|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
energia
Od: 82485
|
Pridané:
4.10.2014 16:44
v podstate všetka energia okrem jadrovej a geotermálnej, ktorú využívame je zo Slnka. Tie dve pochádzajú z hviezdy, ktorá tu bola pred Slnkom. Takže je logické, aby sme produkovali čo najviac elektriny priamo zo Slnka, pretože to tu bude ešte pekných 4,5 miliárd rokov
|
|
Re: energia
Od: Neviem
|
Pridané:
4.10.2014 16:56
Žiadne zdroje už nie sú potrebné. Rakúšania vymysleli perpetum mobile. Fakt nekecám.
http://dopice.sk/aMN
|
|
Re: energia
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.10.2014 19:44
Takych tu uz bolo co si to mysleli.
|
|
Re: energia
Od: Neviem
|
Pridané:
4.10.2014 20:00
Toto je tutovka, pozri si video.
|
|
Re: energia
Od: Burito
|
Pridané:
5.10.2014 0:28
Rovnako je uz na svete stroj ktory dokaze efektivne rozdelit H2O. Mohli by sme uz mat auta na vodu, ale ignoruje sa to :/
|
|
Re: energia
Od: Huricane.
|
Pridané:
5.10.2014 0:38
Autá na vodu - ten výmysel je tu už veľmi dlho.
Ale ropa...
Vody je v oceánoch dosť, to by bolo po kšefte...
|
|
Re: energia
Od: mattti
|
Pridané:
5.10.2014 12:44
ludia uz zabudnite na to ze auta na vodu poriesia energeticky problem ludstva. Na rozdelenie molekuly vody potrebujes o cosi vacsie mnozstvo energie ako potom z naslednej reakcie ziskas. Takze jediny benefit je ze nezasvinis ovzdusie v meste ale zasvinis vzduch prostrednictvom uholnej elektrarne.
|
|
Re: energia
Od: Neviem
|
Pridané:
5.10.2014 14:20
A prečo si si vybral práve uhoľné elektrárne? Veď tá energia na rozdelenie molekuly vody sa dá získať aj inak, či?
|
|
Re: energia
Od: mattti
|
Pridané:
5.10.2014 14:55
85% energie ktoru ludstvo spotrebuje je z fosilnych paliv. Takze ak rozdelis 100 molekul vody, 85 z nich si rodelil pomocou "spinavej" energie.
|
|
Re: energia
Od: Neviem
|
Pridané:
5.10.2014 15:13
To je asi taký argument, ako že všetci slováci nemôžu ísť na dovolenku do chorvátska, lebo po ceste do chorvátska nerastie toľko trávy, aby sa ňou dali nakŕmiť všetky kone, čo budú ťahať vozy. V roku 1700 by to bola pravda, teraz je to hovadina.
V roku 2050 pravdepodobne nebude na tých 85 molekúl potrebná lopata uhlia ale niečo iné, nemyslíš?
|
|
Re: energia
Od: mattti
|
Pridané:
5.10.2014 18:38
nemyslim
|
|
Re: energia
Od: mattti
|
Pridané:
5.10.2014 18:49
uz som sa trochu zamotal v tvojich argumentaciach. Podstatne je to ze voda nie je zdrojom energie v tom zmysle ako bolo naznacene v prispevkoch vyssie. Moze to byt ako dobre medium ale aj tak stale musis vyrobit rovnake mnozstvo energie tradicnym sposobom a voda s tym nema nic spolocne
|
|
Re: energia
Od: Neviem
|
Pridané:
5.10.2014 19:59
Zamotal si sa v uhoľnej elektrárni. Diskusia bola na tému:
"Rovnako je uz na svete stroj ktory dokaze efektivne rozdelit H2O. Mohli by sme uz mat auta na vodu, ale ignoruje sa to :/ "
Či už je to pravda alebo nie, burito určite nemyslel na uhoľnú elektráreň.
