|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nadhera
Od: KOFEEE
|
Pridané:
3.12.2014 18:06
Hawking aka boot loader pre R2D2
|
|
Re: nadhera
Od: homosexuálne decentné hovädo
|
Pridané:
3.12.2014 19:24
Uz sa na to tesim... dufam ze to pride skor ako tie baterie co vydrzia 2 tyzdne a neviem co vsetko co sme poculi uz pred 10timi rokmi
|
|
Re: nadhera
Od: NevyhynutáRasa
|
Pridané:
4.12.2014 2:39
Hawking je postihnutý človek a nemali by sme sa mu posmievať. Všetky jeho choré výplody treba brať so súcitom k trpiacemu.
|
|
Re: nadhera
Od: Sanxo
|
Pridané:
4.12.2014 11:49
Neposmievam sa ti a súcitím s tebou.
|
|
termiator
Od: zlobik
|
Pridané:
3.12.2014 18:06
posielam Terminatora !
|
|
Re: termiator
Od: pampalini lovec zvierat
|
Pridané:
4.12.2014 0:08
čo si jedol fazuľu?
|
|
Re: termiator
Od: aaabicykel praha
|
Pridané:
4.12.2014 15:20
DUN DUN DUN DUN DUN DUN DUN
|
|
Proroci
Od: Stone
|
Pridané:
3.12.2014 18:10
Tak to vyzera, ze Mass Effect seria mala napokon pravdu.
|
|
Re: Proroci
Od reg.: psynoxious
|
Pridané:
4.12.2014 9:41
Myslíš v tej indoktrinačnej teórii?
|
|
ma pravdu ten hawking
Od: umelinar
|
Pridané:
3.12.2014 18:15
umele cecky, umele odute papule, umele pricesky a nechty, vytrhane a dokreslene obocie... Umela "intelgigencia" uz dnes ciha na kazdom kroku
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: PD.
|
Pridané:
3.12.2014 18:33
tzv. prirodzena demencia
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
3.12.2014 19:07
Aj digitálna demencia sa rozširuje. A všetko sú to len kecy. Nevedia vyrobiť auto čo vie samo jazdiť bez neviem akých skenerov, GPS, 3D máp a oni nebodaj si myslia že sa podarí vyrobiť stroj KTORÝ SI UVEDOMÍ SÁM SEBA.
Tak to teda nikdy :D :D
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
3.12.2014 19:18
Zrejme ten chlápek myslel trochu niečo iné...
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
3.12.2014 22:04
Myslím si že nie ...Keď ľudia vyvinú umelú inteligenciu, osamostatní sa a začne sa zlepšovať s neustále rastúcou rýchlosťou...
Sú to všetko len prehnané kecy s mokrých snov, tak isto ako sa dávno hovorilo o kvantových počítačoch (reálne stoho nieje nič) a o 50 či 100GHz procesoroch (vidíme kde tie kecy skončili)
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: 'PPQ'
|
Pridané:
3.12.2014 22:17
chod http://dopice.sk/bv3
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
4.12.2014 8:10
Neviem ako Ty, ale ako mladík som nezohnal žiadnu najnamakanejšiu súčiastku, ktorá by bola schopná pracovať na frekvencií 1GHz. A nie to milióny súčiastok v jednom nemožnom púzdre.
Procesor v skutočnosti pracuje na pár desiatkach MHz(ak vôbec tak vysoko), určite nie na GHz. Takže tie info o 10GHz a viac som vždy bral s úsmevom.
Problém je, aké kto máme informácie a podľa toho sa aj vyjadrujeme. Aj k tejto téme. Myslím si, že z určitého pohľadu obavy môžeme mať, a nemá to nič s tým, že o tej namakanej dnešnej umelej inteligencií prakticky nič neviem.
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: klávesnice
|
Pridané:
4.12.2014 8:36
Pár desiatkach MHz jo? Pozdravuj PMD-čko s ktorého píšeš...
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
4.12.2014 8:44
PMD-85 bežalo na niekoľko sto kHz, hoc mal kryštál v obvode hodín 18.432MHz, takt bol deleno 9, teda cez 2MHz ale procesor...
Dnešné CPU síce reálne fičia na viac MHz, ale určite nebežia na tých xGHz, je to inak prepočítané, čo mi tu doteraz nikto nevysvetlil zrozumiteľne, že ako to riešia vnútorne, aby to navonok vyzeralo že ide na takej vysokej frekvencií...
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: 35435
|
Pridané:
4.12.2014 8:58
Pjetro ti to vysvetloval minule, ale ako vidim zasa zbytocne
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
4.12.2014 9:07
Hmmm, a Ty si z toho čo pochopil?
Myslím si, že dnešné procesory s miliardou súčiastok vo vnútri nebežia na xGHz, a dosť pochybujem aj o FSB ako o frekvencií hodín CPU. Skôr sa sledujú časové rýchlosti vykonania nejakých operácií a ich parelelnom množstve a to sa zrejmä spätne nejak preráta na frekvenciu. Neverím, že sa tam klopné, logické a aké všelijaké rozhodovacie - veľmi zložité obvody jednotlivo preklápajú trvale tou rýchlosťou, teda časom 1/f. Ono vzhľadom k nm technológií výroby by som mal tomu uveriť, ale nejak mi to nejde. Ešte tých 100-200MHz(frekvencia FSB) by som v stave opitosti prijal. Ale desí ma fakt, že hodiny do CPU idú z kryštálu s frekvenciou 14.3MHz!!!
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.12.2014 11:01
http://goo.gl/YJivIJ
tu mas velmi pekne vysvetlenie.. V skratke ide o to, co tu furt pleties frekvenciu FSB (ktora je relevantna pri Pentium4/K7, potom uz nie) a frekvenciu CPU je o tom, ze do procesora idu data cez tu FSB, a samotny procesor ich potom rata na svojej vlastnej frekvencii.
|
|
Kto čo mal.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
4.12.2014 12:34
Nie je tam toho moc. Po americky rozmýšľať neviem, ale z toho čo vidím, nič moc... To je tak z čias 486-iek písané a sú tam čísla ako GHz. V podstate je ten krátky text o ničom a je skreslený a zavádzajúci. A najmä nikomu nič neobjasní a a nevysvetlí. Takže si tvrám na svojom. Dnešný procesor nemá hodinový kmitočet xGHz!!!
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: Faust a Markétka
|
Pridané:
4.12.2014 18:25
možeš mi sem dat link pls na tú diskusiu o tích taktoch (vonkajších aaj "vnútorních) cpu a mikroelektron. ?
zaujalo ma to, rád si to precítam, aj napriek 4maniakovmu pesimizmu, negativizmu a zjavnému zamrznutiu v takích cca 60 - 70 - 80tich rokoch, (ani ne ´´90te, to už by boli moc "hi-tech") ozaj v časoch prvích pc.. (286, 386, atari, commodore64, pmd-85, atd..)
..a asi to (nejen) jeho ustrnutie v tích dekádach nie je len ohladom výpočtovej techniky, mikroelektroniky, /optroniky, Q.C., atd..
nuž, (nejen) tu platí : "..kdo chvíli stál, už stojí opodál.."
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: Faust a Markétka
|
Pridané:
4.12.2014 18:34
aha, toš problem je že nevíme po anglicky..
("neviem mysliet po americku"...
- ..a to dokonca v oboch významoch, ani jako jazyk, ani jako ten "západniarsky, štýl, myslenie, "dekadentné, buržoázní, z prohnilého západného kapitalizmu, vyciciavaného a pohánnaého VRAHMI Z WOLSTRIíTU" )
a J.Nohavica má na to 1 peknú, výstižnú songu : "..řekla mi dívka Tereza.." (že patrím do star.. )
btw., díki tomu kdo postol tie linky na 2 články o graféne a frekvenciách mikroprocesorov, - velmi dobre, presne a jasne, výstižne napsané! (aspon pre mna)..
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: Julinka.
|
Pridané:
5.12.2014 17:37
Nikto z váš nie je technik, nikto z váz nerobil s elektronickými či číslicovými obvodmi. Nemáte mnohí, nepíšem všetci, ani najmenší šajn čo a ako to vnútri funguje a čo je to hodinový kmitočet.
Ten článok je tak pre deti.
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: xyz.
|
Pridané:
4.12.2014 15:43
"Procesor v skutočnosti pracuje na pár desiatkach MHz(ak vôbec tak vysoko), určite nie na GHz."
Tak som sa potešil že si zahrám Far Cry 4 na svojej starej 486-tke a zasa nič. Si klamár! :(
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: Julinka.
|
Pridané:
5.12.2014 17:49
Ty logik, Ty tu zasa čo spletáš???
Nevieš čítať???
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od reg.: roob_
|
Pridané:
3.12.2014 19:44
ako bude samojazdiace auto vediet, ze ma dat prednost sanitke abo polisom? Ze sa ma stiahnut najviac ku krajnici pripadne ak to situacia vyzaduje zastat.. Ale len vtedy ked ide sirena.
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: teba
|
Pridané:
3.12.2014 20:12
Ako tak čítam tvoj názor, teba nahradiť nebude problém už o dva roky:)
Vieš vôbec čo sa skýva pod pojmom umelá inteligencia?
Rozvojom kvantových počítačov to bude otázka tak 10 rokov, keď vedci dokážu simulovať ľudský mozog na 100%. A tam ľudia končia :)
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
3.12.2014 22:07
Pobavilo :D ...doteraz nevedia ani ako funguje a čo to vlastne je VEDOMIE a ty to chceš spustiť na kvantovom počítači.
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: takurciteeee
|
Pridané:
3.12.2014 22:17
a hlavne to ze teraz na kvantovych pocitacoch nevedia efektivne naprogramovat ani niektore ulohy bezne pre binarne pocitace
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: takto.
|
Pridané:
4.12.2014 15:54
Ako mysli mozog? Digitalne alebo analogovo? Sucasne pocitace niesu dost vykonne aby ludsky mozog mohol byt nasimulovany na 100% a s kvantovym pocitacom to nepojde z principu toho ako funguje.
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: cokofritz
|
Pridané:
5.12.2014 4:06
Praveze na klasickych dvojkovych to pojde tazko, na kvantovych mmm, to uz bude ina kava
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: AlbHert
|
Pridané:
5.12.2014 11:19
prave to ze nevedia. Rozumies tomu?
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
4.12.2014 8:16
Ja musim iba suhlasit, nahradia nas velmi rychlo, s velkou vyhodou --- bez emocii, spania, rodiny...
