|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
univerzalny vs. univerzalny
Od: zlata rybka
|
Pridané:
13.8.2014 9:04
ak kazdy rok vymyslia novy univerzalny konektor tak po piatich rokoch budeme mat 5 roznych neuniverzalnych konektorov.
|
|
Re: univerzalny vs. univerzalny
Od: foobar0_
|
Pridané:
13.8.2014 10:16
http://xkcd.com/927/
|
|
Re: univerzalny vs. univerzalny
Od: targz
|
Pridané:
13.8.2014 11:07
Alebo ešte lepšie http://xkcd.com/1406/
|
|
dalsi konektor?
Od: iwk
|
Pridané:
13.8.2014 9:04
To preco? Naco dalsi konektor? Uz teraz je ich vela, vzdy hladat spravny kabel, pre nejake starsie veci (usb type B, miniUSB)
|
|
Re: dalsi konektor?
Od: njtntgn
|
Pridané:
13.8.2014 9:18
aby si si musel kupit novy pocitac, kedze tvoj stary 2rocny, na ktorom este stale spustis aj najnovsie GTA na plnych detailoch, je uz stary.
|
|
Re: dalsi konektor?
Od: nmjkl
|
Pridané:
13.8.2014 9:28
Preco?
Napriklad preto, aby sa postupne zlikvidovali vsetky ostatne konektory a na trhu zostal len tento posledy.
Zatial najlepsi, s najlepsimi parametrami.
Hovori sa tomu pokrok!
Jasne ze este dlhu dobu sa budu pouzivat vsetky ostatne.
Nevsimol si si to, ze spatna kompatibilita tam je, tak co places?
Prinajhorsom si kupis redukciu za 1-2 eura.
Naozaj neviem, co tu splietas o novom PC a podobne nezmysly.
Ked chces pripojit i-nieco k beznemu pc, tak si kupis vsetko od apple, alebo si kupis len redukciu, ak je treba?
Predpokladam, ze len redukciu.
Tak preco ti tu mozog nepracuje podobnym smerom?
Mas ho vypnuty, prazdniny, ci co sa deje?
|
|
Re: dalsi konektor?
Od: gregor2e3
|
Pridané:
13.8.2014 9:33
nie skor ide o to preco nemohli spravit konektor s rozmermi sucasneho usb 3 resp. 2/1.1 a vylepsit ten, pripadne zmenit len konektor pre mensie/mobilne zariadenia?
Si predstav ake to bude prakticke nosit s usb klucom redukciu ktora bude rovnako velka ako kluc.. asi tak ako s macbookom air nosit redukciu na hdmi..
|
|
Re: dalsi konektor?
Od: nmjh
|
Pridané:
13.8.2014 9:47
Preto, lebo sucasne usb 3, resp. 2/1.1 nesplnaju zakladnu poziadavku, ktorou je moznost obojstranneho pripojenia.
Uz len z podstaty ich mechanickej konstrukcie, to nie je mozne.
Jednoducho to je pokrok, s ktorym sa treba zmierit.
Pokial budu existovat redukcie, nic sa nedeje.
Neboj sa, kym sa to dostane na trh, budes mat na klucenke aj taky usb kluc.
Mimochodom "Samozrejmosťou je ale plná spätná kompatibilita so staršími verziami."
Takze o com sa vlastne bavime? ;-)
|
|
Re: dalsi konektor?
Od: ten co predtym
|
Pridané:
13.8.2014 10:00
zakladna poziadavka? ..prosimta a pre koho? kazdemu sa obcas stane ze nezapoji usbcko na prvy krat ale to z toho problemu nerobi dovod na zmenu..
keby sa radsej sustredili na rozsirenie sucasneho usb 3 v mensich zariadeniach.. na pc budeme mat zachvilu 4. verziu usb ale zrkadlovky/citacky kariet stale pouzivaju mini usb, mobily micro usb..
ale niee namiesto unifikacie spravme dalsi univerzalny konektor
|
|
Re: dalsi konektor?
Od: nbvc
|
Pridané:
13.8.2014 10:21
Pre koho?
Niekoho dolezitejsieho, ako sme my dvaja.
Nie je to len o smere zapojenia, ale aj o rychlosti, ktora je 2 nasobna oproti usb3.
Myslim si, ze toto uz bude ten naozajstny unifikovany konektor, ktory sa rozsiri a bude vsade.
Takze netreba plakat, ale len si na to pockat.
Splna totiz to, ze je aj pre "blbych" (ta obojstrannost) a splna aj podmienku technologickeho pokroku (rychlost, vyssi pretekajuci prud, lahsia montovatelnost do zariadeni...)
Chcel si univerzalny?
Dali ti ho, teraz uz len pockaj na rozsirenie.
Hundranim nic nezmenis.
Som si isty, ze dalsi konektor sa tak skoro neobjavi.
Staci si precitat zopar sprav z organizacie, ktora ma na starost schvalovanie standardov.
Nic take sa na veeeeelmi dlhu dobu nechysta.
Inak, bedakas, ako keby to mali od zajtra vsetko zatrhnut a ludia budu nuteni okamzite prejst na novy standard.
Co nie je pravda.
Este niekolko rokov to potrva.
|
|
Re: dalsi konektor?
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
13.8.2014 14:34
Uvedomujes si, ze sa spravas ako ovca bez logickeho myslenia?
Obojstranne zastrcky a konektory (vseobecne) tu su niekolko desatroci. Preco pre boha ziveho doteraz v pripade USB vynachadzali koleso? Kolko potrebuje pan Inzinier casu na to, aby sa zamyslel nad pouzitelnostou obojstrannej UNIVERZALNEJ zastrcky? To musi pan Inzinier pockat na spatnu odozvu od firiem, ze uzivatelia im jednostranne USB dokazu narvat opacnym smerom. To sa dialo pocas verzie 1.0;1.1;2.0;3.0 a zrazu AHAAA... urobime ju obojstrannu.
Cely tento USB pokrok je, ako keby prvu verziu vyrabali opice.
|
|
Re: dalsi konektor?
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
13.8.2014 14:36
Mimochodom nezabudaj ze USB (UNIVERSAL Serial Bus) bol vyvijany od prvej verzie ako univerzalny... no nejako sa im to nedarilo!
|
|
Re: dalsi konektor?
Od: Popierac nepravd
|
Pridané:
13.8.2014 12:28
BS
prototyp: http://dopice.sk/ad8
navrh riesenia: http://dopice.sk/ad9
Your argument is invalid
|
|
Re: dalsi konektor?
Od reg.: ujoslav
|
Pridané:
13.8.2014 12:56
Presne. O tomto konektore tu už bol článok pre pár rokmi. Škoda, že do toho nikto nešiel :-(
|
|
Re: dalsi konektor?
Od: nbhgf
|
Pridané:
13.8.2014 13:56
Je tym vyriesena jedine univerzalnost v obojsmernej moznosti pripojenia, nic viac.
Nie je vyriesena rychlost (aspon to tam nikde nevidim), ktora je v pripade toho noveho, na urovni dvojnasobku usb3.
Kto bude chciet, urobi krok vpred, kto nie, moze postavat az do konca usb2, nic tragicke sa nedeje.
Mat pri sebe na klucenke novy typ usb kluca s nejakymi 16-32GB a pouzivat ho ako OS, ktory som si nastavil podla svojich poziadaviek, potrieb, mam na nom sw, ktory pouzivam, mam ho pripraveny pre moju pracu....na akomkolvek zariadeni, ktore podporuje novy standard...to sa mi pozdava.
Samozrejme ze sa to da aj teraz, ale rychlost usb2 je pre take pouzitie dost limitujuca, niekedy aj rychlost usb3.
S tym novym cudom tobude pohodicka.
|
|
Re: dalsi konektor?
Od: Haniak.
|
Pridané:
14.8.2014 0:24
Ty si Matelko!!!
Toto nie je pokrok!
Trošku uvažuj, kým začneš plodiť...
|
|
univerzalnost
Od reg.: wollo
|
Pridané:
13.8.2014 9:09
uz je tu tolko univerzalnych kablov, ze uz jediny nie je univerzalny :S
|
|
huraa
Od: Rock_rock
|
Pridané:
13.8.2014 9:22
huraaa konecne v 21 storoci mozno budeme mat ako standart konektor ktory sa da zastrcit oboma stranami.
|
|
Re: huraa
Od: dreistein
|
Pridané:
13.8.2014 9:26
zachvilku budeme potrebovat obojstranne zubne kefky lebo nebudeme vediet ktorou stranou ich vlozit do ust.. lebo 21. storocie dop*ce!
|
|
Re: huraa
Od: Rock_rock
|
Pridané:
13.8.2014 13:19
ale chlapci, je statisticky dokazane ze clovek potrebuje priemerne tri pokusy aby zasunul USB do portu :D neviem ake racionalne pochody co vas vedu k tomu hejtovat aj na vylepseny komfort pouzivania najpouzivanejsieho konektoru na svete. Ci proste slovaci, treba len nadavat a urazat ze? len tak z principu ...
|
|
Re: huraa
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.8.2014 13:30
To americania musia mat na mikrovlnkach napisane: "nepouzivat na susenie zivych zvierat"...
|
|
Re: huraa
Od: mfcbnkcj
|
Pridané:
13.8.2014 14:07
daj fotku takej mikrovlnky, ty premúdrelý Slovák. stavím sa, že žiadnu takú nenájdeš, pretože to nie je pravda. môže to byť spomenuté v návode, ale to je určite aj tu u nás. takže strči si hlavu do zadku a hľadaj tam putina...
|
|
Re: huraa
Od: netload
|
Pridané:
13.8.2014 19:14
čo si kokot? V návode to je v Amerike, ale u nás v návode to istotne nenájdeš pretože iné právo, rozumnejší ľudia a nie taký kokoti.
|
|
Re: huraa
Od: baffiak
|
Pridané:
13.8.2014 19:23
navody su zvycajne prelozene, malo by si ich zacat citat, by si sa divil co vsetko sa docitas
a to ine "pravo" je len o tom, ze u nich rozhoduje "nezavisla" porota, zlozena z "obycajnych" ludi a aj ked je to nelogicke, komu by si dal skor platit pokutu, uz len z principu - janovi z hornej dolnej, alebo majitelovi megavelkej megazarabajucej megaokradajucej spolocnosti
|
|
Re: huraa
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.8.2014 13:28
Presne, zdementnievanie ludstva nabera na obratkach. Zachvilu aj na monitore/TV bude napisane: rub a lic, aby user vedel, na ktoru stranu toho 55 palcoveho 8K ultra-mega-hyper-smart-inteligentneho TV ma cumiet.
|
|
Re: huraa
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
13.8.2014 9:50
Furt ho ale môžeš tam dávať na výšku. Takže čakám že za pár rokov spravia konektor "D" ako "pre Debilov" a bude okrúhly vyzerať ako Jack pre gitaru.
|
|
Re: huraa
Od: typeEpreElisku
|
Pridané:
13.8.2014 10:25
type B bol "pre blbcov" a C "pre ciciny"?
|
|
Re: huraa
Od: btbrtbht
|
Pridané:
13.8.2014 14:17
vsetko co je retro je dnes v mode, aj konektory zasunutelne oboma stranami ako kedysi analogove audio/video porty
|
|
nemaju co robit
Od: jaanoooo
|
Pridané:
13.8.2014 9:24
este nech vymyslia univerzalnu redukciu pre vsetky typy kablov
|
|
Re: nemaju co robit
Od: xvzf
|
Pridané:
13.8.2014 9:27
ta uz predsa je: http://xkcd.com/1406/ :)
|
|
Re: nemaju co robit
Od: zofkaka
|
Pridané:
13.8.2014 9:30
USB(weird other end) :D
|
|
Re: nemaju co robit
Od: stoneage
|
Pridané:
13.8.2014 10:19
hej, a makrousb na pripojenie karboflexky asi :D
|
|
Re: nemaju co robit
Od: jaanooo
|
Pridané:
13.8.2014 9:31
ano to je ono. hned zajtra zacnem pracovat na verzii 2.0 lebo tam nieje konektor pre päť kolík a rozhlas po drôte. :-D
|
|
Výrobcovia redukcií
Od: SeppWinkler
|
Pridané:
13.8.2014 9:28
majú zase raz radosť a nám pribudne ďalšia redukcia, aby bol svet jednoduchší :(
|
|
Re: Výrobcovia redukcií
Od: werweq
|
Pridané:
13.8.2014 9:32
USB je jediny konektor ktory zasunies vo spravnej polohe na 3x
|
|
Re: Výrobcovia redukcií
Od: 4325t2435
|
Pridané:
13.8.2014 10:34
som do dnes myslel, ze som jediny s tymto problemom. :-)))
nejde, otocis, nejde, otocis zasa... a zrazu ide... nic to, z eto ma len dve strany :-)))
|
|
Re: Výrobcovia redukcií
Od: Jasq
|
Pridané:
13.8.2014 18:38
vacsinou som s tymto nemal problem pretoze: Je na konektore znak USB ?
1. Ano, gratulujem strc ho tam
2. Nie, mozes otocit a strkat
Problem nastava len pri micro, kde znak nie je, ale ako si vsimam, tak tam je to tiez oznacene inym sposobom ;)
|
|
Re: Výrobcovia redukcií
Od: baffiak
|
Pridané:
13.8.2014 18:50
skus to zo zadu, kam ledva dociahnes, ale po tretom pive
|
|
univerzalny USB
Od: Erza Elenjak
|
Pridané:
13.8.2014 10:10
... univerzalny Universal Serial Bus ...
|
|
Re: univerzalny USB
Od: petris
|
Pridané:
13.8.2014 10:27
to vies, vzdy moze byt nieco univerzalnejsie ako univerzalne
|
|
nové pocitace a pc-komponenty
Od: dochoca (wikina)
|
Pridané:
13.8.2014 10:25
no mna nezahrnujte do skupiny tích, co si kupujú a upgradujú pc ob-mesíc, /polroka, al. aj každích pár týždnov, ak nemá tento moj šrotík najmenej 14 - 16 - 19 rokov, tak ani rok :/ :(
jaké robí psie kusy, to by nikdo neuveril ani v krčme o 3-4 ráno, jak sa drhne, seká, mrzne, tuhne, padá, škrípe, klepe, píska, rozne zvuky sa z neho ozývajú, atd.. :/ :( :\
(hm.. ale aj tento prístup k vývoju,pokroku, tzv. skokový, má neco do seba, neco jako z chatrče v ghette do novej luxusnej velkovily, /moderného mrakodrapu
|
|
Cele je to chore . . .
Od: llubik
|
Pridané:
13.8.2014 11:04
... univerzalny? Kazdy novy bude oznaceny ako univerzalny . . . Verim tomu, ze o 2 roky sa zase zvysi rychlost, a zase pribudne dalsi "univerzalny" USB 3.1 typ D . . . alebo USB 4 . . . a za dalsie dva roky zas . . . takze zase budem mat plnu labelu univerzalnych kablov alebo univerzalnych redukcii k univerzalnym kablom . . .
|
|
univerzalny
Od: baffiak
|
Pridané:
13.8.2014 12:17
univerzalny = pouzivany v nadpolovicnej vacsine zariadeni navrhnutych po jeho oficialnom vydani
|
|
Re: univerzalny
Od: stoneage
|
Pridané:
13.8.2014 12:38
nie. univerzalny znamena, ze existuje jedna verzia
|
|
Re: univerzalny
Od: baffiak
|
Pridané:
13.8.2014 17:31
hovorim o obchodnej univerzalnosti, o tom ako su vyrobky prezentovane, nie o tom, co si bezne clovek predstavi pod danym slovom
|
|
Re: univerzalny
Od: stonage
|
Pridané:
13.8.2014 19:50
ok chapem
|
|
odflaknuta robota
Od: Magnetoman
|
Pridané:
13.8.2014 12:32
Nechcem im kecať do remesla ale myslím si, že ten kabel by sa dal urobiť ešte "blbuvzdornejší" keby ho spravili ako štvorec a sedel by každých 90° A navyše som prekvapený, že tam nechali v strede to kurvítko (tá doštička s kontaktmi) keď niekto zakopne o kábel aby sa malo čo odlomiť.
Ale chápem, že sa nemôžu veci robiť tak aby dlho vydržali treba predsa zarábať.
|
|
Re: odflaknuta robota
Od: Maco33
|
Pridané:
13.8.2014 12:57
Museli ho nejak odlisit od Applovskeho konektora :-)
|
|
Re: odflaknuta robota
Od reg.: SedyMrak
|
Pridané:
16.8.2014 10:30
Nemuseli.
Konecne apple spravil nieco dobre (tvar konektora, bez maleho kurvitka s kontaktmi z komentaru vyssie), tak to mohli raz okopcit kua... (prevziat ako standard to isto mozne nebolo,kedze si to jablcnici dali patentovat )...
|
|
USB 3.0
Od: himak
|
Pridané:
13.8.2014 12:50
Ja prave az teraz prechadzam z USB 2.0 na 3.0. Este som nevyuzil potencial 3.0 a uz budeme mat novy konektor. To je ozaj na co dobreee... Len pre zisky firiem.
|
|
USB3 kompatibilita ...
Od: Koumak
|
Pridané:
13.8.2014 19:18
USB nemam rad uz od prvopociatkov, lebo je v znacnej miere nedomyslene a stavane na uplne ine pouzitie ako sa aktualne smeruje vyvoj.
Je nespocet ludi, co maju problemy s PC/NTB, ktore maju uz len USB3 porty a po pripojeni na ne USB1 zariadenia nefunguju spravne (komunikacia s UPS, senzory, starsie multifunkcne tlaciarne, atd...).
Taktiez USB3 zariadenia ktore su pripojene na USB2 port (napr. ext USB3 HDD) zvycajne tiez mavaju rozne problemy.
Naco teda vymyslaju stale novsie a novsie verzie, ked kompatibilita USB3 je doslova zufala?
Existuje velky pocet ludi, co su schopni narvat naopak akykolvek konektor (dokonca aj D-SUB!!!), takze velmi dufam, ze toto konektorove sialenstvo uz coskoro skonci.
Lebo roznych kablikov od AWG28 slabsich, je uz na svete dost...
|