|
|
Re: energia
Od: mattti
|
Pridané:
6.10.2014 10:42
Pod pojmom "stroj ktory dokaze efektivne rozdelit H2O" si predstavujes co? Ak sa nebavime o jadrovej fuzii tak sa stale tocime dookola cyklu "elektrolyza -> 2H20 -> 2H2 + O2" -> 2H20 -> energia". Ma dat - dal, daj si to do uctovnickeho Tcka alebo kosielky a vyjde ti prekvapivy fakt - neziskas z vody viac energie ako si do nej dal.
|
|
Re: energia
Od: Komunista
|
Pridané:
6.10.2014 11:43
Netrep - H2O rozdelovat pomocou Slnka alebo energie z vodnej elektrarne a tu tvoju uhlovu elektraren si strc do zadku!
|
|
Re: energia
Od: mattti
|
Pridané:
6.10.2014 12:09
dakujem ze vysvetlenie, uz tomu konecne rozumiem
|
|
Re: energia
Od: mattti
|
Pridané:
5.10.2014 15:13
mozno si myslel jadrovu fuziu, ale to je este dlha cesta
|
|
Re: energia
Od: Neviem
|
Pridané:
5.10.2014 15:15
... dlhá približne 150000000 km.
|
|
Re: energia
Od: Talamasca
|
Pridané:
5.10.2014 14:00
Jedinym perpetuum mobile na tomto svete je ludska blbost.
|
|
Re: energia
Od: Neviem
|
Pridané:
5.10.2014 15:18
A čo také sa večne hýbe na ľudskej blbosti?
|
|
Re: energia
Od: ppp p
|
Pridané:
5.10.2014 15:36
papula
|
|
Re: energia
Od: mattti
|
Pridané:
6.10.2014 16:10
perpetuum debile
|
|
Re: energia
Od: stoneage
|
Pridané:
5.10.2014 21:37
hh, ako vytrtkat peniaze z europskej unie za nic
|
|
Re: energia
Od: mdl...
|
Pridané:
6.10.2014 9:28
potom aj baterka je perpetum mobile
nech si spocitaju, kolko energie dali na vyrobu, potom sa mozme bavit
|
|
Re: energia
Od reg.: Jozef Kostelanský
|
Pridané:
4.10.2014 17:49
Súhlasím. Len by som doplnil ešte jednu energiu, ktorá nepochádza zo Slnka: prílivové elektrárne (nemýliť si s energiou morských vĺn). Energia prílivu je spôsobená vzájomným pôsobením Zeme a Mesiaca.
|
|
Re: energia
Od: alter012
|
Pridané:
4.10.2014 18:38
Počul som , že majú stavať jednú na Liptovskej Mare.
|
|
Re: energia
Od: 82485
|
Pridané:
4.10.2014 23:16
to je pravda na to som zabudol
|
|
Re: energia
Od: balpsdapcjsapa
|
Pridané:
5.10.2014 14:17
Zaujimalo by ma potom ze kde sa to odrazi ta ziskana energia ? napr v spomaleni rotacie zeme alebo ako ?
|
|
Re: energia
Od: 82485
|
Pridané:
5.10.2014 14:58
Na prvý pohľad by sa mala spomaľovať rýchlosť obehu Mesiaca okolo Zeme, lenže tá sa naopak zvyšuje pretože Zem vplýva na Mesiac svojou rotáciou a dáva mu časť svojej pohybovej energie. To znamená že Mesiac sa vzďaľuje od Zeme a Zem spomaľuje svoju rotáciu.
|
|
JE TO GENOCÍDA
Od: zaciatok_konca
|
Pridané:
4.10.2014 20:54
To by nemohli robiť toto http://dopice.sk/aMQ
Potom to vyzerá takto http://dopice.sk/aMR
|
|
Re: energia
Od: wikina
|
Pridané:
4.10.2014 21:14
"... jadrovej a geotermálnej, ktorú využívame je zo Slnka. Tie dve pochádzajú z hviezdy, ktorá tu bola pred Slnkom..."
tieš súhlas, aj ked mi neni dost dobre jasný vyššie uvedený výrok - bud je tam neco špatné v tej vete, alebo je to na mna už až moc vysoká geo-fyzika.. :p :S ;D//(
|
|
Re: energia
Od: 82485
|
Pridané:
4.10.2014 23:15
Slnko je hviezda druhej alebo tretej generácie, pred ním tu bola oveľa väčšia hviezda, ktorá vybuchla ako supernova a pri tom výbuchu vytvorila ťažké prvky ako urán a rozmetala ich do priestoru. Po čase sa to všetko zase spojilo a vytvorilo Slnko a planéty
|
|
Zemské jadro
Od: jarkov1
|
Pridané:
4.10.2014 16:55
Dostatok energie je aj pod povrchom Zeme, ešte stále má zemské jadro vysokú teplotu a teda aj dostatok energie pre všetky potreby ľudstva. Príkladom je Island, kde všetká energia pochádza z geotermálnych zdrojov.
|
|
Re: Zemské jadro
Od: poiuy
|
Pridané:
4.10.2014 17:21
Si si isty?
"Iceland's electricity is produced almost entirely from renewable energy sources: hydroelectric (70%) and geothermal (30%). Less than 0.2% of electricity generated came from fossil fuels (in this case, fuel oil)"
Je super, ze maju tolko cistej energie, ale maju na to podmienky. Rovnaky model nemozes aplikovat univerzalne vsade.
|
|
Re: Zemské jadro
Od: hrrr
|
Pridané:
6.10.2014 7:48
Tak tak a este by som dodal ze Islandanov je tak cca 18x menej na zhruba 2x tak vacsej rozlohe.
|
|
Hahaha
Od: Georgius1
|
Pridané:
4.10.2014 16:57
Jasne, v noci budeme svietit petrolejkami :) A silovu energiu budeme tiez vyrabat zo slnka a vrtuliek LOL
|
|
Re: Hahaha
Od: Orpheus
|
Pridané:
5.10.2014 14:02
V noci mas drichmat, smejde! :D
|
|
children of atom
Od: asdasdasdas
|
Pridané:
4.10.2014 17:02
Nuklearna je to najlepsie do coho mozme ist.
V sucasnosti nemame efektivnu, univerzalnu moznost ako uskladnovat energiu vo velkom, takze fotovoltalicke len sposobuju dalsie problemy. Je to proste nedostatocne riesenie ktore este aj drbe trh ked narusa cenovu navratnost ostatnych zdrojov, ktore su spolahlive a plne v nasich rukach.
3 generacie reaktorov, thorium vyskum, tam je nasa buducnost.
Nie blbnutim tu so solarnou.
|
|
Re: children of atom
Od: Tup
|
Pridané:
4.10.2014 17:57
ja preferujem veterné elektrárne: sú lacnejšie, ekologické, bezpečné, netreba ich dotovať, netreba na nich vzácne látky (ako na solárne), netreba ťažiť urán a skladovať odpad, sú prakticky nevyčerpateľné a skladovanie energie v budúcnosti môžu pomôcť vyriešiť elektromobily, ktoré sa budú nabíjať len ak je nadbytočná produkcia a zároveň staré baterky z elektromobilov môžu byť použité ako zásobníky. Čo viac si človek môže priať?
|
|
Re: children of atom
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
4.10.2014 18:49
Veterné elektrárne ovplyvňujú a menia vzdušné prúdy, búrky... A keď postavia veľa veľa takých vrtulí, tak verím tomu že to može zmeniť ja klímu na určitých miestach. Napríklad bude tam inak často pršať, iné teploty a podobne
|
|
Re: children of atom
Od: 'PPQ'
|
Pridané:
5.10.2014 0:56
veris tomu - to je jaky silny argument. skoro ako od joskaaa
|
|
Re: children of atom
Od: mif
|
Pridané:
5.10.2014 8:42
To je ako keby si povedal ze slnecne elektrarne urobia to ze na oblast bude svietit menej slnka.. Burky a vetry maju priestor cca 8Km a myslim e turbina s vyskou 100m nebude problem ;)
|
|
Re: children of atom
Od: old
|
Pridané:
5.10.2014 10:09
Viac ovplyvňujú vzdušné prúdy rôzne stavby, ale aj to je zanedbateľné. Napriek tomu už majú veterné elektrárne svoj zenit asi za sebou, kvôli fotovoltaike, ktorá začína byť konkurencie schopná bez dotácií
|
|
Re: children of atom
Od: poiuy
|
Pridané:
5.10.2014 10:53
Fotovoltika je neregulovatelny zdroj s neplanovatelnou dodavkou. To znamena, ze fotovoltika MUSI mat ako zalohu klasicky zdroj - vodu, uhlie, plyn, atom atd.
Len naklady na stavbu a prevadzku takejto zalohy ludia nechcu zaratat do nakladov na fotovoltiku.
V podstate to iste plati aj pre vietor. Samozrejme hovorime o nasich podmienkach. V Kalifornii s fotovoltikou nie je problem rovnako ako nie je problem s veternymi vrtulami umiestnenymi na mori na severe nemecka a pri Dansku.
|
|
Re: children of atom
Od: old
|
Pridané:
5.10.2014 13:15
článok hovorí v celosvetovom meradle, nie o Slovensku. Atom je zdá sa na útlme, pochybujem, že by uhlie a plyn mali budúcnosť. O nejakom boome vodných elektrární žiadne náznaky, stotožňujem sa s grafom využitia slnečnej energie. Samozrejme s nestálymi dodávkami, aj s doplnkovými zdrojmi sa ráta
|
|
Re: children of atom
Od: poiuy
|
Pridané:
5.10.2014 16:40
Atom je na utlme kvoli politickym rozhodnutiam a produkcia atomiek (aspon v nemecku) je z vacsej casti nahradzana (nove elektrarne) uhlim a plynom.
Ano, v clanku sa hovori v celosvetovom meradle a na to ja hovorim, ze terajsie alternativne zdroje - vietor a fotovoltika - je mozne pouzit s ohladom na region. A kedze my zijeme v strednej europe, tak ani vietor a ani fotovoltiku nemozes nasadit v nejakom sirsom meradle.
Za mna tvrdim, ze bude treba vynajst uplny iny sposob vyroby - fuzia, alebo nieco podobne. Fotovoltika a vietor su u nas vhodne ako doplnok, ale nie ako primarny zdroj.
|
|
Re: children of atom
Od: Neviem
|
Pridané:
5.10.2014 17:39
Atom je síce v útlme kôli politickému rozhodnutiu ale to rozhodnutie majú nemci veľmi dobre zdôvodnené. Odkedy sa podarilo Mosadu infikovať Stuxnetom jadrovú elektráreň v Búšehri, mimochodom riadenú poväčšine PLCčkami Siemens Simatic S7, ktorých je plná prdel v každom chemickom závode aj elektrárni v európe, tak len blázon by si postavil na vlastnom dvore atómovú bombu a odpalovacie zariadenie dal do ruky američanom alebo izraelcom. Takže atomky nebudú alebo budú bežať na jednoúčelových neprogramovateľných zariadeniach.
|
|
Re: children of atom
Od reg.: roob_
|
Pridané:
5.10.2014 19:21
nemci prisli s genialnym napadom vypnut atomky po fukusime... Najblbsi napad v historii. Teraz stavaju obrovske zalozne zdroje na baterie a podobne kraviny, lebo sa im tam yebe siet a cuduju sa preco im stupaju ceny elektriny. Lebo su blbi, preto.
|
|
Re: children of atom
Od: Neviem
|
Pridané:
5.10.2014 19:56
Fukušima bola len dobrá zámienka, ako to zdôvodniť. Nie sú blbí, po tej záležitosti s Iránom je každé zariadenie so Simaticom v podstate odpaľovacie zariadenie. Radšej by som svietil sviečkou ako vlastnou pokožkou.
|
|
To je chujovina
Od: MuadDib
|
Pridané:
11.10.2014 6:43
To je nezmysel – je obrovský rozdiel medzi odstredivkou a atómovou bombou.
Ďalej: riešením je chybné riadiace jednotky vymeniť, a nie spolu s nimi vyhodiť aj celú továreň, prípadne celé odvetvie priemyslu!
Keby si totiž takto postupoval, potom by si mal zavrieť aj všetky chemické továrne, rafinérie a podobne – napríklad.
A keby si zistil nejakú chybu v riadiacej jednotke autobusu, tak čo? „Pre istotu“ zrušíš verejnú autobusovú dopravu?!
|
|
Re: children of atom
Od: MuadDib
|
Pridané:
11.10.2014 6:28
Zase až taký „blbý“ nápad to nebol... ja to skôr chválim, lebo to bude znamenať zvýšenie cien elektrickej energie – a teda aj príležitosť pre nás a zvýhodnenie budovania jadrových elektrární u nás.
Samozrejme, že nemecká vláda uškodila svojmu priemyslu – o tom niet najmenších pochýb!
|
|
Re: children of atom
Od: fsfdas
|
Pridané:
5.10.2014 10:13
navyse este brutalne decimuju vtactvo, netopiere a pistia tak, ze v ich okoli nic (okrem hlupych rakusakov) nezije. well done
|
|
Re: children of atom
Od: prdlajs
|
Pridané:
4.10.2014 18:52
Aby sa nemuseli zaj*bavat nase polia tonami betonu, ktory treba davat do stoziarov pod vrtule tych veternych elektrarni.
A ked uz, tak vyriesit, ako vyrobit ekologicky cement, ktory ma na mile daleko od ekologickosti. A ako ekologicky potom zlikvidovat tolko betonu z poli po skonceni zivotnosti elektrarne.
|
|
Re: children of atom
Od: ...
|
Pridané:
4.10.2014 21:30
A hlavne su nepouzitelne v nasich podmienkach. Energetika sa neda uplatnovat globalne, moze mat len lokalny charakter, ktory sa musi posudzovat globalne a to si ekoteroristi so svojou fotovoltikou a veternickami neuvedomuju.
|
|
Re: children of atom
Od: Huricane.
|
Pridané:
5.10.2014 0:43
Vrtule sú chujovina. Sú to len pomníky ľudskej blbosti, ktoré vyženú zo svojho okolia všetko živé a zostanú na mieste i v čase smrti a znefunkčnenia ako pomník so 400m3 platňou betónu a nezdemontovaným stožiarom a vrtuľou...
|
|
Re: children of atom
Od: niekto koho nepoznas
|
Pridané:
5.10.2014 6:40
Takze vyroba baterii je potom cista, nevznika ziadny odpad a ani netreba nic tazit, ci? A tiez ich zivotnost je stale nic moc...
|
|
Re: children of atom
Od: XMen
|
Pridané:
5.10.2014 9:23
Presne tak, niet nad taky pekny les veternych turbin jemne si bzuciacich do okolia. Podla mna by sme ich mali davat namiesto stromov a ked sa rano zobudis uvidis krasne vrtulky.
|
|
Re: children of atom
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
6.10.2014 9:31
Veterna? Kamarat na to robil bakalarku. Zistenie: Na Slovensku nie. Slovensko nema vhodne miesta, teda ma, v chranenych oblastiach. Tam je ale zakazane stavat.
|
|
Re: children of atom
Od: ...
|
Pridané:
6.10.2014 17:03
Pre doplnenie - vhodne miesta pre stavbu VTE na uzemi SR, je cca 1% nasho uzemia. Pricom viac ako 90% tvoria narodne parky.
V pripade, ze by niekto s takym nezmyslom aj zacal, tak to nie je len o postaveni vrtule - treba k tomu aj vedenie => na SR nerealna vec - kym by sa to napojilo na sucasne trasy treba niekolko km vedeni, ktore musia byt postavene na pozemku sukromnych vlastnikov - nikto ti neda suhlas.
Pricom VTE rovnako ako FVE je tazko predikovatelne, akutne zavisle na konstatnej rychlosti vetra a potrebuje 60% zo svojho instalovaneho vykonu ako zalohu inde (fosilne/jadrove paliva).
|
|
Re: children of atom
Od: 82485
|
Pridané:
4.10.2014 18:00
nebral by som to tak fatálne, v blízkej budúcnosti sa určite nebude využívať len jeden zdroj. Časom sa vyvinie určitý mix s ohľadom na podmienky v krajine. A solar má ešte veľké rezervy, si zober že každý rodinný dom môže produkovať elektrickú energiu nielen pre seba ale aj pre ďalšie dva domy. Máš pravdu, že kameňom úrazu je akumulácia ale ceny akumulátorov idú dole spolu s rozvojom elektromobilov, a s elektromobilmi tu bude veľa opotrebovaných akumulátorov so zníženou kapacitou, ktoré sú nevhodné do auta ale do stacionárnej aplikácie poslúžia.
|
|
Re: children of atom
Od: menomeno
|
Pridané:
4.10.2014 18:47
Elektromobily tu nebudu dovtedy kym sa nespotrebuje posledna kvapka ropy ....
|
|
Re: children of atom
Od: prdlajs
|
Pridané:
4.10.2014 18:55
A potom uz budu nanic. Lebo este stale nie sme schopni vyrobit elektrinu bez fosilnych paliv - ani jadrovu, ani veternu, ani solarnu. Na vsetky z nich sa v niektorom kroku vyroby alebo tazby pouzivaju fosilne paliva. A nahradit ich dnes je uplne nerealne. Mozno tak o 50 rokov. Za predpokladu, ze sa vyvoj pohne riadne dopredu, a nebudu sa namiesto toho riesit patentove vojny.
|
|
Re: children of atom
Od: 82485
|
Pridané:
4.10.2014 19:56
všetko sa dá, len sa to ešte neoplatí
|
|
Re: children of atom
Od: prdlajs
|
Pridané:
4.10.2014 23:27
Neoplatilo by sa to, keby sme uz take technologie mali, pretoze este nie su rozsirene. My ich vsak vobec nemame, musime ich este len vymysliet. Nehovorim, ze sa to neda, len bohvie kolko to pri momentalnom technologickom upadku bude trvat. A kolko bude trvat, kym sa to rozsiri tak, aby to bolo dostatocne lacne a aby sa teda niekto unuval nahradit tym fosilne zdroje. Tak skoro to teda urcite nebude. Ropu mame este tak na 50 rokov, uhlie na 1000. Nehovoriac o tom, ze napr. v arktickej zone v poslednych rokoch objavili megaobrovske loziska ropy a plynu, ktore do tych cisel este nie su zahrnute.
|
|
Re: children of atom
Od: 82485
|
Pridané:
4.10.2014 23:53
ropa nieje žiadny zázrak, je to len zmes uhľovodíkov, ktoré dokážeme syntetizovať, ale načo by to niekto robil keď je ešte v podstate lacná. Všetko je to o ekonomike, nikto nebude robiť to čo sa mu neoplatí. Ak by napríklad existovali ložiská čistého benzínu tak ktorý blázon by ho krakoval z ropy.
|
|
Re: children of atom
Od: asdf223
|
Pridané:
4.10.2014 19:01
Poslednú kvapku ropy vypijem ja.
|
|
Re: children of atom
Od: 82485
|
Pridané:
4.10.2014 19:54
otvor oči, tie sú tu už dávno a ich počet rastie exponencionálne
|
|
Re: children of atom
Od: menomeno
|
Pridané:
4.10.2014 23:30
:D dobry splech ... ja viem ze to uz existuje .. ako nejaky green projekt ... az sa budu elektromobily prehanat po dialniciach a na pumpe bude moznost ho nabit potom mozme hovorit ze su tu ... a este mi vysvetli aky to je ten "exponencionalny" rast ... lebo to nepoznam ...
|
|
Re: children of atom
Od: XMen
|
Pridané:
5.10.2014 9:25
Elektromobily uz tu su pokial sa rozpravame o tesle. Su ludia co si instalovali solar na strechy svojich domov a vraj su schopny s tym pokryt svoju spotrebu auta a aj domu. Otazne je, ze ci celorocne.
|
|
Re: children of atom
Od: ...
|
Pridané:
5.10.2014 11:47
Solar a fotovoltika nie je to iste. A tych ludi, ktori su schopni pokryt svoju spotrebu domu, tak ich FVE musela stat ozaj tazke prachy, alebo doma ani nebyvaju, inak su to sracky.
|
|
Re: children of atom
Od: old
|
Pridané:
5.10.2014 10:12
tak si over najpredávanejší automobil napr v Nórsku
|
|
Re: children of atom
Od: asdasdasdas
|
Pridané:
4.10.2014 22:03
Prave ze ja dufam v cookie cutter riesenie.
Nieco univerzalne, neskutocne vykonne, bezpecne, lacne, takmer neobmedzene.
Thorium je moja nadej...
http://youtu.be/uK367T7h6ZY
Buducnost si nepredstavujem tak ze vsetci sa budu musiet zapajat do ziskavanie energie a instalovat sproste solarne panely.
Ale tak ze v krajine bude zo 5 malych nenapadnych budov, bez kominov a hluposti a tie pokryju elektricke potreby celeho naroda ako je slovensko.
A do toho pocitam prechod kurenia z plynu na elektriku a prechod aut na elektriku.
|
|
Re: children of atom
Od: Neviem
|
Pridané:
4.10.2014 22:16
No jasné, päť nenápadných budov a žiadne ďaľšie hlúposti.
http://dopice.sk/aN0
|
|
Re: children of atom
Od: 82485
|
Pridané:
4.10.2014 23:45
tie tvoje podmienky spĺňa jedine tá obrovská guľa plazmy, ktorá "horí" už 4,6 miliardy rokov bez toho aby na nej niekto robil údržbu a ešte bude spoľahlivo "horieť" raz toľko. Inštalovaný výkon elektrární na Slovensku je 8,5 GW, ak by si túto výrobu chcel rozdeliť medzi 5 elektrární, znamenalo by to 1,7 GW na jednu. Zariadenie s takýmto výkonom nebude nenápadné a malé, už len samotné chladiace veže sú obrovské.
|
|
Re: children of atom
Od: asdasdasdas
|
Pridané:
5.10.2014 1:56
tak znova
http://youtu.be/5LeM-Dyuk6g
|
|
Re: children of atom
Od: Neviem
|
Pridané:
5.10.2014 9:10
Tak znova ...
http://dopice.sk/aNr
|
|
armageddon
Od reg.: ezio auditore da firenze
|
Pridané:
4.10.2014 22:28
V 2050tom už bude tak 40x koniec sveta, nie?
|
|
Re: armageddon
Od: XMen
|
Pridané:
5.10.2014 9:27
Netusim, treba sa opytat toho chlapika z USA co to prorokuje kazdeho pol roka a nabada aby si ludia kupily zasoby hlavne v jeho supermarkete. Netusim kedy je najnovsi termin.
|
|
Re: armageddon
Od: ppp p
|
Pridané:
5.10.2014 15:57
spravna odpoved je :
nevieme o)
|
|
Re: armageddon
Od: ppp p
|
Pridané:
5.10.2014 17:31
spravna odpoved je :
nevieme o)
|
|
slnkoslnkotralala
Od: Mal som vela €
|
Pridané:
5.10.2014 13:29
posielam Slnko :-)
|
|
Výpočet
Od: kuboooo
|
Pridané:
7.10.2014 7:24
Buď som blbý alebo mi 27% vychádza pri súčasnej spotrebe a v roku 2050 bude niekde ďaleko a tých 5TW bude opäť smiešných.
Druhá vec, síce nie som fanúšik solaru, ale tým jeho tlačeným sa robí aj progres na poli batérií.
Kedysi som čítal článok o batériách zo železa ktoré by dokázali mať obrovskú kapacitu a vyriešiť nestálosť slnečnej energie
|