Unikátny ruský smartfón YotaPhone disponujúci okrem klasického displeja aj druhým E Ink displejom sa zrejme v blízkej budúcnosti začne predávať aj na Slovensku.
Naznačuje to pozvánka mediálneho zastúpenia ruského výrobcu Yota Devices na tlačovú konferenciu pre server DSL.sk, podľa ktorej sa konferencia v posledný júnový týždeň bude týkať aj slovenského trhu.
YotaPhone bol predstavený na konci minulého roka a v súčasnosti sa predáva v trinástich krajinách vrátane susedného Rakúska. Na tento rok bola oznámená dostupnosť aj pre Českú republiku, pre Slovensko zatiaľ výrobca dostupnosť oficiálne neavizoval.
YotaPhone má primárny 4.3" LCD displej s rozlíšením 1280 x 720, na zadnej strane má zároveň 4.3" E Ink displej s rozlíšením 640 x 360.
Výhodou E Ink displeja je nulová spotreba pri zobrazovaní statického obrazu, čo umožňuje smartfónu poskytovať podľa spoločnosti výdrž napríklad 50 hodín pri čítaní na tomto displeji.
Zadný displej nie je dotykový, interagovať s prezentovanými informáciami je možné základnými gestami na malej dotykovej ploche pod displejom. Podobne na prednej strane telefónu chýbajú tlačidlá, hardvérové či virtuálne, a funkciu základných Android tlačidiel nahrádzajú gestá na malej dotykovej ploche pod displejom.
YotaPhone (video: Mobiwatch)
E Ink displej, ktorý môže byť neustále zapnutý, je možné využiť viacerými spôsobmi. Dodávaný softvér na ňom neustá zobrazuje standby obrazovku s umiestniteľnými widgetmi s rozličnými informáciami, zároveň môže zobrazovať automaticky notifikácie. Zobrazovanie svojho užívateľského rozhrania na zadnom displeji môžu zároveň podporovať ľubovoľné aplikácie, predinštalovaná je napríklad čítačka textov. Okrem toho je možné na zadný displej jednoducho presunúť statický screenshot predného displeja, gestom potiahnutia dvomi prstami nadol.
YotaPhone je postavený na dvojjadrovom 1.7 GHz Snapdragon S4 Pro procesore, 2 GB RAM, 32 GB internej flash pamäte a podporuje aj LTE siete. Smartfón má batériu kapacity 1800 mAh, 13-megapixelový fotoaparát, rozmery 133.6 mm x 67 mm x 10 mm a hmotnosť 146 gramov.
Prototyp druhej generácie YotaPhone (video: TechRadar)
Predinštalovaným operačným systémom je Android 4.2.2 a cena smartfónu je pomerne vysokých 499 eur.
Vo februári tohto roka spoločnosť Yota Devices predstavila prototyp druhej generácie YotaPhone, ktorý je väčší a má väčšie displeje, zadný dotykový displej a výkonnejší hardvér. Druhá generácia sa má začať predávať ale až vo štvrtom štvrťroku a oznámenie pre Slovensko sa bude tak týkať zrejme prvej generácie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A ze nic ine ako iphone neexistuje
Od: Wajkou
|
Pridané:
13.6.2014 13:00
No a ze uz nie je kam sa posunut v oblasti smartfonov... Vyzera to naozaj zaujimavo a ucelne.
|
|
Re: A ze nic ine ako iphone neexistuje
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
13.6.2014 15:03
od cinskeho androidu ocakavam otvarak na pivo, od americkeho sledovanie a od ruskeho samopal v mobile. zatial si svoje splnili iba amici...
|
|
Re: A ze nic ine ako iphone neexistuje
Od: Kristian00100
|
Pridané:
13.6.2014 15:52
nj na iphone je aj otvárak na pivo aby sa dal aspoň na niečo využiť :D
|
|
Re: A ze nic ine ako iphone neexistuje
Od: xi yi
|
Pridané:
13.6.2014 15:58
Každý by chcel odpočúvať, ale iba Američania to vedia.
Každý by chcel hackovať firemné siete, ale Číňania sú v tom najlepší.
|
|
Re: A ze nic ine ako iphone neexistuje
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
15.6.2014 1:11
jasne, iba amici vedia odpocuvat. a ak by nahodou rusi odpocuvali amikov hned po konci WWII a az po 7 rokoch by sa na to prislo uplnou nahodou, to si ani nevieme predstavit :)
http://dopice.sk/9Ih
|
|
fail fall
Od: jezko
|
Pridané:
13.6.2014 13:32
takze ak dobre chapem, tak ak ti tento mobil padne na zem tak namiesto 50/50 chance na prasknute sklo mas 100% chance :) posielam kvety do mother russia.
|
|
Re: fail fall
Od: edtgsfd
|
Pridané:
13.6.2014 14:23
po skusenostiach s ruskymi vyrobkami skor praskne chodnik :-)
|
|
Re: fail fall
Od: xko
|
Pridané:
13.6.2014 17:02
si zabil :)
|
|
Re: fail fall
Od: alter012
|
Pridané:
13.6.2014 19:07
Po skúsenostiach s ruskými výrobkami skôr hu vybalíš už sprasknutým dispejom . Na stupnici kvality sú ruské výrobky až za Mozambikom a Tanzániov, Ale predbiehajú Nigeriu.
|
|
Re: fail fall
Od: ako pako
|
Pridané:
14.6.2014 9:03
mať chance?
|
|
Re: fail fall
Od: kekeket
|
Pridané:
14.6.2014 10:43
in soviet russia, phones break you.
|
|
Re: fail fall
Od: DOTA
|
Pridané:
14.6.2014 19:43
Jezko Jezko, nenaucili ta v tej skole ratat?!
|
|
.........
Od: sovietrussia
|
Pridané:
13.6.2014 14:37
taky fon za 500 eciek si kupia asi len pravi ruski vlastenci :D
|
|
Re: .........
Od: alter012
|
Pridané:
13.6.2014 19:08
A nebolo tá cena 49€ ? A nejaký putinomil urobil preklep?
|
|
ccccp
Od: pepa
|
Pridané:
13.6.2014 14:40
Pri citani titulku beha mraz po zadech po aktualnych udalostiach vychodne od nas :D
|
|
Re: ccccp
Od: Neviem
|
Pridané:
13.6.2014 15:16
Nepochopil som síce tvoju asociáciu s titulkom, ale aktuálnou udalosťou východne od vás je, že sa cez víkend chystáme korunovať Kisku. A máš pravdu, aj mne behá mráz po chrbte.
|
|
Re: ccccp
Od: goatman
|
Pridané:
13.6.2014 15:18
rusky smartfon vsetkym anektuje data
|
|
Re: ccccp
Od: prdlajs
|
Pridané:
13.6.2014 15:48
Len aby si ho nahodou neanektoval ty svojim analnym otvorom.
|
|
Re: ccccp
Od: goatman
|
Pridané:
13.6.2014 17:46
preco? :D mas nejaku skusenost ze tam dobre vibruje?
inak to uz by bola skor arektacia nez anektacia
|
|
Re: ccccp
Od: Squeak??!
|
Pridané:
14.6.2014 11:37
Anexia, deti, anexia... :p
|
|
Re: ccccp
Od: asdasdaaa
|
Pridané:
13.6.2014 16:54
Proč píšeš česky? Není ti to trapné? Klasický slovenský vlezdoprdelka
|
|
Re: ccccp
Od: gunar
|
Pridané:
13.6.2014 18:10
preco si teda na slovenskej stranke, ked tak lipnes na hraniciach a prislusnosti ?
|
|
Re: ccccp
Od: pistahrib
|
Pridané:
13.6.2014 18:37
on ma ale pravdu, tiez nechapem preco slovaci musia pouzivat ceske slova, to bud chcu byt nasilu zaujimavi alebo maju tak slabu slovnu zasobu, ze musia pouzit cudzi jazyk?
|
|
Re: ccccp
Od: nbjhg
|
Pridané:
13.6.2014 19:10
Malu slovnu zasobu maju (a aj tu neustale predvadzaju), len pologramotni cechomadari.
Nevadi, my ostatni sa aspon pobavime.
Aj ked niekedy je to skor do placu, no ale co uz.
|
|
Re: ccccp
Od: kekeket
|
Pridané:
14.6.2014 11:52
pretoze niektore slova, vety alebo slovne spojenia sa nam tak zdaju niekedy viac cool. Do velkej miery nas ovplyvnil napr. cesky dabing. Tak isto aj s anglinou ak ju pouzivame aktivne. Vacsina tomu aj tak rozumie a ma to taky smrnc. Ked si nechapavy narodniar tak nech sa paci opusti internet a chod so slotom na pivo diskutovat v tvojej rodnej slovencine.
|
|
Re: ccccp
Od: Hlas z Čech
|
Pridané:
14.6.2014 17:51
Nechybí Vám reciprocita? U nás v ČR nikoho slovenština nezajímá a neznám nikoho, kdo by používal slovenské slovíčka.
To, že se Vám to zdá cool, jen reflektuje minimální národní hrdost. Nechtěl bych být Slovákem, ne proto, že byste mi vadili, ale protože být součástí národa, který si neváží ani vlastní jazyk by mě hodně deptalo. (a navíc nesnáším vlezdoprdelismus, který Slováci hojně prezentují vůči Čechům.)
|
|
Re: ccccp
Od: Nezavisly pohlad
|
Pridané:
14.6.2014 18:40
Pepiku, nepredpokladam, ze existuje vacsina cobolov, ktori predvadzaju cechom nejaky analny alpinizmus, ale vzhladom na spolocnu minulost, v tisicoch pripadoch rodinnu previazanost, znacnu pocetnost slovakov v cesku, navstenost zahranicnych a teda aj ceskych portalov, sledovanost ceskych TV atd. je pochopitelne, ze slovaci s cestinou problem nemaju.
Narozdiel od novodobej ceskej mladeze okupujucej prvu celosvetovu priecku smaziek a vozralov, ktora ma so slovencinou problemy.
Narodna hrdost je v poriadku, mas pravdu, aj ked realita je taka, ze zapadne od Asu vnimaju cechov a slovakov len ako postkomunistickych prostacikov, aj ked cesi su na zapad od Asu znami skor ako dilery, pasaci, slapky a corkari.
A toto narodna hrdost nezmeni, toto zmeni len snaha obyvatelstva sa vzdelavat, posobit inteligentne, ovladat jazkyky a robit vo svete dobre meno.
Aj ked sa nerad zapajam do krcmovych diskusii, musel som reagovat Pepiku.
|
|
Re: ccccp
Od: Neviem
|
Pridané:
14.6.2014 21:08
Môj český priateľ, s údivom sledujem, ako sa v poslednej dobe vyvinul u našich českých bratov akýsi komplex menejcennosti voči nám, čoho dôsledkom sú často neprimerané, hysterické reakcie a divoké čobolovanie a ovcomrdanie na mnohých diskusiách. Ale prečo? Nie je na to dôvod. Prežívate síce pomerne ťažké obdobie ale to nie je naša vina. My vás máme radi a nijako vás neponižujeme.
Mimochodom, táto diskusia začala tým, že jeden pepík obvinil iného pepíka, že píše česky. Pričom on sa v skutočnosti snažil písať slovensky. Mal tam jednu drobnú chybu.
V živote som nezažil, aby nejaký slovák liezol do prdele čechovi, lebo je čech. Ak toto fakt funguje, tak asi žijem v inom vesmíre.
|
|
Re: ccccp
Od: CylonSK
|
Pridané:
15.6.2014 9:35
A ty si mi z Prahy alebo si nikdaj nebol na morave, ked uz tvrdis, ze sa slovenske slovicka nepouzivaju :D
|
|
Re: ccccp
Od: xyz2
|
Pridané:
18.6.2014 11:28
Mylis sa. Chodim do Ciech a sem tam ujde aj cechovi alebo moravakovi slovensky vyraz. Niektorym sa aj slovencina paci. Dokonca mam kamarata, s ktorym ked pisem tak pletie do svojej rodnej reci aj slovencinu. Neviem preco, mozno len preto, ze pise so slovakom ;).
|
|
Prva verzia je o nicom
Od: Hyperos
|
Pridané:
13.6.2014 17:25
Prva verzia za 500 evri? Hahaha Prvu verziu ani nemali davat do predaja. Druha verzia riesi vacsinu problemov prvej a pridava nieco navyse. Problemy prvej su s tym akoze touchpadom, kde pri pouziti vodorovne je to na ovladanie des. Dvojka ma uz dotykovy aj elink, plus Snapdragon 800, FullHD displej, citacku prstov, 4.4, bezdrat nabijanie. Hlavny problem vidim v nedostatku aplikacii pre zmysluplne vyuzitie elnk, tych par widgetov je malo, to sa moze casom zmenit ak sa tohto konceptu chytia aj ostatni a elnky dosiahnu nejaky zaujimavy podiel na trhu z pohladu vyvojarov. A ak za prvu chcu pat kil tak nechcem vidiet cenu druhej.
|
|
Re: Prva verzia je o nicom
Od: kakafko
|
Pridané:
13.6.2014 20:48
co si ty za kokota?
|
|
Re: Prva verzia je o nicom
Od: 325
|
Pridané:
16.6.2014 8:41
Preco by mal byt? Mne sa pri citani tiez nezdali tie parametre. Az neskor som si uvedomil, ze uz bol uvedeny aj YotaPhone 2. Uvedenie prveho je preto trocha cudne, mohli hned ponukat dvojku.
|
|
Re: Prva verzia je o nicom
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
21.6.2014 10:22
U seba uviedli YotaPhone 2.
Tá staršia, podradná verzia je určená na vývoz do štátov NATO.
|
|
nu pogodi nebude?
Od: veto2
|
Pridané:
13.6.2014 22:04
ako to len ta nokia robila, ze jej hodiny boli vidiet pri vypnutej obrazovke? Mali druhu vrstvu displeja ako na digitalkach cez povodnu vrtsvu farebneho displeja?
Takyto mobil by mohli rusaci(alebo ini vyrobcovia) urobit
|
|
napajanie
Od: stalin
|
Pridané:
14.6.2014 0:21
mna by skor zaujimalo kde schovavaju ten naftovy generator co to napaja, a ci je sucastou balenia a ci mi na prevoz toho generatora postaci furik alebo si mam zaobstarat V3S...
|
|
úpoiuz
Od: zuiopú
|
Pridané:
14.6.2014 6:57
Rusi su nasi bratia,lebo zachranili Snowdena pred upalenim
|
|
Re: úpoiuz
Od: arnyyy
|
Pridané:
14.6.2014 15:45
uz to nepi
|
|
baterka
Od: baffiak
|
Pridané:
15.6.2014 22:13
co tak spravit telefon o +- 50e drahsi a dat tam poriadnu baterku?
|
|
Re: baterka
Od: Orpheus
|
Pridané:
16.6.2014 22:43
Ano, ano, najlepsie takuto: http://goo.gl/lHF0GC
:D
|