neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
YouTube pridáva 48 fps a 60 fps videá, mobilnú aplikáciu pre tvorcov

Značky: YouTubeGoogle

DSL.sk, 27.6.2014


Populárna webová služba zdieľania a sledovania videa YouTube pridáva podporu pre videá so 48 a 60 snímkami za sekundu.

Prevádzkovateľ služby Google to oznámil v noci na dnes spolu s viacerými ďalšími novinkami.

Prehrávač YouTube už v súčasnosti podporuje videá so 48 a 60 fps, pričom Google zatiaľ sprístupnil dve ukážkové videá so 60 fps, záznam hrania hry Titanfall respektíve trailer k Battlefield Hardline, a jedno video so 48 fps.

Plná podpora vrátane nahrávania videí s takýmito frekvenciami snímok má prísť v najbližších mesiacoch.

Služba YouTube odštartovala v roku 2005 s videami v rozlíšení 320 x 240 prehrávanými cez Flash v H.263 a s mono MP3 zvukom.

Podpora 720p HD videí bola pridaná od konca roka 2008, 1080p videá služba podporuje od konca 2009 a od roku 2010 začala podporovať 4K videá s maximálnym rozlíšením 4096 x 3072, pričom neskôr zmenila maximálne podporované rozlíšenie na štandardnejších 3840 x 2160. V roku 2009 pribudla podpora 3D videí.

Spolu so zavedením podpory HD videí prešla služba na kompresný štandard H.264 a AAC, neskôr začala podporovať aj odkúpený kódek VP8 a v súčasnosti jeho novú generáciu VP9. V roku 2010 zároveň začala podporovať popri Flashi aj novú technológiu pre prehrávanie, HTML5.


Ukážka videa so 48 fps, potrebné sledovať v HD



Aktuálne služba ohlásila aj viacero ďalších noviniek určených najmä pre tvorcov videí. Tí majú k dispozícii po novom napríklad novú mobilnú aplikáciu YouTube Creator Studio umožňujúcu im manažovať videá mobilne a novú knižnicu voľne použiteľných zvukových efektov.

Zároveň v najbližších mesiacoch pribudne podpora pre nahrávanie titulkov v iných jazykoch dobrovoľníkmi.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

Všetko OK, nema problema, len keby YouTube aj šlapalo...
A nielen ponúkalo "novinky", keď je problém s prehrávaním videa - posuniem niekam raz, či dvakrát a už načítava... a väčšinou sa už nechytí, len si točí koliečkom... :-/
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Však prečo by sme nevyrobili absurdistan v prezeraní a nahrávaní videa??? Milión nezmyselných kodekov a ešte všakovakých "fps" od výmyslu sveta, však nech je v tom čo najväčší bordel a chaos! Však načo jednotné a pevné štandardy? Ja si zvolím radšej 49 fps, lebo 48 sa mi zdá málo...
Odpovedať Známka: -7.7 Hodnotiť:
 

tu mas, ukludni sa http://dopice.sk/9OS

NSFW
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

dik, teraz sa cely den nebudem moct zasa sustredit
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

kedysi si pamatam ze youtube prehravac ked nacital nejaku cast videa, tak sa dalo po nej lubovolne posuvat bez toho aby ju znova nacitaval. neskor to zmenili a uz to mozne nie je, ked dam prehrat znova tak sa odznova nacitava cele video, akoby kazdy frejm bol zahodeny. nevie niekto aky to malo zmysel? napadlo mi ze by to mohla byt nejaka ochrana proti stahovaniu videi, ale to je evidentne blbost, takze netusim. iba co to na mobilnom pripojeni zbytocne vyciciava datovy objem:)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

vsak prave, je to aj prenich zataz lebo musia zvysit bandwith kedze miesto pretacania sa musi cast videa nacitat, a pri youtube to su 10Gbps
Odpovedať Hodnotiť:
 

riesenie je pozerat cez html5, najdes v nastaveniach
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

HTML5 video mi trosku laguje, flash nie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

preto, že veľkú časť videí užívatelia nepozerajú do konca. Načíta ti koľko potrebuješ a v prípade, že video vypneš, nemáš zbytočne naťahané ďalšie desiatky/stovky MB. Cize "iba co to na mobilnom pripojeni zbytocne vyciciava datovy objem:)", ale presne naopak
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

Je to obojstranné,ide o to ktorý variant je častejší.
var.1 - čumím na na trúbu dokým ma zaujíma,keď prestane vypnem a nič viac zbytočne neťahám.Rozumné.
var.2 - čumím na na trúbu zaujme ma,alebo cielene hladám určitú pasáž ktorú si 15x po sebe znova pozriem.Medzitým sa mi možno stihlo načítať celé video + 15x tá istá pasáž.Rozumné???
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hor sa stiahnut plugin "YouTube Center" pre svoj oblubeny browser a vyonut DASH Playback ... a nacita ti cele video naraz.
Google tym setri bandwidth kedze kopa ludi kukne tak prvych 20 sekund z videa.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

preto tam "predtym" bolo stop download. Je to ovela horsie. Teraz ked to nacitava pomaly a stopnes video, tak nenacitava. Nechapem preco ale zrusili ukladanie na hdd, mohol si pretacat lubovolne, teraz to casto padne s chybovou hlaskou, ked sa vratis kus dopredu.. Dodrbali to.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nič sa nešetrí, keďže sa videoklip neukladá na do miestnej vyrovnávacej pamäte, ale sa zahadzuje.

Že len tak naverímboha nenačítava dopredu celý videoklip, ale načítavanie pozastaví pri pozastavení prehrávania síce môže byť prínosom, ale že pritom zahadzuje už raz načítanú časť, je nebotyčná chujovina.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nuž, neviem...

Pán Peter Jackson to skúšal, vraj aby zábery vyzerali podrobnejšie... a aj mu to vyšlo, ale zrejme nie podľa predstáv filmových kritikov, ktorí si všimli, že pri tak vysokom snímkovom kmitočte („snímkočte“) niektoré postavy zblízka vyzerali vraj trošku umelo, bolo vidno maskovanie a podobne...
Odpovedať Hodnotiť:
 

I never thought I would find such an everyday topic so enrgatllinh!
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár