|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ttťttttť
Od: lobigov
|
Pridané:
25.8.2014 15:30
Konečne.
|
|
Re: ttťttttť
Od: trololo
|
Pridané:
25.8.2014 15:34
daj si facku!!
|
|
Re: ttťttttť
Od: Neviem
|
Pridané:
25.8.2014 17:55
Prečo? Vysavače by mali úplne zakázať!!!
(Niektoré ženy by potom mohli dostať výnimku a zbrojný pas na vysávač za podmienky, že ho nikdy nikomu nepovolanému nedajú do ruky).
|
|
Re: ttťttttť
Od reg.: kyzka
|
Pridané:
25.8.2014 18:12
Uz viem preco som ocovi objednal 4 vysavace haha :D :D
|
|
Re: ttťttttť
Od: huangg
|
Pridané:
25.8.2014 18:38
hlupa unia...ale ajtak som minuly tyzden kupil 100W klasicke ziarovky - zakazy sa daju obist
|
|
Re: ttťttttť
Od reg.: chatpall
|
Pridané:
25.8.2014 20:11
minimalne dovtedy kym sa vypredaju ruske ziarovky ktorych je stale aspon 800 milionov v skladoch po celom svete...
|
|
Re: ttťttttť
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
25.8.2014 20:33
Keď už sme u tých žiaroviek a niekto chce na "protest" klasické žiarovky tak nech to má aspoň štýl! (možno sa daju aj lacnejšie kdesi zohnať)
http://tinyurl.com/ziarovky
|
|
Re: ttťttttť
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
26.8.2014 14:34
mne stacia 60ky.. tych mam doma v zasobe asi 50 kusov.. to mi bohate staci do konca zivota :) upozornujem ze stale je ich mozne kupit v bille ako dopredaj skladovej zasoby..
sice pouzivam LEDky v celom byte uz asi 3 roky ale ked idem pre chleba do potravin tak si z casu na cas dokupim tie 60W cleverky a odlozim na horsie casy :)
|
|
Re: ttťttttť
Od: jjjjjjjjjj
|
Pridané:
26.8.2014 7:03
ale houbelec, já třeba kupuju tepelné koule pro chovatele ;)
|
|
Re: ttťttttť
Od: fieldy7
|
Pridané:
26.8.2014 12:14
tvoja dementná hlava sa dá obísť ... 100W žiarovka klasická do domu sa nedá kúpiť ... dajú sa kúpiť iba rôzne priemyselné žiarovky, alebo výhrevné a tie nie sú určené do domácnosti ... pekne otvor očká a pozri sa čo je na tej tvojej napísané, bude to niečo podobného :D
|
|
Re: ttťttttť
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
26.8.2014 13:14
Aj poľských je na trhu dosť. Nie všetci rešpektujú nejaké pomýlené nariadenia...
|
|
2341241
Od: 234242
|
Pridané:
25.8.2014 15:34
fajne, gratulujem.
|
|
titulok ma 5 znakov
Od: ujo_stary
|
Pridané:
25.8.2014 15:34
jedno z tych rozumnejsich byrokratickych rozhodnuti EU...
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od: erthzuujzht
|
Pridané:
25.8.2014 16:28
a v com? Celu EU aj s ich byrokratickymi somari*ami poslat kade lahsie. Uradnici nevedia co od rozmaru, tak vymyslaju nezmysly. A to su taki ludia, co vcera boli napr. kuchari a dnes rozhoduju o energetike, cize sama vyberana spolocnost:-). Nevedia o nicom nic a rozhoduju o nas.
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od: tartus
|
Pridané:
25.8.2014 16:41
nahodou, ja si rad kupim vysavac, ktory bude mat rovnaky saci vykon a polovicny prikon. aspon si nebudem tolko nicit baterie (solar)a zostane mi viac energie na ine veci
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od: Houston
|
Pridané:
25.8.2014 18:53
Odporucam precitat test vysavacov od dTestu - ake su rozdiely pri rovnako vykonnom motore a vyslednom tahu na konci hubice. Ked som ten test videl a uvedomil si, ze ludia kupuju vysavace podla motora (ten je znamy) a nie podla skutocneho tahu (ten normalne nenajdes) bolo mi smutno. Tato regulacia ma realny vyznam.
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
25.8.2014 19:43
Lenze ma to aj nevyhodu. Definovanim toho, kolko ma vydrzat motor znamena, ze do nich daju kurvitka a budes kupovat vysavac kazde 3 roky. Merac hodin behu urcite vysavace nebudu mat.
Niekomu lezala v zaludku situacia, kde rodiny pouzivaju 15 rocne vysavace a neprekazalo im, ze 40% jemneho pracu im fuci naspat do izby, ze tah ma tretinovy, oproti dobe ked ho kupili.
Su to totiz potencialni zakaznici!
Cele sa to dalo vyriesit, len tou etiketou, kde by vyrobca musel uvadzat okrem ineho aj tah na konci hadice. Potom by stacila celoplosna reklama EU, kde oboznami uzivatelov o parametroch, ktore si maju vsimat.
A ziadny zakaz by nebol potrebny. Rekulacie tohto typu su len zlo, a podporuju lobbing a korupciu.
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
25.8.2014 19:47
*od slova "rekulovat"
*alebo podla nasho pravidla "detegovat, detekcia" -> "regulovat, rekulacia" :-)
Pardon
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od: Stolný kolesový traktor
|
Pridané:
26.8.2014 8:33
-> ejakulacia -> ejagulovať
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od: Deer
|
Pridané:
25.8.2014 20:37
Mas v tom chybu padawane - ak shitny vysavac rodine bude sluzit este 15 rokov, este 15 rokov zakaznikmi nebudu. Ziadny uradnik nebude obchadzat byty v EU a kontrolovat spotrebu domacich vysavacov.
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
25.8.2014 23:48
Ale zaberie na nich reklama vyrobcov vysavacov v telke:
Ukazu tam stary "bezny" vysavac, jeho spotrebu 1800W a ako neberie rozsypanu muku dostatocne dobre z koberca. Na to ukazu vysavac len za 99Eur s osidenym motorom 900W a utesnenymi hadicami ako z koberca vytiahne aj minulorocnu rozsypanu kavu.
Kvalitny vysavac bolo potrebne vybrat z mnozstva tovarov a vacsinou cena bola nad 150Eur. Rodiny si kupovali 2000Wattove shity za 80 Eur. Teraz pristroj plny kurvitok s nizsim vykonom, ktory perfektne vysava rovne plochy (koberce s nizkym vlasom) len za 99Eur. Ale v ostatnych povrchoch bude zaostavat aj za tym 80Eurovym 2000W shitom.
Aby to nebol taky vyrazny skok dolu v kvalite, tak urobili medzikrok v limite 1600W.
Ak to bude inak, budem len rad, ale po ziarovkach... neverim!
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od: quix_
|
Pridané:
25.8.2014 23:42
a uz si take kurvitko aj videl? myslim realne, nejaku ciernu skatulku s drotikmi alebo nieco podobne? :D
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
26.8.2014 0:35
v zariadeniach kurvitko:
- je to gumicka, plastove upevnenie, drobna elektrotechnicka suciastka zredukovanej kvality..., ktora odide v spravne odhadnuty cas ako prva, tak aby to bolo mimo zaruky. Pritom ti budu tvrdit, ze ostatne kondenzatory su titanove, rotor z japonskej ocele priamo od samurajov, alebo iba ukazu leskly lubivy povrch z plastu.
google cannon chyba B200
LCD monitor za 12000 Sk po 4 rokoch odisli "ich super" kondenzatory - bezny uzivatel kupi novy, ja som kupil kondiky do 5 Eur, dal znamemu vymenit a funguje dalsie 4 roky. Kupil som dalsi a mam dva ;)
Auta su plne kurvitok, ... staci googlit
|
|
Pre somárov
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
26.8.2014 10:51
Tz si debil.
Nerozumieš technike, konštrukcií zariadení a už vôbec žiadnej elektronike.
Tak sa prosím Ťa nevyjadruj o nejakých "kurvítkach".
Nikde nič také nie je, neboj!
Ty si úplne mimo...
|
|
Re: Pre somárov
Od: nl12345
|
Pridané:
26.8.2014 11:20
Ale je, ze si o tom v zivote nepocul svedci len o tvojej blbosti.
|
|
Re: Pre somárov
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
26.8.2014 13:16
Ty si vtipný jak penis v úli.
:-)
Kurvítka sú len módny nezmysel, vieš chlapček?
|
|
Re: Pre somárov
Od: hrrr
|
Pridané:
26.8.2014 14:15
Ano mas pravdu - kurwitka neexistuju. Ono sa tomu vacsinou hovori planovana zivotnost.
Ako zakaznik/spotrebitel som z toho nadseny zrovna neni.
Ako ex-ekonom to za az taku tragediu zas nepovazujem (pokial sa to neprehana) - pomaha to udrzat ekonomiku v obratkach. Si predstav, ze by drviva vacsina veci vydrzala tak ako si predstavujes - veeelmi dlho. Za zivot by si si kupil prave jeden mixer, prave jeden vysavac, prave jedno auto...
Slovami Stelly Zazvorkovej z Peliskou -> A skláři nebudou mít co žrát!
PS: Pouzi google a hladaj. Napr. pri autach to nikto ani netaji. Okridlena veta hovori - Ak ti auto vydrzalo 300 000 km tak mu nemas co vycitat.
|
|
Re: Pre somárov
Od: jasomtu
|
Pridané:
26.8.2014 15:35
Upozornujem ze kurvitko nie je nejake zariadenie s hodinkami co sa po nejakej dobe aktivuje ale schvalne pouzita menej kvalitna suciastka. Napr. konstrukter povie treba tam 100V kondenzator ale ked tam dame 80V tak pri beznom pouzivani sa opotrebuje cca 3 roky. Kazdy ucnovkar elektriky vam to moze vysvetlit ako to funguje. Tiez tesnenia, plasty (skratka pouzijes nieco menej robustne aby to neslapalo na furt)
|
|
Re: Pre somárov
Od: hrrr
|
Pridané:
26.8.2014 16:00
Pisem snad nieco ine?
|
|
Re: Pre somárov
Od: Kamilko.
|
Pridané:
26.8.2014 23:18
Obaja píšete nezmysly...
Skúste si sami z nejakej súčiastkovej základne niečo navrhnúť.
Kvalitný japonskí výrobcovia sú zatlačení do úzadia a na ospravedlenie šmejdov typu samsung niekto vymyslel omluvu typu "kurvítko..."
|
|
Re: Pre somárov
Od: hrrr
|
Pridané:
26.8.2014 23:30
Nerob si ilúzie o Japoncoch. Sony je totálny smejd, vid napr. http://dopice.sk/amB
|
|
Re: Pre somárov
Od: Crazyminer
|
Pridané:
27.8.2014 9:44
Tak ucnovkar urcite nie... A podla toho, co mame na priemyslovkach, tipujem, ze tiez nie... Jedine, ze by to pisali na fejsbuku...
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od: 34535
|
Pridané:
26.8.2014 11:04
musim povedat ze sa mi to tiez stalo s tym monitorom, a stacilo vymenit kondenzatory a ide uz dalsie 2 roky bez problemov.
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od: luxus
|
Pridané:
26.8.2014 11:53
kto sa vyzna v elektronike, ten si opravi ledaco. dokonca dnes casto clovek na ebayi kupi skutocne za par eur tovary, ktore maju casto podobne vady a pride lacno k uzitocnym zariadeniam. ale aj tak som skor nazoru, ze kvalitna prepatova ochrana zivotnost jemnej elektroniky vyrazne predlzi bez toho, aby som bral do ruky srobovaky, merak a pajku... :)
|
|
Elektrika
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
26.8.2014 13:20
No keby si bol trošku aspoň eletrikár(keď už nie elktrikár), tak by si už minimálne rokom 2000 zistil, ako máš mať pprevedenú elektroinštaláciu. Tým rokom sa totiž veľmi sprísni reklamačné podmnienky pre elektroprístroje. A kto y vás má elektriku doma podľa noriem? Koľko stupňov prepäťovej ochrany máš u vás v dome? Mali by byť 4(3-základné + 1).
|
|
Re: Elektrika
Od: ...
|
Pridané:
26.8.2014 15:23
Pocuj pan elektrikar - ze mas aj dodrzanu elektroinstalaciu podla najnovsich noriem ti je kokot platne, ked mas v sieti bordel, ktory psosobuju prave tie "usporne" zariadenia a vykonova elekotronika, co ma za nasledok znizenie zivotnosti vsetkych elektronickcych zariadeni - pred tym ta prepetovka nechrani ak nemas ako sucast instalacii filtre pre rozne harmonicke, co norma nevyzaduje.
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od: kubooooo
|
Pridané:
26.8.2014 0:46
Tlaciarne napr. ?
Odporucam dokument: Ziarovkova konspiracia. Najdete ho na YT.
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
26.8.2014 20:50
kubo, pred slovom cannon sa nachadza slovo "google", ak ho nepoznas, tak sa vrat k TV a telenovelam a vypni router.
|
|
Re: titulok ma 5 znakov
Od: hrrr
|
Pridané:
26.8.2014 8:29
Je to tak, sice EU "rata" s tym, ze to bude kazdych 5 rokov (slabsia hodina vysavania 2x do tyzdna), ale ako pises nizsie hodiny tam nebudu a zaruka konci po dvoch rokoch, cize ak skape po 3 tak co sa stazujes... smutne.
Ako prvy krok mali zaviest len tie stitky - spotreba, saci vykon (v 3 kategoriach - najnizsie waty, stredne waty, plne gule), hluk (tie iste 3 kategorie) a zivotnost. Popridelovat vahy a davat znacky ABCDEFG.
Myslim, ze trh by si to potom poriesil aj sam.
|
|
ludovico
Od: loa
|
Pridané:
25.8.2014 15:38
od 2021 pojde hadica do huby a vysavanie plucami!
|
|
Re: ludovico
Od: party
|
Pridané:
25.8.2014 16:40
Pozor ale keď sa začneš dusiť aby splnil limit na maximálne množstvo naspäť vyfúkavaného prachu a hlučnosť :)
|
|
Re: ludovico
Od: 34535
|
Pridané:
25.8.2014 17:12
daj si ju kde chces aj do riti.
|
|
Re: ludovico
Od: Fuj
|
Pridané:
25.8.2014 23:26
Skúšal som a nejde von. Kam s tym mam ist?
|
|
Re: ludovico
Od: kubooooo
|
Pridané:
26.8.2014 0:49
Kdesi tusim v Nemecku zije taky farar, co pocas vesania zaclon nahy spadol na zemiak a ten sa mu dostal do riti(tak znela jeho verzia) a mozno to bolo jablko, nepamatam.
On proste bude vediet co s tym :D
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
25.8.2014 15:52
zmrdzi. skuste toto zakazat:
chcem prijat MMS na CHYTROM TELEFONIKU ale nejde to, lebo mam zakazane data, kedze ziadny operator nema aspon 100kb/den free data a cez wifi mms nestiahne, cize ak neplatim internet, resp, nebudem nastavovat ako dementko, ze apn internet apn mms apn kissmyass, tak SMART SHUIT FON to nezvladne.
zaujimave je, ze stare nokie to dokzali ale dnesne 700eurove "CHYTRUCK" mobilceky nie
toto ze je smart shit ?
|
|
Re: tamtung
Od: hurvinek2
|
Pridané:
25.8.2014 16:00
1) kazdy normalny smartfone by uz APN nastavenia mal vediet nacitat ak je urceny pre EU/WW trh,
2) MMS data sa nezaratavaju do dat na ktore potrebujes datovy pausal, cize kludne si tie data zapni ako 2G, MMS Ti telefon stiahne a nasledne si data vypni,
3) offtopic, naco ti je smartfone za 700EUR bez netu?
|
|
Re: tamtung
Od: mif
|
Pridané:
25.8.2014 16:57
No predsa na to aby mohol citat spravy doma na wifine :D
|
|
Re: tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
25.8.2014 17:21
1. nuz.. napriklad S2 to nema, to akoze nie je normalny smartfon?
2. SMART znamena ze ho musim korigovat a neda sa to JEDNODUCHO nastavit, alebo popriapde nech to je prednastavene?
3. trh nepusti, nie je na vybber, dones mi novu nokiu 3310 a dam ti 200eur
|
|
Re: tamtung
Od: 456456
|
Pridané:
25.8.2014 18:49
S2 to podporuje, lenze operator v tvojom pripade zrejme telekom automaticky ked nevie dorucit mms tak ti pride sms ze mms mozes pozriet na ich stranke naopak orange ti diruci textivu mms na ktoru nie je potrebne data ale v pripade ak zapnes internet na telefone tak mms prilohu mozes stiahnut
|
|
Re: tamtung
Od: Houston
|
Pridané:
25.8.2014 18:59
1. Co presne nema S2? Pises roztrzito (nechcem napisat ako dement)
2. Smart ma mat podla teba nastavenia vsetkych operatorov sveta aby si ho nemusel nastavovat? Tak ked je take tazke, to raz natukat, skus si nechat poslat konfiguraciu.
3. Dones mi novu S1. Tiez sa nerobi a je smart.
|
|
Re: tamtung
Od: nl12345
|
Pridané:
26.8.2014 11:24
tamtung ma pravdu, tiez som videl, ze pokial som nezapol globalne data, tak MMS sa nestiahli.
Ked som ale data zapol, aby som mohol prijat MMS, tak sa hned pripojil na net a hned daco stahoval (nie MMS, cize to islo z datoveho balika). Takze zapnut len MMS a nedovolit internet neslo nastavit.
|
|
Re: tamtung
Od: nl12345
|
Pridané:
26.8.2014 11:26
BTW. skusal si na Androide poslat prazdnu SMS?
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
25.8.2014 15:54
tak nech ten nacisticky byrokrat pride mi povysavat.
ak zdvihnut prach vzduchom stoji energie X Wattov, tak logicky y/x Wattov mi ten prach nezdvihne a tym padom ani nepovysava, ani za nasovok casu t.
takze naco toto je dobre? chcete viac alergikov? farmazibnis nefunguje alebo co ?
alebo chcete vyrabat menej elektrickej energie za rovnaky peniaz?
|
|
Re: tamtung
Od: hurvinek2
|
Pridané:
25.8.2014 16:02
nie, chcu iba efektivnejsie vysavace, v dnesnej dobe mas vysavac so spotrebou 2000W a sacou silou 300W, aj vysavac so spotrebou 1600W a sacou silou 530W, kapisto?
|
|
Re: tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
25.8.2014 17:22
kapisto, lenze potom kde su pokuty za kartel? perco jeden neurobi sam od seba efektivnejsi a tym preberie trh? chapes co myslim, nie ?
|
|
Re: tamtung
Od: Houston
|
Pridané:
25.8.2014 19:01
Chapem ta, ale skus pozriet v obchode kde mas uvedenu saciu silu na vysavaci.
|
|
Re: tamtung
Od: slecna.l
|
Pridané:
25.8.2014 18:35
Ale je fajn, ak sa konecne urobi poriadok v "technickych" parametroch, pretoze aj ten saci vykon si kazdy vyrobca definoval, ako chcel... na trubici alebo na jej usti do vysavaca, alebo mozno na sacku.
P.S.: tesim sa, ked regulacia postihne kuchynske spotrebice. Vacsina novych, co mam, sa neda porovnat so starymi ETAmi. Nezeru o moc menej a ich vykon je na facku.
|
|
Re: tamtung
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
25.8.2014 19:59
Na jednu stranu mas obrazne povedane pravdu - no na druhu stranu pises kraviny. Ak si uz niekedy vysaval roznorody material, tak na porovnanie:
1) plavajuca podlaha (s kefkami na hlavici) s vykonom minimalne 900W
2) dlazba (s kefkami na hlavici) s vykonom minimalne 1300W
3) koberec s jemnym vlasom (bez kefiek) kludne aj s 700W pri kvalitnom prevedeni trubic)
4) koberec s dlhym vlasom (bez kefiek) nepovysavas s mensim vykonom ako 900W - ani ked sa pokrajas. To by museli vyrobit hlavicu z tekuteho silikonu - alebo co.
Elektrolux Z8810 (vyhral vela testov) a vyrabal sa asi 8 rokov. Toto leto je uz zruseny.
|
|
Re: tamtung
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
25.8.2014 20:06
Este doplnim, u kvalitnych vysavacov je ten vykon vysoky preto, ze dokaze aj z potahov na aute, z gaucu, matraci, a inych latkovych materialov povytahovat prach z vacsej hlbky!!! nez len z povrchu.
Ked som chcel vytiahnut prach z gauca, stacilo dat vykon 1800W u spominaneho Elektroluxu a bolo to dostacujuce!
Pri vacsich vykonoch vysavac vysal aj z vacsej vzdialenosti od hadice - napr. tam, kde bol velmi zly pristup.
Teraz si budeme drzat prach uplne vsade. Podla mna su to idioti.
|
|
Re: tamtung
Od: Gdhv
|
Pridané:
25.8.2014 23:32
Jj väčší výkon ma urcite výhody aj pri zápche. Len treba hadicu držať rovno, neohýbať a plne vrecko ihneď vyhodiť inak sa začnú množiť muchy a iná háveď
|
|
Re: tamtung
Od: Philll
|
Pridané:
25.8.2014 16:08
Ak sa nezmeni nic ine ako prikon motora, tak mas pravdu, ale ak to bude znamenat, ze vyrobcovia budu nuteni jednotlive casti spotrebica lepsie utesnovat a zvysovat saciu silu na jednotku prikonu, tak je to predsa pre vsetkych dobre. Cenovo tiez vyssie nepojdu, lebo vzdy sa najde jeden konkurencny dobrak, ktory ich stiahne naspat.
|
|
Re: tamtung
Od: vysavac turbo 1.6
|
Pridané:
25.8.2014 19:28
aka to naivita :)
|
|
Re: tamtung
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
25.8.2014 20:16
Pri kvalitnom relativne dobre utesnenom vysavaci s velmi nizkou hlucnostou sa s 1800W dali vysavat aj nestandardne materialy ako koberce s dlhym vlasom, matrace, gauc, potahy v aute a aj ine menej pristupne miesta. Ak by ho este lepsie utesnili, tak by mohli pouzivat 1600W. Ale pre 900W budu musiet ist dolu s vykonom motora.
Alebo nejake lobujuce firmy maju vyvinutu lepsiu technologiu motora, ktora je ale draha a nikto by ju nekupoval. Takto si ju pretlacia medzi vyrobcov vysavacov.
|
|
Re: tamtung
Od: pintung
|
Pridané:
26.8.2014 0:45
ze ty robis predavaca v nay elektrodome alebo si skrachovany podomovy predavac vysavacov ? lebo podozrivo vela o tom vies !
|
|
žiarovky
Od: ms9
|
Pridané:
25.8.2014 15:58
ale s tými žiarovkami to je čudné...stále sa dajú kúpiť...sice sa to utlmilo za posledné roky...ale posledný rok som videl výrazný nárast...asi to nekontrolujú
|
|
Re: žiarovky
Od reg.: black3r
|
Pridané:
25.8.2014 16:08
myslim ze vykurovacie telesa regulovane nie su, takze ak ti niekto preda ziarovku ako vykurovacie teleso (co z definicie ziarovka je) tak problem nema :D
|
|
Re: žiarovky
Od: Neviem
|
Pridané:
25.8.2014 18:02
Už som to tu písal viackrát. Žiarovky sa stále predávajú ako žiarovky, nie vykurovacie telesá, len sú určené pre vyhradené technické zariadenia, napríklad semafory. Bežne ich kupujem.
Faktom ale je, že LEDky začínajú dospievať a žiarovky asi vykapú nie na nariadenie EU ale fakt na zastaralosť.
|
|
Re: žiarovky
Od: huangg
|
Pridané:
25.8.2014 18:43
http://dopice.sk/alV
|
|
Re: žiarovky
Od: slecna.l
|
Pridané:
25.8.2014 18:43
LED-ky zatial nemam, ale ziarivky by som zakazala. Vydrzia mozno 2-3x dlhsie ako klasicke ziarovky (ak z priemeru vynecham jednu z Lidla, ktora svietila necele 2 dni), stoja radovo viac a nech mi nikto netvrdi, ze ten smrad pri vypaleni je ekologicky.
|
|
Re: žiarovky
Od: ...
|
Pridané:
25.8.2014 19:06
vydrzia viac len v pripade maleho poctu on/off cyklov. Kedze to je urcujuci faktor prevazne jeje zivotnosti. Ak si das ziarivku na hajzel tak odide zachvilu. Nehovoriac, ze robia v sieti vecsi bordle ako klasicke edisonky.
|
|
Re: žiarovky
Od reg.: Malcolm Reynolds
|
Pridané:
25.8.2014 19:07
Na ziarivkach je blba skor ta ortut vo vacsine z nich. A to ako nezvladaju caste zapinanie/vypinanie, zivotnost teda vobec nemusi byt dlhsia ako u ziaroviek. LEDky sa zase robia stylom vytrieskat z lacnych cipov co najviac, preto tie cipy velmi rychlo odchadzaju. Keby sa tie ziarovky robili poriadne, tak LED je viacmenej jednoznacny vitaz.
|
|
Re: žiarovky
Od: Philll
|
Pridané:
25.8.2014 16:10
Nie su to halogenky, ktore vyzeraju ako obycajne ziarovky? Lebo tie ich v podstatnej casti nahradili (vyzera to rovnako, zozerie to o 30% menej). Alebo potom chodis okolo predajcov tepelnych zdrojov ako sa tie povodne ziarovky teraz volaju :)
|
|
Re: žiarovky
Od: mkgjh
|
Pridané:
25.8.2014 16:16
u nás v prodejně elektra mají normální 100w žárovky, vypadají úplně stejně jak ty dřívější, dokonce i obal je graficky stejný
jedinný rozdíl je, že na krabici je napsané "otřesuvzdorná žárovka, nevhodná pro použití do domácnosti" a stojí cca 4x více než co stála 100w žárovka obvykle v supermarketu
|
|
Re: žiarovky
Od: x1x2x3
|
Pridané:
25.8.2014 16:13
predavaju sa ako ziarice a vykurovacie telesa...
|
|
Re: žiarovky
Od reg.: pocitujlasku
|
Pridané:
25.8.2014 16:23
ale prd, predavaju sa ako ziarovky, len je na krabicke napis, ze su urcene pre premysel a nevhodne do domacnosti
|
|
Re: žiarovky
Od: 5eter
|
Pridané:
25.8.2014 17:16
Tot pred dvoma mesiacmi som kupil balenie styroch Billa 60W klasickych ziaroviek za 99 centov :)
|
|
Re: žiarovky
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.8.2014 18:18
Nie som si isty, ale EU zakazala iba vyrobu edisoniek na svojom uzemi, nie ich dovoz a predaj. Takze vsetky klasicke edisonky co su dnes dostat, su bud x-rocne zasoby EU varobcov, alebo cinske zmrdy. Tiez som si kupil pred casom 2 stovky do predsiene, potrebujem tam riadne svetlo, nie jak z jednej 20 W uspornej suchotiny, ktora ledva svieti jak 60tka a teda koeficient ku klasickej ziarovke je asi tak 3 (aj ked nam tlacia do hlavy karelaby, ze je okolo 4,5). Svieti sa tam 10-15 min denne, takze usetrim velke hovno. Ale ked sa tam uz kurva svieti, tak potrebujem aby to svietilo poriadne.
|
|
Re: žiarovky
Od: Neviem
|
Pridané:
25.8.2014 18:28
200W v predsieni? Čo tam preboha robíš tých 15-minút denne, rysuješ tušom na puzák?
A ešte iná otázka. Prečo sa tak nepekne vyjadruješ o čínskej produkcii? Mal si už doma poľskú žiarovku?
|
|
Re: žiarovky
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.8.2014 8:05
jakych 200 w? ja pisem o 100 w...
|
|
Re: žiarovky
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.8.2014 8:06
aby bolo jasne, ta ziarovka tam ide jedna, nie 2-3-4-5-6 ... nemam v predsieni luster
|
|
Re: žiarovky
Od: klávesnice
|
Pridané:
1.9.2014 8:21
Písal si že si kúpil 2 žiarovky do predsiene, logicky zmyslajucemu by mohlo teda nemiestne napadnúť že sa v danom mieste v jednej chvíli používajú naraz žiarovky 2. Kua!
|
|
Re: žiarovky
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.8.2014 19:18
my mame v predsieni 4W ledku uz asi 4 roky, svetlo mam cez pohybove cidlo nastaveny jas na minimum, takze cez den sa ani nezapina, iba ked je sero/tma. Na zaviazanie topanok to uplne staci, a v predsieni neoperujes slepe crevo.. Predtym som tam mal chvilu ziarivky, ale nevydrzali viac ako 3-4 mesiace. Ta ledka je fajn.
|
|
Re: žiarovky
Od: tamtung
|
Pridané:
25.8.2014 20:24
taka predsien je depresivna a co koho do toho, ze on tam chce mat 200W ? ja mam na 4m2 predsiene 90W, viac sa bohuzial neda, lebo to urobili blbo.. aj citat sa da pri 2W, predsa ludia preferuju citat na slnku a kolko ze ma slnko W ?
|
|
Re: žiarovky
Od: Neviem
|
Pridané:
25.8.2014 20:31
Ľudia preferujú čítať na slnku? Zbláznil si sa? Na povrchu je teplota 6 000°C, tak ako dlho by tam asi čítali?
Tu si už každý píše, čo chce na tento internet. Ja dôrazne protestujem.
|
|
Re: žiarovky
Od: #shitposter1
|
Pridané:
26.8.2014 0:23
suhlasim s kolegom a rad by som dodal ze na slnku sa moze stat aj niekolko inych blbych scenarov:
- dojde ti kyslik
je zrejme co sa stane dojde ti kyslik a je po tebe a potom si tu knihu neprecitas
- kniha ti zhori
to potom si budes musiet kupit znova tu istu. blbe je ze uz si autorovi za jeho pocin zaplatil ale budes musiet znova aj za tlac a papier.
nehovoriac o nakladoch prepravy na povrch a to pristavanie si ani neviem predstavit uh
|
|
Re: žiarovky
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.8.2014 20:46
3,826.10^26
v pivnici mam 80W halogenku, lebo normalne svetla sa tam vypalovali, tak toto bolo najlacnejsie vodotesne a mozes tam operovat slepe crevo. Na zaviazanie topanok to faktze nepotrebujem
|
|
Re: žiarovky
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.8.2014 8:12
1) Nezalezi tak troska od podorysu baraku? Ked ti do predsiene ide svetlo zo 4 okien tak fajn. Ale ked nie a je tam furt sero jak v riti a potrebujem tam nieco hladat v skriniach alebo upratovat, tak potrebujem riadne svetlo a nebudem sa sleponit.
2) To ano, na nocne osvetlenie, aby som sa nezabil po ceste na hajzel staci aj 1 W ledka, alebo kusok ledkoveho pasika na par 100 mW. Alebo mam baterku. Silnejsie nocne svetlo dokonca aj vadi, kedze to presvita cez sklo dveri do spalne.
|
|
Re: žiarovky
Od reg.: roob_
|
Pridané:
26.8.2014 20:43
zalezi.. preto sa cez den svetlo nezapina ;) V izbe mam nad stolom 14W ziarivku a ako hlavne svetlo mam 2x25W ziarivky. Uplne to staci. Najviac aj tak zere PC (100W v klude) a telka (cojaviemkolkowatov).
|
|
Re: žiarovky
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.8.2014 8:21
To si mal nejake divne ziarovky, ked odisli po 3-4 mesiacoch. Zvlast ked sa svietilo par desiatok minut denne, alebo aj menej. Asi im vadil velky pocet cyklov on/off, co sa v predsieni a na hajzli stava. Napr. preto na hajzel a do predsiene davat usporne ziarovky je blbost. Tym lacnejsicm (pod 3-4 €) vela a castych on/off cyklov vadi. Tie ktorym to nevadi stola 5-6 €, ale to uz mam 8 edisoniek som na 3*8 = 24 mesiacoch, keby jedna odosla vzdy po 3 mesiacoch, co je tak casto menej pravdepodobne.
Hajzel a predsien su specificke a vyzaduju extremy: bud lacne edisonky, alebo super drahe LEDky kde nejde ani tak o tych 20K-30K hodin svietivosti (kym na hajzli nasvietim 30 000 hodin tak otrcim kopyta), ale o tie statisice on/off cyklov, ktore drahej ledke za 25 € nevadia. Ale kto by to tam daval ze ...
|
|
Re: žiarovky
Od: ejha
|
Pridané:
25.8.2014 18:27
Mňa len štve, že tie krásne zakrútené sporivky končia poroztĺkané v zberných košoch okrem iných verejných miest aj v predajniach s potravinami. Takže tie ťažké kovy a kdejaké svinstvo následne pekne papáme... Doma preventívne prechádzam na ledky a kde to nemá zmysel stále držím klasické žiarovky.
|
|
Re: žiarovky
Od: ejha
|
Pridané:
25.8.2014 18:37
Aj tak majú tie kalsické najprirodzenejšie svetlo. Ledky (a to kupujem len značkové) pri stabilite elektrickej siete v lokalite kde bývam občas dosť nepríjemne blikajú. Ale peniaze za prenos elektriny tu platíme, akoby bolo všetko ok.
Minulý rok starostovi odišla rúra - ani to veci nepohlo dopredu, tak už teda ozaj neviem čo treba... asi sa len odsťahovať viac na západ z tejto diery zvanej Slovensko. Keby tie hnusné káble aspoň nemám rovno vo výhľade zo všetkých okien. Príhodnejší názov by bol Káblensko.
Do psej rite v každej dedine toľko stĺpov a káblov, že z toho raz dostanem vyrážky. A aj tak je to všetko nahovno - elektrina nestabilná a net pomalý.
Pritom to tu mohlo byť jak vo Švajci. Šecko je len o ľuďoch.
|
|
Re: žiarovky
Od: huangg
|
Pridané:
25.8.2014 18:50
existuje nieco ako index podania farieb pre rozne zdroje svetla, co sa porovnava so slnkom a pri klasickych ziarovkach je tento index najvyssi - farby pod ziarovkou budu vyzerat prirodzene ako na slnku....na rozdiel od usporiek, ktore sa dost nechytaju....najnovsie super drahe ledky veeelmi pomaly dobiehaju wolframove ziarovky, ale to co kupite v obchodoch je des
|
|
Re: žiarovky
Od: ...
|
Pridané:
25.8.2014 19:08
Zmysel ma zacat uvazovat o indukcnych svietidlach.
|
|
Zemský Ráj nadosah !
Od: wikina
|
Pridané:
25.8.2014 16:19
..už k nemu chýba len "zregulovanie napr. rýchlovarních kanvíc, klimatizácií a kávomatov :p
a pozemský ráj, nirvána bude dosiahnutá ! (alebo komunizmus ? ;D :p
..a možno príde aj ..lacnejší chleba a roškýýýý !!!
|
|
Re: Zemský Ráj nadosah !
Od: lelens
|
Pridané:
26.8.2014 0:43
rusko je na vychod chuj. aj jedna mena a spolocne hranice su komunizmus ? neni do coho trieskat
|
|
byrokrati
Od: kuhighjhb
|
Pridané:
25.8.2014 16:19
nechápu
vysavač jede v průměru 30 minut týdně, to už je snad jedno, jestli tahám 1800w nebo 1200w
spíš by bylo užitečnější, kdyby přikázaly výrobcům vyrábět pouze vysavače s dostatečnou účinností, tedy poměrem elektrický příkon vs sací výkon hadice
dělá se dost vysavačů, co mají 1600-2000wattů, ale tah majhí stejný jako jiný vysavač na 1200w
|
|
Re: byrokrati
Od: gafdasdas
|
Pridané:
25.8.2014 17:27
presne, ovela dolezitejsie je riesit centralne chladenie bytoviek. co maju jednotlivy vlastnici aspon po 1K W klimatizacie... vysavace z toho su nic
|
|
Re: byrokrati
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.8.2014 18:21
Vyborny postreh. EU ale nerozmysla. EU kona.
Az sa hrozim roku 2017, ked s 900 W vysavacom s efektivitou a teda sacim vykonom na velke hovno budem musiet vysavat barak 3 hodiny miesto 1/2 hodiny.
|
|
no pekne
Od: allah is a gay
|
Pridané:
25.8.2014 17:55
ja mám psa, ten funguje ako vysávač. a nemusím ho ani zapojiť do elektriky.
|
|
Re: no pekne
Od reg.: kyzka
|
Pridané:
25.8.2014 18:10
aky je pomer vykonu a prikonu. Oplati sa investovat?
|
|
Re: no pekne
Od: ...
|
Pridané:
25.8.2014 18:17
Ten smrad za to nestoji, noehovoriac ze prach mozno zmizne ale objavia sa chlpy.
|
|
Re: no pekne
Od: tamtung
|
Pridané:
25.8.2014 20:25
pes skor donesie prach a nie zoberie.
|
|
Re: no pekne
Od: ...
|
Pridané:
26.8.2014 0:11
to je uplen jedno, donesie aj smrad a chlpy.
|
|
Re: no pekne
Od: average usa-teenager
|
Pridané:
26.8.2014 9:04
..ale zasrobí aj bio-hnojivo, už granulované, možte si dat do kvetináčov pre kviaty ;P
|
|
Re: no pekne
Od: Hacik neregistrovany
|
Pridané:
26.8.2014 15:45
Psie exkrementy su ako hnojivo nevhodne. Aby to bolo vhodne, pes by musel byt napriklad vegetarian.
|
|
nielen...
Od: jaaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
25.8.2014 18:35
Nielen "únii" s jej neskutočne dobe platenými darmožráčmi, zapodievajúcimi sa totálnymi píkovinami to dokonale j*be - zdá sa, že aj väčšine čitateľov a prispievateľov - "a vo tom to je" :(
Predsa - podľa psychopatických pseudoekonómov je motorom ekonomiky SPOTREBA - inak - kto na to má - v pohode si zaplatí spotrebu elektriny - kto na to nemá - buď uvažuje a šetrí - alebo má IQ < 60 a žiadne nariadenie únie mu ho nezvýši... Osobne pracujem vo firme, distribujúcej energiu a jediné, čo nechápem je, prečo má dodávateľ energie dotovať vykurovanie elektrinou (ktoré je milióny krát nezmyselnejšie, než nejaké vysávanie z ekonomického hľadiska...)
|
|
Re: nielen...
Od: Houston
|
Pridané:
25.8.2014 19:13
Tu nejde o peniaze a ci na to ludia maju. A na IQ by som sa pri ludoch moc nespoliehal. Ide aj o faktory ako zivotne prostredie (elektrinu lacno z Ciny nedovezies) a podobne.
|
|
Re: nielen...
Od: tamtung
|
Pridané:
25.8.2014 20:35
ano, vysavace blokujeme, ale dizle co ten prach generuje nie, to je strasne super zivotne prostredie.
|
|
novinka
Od: seb
|
Pridané:
25.8.2014 19:31
Ja som pocul ze samsung uz taktoval toyotu a po vzore priusu budu robit vysavace hybrid...
|
|
vysavac dotovany aspon 50E
Od: max11
|
Pridané:
25.8.2014 20:55
Podla mna tie rozhodnutia EU su apriori naschval zle, ale
na projekt minane peniaze z EU rozpoctu a prirodzene velky zaber vysledku robia taky rozruch, ze vysledok vzdy ovplyvni
spotrebu penazi (Ekonomiku) smerom hore.
Ked je to totiz zle, bude treba este raz minut v buducnosti E aby sa to napravilo, (najlepsie znovu zle :-)
Osobne by som uvital ak by dali dotaciu Eur na tovar s urcitymi parametrami. To je motivacia spravnym smerom.
Lebo nie ten si zasluzi odmenu, kto vymysli legislativu zakazu a bavka sa s tym 4 roky 100 eu asistentov a tuneluje peniaze na analyzy a preklady a cestovanie a doluje ksefty z lobingu.
Odmenu si zasluzi priamo ten kto sa rozhodne kupit si energeticky lepsi, moderny a ekologicky vysavac.
|
|
paradox
Od: nic
|
Pridané:
26.8.2014 1:46
[PARADOX]: Rastie pocet elektrarni, rozvodne siete EU su prepojene, uz dlhu dobu "akoze" EU znizuje spotrebu spotrebicov, ale zaujimave je ze rastie spotreba energie. Tiez by ma zaujimalo akym pravom EU zasahuje do prav jednotlivca a to tym, ze mu znemozni kupit si vysavac s vyssim prikonom ? ,s nizkym podielom poruchovych dielov(nekvalitne jednorazove plasty, nadbytocna elektronika, atd.)? Znizia tym pocet prachovych castic (bez hermeticky uzavretych priestorov, urcite nie)? Ako niekto spravne podotkol ide iba o lobing uzkej skupiny vyrobcov, ktorym dlhodobo nerastu zisky. Kazdopadne na to doplatia zakaznici a vysavace budu mat nove nalepky, nizky prikon(ale aj saci vykon), kopu nekvalitnych platov, kopu nepotrebnej(poruchovej) elektroniky a pokial by to ani tak nestacilo na kupu dalsieho vysavaca tak tam bude pocitadlo zapnuti.
|
|
Re: paradox
Od: 345353
|
Pridané:
26.8.2014 12:03
Ten tvoj paradox, je tym ze stale sa vyuziva viacej elektronickych zariadeni.
A to co si dalej napisal netreba komentovat lebo su to hlupposti ktore si si vycucal z prsta.
|
|
Nove elektrarne
Od: Cpx
|
Pridané:
26.8.2014 7:15
Nech postavia nejake thoriove reaktory a fuzne elektrarne a bude pokoj.
|
|
EÚ a zákaz.
Od: Miroslav Polner
|
Pridané:
26.8.2014 8:40
Mňa našťastie žiadny zákon ani zákaz EÚ nezaujíma, nemám v pláne ich dodržiavať! Pre mňa je Brusel iba obyčajný hnoj!!!
|
|
Re: EÚ a zákaz.
Od: 345353
|
Pridané:
26.8.2014 12:06
a pre mna nie.
|
|
EU ZAKAZ
Od: stanoo
|
Pridané:
26.8.2014 17:06
Jak mozte byt radi, ze je banda ludi v bruseli ktori denne rozmyslaju o chujovinach, dnes o vysavacoch. Uradnik mi povie aky vysavac si mozem kupit? To je nonsens, nech je za tym akykolvek dobry umysel. Dobry vysavac a usporne ziarovky sa daju kupit aj bez sasov, zakazov,prikazov,regulacii EU. V takychto veciach objektivne nemaju co pokazit vpodstate, ked zakazu predaj horsich vysavacov, ale jednak ich do toho nic a jednak ked im potlapkate pleco za vysavace (ako polka tuna), sahaju aj do inych veci kde to seriozne mozu a aj realne dosieraju.
|
|
Re: EU ZAKAZ
Od: Kamilko.
|
Pridané:
26.8.2014 23:19
K vám ešte nedorazila diakritika?
|