neprihlásený Streda, 27. novembra 2024, dnes má meniny Milan
Slováci predstavili nové lietajúce auto, skrátili vzletovú dráhu

Značky: nové technológieSlovensko

DSL.sk, 30.10.2014


Slovenská spoločnosť AeroMobil, ktorá už viacero rokov vyvíja obojživelný automobil schopný cestnej premávky aj letu napĺňajúci víziu napríklad z filmov zo série Fantomas, v stredu na Pioneers Festival vo Viedni predstavila novú generáciu svojho vozidla AeroMobil 3.0.

Podľa stručných informácií spoločnosti oproti predchádzajúcej generácii AeroMobil 2.5 nový model využíva technológiu variabilného sklonu krídiel, čo umožnilo skrátiť vzletovú dráhu. Tú síce v špecifikácii tvorcovia neuvádzajú, u nového modelu má ísť podľa ich informácií ale o 200 metrov. Potrebná pristávacia dráha je 50 metrov.

Zlepšené bolo aj zavesenie kolies respektíve tlmiče, čo má umožniť štart aj z nekvalitnejších terénov.

V základných parametroch podľa špecifikácie na stránkach k zmene neprišlo. AeroMobil 3.0 je dvojmiestny, využíva motor Rotax 912 fungujúci na benzíne natankovateľnom na bežných pumpách, dosahuje na ceste maximálnu rýchlosť 160 km/h a vo vzduchu 200 km/h, má dolet 700 km a dojazd 875 km. Spotreba v cestnej premávke dosahuje 8 litrov na 100 km.

AeroMobil 3.0 je postavený najmä z kompozitných materiálov, pri jazde po ceste má dĺžku až šesť metrov. Hmotnosť výrobca neudáva, u predchádzajúcej generácie to bolo 450 kg.


Predstavenie AeroMobil 3.0 (video: AeroMobil)



AeroMobil 3.0 sa od tohto mesiaca testuje v reálnych letových podmienkach a je certifikovaný federáciou ultraľahkého lietania. Spoločnosť zatiaľ produkuje len prototypy, tvorcovia ale opakovane avizovali plánované spustenie sériovej výroby počnúc modelom AeroMobil 3.0.

Cieľom AeroMobil je vytvoriť automobil, ktorý umožní pohodlné presuny na dlhšie vzdialenosti bez potreby zmeny dopravného prostriedku. Užitočnosť takéhoto produktu najmä vzhľadom na aktuálnu reguláciu využívania vzdušného priestoru a nepripravenosť na masové individuálne lietanie je v súčasnosti ale otázna.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Predaje smartfónov tento rok výrazne narastú
Raspberry Pi uviedlo novú generáciu Compute Module 5
Starlink dostal povolenie na výrazne nižšie orbity a poskytovanie mobilnej siete z vesmíru
Až 9.5% programátorov má mať mimoriadne nízku produktivitu
Aj Xiaomi bude mať vlastný procesor pre smartfóny
NASA si objednala vypustenie helikoptéry na Titan, od SpaceX
Notebookov s novým Snapdragonom sa malo predať iba 720-tisíc
Ceny RAM by v 2025 mohli klesnúť, odhadujú analytici
Štátna zaručená konverzia dokumentov má zase výpadok
O2 zvyšuje ceny programov Radosť - aktualizácia 1


Diskusia:
                               
 

Už nám nebude treba diaľnica do Košíc
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Iba taky 200-300 metrovy kusok na vzlet/pristatie.
Len asi nie taky, ako je na D1 tie "tri" pruhy s ich sirkou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Si vies predstavit tu 10 kilometrovu radu pred tou rozbehovou drahou? Letiet do Kosic na vlatsnom aute by chcel kazdy.

Nehovoriac o tom, ze medzi vzletmi by mala uplynut aspon minuta.

Aj keby exitovala uzasna legislativa, je to absurdna hovadina, kedze by okrem zapchatych ciest exitovalo aj zapchate nebo - to sa stane vzdy ked sa z hromadnej dopravy (mhd, busy, vlaky) prejde na individualnu dopravu. Cela Blava (a krajske mesta) su dnes v podstate parmanentne zasrate tymi 4-kolesovymi, smradlavymi, plechovymi krabicami a to iste by cakalo luft.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Celé je to hovadina.A s tým musím ísť niekde na letisko keď chcem lietať je blbosť.Nehovoriac o tom že si tam môžem prenajať normálne aero.A keď to nebude môcť vzlietnuť z cesty tak to nemá zmysel.Čo tak auto-vrtulník.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

vedla lidla bude pristavacia plocha
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

95% Slovákov by si nezvládlo urobiť ULL licenciu ani keby chceli, takže pohoda...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

presne tak, kym to bude limitovane narocnou leteckou licenciou, tak ziadne prepchate nebo nehrozi. okrem toho, je to obojzivelnik a ako taky robi kompromisy aj ako auto, aj ako lietadlo. kolko ludi si kupi kabriolet alebo supersport a kolko da radsej prednost rodinnemu SUV alebo malemu lacnemu autu?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

neponižuj slovenský národ, nie každý je trúba. Ozaj, a v ktorom národe by to podľa teba väčšina zvládla?
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

v káčerove
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Máš recht, reč bola o blave, tak mal napísať Maďari :)
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Okrem toho, ze 95% Slovakov by nezvladlo urobit licenciu, 99,8% slovakov si to auto aj tak nemoze dovolit kupit, takze naozaj pohodicka ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tu radu si neviem teda predstavit, este tak ten rad aj hej.
Ale dalo by sa to vyriesit, urobili by sa vzdusne "pruhy" -(nieco ako lietaju redbully lietadla medzi tie nafukovacie bran(k)y) - kde by sa aeroauta "zipsovali" a potom by uz plynule pekne zosadali za sebou.
Len sa bojim ze by vo vzduchu hliadkovali na vrtulniku ti zeleni zmrdi a kontrolovali by dialnico-vzdusne nalepky.
Tym idiotom by si nevysvetlil, ze nemozes zastat :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Cesi budu cely Happy, nemusia ten ich hrbol opravovat.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Cesi tie hrboly uz opravuju.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pri ich rychlosti ale kym dojdu na koniec (rozumej 20 rokov a viac), mozu zacat odznova. Legendarnu dialnicu proste nemozu pochovat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je v akom jazyku?
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

V dalsich spravach, Spolocnost shell zacina budovat letiska kazdych 650km...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Užitočnosť takéhoto produktu najmä vzhľadom na aktuálnu reguláciu využívania vzdušného priestoru a nepripravenosť na masové individuálne lietanie je v súčasnosti ale otázna.

----------

Takže keď ním poletím vo výške 100 - 250m nad zemou z Košíc do Popradu bez ohlasenia tak ma dajú zostreliť alebo mi nebodaj príde domov pokuta ? :D LOL
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

najebes to do stlpa ty chuj
Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

:D
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

nic neboj, ministerstvo vnutra uz pripravuje objednavku 100 kusov za 1,5 mld aby si na takych ako si ty posvietilo!
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

jasne, zavesia sa za teba a zmeraju ci neprekracujes povolenu rychlost...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Pridu k tebe policajti na lietajucom aute, asi ako v "5th element". Pripadne budu vybudovane vzdusne koridovy/dialnice ako v Navrate do buducnosti II. Alebo budu vybudovane super-vysoko-urovnove magneticke dialnice ako v remake "Total recall" z 2012. Alebo ta zostrelia :)
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

S takej výšky ťa zostrelia aj vzduchovkou
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Pokutu ti dajú namieste.Vypustia k tebe fízla na meteo balóne.A dostaneš aj letáčik pomáhať a chrániť.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Nema ta co zostrelit
kym vzlietnu migy uz bude auto v garazi
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Hovor v jednotnom čísle.Viac funkčných nemáme.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

kym vzlietne ten nas MiG, auto bude po zaruke
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Medzi Popradom a Košicami lieta mobilný radar biela fábia...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a schováva sa za mračnami
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale Fanthoomas zvladol kridla vysunut za jazdy. Das to aj ty?
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Ja to dam.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

ja nie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nedáš - dostaneš...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kto druhemu nahahaha
sam do nej nehehe
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Kto druhemu jamu kope je hrobar.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takze par chyb co hned vidim. predne kolesa su moc nizko, v pripade prudsieho pristavania hrozi poskodenie prednej masky a mozno aj havaria. preto by sa mali predne kolesa pri starte alebo pristavani viac vysunut. Zadok by mal byt stahovatelny, teda ak mam sklopene kridla tak by sa zadna cast vratane kridel mala pritiahnut blizsie ku kabine (v dnesnej dobe to predsa nemoze byt problem). inak v pohode :)
Odpovedať Známka: -5.1 Hodnotiť:
 

dakujeme, opravime v nasledovnej verzii
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

len doplnim:

opravime v nasledovnej verzii 3.11
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No ak to pôjde tempom tohto modelu číslovania vrátane neexistujúcej deviatky tak sa komerčnej verzie nedožijem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

problem to nie je tebe napisat, co tak dalsia hmotnost toho sklapacieho mechanizmu, dalsia hracka, co sa moze pokazit a o to dolezitejsia, ze pristatie by bolo veeelmi komplikovane
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Gratulujem inzinierom :), a dufam, ze s tym v USA prerazia, lebo tu by im kazdy len polena hadzal pod nohy.
Pristavanie s takym predkom moze byt dost narocne, kedze predne kolesa su nizko a obavam sa, ze by sa ten predok zapichol do pristavacej drahy a cele lietadlo sa prekotilo. Mozno by bolo fajn tam poriesit nejake vysuvanie prednej napravy pocas pristavania. Sucasne nevravim, ze navrhari o tomto nevedia :).
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Videl si video do konca? Tam pristava s tym kruto nizkym predkom na travnatom povrchu a zda sa mi, ze to nenapikoval do zeme... Takze asi to ich inzinieri neporiesili, ale vyriesili napriklad zablokovanim tlmicov, alebo podobne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pekny projekt. Fandim im a verim, ze to dotiahnu do uspesneho konca. Je vela oblasti vo svete, kde sa takato kombinacia da dobre vyuzit.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

pri pristávaní sa zeme dotknú najprv zadné kolesá! to ste ešte nevideli pristávať lietadlo?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zadne kolesa? Na boingu? To som teda este nevidel.
Odpovedať Známka: -9.1 Hodnotiť:
 

nie...na 4 kolesovych lietajucich autach. Samozrejme ze ma aj boeing "zadne"kolesa +predne pod kabinou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Paní, ja Vašu pí*i taky nevidel, a verím, že ju máte...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

videl si ty uz nejake lietadlo? :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

niektorý pristávajú kolmo bez kolies
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja neviem.. moj bratranec je pilot a ked bol u babky v tej uniforme ta mu povedala, ze mu to vobec nepristane.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

a potom ich zbierajú do plachty
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Povinná výbava bude aj padák ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie, staci tazne lano a trojuholnik.
A ked havarujes vo vzduchu, nezabudni si pri vystupovani obliect reflexnu vestu, inac ta posulozia zeleni.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

padák tak akurát na svačinu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Srandicky, ale pre male lietadla uz davno existuju padaky na cele lietadlo.

Prave dnes o tom vysiel pekny clanok na Aerowebe: http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=4350
Odpovedať Hodnotiť:
 

Povinná výbava už je padák.

Čosi také je optimálne na služobku po Európe
http://dopice.sk/b5X
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Potom ta na ceste niekto tukne a dolietal si ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

leti leti, vsteko leti, co ma kridla vsetko leti. co je to ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Obdiv patrí tým, ktorí dokázali priniesť niečo tak pokrokové a výnimočné do našich krajov! Gratulujeme!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Účel tohto aeroauta nieje ten aby ste na ňom chodili na nákupy do Tesca alebo sa dopravovali každý deň do práce, na tieto účely existuje mnoho áut. To však neznamená, že kvôli tomu si nenájde kupca, aj také Bugatti Veyron je prakticky na nič a predsa ľuďom padá sánka už len keď ho vidia. Ale aj tak si dokážem predstaviť praktické využitie aeroauta, síce v strednej Európe moc nie ale niekde, kde medzi jednotlivými mestami sú veľké oblasti ničoho, napríklad Austrália, východné Rusko a pod.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ja by som s tym lietal po Aljaske
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Su take casti sveta, kde ina doprava ako letecka v kombinacii s automobilovou ani neexistuje, lebo by sa nikde nedalo dostat. Nejake IL, AN atd tam lietaju tak, ako tuto jazdia minibusy ...
To, ze to nie je zahrnute v EU/US statistikach je akurat preto, lebo to je dotycnym jedno ...
V takych oblastiach bude asi to vyuzitie najvacsie, aj ked si myslim, ze este budu musiet popracovat na robustnosti :) ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto by chcelo poriadne otestovať v Top Gear-e. James May by to mohol cez deň pilotovať a v noci šoférovať. :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár