neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Mníchov zvažuje návrat od Linuxu k Windows

Značky: LinuxWindowsverejná správa

DSL.sk, 19.8.2014


Nové vedenie mesta Mníchov, ktoré sa ujalo úradu v máji, zvažuje návrat počítačov samosprávy z Linuxu a OpenOffice.org na softvér Microsoftu, Windows a Microsoft Office.

Pre noviny Süddeutsche Zeitung to uviedol viceprimátor Josef Schmid zo strany CSU.

Dôvodmi potenciálneho návratu majú byť sťažnosti zamestnancov na Linux, ktoré Schmid bližšie nešpecifikoval, a snaha používať rovnaké produkty ako väčšina občanov, s ktorými mesto komunikuje.

Za účelom posúdenia návratu vedenie mesta vytvorí podľa Schmidta expertnú komisiu.

Mníchov rozhodol o postupnej migrácii na Linux a ďalší open source softvér pred viac ako desiatimi rokmi v máji 2003, ako prvé z väčších miest. Použitou linuxovou distribúciou je vlastná distribúcia LiMux postavená pôvodne na Debiane a v súčasnosti na Ubuntu. Ako kancelársky a komunikačný softvér mesto využíva štandardný open source softvér OpenOffice.org, Firefox a Thunderbird a vlastné vyvinuté rozšírenie pre prácu so šablónami, formulármi a listami pre OpenOffice.org, WollMux.

Mesto používa open source softvér na cca 15 tisíc svojich počítačov, pričom na 14800 z nich je inštalovaný LiMux, na zvyšných zostal Windows. Úspešné dokončenie migrácie mesto oznámilo na konci minulého roka.

Podľa správy mesta z konca roku 2012 pomohol open source mestu ušetriť výrazné finančné prostriedky. Len za roky 2011 a 2012 išlo o viac ako 11 miliónov eur, na licencie na Windows, Microsoft Office a potrebný hardvérový upgrade. Schmidt pre noviny spochybnil aj šetrenie, keďže veľa potrebného softvéru si musí mesto vyvíjať samé.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži


Diskusia:
                               
 

tak sa zda, ze do uradu sa dostali kamarati s microsoftom :) a 11 rocny prechod hodia za hlavu kvoli vlastnym vreckam
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

alebo sa zda, ze linux nieje az tak super :-)
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

Mnichov je neverending story - ich "navrat k windowsu" sa objavuje vzdy po zmene na radnici ale zatial su stale tam.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Stara znama pesnicka...

-nespecifikovane staznosti zamestnancov...samozrejme nespecifikovanych a teda neexistujucich zamestnancov...

-nove vedenie, k tomu sa vari netreba vyjadrovat

-nutnost pouzivat to, co pouziva vacsina...dobry pokus, ako keby ku komunikacii potrebovali tlmocnika.

Ked obcania zistia, kolko by ich stal prechod, tak nove vedenie to dostane velmi rychlo zratane a jasne povedane, ze me drzat huby a setrit.

Ale inak je to stary znamy folklor s prechodom na win.
"Skusime to a ak nam to ludia zozeru, prejdeme, ak nie, tak to zametieme pod koberec a skusime to neskor, ved ponuka provizie od MS je stale otvorena..."

Jediny rozdiel v proviziach oproti Slovensku je ten, ze vonku je samosprava pod vacsim dohladom verejnosti a nedovoli si take okate ojeby pred ludmi, inak by prisli o svoje teple miestecka.


Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Len aby som nezabudol, tu je jeden hnidopich z minulosti a boli aj dalsi co tvrdili, ze rollback uz je isty a cuduj sa svete mame rok 2014 a par neprajnikov sa zase raz naslo...

http://dopice.sk/ahx
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

prechadzaju kvoli nekompatibilite pri komunikacii cez internet a slabej efektivite zamestnancov, ktorym museli platiť specialne kurzy, museli zaplatit specializovanych IT odbornikov na spravu tychto 9 tisíc PC...a celkovo tento "zadarmo" OS preplatili oproti windowsu....preto sa vracajú, na http://www.cnews.cz/software o tom pisu podrobnejšie ako tu
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

Jasneee, preplatili tym, ze usetrili 11 mil EUR. To by nejeden uradnik videl rad vo svojom vrecku.
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

ako sa da na 1 pocitaci usetrit 733€ za 2 roky len zmenou OS?
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

to bolo za 10 rokov nie za 2
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

v clanku je uvedene len za roky 2011, 2012...
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

"Len za roky 2011 a 2012 išlo o viac ako 11 miliónov eur, na licencie na Windows, Microsoft Office a potrebný hardvérový upgrade."
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

treba podotknut, ze v roku 2011 ani 2012 MS nevydal ziadny produkt, koli ktoremu by bol potrebny hw upgrade PC. Taktiez nevydal ziadny windows (8 bol uvedeny koncom roka 2012, takze to je mozne zanedbat) ktory by bolo nutne kupit, a nevydal ani office, lebo je 2010 a potom 2013. Ako pisem nizsie, klamu.
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

Neklamu! A to som si myslel, ze DSL.sk aj citas, nie len pises do diskusie. Takto to vyzera u nas:
zdroj: Novú zmluvu s MS kritizujú aj Aliancia Fair-play a SOIT, vznikla hromadná pripomienka
http://www.dsl.sk/article.php?article=11996

Rozhlas a Televizia Slovenska: "Za Software Assurance licencie pre PC s existujúcimi licenciami tak zaplatila za rok cca 254 eur bez DPH."
Zdroj: Microsoft musí milovať Slovensko, RTVS zaplatila za licencie o polovicu viac ako vláda
http://www.dsl.sk/article.php?article=14280

Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

k SA mas vyjadrenie nizsie, to sem vobec neplet, lebo to nieje potrebna sucast na funkcnost Windows ekosystemu.
Odpovedať Známka: -8.1 Hodnotiť:
 

Dole ti to zasa vysvetlujem ja, ze to dolezite je. Je to sucastou nakladou na Microsoft produkty, tak to patri do nakladov, pretoze toto si platime z nasich dani za tie iste existujuce pocitace a softver.

To je tak idiotske od teba, ako keby som ja tvrdil, ze korupcia na Slovensku nema suvis s rastom resp. poklesom nasej ekonomiky resp. HDP.

Poslednou dobou, ti niekto vygumoval mozog, pretoze kazdym dnom su tvoje prispevky hlupejsie a hlupejsie.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

to neznie moc dobre pre Gatesa, asi coskoro opusti ten rebricek najbohatsich ludi. Po mnichove, Cine. som zvedavy kto bude dalsi. :D nechce sa mi googlit, nespravit clanok o tom aka je situacia v Rusku s windowsom a linuxom vo verejnom sektore?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Clanok z 17.4.2014 (t.j. viac nez par rokov platime za pravo na upgrade na vyssiu verziu systemu pre viac ako 80000 PC) a nadpis hovori sam za seba:
Zdroj: Windows XP je na Slovensku na 30% štátnych počítačov
http://www.dsl.sk/article.php?article=15485

Sam som sa zucastnil ako brigadnik v roku 2005 na audite pocitacovej techniky a softveru v statnej firme (nakladna zeleznicna doprava Slovenska) a v tej dobe este stale mali viac ako desiatku pocitacov typu 286-386 kde bezala (nie najnovsia ale...) ukrutne stara verzia MS-DOSu; bliziace sa k stovke boli Windows95-98. A zvysok boli ostatne systemy od Windows NT4-2003 a WindowsXP nezaplatane po SP2. A to bola jedna statna firma. Stat za toto vsetko plati kazde 3 roky neskutocne miliony Eur, ktore vyuzije hornych 5% uradnikov a ITckarov v statnej sprave.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Píšeš ako mladý chuj.
Pre taký kolos nie je jednoduché urobiť softvérový produkt, prechod naň a aj hardvérový prechod, ľudia a podobne...
Věd im naprogramuj to čo potrebujú na novší OS, vymysli im, z čoho zaplatia ten produkt, novéPC a softvér a správu, servis a podporu a čo ja viem čo...
Mudrovať vie každý, kto má dieru do zadku.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Ty si uplny kokot alebo ano?
Za co sa plati draha licencia na upgrade OS pre vsetky stroje, ked prechod na novy hardware nieje mozny? A ty este k danej veci napises taku sprostost. Takze podla teba je OK ked sa platia prachy za sluzby, ktore sa nedaju/nechcu vyuzit jo (o tomto je tento thread a nie o tom ci ten update robit alebo nie)?

No original...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Čo mudruješ? Čo Ty vieš o tom koľko kto, kde a komu platí?
Pivných rečí už je dosť!
A keby aj? Čo také zázračné ponúka lunex? Vôbec nič. Len problémy!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Platia si za moznost upgrade? Mame zmluvy - platia (takze ano, s viem - minimalne kolektivne cislo)... Bola robena studia pouzivanosti OS? Bola (uz to tu v clanku bolo spomenute)... Zistila, ze su stroje upgradnute na najnovsiu verziu? Len par percent (dovody SU nepodstatne)... Takze si platia za moznost upgradu, ktory nevyuzivaju = mrhanie...
Kde citas nieco o "lunexe"? Kde tu vidis pivne nepotvrdene reci? MUDRLANT!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemam to nastudovane, len ma prekvapuje to spochybnovanie.

Nasa vlada plati za Software Assurance pre desktopy (za 3 roky):
Desktop Professional 571,29 EUR
Desktop Enterprise 732,00 EUR

V nasom pripade sa ale zavazujete platit 3 roky vopred. (V ramci standardnej platnosti zmluvy a prihlasky k zmluve by sa teda aj pri preruseni v prvom roku usetrila cela suma.)
Ak by ste skoncili skor, nebudete mat narok na trvale licencie verzii softveru, ktore boli pocas platnosti prihlasky vydane.

Tiez je treba pocitat s tym, ze viacere nase ministerstva si zial okrem uvedenych sum platia este aj Microsoft Premier Support, ktory sa pohybuje v dost vysokych cislach.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

A nasledne na to si staci precitat clanok o pouzivanosti verzii windows v statnej sprave:

Zdroj: Windows XP je na Slovensku na 30% štátnych počítačov
http://www.dsl.sk/article.php?article=15485

A je jednoznacne vidiet, ze minimalne 30% pocitacov nevyuziva ziadnu z licencii, a supportu, kedze bezia na XP.

Ak prejdes vsetky statne firmy, tak tam najdes urcite este pocitace s windows 98, na ktore uz aspon 12 rokov platime Assurance!!!!
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Kriste pane! Co je toto za debilny argument. Tak zaplatime Microsoftu, co ma kapital v USA alebo odbornikom v Nemecku (peniaze ostanu v EU)? Aj keby to stalo rovnako alebo o nieco viac, vzdy je to viac vyhodne ostat pri Linuxoch a z dlhodobe hladiska je to globalne vacsi krok vpred ako nakup MS licencii.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Absolutny suhlas.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Microsoft je technologický a softvérový gigant. To nejakí tučniakoví šuplikanti nikdy nezmenia!
Ja sa ani nedivím, že je Lunex ľuďom proti srsti...
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Chod do Oracle alebo IBM povedat, ze su tucnakovi suplikanti...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A to sa domnievaš, že keď budú mať MS Win + MS office, že už zrazu zamestnanci nebudú potrebovať školenia??? alebo hromadu IT-čkárov??? Sa zobuď.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

kdeze kamarat :) Tu nemaju zmysel padne argumenty. Toto je zjavne prolinuxova diskusia
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Padny argument:

Linux IT technik stoji priblizne rovnako ako Windows IT technik. Pocet musi zostat rovnaky ci je nasadeny Windows alebo Linux. Skolenia u kazdej platformy sa opakuju priebezne kazdeho pol roka pre urcitu skupinu zamestnancov na uradoch ci statnych firmach (zdroj: pracoval som na Ministerstve takze z prvej ruky cize odo mna).

Dalsia vec je ako bolo spomenute vyssie, ze treba si nieco dat aj nakodit koli kompatibilite. To ale treba robit aj pri Windowsoch napr. (aj ked toto zrovna nie je kodenie) sablony pre ms office pre uradnikov. Rozne serepeticky ktore MS nerobi a z neznamich dovodov to urady potrebuju.

A po dalsie je treba podotknut ze kapital ostava doma ak sa neorientujeme na MS.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

presne tak ziadny support developery na polovicny uvazod vacsina znich dobrovolnici ktory nemaju cas robit first line support. Kto by takyto nestabilny system mohol len pouzit v produkcii cisty masochizmus. Nejdem tu teraz hovorit o chybach typu SSL ktore su priam facepalm. A develop s duckface vyrazom submitne fix a ako keby sa nic nedialo. Ziadne zavazky a vsetko je dobrovolne vykradname vam ebanku a nic lebo opensource je dobry.


Odpovedať Známka: -7.9 Hodnotiť:
 

No jasne tarajko.

Je tak nestabilny, ze nan pred rokmi presli a stale ho pouzivaju.....

Je tak masochisticky, ze ho roky pouzivaju....

Statna sprava je tak narocna na "produkciu" ze tam musia mat win....trapna rozpravka o produkcii v mieste, kde nie je ZIADNA produkcia...

Vykradneme vam ebanku...vazne, a preco sa to doteraz neudialo, ked je to podla teba take jednoduche?

Ze by si opat len taral do vetra, bez hlbsich znalosti?
Jasne, ved ako inak!

Dnes bude celkom zabavne citat prispevky MS developerov a inych parazitov, zavislych na ich proviziach.
A to je este len rano. ;-)

Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

s tou produkciou si ma dostal :D
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Poriadny a slusny support vzdy bol a vzdy bude komercnou zalezitostou. Asi ta prekvapi, ze aj existuje -> vid vcelku neuspesne Canonical pre Ubuntu a vid vcelku uspesne Red Hat s RHEL.
V produkcii tych masochistov na servrovej strane je viac ako moc, takze ak si to myslel tu, tak sorry vsetci su masochisti, len ty si lietadlo.
V produkcii na "desktop" aj servers strane je asi najvacsi masochista IBM kde uz v zaciatku nasadenia na desktopoch http://dopice.sk/ahy bolo viac ako 15K workstations na linuxe, dnes je to cislo nasobne vacsie.
A ze to ponukaju aj ako business riesenie? http://dopice.sk/ahz Kokos cisti sadomasochisti...
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Aktualizovane:
"Situace není tak jednoznačná, jak by se z původního zdroje mohlo zdát. Radní se na výsledku migrace na Linux neshodnou a městská rada navzdory starostovi Linux hájí a tvrdí, že přechod přinesl úspory. O přechodu zpět na Windows ještě není definitivně rozhodnuto a podle všeho jsou relevantní argumenty z obou stran ohýbány podle toho, zda je předkládá koalice či opozice."

A este nech mi tu niekto z cestnych a nezistnych zastupcov bulika, ze nejde o provizie....
Pracujete pre skorumpovanu firmu s korupcnymi praktikami.
Hanbite sa!
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nepaci sa vam, ze vasa bombasticka sprava o neuspechu linuxu sa razom meni na klasicku politicku handrkovacku o ktorej som pisal uz davno predtym. Je mi vas luto aj s vasim obmedzenym pohladom na svet.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

NEPACI sa nam diskusia o H*vne. Stale nepozname podrobne argumenty PRECO je potrebne prejst spat na Widle....
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

staznosti zamestnancov, neschopna nahrada ms office + temer ziadna podpora jeho formatov, chybajuce aplikacie, ktore im nikto zadarmo neda...

citame s porozumenim.

preco si myslis, ze ma linux 1.5% podiel na trhu?
alebo preco ho pouziva len jeden z dvadsiatich nadsencov, ktori radi testuju nove technologie a zaoberaju sa nimi?
Odpovedať Známka: -5.9 Hodnotiť:
 

A ty si myslíš, že prečo je Lady Gaga na čele svetového hudobného rebríčka a o spevákoch, ktorí majú skutočný hudobný talent, ale spievajú niekde v garáži nie je počuť?
Lebo marketing, marketing a zas len marketing.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

lebo sa dost nadrela, aby bola tam, kde je?
lebo robi muziku, ktora ludi oslovi?
lebo je sikovna a vie sa dobre predat?

mozna nevies, ale ta bab hrala dlho v divadle. potom nechala kvoli muzike skolu. istu dobu skladala texty pre jedno vydavatelstvo, kde si ju vsimol jeden typek. zaujala ho hlasom, dohodil jej zmluvu a zvysok je historia.

ps: keby nemala talent a nebola dobra v tom, co robi, tak upadne do zabudnutia rovnako ako vsetky one-hit-wondew'r (pripadne ako nase superstaristky).
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Možno nešťastne zvolený interpret.
Zvoľme napr. Britney Spearce, ktorá bola svojho času imho oveľa "úspešnejšia".
Tu máš pekný príklad beztaletnej ženskej, z ktorej marketing a syntetizátory urobili takmer najväčšiu hviezdu na svete (svojho času, samozrejme)
http://dopice.sk/ahS
Stále si myslíš, že je to len o kvalite?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

kolega zvykne hovorit: "talent je len slovo, ktorym hlupaci zastresuju dlhe roky prace."

a nie, brittney drela uz od malicka, tanecna od troch, prve vystupenie v piatich, talent shows, umelecka skola, mickey mouse club.
nejkae dema jej zamietli, lebo bolo uz vela podobnych interpretov. vsimol si ju ale jeden typek, ktoremu sa jej hlas velmi pacil. zaspievala mu 'ive got nothing' a dostala deal.

potom prislo 'oops i did it again' a zvysok je historia.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

preto, preco su napr. U2 na scene uz 40 rokov a take SpiceGirls sa rozpadli po desatine toho casu :) Linux musi chytit do ruky velka silna firma a presadzovat ho postupne, nieco ako zacal google s chromeOS, aj ked ta koncepcia sa mi nepaci a ocakavam zanik.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ADD1. Staznosti zamestnancov - ake konkretne ? nevieme

ADD2. Neschopna nahrada Office ? ziadna podpora ? tak sakra nebude ten word a xls taky pekne farebny ako v MS Office!!! 90% dokumentov s ktorými pracujem vyzuviva a uzivatelia vyuzili cca max 5% - 10% funkcionalit!!! Dolezite je poslanie informovanie a nie "vyfarbovanie a styl"

ADD3. Chybajuce aplikacie - ake kontretne chybaju ??? nevieme. Ked je windows vo firme stredne velkej a velkej tak ci tak sa nenadju tiez APLIKACIE pre WIN a musia sa kodit nove app. pripadne cele IS !!!

Citam s porozumenim :)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

No len ten MS nema chyby! Modra obrazovka po jednej aktualizacii... a to nehovorim o tych z minulosti. Spamataj sa! A ti ludia, co robia okolo Linuxov su trochu ini experti, nie kdejaki klikaci, co ich programy zeru pamat este aj na susedovom pocitaci.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mesto ktoré bolo krásnym príkladom prechodu na OSS sa mení na učebnicový príklad korupcie a lobingu.
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

ked prechod od MS k OSS tak "super, rozumni ludia". ked opacne tak zasadne "korupcia". svet nie je ciernobiely...
Odpovedať Známka: -3.4 Hodnotiť:
 

Svet nie je čiernobiely, ale ak by bol produkty MS by spadali určite pod čiernu.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

je to logicke, pretoze:
ak prechadzam z MS na linux, tak nikomu neplatim licencie, nikto nechodi za mnou lobovat, aby som presiel na linux.

Teraz ked uz niekolko rokov bezia na linuxe a OSS, tak zrazu niekto pride s tym, ze pome na Windows. Utratme kopec prachov za licencie etc.
No co ine ako lobing a korupcia od MS to moze byt?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

> No co ine ako lobing a korupcia od MS to moze byt?
Mozno jednoducho nie su spokojni. Taka moznost neexistuje?

ps: aj za linux sa lobuje. tak trochu amatersky, ale aj linux ma svojich zastancov ktori tlacia...
Odpovedať Známka: -5.9 Hodnotiť:
 

Zastanci sice tlacia do pouzivania Linuxu, ale nezaplatia ti za to, nestrcia proviziu do vrecka....

A to je v tomto pripade ten najpodstatnejsi rozdiel.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mozno jednoducho nie su spokojni. Taka moznost neexistuje?

- mas pravdu. Nespokojni su najma v MS, pretoze nemaju v Mnichove biznis.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

jaaj lebo ono si ten linux uradnici instalovali a administrovali sami ze ano ? Celu migraciu malo na starosti IBM ..ktore urcite a samozrejme nikomu nic neprihodilo ty OCOCTH
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Alebo je tu ešte jedno vyvetlenie. Že Linux na deskope je na ****
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

všetko je o lobbingu. ;)
aj Linuxový support. :D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

To je ako škrabať sa ľavou nohou na pravom uchu...
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Tiez si ho radsej poskrabem pravou nohou.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Keby sa chceli vratit k XP, tak to ako-tak chapem. Ale uz nieje k comu sa "vratit", Win8 je slapnutie do h***a.

Z pohladu pouzivatela je to cele len o pouzivatelskom rozhrani, ktore je vo win8 otrasne a v linuxe sa uz z principu da vybrat. Samozrejme aj win sa da prisposobit, ale ak je argumentom na prechod len pouzivatelske rozhranie, skoda penazi za nakup M$ softwaru...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Tiez si treba uvedomit, ze s prechodom na win bude musiet nevyhnutne prist aj prechod na novy HW co su dalsie investicie.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

a po rokoch migracie na linux bude treba skolenia pre zamestnancov na ine, custom windows pozitivne aplikacie, lebo tie co pouzivali predtym za cias win uz zabudli (nenarazam na office) a tie co maju teraz na linuxe pravdepodobne ani pod win nepojdu.

takze bud si zaplatia migraciu tych custom programov na windows, alebo si nakupia ine custom programi co pojdu pod win.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Docela rád by som videl na čo konkrétne sa ľudia sťažovali. Či to sú relevantné problémy, alebo nie...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

To su fakt kecy a vymyslene argumenty. Niet sa naco stazovat, na vsetko sa da zvyknut. Ak si clovek moze/musi zvyknut po prechode z XP na WIN8, tak IMHO si rovnako tak zvykne aj na linux. Ved od zamestnanca sa neocakava, ze bude ladit configy vo VIM, stale len bude klikat jak cvicena opicka, akurat v linuxe. Tak WTF?
Mam dojem, ze skapinajuci kon kope...
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Neviem si predstaviť, čo také úradníkovi môže chýbať z windowsu, čo nemá v linuxe. Jedine nejaké pošahané hry, ktoré si nosí tajne na usb kľúči.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

napr. decentna podpora ms office dokumentov, ktore im bezne posielaju ludia.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

To si myslim riesi pouzivanie neproperietnych formatov ako je ODT. A to sa da velmi lahko vyriesit tym, ze urad proste taketo formaty neprijme. Ja v tom taky zasadny problem nevidim. Preco by sa mal svet prisposobovat MS, nech sa MS prisposobi svetu. Uz ma ta ich politika uzatvorenych formatov neskutocne serie. Lebo dobre vedia, ze vsetci budu apelovat na kompatibilitu... Problem je uz na ZS, kde MS s usmevom podaruju volne licencie MS Office... skoda reci.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

No teraz si ma uplne dostal... A ked ja idem na urad s dokumentom .odt ktory je podla nasho zakona podporovany, tak uradnik netusi co stym. Alebo mu vyskoci tabulka importu pre ulozenie do MS formatu a tiez je z toho paf.

Toto je ta decentna podpora? Ano decentna... kazdemu sa dobre po deci rozlieva, ked sedi na hektolitroch provizii... No na poriadny support "decentna" nestaci.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Podpora rôznych formatov, programov, ktoré ti na linux nikto nesoravi zadarmo
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Ake formaty mate konkretne na mysli?
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Zaujimalo by ma ked usetril 11M na licenciach, ake boli skutocne naklady na vyvoj a podpora vlastnych nastrojov. Keby to malo takto riesit kazde mesto je to maximalne neefektivne plytvanie vyvojarmi
Odpovedať Známka: -3.1 Hodnotiť:
 

Lenze mesta maju podobnu agendu, tak staci vyvinut jeden SW pre cely stat a hotovo. Statna sprava/samosprava potrebuje jednoucelovy SW, ten sa spravi a je to.
Zaplatit ho musis tak ci tak, aj pre windows aj pre linux. Ale operacny system maz zadarmo a objektivne JE bezpecnejsi. Uz len peniaze usetrene za antivir/antimalware licencie su nezanedbatelne. A office baliky su este drahsie ako samotny win, a znova v linuxe su zadarmo.

Aj bezny BFU user si dnes chtiac-nechtiac zvykol na "ine" prostredie, napr. Android, IOS. Tak preco nie linux?

To ze si zamestnanec nemoze v praci pustit oblubenu hru XY, nie je argumenty. A poker/tetris neviem co este, co hraje urandik v praci, existuje aj pre linux ;)
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Objektivne, zakladny balik hier v linuxe je omnoho lepsi a pestrejsi ako to co dostanes na win alebo mac. Linux na desktope uz par rokov nemam, ale niektore "kancelarske" hry z neho mi docela chybaju.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Na diit.cz bol o tom clanok - tych 11 mega je usetrenych realne po odpocitani nakladov na samotne nasadenie.
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Ide o to ake nastroje vyvijali. Pokial je to nieco specificke, rovnaky vyvoj softu treba spravit aj pod windows.

Pokial jedno mesto usetrilo 11 mil. pochybujem, ze tolko isto dali vyvojarom. Dalsia vec, pokial by kazde mesto v state fungovalo na linuxe, usetrenych by bolo omnoho viac milion a vyvojarsky tym, by stacil len jeden. Nepotrebuje mat kazde mesto vlastny tym. Jednoducho co vyvinu pre jedno mesto mozu aplikovat na vsetky ostatne. Teda jednoznacne usetrene peniaze tak ci tak.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ved ich to zvazovanie prejde ked sa dozvedia o celkovom dlhu mesta a o tom, kolko by museli investovat keby chceli prejst na M$ produkty. Aj ked je pravda, M$ im moze dat zlavu aby z nich urobil nazorny priklad neuspechu a odradil tym ostatnych od podobnych prechodov. Kazdopadne Mnichov uz nieje jedine mesto co funguje pod linuxom a na druhej strane prechod od M$ uz nerobia iba mesta ale uz aj cele staty.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Pre M$ je Mníchov veľmi zlý príklad ako riešiť IT. Keby tak urobili všetky verejné správy, zrazu budú chcieť mať Linux v školách, potom by prišli na to, že na komunikáciu s úradmi je Linux výhodnejší aj pre firmy a z widiel by zostalo veľké nič. Maximálne tak ako herná konzola. Nakoniec zarežú aj tú a celý M$ môže ísť do sračiek.
Tomuto sa samozrejme M$ bude snažiť zabrániť zubami aj nechtami. Takže lobbingu v Mníchove sa vôbec nečudujem a M$ prajem veľa takýchto prechodov na Linux prípadne na iný bezproblémový soft.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

neviem ale potom ako som videl win 8/8.1 nemam pocit ze by sa uz microsoft sustredoval na firmy ci urady
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

8, 8.1 je pre ludi.
firmy, urady a institucie tu maju win7. na 8 sa vychytaju vsetky muchy, win 9 sa odladi a bude zase vhodny do firemneho nasadenia.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

W8 je skor odladena win7
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Taký problemovy soft ako linux ľudia nechcú ani zadarmo. 1,5% o tom svedci.
A utratili by viac peňazí za podporu, vývoj SW, školenia pre zamestnancov, instalovanie linuxu na PC atď
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Ok verim, ze celosvetovo a vseobecne ma linux cca 1.5%. napriklad podla w3schools pristupuje na webove cca 5.6% uzivatelov s linuxom. Tiez nevelky udaj.
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp

Ale staci si pozriet ako pekne narasta len vdaka tomu, ze v aprili-maji skoncila podpora pre windows xp. Rast windows 8 sa vyrazne spomalil a Windows9 tu bude az za 8 mesiacov. Okrem toho, bude este par mesiacov trvat, kym sa dostane do predajni a ludia ho zacnu aj nakupovat.

Dalej, za posledny rok narastol pocet hier spustitelnych pod linuxom asi na dvojnasobok. A aj podla clankov dost studii ohlasilo verzie hier pre linux.

Rusko, Cina a India si vyvijaju vlastny OS pre statnu spravu a postupne ludia budu viac a viac akceptovat tento operacny system.

Ano, podla mna to nebude viac ako 8% do roka, ale bude to dost na to, ze uz linux nebude "zanedbatelna hrstka pocitacov".
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To vravíte uz 20 rokov ako bude mať linux čoskoro 7% :D a po tých 20 rokoch stále nič. Ach jaj a to je ten OS zadarmo.

1. Niesu ovladace na väčšinu HW
2. MS aj jeho marketing
3. Podpora od MS
4. Windows eko systém
5. Office (nie nejaké polovičate riešenia)
6. Kompatibilita s HW
7. Odladenosť
8. Ľudia musia prvý mesiac len stráviť na fórach co a ako nastaviť a riešiť problémy
9. Developeri
10. Windows je väčšinou predinštalovany v note ookoch

Toto je len 10 základných nevýhod linuxu, nie to ešte ďalších 200 kvôli čomu nemôže mať linux veľký podiel.

Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

> 1. Niesu ovladace na väčšinu HW

Jo to som zažil nedávno, keď Windows system restore disk nevidel USB disk ani sieťovku Realtek 81xx, čo je na každom MB.

> 2. MS aj jeho marketing

To nie je nevýhoda Linuxu. V najlepšom prípade sa dá povedať, že je to faktor pracujúci proti Linuxu.

> 3. Podpora od MS

Chcel si povedať "podpora len od MS"? Tak, či onak. To nie je nevýhoda Linuxu.

> 4. Windows eko systém

Nazveme to vendor lock-in, alebo walled-garden?

> 5. Office (nie nejaké polovičate riešenia)

Pravda. Nič sa tak nepodobá na trabant ako iný trabant.

Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 


> 6. Kompatibilita s HW

Tam už sme boli, nie? Ale dobre, moju TV kartu SAA713x MS nepodporuje. Linux áno.

> 7. Odladenosť

To sme videli: http://dsl.sk/article.php?article=15965

> 9. Developeri

Nie si ty Ballmer? ;-)

> 10. Windows je väčšinou predinštalovany v note ookoch

Už si ho tam skúšal dostať, keď tam predinštalovaný nebol?
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Ty si dobrý Matelko...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

proti jeho navrhu vratit sa na widle razne vystupili poslanci zastupitelstva, vacsinou z jeho vlastnej strany. take horuce to zase nebude
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

install arch
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

jj, najprv naist na nete jak sa to vobec instaluje, potom studovat navod, a nakoniec zistit ze si naistaloval iba zaklad ku ktoremu treba graficky interface este a pokokot nastavovaciek......nech je windows akokolvek zabuggovany, tak celkovy cas straveny riesenim win problem bude stale mensi ako samotna konfiguracia archu...jasne nakonci mas super system podla seba, ale mozno to zato nestoji...instalacia a konfiguracia ktora uz pri win 95 bola user friendly pri takychto speci linuxoch musi byt furt super-un-userfriendly
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Pocuj dobre rano, je rok 2014.
Lebo pises pravdu, len skoda ze z roku 2000. Linux sa dnes instaluje podstatne pohodlnejsie nez windows, to je holy fakt.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

ale ma pravdu arch ta hodi do konzoli pri instalacii. Za to Manjaro ma krasnu instalaciu. Bez problemov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

:) nie ak pouzijes manjaro net edition :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Linux sa dnes instaluje podstatne pohodlnejsie nez windows, to je holy fakt."

V roku 2000 som pocuval podobne vety :)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nejaky link by nebol? Lebo v roku 2000 boli povacsine este text rezim installery a o pohodlnosti nemohla byt rec. Takze ti moc neverim. Ja sam tvrdim, ze linux je na desktop zrely tak od roku 2009, dovtedy to bol vopruz a hoc som ho sam pouzival, nikomu neznalemu som ho neodporucil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len ma minuskujte, ale čísla neoklamete

Lol tu sú iní linux fanatici
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Ano cisla neoklames. V mojej penazenke sa suma nezmeni, z tvojej ubudne suma za MS licenciu.
Lol to su ini widle fanatici.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

ani z jeho neubudne, lebo ho ma cracknuty :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Alebo si kupil oem verziu pri ntb, kde bola suma za celok navysena o licenciu a tak sa tvari, ze to kupil ntb, pricom bez OS 70 € dole.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

konkretny priklad: lenovo idepad G710 Black:

1TB HDD, 8GB RAM, Win8 vs. 500GB, 4GB, bez OS => 717€ vs 609€

ok pozrime sa blizsie, rozdiel HDD 18€; 4GB DDR3 SODIMM dajme tomu corsair 38€, takze 717-609-18-38=52€

Kolko sa plati ked ti niekto pride nainstalovat OS, ked aj na cierno? Stoji tych 52€ za potencialne problemy, a nepritomnost recovery particie?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

edit: teraz som si vsimol ze tam je SSHD, takze seagate a cenovy rozdiel 28€, cize win8 ta stoji 42€.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

recovery particia mi je na .... ked stratim data co tam mam ulozene
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby som sa v robote stazoval ja, ze software, v ktorom mam robit je zly, ze ja viem robit v inom, nech ho vymenia, tak uz to vidim, ako zamestnavatel nakupuje nove licencie, len preto, ze som sa stazoval. Hned by som dostal kopacky a na moje miesto by si nasli niekoho, kto nema problem robit s tym, co maju zakupene.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Linux ich vyšiel draho...tu je lepsi clanok www.cnews.cz/mnichov dava-sbohem-linuxu deset-let-zkusenosti-pry-vyslo-draho
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

stranka neexistuje
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

za takyto clanok niekto dostal aj peniaze? lebo je to horsie ako na topy alebo cas

ziadne fakty, ani cisla ktore by boli realne podlozene, ja vidim iba nicnehovoriace slova

precitaj si radsej toto

http://dopice.sk/ahF

http://dopice.sk/ahG
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tie usetrene cisla su vycucane z prsta a absolutne klamstvo ci minimalne zavadzanie. Za 11M sa da kupit 11tisic novych PC vratane MS licencii. Pisu ze celkovo maju 15000 kusov, to ich menia kazde 3 roky?
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Nejedna sa len o pracovne stanice, ale aj o emailove, domenove a ine servre, ktore su podstatne drahsie. ;)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

mne ponukali 2008ku server za 150€ a 10€ 1ks CAL. To mas pri 15000ks 150k na userov a cojaviem kolko maju budov, nech nezerem 100k na server licencie. Ale to je na >5 rokov... OK niekto to musi aj nastavit a tak, milion, dva, ked polku rozkradnu. Ale 11M za 2 roky je tak neuveritelne, ze to je na smiech.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nemam zanalyzovanu spravu z Mnichova, ale len pre zaujimavost:

Nasa vlada plati za Software Assurance za kazdy jeden desktop za 3 roky:
Desktop Professional 571,29 EUR
Desktop Enterprise 732,00 EUR

V nasom pripade sa zaviazala platit cele 3 roky a robi to tak uz viac ako 10 rokov napriek verejnej kritike.
(V ramci standardnej platnosti zmluvy MS EA a prihlasky MS EE k zmluve by sa teda aj pri preruseni v prvom roku usetrila cela suma, samozrejme teraz neriesim naklady na Linux, len naklady na samotne licencie.)
Ak by ste skoncili s prihlaskou MS EE skor, nebudete mat narok na trvale licencie verzii softveru, ktore boli pocas platnosti prihlasky vydane.

Tiez je treba pocitat s tym, ze viacere nase ministerstva si zial okrem uvedenych sum platia este aj Microsoft Premier Support, ktory sa pohybuje v dost vysokych cislach - a je este nad ramec uvedenej sumy.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

skratme to na odpoved ano/nie... je potrebne pre korektne fungovanie vsetkeho zakupit MS SA? ides...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Podla nasho MF SR (a zial aj vacsiny vo vlade) ano.
Podla mna nie.

Skusme to aj naopak: Ak by sme teraz v SR presli na FOSS, tak mozeme hovorit, ze sme usetrili:
celu cenu za jednotlive licencie a Software Assurance za celu dobu prevadzky noveho riesenia,
celu cenu za Premier Support,
celu cenu za priamo suvisiace vedlajsie naklady,
minus celu cenu za migraciu, potrebny support a priamo suvisiace vedlajsie naklady?

Ano alebo nie?

Totiz podla mojich poznatkov nakupy cez zmluvu MS EA s povinnym SA tlaci nasmu statu aj samotny Microsoft. Pritom sa neustale ignoruje moznost nakupov cez Select bez povinneho SA.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Este som v rychlosti zabudol, ze v ramci takehoto porovnavania je treba zapocitat aj suvisiace prinosy (pricom niektore sa vycisluju dost problematicky a preto sa pouziva bodove hodnotenie).
Bez zahrnutia aj prinosov totiz vychadzaju znacne skreslene cisla.
Samozrejme cele porovnanie musi byt na dlhodobejsie casove obdobie, vratane vystupnych nakladov - cize nakladov na zbavenie sa zavislosti od proprietarnych formatov/protokolov dodavatela (a ich konverzie do otvorenych/inych formatov) pri konci zmluvy - ak nejaka zavislost vznika.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a to je pointa, tych 53M co dali naposledy na 3 roky dat nemuseli, cize to nieje priamy naklad suvisiaci s MS platformou, takze je absolutne mimo debatu. Ked uz nie z ineho dovodu, tak z toho, ze za tie 3 roky mohli v danej cene kupit uplne druhe nove vykonnejsie, uspornejsie blablabla PC vratane novych licencii, ked ich uz teda potrebuju. Hocico co statna sprava robi sa kludne da robit na 12rocnom XP, takze 12 rokov nemuseli do OS vrazit ani cent. A tiez nemuseli vrazat do MSO, kedze doc ani xls niesu statom povolene formaty pre komunikaciu so statnou spravou...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Lenze TOTO je prave ten problem. Ze v pripade windows sa to "nemusi" platit, ale mozu. Myslis, ze u nas nebol tlak na neplatenie Assurance licencii? Pretoze to je jednoznacne do neba volajuca kravina, na ktorej sa len PREPIERAJU peniaze.

Oficialna vyzva v PDF subore urcenom vlade SR, aby tuto zmluvu dalej nepodpisovala: http://dopice.sk/9W2

V pripade Linuxu neexistuju rychlokvasene kamaratske firmy, v ktorej su programatori zo "socialno-pedagogicko-humanitarnych" vysokych skol, a kde riaditel a velky kamarat poslanca velmi rad za par milionikov da naprogramovat stupidnu aplikaciu. V pripade Linuxu neexistuju "assurance licencie" neznamej ceny, ktora sa dohaduje vzdy vyssia tesne pred vyprsanim zmluvy.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

jaj aha prepac, lebo linux nema nic za co netreba platit ale mozes ked chces. Redhat zije z dobreho pocitu dobre odvedenej prace pre firmy a Suse tiez. Ani Ubuntu neponuka platenu podporu a vobec vsetci vsetko robia zadarmo.

SA platit nemusis, je to najvacsia blbost v historii (tvrdis uplne to iste, zacinam si mysliet, ze sa potrebujes hadat len z principu aby si sa hadal), nerataj ho do nakladov. Ze sa kompetentni rozhodli ho predsa len platit, je na uplne inu debatu.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

ano lebo lobbing
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

> je potrebne pre korektne fungovanie vsetkeho zakupit MS SA?

Na to by sme potrebovali vedieť, do akej miery sa SA využije. Napr. množstvo support requestov, ktore riešil pre SR Microsoft - to ja snáď utajovaná skutočnosť či čo (nežiadalo tú informáciu náhodou nejaké občianske združenie v hromadnej pripomienke?). A poznám strednú školu, kde v tomto tisícročí (teda za 14 rokov) nepoužili ani jednu(!) licenciu cez zmluvu medzi SR a MS. Všetko sa riešilo buď cez OS dodaný s HW alebo priamym nákupom. Preto mám o užitočnosti MS SA isté ... pochybnosti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

SA neznamena licencie na OS, ale licencie na upgrade OS. Cize ty si najprv musis kupit akykolvek windows povecme 7 a potom ked zaplatis mas pravo pocas platnosti zmluvy instalovat hociaky windows ktory medzitym vydaju. napr 8, 9 ak sa stihne 10 20 80 hociktory pocas platnosti zmuvy. Ale najprv musis kupit OEM, krabicu, alebo priamo od vyrobcu licenciu na windows.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ak tam majú schopný IT tím, budú sťažnosti používateľov riešené profesionálne.
osobne som sa už stretol so sťažnosťou na Linux "nejde mi tam táto hra, ktorá môjmu susedovi na Windows funguje a je úplne perfektná".

ale ak si napríklad nové vedenie nesadne s IT manažérom, tak ho vymení za svojho klikacieho kamaráta odchovaného na Win (a nikdy inak!), ktorý prinesie "zásadné zmeny".

Na druhej strane, urobiť vyhlásenie "zvážime návrat" je asi najjednoduchší spôsob, ako získať nejaké dobré body u zamestnancov.
Takže tiež by som to nepreceňoval. Ak bude štúdia seriozna, pochopia, že majú nakupovať web-oriented appky, ktoré fungujú rovnako na všetkých platformách a tak isto majú pristupovať aj k individuálnemu vývoju.

Mrzí ma len, že istá firma tento článok zneužije ako argument "vidíte, aj oni zvažujú návrat".
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

lepsie by som to nenapisal
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myslim ze vela ludi by radi ziskali pracu s lunixom za 3-4 tisic eur mesacne, takze odpoved je jasna, vyhodit smejdov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Uplne zbytocne sa tymto zaoberat pretoze je to falosna sprava.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/ahG
Odpovedať Hodnotiť:
 

Redakcia by pod tento článok mohla dať anketu či by bola slovenská verejnosť za prechod na OSS, či?

Osobne si myslím že financovanie vývoja a podpory pri prechode na linux by prinieslo aspoň tie výhody že peniaze by ostali na Slovensku a vytvorili by sa nejaké pracovné miesta namiesto toho aby sa zbytočne posielali prehnané čiastky do USA.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Co to meles, platiť zahraničným firmam by museli tak ci tak. Za podporu, vývoj software, kurzy pre zamestnancov, instalovanie SW na PC
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Takže podľa teba na Slovensku neexistujú šikovní ľudia ktorí by vedeli robiť administrátorov linuxových pracovných staníc?
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

nie, minule sa tu typek pytal, ako spojazdni ff pod linuxom.
najprv bol krute vyminuskovany, potom si z neho robili prdel...
pomoc nakoniec prisla, ale byt tym typkom, tak rovno vyjebem cely linux do pice - system ako taky nie je celkom zly, ale ten jeho fanklub...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

To je dost zvlastna poziadavka, ked ff je na kazdom znamom distre defaultne. Jedine, zeby chcel mat nejaku vlastnu verziu.
Co sa tyka fanklubu treba si uvedomit jednu dolezitu vec. Su to vacsinou nasrany ludia, ktory si uvedomuju, ze pohnut s nejakym kolosom je velky problem a navyse ked po diskusiach troluju vselijaky divny M$ trolovia.
Co sa tyka technologickej podpory, tak takych ochotny ludia, ktory radi poradia su vacsinou aj najskusenejsi a taky co sa smeju ked da niekto nejaku rozumnu otazku su loosery.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

nejake stare distro a novy ff, nespominam si presne...

ani fakt, ze som vytoceny a cerveny od zlosti, ma neospravedlnuje, aby som bol na niekoho nevrely. a toboz nie na niekoho, kto sa na nieco pyta.

inak, coraz viac mam ten pocit, ze nasrani baby-linuxaci maju akosi tazkosti pochopit, ze za kazdym uspechom stoji nemale usilie. a tak isto deticky nechcu a nedokazu pochopit druhu stranku veci - ved vidis aj tu - cisty fanatizmus na styl, co je nase je dobre, vsetko ostatne je zle, nezavisle od toho, ake to v skutocnosti je.
a tym robia zle meno vsetkym dobrym ludom...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Sorry, ten clovek co to tu vtedy pisal to nemohol ani len teoreticky mysliet vazne a byt gramotny, cize jediny logicky zaver bol - troll, takze dostal co si zasluzil.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

mas nejaky dokaz tvojho tvrdenia?
lebo zatial si niekoho zhodnotil iba na zaklade vlastneho predpokladu a vlastneho nazoru.
z coho by vyplyvalo, ze si kokot.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Tvoje posledne slovo beriem ako tvoj podpis, ale napriek tomu ti dam paralelu toho co sa udialo. "Caute, mam Windows 98, poradte mi ako na nom rozbehat Far Cry 4?" Rozumieme si? Pretoze toto sa defakto udialo.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

rozumny clovek by hladal podpis v kolonke "Od:" a samozrejme aj dodal dokaz. ale to od teba asi cakat nemozem, ze ano?

k tvojej paralele:
windowsak by mu poradil: "pockaj do 18. novembra, potom to vyskusam a dam ti vediet. ale pravdepodobne nie, lebo uplay je picovina a ta sa bude s win98 hadat."

linuxak ho vyminuskuje a bude si z neho robit picu. a potom sa este bude cudovat, preco ma jeho najlepsi system len 1.5% podiel. lebo 98.5% vsetkych uzivatelov su male nadrapene deti.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Prepac ale to je uplna hovadina. Linuxak sa pokusi na ten far cry najst navod ako ho spustit a ten dobry linuxak zacne hladat ako ho spustit a nie vyhovorku preco sa to neda. Neviem odkial mate taketo predstavy o linuxovej komunite. Mam pocit ze si vymyslate, spravne?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

najst info je niekedy dost problem - napr. casto sa mi stava, ze deti daju rodicom linux na pc. a ich rodicia mi potom volaju, ze nevedia nieco. posli hladat niekoho nieco na net, ked sa zamlady ucil po rusky a po anglicny nevie ani "hi, my name is..."

a nie, zialbohu nevymyslam - rozoberame tu odpoved linuxakov na jednu ziadost o pomoc s nainstalovanim ff na jedno starsie distro, ktora bola pred par dnami v diskusii k jednemu clanku, tu na dsl.
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto sa mi normalne stavalo aj s windowsom, ked mi znamy volal, ze nieco nevie alebo sa mu nieco pokazilo. Rovnako ako pri linuxe som musel hladat kde je problem alebo sa jednoducho "pohrat" a vyriesit to sam. Ak sa nejedna o velky problem tak by som to nechal na tie deti, nech sa nieco naucia aj same. Tuto moze byt hlavny problem v hrach, ktore na linuxe defacto iba zacinaju.

By ma zaujimalo, ktory clanok resp. diskusia to bola.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked chybaju argumenty, pytaju sa dokazy to je dost bezne. Skratka nasiel sa troll, tak sme ho nakrmili.

K tvojej glorifikacii windowsakov ako ludi ktori radi poradia aj ked pride troll, nehnevaj sa - neverim ti. Resp. ako univerzalny admin sa vyskytujem v oboch komunitach a tu si naozaj nemaju co vycitat. Reakcia by bola rovnaka - nadavky (od tych co ho zobrali vazne) a prca od tych co to pochopili.

O tych percentach sa s tebou natahovat nebudem (ani si nebudem pytat dokaz), len ze radobyadminov z kategorie male nadrapene dieta poznam vo windows komunite radovo viac ako v tej linuxovej. Tam sa vseobecne zacina neskor.

Dovody doterajsieho neuspechu vidime kazdy inde a vo vysledku ale budeme mat pravdu v niecom obaja, to je normalne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nie, dokazy sa hladaju este pred argumentaciou. argumentovat najprv a hladat, cim by si to narychlo podlozil, je dost hlupost, ako isto vidis.
napr. vobec sa neda vylucit fakt, ze sa mohlo jednat o cloveka, ktory si nevedel dat rady a nie je natolko zrucny v tom, aby si info nasiel inym sposobom.
tym padom bola cela reakcia linux casti fora maximalne netaktna a hlupa - ako aj vsetci ludia, ktory si z neho robili a robia prdel.

co sa zvysku tyka - jj, pravda je uprostred. ja zase, ako osoba zodpovedna za zahasenie vsetkych pruserov, mam presne opacne skusenosti co sa linux vs windows adminov/uzivatelov tyka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Okej - ako chces tak ti to obratim. Daj mi dokaz ze to nebol troll.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nevar z vody - dokazne bremeno je ale na tvojej strane, nakolko ty si ho ako trolla oznacil.

na mojej strane je to jednoduche - z tej jednej legitimnej otazky: "ako na 5 rokov stary linux nahodim najnovsi ff?" sa neda urobit zaver, ze trollom je. ani sa nikde vo svojom poste sa ako 'troll' neoznacil.
teda, sa pravda priklana v jeho prospech - t.j. si ho bezdovodne a nepravom oznacil za trolla.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ospravedlnujem sa, to vlakno som cital len zbezne a neprispieval do neho, pamatal som si ho ako mandriva 2000 nie mandriva 2009. Takze ano, tu bola ta reakcia velkej casti okolia dost neeadekvatna. Ale ako teraz pozeram nakoniec dostal 2 ci 3 rozumne a pouzitelne rady.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Až nato ze ten linux ich vôbec nevysiel lacno, museli platiť kurzy pre hamestancov, museli platít firmam ktoré instalovali linux na ich PC, museli platiť podporu

Inak je pekne ze smejd linux ľudia nechcú ani "zadarmo"
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Jou, lebo Win sa instaluje sam a produkty MS su tak intuitivne, za ich ovladanie maju ludia ako vrodeny instinkt.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

hej, hlavne novy win 8, ktory je taky dokonaly, ze ho vsetci zeru
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

cele je to o spiclovani,korupcii,ziveniu ameriky ... uradnicek co potrebuje poslat a pozriet maily,vypisat (vyklikat) html formular,pps prezentaciu pozriet,tabulkovy vykaz v Calcu(Excely) vyplnit,napisat rozhodnutie vo Writery(Worde) nepotrebuje Windows ani na Slovensku ... MS potrebuje Slovensko na to aby prezil... a plno inych statov a firiem co ho zivia ...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

a co im vtom brani aby ponukali kvalitne produkty a sluzby? preco musia podplacat a lobovat maju sa presadit kvalitou
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

a neponuka?
na linuxe nemas a ani najblizsich 10 rokov mat nebudes plnohodnotnu nahradu ani len par rokov stareho mso 2003.
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

V com konkretne? Fakt ma to zaujima.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

"Schmidt pre noviny spochybnil aj šetrenie, keďže veľa potrebného softvéru si musí mesto vyvíjať samé."

Preco platit domacim vyvojarom a podporovat lokalne pracovne miesta ked mozme dat zarobit americkemu multimiliardovemu gigantu, vsak ano ...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

http://diit.cz/clanek/ mnichov-se-na-windows-nevraci
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/ahG
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ta korupcia je vsade nie len u nas kracat dozadu...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dobre je ked sa nejaky "linuxovy pablb" vysmieva "windows klikacovi"
OMG, linux sa ovlada jak?? myslienkami??
Darmo bude linuxova loby do neba linux vychvalovat, nieco na nom proste je, co ludom nevyhovuje a neberu ho, ani ked je zadarmo. Podla mna je aj nevyhoda ta hromada distier. Chcem linux a zrazu, wtf co to je? ich je nejak moc. A pochopitelne kazda komunita si vychvaluje, ze to jej distro je to naj. Tak teraz co? Budem pol roka testovat vselijake linuxy?
Linuxaci by si mali spolu sadnut a urobit jedno distro ale poriadne s tym, ze to si potom uzivatel upravi podla potrieb. Teraz mi to pripada take chaoticke, neorganizovane, ako keby si uz kazdy vyrabal vlastne. To nie je ako pri beznom softe, kde je vyhoda, ked mam na vyber viac moznosti.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

"linuxovy pablb" vs "windows klikac" to uz je kolorit na diskusii. To mas predohrab vs vrtielka na moto forach, takze to by som nejako neriesil.

Roztriestenost linuxu, napriek samotnemu vysokemu cislu je tu, co sa tyka desktopu pre BFU, znacne obmedzene cislo o ktorom sa mozme bavit -> Ubuntu, Kubuntu, RHEL/CENTOS, Fedora, Mint, OpenSuse. Zvysok sveta ma, opakujem co sa desktopu pre BFU tyka, zastupenie este radovo mensie nez samotny linux celkovo. Cize nejakych 6, ktore keby som chcel byt demagog tak zostihlim na 4. Takze to uz take strasne nie je.

Co sa tyka toho testovania, to je imho pre BFU nezmysel. Rozdiely medzi menovanymi si BFU ani nevsimne.

1 Distro pre vsetkych je imho ale totalne nepochopenie o com OSS je. Su tu specializovane distra pre FW, su tu specializovane distra pre home cinema (OpenElec napr.), su tu specializovane distra pre matematikov, fyzikov, deti v skole...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

No a na všetky tie "distra" stačí jedna verzia Windows.
:-)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Jedno distro (OpenWRT) mi bezi na routeri. Dalsie distro (Synology DSM) mi bezi na NAS. Este dalsie distro (OpenELEC) mi bezi na HTPC. Ktora jedna verzia Windows na toto staci?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A načo Ti tam bežia také chujoviny? O sieťových zariadeniach sa tu nebavíme, ale o Operačných systémoch...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsak prave ze sa bavime o operacnych systemoch. To je trocha sirsi pojem ako launcher na hry a prezerac porna, vies?
Odpovedať Hodnotiť:
 

,,Totalne nepochopenie o com OS je"??
Ja myslim, ze OS pre 70% BFU by malo byt nieco univerzalne a podla potreby prisposobitelne. Nieco, co ta podla moznosti neobmedzuje vo vybere aplikaci, ktore chces pouzivat. Nevravim, ze win je dokonaly, ale v tomto nad linuxom vysoko vedie.

,,Rozdiely si nevsimne"
Ked tam nie su postrehnutelne rozdiely, naco potom tolko distier? To su akoze len zmenene pozadia a ikony a uz je hned nove distro?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

OSS = open source software

Nie, zmeny sú skôr pod kapotou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sorry to jedno S-ko mi uslo a hned to ma iny vyznam.
Skoda, ja linuxu drzim palce, ale takymto stylom, ked sa tu stretneme za 10r tak to bude ako pred 10r a linux to bude mat stale dobre rozbehnute a bude atakovat mozno aj 6% obrazne povedane
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tento vyvoj sledujem uz pomerne dlho, od nejakeho '98 kde linux na desktope bol cista utopia a v zasade to nebola ani tema dna. Vtedy instalacia linuxu bola naozaj len pre nadsencov, chybali tie povestne drivery a na rozbehnutie cohokolvek musel clovek studovat a hladat. Sam som dlho neinstaloval ani len X-server a spoznaval som Linux v tom com bol dobry uz vtedy - na backende.

Tema linux na desktope sa zacala vyraznejsie otvarat az neskor, dajme tomu tak 2004, kedy sa objavilo aj ubuntu. Ibaze nepochopitelne s textovym instalatorom (co uz vtedy davno nebola nutnost) a stale s hromadou detskych chyb a slabou podporou zakladneho HW. Windows XP bol vtedy uz velmi dobre etablovany hrac a na trhu bol uz aj legendarny office 2003 -> de fako standard (aj napriek skoncenej podobe) dodnes.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V tom case som sa zacal o linuxovy desktop zaujimat aj ja ale, ano, stale nebol pouzitelny. Experimentalne som zmigroval na linux az v 2006 kedy pre nadsencov ten system uz pouzitelny bol - v tom case by som ho ale majorite pred nos nedaval. Vyvoj siel dopredu - pomaly a nenapadne sa zacali vytracat detske chyby - bezne drivery sa objavili, office baliky sa dotiahli zhruba na uroven 2003, firefox sa stal de fakto standardom aj na windowse. Lenze to uz pisem o roku 2011 - windows XP prevalcoval trh, nove generacie widli na svete.

Dnes sa situacia dost meni - sam MS si uvedomuje ze 20 rocny koncept (nech bol akokolvek dobry a napr. aj mne stale postacujuci) tu nebude vecne a skusa (zatial nevelmi uspesne) nove pristupy. Klasicke PC/NTB na ciastocnom ustupe, nastupuju tablety, smartphony a ocakavaju sa hybridne zariadenia -> je tu potreba konvergencie aj na urovni OS. To moze vytvorit novu startovaciu ciaru, taky restart za jazdy ako v F1 za safety car.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Podpora ovladacov pomaly prestava byt temou, hoc trolovia ju radi znova vytahuju a prezentuju ako keby bol rok 2000. Samospravy, vacsie ci mensie sa pohravaju s myslienkou migracie - cina si vyvija vlastnu distro do samospravy, bezni ludia zistuju ze open/libre office im bohate staci, objavuje sa steam ktory slubuje konecnu aj tomu "poslednemu povestnemu tabu" ktorym boli hry.

Cize kym pred 10 rokmi som tvrdil, ze za 10 rokov sa nic nezmeni, a mal som pravdu, dnes som o dost vacsi optimista a predpovedam linuxu 20% podiel v roku 2024 na desktope.

Verim, ze existuju aj vacsi optimisti, ale zotrvacnost v IT je obrovska a na vyssie cisla by musela prist zasadnejsia revolucia, kde by z nejakeho dovodu stal linux v prednych radoch. Moze sa to stat (hybridne zariadenia phone/tablet/ntb s jednym OS), ale nepocitam s tym.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár