neprihlásený Pondelok, 25. novembra 2024, dnes má meniny Katarína
Súkromnému IC vlaku RegioJet zlyhal softvér, vôbec nevyrazil

Značky: softvérzaujímavosti

DSL.sk, 18.12.2014


Súkromný prepravca RegioJet, ktorý začal len v nedeľu jazdiť na novej trase Bratislava - Košice, zaznamenal v stredu vážny problém a jeden vlak vôbec nevypravil.

RegioJet má denne medzi Bratislavou a Košicami tri InterCity linky v oboch smeroch. V stredu ráno ale vlak IC 401 z Bratislavy o 5:50 vôbec nevyrazil, pričom dôvodom podľa stanoviska spoločnosti bola softvérová závada na lokomotíve.

RegioJet u svojich slovenských IC spojov využíva lokomotívy Siemens Vectron, závada bola v spolupráci so Siemensom neskôr opravená a vlak je už v poriadku. Detaily softvérového problému zisťujeme.

Následne ale RegioJet nevypravil z Košíc ani spoj IC 402 štartujúci o 11:17. Vlak vyrážal až z Liptovského Mikulášu, do ktorého boli cestujúci z Košíc prevezení autobusmi.


Lokomotíva RegioJet Siemens Vectron (foto: RegioJet)



Aj tento spoj využívajúci zrejme rovnakú lokomotívu a súpravu ako IC 401 mal výrazné meškanie a následne meškal aj posledný spoj z Bratislavy, s plánovaným odchodom 17:50.


Interiér lokomotívy RegioJet Siemens Vectron (foto: RegioJet)



Zákazníci so zakúpeným lístkom na ranný spoj IC 401 okrem vrátenia celého cestovného dostanú dodatočnú kompenzáciu 20 eur. Cestujúci v IC 402 mali zdarma cestu do Liptovského Mikuláša a v prípade meškania nad 60 minút, ku ktorému podľa niektorých zdrojov prišlo, im malo byť vrátené celé cestovné.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

O2 zvyšuje ceny programov Radosť
Raspberry Pi má nový model, Raspberry Pi Pico 2 W
Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet


Diskusia:
                               
 

Už to začína... Skynet sa začína búriť.
Odpovedať Známka: 4.9 Hodnotiť:
 

To chce niekto vazne tvrdit, ze v 21 storoci sa lokomotiva nepohne, pretoze zlyhal SW?!

No to je naozaj pokrok ako svina!
Podla cinskeho boha srandy, by malo byt kazde zariadenie postavene tak, aby ho bolo mozne prepnut do plne rucneho rezimu riadenia a malo 100% funkcnost.
Ked uz nic ine, tak uz len kvoli bezpecnosti.

Neviem ci sa mam smiat, alebo plakat nad ludskou hlupostou.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

A to sa ja vždy schuti zasmejem nad "internetom vecí" alebo všetko "ovládane smartfónom". Vypadne net tak sa ani nenažereš lebo ti nepôjde otvoriť chladnička. Alebo ti nespláchne hajzel lebo mu vypadlo wifi pripojenie.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Slovensko je na tom horsie, tu sa nenazeres ani ked sa ti da otvorit chladnicka.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Keby sa tu dalo dat viac krat plus .. mas ich..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veľká sranda veď ide len o bezpečnosť ľudí.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No veď tá časť softvéru čo prepína na manuál sa pokazila :)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

a co ked vdaka vyhodnoteniu software sa nestala nejaka nehoda?
Odpovedať Hodnotiť:
 

:D sa vyznas, koli bezpecnosti tam je presne to co tam je, manualne mozes ovladat brzdy "zabrzdit/odbrzdit", otvorit dvere..., neviem si predstavit naco by si mal 99,9% casu jazdit s mrtvou vahou ... ked sa pokazi, odtiahnem, opravim a jazdi sa dalej, ked sa kazi casto vratim vyrobcovi, konkurencia je silna ... neviem ako to je v statnom sektore ... no v sukromnom sektore su zmluvy pisane jasne
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

moderná lokomotíva je extrémne zložitá technológia, ktorá sa skutočne nedá riadiť ručne. Už lokomotívy vyrábané po roku 1980 majú elektoronické riadenie, síce analógové, ale o to komplikovanejšie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

asi tak, verim ze by sa dala vyrobit aj priemerna lokomotiva zvladajuca rychlost 200 km/h ovladana manualne, pokojne lankami, nechcel by som ale vidiet tu bezpecnost, robustnost, zbytocnost a cenu, poroti sucastnym digitalnym rieseniam
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Pridat aj plne manualne ovladanie, je podla vas komplikovane?
Nedajte sa vysmiat!
Jediny problem je v tom, ze by to bolo trochu drahsie, nic viac za tym nie je.
Nehovoriac o tom, ze take systemy sa bezne a uz dost dlho pouzivaju.
Pre nestastnikov poznajucich len "lanka a tiahla" je tu revolucna a naozaj dlho pouzivana metoda "fly by wire", jeden z niekolkych realne a dlhodobo pouzivanych systemov plnej kontroly nad strojom.

Som zastancom modernych technologii, ale nie som zastancom toho, aby som nemal moznost plnej kontroly nad strojom.

Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

samozrejme sa používa metóda "fly by wire" lenže všetko sa zbieha v počítači s bezpečnostou rovnakou ako u lietadiel, problém je v tom, že do PC je mnoho vstupov v čidiel a zrejme sa im niečo nepáčilo a našla sa chyba, cca za pol roka- rok bude opravená (všetko sa musí vypapierovať, otestovať, poslať do nemecka na schválenie a potom sa to môže nasadiť). Siemens narozdiel od Škody nieje schopný vyrobiť lokomotívu s automatickou jazdou, zatial sa zmohli iba na trochu inteligentnejší obmedzovač rýchlosti.
Pravdepodobne bol aj tak problém niekde medzi riadiacim počítačom a Mirelom(zabezpečovací systém), čo je špecifikum SVK/CZ a preto sa to dosial neprejavilo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

matkoooo, odkiaľ si prosím ťa? Prídeš mi nejaký povedomý...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nevymyslaj si ! Toto je seriozne forum
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

manualne ovladanie - mechanicke, hydromechanicke ovladanie ... fly by wire je uz elektronicky system plny kontrolerov, senzorov, .... takze sam sebe odporujes, ked to chces ovladat "manualne" cez elektroniku .... zastrel sa
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

trolko a ono tu niekto tvrdi/tvrdil, ze plna kontrola nad strojom musi byt vyhradne manualna?
Neveril by si, ale aj fly by wire sa da urobit (a aj sa robi) aj na analogovom zaklade, bez potreby pocitaca.
To by si ale nesmel byt trolko a mat trochu viac znalosti, ako len pisat a dristat.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

trololololololololo tvrdi ze odpoveda na otazku ohladom manualnej moznosti ovladania.............. trolololololo pripusta ze je mozne ovladat lokomotivu aj cez hokus, pokus zvany elektricka energia, keby chceli tak tam pani inzinieri fuknu aj magneticke ovladanie "ou to uz tiez existuje, vola sa to servo(poznamka redaktora)" ... pokojne nech sa to ovlada aj silou myslienok ked sa k tomu ludstvo dostane ... ale ked tu niekto napise ze preco sa to da len cez pocitac ? preco to nejde aj ked pocitac zlyha .... to pri takychto projektoch riesi "projektovy tym" od prvych myslienok, navrhov, konceptov, navrhov,konceptov, navrhov, prototypu .... co su mesiace a roky prace ... a potom niekto bez akejkolvek hlbsej znalosti o co sa jedna, povie v diskusii ze je to na picu ... to sa da len zasmiat :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

kup si manualne auto, ked si taky tvrdy zastanca.
Kazde auto mladsie ako 20 rokov ma v sebe aspon nejaky pocitac.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Jasne, ma nejaky pocitac, nejake senzory, ale jazdu riadis manualne ty. Zatial sa mi na felde nestalo ze by nejaky hlas z palubovky povedal ze system je outdated a preto dnes necestujeme. Chapes ten rozdiel?
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Reálne riadiš akurát tak množstvo vzduchu cez škrtiacu klapku (aj to si môže riadiaca jednotka trochu vzduchu pridať cez ventil voľnobehu). A aj to platí len v prípade, že máš staršie auto, ktoré ešte nemá namiesto plynového lanka potenciometer. Ak chceš plný manuál, tak si kúp Škodu 105, odpoj v nej posilňovač bŕzd a zažiješ to pravé orechové ;) ...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Myslim ze realne hybem aj volantom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to si iba myslis ;) ... realne to plati iba v pripade, ze mas vypnuty motor a nefunguje tak posilnovac riadenia ... vyskusaj si to, ale vo vacsom SUV asi skor odlomis volant :D ... v novsich autach uz budes pri vypnutom aute tocit naprázdno - http://dopice.sk/bHz ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mam feldu 1.3mpi, r.v. 1998 a posilnovac riadenia tipujem ze tam nebude - citim to aj na vynalozenej sile mojich ruk voci volantu.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Tipujes zle, aj ta z 96 uz posilnovac ma.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

veru ma ... mal som kedysi rocnik 1997 a posilnovac mala ... ale je pravda, ze ho tam velmi necitit :D ... potom mi feldu naburali na parkovisku, tak som si kupil auto ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Citit ho tam dost, ale to by si musel mat cosi odjazdene na klasike skode 120 aby si pochopil, aky super posilnovac vo filcke je.
A ak chces ten pravy adrenalin, tak Praga V3S. Ak ti to nic nevravi, tak legendarna "vetrieska".
A felda je nahodou nezmar, prevadzkove naklady su do 20 € za rok a len do toho lejes benzin. Poctive auto za par drobnych, nic lepsie pre cloveka, co potrebuje len 5 km spravit nakup neexistuje. Kupis za 3 stovky, nikto ti to nezavidi a neserie ta, ked to niekde oskres. A este je v nej viac miesta, nez vo fabii.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mám odjazdené aj na Škode 105, takže neboj sa, chápem ten rozdiel a aj V3S som si na vojne užil, ale oplatí sa ísť z Feldy aspoň o level vyššie ;) ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samozrejme, ze ano. Ja som len poukazoval na to, ze nie je spravne sa tvarit, ze felda je totalny srot - kedze este aj dnes je na tom lepsie ako ine "auta", ktore su o kus mladsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

> Zatial sa mi na felde nestalo

No hej ale tu sa bavíme o autách.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Sorry, som myslel ze o automobiloch

Odpovedať Hodnotiť:
 

Jednoznacne by si mal plakat. Jedna sa totiz o Tvoju hlupost. Jednak pisu, ze vlak nevypravili, a nie ze sa lokomotiva nevedela pohnut, ako sa domnievas Ty. Kludne sa mohlo jednat o poruchu nejakeho zabezpecovacie systemu.

Dalej ta Tvoja naivita, ze vsetko by sa malo dat prepnut do plne rucneho rezimu. Jednak to uz mnohokrat nie je mozne, a aj ked je, znamena to len nudzovy dojazd, lebo bezpecnost clovek sam zabezpecit nedokaze.
Skus mi napr vysvetlit, ako prepnes mobil do plne rucneho rezimu, aby si s nim mohol telefonovat, ked zlyha softver. Vies, kvoli bezpecnosti, aby som sa aj s pokazenym telefonom dovolal povedzme zachranarom.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

"Vies, kvoli bezpecnosti, aby som sa aj s pokazenym telefonom dovolal povedzme zachranarom."

Mal by si zaplakat nad vlastnou hlupostou, alebo trapnou snahou o zmenu temy.
Ked chces porovnavat lokomotivu s mobilom a prepinat mobil do plne rucneho rezimu, si zrely na cvokara.
Bezpecnost tvojho mobilu, ked si zodpovedny len sam za seba je v porovnani s bezpecnostou lokomotivy, kde si zodpovedny za zivoty inych, len ukazkou tvojej hluposti.
Verim tomu, ze ovladanie brzd je v pripade nudze kontrovatelne, o tom nepochybujem, ale porovnavat to s plnou kontrolou nad strojom je dost od veci.

Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Ale ved Ty si povedal, ze vsetko by malo byt prepnutelne, tak sa teraz neobnedzuj len na lokomotivu. Telefon bol len priklad, kedze si povedal, ze vsetko by malo mat manualny mod. Avidentne nerozumies, ze zabezpecenie bezpecnosti je spravene tak, ze ak nieco nefunguje, tak nikam nepojdeme. Ak zlyha software pocas jazdy, tak spravi automaticke zastavenie so vsetkymi bezpecnostnymi ukonmi a spravi to omnoholo lepsie, ako keby Ti to zrazu malo v plnej jazde prepnut na manualny pohon.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len neviem nad ciou ludskou hlupostou.

Vsetci ste tu strasne mudri radoby technokrati, ked niekto napise nieco netechnicke (nebodaj politicke), tak ho nafukane odpalkujete na smetiarske diskusie. Tipujem vsak, ze tam by som sa urcite dozvedel serioznu pricinu problemu, alebo aspon moznu pricinu (teda aspon to tak byvalo, kym som cital ich diskusie). Skratka sa tam stretava(lo) viac roznych ludi, nielen programatori.

Tak napriklad nikomu nenapadlo, ze lokomotiva stvrdla nie preto, ze vypadlo wifi na ovladanie dialkovych svetiel, ale napriklad nieco so zabzar (viete, co to robi)? Velakrat byvaju problemy s kompatibilitou rusnov a zabezpecovacich zariadeni a ak RJ splasil rusne komunikujuce s inym systemom a nestihol ho dobre preportovat, tak na nasom nebude fachat.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nevoslo do komentara:

To som len tak strelil, tiez som len obycajny programator, do zabzar sa nevyznam a mozne je naozaj aj to, ze pocitac zamkol vchodove dvere a rusnovodic sa tam nedostal. A tiez mi ide na nervy absolutna automatizacia, soferovanie auta cez mobil a obligatna tlac cez wifi... Ale nebudem tvrdit, ze vyrobcovia lokomotiv, firmwarov do nich a zabezpecovaciek su hlupaci a pokrok je k nicomu, lebo tak sa mi to javi, ked nemam prehlad.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Pohne sa, ale ty by si si zobral na zodpovednosť vlak plný ľudí ktorý by išiel v núdzovom režime? Ja určite nie a ani by som v takom vlaku nechcel byť pasažier.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Konečne prídu na to, na čo sme my ajťáci dobrí. :D

...hoci Siemens nie je dokonalá firma. ;)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Bolo by na čase, aspoň budem vedieť, za čo platím také nehorázne prachy :-D. 70 € na hodinu čo platím za IT čkára nemá ani prezident.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

tak to platis este malo panacku
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Daj 65€/hod. a budem tam sedieť aj 24 hodín denne!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

nejsi ty politik ? sediet a hovno robit ... na to by ta bolo.

a si jeblina vychdonar tak si do toho daj, dan, odvod,cestovne a zistis ze tie hovna co zarabas v Presove je viac.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Jediná jeblina si tu ty. Sakrazmus alebo vtip ti nič nehovorí?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To sa niekto od včera začal prezliekať do môjho "mena..."

Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

máš si to zaregistrovať!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Toto však poondili ajťáci, však my vieme čoho sme (ne)schopní.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Stare lokomotivy nemaju pocitace a funguju. A nech mi nikdo nehovori, ze ta Siemens lokomotiva je v niecom lepsia, ako nejaka ina stara DB AG alebo Skoda.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ale určite je - má najnovší softvér a k nemu podporu od špičkovej svetovej firmy. :D ;)
to predsa musí stačiť. čo na tom, že občas nevyrazí zo štartovacej stanice?! ;)

a komu tím prospějete?!!!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A ktorá je dokonalá?
Odpovedať Hodnotiť:
 

lokomotívu? som nevedel že regiojet používa ešte parné lokomotívy, ja som bol v tom že používa rušne s elektrickou trakciou
Odpovedať Známka: -6.8 Hodnotiť:
 

Dilino, doteraz prevádzkovali diesle, neviem o tom, že by trať na Komárno bola elektrifikovaná.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak si vygoogli rušeň ktorý používajú, elektrický rušeň na rôzne napájacie sústavy, trať medzi ba a ke má jednu časť jednosmernú a druhu striedavú
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie je. Sem jazdia iba mašiny s motorom z traktora.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tie rusne su velmi velke a niesu priesvitne. podla mna to je plne poprepajanych motorov z babety
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Hnacie koľajové vozidlo páni. Alias HKV.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

aaaaa... paneček sa vyzná. :) respect!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Hovno Kunda Vajgel
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Začiatky sú vždy ťažké, ale ja im držím palce. Úroveň cestovania a služieb je u nich na svetelné roky vzdialená od Slovenských železníc. Svedčí o tom aj ich prístup, keď vracali cestovné už "len" pri meškaní, dokonca doplnili finančnou kompenzáciou. A pre rypákov, ktorí budú tvrdiť, že im to prikazuje zákon: bežné vlaky meškajú hocikedy, a ešte som nezažil, že by mi dali železnice nejakú zľavu, nieto ešte vrátili cestovné!
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Na svetelne roky vzdialena voci comu ? Voci IC ? Tak to asi tazko. Stacila mi jedna cesta z BA do KE. Buduci tyzden pojdem ZSSK. Ja som v nicom rozdiel nevidel a ani necitil, teda okrem toho, ze im neslo kurenie. Aj ZSSK vracia cestovne, stalo sa mi to tiez v IC ked sme meskali skoro 200 minut koli nehode na trati. PR oddelenie pana Jancuru sa vsemozne snazi bagatelizovat vsetko co sa im nedari a vybuchat maximum z toho ostatneho.
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

Nevidel si zmenu? Tak si kukni do penazenky ty hlupak ...
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

inteligent sa ozval. nepoznas ma ale nadavat mi budes? No predsav si ze nevidel, neochotna stewardk, ktora sa tvaril ako keby robila sluzbu ona mne (to iste mam aj v IC). Pod nohami som mal neco rozliate bolo to cele lepkave, kurenie neslo !!! a rozdiel v cene 3€ oproti tomu co som si teraz rezervoval listok na ZSSK ma nezabije :) Ja nie som socialne odkazany pripad !!
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Skoro som ti to zozral, no tou poslednou vetou si sa vyfarbil :))
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Keď nie si sociálne odkázaný prípad, tak choď autom vole...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Preco by som mal ist autom vole ? Vo vlaku si posedim, zrelaxujem, podriemem, zajdem sa najest, odskocim na wc, pozriem si pracovne veci a ked dorazim na miesto, tak si zoberiem taxik, aspon sa nemusim starat kde zaparkujem. Mne tento system vyhovuje ovela viac nez sa trmacat 4 hodiny v aute, zchazdat z dialnice, trmotat sa po dedinach, cakat v zapche.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Podľa toho čo si písal pred tým, tak o vyhovujúcom stave v nevykúrenom a lepkavom vlaku nemôže byť ani reči, takže si akýsi nekonzistentný. Samozrejme, že cestovanie vlakom má svoje nespochybniteľné výhody, ale musel som na trúbku čo sa oháňa sociálnym statusom príslušne zareagovať...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nekonzistentny v com? Ze sluzby dopravcu, ktory este pred nastupom na trh mlel ake bude vsetko perfektne a ako sluzbami polozi na kolena zeleznice, boli uplne inde nez mali byt? To je nekonzistentne? To ze spm si dovolil reagovat tym, ze nie som socialny pripad, neznamena hlasenie sa k statusu. To je konstatovanie, ze ma tie 3€ nepolozia, ale pri tom verim, ze pre vela ludi to znamena velku sumu. Nikde som nenapisal, ze som milionar alebo mam velky plat atd.... Pozerambsa na veci triezvo a som kriticky vzdy a ku vsetkemu, ak si to situacia vyzaduje.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

akože vlakom chodia len socky, či čo?
...keby sme tu mali diaľnicu, tak možno, ale pri týchto cestách chodia aj kvalitne finančne zahojení ľudia radšej vlakom.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Si kúp SUVčko alebo Offroad. Finančne zahojení ľudia majú lietadlá.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Financne zahojeni sedia doma, plebs chodi za nimi
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

:D :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vies, mna by zaujimalo ako dokaze sukromnik prevadzovat lepsi stroj za mensi peniaz a svojich zamestnancov zaplatit lepsie ako ZSSK. To mi je skutocne zahada a vratili ti cestovne - bez KOMPENZACIE a meskal si 200 minut. Este stale mas dojem, ze nikde nie je rozdiel?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Jednoducho :) nemas ziadne zalohy, neprevadzkujes ine trate, a nemusis dotovat xy ludi, ktori cucaju peniaze. No 200 minut koli nehode na trati... regijet by asi nehodu preletel, vzniesol sa do vzduchu, potom pristal na kolajniciach a krasne pokracoval dalej vsak ? Najprv sa zamysli nad tym co napises.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

V prvom rade mam asi viac internych informacii ako ty a v druhom - dali ti niekedy zeleznice kompenzaciu ty vymyselnik co sa nad vsetkym zamysla?
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

V prvom rade, mi nikdy nezrusili cely vlak, takze nie nedali. Na co by mi bolo 20€ ked by som ostal trcat niekde 400km od domova ?? A z velkej casti za to ZSSK ty expert ani nemoze, kedze sprvcom trate je ZSR. Ale toto bola jednoznacna chyba Regia a ich vlaku. Takze mas pravdu opat som sa narozdiel od teba nad celou situaciou zamyslel.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aha, cize kompenzacia je vlastne na nic, lebo by si nebol schopny si najst nahradny spoj - dakujem uz si sa kategorizoval.
Mna ako cestujuceho nezaujima ci je to vina zssk alebo zsr, alebo carga - to nech si riesia medzi sebou. ALe co ti poviem, ja zase nie som odkazany na vlak, chodim autom a taketo vtakoviny uz nastastie riesit nemusim.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

ALe co ti poviem, ja zase nie som odkazany na vlak, chodim autom a taketo vtakoviny uz nastastie riesit nemusim. Tak naco to tu potom riesis ? Ja tiez nie som odkazany na vlak a predsa nim jazdim, je to pre mna komfortnejsie na takej trase. Ano kompenzacia pre mna straca zmysel ak mam stretnutie, na ktore sa nedokazem dostat. Co mam z 20€? Nikdy sa mi s IC nestalo ze by vlak nebol vypraveny. Preco teda regio nedava kompenzacie pri vsetkych vlakoch, ktore meskaju ? Podla diskusii na nete im vraj meskaju skoro vsetky.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

žiadne "vraj" meškajú skoro všetky.
400 http://poloha.vlaku.sk/vlak/100400/
401 http://poloha.vlaku.sk/vlak/100401/
402 http://poloha.vlaku.sk/vlak/100402/
403 http://poloha.vlaku.sk/vlak/100403/
404 http://poloha.vlaku.sk/vlak/100404/
405 http://poloha.vlaku.sk/vlak/100405/
je to dané tým, že majú grafikon nasavaný na extrémne časi, ktoré sú nereálne, najhoršie na tom je že vdaka nim meškajú aj ostatné vlaky...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

časi...ty si riadne hovado
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vylukove prace na trati ... naposledy som siel vlakom (ZSR) do BA ... meskanie 160 minut ... z coho sme stali dve hodiny pred puchovom .... za meskanie sa mi zeleznice "ospravedlnuju" ... toto trva nejaky rok, len to miesto kde vlak zastavi sa presuva pomalicky dalej na vychod ... este to nejaky rok potrva, ale ze by zapocitali nejake meskanie koli pracam na zeleznici do cestovneho poriadku nech som informovany o skutocnom case cesty ..... ?????
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

niesú to meškania na trati, je to čistá neschopnosť Regiojetu, hlavne pretože majú grafikon medzi Jurom a Nivmi na 160km/h a mašiny nemajú plne funkčné ETCS, takže idú len max 120km/h, navyše je tam aj jasné prekračovanie pobytov v staniciach, z toho vyplíva že majú zle naplánované pobyty - príliš krátke za 30 sekúnd fakt vela ľudí nevystúpi/nenastúpi.
Navyše majú evidente mašiny problémy s prekračovaným dôb medzi stanicami - tá mašina má síce vysoký výkon, ale nieje ho schopná preniesť na koľaj (známi fakt, tie čísla čo uvádza výrobca sú v postate z ríše snov a nie reality)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ako je potom možné, že medzi Jurom a Nivmi dnes dokázal znížiť meškanie z 5 na 4 minúty? ... a v ostatné dni tam tiež žiadne výrazné meškanie nevidno ... ak by išiel 120 km/h namiesto 160 km/h, tak by to meškanie snáď narástlo, nie? ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

hej počas stredy sa im poradilo sfunkčniť ETCS(3xhurá), tak jazdia 160km/h, ale že by nemali meškanie sa povedať nedá, za 2 dni som videl reálne 2 vlaky RJ, oba meškali cca 20 minút(400dnes, 402 včera). Ako pozerám tak jediný vlak RJ od stredy čo prišiel "načas"(4 minúty meškania) je 404 dnes, ostatné mali od 7 do pol hodiny, niektoré s pol hodinou odišli z východzej stanice. To je tak ked majú na obrat 38 minút a chceli by ho behom tej doby aj vyčistiť...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Regiojet, tie lokomotívy nevlastní iba si ich prenajíma a za dosť vysokú cenu, kedže návratnosť pre majitela je okolo 15 rokov (bežná doba odpisov pre loko je 5 rokov)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

...no ale to si predsa nikto z vládnych papalášov za zvyšné prachy nemôže postaviť vilu, kúpiť jachtu, autiak, či platiť štetky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Steve85...2x som cestoval Regio a ked ty tam nevidis rozdiel, tak jedine preto, ze mamima, tatino, stryco i jeho dunco su zamestnani na zeleznici.
1. CENA - KE-BA - 22EUR vs 13,30EUR??
2. SLUZBY - stewardi behaju jak stetky, az mi bolo otravne ako casto sa pytaju na obcerstvenie (fyi kava, caj, casaky zadara).

Ako si pisal "a nemusis dotovat xy ludi [na ZSSR], ktori cucaju peniaze"
a O TOM TO JE dpc. ak podnik pracujuje neefektivne, necha sa vykradat alebo ma problem s prezamestnanostou, odrazi sa to zakonite na kvalite a cene. Na to je tu konkurencia aby take chore podniky ozdravila (ano aj krachom).


Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

uz len moj balast a osobna skusenost s Regio. moja prva jazda bola bez wifi vo vozni, na co som sa spytal personalu ci je mozne ho nejako zabezpecit, kedze potrebujem pracovat - dali ma do vyssej triedy kde bol.
Ani nevravim, ze mi ptm stewardka oliala nohavice kavou.
Ale normalne ich lutujem, pendlovat a davata veci zadara je len marketigova vec, verim, ze casom sa to upravi. problem je, ze stewardi su z toho naprasky a aj preto su podrazdeni k cestujucim.
Je to konkurencia, ktoru vitam a moje euro jej urcite dam. nie je normalne aby 2, slovom DVOM ludom sa oplatilo ist radsej autom ako vlakom.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Dalsi, co dostal auto od maminy? Asi ta velmi prekvapim, ale cesta autom je ovela drahsia ako ten benzin, co na nej spalis. Ale samozrejme len ked si nedostal auto od maminy zadara.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

nič nového, zlyhania softwaru sú najbežnejšie poruchy lokomotív na Slovensku (hlavne u radi 361)
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

No podla stanoviska uviedli ze takato chyba sa im stala prvy krat za 3 roky. Ak je to pravda, je to poriadna smola, lebo media od henta&penta uz maju krasne clanky na nete ako Regiojet totalne nezvladol situaciu a chudata ludia museli cakat na stanici.
Isiel som v stredu regiojetom a je to parada. Slovenske zeleznice by sa mali zbalit a nechat miesto konkurencii ktora si vazi svojich zakaznikov a je aj ochotna nieco spravit pre ich spokojnost.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Ty si PR oddelenie Regijetu v akcii vsak ?
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

3roky? Tak 3 týždne, pre Slovensko musel byť riadiaci soft modifikovaný, kedže sú tu určité špecifiká a ak bola porucha na ETCS tak tam je nutné nahrať pre každú trať zvlášť...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vybila sa im batera pre bios, a system nenabootoval, lebo default bootovacia jednotka bol usb, a nie hdd.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

chartverova chiba potom
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ani madar nevysklonuje slovo MIKULAS tak , ako pisatel tohto clanku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

madár je po magyarszky vtak.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

true
Odpovedať Hodnotiť:
 

jeden winupdate na ie a tolko reci okolo...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pendolíno stojí někde u Polomy - zamrzly mu všecky CD-Romy...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to odkial mas ze ZKV radu 361 sa najviac kazia koli sw poruche???
Odpovedať Hodnotiť:
 

hlavne sa uz prosim vsetci novinari naucte rozdiel medzi prepravcom a dopravcom... Prepravca je vseobecne osoba, ktorej prepravna potreba ma byt naplnena. V nakladnej doprave to je odosielatel ale v osobnej doprave to je sam cestujuci... Firma ktora vykonava prepravu je DOPRAVCA!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prosím. to je taky folklór na DSL. Sk
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár