neprihlásený
|
Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília |
|
Vydaný LibreOffice 4.3, zlepšuje podporu Office dokumentov
Značky:
LibreOfficekancelársky balíkMicrosoft OfficeWord
DSL.sk, 4.8.2014
|
|
Organizácia The Document Foundation stojaca za open source kancelárskym balíkom LibreOffice vydala uplynulý týždeň novú verziu 4.3 tohto balíka, ktorá opäť prináša množstvo noviniek.
Výrazne bola zlepšená podpora formátu OOXML, natívneho formátu kancelárskeho balíka Microsoft Office od verzie 2007.
LibreOffice 4.3 teraz podporuje pri importe a exporte zachovávanie mnohých informácií o štýle, podobe a efektoch fontov, tabuliek a grafických prvkov a viac dokumentov by si malo pri importe a exporte zachovať svoju presnú podobu. Novou je podpora importu a exportu jazyka DrawingML pre grafické tvary.
Pridaná bola aj úvodná podpora pre import verzie Strict formátu OOXML.
V textovom editore Writer sa vylepšila podpora komentárov, keď pribudla podpora exportu a importu vnorených komentárov, podpora tlače komentárov a podpora preformátovania všetkých komentárov naraz.
Zlepšený bol tiež import PDF dokumentov, pri ktorom by sa teraz mali okrem iného korektne umiestňovať otočený text a lepšie importovať farby.
V tabuľkovom procesore Calc bolo pridaných niekoľko menších vylepšení, ktoré umožnia užívateľom pohodlnejšiu prácu. Okrem iného sa zlepšilo farebné zvýrazňovanie buniek pri úprave vzorcov a viackrát použitá bunka je označená vždy rovnakou farbou. Pri výbere oblasti sa zobrazujú pomocné informácie o veľkosti vybranej oblasti a pri úprave bunky je možné do nej prekopírovať príslušne posunutý vzorec z bunky nad ňou pomocou Ctrl + '.
Pre zlepšenie interoperability s importovanými Excel tabuľkami bolo pridaných aj viacero nových funkcií pre použitie vo vzorcoch podporovaných Excelom.
V nástroji pre vytváraní prezentácii Impress pribudla podpora pre vkladanie 3D modelov vo formáte gITF.
Kompletný zoznam zmien vo verzii 4.3 je možné nájsť na wiki.documentfoundation.org.
Novú verziu LibreOffice 4.3 je možné sťahovať z sk.libreoffice.org.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dohanaju zameskane
Od: ABCDEFGHIJKL
|
Pridané:
4.8.2014 12:15
Uz iba cakam, kedy prejdu na ribbon.
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od: 234234
|
Pridané:
4.8.2014 12:24
Vyrobia nieco nove, ribbon to nebude
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
4.8.2014 12:33
Ribbon je katastrofa
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od: ABCDEFGHIJKL
|
Pridané:
4.8.2014 12:46
Preco? V com?
Iste, ak ma niekto 19" monitor, tak ano, ale na velkom je super.
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od: SeppWinkler
|
Pridané:
4.8.2014 13:27
To je škoda vysvetľovať ľuďom, čo majú najradšej hore pás mikroikoniek a píšu dokument A4, pripadne tabuľku 20x20 a zvyšok svojho veľkého monitora "šetria" zbytočnou plochou :) Nech si len dobrovoľne kazia oči...
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od: bhgfd
|
Pridané:
4.8.2014 13:38
Kto chce ribon, malo by mu byt umoznene doinstalovat si ho, ako rozsirenie.
Kto ho nechce, tak ho mat nebude.
Je uplne jedno, kto na com pracuje, velkost monitora je takmer nepodstatna.
Dolezite su osobne pracovne navyky, nie navyky, ktore niekto niekomu nanucuje a tvari sa pritom superdolezito, ako ze "on to predsa vie najlepsie" a podobne kecy.
Ked ti ribon vyhovuje, pouzivaj ho, ale netlac ho druhym a uz vobec nehovor, ze je najlepsi.
Pre teba moze byt, ale nie je pre kazdeho.
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od reg.: raketa
|
Pridané:
4.8.2014 15:04
suhlas, ja pouzivam Libre a predtym Open kancelariu uz mnohe roky a ribbon je nieco coho sa stranim ako cert kriza, to je vlastne prva vec ktora mi na MS kancli vadi najviac
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od: kotko
|
Pridané:
4.8.2014 15:52
stopercentne s tebou suhlasim, a pritom som z opacneho konca uzivatelov office-u.
Vyuzivam mozno 1% funkcii ztoho co office ponuka.
Avsak hladat ich v ribbone ma zdrzuje a rozculuje.
Navykyky su navyky. A niektore aj pracovne. ;-)
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od: Alino:
|
Pridané:
4.8.2014 19:50
http://dopice.sk/a7N
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od: 23422
|
Pridané:
4.8.2014 14:23
vsak to QAT je taky odpad, mini ikonky ktore sa nedaju zvatsit. To je uroven.
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od: ribbon
|
Pridané:
4.8.2014 22:06
Cim viac plochy zapchatej srackami, tym menej sa koncentrujem na text. Preto mam najradsej distraction-free editory ako FocusWriter, no pokial mam siahnut po plnohodnotnom rieseni, tak stokrat radsej libreoffice ako ribbon. Ribbon navyse zabera tu najnestastnejsiu cast - zapratat tolko vertikalneho priestoru na sirokouhlom monitore?! Nech sa paci, ale nie na mojom! A pri kazdej ulohe jeden klik na prepnutie ribbonu navyse. Zlepsenie JAK HOVADO!
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od: hrrr
|
Pridané:
5.8.2014 11:21
Jo presne moja rec. Ono nemam nic proti experimentom na urovni UI ale ribbon je v case sirokouhlych monitorov krokom totalne odveci. Po bokoch nech vymyslaju, ale zadrbavat vertikalnu cast je nepochopenim doby.
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od: jožo
|
Pridané:
4.8.2014 13:48
Tak pre mňa napríklad sa efektivita práce Ribbonom zhoršila .. vidím síce pekne náhľady štýlov a mám cool ikonky .. ale kedysi som si dal custom toolbar a potom všetko som si vlastne prihadzoval na jeden riadok s ikonkami a vždy som mal 95% príkazov na jeden klik.. Teraz ak chcem vložiť šípku tak miesto kliku na šípku ako kedysi klikám na Insert - Shapes - Lines -> Arrow, textbox som si tiež vložil jedným klikom .. dnes idem na Insert - Text Box - Simple text box. Ale hlavne že tam pridali také dizajny čo som jakživ použité nevidel. Kto prepána jána využíva taký Austin Sidebar?? Nehovoriac o tom, že sa snažím mať vždy v Ribbone Home, lebo potrebujem sem tam nastaviť odstavec, alebo vložiť multiúrovňové číslovanie. Na vlastné príkazy potrebujem Custom groups :( a quick access toolbar je len slabá náhrada môjho milovaného jednoriadkového panelu s nástrojmi, s ktorým som kedysi dokázal pracovať dvakrát efektívnejšie pri výbere príkazov.. :)
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
4.8.2014 14:43
Aj ked v tvojom pripade to beriem ako ciastocnu pravdu, tak vseobecne ludia pouzivajuci MS-Office nekonfigurovali Toolbar, aby sa im lahsie robilo. Proste klikali ako idioti, a este k "jednotlivym nastaveniam", ktore boli zasite aj na 5-7 klik stale davali otazky na support.
Mna osobne, tiez niektore speciality Ribbonu nasieraju, ked pri nutnom editovani musim pouzit (napr. tri) funkcie, ktore sa nachadzaju na samostatnych taboch. Do toho mi "inteligentna Ribbon automatizacia" prepina samovolne taby na Home... ked to zrovna nepotrebujem.
Naucil som sa vsak, pouzivat na mnou pouzivane funkcie skratky.
Okrem ineho je v Office plne konfigurovatelny Quick Access Toolbar, ktory prave moze obsahovat lubovolne ikonky, ako zo stareho office 2003.
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
4.8.2014 14:46
Dalsou moznostou je nadefinovanie si vlastnej zalozky, do ktorej si das len tie funkcie, ktore pouzivas. Vypnes to ich "inteligentne" prepinanie tabov, a mas velmi efektivny nastroj na editovanie. Okrem ineho to podporuje Import/Export tvojich nastaveni.
Aj po vsetkom tomto som skor zastanca Libre Office. Jediny program, co je nenahraditelny je OneNote.
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od: stoneage
|
Pridané:
4.8.2014 15:08
calc je tiez dost pruser pri porovnani v excelom. chapem, ze je to zadara ale ked si to zoberes 1:1...
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
4.8.2014 16:37
Ano pri porovnani 1:1 je/bol (jebol) otrasny. Najviac ma tam este nedavno stvalo natiahnutie hodnot datumu podla dvoch udajov, a kopa drobnosti, ktore su v Exceli jednoznacne pohodlnejsie a hlavne funguju bez problemov.
No aj tak musim povedat, ze Libre office aj s Calcom urazil za 1 rok viac, nez by sa Microsrotu pacilo. Takze ak niekto nie je sucastou firmy, alebo skupiny ludi zavislych od technologie MS, tak pre domace a skolske pouzitia uz je porovnatelny.
Chcel som spomenut aj statne urady, ale mi prebehol mraz po chrbtici ... ked som si predstavil tie potencialne problemy ohladom nekompatibility uradnych programov a znalosti uradnikov o problematike podporovanych formatov.
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od: msx
|
Pridané:
5.8.2014 11:26
Kvôli tomu som skončil s Office, dúfam, že aspoň oni budú mať rozum a nebudú vymýšľať sprostosti. Takto je lišta prehľadná a je tam všetko. Ja sa nepotrebujem pozerať na kilometrové obrázky s kilometrovými popiskami. Jedna ikona zaberie pol monitora a potom neostáva miesto na písanie. Menej používané funkcie sú ťažko dohľadateľné (v Office som nenašiel dodnes, že ako zobraziť položku Pomoc / O aplikácii, ako otvoriť editáciu makier a podobne). Verím tomu, že dohľadať sa všetko dá, ale načo likvidujú niečo zaužívané a pchajú niečo, čo len komplikuje prácu s aplikáciou. Menej používané veci sa otvárajú na viac klikania a behania myšou, prípadne dlhším ťukaním do klávesnice. Je to niečo ako odstránenie Štartu vo Windows 8.
|
|
Re: Dohanaju zameskane
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
5.8.2014 13:01
Nuz v tomto pripade narazas na nie velmi viditelne funkcie office, ale pritom tam su:
- O aplikacii pre Office 2013: File (alebo menu) / Account / About ... (v starsich verziach to bolo v inom menu :-))
- Editacia makier: Kedze sa jej chcu zbavit, aby ju bezni ludia nepouzivali, tak ju skryli do zalozky "Developer". Zapnes ju: File (alebo menu) / Options / Customize Ribbon / (v pravom stlpci zaskrtnes "Developer" tab.
Hlavne makra likviduju z dovodu, ze je to ukrutne zastarale, a plne potencialnych rizik ohladom skodliveho kodu. V tomto by som suhlasil, ale nechapem, preco aspon neurobia priamu nahradu za makra. Pretoze ta automatizacia bez priameho programovania tiez ulahcuje pracu.
|
|
Libre
Od: asdfghjklô
|
Pridané:
4.8.2014 20:34
Libre Office pre študentov a bežných ľudí je ok, nezaznamenal som nejaké problémy pri čítaní či už starých 2003 formátov alebo nových, ukladal som vždy do Microsoft formátov, momentálne testujem iWork tak uvidíme :)
|
Pridať komentár
|
|
|
|