejaky vyskum v style musime spotrebovat tento grant lebo o rok nam nedaju prachy tak vymyslime nejaku kravinu. Autonomne jazdiace auta tu este nejaky (relativne dlhy) cas nebudu. Kym sa podari vyriesit vobec zakladne technicke problemy, aby to auto nezrazilo chodcov, aby neburali do seba a hlavne doviezlo majitela tam kam chce, to este potrva. A potom tvrdit ze samojazdiace auta su nejak specialne z pohladu kinetozy je pekna volovina. Proste urcite percento populacie toto nezvlada ale ty to nezvladaju uz aj teraz. Ci ako autobusy, vlaky, lietadla a ine dopravne prostriedky su specialne ? Ako urcite percento ludi na lodiach grca a to neznamena ze prestane existovat lodna doprava. Tak isto cast ludi je na tom zle ale ked soferuje tak to v aute zvlada ale to neznamena ze nebudu autonomne jazdiace auta.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mňa by skôr zaujímala taká situácia, že idete na samojazdiacom aute a oproti vám zrazu ide kamion. Jediná možnosť ako vás zachrániť je stočiť to na chodník, kde ale zrazíte dvoch ľudí. Čo by urobilo auto? Koho by zabilo a koho zachránilo? Ja by som svoj život asi nechcel zveriť autu, keďže predpokladám, že bude riešiť kde spôsobí menšiu škodu a kto má väčšiu šancu na prežitie. Myslím že bežný človek by zachránil radšej seba ako iných. Aj keby ich tam bolo 10.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Co spravi auto? Vypise fatal error a zhodi system.
Nerobil by som si iluzie, ze bude prepocitavat dosledky kazdeho rozhodnutia. To by potom ani lietadla nepadali, ze? :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Tie algoritmy sa vyvijaju a budes si moct priplatit za softver. Napriklad ide auto po ceste a zlava vybehne cigan, z prava tehotna zena, vyhnut sa da len jednemu. Co spravi auto? Nesmie zabijat tehotne zeny ale nesmie byt ani rasista.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

..tak riešenie je úplne jasné - AI softwér pre autonomné vozy by som si kupoval, a budem, len a jedine od ..pravicovích až ultrapravicovo zameraních vývojárskich tímov.. resp. softw. firiem a tímov s podporou a pozadím takíchto polit. síl a hnutí..

takže softwarovo, rozhodovací algoritmus riešenia to vobec nie je žiadny problém..
..ešte by aj fest zrýchlil, nastavil zosilnenie kapoty, nárazníka. (brnenie), a rovno už aj prepočítal presne odhod rovno do blízkejho, nedalekého kontajnera..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

auto zacne cuvat a v smyku otoci
akurat pisu, ze ti z toho bude zle
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Co si mal z fyziky? Ak ides rychloctou "v" s smere vektora "V0", povedzme za predpokladu aj keby si bol schopny zaradit spiatocku tak ta hybna sila nepusti od tvojho vektora pohybu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

akoze auto co raz islo dopredu uz nemoze cuvat?
plati to aj naopak?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takze ako sofer si proti samojazdiacemu autu, aby sa nahodou nerozhodlo zachranit chodcov (btw, ty tak ci tak s autom na chodniku nemas co robit).

mas rovnaky nazor aj ako chodec? radsej nemat samojazdiace auto a nejaky magor ta prejde?

samojazdiace auta vobec nemusia byt dokonale a bezchybne, staci ak budu lepsie ako ludia. a ak sa dostaneme do stavu, ze vsetky auta budu autonomne, tak tvoj priklad s kamionom bude neopodstatneny, pretoze aj ten kamion sa tiez soferuje sam.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A kde mame istotu ze sa to nebude dat zneuzit a "over the air" updatnem softver tomu kamionu ???
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Netrep
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

presne na tom istom mieste, kde mas istotu ze za tyk kamionom nesedi maniak ktory ta tuzi prejst. a ze za tvojim volantom nesedi maniak, ktory tuzi prejst vsetkych chodcov na chodniku.

pokial sa chces hrat na pana dokonaleho ktoremu zalezi len a len na tom, aby nikto nikoho ci uz naschval, alebo umyselne nezrazil, tak by si mal bojovat vseobecne proti autam, nie len proti tym, ktore neovladaju ludia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A co ked niekto nainstaluje F1 plugin 1.0 ?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Moj stryko to uz ma roky, pred krcmou ho caka kon s vozom, kamarati ho len nalozia a autonomne vozidlo ho spolahlivo odvezie domov a vsetky situacie zvladne s prehladom. Tiez mu byva zle ale to sa neriesi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Poliaci to predpovedali uz davno:
auto po polsky = samochod
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to bude tym, ze ked prekladali automobil z anglictiny do polstiny, tak sa pozreli do anglickeho slovnika :)
auto -
1. a combining form meaning “self,” “same,” “spontaneous,” used in the formation of compound words:
autograph, autodidact.
...

http://dopice.sk/d3K
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nuž, tak musia spraviť nejaký otvor kade to pôjde von... Alebo zabudovať samočistiace vedro :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja pouzivam samojazdiaci stroj uz roky, kludne si spim, pozeram fejsbuk a stroj ma dovezie vzdy ok a v bezpeci - vola sa to autobus.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Aky je rozdiel medzi vozeni sa v aute bez sofera a jazdou v MHD? Nepride mi ze velky a pokial sa do MHD nenasackuju neprisposobivi alebo bezdomovci tak vacsinoa ludi to zvlada bez potreby ukazovat svoje ranajky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako dospelý človek, ty myslíš vážne, že v tom nie je rozdiel? Skús tentokrát použiť mozog a som si istý, že minimálne jeden podstatný rozdiel by si mal nájsť.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Dámy a páni, predstavujem vám hlupáka!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

V tomto pripade hovoria o skupine amikov ktorym je zle aj v buse,vlaku a lietadle.. takze akokolvek a cokolvek urobia neeliminuju to.. jednoducho primontovat gombik "grc pauza" nainstalovat "kinedril" a grcacie sacky!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nerozumiem studii: sedim v buse, tiez nemam vyhlad dopredu, klaustrofobicky pre sebou cumim na operadlo (15 cm od nosa) sedadla predomnou, nemam ziadny dosah na celkovy styl jazdy ... atd atd, okrem toho je v buse dalsich 20-30 vseliakych individua, zatial co v aute len 2-3

takze v buse by to malo byt ovela horsie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Si vytrénovaný super odolný slovák a nie nejaký fat boy americký.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Este sem dajte percenta kolko percent z tych grcajucich v samojazdiacom aute grcia aj v normalnom aute. 100% ???
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

žeby internet explorer a prvý apríl?
Odpovedať Hodnotiť:
 

som aktivny sofer a este mi nikdy nebolo 'nafigu' za volnatom /neratam motokary lebo tam to najskor zalezi od Gciek ako to tu vyssie uz jeden gentleman bol byval pisal/. Ale ked som vedla sofera alebo nedajb*ze vzadu tak to vecsinou 'citim' :D
Zamlada mi bolo dost casto zle v autobuse pocas skolskych vyletov, na retiazkovom kolotoci ci Twisteri a mam tiez nezabudnutelnu skusenost zo ZVS kedy na tankondrome som sa povozil v BVP1 v priestore pre pechotu - cistil som potom :D ..zbytok dna som musel stravit na bydle aj ked sa to nesmelo :D :D

..take auto ja nepotrebujem, chod s nim dokelu Guugl ci Elo!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne je nevoľno už teraz, keď tu tú trapošinu už neviem koľký krát vidím...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze mi to je jedno. Mozno namiesto airbagu vo volante daju taku dieru kde bude sa bude grcat pocas jazdy.. A po ceste. Len vyhodite sacek do kosa susedovi.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár