Podiel zatiaľ najnovšej verzie mobilného operačného systému Android 4.4 KitKat na všetkých v súčasnosti používaných Android zariadeniach prvýkrát prekročil 20%.
Vyplýva to z aktuálnych štatistík Google vytvorených zo zariadení, ktoré v uplynulom týždni do utorka 12. augusta kontaktovali servery obchodu Google Play.
Android KitKat je v súčasnosti inštalovaný presne na 20.9% Android zariadení, pred mesiacom to bolo na 17.9%.
Android minimálne verzie 4.0 sa v súčasnosti nachádza na 85.7% Android zariadení.
V štatistike Google neuvádza verzie, ktoré majú podiel menej ako 0.1%. Nenachádza sa tu tak Android Honeycomb 3.x, skoršie verzie Androidu ako 2.2 ani vývojová verzia pripravovaného Androidu L.
Napriek snahe Google zrýchliť aktualizáciu na novšie verzie Androidu a vysokému podielu Androidu 4.0+ je rozdrobenosť Android platformy ale naďalej pomerne veľkým problémom, keď Android 4.0 bol vydaný už v októbri 2011, najpoužívanejší Android 4.1 v júni 2012 a medzi verziami 4.0 aj 4.1 a 4.4 je pomerne veľký funkčný rozdiel. Rozdrobenosť, ktorá komplikuje vývoj aplikácií, navyše ešte zhoršuje veľké množstvo rozličných zariadení s odlišnými parametrami.
Aktuálny podiel jednotlivých verzií Androidu (tabuľka: Google)
Pre porovnanie v prípade konkurenčnej platformy iOS od Apple bol iOS 7 vydaný v septembri 2013 už na začiatku júna inštalovaný na 90% iOS zariadení.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
no jo
Od: Rock_rock
|
Pridané:
13.8.2014 11:03
toto je zakladny problem androidu z ktoreho si vyvojari aplikacii trhaju vlasy.
Nie je totiz pre vyvojara nic jednoduchsie ako vyvinut kvalitnu aplikaciu na IOS a este na tom aj zarobit, lebo tam apple store funguje ako ma.
Na androide ak chces zasiahnut co najvacsiu cielovu skupinu, nemozes vyuzivat iba nove technologie implementovane v novych verziach OS ale najma dvoj-troj rocne. Plus zarobit mozes jedine z jedine z reklamnych banerov, lebo bezny androidovy user chce vsetko platene zadarmo, alebo ukradnut.
naozaj sa cudujem Googlu, ze si s tymto nejak nedokaze spravit poriadok, rozumiem ze android je pre vyrobcov free alebo nejake podmienky by mali plnit, a nie ze vacasina telefonov sa docka maximalne jednej aktualizacie aj to rok po jej vydani a tam jeho zivotny cyklus konci.
|
|
Re: no jo
Od: nbvcx
|
Pridané:
13.8.2014 11:12
Zasiahnut cielovu skupinu?
Pozri si statistiku najstahovanejsich a najpouzivanejsich aplikacii.
Ked teraz niekto s niecim pride, tak to musi byt sakra bomba, aby uspel.
To sa stava tak 2-3x do roka.
Okrem lokalnych veci, ktore su uzitocne pre napriklad nas maly stat, nemas v podstate sancu.
Takze pokial nema s naozaj nieco svetoborne, netrap sa nad tym.
Byt v terajsej dobe vyvojarom, je bud pre zabavu a vlastne potesenie, alebo pre vlastnu hlupost.
Zarabat na tom....tie casy uz skoncili.
