|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hmmmm
Od: minerr
|
Pridané:
24.7.2014 9:22
este ze uvedenie na trh je skorej o ropnej lobby a $$$$
|
|
Re: hmmmm
Od: dZeah
|
Pridané:
24.7.2014 9:37
tak si zaloz firmu a zacni ich vyrabat
|
|
Re: hmmmm
Od: Tup
|
Pridané:
24.7.2014 11:04
neviem potom ako sa dostala na trh Tesla model s
|
|
Re: hmmmm
Od: huangg
|
Pridané:
24.7.2014 11:08
Eberhard mal vela penazi a zmyslel si ze vsetky elektromobily vyzeraju jak golfove voziky a maju nanic dojazd, tak ulial trochu penazi na vyvoj a zacal vyrabat luxusne elektromobily, ktore si kupil aj Jay Leno, ktory inak vysmial typka zo Solar Taxi, co obehol cely svet
|
|
Re: hmmmm
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
24.7.2014 14:57
Skusim ti priblizit dva priklady.
1. Vytvaranie vodika z vody bez elektrolyzy bol uz vela krat dokumentovany aj prezentovany na videu. Podla dokumentacie Stanley Meyer (autor vyroby vodika z vody) mal uz vyvinuty jednoduchy (nenarocny na financie) motor. Teraz si predstav, ze take auto, dokaze vyrabat kazdy zrucnejsi zivnostnik a palivo ma takmer kazdy clovek na zemi dostupne.
2. Vyrobime auto tak, ze ma obmedzeny dojazd, ma "specialnu" koncovku na cerpanie paliva, ktore si uzivatel musi cerpat z nasich cerpacich stanic; alebo si musi menit baterie, ktore mu dodame len my!
Uz chapes preco existuje Tesla? Pretoze "auto" ti nedokaze vyrobit kazdy a aktualne benzinky maximalne dostanu nanutene hadice a baterie od korporacii, ktore vlastni ta ista investicna skupina, ktora obchoduje s ropou. V horsom pripade si urobia vlastne "pumpy" ako Tesla Motors.
|
|
Re: hmmmm
Od: kokles
|
Pridané:
24.7.2014 17:46
Nenarocny na financie, zdokumentovany a vody je vsade dostatok, jednoducha vyroba.. Akosi mi tam nieco nesedi.. Ropna lobby je urcite silna, ale totk je silne susto
|
|
Re: hmmmm
Od: Squeak??!
|
Pridané:
25.7.2014 11:54
A energiu to akože berie skade...?
|
|
Re: hmmmm
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
24.7.2014 15:24
Tu je napriklad jeden z dokazov http://dolezite.sk/old/Vodik_bez_energie.html, kde sa autor uz priblizil no stale je este daleko od porovnatelneho vysledku. Sam pise, ze zrazu "ma problem" a nesmie o nom hovorit. Este uvadza link na podobne zariadenie, ktore sa ich pokusom podoba.
Par rokov dozadu som cital o troch Poliakoch, co uz chceli hladat komercne nasadenie... zostalo po nich ticho.
Kazdy pokus skonci schemami a dost vysokym percentom napodobnenia Mayera.
|
|
Re: hmmmm
Od reg.: leader
|
Pridané:
25.7.2014 8:42
ty si asi v skole moc nevynikal
|
|
do prace
Od: tretinos
|
Pridané:
24.7.2014 10:02
Na takom budem jazdit do prace.
|
|
Re: do prace
Od: huangg
|
Pridané:
24.7.2014 10:54
konecne prototyp elektromobilu, ktory vyzera aspon trochu normalne
|
|
Re: do prace
Od: wikina
|
Pridané:
24.7.2014 11:08
..dokladat tovar do regálov, v de Bille, zametat a prehadzovat škatule v sklade (a lapat tam potkane :p
|
|
Re: do prace
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
24.7.2014 16:36
Staci, ked si do toho auta das toto zariadenie:
https://www.youtube.com/watch?v=qaCk0jK--8s
A teoreticky by ti boli zbytocne aj solarne panely. No pre istotu si jeden nechas, aby si mal cim nastartovat.
|
|
Re: do prace
Od: Squeak??!
|
Pridané:
25.7.2014 12:00
Že ešte týmto *****inám veríte... :-|
|
|
nabijanie
Od: Coolerman!
|
Pridané:
24.7.2014 10:15
vsetko je sice pekne ,ale ak bude chciet ist niekto do prace ,nedajboze viac ludi , tak prejdu 100km a musia nabit auto som zvedavy kto to bude stale robit
|
|
Re: nabijanie
Od: Stolný kolesový traktor
|
Pridané:
24.7.2014 10:27
Preco? Ked nebude zamracene a cesta nepovedie hore do kopcov, a pojde pokojnym stylom, tak musi dojst v pohode kamkolvek... :)
|
|
Re: nabijanie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.7.2014 10:32
s 0,8 kWh zdrojom? to nevytiahne ani do trochu vacsieho kopca, nieze dojde kamkolvek.
|
|
Re: nabijanie
Od: Stolný kolesový traktor
|
Pridané:
24.7.2014 10:50
Ved jasne, to bolo nadnesene. Musel by si dat niekolkdnovu pauzu na odpocivadle, kym by tym vobec nabil aku.
|
|
Re: nabijanie
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
24.7.2014 12:20
Pre info, 60 kilová babetta má 2kW. Čiže 0.8kW nepotiahne také auto. Možno predĺži dojazd o 100 metrov.
|
|
Re: nabijanie
Od: Neviem
|
Pridané:
24.7.2014 22:07
Neviem síce, o čom je reč ale 0,746kW je 1,0 konskej sily. A jeden kôň potiahne hociaké auto, to mi ver.
|
|
Re: nabijanie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.7.2014 8:33
700W je bezna vrtacka.. myslis, ze vrtackoku "potiahnes" auto so zmysluplnym zrychlenim a koncovou rychlostou?
|
|
Re: nabijanie
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
25.7.2014 9:42
Tie 2kW má ten moped aby sa s celkovou záťažou 150 kíl rozkotúľal na 50km/h. A ty myslíš že 0.8kW potiahne auto? Kdeže :-D
|
|
Re: nabijanie
Od: Squeak??!
|
Pridané:
25.7.2014 11:57
Výkon a sila sú dve rôzne veci. Škrečok v koliesku ti potiahne aj nákladný vlak, ak ho dobre sprevoduješ, akurát tá rýchlosť bude dosť nanič.
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.7.2014 10:16
skoda, ze neuvadzaju priame parametre auta, iba suche konstatovanie, ze prejde 800km na nabitie a max rychlost je 140kmh. Neuvadzaju kapacitu baterii (chapem to tak, ze su dve, ale aj to je na ich stranke blbo napisane) ani vykon motora, hmotnost auta, proste nic dolezite, aby sa to dalo porovnat s komercne predavanymi produktmi. TeslaS by podla mna toto zvladla lavou zadnou, keby mala dojazd 500km, co nema :) ale ak by sutazili na 300km, tak to Tesla da. Novy vw eup ma vraj pri 120tke 20kWh odber, tesla bude mat o daco viac, ale aj tak by jej to 85kWh bateria pocas 3 hodin mala dat...
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.7.2014 10:42
pekny clanok o VW e-up! http://goo.gl/vTn10P
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: lal
|
Pridané:
24.7.2014 10:42
teslu by niekto po ceste hackol a minul bateriu na klakson a dialkove.. :D
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.7.2014 10:48
ee, Musk povedal, ze to opravia, nakoniec preto aj ta akcia bola, aby nasli chyby, nie aby sa strapnili, ze tam nejake su...
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Twixie
|
Pridané:
24.7.2014 11:00
Batérie rozhodne nebudú dve. Akumulátory v týchto autách sa skladajú z veľkého množstva malých článkov. V článku sú spomenuté NCR 18650. Pre predstavu, ten článok vyzerá asi takto: http://dopice.sk/a1W
Podla datasheetu (http://dopice.sk/a1X), jeden článok váži asi 45g, to je pri 60kg okolo 1300 článkov. To by pri udávanej typickej kapacite 2900mAh a napätí 3,6V na článok znamenalo kapacitu batérií okolo 13,5 kWh. Lenže niečo musí vážiť aj riadiaca elektronika a takéto batérie potrebujú aj nejaké to chladenie, takže to pravdepodobne bude menej. Prikláňal by som sa k číslu okolo 10kWh.
Pre porovnanie, Tesla S používa okolo 7000 článkov, ktoré by mali vážiť o čosi viac (cca 50g, ale sú to len špekulácie), čo je okolo 350kg, no celá baterka váži asi 450 kg.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: huangg
|
Pridané:
24.7.2014 11:04
prakticky sa ludia v tesle vozia v oplechovanej baterke :D
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.7.2014 11:06
z 10kWh bateriou by nedali 500km pri 100kmh rychlosti... teda zas nevieme hmotnost auta, ani ci pri teste sedeli 2 alebo len sofer.. Tam si pozri ten clanok o Eup, pri 80tke to zerie 10kWh, hmotnost baterie 230 kg ale ma len 18kWh. Ak teda panasonic nema dake super baterky, tak pri 60kg musi mat dakde okolo 5-6 kWh. Toto je len ciste hadanie, preto som ako prve pisal, ze je zle, ze neuvadzaju konkretne technicke parametre.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: amolo
|
Pridané:
24.7.2014 12:26
"panasonic nema dake super baterky" analyza jak prasa :D:D:D
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.7.2014 12:38
???
"ak teda panasonic nema dake super baterky" = ak nema baterie s vyrazne vyssou ucinnostou ako konkurencia, alebo ak chces, ak maju panasonic baterie rovnaku/podobnu energeticku hustotu ako konkurencia
a to nebola analyza ale predpoklad.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: tmp
|
Pridané:
25.7.2014 10:33
" "panasonic nema dake super baterky" analyza jak prasa :D:D:D "
ale presne zodpovedajuca vypovednej hodnote tychto hura agitacnych zelenych clanockov, je skoda nieco seriozne analyzovat, kedze to je v prvom rade PR clanok pre univerzitu, sunpower (ok, ten robil v tomto pripade iba aerodynamicky kryt) a panasonic a zvysok je iba omacka. Pokial pravidla sutaze neobmedzovali hmotnost a okruh nebol niekde na trase pretekov do vrchu, co im branilo dat tam tych baterii podstatne viac?
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Twixie
|
Pridané:
25.7.2014 1:37
Panasonic nemá žiadne super články ale obyčajné 18650. Hore máš datasheet, môžeš si to zrátať sám.
E-up, žere pri 80-tke 10kWh/100km, títo chlapci prešli 500km priemernou stovkou. Ak by baterka mala mnou predpokladaných 10kWh, tak je to priemerný príkon 2kW, teda 2kWh/100km.
Takže chlapci zmenšili spotrebu v ultralahkom vozítku na tento jediný účel, pri ustálenej rýchlosti, vetre a teréne, 5 krát oproti autu určenému pre trh v bežnej premávke. Na tom nie je nič neuveritelné, to sa deje aj s obyčajnými autami.
Samozrejme, čísla, ktoré som tu dal sú zaokrúhlované, doodhadované a v žiadnom prípade to doma neskúšajte.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: chlapec
|
Pridané:
24.7.2014 13:26
Tesla Roadster bude mat coskor dojazd s new baterkou 400 mil. Takisto som sa docital, ze pri urcitych podmienkach je mozne zajst aj s terajsou baterkou s modelom S, 400 mil a planuje sa sutaz pre prveho zakaznika, ktoremu sa to podari :) In Musk America trust ! :D
|
|
vyskum?
Od: EI3
|
Pridané:
24.7.2014 10:31
Ked sa nad tym zamyslite tak nevymysleli nic nove. Baterky Panasonic, motor z australie, solarne clanky tiez nejake seriove. V podstate iba taky lepsi modelarsky kruzok.
|
|
Re: vyskum?
Od: huangg
|
Pridané:
24.7.2014 11:03
tak funguje "vyvoj" - zobrat davno znamu ideu a aplikovat ju v sucasnosti, na sucasne materialy, technologie a vysledkom je pekna publikacia resp prototyp...
|
|
Re: vyskum?
Od: vkr
|
Pridané:
24.7.2014 12:26
maju zacat skumat z akej rudy sa ziskava zelezo, potom ako ho z nej dostat, ako ho zlepsit na ocel, vyrobit si kladivo..
.. zistit ako naparit kremik a vyrobit solarny panel..
nejak takto by to malo prebiehat?
|
|
Re: vyskum?
Od: wikina
|
Pridané:
24.7.2014 12:45
ne, skor mal na mysli vačší, učinnejší R & D, pokrok, bud úplne nový, alebo by zvačša stačilo pootvárat trezory ropních monopolov a uhlobaronov, a vytiahnut a trochu zaktualizovat nejaké dávnejšie papers & proposals, aal. patenty a študie,..
takže ani ne železo, ale úplne iný prvok, supertažký, stabilný (na tzv. "ostrovku stability"), (+-neco jako kov)
a úplne iný princíp pohonov
(ne napájanie,výroba el.prúdu skrz napájanie solárnimi panelmi, s ešte stále s príliš malým účinníkom, a aj to len vtedy ked zrovna svieti slnko, a neni pod mrakom,/noc..
|
|
Re: vyskum?
Od: vkr
|
Pridané:
24.7.2014 13:36
myslis, ze to je take jednoduche ako v serialoch..
.. skus napisat aspon jeden vedecky clanok, co by mal aspon jednu citaciu
|
|
Re: vyskum?
Od: wikina
|
Pridané:
24.7.2014 16:08
njj, ovšem
(ale aj tak sú, dost často, rozne zdržania, na ceste pokroku, ktoré by ani nemuseli byt..
a najma v tejto oblasti výzkumu vývoja a objavov iních, lepších pohonov, a objavy novich princípov
p.s. skúšam ;P
|
|
Re: vyskum?
Od: EI3
|
Pridané:
24.7.2014 12:45
To uz je vyskumane ak o tom nevies.To by bolo zasa iba kopirovanie. Od studentov by som ocakaval nejake inovacie a svieze myslienky.
Moj stryko niekedy okolo roku 1978 urobil bratrancovi elektricku karu. Bola tam baterka z auta, nejaka retaz, malo to styri kolesa. Akurat tam chybali tie solarne panely. A to nemal vysoku skolu, bol iba obycajny elektrikar. Ja som mal vtedy okolo 5-6 rokov. Takze prepac ak neodpadavam ak nejaky studenti urobia elektricku karu zo suciastok co kupili na E-BAY. Preto mi to pripada iba ako vytvor nejakeho modelarskeho kruzku.
|
|
Re: vyskum?
Od: wikina
|
Pridané:
24.7.2014 15:59
a samotný pohon riešil jako?
a dobíjanie tej (škodováckej ? asi, alebo z liazky) autobaterie ? jako často ju musel dat nabijat
|
|
Re: vyskum?
Od: EI3
|
Pridané:
24.7.2014 17:09
Mal som okolo 5 rokov. Myslis ze ma zaujimalo ako to funguje? Vtedy bol moj jediny problem, ze ma na to bratranec nechcel pustit. :-) Bol tam nejaky elektromotor neviem z coho. Mozno pracka.Pohon bol pomocou retaze na zadne kolesa alebo koleso.
A stryko je uz mrtvy.
|
|
Re: vyskum?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.7.2014 18:02
v SES tlmace maju uz aspom 30 rokov elektricke vozidla na prenos materialu vramci podniku. 2miestne, korba cca 1x2m. A co teraz... prinosom tych studentov je, ze ten elektromobil dosiahol na 500km trati rychlost nad 100kmh, co sa este nikomu nepodarilo a nevie to ani teslaS za 80 tisic dolarov... Navyse su to studenti, od nich sa necaka vyvoj, ten budu robit ked vystuduju a pojdu do praxe, toto je na ucenie sa.
|
|
Re: vyskum?
Od: KOFEEE
|
Pridané:
24.7.2014 19:55
Nikde neni ale pisane ze to bolo neustale v "tahu". Ono je rozdiel robit rekord na rovine a do stupania.
|
|
Re: vyskum?
Od: matkoooo
|
Pridané:
24.7.2014 22:03
na každej väčšej stanici boli v minulosti tzv. jašteričky- malé elektrické vozíky s batériami pre 1 osobu s nákladnou plochou + ťahalo to daľšie vozíky.
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Gertrudo
|
Pridané:
24.7.2014 20:30
Iba mna najviac zaujala tato veta?
"Doterajší rekord vytvorený pred 26 rokmi mal hodnotu 73 km/h."
Zaujimalo by ma ci sa voebc niekto ten rekord za tich 26 rokov pokusil prekonat.
Alebo je ten pokrok v oblasti bateriek a elektromobilov fakt taky pomaly.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: segal
|
Pridané:
25.7.2014 10:47
je taky pomaly lebo potom kam s ropou... Putin nebude mat na katuse a nove ponorky a tak...
|
|
Same prototypy
Od: ferg
|
Pridané:
24.7.2014 22:47
Celkom casto citam ze sa nieco vyvynulo ako prototyp a teraz sa pracuje na tom aby to mohli predavat aj komercne. Za posledne 3 roky som takychto clankov precital kopec a este som nic, z toho o com som cital, v reale nevidel. Mozno len nemam informacie, mozno mam pravdu.
Peace.
|