neprihlásený Štvrtok, 21. novembra 2024, dnes má meniny Elvíra
Tesla vybuduje na Slovensku dve bezplatné nabíjacie stanice

Značky: Tesla Motors / TeslaelektronikaSlovenskonabíjanie

DSL.sk, 28.8.2014


Spoločnosť Tesla Motors, výrobca elektromobilov značky Tesla, v budúcom roku postaví na Slovensku dve svoje rýchlonabíjacie stanice.

Vyplýva to z aktualizácie mapy plánovaného pokrytia Európy sieťou jej staníc, na ktorú upozornil Elon Musk a ktorú Tesla zverejnila v stredu.

Ešte na začiatku roka mala Tesla v Európe len 14 svojich nabíjacích staníc. Po avizovaní ich rozšírenia v marci tu má aktuálne 58 staníc.

Do roku 2015 pritom podľa máp pripravuje jej výrazné zahustenie a rozšírenie smerom na západ, sever aj východ. Spoločnosť má zverejnený plánovaný stav rozšírenia v blízkej budúcnosti, v zime a následne počas roku 2015.

Na Slovensku majú pribudnúť dve stanice v priebehu roku 2015, a to niekde uprostred západného Slovenska a na juhovýchode stredného Slovenska.


Plánovaná sieť rýchlonabíjacích staníc Tesla v 2015 (obrázok: Tesla)



V sieti rýchlonabíjacích staníc Tesla si môžu majitelia Tesla Model S nabíjať svoje vozidlá zadarmo. Model S má podľa údajov výrobcu na plne nabitú batériu pri 85 kWh batérii maximálny dojazd 426 km, na rýchlonabíjacej stanici sa pomocou 120 kW za pol hodinu batéria nabije na dojazd cca 270 km.

Na mape okrem lokalít nabíjacích staníc Tesla zobrazuje aj dojazd pomocou Model S pri nabíjaní iba z týchto staníc.


Súčasná sieť rýchlonabíjacích staníc Tesla (obrázok: Tesla)



Najbližšie rozšírenie podľa máp nezväčší oblasť dojazdu, len zahustí sieť. Rozšírenie v zime rozšíri oblasť dojazdu hlboko do Španielska a Švédska a rozšírenie v roku 2015 na celú Veľkú Britániu, Španielsko, Portugalsko, veľkú časť Poľska, Fínska, viacero krajín v južnej Európe.

Vďaka dvom staniciam na Slovensku oblasť dojazdu pokryje už celé Slovensko a aj časť Ukrajiny.

Na rýchlonabíjacích staniciach Tesla okrem rýchlodobíjania poskytuje aj možnosť výmeny batérie za nabitú, ktorá trvá cca do dvoch minút. Táto možnosť je spoplatnená.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži
Sprístupnená prvá testovacia verzia už Androidu 16
Starship má dnes uskutočniť ďalší let, video
Google chce údajne na notebooky nasadiť Android namiesto ChromeOS
Starlink má mať podľa SpaceX v budúcnosti rýchlosť 2 gigabity / s


Diskusia:
                               
 

... niekde uprostred západného Slovenska urcite znamena v bratislave
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

prva bude urcite v/pri BA a druha by mohla byt niekde okolo Zvolena/BB co by bolo logicke lebo sa tam krizuju medzinarodne cesty E571, E572 a E77
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

podla mapy to vyzera zhruba na Nitru a Rimavsku Sobotu alebo Lucenec. Ze by to dali na to slavne lucenecke namestie? :)
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Ano Nitra a Rimbasomba

http://i59.tinypic.com/plta0.png
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

V Lučenci zdochol pes. To mesto už nie je to čo bývalo.
cca 2 týždne dozadu som sa po dllhom čase prešiel cez "výstavisko" a vypadá to tam pomaly ako v Pripjati.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Výstavisko idú celé prerábať. Na výstavisku zdochol pes asi pred desiatimi rokmi. Ale prerába sa v súčasnosti veľa ulíc, mesto vyzerá lepšie ako predtým.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Už sú napríklad niektoré cesty asfaltové
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lucenec ? Mal som problem najst mesto s vacsim poctom ciganov, snad kazdy 2. obyvatel :/
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To si este nevidel spis a jeho metropolu markusovce, tam je 60% ciganov
Odpovedať Hodnotiť:
 