Bud si v prvej 100, alebo nie si.
|
|
Re: no jo
Od: Rock_rock
|
Pridané:
13.8.2014 11:21
ja s tebou uplne suhlasim ale myslim ze sme sa nepochopili alebo mozno som sa zle vyjadril. Za cielovu skupinu som myslel vsetkych android userov, pri hociktorej aplikacii, bez ohladu na to ci je to novinka alebo nie.
|
|
Re: no jo
Od: klkjh
|
Pridané:
13.8.2014 11:33
Tak to mas pravdu, to je takmer (doslova) nemozne.
|
|
Re: no jo
Od: DOKÁŽE TO:)
|
Pridané:
13.8.2014 20:19
určite sa nájde niekto, kto nevie o tom, že je to doslova nemožné a DOKÁŽE TO:)
|
|
Re: no jo
Od: rrrwwq
|
Pridané:
13.8.2014 12:24
Tiez to tak vidim pre android sa neoplati nic vyvijat, mozno len pre potesenie inak je to skor strata casu. Mobilny vyvojari maju sancu u rozvijajuceho WP alebo ist naistotu s iOS
|
|
Re: no jo
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
13.8.2014 15:09
Chlape, nie si tak trochu mimo?
Android ma podiel možno 70% a WP možno 4% a viac sa oplatí vyvíjať pre WP?
Vidím, že si rodený stratég...
|
|
Re: no jo
Od: ako prihlásený užívateľ.
|
Pridané:
13.8.2014 16:04
Naco je 70% zakaznikov ktori nechcu nic kupit? Cielova skupina pre reklamu a zber dat vynikajuce ale priamy zisk minimalny...
|
|
Re: no jo
Od: Tup
|
Pridané:
13.8.2014 17:01
záleží od toho, čo chceš vyvinúť: ak je to určené pre všetkých, aj z reklamy a z drobných vieš kopu zarobiť. Ak je to špecifický software určený pre istú cieľovú skupinu a obzvlášť, ak je komplexný, tak ťa určite poteší viac 10 ľudí platiacich 10€, ako 50 ľudí s reklamou
|
|
Re: no jo
Od: FinalFlash
|
Pridané:
13.8.2014 17:13
na droida sa dost oplatia hry - ak je to dostatocne pekne, dostatocne primitivne a dostatocne zabavne, bude z toho hit. ak tam das aj rozumne veci na igp, tak mozes bohovo zaryzovat.
|
|
Re: no jo
Od: kalkulacka 365
|
Pridané:
15.8.2014 10:23
novodobi podnikatelia. rychlo zbohatnut, a uzivat si na kajmanskych ostrovoch az do konca zivota.
problem je vo vnimani software. ked kupim traktor, tak si s nim mozem ist poorat SVOJE pole, mozem ist s nim poorat aj SUSEDOVE pole, alebo ho mozem aj poziciat KAMARATOVI. A ked ho nebudem potrebovat mozem ho predat NIEKOMU dalsiemu.
kupim si hudbu na CD popocuvam, uz sa mi nelubi predam dalej, kupim si mp3 z marketu, co s nou dalej, ked ju nechcem?
P.S. :
|
|
Re: no jo
Od: miro j.
|
Pridané:
14.8.2014 8:38
To bude asi tym ze Android market je preplneny vsakovakymi aplikaciami narozdiel od WP, ktore ak ich ma vela nie je este presyteny ako Android market.
|
|
Re: no jo
Od: 3245r14
|
Pridané:
13.8.2014 12:28
si objavil ameriku. :-) problem s roznymi verziami OS, minule dakto nariekal dokonca nad roznymi rozliseniami... sakra chlapi, chodte robit daco ine - sak aj najblbsi vyvojar windows aplikacii tieto problemy riesi ( aj ze aj vyriesi) denno denne.
|
|
Re: no jo
Od: bbbbbbb
|
Pridané:
13.8.2014 12:52
Rozlisenie je ten najmensi problem. Podpora starsich verzii systemu je nocna mora pretoze nemozes pouzit vlastnosti noveho systemu ked chces bezat aspon na 50% zariadeniach, musis si vybrat target minimalne 3 roky stary
|
|
Alternativa
Od: lokoloko
|
Pridané:
13.8.2014 11:06
Poradi niekto alternativne OS do mobilov, vratane aspon niekolkych skusenosti?
Poznam len CyanogenMod, ked sa do toho odvazim vrhnut, chcel by som vyskusat viac rieseni, nech to mam jednou cetou.
Vopred vdaka.
|
|
Re: Alternativa
Od: jozkoooooooooooo
|
Pridané:
13.8.2014 11:17
viskúšaj nokia serijes 40
|
|
Re: Alternativa
Od reg.: kyzka
|
Pridané:
13.8.2014 12:38
tu mazu komentare jak diva svina, REDAKTORY sa ohradzuju ohladom SME a AZET cenzury a tu kvalitene komentare miznu jedna radost!!! TOTO ste chceli slovaci? Toto ?
|
|
Re: Alternativa
Od: dZeah
|
Pridané:
13.8.2014 12:36
urcite skus cm, daval som ho este do stareho zalagovaneho lg p500 a bol z toho pouzitelny telefon to iste zte blade 2 galaxy s1... teraz xiaomi mi2s pre mna najlepsia romka
|
|
Re: Alternativa
Od: 234242
|
Pridané:
13.8.2014 15:38
ja teraz bezim na Miui a nemozem sa stazovat.
|
|
Re: Alternativa
Od: jvn
|
Pridané:
13.8.2014 15:59
Presne tak.. mal som MIUI na dvoch mobiloch a slapalo to krasne. Momentalne fungujem na najlacnejsom RedMi s MIUI 17 a vsetko ide bez lagovania a sekania.. MIUI je asi najlepsie odladena ROMka, obzvlast ked bezi na Xiaomi telefone.. Mal som niekolko roznych Android telefonov, ale maloktory vydrzal viac ako 24 hodin aj pri slabej zatazi. RedMi mi drzalo 2 dni bez obmedzovania sa.. 2 aktivne SIMky, non-stop zapnute wifi, surfovanie + nejaka ta hra a rozne ine veci, kedze ho zatial len testujem. Zatial asi najlepsi pomer cena/vykon.. Za tu cenu je to kradez :)
|
|
hmmmmmmm
Od: lolofo
|
Pridané:
13.8.2014 11:07
porovnávať iOS a android platformu mi príde zcestné, hlavne keď na android dáva veľa výrobcov telefónov nezmyselné nadstavby a telefóny vydané rok a viac do zadu väčšinou už nemajú žiadnu sw podporu, druhou stranou sú možnosti hw jednotlivých telefónov, telefón za pár € neutiahne poriadne novšie verzie androidu, alebo to bude inak pooooomaaaaaleeee
|
|
Re: hmmmmmmm
Od: njiu
|
Pridané:
13.8.2014 11:15
To je pravda.
Ale marketing a veticka "ma to najnovsiu verziu handroidu" predava, bohuzial.
Ze pri tom tie poddimenzovane telefony vzdychaju a placu, je vedlajsie.
Ciel je chytit zakaznika a osklbat ho.
Ciel je splneny, ideme dalej...na zakaznika sa vys..at, nech si kupi dalsi mobil!
|
|
Re: hmmmmmmm
Od reg.: energija
|
Pridané:
13.8.2014 11:33
Potom fakt, ze novsi Android 4.4 bol dizajnovany pre zariadenia s polovicou pamate ako 4.3, vyznie ako paradox :-)
|
|
Re: hmmmmmmm
Od: nbvc
|
Pridané:
13.8.2014 11:35
To povedz tym zariadeniam, ktore sa, aj napriek papierovo lepsim parametrom, spravaju "paradoxne". ;-)
|
|
Re: hmmmmmmm
Od: wczfx
|
Pridané:
13.8.2014 12:13
uplna hl...
vobec neodporucam instalovat KitKat
minuly rok vydany tablet s 4.2.2 Androidom som upgradol na Kit
okrem toho ze zapisovat na SD kartu uz moze len "run at startup" (officialna) appka, tak doslo i lagovaniu odoziev systemu
|
|
Re: hmmmmmmm
Od: f&gfdsf
|
Pridané:
13.8.2014 13:03
kiktat bol spraveny nato aby znizil vydrz baterie, aby spomalil system. A aby sa potom mohli v androide L chvalit ako vsetko zlepšili (pritom len vratili to čo bolo použitelne v 4.3)
|
|
2.3 prosim umri.
Od: Dasdg
|
Pridané:
13.8.2014 12:50
2.3 prosim umri.
|
|
Re: 2.3 prosim umri.
Od reg.: ujoslav
|
Pridané:
13.8.2014 13:06
Môj HTC Desire na ňom dodnes bezproblémovo a svižne beží. Tak prečo?
|
|
Re: 2.3 prosim umri.
Od: ja.
|
Pridané:
13.8.2014 13:19
Lebo potom tu "developeri" 3,14cuju, ze nevedia pouzit novsie funkcie (o compatibility library nikdy nepoculi, veci co nie su v compatibility library vyzaduju hw, ktory telefony s 2.3 aj tak nemaju).
Tak aby si urobil laskavost "developerom", ktori nevedia, co chcu.
|
|
oneplus
Od: karolkok
|
Pridané:
13.8.2014 13:01
Od vcera fici OnePlus One na Androide 4.4.4 a ide paradne :)
|
|
Vyskusajte moj startapp a dajte mi vediet
Od: pilotx
|
Pridané:
13.8.2014 13:54
Vyskusajte moj startapp a dajte mi vediet:
http://dopice.sk/5IY
|
|
Re: Vyskusajte moj startapp a dajte mi vediet
Od: pilotx
|
Pridané:
13.8.2014 14:29
Napriklad co ak vam dojde kredit? Mozte prezvonit koho chcete aby vam zavolal naspet.
|
|
Re: Vyskusajte moj startapp a dajte mi vediet
Od: 3534534
|
Pridané:
13.8.2014 15:41
za kolko sa predavaju emailove adresy?
|
|
Re: Vyskusajte moj startapp a dajte mi vediet
Od: KRALICEK
|
Pridané:
13.8.2014 15:49
Viem ti dodat 50.000 slovenskych platnych emailovych adries za 20 EUR, beries?
|
|
Re: Vyskusajte moj startapp a dajte mi vediet
Od: b2un0
|
Pridané:
13.8.2014 18:39
Startapp, ci startup? Alebo len zbieranie mailov (podla urovne prezentacie)?
|
|
rozdrobenost
Od: lt@
|
Pridané:
13.8.2014 14:49
Som zvedavy na tabulku za 5 rokov :) Nieco mi hovori, ze bude 3x dlhsia
|
|
Re: rozdrobenost
Od: vvvvvx
|
Pridané:
13.8.2014 21:39
asi tak... a 5% v kazdom riadku. Radost vyvijat :)
|
|
Titulok
Od: Tup
|
Pridané:
13.8.2014 17:14
ešte väčší problém je, že už telefóny sú dostatočné dobré na to, aby človek necítil potrebu upgradovať telefón každé 2 roky (u niektorých každý rok) a toto predĺženie bude ešte viac spomaľovať upgrade cyklus. Low endy pred 2-3 rokmi boli katastrofálne už v dobe vydania (lag, pomalé atď), no viem si predstaviť, že ak si človek teraz kúpi za 150€ motorolu, že ju vymení až za 4 roky. Obzvlášť v chudobnejších krajinách.
ďalší problém je, že najviac sa zvyšuje predaj low-endom, ktoré opäť nebudú výrobcovia upgradovať.
preto si myslím, že aplikácie za nejaké 4 roky budú ešte v horšom stave, ako v súčasnosti a vývoj bude ešte problematickejší, ak Google neprevezme zodpovednosť
|