neprihlásený Štvrtok, 14. novembra 2024, dnes má meniny Irma
Prvý USB kľúč pre nový univerzálny USB port

Značky: USB

DSL.sk, 9.1.2015


Spoločnosť Adata na tohtotýždňovej výstave spotrebnej elektroniky CES predstavila prvý USB flashový kľúč, ktorý je určený pre nový univerzálny USB konektor s označením Type-C.

Upozornil na to Tech Report.

Kľúč s označením UC360 bol demonštrovaný s kapacitou 64 GB, dosahované prenosové rýchlosti nie sú známe.

Type-C je nový typ USB konektora dokončený v auguste, ktorý je plánovaný ako univerzálny konektor pre PC ale aj ostatné zariadenia vrátane smartfónov a tabletov. Konektor je o niečo väčší ako Micro-B konektor pre USB 2.0. Veľkosť otvoru portu pre Type-C má rozmery 8.4 mm x 2.6 mm, u Micro-B to je 6.9 mm x 1.85 mm.

Zároveň je symetrický čo sa týka možnosti zastrčenia, konektor sa totiž bude môcť zastrčiť do portu oboma možnými orientáciami a zároveň na všetkých zariadeniach budú používané rovnaké porty a kábel tak bude možné zapojiť ľubovoľným smerom.


Adata UC360 (foto: Tech Report)



Konektor je kompatibilný s novým štandardom USB 3.1, ktorý poskytuje dvojnásobnú rýchlosť oproti doterajšiemu USB 3.0, 10 Gbps.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Tzv. nekonečné dáta od O2 vo vianočnej akcii majú FUP 100 GB, potom výrazne spomalia
NASA analyzovala dáta zachytené Voyagerom 2 pred 38 rokmi, upravila závery o Uráne
Aj AMD realizuje pomerne veľké prepúšťanie
Apple má vstúpiť na trh bezpečnostných kamier
Netflix s reklamami má už 70 miliónov užívateľov
Tesco mobile má novú predplatenú kartu
Výrobca hračiek dal omylom na krabicu bábik odkaz na porno stránku
Apple zrejme pridala novú ochranu iPhonov, automatický reštart po dlhšej neaktivite
SpaceX navrhuje pre NASA okolo Marsu vybudovať Marslink, obdobu Starlinku
Starými eID sa bude dať podpisovať ďalší rok


Diskusia:
                               
 

Wau, ten naozaj univerzalny....
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

To bude hneď polámane keď vidím aké je to krehké. Potom príde zasa ďalšia verzia čo už bude odolná aj voči odlomeniu konektora
http://tinyurl.com/mobzs3s
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Oj snad aj ja raz niekedy budem vediet len na zaklade obrazku posudit ci je nieco krehke alebo nie
Odpovedať Známka: 7.2 Hodnotiť:
 

krehke to nebude ked bude spraveny ake tento kluc...

http://www.pcg.acsite.org/king16GB_DTSE9_2.jpg
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

pamatam sa ked som si v roku 2000 ci 2001 kupoval v poluse 128MB PQI kluc :) som bol rad ze som si vobec mal kam ulozit rozne textaky a configy.. ten kluc nebol extra miniaturny ale bol aspon kovovy a ci bol rychly alebo nie nikto vtedy neriesil. hlavne ze bol.. :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

este podotykam ze stal okolo 900 ci 1000 korun :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

trochu si mimo. Prvy komercne predavany USB kluc bol v decembri 2000, konkretne 8MB IBM. Prvy cennik co tu mam je zo 4.1.2005 a tam sa predavali 128ky okolo 700 a vyssie korun v maloobchode. Napr. 1GB kluce boli nad 3000. Nepamatam sa kedy som kupil ja prvy kluc, ale pamatam sa, ze zamer bol, ked 1GB klesne pod 1000Skk => kupil som 2GB Corsair za 2200Skk.
Podla mna si to PQI kupoval okolo 2003-4
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak som nasiel v zalohach (neuveritelne, cd z roku 2003 funguje) agem 3.3.2001 ak ma niekto zaujem http://goo.gl/i2W1f4
Odpovedať Hodnotiť:
 

nevylucujem posuv o tie dva roky :) proste to bolo davno. to som tym chcel naznacit..
Odpovedať Hodnotiť:
 

zaujimavy cennik. co clovek nenajde na starom CD :) ukladam..
Odpovedať Hodnotiť:
 

tuto fotku som dllllllho hladal... http://goo.gl/OI8gfm stavim sa ze taku LANku nema (nemal, uz je zrusena) nikto. Tos co, v 2003 este neboli wifi, resp boli mega drahe. Lancejsie vysol spojit kablom 3 cinziaky, aj ked aj to stalo 45.000 Skk. Bolo nas ale 8, net sme mali 32Kbit Slovanet wifi za 3850Skk/mes. To boli casy..
Odpovedať Hodnotiť:
 

tieto stare prepajacky si pamatam aj ja :) tu v dubravke sme to zacali riesit nejak 2003-2004 :)) ale ostalo to len v urovni predstav. realizacia sa zacala az o par rokov neskor (tusim 2007-2008) ale to uz sme sli na wifi rovno. co si ale pamatam velmi dobre ako vznikal grgnet a karlovkanet :) stare casy. dnes nejak moc nostalgujem - akurat citam rozne stare diskusie o radiach a televiziach a kvalitnom programe ktory sa vysielal plus moderatoroch ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

a nesmiem zabudnut na lokalny boom roburnetu.. to boli este tiez fajn casy - komunita.. potom sa to uz vsetko rozpadlo a teraz je uz navokol len kopa blbcov
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je akože čo, ten Tvoj roburnet?
Odpovedať Hodnotiť:
 

hehe ja si pamatam ako som v roku 2002-2003 sa s kamosom cez leto zosietoval so 120metrov dlhym UTP kablom PC->PC. Sranda ye kabel mal slabe tienenie ale napriek tomu nebola na tu dlzku strata packetov. Kabel isiel z mojho okna cez cestu (po kabli preslo obcas auta). Pri obrubniku vedla susedov potom cez dva pozemky (jeden bol domov dochodcov) az cez kuchynske okno a kamosovi do izby :D Drtievali sme tak quake 3 stare nfs a podobne hry... to boli casy :D ... mali sme to takto zapojene ale len par dni, bal som sa ze budeme mat z toho problemy :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

my sme mali zosieťované 2 paneláky. Bolo nás tiež 8. Jednu dobu dokonca 12. Bolo to urobené presne ako v obrázku v 1. poste, ale nedávali sme vôbec chráničku, len sme pripáskovali k samonosnému lanku LAN kábel s tienením. Bolo to cca 120 metrov, ťažké to bolo dosť, hlavne keď sme to napínali na balkónoch. Čo bol u nás problém, bol rozdiel potenciálov napätia medzi panelákmi a tak občas to triaslo, alebo zaiskrilo. Preto pravidelne odchádzali porty na switchoch. Ale boli to krásne roky... Internet sme potom distribuovali od DIGI...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Matelkovia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sa zobuď... :D Koľko si mal vtedy rokov ? Päť ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

no chodil som este na zakladku.. takze nejake vyspele decko som nebol... to som az teraz :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

je libo nostalgia?

http://goo.gl/FXChlZ
http://goo.gl/nz7GfI
Odpovedať Hodnotiť:
 

clovece :) kvalitka :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

nebudem teraz prezerat vsetko, ale mam tu napr. 15.08.2003 Apacer Handy drive 128MB 1350Skk velkoobchodna cena...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tento mam, len model je v 32 GB vydani. Je to paradny kusok aj po dizajnovej stranke a dobre sa nosi na kruzku s klucami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz vidim ako moja uzasna kolegyna odje_e ten jazycek v strede konektora rovnakym sposobom, ako sa jej podarilo na jej aktualnom lenovo notase, kde zrusila jazycky 3 kusom usb type A konektorom. Cokolvek male s vystupkami podla mna nemoze byt robustne - zvlast nie dostatocne robustne proti ludskej hluposti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To iste sa hovorilo aj o standardnom USB a hla - kolko ulomenych si ich videl? Lebo ja ani jeden (stale sa bavime o USB konektoroch)
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Ja viac ako dosť. A o HDMi ani nehovorím.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Pridavam sa.
Na USB kabloch a klucoch som videl zalomenych o cca 90° stupnov hodne konektorov. Ci uz nepozornost alebo deti.

Ale videl som aj ulomene tie umelohmotne vodiace stredy pre kontakty na USB vstupoch.

Takze kluce ma az tak netrapia ako tie vstupy. Uvidime ked to bude realne medzi beznymi uponahlanymi ludmi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Najlepsie boli PC s usb vstupmi vpredu zospodu. Ked bol PC polozeny na zemi, stacilo prisliapnut a vuala.
Bol to taky "USB luskacik" :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Chcel si napisat naspodu, alebo v dolnej casti na prednom paneli. Takto to evokuje k tomu, ze sa Flash Key nasuva zdola vertikalne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, dakujem za opravenie. Niekedy by mal clovek po sebe aj citat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Absolutna pohoda. Clovek nie je neomylny. Ja sa tiez mylim a ked ma niekto slusne upozorni, ze toto som urobil zle, tak som mu vdacny, pretoze nabuduce sa tej chybe mozem, vyvarovat. Ludi to posuva dalej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ach jaj, ciarka navyse z roztrzitosti. :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi si toho celkovo este vela nevidel....
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Usudzujes podla toho, ze som nevidel ulomene USB? To svedci len o tom, ze mam aj iny, nez PC zivot ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

najvecsim tahakom usb3.1 bude obojstranne zapajanie a nie rychlost :D
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Hovor za seba a podobnych lavorukych mantakov.
.
Klasicke USB spravne zasuniem takmer okamzite, ked netrafim na prvy krat, tak jeho otocenim stratim mozno 1 sekundu, ale cakanim na prenos dat stratim ovela viac casu.
Preto si myslim, ze najvacsim prinosom bude rychlost.
Druhym prinosom bude moznost napajat zariadenia az do vykonu 100W.
To obojstranne zapojenie je uz len bonus, ale urcite nie najvacsi prinos.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

cim viac paskov, tym viac adidas? :)

Uz na zakladke ta ucia, ze P=U*I a teda pokial by si bral v uvahu 5V port, tak by muselo cez neho tiez 20A, co je tak na prijatelny priemer zily vodica pri polmetrovej dlzke 1.5mm2 (to su tie kable ktore sa v dome tahaju na svetlo), pri vacsej dlzke by to malo byt 2.5mm2.
Ak beres v uvahu vyssie napatie, tak prud prirodzene klesa (a tym aj potrebny priemer vodica), ale fyziku neoklames, ani vyssim napatim, ani frekvenciou (pokial by nebolo napajanie jednosmerne, ale pulzne) a to opalenie konektora na seba by nedalo dlho cakat.
Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

Keby si bol naozaj Koumak a nie pako, tak by si chapal vyznam "az do 100W", pretoze to znamena 1-100W.
Nikde sa nepise, ze vsetky kable budu musiet byt vyrobene tak, aby tych 100W naozaj zvladli.
Staci minimalna snaha a vyrobca ti napriklad obmedzi vykon poskytovany zakladnou doskou a to je len jeden z mnohych sposobov, ako ochranit dosku, kabel, konektor...
.
Uz na zakladnej skole ucievali, ze mas najskor rozmyslat a az potom otvorit usta.
Ale to bolo davno, ako je to teraz neviem, ale viditelne sa to uz neuci.
Odpovedať Známka: -2.1 Hodnotiť:
 

už sa teším keď si pomocou počítača nabijem moje elektroauto :D :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uz sa tesim ako v zime budu ludia nahadzovat druhe auto takymto kablom namiesto klasickeho kabla.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Už dlhšie vieme, že prinesie nárast prenosových rýchlostí až na 10 Gbps (čo je približne dvojnásobok oproti USB 3.0) a nabíjací prúd medzi 3 až 5 A. Novinkou je však informácia, že zvládne napätie až do 20 V (100 W)."
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je to absurdné a blbosť. USB je predovšetkým komunikačná zbernica, nie nejaký napájací balast!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

čo ťa na tom vytáča, že si budem môcť pripojiť monitor jediným USB káblom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bude sa dat strcit aj do mojho zamku vo dverach?
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Bude sa dať zastrčiť aj do tvojho zadku pri dverach
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

To príde až v novom univerzálnom USB type D. Potom stačí keď upgradneš firmware vo dverách
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

A v zadku.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Iste, ale budeš potrebovať 10kg kladivo
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Pokial to bude ako u vacsiny USB klucov tejto maxibrutalnevelkej velkosti, tak zapis moze ist kludne ako vzdy 2MB/s az 5MB/s a citanie 25-35MB/s.
Nemenovany USB miniklucik od Kingston uz dosahuje v tejto oblasti rekordnu rychlost zapisu od 160kB/s !!!! Co je pri predstave naplnenia hoci najmensej 8GB kapacity utopia.
Ale na druhu stranu su USB kluce urcene na prenos dokumentov, nie na zvysovanie vykonu, NAS, alebo zalohovanie (vzhladom na garantovanu neporusenost dat len cca 2-3roky)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Presne tak, preto ani vyrazne tieto vyrobky nesledujem. Je sice o nieco vacsi, ale externy 2.5" disk poskytne ovela viac.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Porovnavat osobak s buldozerom je ...mierne povedane, dost debilne.
Obe veci su urcene na nieco uplne ine, tak preco ich porovnavas?
Logika kde si?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Netreba tie kľúče pchať do usb1.1 portu
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Je pravda, ze niektore DNESNE USB kluce (hoci aj na USB3) su stelesnena katastrofa. 1-kanalovy radičíček, najsmejdovejsie flash cipy. Zapis 10 MB/s, citanie uzasne prekroci moznosti USB2 a vyhupne sa na 40-50 MB/s.

Riesenie je velmi jednoduche: take smejdy nekupovat. Podobne ako v casoch USB2 existovali smejdy co zapisovali 2-3 MB/s a citali 7-8 MB/s (este take kusky mam). Existovali ale aj velmi kvalitne kusy 25-30 MB/s zapis a 30-35 MB/s citanie, cim sa priblizili k praktickym hraniciam USB2. Takisto aj dnes existuju kvalitnejsie kusy pre USB3. Ked to pre USB3 nie je schopne zapisovat aspon 70-80 MB/s (a citat by sa patrilo este o chlp rychlejsie ze ano), taky smejd nema pravo existencie na trhu, este k tomu pre USB3.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Suhlasim, ale problem je v tom, ze nie kazdy to vie dopredu, ked ide flashdisk kupovat, lebo nie vzdy je kvalita priamo umerna cene. Poznam totiz aj smejdy, ktore boli drahe jak fras... :-(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lebo pri nich sa plati za tutuli mutuli dizajn, pripadne za nezmselnu velkost, pripadne malost. Ked je USB kluc ten pidi-midi typek, co trci 4 mm z USB portu a ma pritom 32-64 GB, to nie je normalne. Preco iny 32-64 GB USB kluc ma dlzku 7 cm a nejaky prcek iba par mm? Lebo ten vacsi ma patricny hardwer na to byt rychly. Samozrejme nie je to vzdy smerodajne, ale cim je USB kluc (istej zvolenej kapacity) prtavejsi, tym je vacsia sanca ze bude aj suchtavejsi.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ja mam na prenasanie corsair survivor, nabuduce kupim zas corsair survivor a potom kupis zas cor... Do routra ako ulozisko som kupil ten maly kingston co je tu v diskusii, lebo je maly a netreba to nosit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zle uvazujes. Ak sa vyraba 32GB MicroSD karta s dobrou rychlostou a za rozumnu cenu, tak rovnako rychly USB kluc s rovnakou kapacitou tiez nemusi byt vacsi. Miniaturizacia pokrocila.

Taky ten mini Kingston(DT Micro) nosim na klucoch, taký okolo 7-10cm v taske.
Mensi by sa mi v taske stratil, vacsi by mi na klucoch zavadzal.
Za maly rozmer nemusis priplacat, za tuti-fruti dizajn samozrejme ano.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to este len budu horiet cinske kable v drvivej vacsine PC skriniek s vytiahnutymi portami do prednej casti
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

No este ze tie americke, nemecke, francuzke, svajciarske....kable nehoria.
Vlastne mas pravdu, tie nehoria, pretoze neexistuju.
Takze co za "mudro" si nam tym chcel povedat?
Spusti nieco pekne a zacni sa vykrucat.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

USB svetielko do portu notebooku na osvetlenie klavesnice - lacny sunt z ebayu. Pozri si plosak a zistis, ze tam chybaju zakladne obvody na riadenie odberu.
Ano, vsetko je z Ciny, coskoro aj deti si tam budeme nechavat vynosit.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

"lacny sunt z ebayu. Pozri si plosak a zistis, ze tam chybaju zakladne obvody na riadenie odberu."

Ano, ale co to ma spolocne s kvalitou kablov?
Ked ti na doske chyba regulacia vykonu, tak ti moze zhoriet aj znackovy a drahy kabel.
Staci aby nebol dimenzovany na taky vykon a je v keli a moze stat 100E aj tak ti odide, rovnako ako aj ten za 2E.
Takze nie len kable su na vine, ale ako si spravne poznamenal, aj regulacia na doskach.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"zakladne obvody na riadenie odberu" - tým myslíš rezistor?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

V dobe miniaturizacie pchat niekde rezistor, je trochu mimo.
Pozri sa, ake velke su niekolko watove rezistory a pochopis, ze to nie je o rezistoroch, ale o inteligentnych napajacich obvodoch.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Snad nechces davit k jednej ledke pri danom napati namiesto odporu cely inteligentny napajaci obvod???
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Preco nie? Je lacnejsi ako ta ledka, alebo rezistor.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zas trepeš!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja si radsej pockam az ked bude universal universal universal serial bus connector.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

vzdy som snival o USB kluci, ktory nezasuniem do 99,99% pocitacov. O rok do 90%, rok na to 75%... Jednoznacne to malo mat oba typy USB, 3 aj C. Nepredajne.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

vsak cez redukciu z jedneho typu univerzalneho konektora na druhy typ...
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Tim Cook, to si ty?
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

ako z menej univerzalneho na viac univerzalny a potom este na najuniverzalnejsi. Z toho potom este na Thunderbold a pre istotu aj na lightning. Nezabudnime na eSATA a firewire. Proste skurvili celu pointu USB, ked si dovolili vydat dalsiu generaciu nekompatibilnu s predchazajucou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

btw.. Archer s06e01, jupiiii!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

aky zmysel ma univerzalny konektor, ked kazdu chvilu je predstaveny novy, este univerzalnejsi konektor (ktory ale tak trosku nie je univerzalne kompatibilny s predchadzajucim univerzalnym konektorom).
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

USB prislo po xx rokoch s niecim co nieje kompatibilne so starsimi verziami. To tovoje kazdu chvilu elen hovori o tvojej nevadomosti. Cize par rokov budu zariadenie s oboma USBckami (tak ako teraz su kombinacie USB2 +USB3). Ziaden problem.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

USB -> USB mini -> extUSB (od HTC - jedine ktore malo spatnu kompatibilitu s USB mini) -> USB micro (ktore je akosi dnes povazovane za standard v mobilnom svete)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Odkedy má USB 3.0 prenos 10 Gbps? Veď má 5 Gbps...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár