|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A je to tu
Od reg.: cca01
|
Pridané:
18.12.2014 8:55
Už to začína... Skynet sa začína búriť.
|
|
Re: A je to tu
Od: kj thl
|
Pridané:
18.12.2014 9:32
To chce niekto vazne tvrdit, ze v 21 storoci sa lokomotiva nepohne, pretoze zlyhal SW?!
No to je naozaj pokrok ako svina!
Podla cinskeho boha srandy, by malo byt kazde zariadenie postavene tak, aby ho bolo mozne prepnut do plne rucneho rezimu riadenia a malo 100% funkcnost.
Ked uz nic ine, tak uz len kvoli bezpecnosti.
Neviem ci sa mam smiat, alebo plakat nad ludskou hlupostou.
|
|
Re: A je to tu
Od: Wil
|
Pridané:
18.12.2014 9:35
A to sa ja vždy schuti zasmejem nad "internetom vecí" alebo všetko "ovládane smartfónom". Vypadne net tak sa ani nenažereš lebo ti nepôjde otvoriť chladnička. Alebo ti nespláchne hajzel lebo mu vypadlo wifi pripojenie.
|
|
Re: A je to tu
Od: mr.Proper
|
Pridané:
19.12.2014 0:23
Slovensko je na tom horsie, tu sa nenazeres ani ked sa ti da otvorit chladnicka.
|
|
Re: A je to tu
Od: Bozzz
|
Pridané:
20.12.2014 19:30
Keby sa tu dalo dat viac krat plus .. mas ich..
|
|
Re: A je to tu
Od: ikkl
|
Pridané:
19.12.2014 0:24
Veľká sranda veď ide len o bezpečnosť ľudí.
|
|
Re: A je to tu
Od: JaPrvý
|
Pridané:
18.12.2014 10:03
No veď tá časť softvéru čo prepína na manuál sa pokazila :)
|
|
Re: A je to tu
Od: karolkooooo
|
Pridané:
20.12.2014 0:34
a co ked vdaka vyhodnoteniu software sa nestala nejaka nehoda?
|
|
Re: A je to tu
Od: trololo
|
Pridané:
18.12.2014 10:10
:D sa vyznas, koli bezpecnosti tam je presne to co tam je, manualne mozes ovladat brzdy "zabrzdit/odbrzdit", otvorit dvere..., neviem si predstavit naco by si mal 99,9% casu jazdit s mrtvou vahou ... ked sa pokazi, odtiahnem, opravim a jazdi sa dalej, ked sa kazi casto vratim vyrobcovi, konkurencia je silna ... neviem ako to je v statnom sektore ... no v sukromnom sektore su zmluvy pisane jasne
|
|
Re: A je to tu
Od: matkoooo
|
Pridané:
18.12.2014 10:10
moderná lokomotíva je extrémne zložitá technológia, ktorá sa skutočne nedá riadiť ručne. Už lokomotívy vyrábané po roku 1980 majú elektoronické riadenie, síce analógové, ale o to komplikovanejšie.
|
|
Re: A je to tu
Od: trololo
|
Pridané:
18.12.2014 10:26
asi tak, verim ze by sa dala vyrobit aj priemerna lokomotiva zvladajuca rychlost 200 km/h ovladana manualne, pokojne lankami, nechcel by som ale vidiet tu bezpecnost, robustnost, zbytocnost a cenu, poroti sucastnym digitalnym rieseniam
|
|
Re: A je to tu
Od: ,j ljkhli
|
Pridané:
18.12.2014 10:39
Pridat aj plne manualne ovladanie, je podla vas komplikovane?
Nedajte sa vysmiat!
Jediny problem je v tom, ze by to bolo trochu drahsie, nic viac za tym nie je.
Nehovoriac o tom, ze take systemy sa bezne a uz dost dlho pouzivaju.
Pre nestastnikov poznajucich len "lanka a tiahla" je tu revolucna a naozaj dlho pouzivana metoda "fly by wire", jeden z niekolkych realne a dlhodobo pouzivanych systemov plnej kontroly nad strojom.
Som zastancom modernych technologii, ale nie som zastancom toho, aby som nemal moznost plnej kontroly nad strojom.
|
|
Re: A je to tu
Od: matkoooo
|
Pridané:
18.12.2014 10:50
samozrejme sa používa metóda "fly by wire" lenže všetko sa zbieha v počítači s bezpečnostou rovnakou ako u lietadiel, problém je v tom, že do PC je mnoho vstupov v čidiel a zrejme sa im niečo nepáčilo a našla sa chyba, cca za pol roka- rok bude opravená (všetko sa musí vypapierovať, otestovať, poslať do nemecka na schválenie a potom sa to môže nasadiť). Siemens narozdiel od Škody nieje schopný vyrobiť lokomotívu s automatickou jazdou, zatial sa zmohli iba na trochu inteligentnejší obmedzovač rýchlosti.
Pravdepodobne bol aj tak problém niekde medzi riadiacim počítačom a Mirelom(zabezpečovací systém), čo je špecifikum SVK/CZ a preto sa to dosial neprejavilo
|
|
Re: A je to tu
Od: marosssss
|
Pridané:
18.12.2014 12:15
matkoooo, odkiaľ si prosím ťa? Prídeš mi nejaký povedomý...
|
|
Re: A je to tu
Od: mr.Proper
|
Pridané:
19.12.2014 0:27
Nevymyslaj si ! Toto je seriozne forum
|
|
Re: A je to tu
Od: trololo
|
Pridané:
18.12.2014 11:32
manualne ovladanie - mechanicke, hydromechanicke ovladanie ... fly by wire je uz elektronicky system plny kontrolerov, senzorov, .... takze sam sebe odporujes, ked to chces ovladat "manualne" cez elektroniku .... zastrel sa
|
|
Re: A je to tu
Od: ,k khjlgh
|
Pridané:
18.12.2014 12:45
trolko a ono tu niekto tvrdi/tvrdil, ze plna kontrola nad strojom musi byt vyhradne manualna?
Neveril by si, ale aj fly by wire sa da urobit (a aj sa robi) aj na analogovom zaklade, bez potreby pocitaca.
To by si ale nesmel byt trolko a mat trochu viac znalosti, ako len pisat a dristat.
|
|
Re: A je to tu
Od: trololo
|
Pridané:
18.12.2014 14:47
trololololololololo tvrdi ze odpoveda na otazku ohladom manualnej moznosti ovladania.............. trolololololo pripusta ze je mozne ovladat lokomotivu aj cez hokus, pokus zvany elektricka energia, keby chceli tak tam pani inzinieri fuknu aj magneticke ovladanie "ou to uz tiez existuje, vola sa to servo(poznamka redaktora)" ... pokojne nech sa to ovlada aj silou myslienok ked sa k tomu ludstvo dostane ... ale ked tu niekto napise ze preco sa to da len cez pocitac ? preco to nejde aj ked pocitac zlyha .... to pri takychto projektoch riesi "projektovy tym" od prvych myslienok, navrhov, konceptov, navrhov,konceptov, navrhov, prototypu .... co su mesiace a roky prace ... a potom niekto bez akejkolvek hlbsej znalosti o co sa jedna, povie v diskusii ze je to na picu ... to sa da len zasmiat :)
|
|
Re: A je to tu
Od: Martin z Martina
|
Pridané:
18.12.2014 11:50
kup si manualne auto, ked si taky tvrdy zastanca.
Kazde auto mladsie ako 20 rokov ma v sebe aspon nejaky pocitac.
|
|
Re: A je to tu
Od: hhjoh
|
Pridané:
18.12.2014 19:19
Jasne, ma nejaky pocitac, nejake senzory, ale jazdu riadis manualne ty. Zatial sa mi na felde nestalo ze by nejaky hlas z palubovky povedal ze system je outdated a preto dnes necestujeme. Chapes ten rozdiel?
|
|
Re: A je to tu
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
18.12.2014 22:46
Reálne riadiš akurát tak množstvo vzduchu cez škrtiacu klapku (aj to si môže riadiaca jednotka trochu vzduchu pridať cez ventil voľnobehu). A aj to platí len v prípade, že máš staršie auto, ktoré ešte nemá namiesto plynového lanka potenciometer. Ak chceš plný manuál, tak si kúp Škodu 105, odpoj v nej posilňovač bŕzd a zažiješ to pravé orechové ;) ...
|
|
Re: A je to tu
Od: hhjoh
|
Pridané:
19.12.2014 13:22
Myslim ze realne hybem aj volantom
|
|
Re: A je to tu
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
19.12.2014 13:43
to si iba myslis ;) ... realne to plati iba v pripade, ze mas vypnuty motor a nefunguje tak posilnovac riadenia ... vyskusaj si to, ale vo vacsom SUV asi skor odlomis volant :D ... v novsich autach uz budes pri vypnutom aute tocit naprázdno - http://dopice.sk/bHz ...
|
|
Re: A je to tu
Od: hhjoh
|
Pridané:
20.12.2014 1:37
Mam feldu 1.3mpi, r.v. 1998 a posilnovac riadenia tipujem ze tam nebude - citim to aj na vynalozenej sile mojich ruk voci volantu.
|
|
Re: A je to tu
Od: ...
|
Pridané:
22.12.2014 8:43
Tipujes zle, aj ta z 96 uz posilnovac ma.
|
|
Re: A je to tu
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
22.12.2014 8:47
veru ma ... mal som kedysi rocnik 1997 a posilnovac mala ... ale je pravda, ze ho tam velmi necitit :D ... potom mi feldu naburali na parkovisku, tak som si kupil auto ...
|
|
Re: A je to tu
Od: ...
|
Pridané:
22.12.2014 23:13
Citit ho tam dost, ale to by si musel mat cosi odjazdene na klasike skode 120 aby si pochopil, aky super posilnovac vo filcke je.
A ak chces ten pravy adrenalin, tak Praga V3S. Ak ti to nic nevravi, tak legendarna "vetrieska".
A felda je nahodou nezmar, prevadzkove naklady su do 20 € za rok a len do toho lejes benzin. Poctive auto za par drobnych, nic lepsie pre cloveka, co potrebuje len 5 km spravit nakup neexistuje. Kupis za 3 stovky, nikto ti to nezavidi a neserie ta, ked to niekde oskres. A este je v nej viac miesta, nez vo fabii.
|
|
Re: A je to tu
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
23.12.2014 7:38
Mám odjazdené aj na Škode 105, takže neboj sa, chápem ten rozdiel a aj V3S som si na vojne užil, ale oplatí sa ísť z Feldy aspoň o level vyššie ;) ...
|
|
Re: A je to tu
Od: ...
|
Pridané:
23.12.2014 10:29
Samozrejme, ze ano. Ja som len poukazoval na to, ze nie je spravne sa tvarit, ze felda je totalny srot - kedze este aj dnes je na tom lepsie ako ine "auta", ktore su o kus mladsie.
|
|
Re: A je to tu
Od: sensei-san
|
Pridané:
19.12.2014 12:02
> Zatial sa mi na felde nestalo
No hej ale tu sa bavíme o autách.
|
|
Re: A je to tu
Od: hhjoh
|
Pridané:
19.12.2014 13:23
Sorry, som myslel ze o automobiloch
|
|
Re: A je to tu
Od: 48484
|
Pridané:
18.12.2014 10:35
Jednoznacne by si mal plakat. Jedna sa totiz o Tvoju hlupost. Jednak pisu, ze vlak nevypravili, a nie ze sa lokomotiva nevedela pohnut, ako sa domnievas Ty. Kludne sa mohlo jednat o poruchu nejakeho zabezpecovacie systemu.
Dalej ta Tvoja naivita, ze vsetko by sa malo dat prepnut do plne rucneho rezimu. Jednak to uz mnohokrat nie je mozne, a aj ked je, znamena to len nudzovy dojazd, lebo bezpecnost clovek sam zabezpecit nedokaze.
Skus mi napr vysvetlit, ako prepnes mobil do plne rucneho rezimu, aby si s nim mohol telefonovat, ked zlyha softver. Vies, kvoli bezpecnosti, aby som sa aj s pokazenym telefonom dovolal povedzme zachranarom.
|
|
Re: A je to tu
Od: kthsiol
|
Pridané:
18.12.2014 10:45
"Vies, kvoli bezpecnosti, aby som sa aj s pokazenym telefonom dovolal povedzme zachranarom."
Mal by si zaplakat nad vlastnou hlupostou, alebo trapnou snahou o zmenu temy.
Ked chces porovnavat lokomotivu s mobilom a prepinat mobil do plne rucneho rezimu, si zrely na cvokara.
Bezpecnost tvojho mobilu, ked si zodpovedny len sam za seba je v porovnani s bezpecnostou lokomotivy, kde si zodpovedny za zivoty inych, len ukazkou tvojej hluposti.
Verim tomu, ze ovladanie brzd je v pripade nudze kontrovatelne, o tom nepochybujem, ale porovnavat to s plnou kontrolou nad strojom je dost od veci.
|
|
Re: A je to tu
Od: 48484
|
Pridané:
20.12.2014 15:10
Ale ved Ty si povedal, ze vsetko by malo byt prepnutelne, tak sa teraz neobnedzuj len na lokomotivu. Telefon bol len priklad, kedze si povedal, ze vsetko by malo mat manualny mod. Avidentne nerozumies, ze zabezpecenie bezpecnosti je spravene tak, ze ak nieco nefunguje, tak nikam nepojdeme. Ak zlyha software pocas jazdy, tak spravi automaticke zastavenie so vsetkymi bezpecnostnymi ukonmi a spravi to omnoholo lepsie, ako keby Ti to zrazu malo v plnej jazde prepnut na manualny pohon.
|
|
Re: A je to tu
Od: nejake meno
|
Pridané:
18.12.2014 10:43
Len neviem nad ciou ludskou hlupostou.
Vsetci ste tu strasne mudri radoby technokrati, ked niekto napise nieco netechnicke (nebodaj politicke), tak ho nafukane odpalkujete na smetiarske diskusie. Tipujem vsak, ze tam by som sa urcite dozvedel serioznu pricinu problemu, alebo aspon moznu pricinu (teda aspon to tak byvalo, kym som cital ich diskusie). Skratka sa tam stretava(lo) viac roznych ludi, nielen programatori.
Tak napriklad nikomu nenapadlo, ze lokomotiva stvrdla nie preto, ze vypadlo wifi na ovladanie dialkovych svetiel, ale napriklad nieco so zabzar (viete, co to robi)? Velakrat byvaju problemy s kompatibilitou rusnov a zabezpecovacich zariadeni a ak RJ splasil rusne komunikujuce s inym systemom a nestihol ho dobre preportovat, tak na nasom nebude fachat.
|
|
Re: A je to tu
Od: nejake meno
|
Pridané:
18.12.2014 10:44
Nevoslo do komentara:
To som len tak strelil, tiez som len obycajny programator, do zabzar sa nevyznam a mozne je naozaj aj to, ze pocitac zamkol vchodove dvere a rusnovodic sa tam nedostal. A tiez mi ide na nervy absolutna automatizacia, soferovanie auta cez mobil a obligatna tlac cez wifi... Ale nebudem tvrdit, ze vyrobcovia lokomotiv, firmwarov do nich a zabezpecovaciek su hlupaci a pokrok je k nicomu, lebo tak sa mi to javi, ked nemam prehlad.
|
|
Re: A je to tu
Od: 33jkl33
|
Pridané:
18.12.2014 12:45
Pohne sa, ale ty by si si zobral na zodpovednosť vlak plný ľudí ktorý by išiel v núdzovom režime? Ja určite nie a ani by som v takom vlaku nechcel byť pasažier.
|
|
konečne
Od: baGoLo
|
Pridané:
18.12.2014 9:02
Konečne prídu na to, na čo sme my ajťáci dobrí. :D
...hoci Siemens nie je dokonalá firma. ;)
|
|
Re: konečne
Od: ricrdet
|
Pridané:
18.12.2014 9:24
Bolo by na čase, aspoň budem vedieť, za čo platím také nehorázne prachy :-D. 70 € na hodinu čo platím za IT čkára nemá ani prezident.
|
|
Re: konečne
Od: vivid cocot
|
Pridané:
18.12.2014 9:52
tak to platis este malo panacku
|
|
Re: konečne
Od: Wil
|
Pridané:
18.12.2014 10:13
Daj 65€/hod. a budem tam sedieť aj 24 hodín denne!
|
|
Re: konečne
Od: 4Maniak. |
|
Pridané:
18.12.2014 10:23
nejsi ty politik ? sediet a hovno robit ... na to by ta bolo.
a si jeblina vychdonar tak si do toho daj, dan, odvod,cestovne a zistis ze tie hovna co zarabas v Presove je viac.
|
|
Re: konečne
Od: Wil
|
Pridané:
18.12.2014 11:19
Jediná jeblina si tu ty. Sakrazmus alebo vtip ti nič nehovorí?
|
|
Re: konečne
Od: 4Maniak..
|
Pridané:
18.12.2014 11:47
To sa niekto od včera začal prezliekať do môjho "mena..."
|
|
Re: konečne
Od: Ferikuš
|
Pridané:
18.12.2014 13:47
máš si to zaregistrovať!
|
|
Re: konečne
Od: mrkale
|
Pridané:
18.12.2014 10:02
Toto však poondili ajťáci, však my vieme čoho sme (ne)schopní.
|
|
Re: konečne
Od: GustoPiestany
|
Pridané:
18.12.2014 10:20
Stare lokomotivy nemaju pocitace a funguju. A nech mi nikdo nehovori, ze ta Siemens lokomotiva je v niecom lepsia, ako nejaka ina stara DB AG alebo Skoda.
|
|
Re: konečne
Od: baGoLo
|
Pridané:
18.12.2014 12:27
ale určite je - má najnovší softvér a k nemu podporu od špičkovej svetovej firmy. :D ;)
to predsa musí stačiť. čo na tom, že občas nevyrazí zo štartovacej stanice?! ;)
a komu tím prospějete?!!!
|
|
Re: konečne
Od: 33jkl33
|
Pridané:
18.12.2014 12:47
A ktorá je dokonalá?
|
|
hmmmmm
Od: lolofo
|
Pridané:
18.12.2014 9:04
lokomotívu? som nevedel že regiojet používa ešte parné lokomotívy, ja som bol v tom že používa rušne s elektrickou trakciou
|
|
Re: hmmmmm
Od: fndnjndjn
|
Pridané:
18.12.2014 9:10
Dilino, doteraz prevádzkovali diesle, neviem o tom, že by trať na Komárno bola elektrifikovaná.
|
|
Re: hmmmmm
Od: lolofo
|
Pridané:
18.12.2014 9:19
Tak si vygoogli rušeň ktorý používajú, elektrický rušeň na rôzne napájacie sústavy, trať medzi ba a ke má jednu časť jednosmernú a druhu striedavú
|
|
Re: hmmmmm
Od: Dávač dnuka
|
Pridané:
18.12.2014 9:21
Nie je. Sem jazdia iba mašiny s motorom z traktora.
|
|
Re: hmmmmm
Od reg.: jozko dezko
|
Pridané:
18.12.2014 9:32
tie rusne su velmi velke a niesu priesvitne. podla mna to je plne poprepajanych motorov z babety
|
|
Re: hmmmmmmmmmm
Od: HKV
|
Pridané:
18.12.2014 11:01
Hnacie koľajové vozidlo páni. Alias HKV.
|
|
Re: hmmmmmmmmmm
Od: baGoLo
|
Pridané:
18.12.2014 12:29
aaaaa... paneček sa vyzná. :) respect!
|
|
Re: hmmmmmmmmmm
Od: zszss
|
Pridané:
18.12.2014 13:07
Hovno Kunda Vajgel
|
|
RegioJet
Od: tjbdbbrr
|
Pridané:
18.12.2014 9:08
Začiatky sú vždy ťažké, ale ja im držím palce. Úroveň cestovania a služieb je u nich na svetelné roky vzdialená od Slovenských železníc. Svedčí o tom aj ich prístup, keď vracali cestovné už "len" pri meškaní, dokonca doplnili finančnou kompenzáciou. A pre rypákov, ktorí budú tvrdiť, že im to prikazuje zákon: bežné vlaky meškajú hocikedy, a ešte som nezažil, že by mi dali železnice nejakú zľavu, nieto ešte vrátili cestovné!
|
|
Re: RegioJet
Od: Steve85
|
Pridané:
18.12.2014 9:26
Na svetelne roky vzdialena voci comu ? Voci IC ? Tak to asi tazko. Stacila mi jedna cesta z BA do KE. Buduci tyzden pojdem ZSSK. Ja som v nicom rozdiel nevidel a ani necitil, teda okrem toho, ze im neslo kurenie. Aj ZSSK vracia cestovne, stalo sa mi to tiez v IC ked sme meskali skoro 200 minut koli nehode na trati. PR oddelenie pana Jancuru sa vsemozne snazi bagatelizovat vsetko co sa im nedari a vybuchat maximum z toho ostatneho.
|
|
Re: RegioJet
Od: Michal123
|
Pridané:
18.12.2014 9:27
Nevidel si zmenu? Tak si kukni do penazenky ty hlupak ...
|
|
Re: RegioJet
Od: Steve85
|
Pridané:
18.12.2014 9:32
inteligent sa ozval. nepoznas ma ale nadavat mi budes? No predsav si ze nevidel, neochotna stewardk, ktora sa tvaril ako keby robila sluzbu ona mne (to iste mam aj v IC). Pod nohami som mal neco rozliate bolo to cele lepkave, kurenie neslo !!! a rozdiel v cene 3€ oproti tomu co som si teraz rezervoval listok na ZSSK ma nezabije :) Ja nie som socialne odkazany pripad !!
|
|
Re: RegioJet
Od: kkktk
|
Pridané:
18.12.2014 9:52
Skoro som ti to zozral, no tou poslednou vetou si sa vyfarbil :))
|
|
Re: RegioJet
Od: Samael
|
Pridané:
18.12.2014 9:56
Keď nie si sociálne odkázaný prípad, tak choď autom vole...
|
|
Re: RegioJet
Od: Steve85
|
Pridané:
18.12.2014 10:03
Preco by som mal ist autom vole ? Vo vlaku si posedim, zrelaxujem, podriemem, zajdem sa najest, odskocim na wc, pozriem si pracovne veci a ked dorazim na miesto, tak si zoberiem taxik, aspon sa nemusim starat kde zaparkujem. Mne tento system vyhovuje ovela viac nez sa trmacat 4 hodiny v aute, zchazdat z dialnice, trmotat sa po dedinach, cakat v zapche.
|
|
Re: RegioJet
Od: Samael
|
Pridané:
18.12.2014 12:25
Podľa toho čo si písal pred tým, tak o vyhovujúcom stave v nevykúrenom a lepkavom vlaku nemôže byť ani reči, takže si akýsi nekonzistentný. Samozrejme, že cestovanie vlakom má svoje nespochybniteľné výhody, ale musel som na trúbku čo sa oháňa sociálnym statusom príslušne zareagovať...
|
|
Re: RegioJet
Od: Steve85
|
Pridané:
18.12.2014 13:24
Nekonzistentny v com? Ze sluzby dopravcu, ktory este pred nastupom na trh mlel ake bude vsetko perfektne a ako sluzbami polozi na kolena zeleznice, boli uplne inde nez mali byt? To je nekonzistentne? To ze spm si dovolil reagovat tym, ze nie som socialny pripad, neznamena hlasenie sa k statusu. To je konstatovanie, ze ma tie 3€ nepolozia, ale pri tom verim, ze pre vela ludi to znamena velku sumu. Nikde som nenapisal, ze som milionar alebo mam velky plat atd.... Pozerambsa na veci triezvo a som kriticky vzdy a ku vsetkemu, ak si to situacia vyzaduje.
|
|
Re: RegioJet
Od: baGoLo
|
Pridané:
18.12.2014 12:31
akože vlakom chodia len socky, či čo?
...keby sme tu mali diaľnicu, tak možno, ale pri týchto cestách chodia aj kvalitne finančne zahojení ľudia radšej vlakom.
|
|
Re: RegioJet
Od: 33jkl33
|
Pridané:
18.12.2014 13:01
Si kúp SUVčko alebo Offroad. Finančne zahojení ľudia majú lietadlá.
|
|
Re: RegioJet
Od: eargev
|
Pridané:
18.12.2014 13:08
Financne zahojeni sedia doma, plebs chodi za nimi
|
|
Re: RegioJet
Od: Wil
|
Pridané:
18.12.2014 15:52
:D :D
|
|
Re: RegioJet
Od: ...
|
Pridané:
18.12.2014 9:33
Vies, mna by zaujimalo ako dokaze sukromnik prevadzovat lepsi stroj za mensi peniaz a svojich zamestnancov zaplatit lepsie ako ZSSK. To mi je skutocne zahada a vratili ti cestovne - bez KOMPENZACIE a meskal si 200 minut. Este stale mas dojem, ze nikde nie je rozdiel?
|
|
Re: RegioJet
Od: Steve85
|
Pridané:
18.12.2014 9:36
Jednoducho :) nemas ziadne zalohy, neprevadzkujes ine trate, a nemusis dotovat xy ludi, ktori cucaju peniaze. No 200 minut koli nehode na trati... regijet by asi nehodu preletel, vzniesol sa do vzduchu, potom pristal na kolajniciach a krasne pokracoval dalej vsak ? Najprv sa zamysli nad tym co napises.
|
|
Re: RegioJet
Od: ...
|
Pridané:
18.12.2014 9:43
V prvom rade mam asi viac internych informacii ako ty a v druhom - dali ti niekedy zeleznice kompenzaciu ty vymyselnik co sa nad vsetkym zamysla?
|
|
Re: RegioJet
Od: Steve85
|
Pridané:
18.12.2014 9:53
V prvom rade, mi nikdy nezrusili cely vlak, takze nie nedali. Na co by mi bolo 20€ ked by som ostal trcat niekde 400km od domova ?? A z velkej casti za to ZSSK ty expert ani nemoze, kedze sprvcom trate je ZSR. Ale toto bola jednoznacna chyba Regia a ich vlaku. Takze mas pravdu opat som sa narozdiel od teba nad celou situaciou zamyslel.
|
|
Re: RegioJet
Od: ...
|
Pridané:
18.12.2014 10:02
Aha, cize kompenzacia je vlastne na nic, lebo by si nebol schopny si najst nahradny spoj - dakujem uz si sa kategorizoval.
Mna ako cestujuceho nezaujima ci je to vina zssk alebo zsr, alebo carga - to nech si riesia medzi sebou. ALe co ti poviem, ja zase nie som odkazany na vlak, chodim autom a taketo vtakoviny uz nastastie riesit nemusim.
|
|
Re: RegioJet
Od: Steve85
|
Pridané:
18.12.2014 10:06
ALe co ti poviem, ja zase nie som odkazany na vlak, chodim autom a taketo vtakoviny uz nastastie riesit nemusim. Tak naco to tu potom riesis ? Ja tiez nie som odkazany na vlak a predsa nim jazdim, je to pre mna komfortnejsie na takej trase. Ano kompenzacia pre mna straca zmysel ak mam stretnutie, na ktore sa nedokazem dostat. Co mam z 20€? Nikdy sa mi s IC nestalo ze by vlak nebol vypraveny. Preco teda regio nedava kompenzacie pri vsetkych vlakoch, ktore meskaju ? Podla diskusii na nete im vraj meskaju skoro vsetky.
|
|
Re: RegioJet
Od: matkoooo
|
Pridané:
18.12.2014 10:15
žiadne "vraj" meškajú skoro všetky.
400 http://poloha.vlaku.sk/vlak/100400/
401 http://poloha.vlaku.sk/vlak/100401/
402 http://poloha.vlaku.sk/vlak/100402/
403 http://poloha.vlaku.sk/vlak/100403/
404 http://poloha.vlaku.sk/vlak/100404/
405 http://poloha.vlaku.sk/vlak/100405/
je to dané tým, že majú grafikon nasavaný na extrémne časi, ktoré sú nereálne, najhoršie na tom je že vdaka nim meškajú aj ostatné vlaky...
|
|
Re: RegioJet
Od: hgugvguv
|
Pridané:
18.12.2014 13:10
časi...ty si riadne hovado
|
|
Re: RegioJet
Od: trololo
|
Pridané:
18.12.2014 10:17
Vylukove prace na trati ... naposledy som siel vlakom (ZSR) do BA ... meskanie 160 minut ... z coho sme stali dve hodiny pred puchovom .... za meskanie sa mi zeleznice "ospravedlnuju" ... toto trva nejaky rok, len to miesto kde vlak zastavi sa presuva pomalicky dalej na vychod ... este to nejaky rok potrva, ale ze by zapocitali nejake meskanie koli pracam na zeleznici do cestovneho poriadku nech som informovany o skutocnom case cesty ..... ?????
|
|
Re: RegioJet
Od: matkoooo
|
Pridané:
18.12.2014 10:44
niesú to meškania na trati, je to čistá neschopnosť Regiojetu, hlavne pretože majú grafikon medzi Jurom a Nivmi na 160km/h a mašiny nemajú plne funkčné ETCS, takže idú len max 120km/h, navyše je tam aj jasné prekračovanie pobytov v staniciach, z toho vyplíva že majú zle naplánované pobyty - príliš krátke za 30 sekúnd fakt vela ľudí nevystúpi/nenastúpi.
Navyše majú evidente mašiny problémy s prekračovaným dôb medzi stanicami - tá mašina má síce vysoký výkon, ale nieje ho schopná preniesť na koľaj (známi fakt, tie čísla čo uvádza výrobca sú v postate z ríše snov a nie reality)
|
|
Re: RegioJet
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
18.12.2014 22:57
ako je potom možné, že medzi Jurom a Nivmi dnes dokázal znížiť meškanie z 5 na 4 minúty? ... a v ostatné dni tam tiež žiadne výrazné meškanie nevidno ... ak by išiel 120 km/h namiesto 160 km/h, tak by to meškanie snáď narástlo, nie? ...
|
|
Re: RegioJet
Od: matkoooo
|
Pridané:
19.12.2014 22:32
hej počas stredy sa im poradilo sfunkčniť ETCS(3xhurá), tak jazdia 160km/h, ale že by nemali meškanie sa povedať nedá, za 2 dni som videl reálne 2 vlaky RJ, oba meškali cca 20 minút(400dnes, 402 včera). Ako pozerám tak jediný vlak RJ od stredy čo prišiel "načas"(4 minúty meškania) je 404 dnes, ostatné mali od 7 do pol hodiny, niektoré s pol hodinou odišli z východzej stanice. To je tak ked majú na obrat 38 minút a chceli by ho behom tej doby aj vyčistiť...
|
|
Re: RegioJet
Od: matkoooo
|
Pridané:
18.12.2014 9:51
Regiojet, tie lokomotívy nevlastní iba si ich prenajíma a za dosť vysokú cenu, kedže návratnosť pre majitela je okolo 15 rokov (bežná doba odpisov pre loko je 5 rokov)
|
|
Re: RegioJet
Od: baGoLo
|
Pridané:
18.12.2014 12:33
...no ale to si predsa nikto z vládnych papalášov za zvyšné prachy nemôže postaviť vilu, kúpiť jachtu, autiak, či platiť štetky.
|
|
Re: RegioJet
Od: johnyxx
|
Pridané:
18.12.2014 11:10
Steve85...2x som cestoval Regio a ked ty tam nevidis rozdiel, tak jedine preto, ze mamima, tatino, stryco i jeho dunco su zamestnani na zeleznici.
1. CENA - KE-BA - 22EUR vs 13,30EUR??
2. SLUZBY - stewardi behaju jak stetky, az mi bolo otravne ako casto sa pytaju na obcerstvenie (fyi kava, caj, casaky zadara).
Ako si pisal "a nemusis dotovat xy ludi [na ZSSR], ktori cucaju peniaze"
a O TOM TO JE dpc. ak podnik pracujuje neefektivne, necha sa vykradat alebo ma problem s prezamestnanostou, odrazi sa to zakonite na kvalite a cene. Na to je tu konkurencia aby take chore podniky ozdravila (ano aj krachom).
|
|
Re: RegioJet
Od: johnyxx
|
Pridané:
18.12.2014 11:12
uz len moj balast a osobna skusenost s Regio. moja prva jazda bola bez wifi vo vozni, na co som sa spytal personalu ci je mozne ho nejako zabezpecit, kedze potrebujem pracovat - dali ma do vyssej triedy kde bol.
Ani nevravim, ze mi ptm stewardka oliala nohavice kavou.
Ale normalne ich lutujem, pendlovat a davata veci zadara je len marketigova vec, verim, ze casom sa to upravi. problem je, ze stewardi su z toho naprasky a aj preto su podrazdeni k cestujucim.
Je to konkurencia, ktoru vitam a moje euro jej urcite dam. nie je normalne aby 2, slovom DVOM ludom sa oplatilo ist radsej autom ako vlakom.
|
|
Re: RegioJet
Od: prdlajs
|
Pridané:
18.12.2014 18:14
Dalsi, co dostal auto od maminy? Asi ta velmi prekvapim, ale cesta autom je ovela drahsia ako ten benzin, co na nej spalis. Ale samozrejme len ked si nedostal auto od maminy zadara.
|
|
software
Od: matkoooo
|
Pridané:
18.12.2014 9:09
nič nového, zlyhania softwaru sú najbežnejšie poruchy lokomotív na Slovensku (hlavne u radi 361)
|
|
Re: software
Od: Michal123
|
Pridané:
18.12.2014 9:26
No podla stanoviska uviedli ze takato chyba sa im stala prvy krat za 3 roky. Ak je to pravda, je to poriadna smola, lebo media od henta&penta uz maju krasne clanky na nete ako Regiojet totalne nezvladol situaciu a chudata ludia museli cakat na stanici.
Isiel som v stredu regiojetom a je to parada. Slovenske zeleznice by sa mali zbalit a nechat miesto konkurencii ktora si vazi svojich zakaznikov a je aj ochotna nieco spravit pre ich spokojnost.
|
|
Re: software
Od: Steve85
|
Pridané:
18.12.2014 9:34
Ty si PR oddelenie Regijetu v akcii vsak ?
|
|
Re: software
Od: matkoooo
|
Pridané:
18.12.2014 9:49
3roky? Tak 3 týždne, pre Slovensko musel byť riadiaci soft modifikovaný, kedže sú tu určité špecifiká a ak bola porucha na ETCS tak tam je nutné nahrať pre každú trať zvlášť...
|
|
dnes má meniny Sláva
Od: jeffy
|
Pridané:
18.12.2014 9:38
Vybila sa im batera pre bios, a system nenabootoval, lebo default bootovacia jednotka bol usb, a nie hdd.
|
|
Re: dnes má meniny Sláva
Od reg.: josika
|
Pridané:
18.12.2014 10:37
chartverova chiba potom
|
|
sklonovanie
Od: mareksn
|
Pridané:
18.12.2014 10:24
Ani madar nevysklonuje slovo MIKULAS tak , ako pisatel tohto clanku
|
|
Re: sklonovanie
Od: mudroch
|
Pridané:
18.12.2014 10:27
madár je po magyarszky vtak.
|
|
Re: sklonovanie
Od: baGoLo
|
Pridané:
18.12.2014 12:35
true
|
|
titulok
Od: pupok
|
Pridané:
18.12.2014 13:08
jeden winupdate na ie a tolko reci okolo...
|
|
jak Nohavica
Od: Ferikuš
|
Pridané:
18.12.2014 13:46
Pendolíno stojí někde u Polomy - zamrzly mu všecky CD-Romy...
|
|
pre matkoooo
Od: geforce85
|
Pridané:
18.12.2014 18:25
to odkial mas ze ZKV radu 361 sa najviac kazia koli sw poruche???
|
|
ach tie pojmy
Od: Noris
|
Pridané:
18.12.2014 20:16
hlavne sa uz prosim vsetci novinari naucte rozdiel medzi prepravcom a dopravcom... Prepravca je vseobecne osoba, ktorej prepravna potreba ma byt naplnena. V nakladnej doprave to je odosielatel ale v osobnej doprave to je sam cestujuci... Firma ktora vykonava prepravu je DOPRAVCA!
|
|
Re: ach tie pojmy
Od: Jerguš
|
Pridané:
19.12.2014 7:17
Prosím. to je taky folklór na DSL. Sk
|