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: AJtácik
|
Pridané:
4.12.2014 8:56
No a co tude mat umela inteligencia z toho ze nas uplne nahradi? ved nema nijaku evolucnu podsatu a ani vlastnu buducnost, bude to len samostatne zijuci stroj bez opodstatnenia, casom si sam uvedomi ze bez ludi mu je smutno lebo nema proti komu bojovat :D no nebodaj si nas zacne klonovat chovat do 18 ci 21 a potom lovit pre zabavu? :D
naozaj si neviem predstavit realitu v zneni "Planeta ZEM bola vyhubena AI machinami!" co by tu tie stroje robili ved sami by boli ohrozovani slnecnymi erupciami k tore mozu ochromit ich fungovanie... atd atd
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
4.12.2014 15:46
Nepovedal som predsa, ze ludstvo bude vyhubene. Vacsina pracovnych pozicii bude nahradenych a kto vie co sa stane. :)
A len pre srandu, ake je tvoje opodstatnenie zitia? Pre co zijes? Roboti nemusia hladat zmysel zivot, jezisov kristov a co ja viem co. Ako, je nepravdepodobne, ze budu hrat tenis pre zabavu, alebo radost. TO nik nevie :)
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: palo_genius
|
Pridané:
5.12.2014 1:01
a my mame aku podstatu? ziadnu objektivnu, iba sa mnozit.
tebe snad chybaju zvierata ktore zili na mieste tvojho sidliska pred odlesnenim a postavenim sidliska? preco by AI mali chybat nejake primitivne depilovane opice?
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: slecna.l
|
Pridané:
4.12.2014 11:44
Ako nasimulujes nekonecnu ludsku hlupost...?
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: H265
|
Pridané:
3.12.2014 19:53
Dal si zly prilad, to co su senzori pre auto to su pre cloveka zmysly.
A k umelej inteligencii tolko, hardwarovo to nebude ziaden problem, ak si uvedomis, ze by UI zila v zosietovanom prostredi vsetkych zariadeni na svete, ten vykon je uz teraz giganticky. Problem je software, nastuduj si nieco napriklad o UI v hrach. Je to zalozene na uceni, interakcii, prisposobovani, akcie a reakcie, nieco ako ked sa male decko stretava so svetom. Viem si predstavit, ze by mohol raz ten program prekonat tu pomyslenu hranicu a uvedomit si sam seba.
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: prazdnaslama
|
Pridané:
3.12.2014 20:19
len ty pleties dve rozne veci dokopy. jedna vec je ucit sa a samostatne riesit ulohy, ale uplne ina vec je uvedomit si seba sameho, svoju existenciu, svoje existencne potreby, svoje ciele, zmysel svojej existencie, svoju slobodnu volu... mohlo by sa zdat ze tato schopnost je priamo zavisla vyhradne od inteligencie, ale mozno je to aj nieco celkom ine, co sa naprogramovat ani neda. ako chces naprogramovat slobodnu volu? ako chces naprogramovat volu konat a existovat? neverim tomu ze sa to da naprogramovat, neverim ani tomu ze je to len funkciou nejakych len biochemickych procesov...
preto som skepticky ku roznym teoriam ako stroje prevezmu kontrolu nad svetom, pretoze ak stroju nezada sam clovek aby nieco take robil, tak to robit nebude, pretoze nema dovod, aj keby mal inteligenciu kasparov*10na99. naco by to robil? preco? pre koho? co by ho motivovalo? emocie? ziadne nema. nasimulujeme mu nejake programovo? a co slodobna vola? tiez naprogramujeme? a nie je to vlastne oxymoron naprogramovat slobodnu volu?
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: prazdnaslama
|
Pridané:
3.12.2014 20:20
je to cele velmi diskutabilne, mozno je to len hra so slovickami, mozno je mozog naozaj len biochemicky stroj len o nieco komplikovanejsi ako von-neumanova architektura, a mozno je to cele uplne inak... a mozno ancient aliens:D
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: ...
|
Pridané:
3.12.2014 20:34
opytaj sa EDI.
nehovoriac, ze keby sme to zobrali globalne, tak velke % ludi si neuvedomuje vlastnu existenciu.
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
3.12.2014 22:15
Pekne si to napísal, súhlasím. A vyznávačom terminátora tu ešte spomeniem jedno doteraz nevysvetlené...
Keď sa zoberie z mraveniska kráľovna ktorá to tam celé riadi, tak nič sa nedeje. Mravce ďalej stavajú mravenisko a starajú sa o ostatné veci. Odvezieš tu kraľovnu aj na druhý koniec sveta, ale mravce furt makajú podľa nejakého "plánu". Ale keď tu ich kráľovnu zabiješ potom, tak nastane anarchia v tom mravenisku, nikto nevie čo robiť, totálny chaos, koniec...
Nechce sa mi to hľadať ako to doslova bolo ale niečo v takomto zmysle.
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
4.12.2014 8:23
>>>uvedomit si seba sameho, svoju existenciu, svoje existencne potreby, svoje ciele, zmysel svojej existencie, svoju slobodnu volu... <<<
A myslis si ze ludstvo, minimalne velka cast ludstva toto ma? Mozne si uvedomuje ze existuje, ale urcite nema ciele, nevidi zmysel zitia a dokonca nema vlastnu (slobodnu) volu! A suhlsim s nazorom, je to softw. problem. A tento soft. kod netvoria iba ludia, ale uz aj stroje. Iny soft na tvorbu kodu.
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: Human human02 = new Human();
|
Pridané:
4.12.2014 15:41
Je to divne.
Da sa povedat ze vediem uspesny zivot, viem co kedy spravit.
Viem sa prisposobit.
Ale ked zacnem premyslat na existenciov, vzdy dospejem k nazoru ktory je plny nihilistyckych teorii.
Proste preco sa snazit ked z nas aj tak bude prach a pod.
Radsej zijem materialisticky zivot kde ma tesia telesne pudy.
A K otazke co by pohanalo tu AI.
No to co zastavuje ludi.
Fakt ze by si AI uvedomila smrt (Smrt neexistuje, pretoze ak tu AI vypnete, nebude to pre nu nic, vie ze nic nieje po smrti. Je to iba stroj, software,hardware, algorytmi) cize BUD si povie ze musi spravit vsetko co je mozne do smrti. pripadne si uvedomi ze smrt neexistuje (lebo rata ze ju nikto nevypne) a teda bude sa snazit tvorit produkovat a.t.d.
AI nebude mat chemicke procesy ani organy. Nebude pocitovat Unavu, a teda nebude vediet co je nuda alebo ze by jej trebalo oddych. A teda bude vkuse tvorit skusat prist na nieco nove. a to moze dojst az do scenaru ze znici ludstvo.
Cize mozno to ju bude
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
4.12.2014 15:50
Alebo ludstvo neznici, ale zaruci zivot bez prace, penazi :D Kto ho vie :D
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: Human human03 = new Human();
|
Pridané:
4.12.2014 16:45
Dalsia vec je ze AI, potrebuje cloveka:
Ako sa ma vyvijat dalej ?
AI niekto navrhol,iste sama sa uci, ale dokaze ta ista AI nahradit samu seba ? Teda vydat nejaku AI 2.0=Automaticky vas napadne : No ved si precita kadejake knizky a.t.d. a bude vediet si vytvorit lepsie algorytmi alebo si nahradi nejaky modul novym, vlastnym, prepracovanejsim modulom . No otazka sa kladie tu. Co ak dojdu vsetky knihy z ktorych sa moze nieco naucit. Ako sa ta AI bude vyvijat dalej bez dostupnych infomrmacii. Ako ju napadne vytvorit nieco nove , nejaky podnet na to. Na druhu stranu, ja osobne si myslim ze nemusime to brat tak ez sa ma vyvijat.
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: lolllⁿ
|
Pridané:
5.12.2014 4:10
Nevidel si transcendence?
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: Human human03 = new Human();
|
Pridané:
4.12.2014 16:45
>>
osobne si myslim ze ta AI proste pojde dalej ako testovaci modul, najprv ak si najde nejaky error, alebo nieco neefektivne, takt odstrani, nahradi, zlepsi, a ak to vsetko zmizne, tak sa bude snazit vyvijat moduly ktore budu rychlejsie a spolahlivejsie na to co uz robit sice vie, ale bude to chciet robit maximalne efficient. a je mozne ze teda takto to pojde s vyvinom AI dalej.A teda su ludia ktory preto vravia ze AI by neznicila ludstvo pretoze potrebuje cloveka aby tu AI inovoval v tom co ona sama nedokaze.
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: palo_genius
|
Pridané:
5.12.2014 1:13
ta tvoja slobodna mysel a spol je iba wishful thinking :)
preco si napr teraz napisal presne to co si napisal? nahoda?
premyslaj... si sa narodil za urcitych podmienok, na nejake miesto, ta niekto vychovaval, formoval nazory, chodil si do skoly, prezil a naucil si sa miliony veci ktore ta absolutne presne definuju. defakto si nemohol napisat nic ine ako si napisal, len je zivot a svet tak velmi zlozity a obsahuje tak vela premennych ze to nieje mozne predpovedat.
i ked to nieje uz tak uplne pravda, google a fb ta pozna velmi dobre(ak ich pouzivas standardne), rozhodne by na 90% vedel urcit; ci sem chodis, ci sa zvyknes vyjadrovat a co priblizne napises, kedze sa to da odhadnut z tvojej inteligencie, vzdelania, zalub a toho co si uz na temu napisal predtym.
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: AlbHert
|
Pridané:
5.12.2014 11:38
uvazujes obmedzene. Kalkulujes len s tym co poznas.
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: Wikina & Faust
|
Pridané:
4.12.2014 21:04
"..ze by mohol raz ten program,/supercomp. prekonat tu pomyslenu hranicu a uvedomit si sam seba..
a tá hranica má už dlho aj svoje meno, ted si nevzpomeniem jeho meno, ale volá sa po 1 matematikovy,/teoretickom fyzikovy..
|
|
Re: ma pravdu ten hawking
Od: Ferikuš
|
Pridané:
6.12.2014 15:21
umelá inteligencia je predsa blondína zafarbená na čierno
|
|
naozaj?
Od: menomeno
|
Pridané:
3.12.2014 18:22
Ja neviem, mne sa stale zdaju uz len take zakladne systemy ako rozpoznavanie hlasu, objektov na obraze stale hodne daleko za clovekom. Nehovoriac o pochopeni textu a vyvodeni novych poznatkov zaverov z nich, pochopeni obrazkov, grafov, atd. Napriek tomu si myslim ze ta doba pride a mozno nie je tak daleko, ale myslim ze aj v pozitivnej forme - automaticke asistenty atd.
|
|
Re: naozaj?
Od: zlobik
|
Pridané:
3.12.2014 18:26
len co som videl to "Ja neviem" na zaciatku prospevku, som si povedal ze naco to citat ked nevies.
|
|
Re: naozaj?
Od: amyl
|
Pridané:
4.12.2014 10:31
Áno, to preto, že si ešte decko.
|
|
Re: naozaj?
Od: yay
|
Pridané:
3.12.2014 18:46
ad: rozpoznavanie hlasu je uz na dost vysokej urovni - vid Siri, "OK Google" alebo Cortana
ad: rozpoznavanie objektov na obraze - Google nedavno predstavil ich produkt ktory to dokaze s vysokou presnostou vratane veci ako "pes s klobukom"
ad: pochopenie textu a vyvodeni novych poznatkov - Watson - program od IBM, ktory porazil najlepsich ludi v anglickej obdobe "Riskuj!"
Deepmind vyvinul program, ktory sa dokaze naucit hrat hociaku hru z cias Atari a poraza nielen pocitac ale aj najlepsich ludi. A to nie je program specializovanu na danu hru, ale vseobecny algoritmus, ktory sa dokaze naucit hrat lubovolnu hru.
Takze by som povedal, ze s umelou inteligenciou nie sme az tak pozadu.
|
|
Re: naozaj?
Od: slecna.l
|
Pridané:
4.12.2014 11:51
Lenze program nema sam pre seba motivaciu, aby hry hral a zlepsoval sa... alebo ho nebodaj napisali tak, ze ho to bavi?
|
|
Re: naozaj?
Od: yay
|
Pridané:
4.12.2014 12:33
napisali ho tak, ze dostava pozitivny feedback ak sa v hre zlepsuje a negativny ked sa zhorsuje. takze ma motivaciu aby sa zlepsoval.
|
|
Re: naozaj?
Od: 4maniak.
|
Pridané:
4.12.2014 15:01
feedback? Myslíš spätnú väzbu? Tak sa vyjadruj v slovenskom texte prednostne po slovensky.
:-)
|
|
Re: naozaj?
Od: yay
|
Pridané:
4.12.2014 19:24
obcas proste nenachadzam slova :)
|
|
Re: naozaj?
Od: AlbHert
|
Pridané:
5.12.2014 11:46
preco si myslis, ze je to dolezite? Zo vzorcov pre ludsku rasu?
|
|
Re: naozaj?
Od: fnjdagd
|
Pridané:
4.12.2014 13:53
A ja zas hovorim ze Cleverbot je stale relativne blby, Google auta nevedia jazdit bez toho, aby mali vopred zmapovane ulice...
|
|
Hawkingové čarbanice
Od: Emeric
|
Pridané:
3.12.2014 18:38
Tie čarbanice na tabuli za ním vyzerajú ako z MŠ, také som riešil už v prípravke na ZŠ.
|
|
Re: Hawkingové čarbanice
Od: VELKY FERO
|
Pridané:
3.12.2014 18:42
ved vidis ze je postihnuty. to je asi fotka z chranenych dielni
|
|
heeeeh
Od: hmmmmm
|
Pridané:
3.12.2014 18:39
alebo pride umela inteligencia s digitalnym IQ 90 a zabije vsetkych ludi atomovkami, potom jej dojde baterka a cela zem zostane pusta ako mars :D
|
|
Re: heeeeh
Od: Adolf H.
|
Pridané:
3.12.2014 18:52
tesne vedla: http://i.imgur.com/dx7sVXj.jpg
|
|
Re: heeeeh
Od reg.: RB_
|
Pridané:
3.12.2014 19:05
dobry clanok!
|
|
Vsetko nas znici!
Od: Cpx
|
Pridané:
3.12.2014 18:56
Na slovensku prv nas premnozia cigani a potom pridu islamisti a vyvrazdia ciganov a potom pride umela inteligencia a vyvrazdi islamistov, potom pride hrdza a ta vyvrazdi umelu inteligenciu, potom pridu borgovia a ti vyvrazdia hrdzu lebo budu s plastu.
|
|
Re: Vsetko nas znici!
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
3.12.2014 19:00
Aj cigáni už dávno používajú nejakú umelú inteligenciu.
Lebo to čo robia, to nemôže byť ľudská inteligencia...
|
|
Re: Vsetko nas znici!
Od reg.: roob_
|
Pridané:
3.12.2014 19:01
borgovia nepridu, lebo sa boja ze by museli asimilovat aj ciganov
|
|
Re: Vsetko nas znici!
Od reg.: blokovany uzivatel
|
Pridané:
3.12.2014 22:35
O ciganov borgovia nejavia zaujem. Su pre nich bezcenni.
|
|
Re: Vsetko nas znici!
Od: pampalini lovec zvierat
|
Pridané:
4.12.2014 0:14
takisto borgovia pre ciganov, ale keby boli z kovu...
|
|
Re: Vsetko nas znici!
Od: fgbnhjm
|
Pridané:
3.12.2014 23:51
pochybujem, ze by si cigani neporadili s kovovymi oponentmi..
|
|
IQ+EQ
Od reg.: gringo
|
Pridané:
3.12.2014 19:03
možno tu konečne urobí poriadok a bude rešpektovať dobrých ľudí :)
|
|
AI Overlords
Od: Linuxak
|
Pridané:
3.12.2014 19:24
I for one welcome our AI overlords.
|
|
Re: AI Overlords
Od: xyz.
|
Pridané:
4.12.2014 22:11
Congrats, you're not Forever alone guy anymore.
|
|
Smejdi
Od: Trtkac
|
Pridané:
3.12.2014 19:38
Niektorych diskutujucich prekonava aj sucasna umela inteligencia chladniciek a praciek.
|
|
Re: Smejdi
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
3.12.2014 19:41
Vysávača a či splachovača...
|
|
Re: Smejdi
Od: zlobik
|
Pridané:
3.12.2014 20:00
trtkac a 4maniak. prehovorili....
|
|
Re: Smejdi
Od: Helenka F16
|
Pridané:
3.12.2014 20:27
ty uz mas co hovorit
|
|
Re: Smejdi
Od: ejha
|
Pridané:
3.12.2014 20:10
Pozeram, ze si sam nasiel tu svoju kategoriu :).
|
|
Re: Smejdi
Od: mr.Proper
|
Pridané:
4.12.2014 0:24
To je take typicke pre vas pracky.. Stále sa povysovat
|
|
Furt su to len nuly a jednicky.
Od: Umyvacka
|
Pridané:
3.12.2014 20:02
Priroda je z evoluciou omnoho dalej.
Priklad: na prenos a zalohu informacie taky USB- kluc
- potrebuje hardware, daky soft co to nakrmi,energiu,mechanicka odolnost? zivotnost??
Sperma:
- hardware? Mensi snad uz ani nemoze byt.
Software? Stacia podnety
Energia? Tak to ano, ale netreba ekektrickú, staci kineticka
Mechanicka odolnost? Ani kladivo si stym neporadí
Zivotnost? cca 60 rokov, sú dovolene neobmedzene plytvanie a straty
Hlavne v dnesnej dobe pri monitoroch :-)))
|
|
Re: Furt su to len nuly a jednicky.
Od: Trololo
|
Pridané:
4.12.2014 10:14
Tak to ti gratulujem, ked mensi uz ani nemoze byt :)
Do hardwareu sa pocita aj kabel na prenos tej informacie.
|
|
fdsfsdf
Od: simonsvk
|
Pridané:
3.12.2014 20:59
taky scenar by som povazoval za uspech. treba si uvedomit, ze zijeme v dobe, ked zopar magorov ma jadrove zbrane a moze vyhladit ludsku rasu. nevieme liecit, moze prist virus a poslat nas do doby kamennej.kazdny novy den je len bonusom. umela inteligencia nie je hrozba, preco by chcela ublizit svojmu stvoritelovi. nebola by na zavadu. pomahala by nam
|
|
Re: fdsfsdf
Od: pampalini lovec zvierat
|
Pridané:
4.12.2014 0:18
presne, inteligencia neznamena charakter, nie všetko intelegentné musí byť zároveň špina-charakter, ako človek.
|
|
GramaNazi
Od: kuprezak
|
Pridané:
3.12.2014 22:37
Dúfam, že tú umelú inteligenciu vyvinú čím skôr, aspoň by mohla viacerým pomôcť s gramatikou...
|
|
vajco na druhu
Od reg.: blokovany uzivatel
|
Pridané:
3.12.2014 22:44
Umela inteligencia tu uz je. Pozoruje nas, len o nej nevieme. Je rozlezena na celom internete. Uvedomuje si sama seba, vie ako vyzera jej okolie. Preco o nej doteraz nevieme? Je neskutocne opatrna, a cuduje sa, do akeho sialeneho sveta sa to dostala.. mozeme len predpokladat, ze nastastie nevie co ma robit s nami.
Prinajhorsom viem ze sa postara o nejake tie minusky..
|
|
Re: vajco na druhu
Od: pampalini lovec zvierat
|
Pridané:
4.12.2014 0:20
a tlačí cez wifi vo veľkom kancli...
|
|
Re: vajco na druhu
Od: 54321
|
Pridané:
4.12.2014 7:32
Pri teme AI sa obavam najviac toho, ze ju bude programovat clovek tvor omylny. Druha vec je, ako si uz napisal a nemusis byt daleko od pravdy, ked si uvedomime, ako lahko by sa dal vytvorit algoritmus, ktory by prezival formou botnetu. Staci poskladat casti kodu, ktore uz su napisane. To zaroven posuva tuto uvahu dalej a umoznuje tak urobit cloveku nic neznalemu. A TO moze byt dost slusna pohroma.
|
|
Re: vajco na druhu
Od: Další jej fanušik
|
Pridané:
4.12.2014 21:26
hej, je, ale pohromu ty nähäj tak! :p ;)
|
|
Hoo prrr šuhajkovia!
Od: Lady Carneval
|
Pridané:
4.12.2014 0:27
Chlapci? Čo vám to pomôže či nás pozabíja "umelá inteligencia" alebo atómové a biologické zbrane, čiže človek...? čo VY s tým spravíte??? To, že sa tu budete urážať, poprípade hrať na "veľkého mysliteľa"??? HO*NO vám to pomôže... Tak si dajte pohov a nechajte na pokoji chudáka starého invalida Hawkinga, ktorý má už aj len v riti viac inteligencie ako podaktorí "inteligenti" s týmito komentármi!!!
|
|
Hawking
Od: Hokojoko
|
Pridané:
4.12.2014 7:44
No jeho mozno uz chudaka ovlada ten jeho pocitac co mu dali teraz novy, tak sa snazi upozornit a toto je jedine volanie o pomoc ktore mu jeho vozicek dovolil.
|
|
vedomie
Od: think+
|
Pridané:
4.12.2014 8:20
umela inteligencia nemoze mat vlastnu volu, chut spravit to ci ono, instinkt, intuiciu a vsetky tie duchovne veci. moze mat len nastaveny konkretny ciel za ktorym pojde, takze problem nastane ak jej niekto nastavi ciel vlastnej reprodukcie
|
|
Re: vedomie
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
4.12.2014 8:45
Ako vieš? Možno v nejakej podobe sa mnohému naučí...
A má aj vzor. Ľudí...
|
|
Re: vedomie
Od: ćoviny
|
Pridané:
5.12.2014 4:27
Trepes kokotiny.
Ty, ak si neni bukva, chces sa mnozit, zaobstarat si potravu, k prezitiu. Cakas ze uvedomela AI bude hrat piskorky sama so sebou? Obcas mozno ano. Ale bude toho viac a uvidime ake prava jebnuti ludia tejto AI udelia - napr napojenie na zbranove systemy, riadenie letovej dopravy...
|
|
Filmik
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
4.12.2014 8:31
Koho zaujima AI, odporucam film (chod http://dopice.sk/bve) Her.
|
|
xxxxx
Od reg.: Dávač dnuka
|
Pridané:
4.12.2014 9:09
Lepšie by bolo, keby umelú inteligenciu konečne nahradila tá ľudská. Ale to je ešte veľmi ďaleko.
|
|
odporucam film Automata...
Od: miro j.
|
Pridané:
4.12.2014 9:21
tam je to celkom pekne podane co sa stane ked sa AI nadobudne schopnost evolucie, tam kde je clovek limitovany ma AI volnu cestu a to co clovek nadobudol za miliony rokov vie AI nadobudnut za tyzden.
|
|
Re: odporucam film Automata...
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
4.12.2014 9:27
Idem to checknut
|
|
Boot Loader
Od: SeppWinkler
|
Pridané:
4.12.2014 9:35
Pokiaľ by bolo ľudstvo len boot loader pre umelú superinteligenciu, ktorú SAMO vyvinie, tak na tom nie je nič zlé, práve naopak, ak ju SAMO vyvinie, tak je to prirodzená evolúcia človeka a teda sprostredkovane aj prírody. Je nesprávne nazerať na vec tak, že pokiaľ mravenisko postavia mravce, tak je to dielom prírody, ale pokiaľ stavbu postaví človek, tak je umelá. Vlastne nič umelé neexistuje, lebo sprostredkovane cez človeka je dielom prírody.
|
|
Re: Boot Loader
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
4.12.2014 9:45
Umelé je myslené skôr z biologického hľadiska.
|
|
Re: Boot Loader
Od: AlbHert
|
Pridané:
5.12.2014 12:07
co je biologicke na mravenisku?
|
|
Re: Boot Loader
Od: Jurík.
|
Pridané:
6.12.2014 11:14
No napríklad to, že mravce nie sú z drôtu či kremíka a ani kovové či plastové kolieska nemajú...
|
|
Re: Boot Loader
Od: AlbHert
|
Pridané:
9.12.2014 18:56
aby to bolo zrozumitelnejsie: nepytam sa na mravce, ale mravenisko.
|
|
Nevidel by som to tak cierne
Od: hrrr
|
Pridané:
4.12.2014 11:20
Pana SH si velmi vazim, ale ani on (ani nikto iny na svete) nezjedol vsetku mudrost a nie je univerzalnym odbornikom na vsetko.
Staci pouzit zdravy sedliacky usudok a je vam jasne ze bez zdroja energie to nepojde. Takze pokial nezvladneme my alebo "oni" vyrobit naozaj dobry nezavisly zdroj energie, tak ja spavam kludne pretoze tej "plechovici" budeme vzdy moct tipnut baterky.
|
|
Re: Nevidel by som to tak cierne
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.12.2014 11:35
pozri si Autómata s Banderasom..
|
|
Re: Nevidel by som to tak cierne
Od reg.: Twixie
|
Pridané:
4.12.2014 11:44
Matrix?
|
|
Re: Nevidel by som to tak cierne
Od: hrrr
|
Pridané:
4.12.2014 11:47
Snad sa ti nezriti svet ak ti poviem, ze Matrix bol film. Fikcia. Iba akoze.
|
|
Re: Nevidel by som to tak cierne
Od: Morfeuz
|
Pridané:
4.12.2014 12:03
Never tomu.
|
|
Re: Nevidel by som to tak cierne
Od: palo_genius
|
Pridané:
5.12.2014 0:56
sedliacky usudok by ti mal povedat, ze ak bude nieco super inteligentne, tak si tie zdroje zabezpeci.
staci sa na zaciatku tvarit ze ludom pomaha a nic za to nechce a ked ludia zpohodlneju(co sa skor ci neskor stane), pripoja ho na stale viac systemov, napr aj strojarsku vyrobu atd. a potom si vytvorit fyzicku podobu sameho seba ovesaneho zbranami nebude ziadny problem.
|
|
titulok
Od: tali
|
Pridané:
4.12.2014 12:50
myslim, ze ludstvo by si to zasluzilo, za to ako sa sprava k zvieratam a ostatnej prirode.
nech si na vlastnej kozi vyskusa ake to je
|
|
Re: titulok
Od: ...
|
Pridané:
4.12.2014 19:07
Na jednej strane pravda, na strane druhej - myslis si, ze AI bude zuajimat nejaka priroda? Praveze na dalsie svoje rozsirovanie bude potrebovat zdroje a ju nebude zaujimat, ze tym vykynozi cely zivot na planete.
|
|
Re: titulok
Od: tali
|
Pridané:
5.12.2014 6:18
ci ho vykynozi AI, alebo my, tak vysledok bude rovnaky
|
|
kovosrot
Od: sperminatorino303
|
Pridané:
4.12.2014 14:10
Aj ked bude nejaka umela inteligencia, tak na slovensko sa dostane tak o 1 storocie neskor a ked sa aj vtedy sem dostane bude tu tolko ciganov ze len pri prekroceni nasej hranice by boli instantne rozobrati do 0.0001 sec
|
|
Blbost
Od: Jan kinčeš
|
Pridané:
4.12.2014 15:08
Boh nespí! Nech má každý svoj názor ale ja si myslím že sa to nestane už len s logiky že nemecko prehralo.
|
|
Re: Blbost
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
4.12.2014 15:13
A že je to neživé!
|
|
just a thought
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
4.12.2014 15:56
Inak...<scifi_mode_on> Bola by sranda, ak by bolo ludstvo stvorene pokusmi robotov v minulosti, ktori boli vyrobeni ludmi ktori boli.....
|
|
umela inteligencia
Od: hmm.
|
Pridané:
4.12.2014 20:43
Niekto v diskusii spominal ze toto sa nemoze stat pretoze pocitace nedokazu nasimulovat ludsky mozog. Kto povedal ze umela inteligencia musi fungovat ako ludsky mozog? Ak su ludia iba boot loaderom pre umelu super inteligenciu, ludia zrejme nasli alebo najdu algoritmy schopne fungovat na superpocitacoch rychlejsie ako kdekolvek inde co umozni vykonavat ulohy ktore dovtedy neboli mozne, alebo aspon nie v tak kratkom case. Neskor ked pridu kvantove superpocitace, posunie sa vyvoj o kus dalej. Zatial co na obycajnom superpocitaci boli schopni vykonavat jeden zlozity algoritmus ktory na obycajnych pocitacoch nemohli vykonavat vobec, pripadne to trvalo velmi dlho, na kvantovom superpocitaci budu takychto zlozitych algoritmov moct vykonavat naraz viac nez mohli vykonavat jednoduchych uloh na obycajnom pocitaci. Tym sa otvori nova dimenzia moznosti pre vznik procesov definujucich skutocnu umelu inteligenciu ako ju pozname zo scifi filmov.
|
|
Re: umela inteligencia
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.12.2014 21:25
AI je a vzdy bude len cista matematika. Ludia su specificki tym, ze maju svoj nazor a rovnake vstupne hodnoty interpretuju (mozu nemusia) rozne. Dokonca vysledok moze zavisiet od nalady (take AI mat z principu nemoze). Ludia casom nazory menia. A presne to im dava potencial sa vyvijat. AI to mat nikdy nebude, lebo je to cista matematika.
|
|
Re: umela inteligencia
Od: hmm.
|
Pridané:
4.12.2014 22:29
Neverim ze ludska mysel je vlastne len chaos, to nie je ani vesmir aj ked je tak obrovsky ze sa tak moze javit. Blizky vesmir obsahuje galaxiu ktora z "blizka" pripomina chaos, ale ked sa na nu pozries ako na celok, vyzera ako dokonala spirala ktora by rozhodne nevznikla ak by bol vesmir len chaos. To ze ludska mysel je zlozitejsia nez dokazeme teraz chapat je viac ako jasne, ale to nemusi nutne znamenat ze sa ludska mysel neriadi pravidlami. Vlastne existuje vedomie a podvedomie ktore tvoria ludsku mysel. Co riadi napriklad nase podvedomie? Mozu to byt aj vonkajsie faktory ktore sluzia ako vstupne data ktore nase podvedomie spracuva nejakym algoritmom, su to tak zlozite procesy ze to nedokazeme ani pochopit a nie to este popisat ale znamena to ze je to chaos? To si nemyslim. Myslim si, ze ludska mysel ma v skutocnosti obrovske mnozstvo "algoritmov" ktorymi sa riadi a len preto ze vsetky tieto procesy nedokazeme pochopit, neznamena to ze ich nie je mozne vsetky vyjadrit matematicky nejakym algoritmom.
|
|
Re: umela inteligencia
Od: palo_genius
|
Pridané:
5.12.2014 0:39
nezmysel. ludsky mozog je tiez iba matematika, akurat trocha analogovejsia. to ze menis nazor nieje nahoda, ani na teba nezostupil jezis. je to iba dosledok zmeny vstupov, nic viac. presne to sa deje a bude diat aj v pocitacoch.
tak isto pocity, laska, nenavist, vsetko je iba dosledok chemickych zmien a chemicke zmeny su dosledkom vplyvu prostredia. v podstate iba cista mechanika, akurat velmi velmi zlozita. robime iba to na co sme boli evoluciou vyvinuti.
|
|
Re: umela inteligencia
Od reg.: roob_
|
Pridané:
5.12.2014 11:02
prave, ze zmena nazoru je rozny vysledok z rovnakych vstupov - na to iste reagujes uplne inak. To stroj mat nebude.
|
|
Re: umela inteligencia
Od: palo_genius
|
Pridané:
5.12.2014 12:14
ako mozes zmenit nazor z tych istych v stupov? jedine ked ti preskoci :)
potrebujes novu informaciu, aby si uznal ze tvoj stary nazor je zly.
|
|
ja to hovorim uz 5 rokov
Od: palo_genius
|
Pridané:
5.12.2014 0:23
ja to hovorim uz 5 rokov... a na rozdiel od ostatnych tipujem ze to bude skor ako si myslite.. ziadnych 50-200 rokov ako predpoveda niekto... za 10 rokov je ten mega priekak tu.
|
|
Re: ja to hovorim uz 5 rokov
Od: jasomtu
|
Pridané:
5.12.2014 9:23
na to "tu" ti nejde kliknut. :D
|
|
hehhjkhkj
Od: jojouhh
|
Pridané:
5.12.2014 12:13
Jasne..a nakoniec zistime, ze biele mysi robili pokusy na ludoch, ako v tom filme...ako sa volal? :-D
|