neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Startup z MIT sľubuje batérie s 2x kapacitou, budú v modulárnom Ara

Značky: batérienové technológieGoogle Ara

DSL.sk, 9.2.2015


Americký startup SolidEnergy vyvinul a plánuje uviesť na trh novú technológiu Li-Ion batérií, ktorých hustota uloženej energie má byť dvojnásobná oproti dnešným bežným batériám s grafitovou anódou.

Batérie SolidEnergy majú mať hustotu 1200 Wh / L, pričom batérie s grafitovou anódou majú 600 Wh / L a vylepšené Li-Ion batérie s kremíkovou anódou 800 Wh / L.

Bližšie informácie o technológii priniesol MIT Technology Review. Startup vznikol práve na MIT a licencovanú má technológiu vyvinutú na tejto univerzite.

Spoločnosť SolidEnergy nahradila grafitovú anódu za anódu z tenkej fólie z lítia a medi, vďaka čomu sa výrazne zmenšili rozmery batérie pri zachovaní rovnakej úložnej kapacity energie.

Podobné technológie vyvíjalo a vyvíja viacero tímov, použitie kovovej anódy s lítiom ale vedie k reakcii anódy s tekutým elektrolytom a batérie s takouto technológiou zatiaľ neboli úspešne uvedené na trh.

SolidEnergy pre zabezpečenie dostatočnej stability používa v okolí anódy pevný elektrolyt a okolo neho tekutý elektrolyt s lepšou mobilitou lítiových iónov.


Porovnanie batérie SolidEnergy so súčasnými batériami (foto: SolidEnergy)



SolidEnergy vytvorila už funkčné prototypy, pričom na konci minulého roka oznámila vytvorenie 2 Ah článku s hustotou 1337 Wh / L. Jej prototypy ale zatiaľ nemajú parametre pre okamžité uvedenie na trh, keď sa okrem iného po 300 nabíjacích cykloch zníži ich kapacita na 80%.

Prvým trhom, na ktorý sa chce SolidEnergy zamerať, sú smartfóny. SolidEnergy nebude priamo batérie vyrábať, bude len licencovať svoju technológiu. Tá by mala byť použitá najskôr v batériových moduloch pre modulárny smartfón Google Ara a zároveň v tomto roku chce začať výrobcom smartfónov dodávať prototypy batérií s jej technológiou.

Výrazný pokrok v kapacite batérií sľubovalo v posledných rokoch viacero startupov a vývojových tímov, k žiadnemu výraznému skoku ale zatiaľ neprišlo a kapacita batérií sa zvyšuje len pomaly. Viacero expertov aj v prípade SolidEnergy upozorňuje, že dotiahnutie jej technológie do fázy pripravenosti na masovú výrobu s dostatočnými parametrami kvality bude náročné a nemusí nakoniec vyústiť do konkurencieschopných produktov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži


Diskusia:
                               
 

Jaj aj dvojnásobná kapacita by teda pomohla, výdrž dnešných batérii je katastrofálna. Mám pocit akoby sa Nokia 3310 zmenila na smartfón, ale batériu iba vybrali a preniesli do neho. Aby som musel trikrát do týždňa riešiť nabíjanie telefónu, s ktorým v podstate ani iné ako telefonovanie a kliknutie občas na gmail nič iné nerobím...
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Vidis a toto ja nepochopim, ked s tym nic nerobis tak naco ti to je? To ti staci obycajna nedotykova nokia (ano ta zvladne aj gmail!), ktora ti vydrzi tyzden. Naco si kupujes smartfon ak ho nevyuzivas?
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

Naco ti je auto ked ho ani nevyuzivas?
Odvezies sa rano 15 minut do prace a 15 minut z prace a 23 hodin 30 minut stoji na parkovisku.


Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Prezradil by mi pan suvislost s vyssie napisanym?
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

sak jasne a preto si nekupim hummer so spotrebou 20l/100km, ale staci mi nieco mensie s malou spotrebou..
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Keby si mal hummer, tak jeho spotreba je to posledne co ta na svete zaujima. Btw, aj keby ma auto co zere 20l tak vela na 5km do roboty aj tak neminie a vozis sa pohodlne..... Aky blby priklad taka blba odpoved
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

presne. Kolegyna ma jeep cherokee daco a jedna pneu stoji tolko co moje 4. Iste by som si take auto kupil.. hlavne ked ho ma cca tolko co ja fabku a bola 20x v servise :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nuz.. ak ta raz trafi taka kolegyna (lebo sa sminkuje) na krizovatke, tak neviem v ktoom by si chcel sediet.
v idealnom svete by stacila feliecia...
ale bohuzial v idealnom svete nezijeme a dan za bezpecnost je tazsie a vacsie auto... (skor by smo bol za, keby ho ma kazdy na vlas rovnake, nech su sance technicky rovnake pri nehode)
Odpovedať Hodnotiť:
 

By si sa velmi divil, ze aj ludia s Hummerom, medvedom alebo 7-kou riesia spotrebu, ako keby zarabali minimalnu mzdu. To, ze vysolili vsetko co maju a zadlzili sa az po usi, neznamena, ze ich netrapi spotreba auta. A takych majitelov v tej kategorii aut je cez 90%.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Presne tak, inak by u nas nejazdilo 90% smradlavych dieslov. No pri tych velych autach sa to este da ako-tak pochopit, pri velkom rocnom najazde, pricom vacsina je mimo mesto/dialnica... OK, moze byt, aj ked sa obavam ze vacsina z nich to aj tak prejazdi 90% len po meste. A to zase nechapem ze sa im chce s tymi velkymi kravami triafat do nasich minimalistickych parkovacich miest, alebo hladat dostatocne velke 3x viac casu. Chvilu som skusal jazdit s niecim vacsim takto, a rozmyslal som ze to stare mensie predam, no velmi rychlo som si to rozmyslel. Nie ze by sa nedalo, ale clovek si tym zbytocne pridava starosti.

Ale ked vidim ako niektori davaju diesle uz aj do malych mestskych nakupnych tasiek, tak to uz povazujem za cistu demenciu. Okrem toho ze diesle su absolutne nevhodne do mestskej stop/start premavky, neusetria dokopy nic ani na spotrebe, ktora vyzera dobre len na papieri. A predajcovia namiesto toho aby to ludom vysvetlovali, predavaju tieto nezmysly coraz castejsie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No, ak má niekto auto a používa ho takým spôsobom, ako si napísal, tak mu to auto je skutočne nahovno.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

presne, vsak moze ist aj bicyklom vsak ano. aj ked mrzne alebo prsi alebo je snehova kalamita... no toto su mi uz len rozumy...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No komplet vybava na bicykel do snehu/dazda stale stoji 100x menej ako auto. Plus ked je uz zle, da sa ist aj taxikom, co dnes pri cenach okolo 5eur za jazdu stale neporovnatelne lacnejsie ako jazda vlastnym autom.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ďakujem za podporu ale rád by som ešte pridal jeden spôsob, niečo, čo by asi nikoho v živote nenapadlo ale funguje to:

ÉÉÉÉÉÉÉÉÉmmmmhháááááádddéééééé
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

10 min peso k autobusu, 40 minut cesta tam, 40 minut spet, 10 minut peso spet = 100 minut. Den ma 1440 minut, cca 1/3 spis = cca 1000 minut si hore, takze s cestou do roboty by som stravil 10% casu. Cena tam a spet je 2,2€. Autom som tam za 15 minut, takze to su 3% casu. Pri 30km ceste, 6l spotrebe a aktualnej cene 1,1€ za naftu to mame 6,6/3= 2,2€. Ok, musim platit opravy, musim menit olej atd.. To za to pohodlie a usetreny cas stoji.

Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

"...Autom som tam za 15 minut..."

Jasne, a pracujes vo firme s vyhradenym parkoviskom len pre teba pred vchodom, takisto aj pred domom/bytovkou parkujes a odchadzas od auta 0 minut.

"...Pri 30km ceste, 6l spotrebe a aktualnej cene 1,1€ za naftu to mame 6,6/3= 2,2€"

Tak hned povedz, ze ti to auto kupila mamina s ocinom. S amortizaciou to mas od 8 EUR vyssie, ak mas najlacnejsiu Fabku. Ale tak velmi by ta mamina s ocinom asi neponizili, vsakze?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ak cisto benzin stoji 2.2e, amortizacia nemoze vyhodit cenu az na stvornasobok, daj podrobnosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale moze. Ja som sa az zhrozil, kolko ma vyjde napr. cesta ba-bb ked som zapocital aj samotne auto. Auto je proste luxus. Bud na to mas a nepindas, alebo sa potomohanas ako lacno ta vyjde cestovanie autom (ano palivo je len jedna z x poloziek).
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ale kdeze, nie pred vchodom, ale v krytej garazi, doma aj v praci, takze nemusim riesit ani ten sneh, ani zdlhavo hladat parkovacie miesto.

Ale ked som este byval v starom panelaku, dal som do auta nezavisle kurenie, takze rano ziadna namraza, len som zotrel vodu zo skla, pripadne pozametal sneh. A potom vyzliekol kabat a cestoval pohodlne vo vykurenom aute. Zozere to asi 0.2-0.3l benzinu na tych 30 minut ranneho kurenia. Ovela menej ako zmrznuty motor na prvych par kilometroch jazdy. Odporucam.

Ale samozrejme ze cenou sa nic MHD nevyrovna, to je uplna blbost. A keby sme mali metro, ktorym sa dostanem do prace rychlejsie, pohodlnejsie a bez stresov, nevaham ani chvilu. Teda az dovtedy, kym som jazdil sam, a nevozil este rano deti do skolky, ktora je opacnym smerom ako praca, a vecer zase to iste v opacnom poradi... tam uz sa proti autu tazko hladaju argumenty. Teraz uz to chce len elektromobil, aby sa stratili aj tie posledne vycitky svedomia :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

pred robotou parkujem 15m od vchodu, doma do 50m od vchodu.. Auto som si kupil ja sam. Ak prejdem 15k rocne, olej je 100, poistka 100, gumy 160 rocne (zimne aj letne na 5 rokov po 100€ guma), to mame zhruba 400 na rok, 3€ na 100km pricom zaokruhlujem hore. Takze na jednu cestu cca 1€, spolu 3,2€ na jednu cestu. Ked sa nic nepokazi..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak prejdes s tou tvojou 15-litrovou Oktavkou bez vybavy 15k rocne, tak to mas rocne 4000 EUR amortizaciu. Cize si pripocitaj 3 eur/km, resp. 90 eur za tvojich dennych 30 km. Aj keby si mal auto 12 rokov namiesto 4, tak sa nedostanes pod 30 eur za 1 cestu. Bez paliva, servisu, poistiek, a dalsich poplatkov. Ziadne 3,2 eura. To plati len pre tych, co maju auto od maminy. Alebo nevedia ani zaklady matiky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

s novym autom musis prejst 200k km a potom to je 7,5 na 100km => 2,5 na 30km => 5,7€ na danu cestu. Tych 30 si si vycucal z prsta? ci skor ty nevies ani zaklady matiky..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale notak, 15 minut autom sa určite nenatiahne na 40 minút autobusom, možno tak na dvadsať. Päť minút sa j/beš so snehom, päť minút hľadáš miesto na parkovanie (welcome to pratisláááva), cestná daň 220 evri, diaľničná nálepka 50 evri, každých 15000 km takých 200-300 evri, zákonná poistka, ak si hardcore tak aj havarijná poistka (400+ evri), letné gumy, zimné gumy, postavte sa do radu, 25 evri, STKčka, emisná kontrola, a aby som nezabudol: Pán vodič, viete akého dopravného priestupku ste sa dopustili? Nie som sviňa, tak len 50 evri. Zabudol som na niečo?

Ja nie som fanatik, doma máme dve autá, MHD som nešiel už možno 10 rokov ale ako hovorila moja babka, pravda sa zmestí aj na otca, aj na mater.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

porovnavame neporovnatelne, MHD v BA je rozdiel od MHD niekde v Piestanoch.

a to ze nech si kupi bike, povedz to cloveku, co nie je 100% fit, na nasich cestach, nemozes, je to samovrazda a na chodnikoch nemozes, je to nelegalne.

chcel by si, aby ked dojdes na urad, aby smrdeli ludia po bike v lete ked je 40C? to je tienista stranka bicyklovani sa. a preto sa montuju do auta ako take klimatizacie..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

autobus stoji v kazdej riti, takze 6:12 ma odchod a 6:50 by som vystupil na autobuske. So snehom a ladom sa nejebem, nastriekam to takou vodickou a otriem stieracmi, v lete chodim z domu 6:20. v zime 6:15...
Odpovedať Hodnotiť:
 

a yo, kazde rano predbieham 1-2 autobusy, ktore sa yebu zasadne 50-60 tam kde je 90tka a vznikaju za nich riskantne situacie. Plus v mojom pripade nieje ferove cele naklady na auto zaratat k ceste do prace, lebo to tvori cca 1/2 prejdenej vzdialenosti autom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No vidíš, tak si to nakoniec vystihol. Kdesi hore som napísal:

"No, ak má niekto auto a používa ho takým spôsobom, ako si napísal (15min do práce, 15 min z práce a koniec), tak mu to auto je skutočne nahovno."

Ak niekto auto využíva nielen na 15-minútovú cestu do práce, tak vlastníctvo auta začne dostávať zmysel. Ale to už je iná rozprávka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

blbost. auto je dobre mat aj vtedy, keby som robil 10 metrov od domu a iba na vikend by som chodil na chatu. Ako by som bral kvas do palenice, na chrbte peso? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na káričke, alebo na fúriku.
Hádam nemáš kvas v 1000L nádobách... Ty drobnopestovateľ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

taxik? neviem v ktorom meste stoji taxik 5 eur, ak je to s autom 15minut, resp s MHD 20 aaz 40 minut.
pocitas pri MHD aj cakanie na MHD ? lebo to dost dokaze rozhadzat rezim, ak 1 vynecha a ono vacsinou vynechaju, aj ked sa sofer sebelepsie snazi stihat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale vies co je vtipne? nechecl by som byvat do 10 minut/metrov peso od prace - clovek sa potom nevie uvolnit z prace, prezil som to, teraz cestujem a som kral.
Odpovedať Hodnotiť:
 

3x tyzdenne? Mne nevydrzi ani den :(.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

B59l4#(~Z#0@=+WAuh4vx^]mU
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som rad ze sa konecne posuva aj vyvoj baterii. Len skoda ze si este paru rockov budeme musiet pockat :)
A opat su to len sluby, nikto nam nic negarantuje! :D
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Nechceme taketo clanky o bateriach....chceme taketo baterie
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

Veru, keby som mal euro za kazdy takyto clanok, uz som par rokov milionar...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To uz tu bolo x krat. Vykonnejsie baterie vzniknut nemozu pretoze by to znamenalo koniec spalovacich motorov.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

mozu vzniknut, ale musia byt drahe :P Koniec spalovacich motorov mohol byt uz davno, fungovali by riesenia aj na olovnate baterie, ktore by sa na kazdej "cerpacej stanici" vymienali.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Koniec spaľovacích motorov mohol byť skutočne už dávno, toto je pravdivý príbeh o tom, ako elity zabránili progresívnej technológii v rozvoji:

Keď barón Karl von Drais v roku 1816 priviedol na trh svoju "drezinu", bolo všetkým okamžite jasné, že vynález spaľovacieho motora utrpel pravdepodobne smrteľnú ranu a jeho ďaľšia existencia stratila význam. Už viac nebol potrebný. Vznikajúca ropná mafia, pochopila, že jej ide o holú existenciu a vymyslela zákerný plán. Podplatila všetkých výrobcov nepremokavého plátna aby do svojich výrobkov pridávali degradačné prísady. A tak jazdec na "drezine" je doteraz bičovaný vetrom a dažďom a nemôže sa úplne spoľahnúť na nepremokavosť svojho odevu. Táto maličkosť zabránila, aby "drezina" úplne vytlačila automobily z trhu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

a zasa startup. ako huby po daždi sa javujú samé startup tam, startup sem a nikdy nič poriadne z toho nevznikne.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

len male percento startupov sa ujme, takze tak.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

s hustotou 1337 Wh - i see what they did there.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

o par desiatok rokov prijdu aj hustotou 80085 Wh
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked som videl to cislo v clanku hned som dal ctrl + f ze kto to spomenie v komentoch :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dvojnasobna kapacita je genialna vec, len skoda ze namiesto bateriek s dvojnasobnou kapacitou budu vyrabat baterky s polovicnou velkostou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

njn, ale v pripade wearables to bude skor ta kapacita, co by sa zislo ze ano.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Alebo smart-blb-genius-tableto-lopato-fóny s dvojnasobnou spotrebou.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

A platy dvojnásobné budú?
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Hlasujem za. Dame referendum?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Som za každé dobrodružstvo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

3xANO
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Treba uzákoniť aby bolo platné pri akejkoľvek účasti. Ešte to by bola sranda
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Neboj, ucast bude veelmi vysoka...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak ako vo Svajciarsku nie? Potom by sa ti curaci konecne spamatali...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak, to som mal na mysli
Odpovedať Hodnotiť:
 

To mas aj tak zajedno. Vysledok referenda posrancov k nicomu nezavazuje.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

za posledních 15 - 20 rokov tu už bolo už najmenej 100 takíchto a podobních článkov o roznich takmer zázračních technológiách a startupoch, zvačša z oblastí materiálov, pamatí, baterií, a alternativních pohonov všeho druhu..

kaby to všetko mala byt aj pravda, tak tie baterie "A´ -až "AAA" by už teraz museli vydržat na jedno 15-sekundové wi-fi nabitie aj vyše roka, a mat dost sily,/energie na pohon, napájanie el.vozu po celý čas, 1 rok..


Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

zistilo sa ze voz moze pohanat par statnych konov ktorych rocna obziva je lacnejsia ako vyroba a vyvoj takych baterii tak sa z toho zislo

S pozdravom

Technicke oddelenie
Salas Krajinka
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Pamatam si, ze tu bol clanok o NTB baterii, ktora mala vydrzat 20+ rokov a realne sa uz pouzivala na nejakych ruskych staniciach.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Jelitá...
Chemický vývoj ide najpomalšie. Ale hlavne že každý chce čo najpahltnejšiu hračku nosiť vo vrecku...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ale picu - thoriove baterky maju rusi uz roky. napajaju nimi laserove zbrane, ktorymi ovladnu ameriku. maj sa na pozore!
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Potom prisiel pravnik XY ktory patent kupil a spalil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz som sa bal ze toho roku nebudeme mat nove predpovede novych technologii bateriek. By ma zaujimalo kedy budu stavkove kancelarie prijimat stavky ci dane baterky budu niekedy dokoncene, stavim sa ze dokoncenie by malo vysoky kurz :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

uz zase uzasna bateria ktora sa nikdy nedostane do vyroby a predaja ? taketo tu uz bolo, neraz
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

s dvojnasobnou kapacitou pride aj dvojnasobne narocnejse hw+sw kombo, s vychytavkami ako nechaj si zapnute nonstop monitorovanie - tvoj smartfon vyhodnoti situaciu a spravi ti mega super selfie, apod..
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:

Pridať komentár