olašáci budu vymýšlať :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bohuzial, ani by som sa nedivil ked inde na Slovensku su a stale budu hitom 40 konove 1.2 HTP. Darmo, specificky trh, ktory hybridy a elektromobily pochopi o 25 rokov.
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

auto stalo za komunizmu cely majetok a ani dnes ked realna (nie nominalna) cena aut klesla 4-nasobne, nekupuje si kazdy 150 kW hovado a nie kazdy kupi silnejsi cca 90 kW motor, aj na 60-70 kW motore (velmi zhruba 80-100 koni) sa da jazdit
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Netvrdim, ze sa neda, posledne 2 roky som jazdil na 77kw motore a na nase cesty to vzdy stacilo, narazal som na mentalitu ludi, ktori sa stale hybridov/elektromobilov boja a obhajuju si svoje. Rovnako, ako doteraz bolo s automatickymi prevodovkami a teraz ich ma kazde tretie auto a kazdy [kto sa o nu stara a vie, ze v nej nie je dozivotny olej] si ju chvali a na manual by uz nepresiel.
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

jo ale dieelaky a automaty su vzdy drahsie (o 10 ci az 20%) jak klasika, a za dalsie ked ma automat, znaci to ze to neni plechova krabicka za 7,9 tisic ojro, to je proste zalazitost aspon mainstreamu, nie low-endu

no a elektro ci hybrydy su az NASOBNE drahsie jako fosilie (rozumej vozitka na fosilne paliva)

netreba v tom hladat ziadnu velku vedu, bezny slovak nevy**be 30-40 tisic za "lacny" elektromobil, ked moze mat slusne fosilne auto za 12 tisic
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

a fabia s atomatom stoji kolko? to uz neni plechova krabicka?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

fabia s automatom nestoji 7800 € ci podobne numero
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Faba s automatom ? ;-D Really ?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

rally
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

neskumal som podrobne cenniky ci fabia s automatom existuje alebo nie, mozno je automat az od oktavie, netusim

ked fabia s automatom nneni, len to neodskriepitelne potvrdzuje to, co som uz napisal: automat nie je zalezitost low-endu a plechovej krabice s min. vybavou za 7-8 tisic
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

fabia 1.2 TSI 77 kW (105 k) 7° AP DSG 13 517 €
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

tie male motory s velkymi cislami su dobre len na jedno miesto... do srotu. Bude to zrat jak krava a do kopca aj tak budes musiet podradit do 3ky. Ako bonus to po 50k km mozes dat do toho srotu, lebo sa to rozpadne.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

nebudes musiet podradit, toto je ta fabia s automatom
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Hej, a ten automat ma jeden prevodovy stupen.
Vy ste ale chytry pan kolega!
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

nie, ma ich 7 a preraduju sa automaticky
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nemusíš podradiť to auto je už tak či tak podradné
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Presne ako pises. Nie, ze by sme sa "bali" noviniek, ale normalny clovek kukne do penazenky a zhodnoti, ci na Teslu ma/nema. Vacsina ma tak na Tesla radio.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Ja som kupil za 13 000 dvojrocnu Toyotu Prius s 60tis kilometrami priamo zo salonu, vozim sa za realnych 4,5l/100km (ano, dialnicu idem len 120kmh tempomat) a ked si precitas skusenosti ludi na zahranicnych forach (priuschat.com) tak zistis, ze sa vozim vo velmi spolahlivom aute. Auta menim po troch rokoch a viem, ze na Slovensku by som ju predal o tri roky, kvoli vyssie uvedenemu, za mozno 6000eur, preto pojde dalej do rodiny, kde verim, ze bude dalsich 5 rokov bezproblemovo sluzit.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zaplatis 7000€ za 3 roky vozenia? to ta nevyjde lacnejsie taxik?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vsak som napisal, ze pojde dalej do rodiny, pretoze jeho buduci predaj je nerentabilny. A kedze novy Prius bude az v 2016tom, tak tento bude aj o 3 roky stale pomerne "novy".
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Tak to ti gratulujem ze si to mozes dovolit tak casto menit auta. Ja naskrabem horko tazko na nejake zanovne 2-3rocne a musi jazdit minimalne 10 rokov. Ked bude jazdit 20 budem uuuplne super stastny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Slusne fosilne auto za 12 tisic? Pobavil si.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Preco? Akurat, ze bude mat o 10 rokov viac, ale stale bude o 2 triedy vyssie nez SSE od skodovky.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

najviac ma pobavi ked si niekto kupi 1.2 HTP a mysli ze bude mat malu spotrebu... maly motor treba hnat aby dosiahol vyssiu rychlost a tym padom ma vyssiu spotrebu... nove vykonne motory maju nizsiu spotrebu ako tie nove preplnovane male motory...
automobilky to vedia, ale male motory vyrabaju kvoli tomu ze papierovo splnia emisne normy, ale v reale su emisie aj pisana spotreba uplny nezmysel (octavia III 1.6TDI Combi v papieroch 3.8l v reale 7-8l na 100km)
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Kua, 7-8 mam ja na 2.4i Accorde, a to v papieroch je este o 1 az 2 litre viac.
To z kade beru tie cisla? Som isiel minule na A3 2.0dizel 90 po rovine a ukazovalo to ~5L/100km. By ma zaujimalo ako jazdia do Chorvatska ti ludia (neexistujuci?) co vypisuju, ze maju 4 litre spotrebu.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

skús používať brzdu čím menej a zistíš :) BMW 1 rada 2 liter spotreba 4,5-5 (v zime 5.5 po meste). Nový model má rovnaké papierové parametre ako môj, no zrýchlenie 7.2 sekundy (môj má 9)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

bohuzial velmi vela ludi nevie jazdit rozumne (nie pomaly), predvidavost a pod. je pre niektorych tabu :) mal som vela krat moznost sediet s takymi co pridavali jak sialeny 200m pred krizovatkov kde svietila cervena, potom jasne ze spotreba neni ako v papieroch
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Vtip je v tom, ze niektori si kupia gumy za 30 €,(samozrejme uz 3 roky po odporucanej zivovnosti a pouzite), ktore maju brutalny odpor a divia sa preco im spotreba oproti papierom stupla o liter (ak maju to stastie ze len o liter)
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Pozor nie každý kto napíše že jazdí za 4 litre na 100 km myslí litre benzínu... môžu to byť aj 4 litre € :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak to si dojebal...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslis tuto Octaviu?

http://goo.gl/N2IAoQ

Vy ste ale chytry pan kolega! (Rozumej dement co ma najvyssie hodnoty lebo jazdi brzda plyn a potom sa cuduje)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Pánko má Oktáviu? :D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Panko vie pouzivat internet a nie len tliachat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

lebo ta 40konova 1,2ka stoji 12 tisic v prevedeni combi, a uz to je celkom velky peniaz pre bezneho cloveka vyhodit na auto. Diesel kupis tak za 15-17 v zakladenej vybave, a aj to uz nekupis lebo predavaju 3valcove picoviny. Tak sa nediv...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

skodovka ma od aprila bohovu EXTRA akciu, fabia II kombi 63 kW 1,2 TSI, v bohovej vybave (zatmene skla, zadne park. senzory, vsetky el. okna, laktova opierka, eletrony, tempomat, paka a volant v kozi ...... atd) + dokupit par drobnosti a sme na 14 tisic teda stalo by to 14 tisc ... ale dostanes to za 11 tisic :)))) spotreba okolo 5,5-6 v meste ta dobre :) ekonomicka jazda 4,5-5 (hovori vlastna skusenost, nie papier) ... male spotreby su preto ze ke to preplnovane, ma to turboduchadlo, neni to proste atmosfericky motor jako ma napr. klasicky 16V Suzuki SX4, co na pre mesto v papieroch 8 l
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Ak by som mal momentalne kupovat Fabiu, tak si urcite pockam na tretiu generaciu, ktora tu cochvila bude. Teraz sice druhu gen kupis za 3 tisic menej, ale v buducnosti, ked ju budes chciet predat bude mat o dost mensiu hodnotu ako Fabia z toho isteho roku, ale novej generacie, takze je to na zvazenie..
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Fabia III je grc. mne osobne sa hnusi. Hnusne hranate asi jak Favorit z roku pana 1991. Fabia I je celkom pekna a II ma tiez krasne tvary karoserie, III je hnus. Okrem toho IIIjka ma svetlu vysku asi 10 cm, to pre krista pre koho robia, zavodne drahy? Sak obsas mam problem s IIjkou pri svetlej vyske 13-14 cm pri parkovani s obrubnikom vpredu, s hentym by som od*ebal predok na obrubniku pri prvom parkovani ...

to je asi pre pubertakov na zavodnych drahach ... sak aj ta IIIjka tak vyzera ...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Dizajn nesudim, Fabiu by som si v zivote nekupil, casto veziem [dospelych] ludi aj na zadnych sedadlach a na tych nie je dostatok miesta ani vo verzii kombi. To, ze III neskor predas lepsie je ale fakt bez ohladu na to, aka bude.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

nazor vsetko je shit, len to moje je najlepsie...

I a III sa mi pacia. II je paskvil a je to vseobecne rozsireny nazor ci uz v testoch alebo priamo medzi ludmi. Je velmi disproporcna- vysoka a uzka a v kombinacii s velkymi svetlami posobi ovela mensie a lacnejsie nez v skutocnosti je.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

hlavne celkovo fabia oproti felicii je krok spet. Boli sme kamaratovi brat sedacku + 2 fotele. Sedacku som dal na vozik, fotele ze dame dnu do aut. Do fabie combi sme ju ledva napchali, ltt ze keby bola o 1cm vacsia sa nevojde. Do felicie combi sme fotelku normalne vlozili a este si tam kamarat sadol. Nechapem preco to tak spravili, asi aby sa viac predavala drahsia octava combi...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

To je subjektivny nazor, podla mna zasa fabia I a II su fajn a III je grc. Ked sa bavime o fabiach a bez ohladu na to ci mam citigo, fabiu, octaviu ci suberb... Samozrejme najlespie je superb, ale to neni auto pre normalnych ludi, to dokonca ani oktavia (nova).
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

asi sa zhodneme, že Fabia I bola v pohode a II a III sú slabšie :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

s tym, ze pre mna je III slabsia ako II, zatial len z obrazkov (to ze je o 3 ci kolko cm sirsia ju nezachrani)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jednotka je fajn 2,3 je grc. Moj nazor.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Všetky Fábie sú grc, nebudeme si klamať
Odpovedať Hodnotiť:
 

zabudol som na automat klimu (!!!) to je taky v tom
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

teraz kupujeme tu fabku (alebo seat neviem co vybrali, kazdopadne je to to iste) do roboty, tak ti potom poviem kolko to zerie.. 6 v meste to nebude ani ked sa na hlavu postavis, to nema ani moja 1,9TDI, ta ma 7.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ste normální ľudia? Za prvé nikto normálny nebude kupovať nové auto. Za druhé Za tých 11 tisíc čo by som dal do niečoho čo autom nazvať nemožno - Fabia, nejaký citroen c3, 206 atď by som si kúpil riadny stroj. Keď už niečo čo sa autom nedá nazvať tak už starú fabiu za nejaké 2 tis. aj keď za tú sumu kúpim aj normálne auto, takže vlastne nikdy.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Do firmy pochopim, kupia nove, za 4 roky znicia, je odpisane, kupia dalsie.

Ale sukromne? Za to ma 3 rocne mondeo alebo 5 rocnu audinu. Ano, treba si dat pozor, aby nebolo znicene ako "firemne", ale potom sa moze vozit ako pan.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

A budes ako moj znamy. A6 v plnke...odislo vzduchove pruzenie, a auto mal 7 mesiacov v garazi ako PAN. Oprava stala 1/4 ceny co zaplatil za auto. Audi BMW atd... po zaruke su casovana bomba. Firme to je u prdele ci ma platit opravy alebo nie, ale chcem vidiet sukromnika, ktory neskor doma place nad fakturou za servis, ako si znova take auto kupi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za cenu elektromobilu som si kúpil 132 kW auto vo full výbave (jedine čo nemá je daždový a svetelný senzor)...

Za cenu tesly automobilu by som si mohol kúpiť 206 kW verziu v plnej výbave a ešte by mi ostalo na cisterňu benzínu...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

full vybava okrem ...
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Ak si si niekedy kupoval nové auto tak istotne vieš že v aute nemôžeš mať všetko čo je v ponuke. Niektoré veci sa totiž navzájom vylučujú takže full výbava je relatívny pojem.

BTW: Svetlo si dokážem zatiaľ zapnúť aj sám a ako používam tekutý stierač tak klasické stierače používam málo.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Full vybava je pre vecsinu ludi automaticka klima a auto v kozi - staci sa pozret na inzeraty.
A ano viem to, lenze v takom pripade nepisem take chujoviny ako full vybava, ale napisem vybava: a zoznam.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Jednoduchšie mi je napísať čo tam nie je.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

206kw verzia v plnej vybave? tak to sa ti potom neoplati, lebo tesla model s ma 310 kW (416 hp) ;) A ma fake fičuri, o ktorých si ešte ani nepočul.. treba si pozrieť pár testov na YT - " TopSpeed.sk test: Tesla model S P85+ (I. časť) " + 2 časť..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Lenže ja som písal o 206kw verzia v plnej vybave + cisterňa benzínu za cenu tesla motor...
BTW: Ja som si tesla auto obzrel naživo minulý rok v Brne.

Navyše nákupom auta výdaje len začínajú. Zatiaľ som sa nikde nedočítal o skrytých nákladoch pri tomto aute. Asi preto lebo ho skoro nikto nemá.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

nie urcite by ju mali postavit niekde v Salgovcach kde je 250 ludi a najvykonnejsie auto fabia 1.4mpi...asi logicky v BA kedze tam bude asi najvecsi vyskyt tychto automobilov nie?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

elektromobil si máš dobíjať doma, toto je "na cesty", čiže keď napríklad Blavák ide do Košíc a späť na otočku. Čiže väčší zmysel dáva, že to bude popri južnej ceste BA - KE.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Tesla nestavia rychlonabijacky v mestach ale medzi nimi
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

To by nedavalo vyznam ked jedna je vo viedni
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A vychod zas nic :/
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Na vychode uz Tesla je ;)
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

A kde ? respektive predpokladam ze v KE ?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

predsa tesla Stropkov http://www.tesla.sk/sk/
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

nuž áno ale rýchlo nabíjacia stanica tam nieje. Či ?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Rychlo nabijacia stanica v Stropkove? No bolo by dobre sa spytat miestnych. Podla mna by tam dokazali cloveka rychlo nabit v krcme.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Myslis Tesla Stropkov? :D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Jasne ze Stropkov. Dufam, ze sa im dari, ti uz su na trhu nejaky ten piatok ;-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tam by bola ta stanica rozobrana do tyzdna v zbernych surovinach :)
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

toto je na cesty, bežne si máš nabíjať doma. Mňa ako Košičana to celkom potešilo, nedávno som si objednal Teslu ale so slabšou baterkou a takto budem môcť bez problémov cestovať po Európe zadarmo.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Jasne, zadarmo po europe:
papierovych 270km prejdes za 2hod a potom pol hodina nabijania - das si kavu. Velmi rychlo by si sa vratil ku klasickym autam za tretinovu cenu a s radostou by si si kupoval fosilne paliva.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

tak keď 2 krát za rok chodím na dlhšie cesty, tak na 1200km cestu vyrazím o 2 hodiny skôr, no bože :) Zvyšok roka ale nebudem musieť chodiť na benzínky a čakať pri pokladni - večer zapojím, ráno plná "nádrž" - mimo kopy ďalších výhod (ako napríklad ušetrenie kopy času v servisoch pri výmene oleja, palivového filtra atď atď).
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Ten olej ta neminie, on sa pouziva aj inde (aj ked ma Tesla fixny jednostupnovy prevod, stale ho treba mazat)... a samozrejme, mnoho dalsich kvapalin ti ostane. Ono to je nielen o motore.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nemyslel som tým, že Tesla je bezúdržbová, ale že tej údržby je omnoho menej a tým pádom ušetrím kopu času v servisoch
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

V Kosiciach je nabijacia stanica od VSE(ale asi nie rychlonabijacia) a nachadza sa pri budove VSE na Mlynskej. Aupark v KE avizoval taktiez zriadenie rychlonabijacej stanice pre elektromobily. Teda uz by tam mala byt od maja. Ta firma ktora v Auparku spojazdnila nabijaciu stanicu ma vraj uz 15 nabijacich stanic po Slovensku na trase BA-KE.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V KE je nabijacka na elektromobily uz 4 roky na Mlynskej ulici.
Odpovedať Hodnotiť:
 

skor by som povedal ze to bude nitra
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Skôr Trnava, kde je križovatka diaľníc.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

krajiny nikdy nepodporia takyto projekt, ked sa clovek zamysli, tak je to neralne kedze vieme kolko staty maju na daniach z PHM...
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Cca 50-60% elektriny sa generuje z ropy, tak neviem.
Odpovedať Známka: -8.7 Hodnotiť:
 

Najvýraznejší podiel na výrobe elektriny na Slovensku majú dlhodobo jadrové elektrárne, s podielom 54,6 % v roku 2012. Za nimi nasledovali v minulom roku fosílne tepelné elektrárne s podielom 18,4 %, vodné elektrárne sa podieľali 15,3 % a ostatné elektrárne mali podiel 11,7 %.

som nevedel ze ropa je radioaktivna
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Keď tam j*bneš úránu tak bude.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

jedine ze tak :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

neviem čo tu splietate o elektrárňach keďže tie dobíjacie stanice budú solárne.. človek sa bude snažiť dobíjať hlavne na nich, keďže tam to bude zaradmo..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

sa pozri na co reagujem
Odpovedať Hodnotiť:
 

môže tam byť ako doplnok solar, ale podstata bude určite sieť
Odpovedať Hodnotiť:
 

To si kde cital ze dobijacie stanice budu solarne? Sak to su 120 kW stanice, to by si musel mat k tej stanici cele pole solarnych panelov :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vám to dobre hrabe,článok je o aute za 50 000€ ktoré je v triede porovnávateľnej tak akurát so Superbom ci 5kovým BMW a vy tu riešite nejakú trápnu fabiu a rozdiel medzi nou a Teslou... :D
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

http://www.teslamotors.com/de_AT/models/design

takze 65.300 / 74.900 / 87.700 aby si nemusel ist na link


Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Pojdem aj do kyblov naberat!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

sa tu bavite o tom ze ake je to drahe ale to ze tie dobijacie stanice su zadarmo a ze sa da tak usetrit kopec prachov za palivo este nikoho nenapadlo? Viem ze nieje velmi realne cely cas vysedavat na pumpe a cakat na dobitie ale ked si spocitam kolko ma stoji palivo pri mojich cca 30 tis km rocne, tak pri 8 rokoch (garantovana zivotnost baterie v najvyssom modeli S) je to slusny balik...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

toto je na dlhšie cesty, pri bežnej premávke po meste a okolí si dobíjaš doma a tam Tesla zožerie ekvivalent cca 2,5l benzínu na 100km. Iné auto podobnej triedy s podobným zrýchlením pod 8l ťažko pôjde, čiže stále je to dobrá úspora.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

NA dlhsie cesty? elektromobil ma zatial vyznam v meste, na dlhsiu cestu je nevhodny. A ten rozdiel, co zaplatim za teslu sa mozem vozitpri spotrebe 10 l /100 km pri cene 1,5 € za liter - 200k km a som na rovnakej sume - a to za predpokladu nabijania tesly zadarmo. Takze uspora zacne mat zmysel po najazdeni mozno 300k km - az vtedy sa mi to zacne vracat. A to mam v porovnani strednu triedu - a trojliter benzin.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

no toto je v triede minimálne s 5-kovým BMW alebo Mercedesom E a pohľadaj motor so zrýchlením cca 5 sekúnd a potom môžeme začať porovnávať.

A ak sa ti za 200 000 km vráti suma na pohonných hmotách, o to lepšie, môžeš byť ekologický a nič navyše ťa to nestojí
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Skutocne ekologicke su tie akumulatory a elektricka energia sa vyraba taktiez zo vzduchu ze?
Odpovedať Hodnotiť:
 

a vieš že na výrobu 1L /JEDNEHO LITRA/ benzínu sa spotrebuje cca 1200W energie?
Asi nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, kazdy ma doma v cinzaku vyhodenu predlzku z okna a potom odpaluje tie velke 65A istice... stava sa to casto, lebo tu stoji cely rad tesiel. Tesla je luxusne auto pre zaprdeneho zbohatlika na ktorom sa neda normalne jazdit a je to len na vystatovanie sa. A ak si fakt myslis, ze ti ta najslabisa bateria bude drzat 8 rokov tak sa potom budes divit, ked budes kupovat novy pack za polku ceny auta.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Ale doma v garazi tu zasuvku asi mat budes. Takze zase netreba hladat vyhovorky, ale tiez sa elektromobily tak rychlo nepresadia ako si niektori predstavuju.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

prečo by sa na ňom nedalo jazdiť? ja som bol na testovacej jazde celkom spokojný. A nie je o nič viac pre "zaprdeného zbohatlíka" ako napríklad BMW 5 rady alebo Mercedes E. No je pravda, že človek z činžiaku si ho asi nekúpi, ale ak by si ho začali ľudia z činžiakov kupovať, tak zas tak nákladné nie je potiahnúť elektriku pár metrov a dať tam správnu koncovku (+elektromer)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

preto, ze ta najslabsia tesla ma dojazd v idealnom pripade 390km, v skutocnosti to bude tak 300 a menej. Teraz som sa vratil zo Schwechatu, nieco vyse 400km, takze by som musel vo Viedni alebo dakde hladat blbu elektrocerpacku a cakat tam pol dna kym sa to dobije. Takto sme sli 4 tam a 5 spet, 22 litrov 30€, cize pol nadrze som minul. Az budu mat elektroauta dojazd 700-800km a dotankovanie bude trvat 5 minut tak sa ozvi.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

no s Teslou a superchargermi by si to aj pri slabšej verzii mal o hodinu a pol dlhšiu cestu a o 30€ lacnejšiu :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

lenze za cenovy rozdiel tych aut mozem ist 1666x na letisko, takze ak budem zit este 30 rokov, tak kazdy tyzden raz ;) A to nepocitam baterie, ktore po 5 rokoch budes musiet menit, lebo pojdu len polku z tych 400km.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ešte že si taký šikovný v googlení: prieskum medzi majiteľmi Tesly Roadster ukázal, že po 160 000km má batéria kapacitu 80-85% pôvodnej batérie. Model S je kúsok pokročilejší napríklad v chladení a vyhrievaní batérií, ako aj chémie v batériách, takže 200 000km s 80% kapacitou by nemal byť problém - čo je dojazd stále nejakých 360km pri vyššom modeli. Ak by som kupoval z bazáru 8 ročnú Teslu a o 8 rokov už nabíjačky budú na každom rohu, vôbec by mi nevadil 360km dojazd...

to, že si Teslu nemôžeš dovoliť, je tvoja vec. Tak isto neplačeš že si nemôžeš dovoliť BMW 5 alebo Mercedes E
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dotovane MHD, dotovane SAD, dotovane vlaky, dotovane elektromobily.....

Individualna doprava klasickym autom musi byt INAK VYHODNA, ked ani hentaka armada mastne dotovanych `alternativ` s nimi ani nehne!!!! :o))))
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

....podotykam este aj napriek udesnemu zdaneniu paliv a ryzovaniu na vsmoznych poplatoch kde sa da....
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

no u nás nie sú dotované elektromobily :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

no ale ved prave o tom citas - `tankovanie` zadarmo je jasna dotacia zo strany vyrobcu predsa ;o)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ono to nie je zadarmo, ale v cene automobilu :-) predstav si to ako povinnú príplatkovú výbavu za 2000€
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Obchodná politika Tesly mi je sympatická. Už len preto, že je úplne odlišná od biznisu iných automobiliek, ktoré vyrábajú elektromobily.
Zákazník si kúpi veľké, a nie malé auto. Zaplatí zaň toľko ako za luxusnú konkurenciu, ale... Elektrinu má zadarmo. Je jasné, že je zahrnutá v cene auta, ale tá cena napriek tomu nie je premrštená.
Navyše Tesla začne čoskoro akumulátory vyrábať masovo. S masovosťou automaticky prichádza zníženie ceny. V ekonómii sa tomu hovorí "úspory z rozsahu".
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

`economy for dummies`???

Kedze gro ceny baterii je material, tak mozes snivat o signifikantnej zmene ceny...
(podobne ako ked prides na pumpu a ci zoberes liter za rok alebo 100 litrov kazdy tyzden tak neusetris)

Praveze je predpoklad uplne opacneho vyvoja -> zvyseny dopyt vyvola nedostatok suroviny, comu nasleduje PRUDKE zvysenie ceny, vdaka ktoremu sa oplati investovat do rozsirovania tazby (za predpokladu dostupnosti) a nasledne MOZE prist k miernej korekcii ceny!
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Spotreba jedného odberateľa nie je taká veľká, aby vyvolala zvýšenie cien. Ale je dosť veľká, aby odberateľ naopak získal množstevné zľavy.
Ale nie je to len o surovinách. Dôležitejšie sú aj nové technológie, ktoré sa oplatí zaviesť do výroby. A pri výrobe veľkého objemu batérií sa technológie môžu obmieňať častejšie ako pri výrobe pár tisíc kusov.
Pekný príklad sú mobilné telefóny. Vďaka ich masívnemu predaju sú často až komicky lacné (oproti funkciám a cenám spred 10 či 15 rokov) a modely sa obmieňajú každých 12 až 18 mesiacov.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

chvála bohu, že máš lepšie informácie ako má Tesla. Choď im to rýchle povedať, predtým než začnú stavať ich Gigafactory. Pretože aktuálne ich baterka stojí takmer 40 000$ a podľa ich výpočtov by o 8 rokov mala stáť 10 000$
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ak je dobijanie na SC dozitovne pre majitelov aut TESLA zadarmo, kto potom plati ucty za odobranu energiu?

Tento koncept chapem v US, solarne panely + non stop nabijana 600kwh bateria stanice + california, slnka plna rit -- OK. Energia viac menej fakt zadara..

Ale u nas?

To skupujku prebytky od elektratni a nabijaju v noci?
Ok, mega nizsia cena, ale aj tak je to platene..

Model S je zatial par kusova zalezitost v SR (tusim 7ks), casom budu pribudat dalsie a neskor hufnejsie Model E na ktory sa velmi tesim. Ako to potom bude TESLA zvladat? Spoplatni sa to nejako predsa?

ELON je mega typek, zatial vsetko co povedal splnil, no vrta mi v hlave tento free charging..

PeeT
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to jednoduché - platí to TESLA. Ale neplatí 20 centov za kilowatt, ale podstatne menej. Nakupuje totiž elektrinu vo veľkoobchodných cenách. Model, ktorý funguje v USA, môže rovnako dobre fungovať aj v Európe. Stačí ak TESLA uzatvorí zmluvy s veľkými dodávateľmi elektriny.
Ak napr. TESLA nakupuje 1 kWh za 10 centov (nech sa to dobre počíta) a spotreba auta je 20 kWh na 100 kilometrov, tak na 200.000 kilometrov spotrebuje elektromobil 20 x (200 000/100) = 40 000 kWh, čo je pri cene 10 centov 4 000 eúr. A to je pri cene auta ako je TESLA (vyše 70.000 eúr) znesiteľná čiastka...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

kúsok zle rátate - väčšina majiteľov si nabíja doma a ani nie je odporúčané na každodenné nabíjanie používať supercharger. Superchargre sú na to, keď idete na vzdialenejšie cesty a počas nich treba dobíjať, čo je podľa mňa možno 5% najazdených kilometrov. Vzhľadom na to, že pri 60kWh modeli za to účtujú 2000€, pri 85kWh to asi tvorí rovnakú čiastku z ceny, tak im ostávajú peniaze okrem účtov za elektrinu aj na výstavbu a údržbu staníc
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ja som rátal s hornou, maximálnou hranicou. Jednoducho som len chcel zistiť, s akými max. nákladmi na elektrinu môže Tesla max. rátať.
Samozrejme elektrina je len jedna zložka nákladov. Druhou je budovanie nabíjacích staníc...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tie tvoje predstavy si jozko nehaj pre doktora, mozno ta bude pocuvat
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://www.greencarreports.com/news/ 1094102_teslas-battery-gigafactory-will-achieve- nirvana-100-per-kilowatt-hour-report-says

Co viac dodat - Litia je haffo, takze tvrdit, ze cim bude vyssi dopyt po baterkach, tym bude cena vyssie je bullshit jak prasa :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://www.teslamotors.com/sites/ default/files/blog_attachments/gigafactory.pdf
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to podobne ako s tepelnymi cerpadlami a ich navratnostou. Elektromobily musia priniest nieco co bude mat vyhodu aj pre normalneho majitela....nie len pre prirodu. Ked budem chciet sportak, tak si ho postavim, ale nekupim si elektromobil, ktory co suciastka tak to problem. Jazdim na elektromobile 10 rokov a mam kazdy za prijatelny peniaz. No prerabal som kazdy jeden na svoj obraz. To nie je cesta do buducnosti...bohuzial...pekny den.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár