|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
......
Od: 1337
|
Pridané:
10.3.2015 9:51
AMD hatters gonna hate
|
|
Re: ......
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
10.3.2015 9:54
Takže bude doménou grafických kariet nVIDIA?
|
|
Re: ......
Od: masak
|
Pridané:
10.3.2015 10:38
"Vulkan určený pre grafiky všetkých výrobcov a všetky operačné systémy" ... autor sa jemne usmevnym sposobom pokušal preniknut do srdca čitatela a obdarit ho pocitom, ze produkt bude podporovany vyhradne spolocnostou nvidia
|
|
Rýchly Vulkan
Od: jožo
|
Pridané:
10.3.2015 10:07
Nuž, Vulkánci nie sú veľmi známi svojou rýchlosťou, zato logiku... tú majú vcelku dobrú...
|
|
Re: Rýchly Vulkan
Od: XMen
|
Pridané:
10.3.2015 12:10
Nahodou, oni uz davno mali lode dosahujuce warp 6, kdezto zem mala jeden prototyp s warp 5 na kratke vzdialenosti.
|
|
Re: Rýchly Vulkan
Od: mdl...
|
Pridané:
11.3.2015 15:10
ale nevies s akym casovym offsetom sa sformovala ich planeta.. resp kedy sa vyvinuli :)
|
|
Re: Rýchly Vulkan
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.3.2015 12:45
nie len logiku :) vid Tpol...
|
|
AMD Next
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
10.3.2015 10:11
AMD sa tvári ako mŕtvy chrobák, avšak opak je pravdou. Zatiaľ čo si Nvidia[ci] a Intel[igentní] chrochkajú blahom a spia na vavrínoch, AMD tvrdo maká. A Tvrdá práca prináša ovocie.
|
|
Re: AMD Next
Od: Wil
|
Pridané:
10.3.2015 10:38
Vydaním AMD Mantle spravili zemetrasenie medzi grafikami a hrami. M$ sa zobudil, Apple spravili tiež niečo podobné, základ nového OpenGL postavené na AMD Mantle. Nové OpenGL je postavené na Mantle ktoré očistili od závislosti na AMD grafikách a pridali tam ešte nejaké veci.
|
|
Re: AMD Next
Od: not Wil
|
Pridané:
10.3.2015 10:56
az na to, ze ms podporoval pristup k zelezu cez dx dlho predtym, nez prislo amd s mantle. tak isto tu uz dobrych par rokov bolo glide - co stacilo len okopirovat a premenovat na mantle.
takze nie, zase sa mylis - amd nie je take dokonale, ako si myslis. iba kopiruju konkurenciu a dobiehaju veci, ktore uz dlhe roky dokonale fungovali.
|
|
Re: AMD Next
Od: Reikii
|
Pridané:
10.3.2015 11:03
Co to trepes. OpenGL bolo na tom hrozne a DX sice fungoval dobre no od dokonalosti mal daleko. Mantle dokazal zlepsit pristup ku grafickemu jadru pre vyvojarov a tak aj ulahcit a podstatne zrychlit beh aplikacii. A to len skrtam povrch toho doleziteho pretoze mantle toho dokaze daleko viac.
|
|
Re: AMD Next
Od: not Wil
|
Pridané:
10.3.2015 11:10
glide != opengl.
ad1 skus mi spravit screenshot a zakruzkovat, kde som ho pouzil.
ad2 kedze zjavne reagujes na opengl vs mantle, cely tvoj prispevok je od veci.
|
|
Re: AMD Next
Od: Reikii
|
Pridané:
10.3.2015 11:15
Reagujem na DX a kedze sa tento clanok tyka API tak som tam prirovnl aj OpenGL
|
|
Re: AMD Next
Od: not Wil
|
Pridané:
10.3.2015 11:45
mantle bolo mrtve este predtym, nez vyslo na svetlo sveta.
directX malo uz davno (od 2003-4, ci ako sa bili s 3Dfx a ich voodoo kartami podporujucimi Glide) aj low level access (aj ked premium za tazke prachy). openGL sa stale dotahoval, v niecom boli lepsi (napr. source bezal vraj pod openGL lepsie ako pod directX), v niecom zaostavali. nvidia ma svoj CUDA, na ktorom bezi profi soft.
mantle je len nieco, co ostatni uz dlho mali (niektori viac, niektori menej dotiahnute). a aj ked mozno donutila inych aby spristupnili cast svojej funkcnosti verejnosti, stale sa na konkurenciu nechyta a upada do zabudnutia. ako Glide.
|
|
Re: AMD Next
Od: Wil
|
Pridané:
10.3.2015 12:07
Upadne do zabudnutia? Asi tažko po tom čo sa začalo robiť teraz. A to že Khronos skupina stojaca za OpenGL verejne na Game Developers Conference poďakovala AMD za Mantle ti nehovorí nič?
|
|
Re: AMD Next
Od: not Wil
|
Pridané:
10.3.2015 12:43
a? to mi je toho...
aj nemci sa podakovali hilerovi, ked im postavil na nohy ekonomiku,
oscarovi herci dakuju svojim fanusikom a divakom za podporu,
idioti dakuju vyssej sile za vsetko co sami dokazali,
a zlodej amd dakuje hlupakom za ich peniaze.
|
|
Re: AMD Next
Od: Reikii
|
Pridané:
10.3.2015 12:47
Sice neviem ci mas doma sprchu ale vyzera to ze si cisty troll.
|
|
Re: AMD Next
Od: Reikii
|
Pridané:
10.3.2015 12:17
Mantle hlavne fungoval ako spustac. Donutil MS zlepsit DX -> DX12 a OpenGL -> Vulcan.
Toto bol velmi dolezity krok v oblasti vyvoja software. Cim hlbsi pristup mas k jadru HW tym viac veci si ako vyvojar schopny urobit.
Narazas na ranne kroky OpenGL a DX a tvrdis ake boli skvele. Ano boli... Ale uz tu mame 2015 !! Je cas pohnut sa vpred! A to prave ucinilo AMD. Mantle tu bolo velmi kratko a nebolo preto moc relevantne a mozno uz ani nebude, ale donutílo zobudit konkurenciu. Ti sa teda aj velmi rychlo zobudili, ked zistili ako rychlo Mantle bude napredovat. AMD im ale dalo pomocnu ruku a tak zacalo vznikat DX12 a Vulcan, ktore su z velkej casti zalozene na Mantle.
|
|
Re: AMD Next
Od: not Wil
|
Pridané:
10.3.2015 12:38
zabudas na to, ze dx malo uz davno low level access.
potom chlapcom v redmonde akosi doplo, ze rychlost nie je vsetko, a kedze boli prekopane windowsy, bol tento pristup pre beznych smrtelnikov zakazany (ale stale aktivne fical).
mimochodom: ked sme uz pri tych zaciatkoch - win me bol az tak rychly, ze sa sam z toho zrutil :)
ad dx - jedine, k comu amd niekoho donutili je prehodnotit svoje postavenie a spristupnit verejnosti nieco, co bolo uz davno za poplatok pristupne vyvojarom.
nehovoriac o tom, ze mantle pomahalo iba slabym grafikam (integrovanym suntom a low-endu) - tie silnejsie si vysoke fps pretlacili aj hrubou silou.
ad vulkan - ako povedal slepy - uvidime, ci sa mu popri dx a cuda podari vyraznejsie presadit... linux ma rozsirenie na urovni statistickej odchylky, takze to bude dost obtiazne.
|
|
Re: AMD Next
Od: reg.: x x l l
|
Pridané:
10.3.2015 14:27
"bol tento pristup pre beznych smrtelnikov zakazany" ... to je blbost. Si myslis, ze MS koli svojim produktom ma niekde v supliku super low level direct x? :D Preco by to robili? To by zmietol zo stola kazdy aj priemerny softwarovy architekt.
|
|
Re: AMD Next
Od: reg.: x x l l
|
Pridané:
10.3.2015 14:24
No a ako podporoval MS pristup k zelezu? To bolo mozno este v casoch Windows 9x, ale vtedy tie karty vedeli leda tak vykreslit batch trojuholnikov :) Takze ano, v casoch uz zomreteho glide... Odvtedy sa ale svet trochu posunul.
V pripade tychto novych rozhrani ide predovsetkym o spravu pamate. Serepeticky ako shadery, funguju "na zeleze" uz teraz, to sa ani inak neda spravit. No doteraz si nemal istotu, ze ti buffer vytvoreny cez DX bude lezat v dedikovanej pamati karty. Od vsetkeho bol vyvojar odtieneny a renderovacia pipeline bola tomu rozhraniu prisposobena. Teraz si s tou pamatou moze vyvojar robit takmer co len chce.
...takze ocakavam mnozstvo novych problemov v PC enginoch od menej renomovanych znaciek na obskurnych hardwarovych konfiguraciach :) Rad by som sa mylil samozrejme.
|
|
Re: AMD Next
Od: not Wil
|
Pridané:
10.3.2015 11:01
ze tvrdo maka... pobavil si...
na vyskum nemaju prachy, su dlhodobo v cervenych cislach a jedine uzitocne procesory dokazali vyvinut len v tej dobe, ked im musel intel na zaklade rozhodnutia sudu spristupnit svoje technologie. dokonca, bez toho, aby bez hanby vykradli patentove a technologicke portfolio intelu, by nikdy amd procesory nevyrabalo.
a od doby, ked zlikvidovali nekalymi taktikami a zalobami ati, aby ich nasledne mohli odkupit, ide aj cela ati graficka divizia do riti.
amd je proste uz len zdochynajuci chrobak, potrebny len z toho dovody, aby prosperujuce firmy nemohli byt podozrievane z monopolu.
|
|
Am...
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
10.3.2015 17:12
Preto som už dávno vyslovil, aby sa venovali niečomu inému. Napr. tomu, čo im v minulosti celkom dobre išlo a neplitol sa im do toho napríklad Intel.
|
|
Titulok
Od reg.: Twixie
|
Pridané:
10.3.2015 10:33
http://xkcd.com/927/
|
|
Re: Titulok
Od reg.: mika_
|
Pridané:
10.3.2015 10:42
classic ;)
|
|
co povedalo nato AMD ??
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
10.3.2015 11:15
http://dopice.sk/cFw
|
|
Vulkan.
Od: xyz.
|
Pridané:
10.3.2015 13:25
Tak a ted si vas kupim vsecky.
http://youtu.be/cA8BveGNXJQ
|