neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Google dokončil svoj samojazdiaci elektromobil, foto

Značky: samojazdiace technológieGoogle

DSL.sk, 23.12.2014


Spoločnosť Google v pondelok oznámila dokončenie prototypu svojho plne samojazdiaceho elektromobilu, ktorý začne podľa svojho oznámenia v tejto podobe v najbližšom období testovať na kalifornských cestách.

Prvý prototyp samojazdiacieho elektromobilu

Google v oblasti samojazdiacich áut na konci mája prekvapil oznámením vývoja vlastného samojazdiaceho elektromobilu, keď dovtedy na testovanie svojej technológie autonómnej jazdy modifikoval existujúce vozidlá. Nový elektromobil vyvíja Google ako ukážku ideálneho nového typu plne samojazdiaceho vozidla.

Spoločnosť v máji zároveň predstavila aj prototyp takéhoto svojho vozidla, ktorý označila za skorý prototyp. Samojazdiace autá podľa Google nebudú mať volant ani brzdu a nemal ich ani predstavený prototyp.


Prvý májový prototyp (foto: Google)



Elektromobil je osadený senzormi, ktoré podľa Google dokážu mapovať okolie do vzdialenosti dvoch futbalových ihrísk v každom smere. Je relatívne malý, dvojmiestny a určený zrejme najmä pre mestskú premávku, rýchlosť prvého prototypu bola limitovaná len na 25 míľ za hodinu, cca 40 km/h.

Volant, manuálne ovládanie

Spoločnosť síce už v máji avizovala aj plánované testovanie svojho vozidla s dočasnými manuálnymi ovládacími prvkami, v septembri ale nakoniec musela do vozidla plánovaného pre testy na kalifornských cestách inštalovať volant povinne. Vyžaduje to totiž nová legislatíva pre testy samojazdiacich áut v Kalifornii.

V septembrovom prototype inštalovaný volant bol horizontálny, či sa takýto volant nachádza aj v dokončenom prototype alebo Google prešiel na klasický volant spoločnosť neinformovala.


V septembri doplnený volant (foto: Google)



Spoločnosť aktuálne manuálne ovládacie prvky stále ale označuje za dočasné a vo svojom samojazdiacom aute s nimi do budúcnosti nepočíta.

Dokončený prototyp a testovanie

Hoci v máji demonštrovaný prototyp Google označoval za skorý prototyp, teraz ho označuje skôr za maketu napríklad bez funkčných svetiel. Podľa aktuálnych informácií v ďalších skorších prototypoch testovala postupne jednotlivé technológie a až aktuálne predstavený model je prvým plne funkčným prototypom umožňujúcim úplne autonómnu jazdu.

Zväčšiť
Dokončený prototyp samojazdiaceho elektromobilu Google, kliknite pre zväčšenie (foto: Google)



Aktuálny prototyp sa od v máji predstaveného výrazne odlišuje aj vizuálne, má iný laser na streche, funkčné svetlá a vyrobený je z iných materiálov. Jeho plánovanú podobu Google už evidentne poznal aj v máji, keď v tom čase zverejnil aj umelecký náčrt výrazne sa podobajúci na aktuálny skutočný dokončený prototyp.


Umelecký náčrt samojazdiaceho elektromobilu od Google z mája (obrázok: Google)



Cez vianočné sviatky plánuje Google dokončený prototyp testovať na vlastnom testovacom okruhu, v novom roku avizuje testy už na cestách v severnej Kalifornii.

Hoci Google vyvíja svoj vlastný samojazdiaci elektromobil, výrobcom áut sa podľa vyjadrení svojich predstaviteľov ale neplánuje stať a naopak hľadá partnerov spomedzi existujúcich automobilových výrobcov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci


inzercia



Diskusia:
                               
 

Male mestske policajne auticko :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keby to dokončili nepotrebovali by emigrantov, aby robili taxikárov
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ked sa v tom zabije prvy pasazier, kolko bude google cvakat pozostalym
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

cvakat bude ten, co to způsobil, samojezdící auta od google ještě i po miliónech kilometrech neměly nehodu ;)
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

Spamataj sa: o co ide? O (statisticky vyznamne) znizenie umrtnosti na cestach alebo o problem "identifikacie vinnika"?

Co by si volil:

a) 1000 mrtvych a jasnych vinnikov - ludi

b) 100 mrtvych a chyba v softevri, ktora ich ma na svedomi

Nedovolme kverulantom ohrozovat ludske zivoty!
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

predpokladam, ze si myslel chybu v nejakom obvode len na konkretnej doske toho ktoreho vyrobeneho kusu elektromobilu od Googlu, pretoze ak by mala nastat kriticka chyba v softwari, ktory pouzivaju vsetky tieto samojazdiace auta, tak by sa mrtvi pocitali na miliony, samozrejme ale len za predpokladu ze by to bola fatalna chyba typu: auticko jed a ono to najebe v 40tke do stlpa
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

dal som v 80ke betonovy mur celne pravou stranou. mozno pisem voloviny ale fyzicky mi nebolo nic :-)) (citroen c3)

samozrejme v takomto hadraplane, ktovie ci by 40ka nebola horsia :)
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

a teraz tu o karkulke... MSch v 1999 narazil do steny s dvojitymi pneumatikami 107 v monoposte F1, mal zlozitu zlomeninu nohy a ty si len tak do betonu drbol 80 v c3ke a nic ti nebolo :) jasnacka.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

mimochodom odvtedy su na kritickych miestach 3-4 pneumatikove steny, lebo sa zistilo, ze 2 su malo. Napr. 2009 MAssa nabural v madarsku uz v bezvedomi bez brzdenia cca 190kmh. Toto sa stane s fordom focus pri tej rychlosti do cisteho betonu http://goo.gl/vLUj3V
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nepopisal, ako havaria prebiehala. Pokial fakt trafil "len pravou stranou", mohlo ho to stocit a v zasade polovicnou rychlostou pokracovat dalej (hodiny, alebo cuvanie), alebo ho to mohlo len presmyknut a mohol pokracovat dalej skoro plnou rychlostou, lebo vela toho nepopisal...
To je urcite menej vazna havaria, ako narazit do betonovej steny hoc aj v 60km/hod. Ide o akceleraciu resp. deceleraciu sposobenu narazom (alebo inak, kolko trva kym to auto zastavi - na kolko metroch vie brzdit).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

s tym sa da suhlasit, ale pre predstavu 80kmh he zhruba ako pad z 7.-8. poschodia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

bol to roh - stocilo bokom a odrazilo doboku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno myslel v "80-tke" ako vo veku, keď mal 80 rokov, a bohvie jakou šiel rýchlosťou
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

keby ti neikto umre v autonehode, tak by si nenapisal takuto volovinu
Odpovedať Hodnotiť:
 

veľmi dobrý ťah že hľadá partnerov spomedzi existujúcich automobilových výrobcov :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

není, protože žádný výrobce aut inovace nechce, nikdo nechce spolupracovat, možná tak Tesla
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

tesla ma veľmi pekný dizajn a keď sa títo dvaja spoja, tak posunú technológie zase o krok v pred
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Tesla je uz mrtvy
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

Tak trochu hej ale jeho vynálezy sa budú požívať ešte pekne dlho.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Preco to vyzera ako hracka?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

aký má smutný kukuč to autíčko
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

jj, ako už niekto spomínal minule: "Vyzerá, ako frustrovaný klaun"...
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Samojazdiaca koala :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto je buducnost. Zachrana ludskych zivotov, zdravia, vyriesene parkovanie a pitie blahodarneho alkoholu. Kebyze mozem hned do tohto zainvestujem. Len neviem ako sa to robi.

Bude to ale tuhy boj, kopec ludi "milujucich soferovanie" sa tomu bude branit zubami nechtami - aj za cenu statistik dakazujucich zachranu zivotov. Moja rada: mate okruhy a pocitacove hry, zabite sa na nich :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Je to c*ujovina všetky samojazdiace autá. Nevie to samo nič. Som zvedavý čo to spraví keď dostane šmyk na ľade, alebo niekto vyskoči na cestu a bude mať zasraté senzory. A kto nevie šoférovať nemá sadať za volant vôbec, nech chodí MHD alebo autobusom.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tak ja som uplny odporca autonomnych aut, ale v pravdepodobnostou bliziacou sa istote to na lade smyk nedostane, zatila co 70 zo 100 soferov na tej istej trati ano. A spravilo by to to, co mne minule, ze ma to same narovnalo. ESP.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vianoce na dsl.sk! Konečne máme viac fotiek samojazdiaceho elektromobilu od googlu! Nie len tú jednu. Na nový rok možno pribudne aj screenshot ku Windowsu 10!
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

skuste nehodnotit podla vzhladu, google nieje dizajner aut
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ako ma google auto dovezie na zahradu, ked k nej ide zarastena polna cesta? ci to bude vnimat ako jazdu tankodromom a vylovi nejake delo, co mu bude rozrazat cestu? :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nedovezie, gugl auto vie len cesty ktore pofotili a spravili 3D modely dopredu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pojde mu to aj tam GPS mu tam snad ide a ak potrebuje 3D model prostredia bude musiet nafotit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako som pisal uz predtym, toto riesenie si viem predstavit ako nahradu MHD (alebo v tomto pripade asi len MD), kedy vsetky svoje auta odpraceme este pred vstupom do mesta a po meste bude jazdit iba toto + nejake to zasobovanie
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

dam sem hypoteticku otazku.
co ak mi software (je jedno ci google alebo iny!), odmietne ma odviest tam, kam chcem?
napriklad.. teraz ked chcem, pokial nie je uzavierka, tak sa odveziem, malokto mi v tom zabrani..
ale taky diktatorsky rezim, to by pomoocou vypinaca na SW mohol zabranit..
napr.. chcem ist niekam, zabudnem si nieco, ale mam limitovany pocet KM, lebo Brusel a ich nazi potomkovia si myslia, ze auta znecistuju ovzdusie, (ale kamiony su OK) a podobne..
tj. taka ta politicka stranka veci. podla man je to strata slobody, aj ked zvysenie bezpecie, zatial v teorii..
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Doctor Who s04e04 - auta so systemom ATMOS...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tos hold stiahnes si z torrentov crack a de se dal.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ten dizajn auta vyzera ako vtip ;(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár