neprihlásený Štvrtok, 4. júla 2024, dnes má meniny Prokop
Tesla opäť posunula uvedenie svojho SUV

Značky: Tesla Motors / Teslaelektromobilynové technológie

DSL.sk, 6.11.2014


Spoločnosť Tesla Motors, výrobca sériových elektromobilov Tesla, v noci na dnes v rámci oznámenia svojich finančných výsledkov za tretí štvrťrok tohto roka oznámila ďalšie posunutie dodávok svojho nového modelu Tesla Model X.

Aktuálne avizuje odštartovanie prvých dodávok nového modelu na tretí štvrťrok budúceho roka.

Model X bude celkovo tretím modelom spoločnosti, po roadsteri Tesla Roadster a aktuálnom modeli, sedane Tesla Model S.

Model X je SUV-čkom s pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý bude podobne ako u nového Modelu S v prevedení D zabezpečovaný dvomi elektromotormi, jedným vpredu a jedným vzadu.

K dispozícii budú rovnako ako u Modelu S dve kapacity batérií 60 a 85 kWh a tiež model s výkonnejším motorom.


Tesla Model X (foto: Tesla Motors)



Model X bol pôvodne predstavený už vo februári 2012 s plánovaným odštartovaním dodávok na začiatku 2014. Na začiatku 2013 spoločnosť avizovala posun spustenia výroby na koniec 2014, z dôvodu snahy zabezpečenia dostatočného objemu výroby aktuálneho Modelu S. Na začiatku tohto roka oznámila posun spustenia dodávok na druhý štvrťroku budúceho roka.

Posun aktuálne spoločnosť zdôvodňuje pridaním ďalšieho testovania za účelom dosiahnutia čo najvyššej kvality Modelu X.

V treťom štvrťroku Tesla dodala celkom 7 785 svojich elektromobilov, vygenerovala výnosy 851.8 miliónov dolárov, prevádzkovú stratu 39.1 miliónov dolárov a celkovú stratu 74.7 miliónov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Digitálne rádio bude čoskoro vysielané z ďalšieho vysielača
Alza mieša medzi nové produkty aj rozbalené použité, hovorí že kvôli obľúbenosti zákazníkmi
Medzinárodný fúzny reaktor sa opäť posúva o viacero rokov
Sony končí so zapisovateľnými Blu-ray aj ďalšími optickými médiami
Pixely 6 majú problém, po uvedení do továrenských nastavení sú nefunkčné
Tesla opäť vyrobila menej vozidiel, dosiahla rekord v batériových úložiskách
Flash čipy dosiahli kapacitu 256 GB, balíček z nich 4 TB
Intel pripravuje podporu hardvérového dekódovania H.266
Markíza podľa UPC zvýšila cenu za archív o desiatky percent, operátor zvyšuje cenu
K dispozícii káble pre 120-gigabitový Thunderbolt 5


Diskusia:
                               
 

Chcelo by to uz konkurenciu a nech sa tie ceny priblizia k realite...
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

No sak konkurencia je - Fisker :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

apple napada malware nepripajajte proto mobily alebo ine zariadenia s xOS cez usb k neznamenu PC
Odpovedať Známka: -5.5 Hodnotiť:
 

Fisker je davno mrtvy.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Na to si este chvilu pockame. Kazdopadne uz sa tesim na ten model 3. Ked uz nic ine tak to aspon nakopne ine automobilky alebo ich to odsunie z trhu.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Hrozne vyzerá predok toho auta...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

hlavne to nevyzera ako SUV, skor ako audi allroud, abo octava scout
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ani to by som nepovedal. Skôr mi to pripomína Peugeot 3008 čo je len vyššie rodinné auto
http://tinyurl.com/mynnrqx
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Model X is designed from the ground up to blend the best of an SUV with the benefits of a minivan, as only an electric car can.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Hnusne to je cele
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

nevypadá zle, iba tá predná plná maska, nevedeli, čo s otvorom na chladenie. A neviem, prečo tomu hovoria SUV
Odpovedať Hodnotiť:
 

myslis ze elektromotory treba neak intenzivne chladit? podla mna je to diznajnovy prvok
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak myslis aby to staty prestali dotovat, tak aj ja som za.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ja som za aby to zacali dotovat majitelia spalovakov, slo by o "zdravotnu" dan.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

No to som sa teda zasmial... Keď sa bude všetka elektrina vyrábať bez fosílnych palív tak začnem elektromobily podporovať dovtedy NIE.

A pripomeniem ti kde sa berie elektrina v zásuvke s ktorej sa nabíjaju elektromobily

http://tinyurl.com/khtb96u

A navyše baterie s elektromobilov (výroba aj recyklácia) viac ničí životrné prostredie ako benzín/nafta
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

*z elektromobilov
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

TREPES HLUPOSTI. Hovorme o Slovensku, sme na Slovensku. U nas pochadza nieco cez 60% z jadra a cca 25% z vodnych elektrarni, z uhlia to je myslim 10% a cca 2,5% ma plyn a zhodne obnovitelne zdroje elektriny.

A aj keby bola elektrina vyrabana v uholnych elektrarnach, tak je to ekologickejsie, lebo maju daleko vyssiu ucinnost aj po zacitani prenosovych strat. Ale nas sa to netyka, my vyrabame takmer vsetko z jadra+vody, pricom najblizsie roky porastie jadro (Mochovce 3 a 4).
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

uhoľné elektrárne sú tiež jadrové, zasvinia okolie uránom z uhlia
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

Tu sa ho zastanem. Brat mal možnosť držať v ruke urán čo sa používa v jadrových elektrárňach. Teda nebol to čistý urán ale nejaký urán ****itý (už neviem, nejaká zlučenina). Bolo to veľké ako gombíkova baterka a keď to "vyhorí" v reaktore tak dávnovač dá ďalšiu. Také malé množstvo sa nedá ani zneužiť na výrobu bomby kde potrebuješ 8 či koľko kíl uránu.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Jadrove palivo pre elektrarne sa dodava vo forme tyci, ktore su naukladane do kazety. Vyzera to takto nejako: http://dopice.sk/bbP

Robia to tak aj amici (Westinghouse), aj rusi (TVEL).
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Jadrové palivo sú v skutočnosti asi 1cm valčeky. Tie sú v tých tyčiach a tyče v kazetách...
Odpovedať Hodnotiť:
 

UO2 to je, našiel som to. A máš pravdu

http://tinyurl.com/kk8ghzn
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fuha a co brat ako sa ma leukemia ho nedrapla ? "...a keď to "vyhorí" v reaktore tak dávnovač dá ďalšiu..." fuuha nieco ako peletkovy kotol, aj tam je davkovac, snek, ked peletky odhoria dotlaci do ohniska dalsie :)) Chlape nestastny ved si aspon vygoogli ako reaktor vyzera a ako pracuje nez nieco taketo tresnes..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uholne elektrarne spolu s jadrovymi patria medzi parne elektrarne - rozdiel je v spalovani paliva a vo vypustani bordelu do vzduchu. Z principu cinnosti medzi nimi rozdiel nie je. Obe spaluju palivo a vytvaraju paru.
Uholne elektrarne spaluju fosilne paliva. Jadrove elektrarne jadrove paliva. To nie je to iste.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nepomylil si si to s ortutou?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dobre to beriem. Ale nič to nemení na tej veci pri výrobe batérií. A celý svet zasvinený starými batériami tiež nieje pekná predstava.
Už len pri hybride Toyote Prius je dokázane že v dlhodobejšom hľadisku viac výroba znečisťuje. Ťažba lítia, spracovanie, výroba batérií + ďalšie veci.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Vidim, ze mas "velke" povedomie o nasom zlozeni zdrojov.
JE je ~50%, uhlie dalsich 15-20, voda 20 a zvysok je "zeleny" bordel + spalovacie/plynove zdroje.
V druhom rade s jadrom to tak ruzovo nevyzera, lebo ho brzdia najviac ti, co najviac hulakaju ako to ide pomaly.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Este by bolo vhodne sa zmienit o tom, ze rozlicne zdroje maju rozlicnu latenciu nabehu, ked je ich v sieti treba.

Takze napriklad vodne sa pouzivaju na vyrovnavanie spiciek, co by s atomkou islo dost tazko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je len jedna z mnohych sluzieb, ktore zdroje mozu poskytovat. Takze ked uz sa zmienujeme o chospnost dodat energiu do nejakeho casu, tak sa mozme zmienit aj o sekundarnej, terciarnej regulacii, start z tmy, rychly start, regulacia napetia, pripravenost na ostrovnu prevadzku atd..

Odpovedať Hodnotiť:
 

to je veľmi dôležité pri využívaní veternej a slnečnej energii. Pred pár rokmi bola energia s fotovoltaiky trikrát drahšia, dnes už viacero parkov konkuruje bez dotácií, predpokladám ešte rýchlejší nárast fotovoltaiky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

faktická pripomienka: majitelia spaľovákov sa už zdaňujú - spotrebnou daňou z palív.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V bohatých krajinách (USA, Záp a Sev. Európa, Ázia) sa Tesly predávajú ako horúce rožky. To je ich cieľové zameranie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To urcite, ako horuce rozky. 7 785 kusov za rok globalne je cislo porovnatelne snad s Ferrari.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Tak daj, kolko stali spalovacie auta na zaciatku, pred fordom
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

jj, Ferrari ma obmedzeny pocet kusov na 7000 za rok. Od 2015 to bude 10000. A aj to len vdaka novemu sefovi...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

7700 za štvrťrok. Minulý rok 20000, tento pravdepodobne 35000 a ďalší možno 60000. O pár rokov to môžu byť stotisíce
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Nepredavaju sa nahodou v Norsku ako horuce rozky?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Konkurencia tu bola uz pred 15timi rokmi... keby ju nezabili ropne spolocnosti boli by sme uz niekde...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=bTHsTCBxDM8
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

a co je na tych cenach nerealne? sa pozri kolko stoji podobne vybavene audi, mercedes, bmw, apod. co sa tyka vybavy. alebo kolko stoja supersporty, ktore to davaju z 0 na 100 pod 4s. co sa tyka jazdnych vlastnosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chýbajú mu spätné zrkadlá?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kamery... kvoli lepsej aerodynamike...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

AKA ked sa daco pokazi nezaplatim za opravu 30 EUR ale 300 EUR.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

A to je zasa nejaký debilný výmysel nejakého "vizionára". Koľko už len môže ušetriť energie keď dajú späťáky preč a daju tam kamery? A navyše v zrkadlách mám aj priestorové vidednie a viem odhadnúť vzdialenosť. A fungujú furt, aj keď je -30 aj +40°C
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

"Chybaju mu spataky" vykrikol aj niekto v Tesle a tak to museli odlozit az na buduci rok.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tie afticka stoja od nejakych 85k az po tusim 125k a oni su v strate?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ono vtip je v tom, co vsetko v cene auta mas(nabijacie stanice, servis, etc...).
Odpovedať Hodnotiť:
 

vraj v Nórsku so štátnymi dotáciami pod 50 tis a tankovanie zdarma
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Tankovanie" u Tesly mas zdarma vsade, kde maju nabijacie stanice, bez ohladu na krajinu. V Norsku sa na auta nedostavaju dotacie, naopak, ceny su vyssie ako inde v Europe. Majitelia ekologickych aut ale maju vyrazne danove ulavy a viacero vyhod, takze sa im to od urciteho prijmu oplati.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano Norsko je ppci krajina, zoberu ti decko a daju Teslu so zlavou a tankovanie zdarma.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Naco ti je decko ked mas Teslu?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár