neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Samojazdiace autá Google nie sú pre Slovensko, nerozpoznajú výmole

Značky: samojazdiace technológieGoogle

DSL.sk, 31.8.2014


Technológia samojazdiacich áut od Google má v súčasnosti množstvo limitov, ktoré výrazne obmedzujú cesty a podmienky za ktorých môžu autá s touto technológiou jazdiť.

Detaily o limitoch áut priniesol MIT Technology Review na základe informácií šéfa vývoja technológie Chrisa Urmsona.

Ako sme informovali už v máji, samojazdiace autá Google nevedia jazdiť po neznámych cestách a potrebujú vopred spracovanú detailnú aktuálnu 3D mapu ciest a ich okolia. Proces vytvárania tejto mapy je podľa aktuálnych informácií pomerne komplikovaný a zatiaľ vyžaduje spracovanie každého metra cesty aj človekom.

Podľa Urmsona to nebude ale predstavovať problém, keď po prvotnom spracovaní budú autá Google na prípadné detekované zmeny automaticky upozorňovať Google a jeho tím následne zmeny detailne zmapuje. V súčasnosti má spoločnosť zmapovaných iba niekoľko tisíc míľ ciest v USA, podľa skorších informácií by malo ísť približne o dvetisíc míľ.

Autá Google v súčasnosti nevedia rozpoznávať viacero objektov a situácií, ktoré sa dajú do takýchto máp dopĺňať relatívne jednoducho, ale zároveň aj množstvo objektov a situácií, ktorých aktualizovanie môže byť problematické alebo nereálne.


Samojazdiaci elektromobil Google (foto: Google)



Technológia vie rozpoznať podľa Google väčšinu nových stopiek na nových miestach, nevie ale rozpoznať napríklad nové respektíve dočasné semafory. Ak pred Google autom na červenej nestojí iné auto, môže tak prejsť na červenú. Navyše technológia má problém s rozpoznaním farby na semaforoch, ak je za nimi Slnko.

Google autá tiež nerozpoznajú signalizujúceho policajta, nevšimnú si výmole a otvorené poklopy. Na ceste nerozpoznajú papier od kameňa a budú sa tak vyhýbať aj poletujúcemu listu papiera. Vedia rozpoznať práce na ceste, ale nie všetky.


Samojazdiace autá Google v meste (video: Google)



Google autá tiež nezaparkujú na veľkom otvorenom parkovisku ani vo viacpodlažných garážach a nezvládajú jazdu v snehu alebo pri silnom daždi.

Kým napríklad automobilky plánujú využiť technológiu autonómnej jazdy zatiaľ iba ako asistenčnú technológiu použiteľnú v niektorých situáciách, prezentovanou ambíciou Google sú samojazdiace plne autonómne samojazdiace autá dokonca bez volantu.

Podľa aktuálnych informácií má technológia ale zatiaľ množstvo limitov, evidentne nezvláda množstvo ťažších situácií a k stavu reálnej použiteľnosti bežnými užívateľmi na deklarovaný cieľ má ďaleko.

Podľa Urmsona niektoré z problematických situácií technológia nezvláda, keď im zatiaľ nebola venovaná dostatočná pozornosť. Podľa Johna Leonarda, experta na technológiu samojazdiach áut z MIT, bude ale riešenie týchto situácií ťažké a niektoré situácie bude s dátami zo senzorov súčasnej technológie obtiažne vyriešiť, napríklad odbočiť doľava pomedzi hustú protismernú premávku.

Ambíciou Urmsona je mať technológiu samojazdiacich áut pripravenú plniť svoj účel najneskôr do piatich rokov. V minulosti spoločnosť prezentovala ešte ambicióznejší cieľ, keď na začiatku roku 2013 hovoril o uvedení do troch až piatich rokov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami


inzercia



Diskusia:
                               
 

Moja žena má pri šoférovaní podobné nedostatky.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

a jej davas jazdit svoju audinu na 21" alu s 30 profilom
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

nie, mame male zadrete punto
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Ak potrebuje Google auto detailnú 3D mapu ciest, tak tá slovenská bude mať kvôli výtlkom toľko polygónov že budeš dokupovať naviac 128 petabajtovú pamäťovku aby ti to zvládalo taký 3D model aspoň ciest prvej triedy :)
Odpovedať Známka: 9.7 Hodnotiť:
 

vtip storočia o)))
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

aktualizovať ju bude treba každú jar.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

podľa mňa práve kvôli tomu HP vyvinule nové memristorové pamäte....alebo jak sa to volá :-D viete toten superkompjútr pre internet vecí :-D
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Čo by som ja za to dal, keby moja chcela jazdiť. Pritom jej to nešlo zle. Jedného pekného dňa po pár mojich komentároch rozstrihala vodičák a basta - a to už 2x. Vždy som chcel ženu s talianskym temperamentom, ale takto som si to ozaj nepredstavoval. Taliani môžu piť aspoň víno, keď ich žena odvezie... mňa nemá kto voziť, akurát tak zvoziť.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Aj zenu treba nechat jazdit samu (uplne autonomne), len tak sa to sama nauci..., ale nauci!
(Google auto treba programovat a poskytovat mu informacie...)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

to aj ta moja! ...teda ak by som nejaku mal
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

To som zvedavý, či sa bude dať aspoň znížiť hlasitosť reklám, keď to ani volant nebude mať.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Hlasitosť sa samozrejme znížiť dať bude. Takto:
http://dopice.sk/apg
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

V pripade, ze to bude podobne "kvalitne", ako vsetky sucasne produkty Googlu, tak by som tomu svoj zivot skutocne nezveril.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ja fakt nechapem ako ti niekto da minus. bud to je tupy diletant alebo picko s 5-palcovou android lopatou v ruke a vsetko co je od googlu je cool. Ach, tie tupe decka osprostene
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

Nedokonalé auto pre úplne dokonalé cesty a premávku - nikdy nenahradí úplne elektronika vodiča a jeho posúdenie situácie.
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

jj, a 640K bude pre počítače stačiť, telefóny majú príliš veľa nevýhod na to aby boli seriózne používané pre komunikáciu, Kto chce dopekla počuť hercov v telke?, Rádio nemá budúcnosť, stroje ťažšie ako vzduch nikdy nebudú lietať a X-raye sú len výmysel...

A to je len niekoľko vecí ktoré významný ľudia kedysi odvážne tvrdili.

Ja si myslím, že príde čas kedy bude počítač dokonalo schopný nahradiť vodiča, kedy to bude to neviem ale pravdepodobnosť, že sa to stane (aspoň podľa histórie ktorá sa už stala) je veľká a pravdepodobne to príde skôr ako by sme to čakali.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

... významnÍ ľudia ...

Kurva, riť si sa naučil utierať toaletným papierom. A toto už nedokážeš?
Ale dokážeš.
Daj do toho všetko. VÝZNAMNÍ ĽUDIAAAAAAÁÁÁÁÁ ...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

nooo mne by pre zaciatok stacili AKOTAK SLUSNE GPS mapy napr. albanska, montenegro a BiH....
(alebo hoc aj offline, streetview je priam sen)

to soferovanie si velmi rad zaobstaram aj sam ;o)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ano raz to bude asi realne ale tak skoro nie
pokial nebudes mat technologiu ktora v realnom case dokaze rozpoznat okolie aspon tak ako clovek tak samojazdiace auta su hazardom
a taky google je zdasa od toho na mile vzdialeny ked nedokazu rozpoznat ani vymol na ceste a nech si nikto nemysli ze v amerike vymole niesu a preto tomu google nevenuje pozornost :)

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

"Vedia rozpoznať práce na ceste, ale nie všetky."
som zvedavy ci dokaze rozoznat slapku od fizla! sice su obaja kur..!
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

uz za 3-5 rokov

presne toto som cital za posl. 10 rokov pri uvadzani roznych mnoho-vrstvovych ci holografickych medii a diskov. takych sprav tu za posl. roky bolo plno, uz ma ani nebavi citat o 32 vrstvovom 500 GB - 1 TB optickom disku

toto vyzera byt rovnaky kandidat. v roku 2020 budeme citat ze uz len 3-5 rokov do uvedenia samojazdiacich aut do predaja v tom a tom meste, no a v 2025 to bude stale 3-5 rokov ... tych realnych problemov na realnej ceste je take kvantum, ze je nesmierne tazke uviest zostrojit uplne samojazdiace auto
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

Hej, ale to predpokladáme, že sa to bude používať na normálnych cestách. Tiež je rovnako možné, že sa cesty prispôsobia tej technológií (rovnako ako pri prvých autách, neskôr vlakoch a neskôr magnetickým vlakom). Aj keby to malo byť až 2077 aj tak to bude pokrok.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

heh 2077????

to tu v slovaaaaaakii budeme radi, ked budeme mat dialnicu nebodaj az po ukrajinske hranice!!!! :o)

ale mozno nam kamarati z ukrajiny pomozu, a posunu svoje hranice ku kosicom ;o)
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Nemyslel si rusko? A budeme radi ak hranice neposunie az po bratislavu
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

dobre by bolo - konecne by niekto narobil poriadku!

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ale mňa celkom vážne zaujíma, načo je taký výmysel, že samojazdiace auto???
Však táto atrapa je tak akurát pr Mr. Beana vhodná!!!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

No tak výhoda na slovensku môže byť v tom že ta ožratého donesie až pred dom/bytovku :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak ci tak, prinajmensom anglicani budu mat vlastny standard a americani ked nic ine, aspon budu jazdit vo vacsich.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ano aj to je mozne, v kazdom pripade na SK to bude o cele dekady neskor ...

nie sme schopni postavit par 100 km posratych obycajnych dalnic, co potom desattisice km hustej cestnej siete 1-2-3-triedy ci zeleznicnej siete optimalizovanej pre auta z back to the future ci elektromobily ci magneticke vlaky ???
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

som zvedavy ako by si software od google poradilo s nasimi agresivnymi dochodcami
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

ako kazdy normalny vodic - zapne stierace :D
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Vieš prečo sa už nedávaju na motorky značky dopredu na blatník? Lebo boli ako sekáč na mäso pri zrážke, tam by si sa na stierače nemohol spoliehať :D

http://tinyurl.com/pxp3e9u
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

niekedy staci aj bicykel:
http://i.imgur.com/f29UjfR.jpg
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Nejaká JAWASAKI...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja žijem v Toronte, tu nesú o nic lepšie cesty ako doma.. To len my hlúpi Slováci si zbytočne podcenujeme naše Slovensko..
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

My Slovaci porovnavame so susedmi. Vzdy ked prejdem z Rakuska, tak to spoznam od zvukov, co idu od podvozku.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Cesty by si chcel ako v Rakusku, ale poistku a dane by si chcel platit na Slovensku. Musis si vybrat.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Wtf??! Ty si jeden z tych, co maju pocit, ake maju male dane na Slovensku a aky tu je raj? No tak z toho matrosu posli aj mne, lebo danove zatazenie sa mi zda vysoke, platy nizke, naklady na zivot europske a korupcia obrovska.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tak s tym nieco urob, kazdy len nadava, ale gule na zmenu nema nikto. Zijem mimo Slovenska, naklady na zivot su to mnohokrat vyssie a zivotny standard je nizsi (velke mesto). Ked citas v novom case o vysokych platoch na zapade, tak sa skus zamysliet nad tym, ake maju ti ludia zivotne naklady, ci napriklad len prenajom bytu nestoji viac ako cely tvoj plat.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

take vyssie, ze v Rakusku stoji nafta 1,25€ a na Slovensku 1,35€? Minimalny plat maju 1000€, priemerny 3200€.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Len tak pre tvoje info, Niederosterreich (to je ta cast Rakuska za hranicami) ma nizsie naklady na udrzbu ciest, ako Bratislavsky samospravny kraj. Pritom na km je to podobna dlzka. Akurat ze tam sa to automaticky nerozfofruje ako u nas.

Takze ked chces riesit financie, najprv ries vydavkovu stranku a vsetkych kamaratov nasosnutych na rozpocet, az potom prijmovu, ok?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

oni riesia veci hlavne preventivne a nie potom nasledky. necakaju ako nasi, kym sa cesta uplne rozjebe, ale opravia ju hned, ked sa zacina jebat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

no novinari ti ale vo svojej mudrosti zabudli povedat ze v rakusku kazdych XY rokov davaju novy asfalt ale cena tychto rekonstrukcii nebola zahrnuta v sume na udrzbu a preto to vizeralo tak ze v rakusku davaju podstatne menej na udrzbu ciest ako v blave

v blave sa komplet rekonstrukcia robila len na zlomku ciest a potom je jasne ze musis dat na platanie viac ale ak by si to zratal za dlhsie obdobie tak su tie cisla uplne ine ako sa to snazili podsuvat novinari
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To je uplne jedno, co brani Bratislave, aby tiez rekonstruovala cesty? Zeby len to, ze platanie je dobry biznis pre kamaratov? Preco sa v Bratislave pri platani vzdy pouziva studena zmes a z principu nikdy nefrezuje (citaj: nedodrzuje technologicky postup?) Potom to prd vydrzi, bude to treba za chvilu znova opravit, to je dobre pre biznis a naprd pre obcanov.

Preco, aj ked sa nieco rekonstruuje, tak sa to dodr*e? Vid napr. Drienova, opravovana minule leto. Ktory ch*j podpisal preberacie protokoly na ceste, ktora ma v drahe praveho kolesa kazdych par metrov zapusteny kanal hlboky niekolko (desat) cisel? To naozaj iba zobrat roxor a bit, bit, az kym sa nepoucia.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ja to uz pisem davno, tu kym nebude defenestracia, tak sa nic nezmeni.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

co je brani? zeby peniaze?
ty si to asi nepochopil
urobit komplet rekonstrukciu kazdych X rokov ako to robia v rakusku a potom davat rocne ovela menej na platanie je ovela drahsie ako len platat a rekonstrukciu spravit raz za desiatky rokov

for bol v tom ze ti novinari porovnavali cenu za rocnu udrzbu a tam blava prehrala ale vo svojej mudrosti zabudli zakalkuovat do toho aj cenu tych rekonstrikcii
ale to by uz blava nevychadzala tak zle a to sa im nehodilo :)

ked das milion na rekonstrukciu a potom rocne 5tisic na opravy je smiesne povedat ze davas menej ako ten co dava 20tisic rocne na opravy ked zabudnes dodat ze ten druhy ale nedal milion do rekonstrukcie
Odpovedať Hodnotiť:
 

V 80-tych rokoch stál 1km diaľnice cca 1 milón korún.
Tipni si koľko dnes.
Aj vyše 1 mld korún!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemôžem si pomôcť, ale pripomína mi to systém AVV od AŽD, čo používajú v ČR na takmer automatické vedenia vlakov, tiež potrebuje podrobne poznať jednotlivé miesta a naprogramovať obmedzenia v jednotlivých úsekoch. V tú chvíľu ako sa niečo zmení voči stavu v pamäti tak treba zásah človeka. Vlastne je to aj dôvodom prečo sa nerozšírilo.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

To na fotke to je auto? Hmm, osem 30-kilovych ajtakov by sa tam mohlo pohodlne vzmestit. aj s netbookmi a tabletmi.
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

To vyzera ako tie detske nakupne voziky co maju v tescu
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

si nesadnem do niecoho co riadi Google.

Btw, uz zabudli na tie silacke reci?
http://www.dsl.sk/article.php?article=14814
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Samozrejme ze Google auta su lepsi vodici ako ludia, to si nevedel? Urcite by minimalne beznych soferov prekonali v zavodeni...

http://www.dsl.sk/article.php?article=15975
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Aj tak sa to nakoniec vsetko vyriesi tak ze legalne ostanu len samojazdiace auta, cim sa jednoducho nepredvidatelne udalosti v premavke znacne eliminuju.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Este ma napada, vsak IBM vyvija neuroprocesor, no tak Google kupi IBM a da ten cip do tych aut, a potom uz do autoskoly nebudu chodit potencialny vodici ale samotne auta. A vzdy ked si clovek kupi nove auto bude ho musiet poslat do autoskoly, jazdenky s vodicakom budu preto ziadanejsie ako nove auta bez vodicaku :)
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

oni si to stiahnu priamo z wikipedie pre robotov: http://dopice.sk/aph
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Hm, čakám na prvého smrťáka v takomto aute :(
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Takze je nadej, ze by sa na cestach mohla objavit inteligencia?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

aj to vraj len umela
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

5 rokov urcite nie. V buducnost autonomnych aut ale verim. Skor si myslim ze prva faza bude ze auto bude schopne jazdit len na dialniciach. Co v podstate uz niektore auta dokazu aj teraz.
Co je napriklad pre logisticke firmy a ich soferov neuveritelne ulhacenie prace.
Plne autonomne auto si myslim ze do 20rokov je realne.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

neuveritelne ulahcenie a dalsi clovek bez prace
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Vsetci skoncime bez prace. Existencna paradigma prijem za pracu, prezitie za prijem konci. Coskoro (+- 10 rokov) si o tom pokecate so znamimi ktori pracuju vo fabrikach a roznych montovniach. Soferov nevinimajuc.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Jeden vodic bez prace o 10 mrtvol menej, a par softwarovych vyvojarov s pracou. Tak isto nove pozicie vo fabrike na vyrobu autonomnych aut...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Plne autonomne samoriadiace sa auto nikdy nebude existovat. Ovsem je mozne robit cesty s vodiacou bezdrotovou listou schovanou pod asfaltom a tym by bolo mozne nieco take uviest do prevadzky za nejaky cas .. 10-15-20 rokov :)
Ten volant tam chyba asi zamerne .. typicky android system :)
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

no ale cesty maju taky `svina sklon`, napr. sa obcas kus zosype/zasype (napr. na balkane bezna vec)

este aj na zeleznici tam sedi rusnovodic, ktory ma posledne slovo a kontroluje ci nahodou nieco nezlyhalo!!!!
(a to musi kazdy uznat, ze zeleznica je na podobnu automatizaciu milionkrat vhodnejsia ako cestna doprava)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Vzhledem k několika závažným nedorozuměním z poslední doby vydala Policie ČR následující doporučení pro stopařky a stopaře: pokud cestujete autostopem do obce Kouřim, neuvádějte na kartonových cedulích tuto destinaci.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Dokonca aj na tvrdo nalinkvonych kolajniciach musi elektroniku riadit/kontrolovat clovek,takze taka je pravda mily gugol o)))
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

nech dorobia to rozpoznavanie dier a mozu zacat seriovo vyrabat samojazdiace google platace ciest.
Premiova krajina kde sa to bude testovat bude samozrejme nase Slovensko. dakujeme ze si nas google vyberie.
Samojazdiace google platacie auticko. bude freza,valec aj asfalter v jednom. Dakujeme ze Vam na Slovensku zalezi.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Chod si dat jednu jazdu cez Rusko/Rumunsko/Ukrainu a to potom uvidis, ake paradne mame cesty.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár