|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ved ano
Od: szaga72
|
Pridané:
4.6.2014 12:20
Je to jedno ved dnesny ucitelia su aj tak idioti co chodia do prace(ak chodia) len pre peniaze a o uceni nevedia nic!!!! Ak nemaju doma pohl..ny styk ajtak si to odnesu ziaci ci pisomne alebo elektronicky!!!!
|
|
Re: Ved ano
Od: funkyman4110
|
Pridané:
4.6.2014 12:30
Pred casom som sa pytal znameho preco sa dal na pedagogiku, povedal :"su len dva dovody: 1.Júl, 2. August."(smiech).
|
|
Re: Ved ano
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.6.2014 12:40
Asi chcel ten tvoj znamy povedat druha dekada jula - druha dekada augusta. Drviva vacsina ludi sa mylne domnieva, ze ucitelia na ZŠ, SŠ maju lazo-plazo od 1.7. do 31.8. Dalej je tu vy**bkavanie s ucitelmi. Riaditel ho zamestna na 10 mesiacov (nie 12). Takze clovek je potom cely jul-august NEZAMESTNANY. Ano, potom ma naozaj lazo-plazo, ale uplne bez penazi.
|
|
Re: Ved ano
Od: Onem
|
Pridané:
4.6.2014 13:58
Tak to je pekna kravina :D Uz nepis ak o tom nic nevies...
|
|
Re: Ved ano
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
4.6.2014 14:09
Ani nie je... Už to tam mnohí riaditelia škôl praktikujú...
|
|
Re: Ved ano
Od: Popodopolos
|
Pridané:
4.6.2014 19:31
Podľa osobných skúseností viem, že táto praktika sa bežne aplikuje aj v USA. Takže by som sa vôbec nečudoval, keby sa to praktikovalo aj u nás.
|
|
Re: Ved ano
Od: joskoooo
|
Pridané:
4.6.2014 20:38
ja som sa ratsej venoval zportom ago kramatike
|
|
Re: Ved ano
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
5.6.2014 8:42
strasna doba tato nasa sucasnost.. narodi sa mi dieta a porat aby som mu kupil mobil a uz aj tablet.. vsetci budeme zdegenerovani lebo si vsetko budeme len vyhladavat niekde na google a nebudeme vobec nad nicim rozmyslat. auta budu jazdit bez zasahu ludskeho faktora a vsetci budu komunikovat cez pojebany facebook a ked sa nahodou stretnu tak si nebudu vraviet co je nove ale co sa docitali na profile toho druheho.. chlapi su k zenam coraz drzejsi a robia z nich kurvy na jednu noc a potom sa tak zeny k muzom spravaju a celkovo sa vytracaju akesi zakladne tradicne medziludske hodnoty v spravani cloveka - nemusim rozvijat... dalej ziadne volnocasove aktivity ani sportove ani kulturne - vsetci len za pocitacmi alebo do auparku... v skole uz ani pestovatelske prace sa nevyuucuju ako som sa minule dopocul.. speje to tu do riadnej sracky.
|
|
Re: Ved ano
Od: rewerw
|
Pridané:
5.6.2014 8:56
neboj sa vcera odhlasovali ochranu "tradicnej rodiny" to musi vsetko vyriesit
|
|
Re: Ved ano
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
5.6.2014 9:06
budem tomu verit ako "prevratu" v 89.
|
|
Re: Ved ano
Od: waveee
|
Pridané:
6.6.2014 7:41
nechcem to "hejtovať" ani učiteľov nie.. ale nepáči sa mi to. Ak hodinu dennem tak nič nepoviem, ale čumieť do toho na každej druhej hodine ak nie viac.. to je akurát tak na mozog.
Ja nechcem mať dieťa typu John Nesh.
a čo sa týka tej videoprezentácie: písať prístupové heslo na obrazovke keď mám pripojenú klávesnicu je také LOW
|
|
Re: Ved ano
Od: wsewed
|
Pridané:
4.6.2014 21:42
Tiez by si sa vobec necudoval keby to islo dole vodou v hlupisti ziakov ako v emerike...
|
|
Re: Ved ano
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
4.6.2014 12:32
Dobré...
A Ty Móricko šup šup do triedy, už zvonilo na hodinu.
:-)
Keď sa Ti raz podarí ukončiť základnú školu, potom sa naučíme ako zvládnuť prvý ročník strednej školy.
|
|
Re: Ved ano
Od: tiger_sk
|
Pridané:
4.6.2014 12:34
učiť len pre peniaze, tak to je jasné, to je dnes najlukratívnejšie zamestnanie, kde s 20 ročnou praxou nezarobíš ani 1k€.
|
|
Re: Ved ano
Od: panko s klobukom
|
Pridané:
4.6.2014 15:14
heh, a co aj cakaju?
minimalne 3/4 ucitelov by beztak nedokazala na jednotku zmaturovat z predmetov, ktore uci.
|
|
Re: Ved ano
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
4.6.2014 17:02
Ale čo nepovieš?? Že ste mnohí takí mudri...
Tak šup šup do škôl a učte za 400 Eur čistého.
No...
|
|
Re: Ved ano
Od: panko s klobukom
|
Pridané:
5.6.2014 5:10
fakt - vacsina ucitelov si svoje zopakuje pred hodinou, ale keby si ich mal improptu vyskusat z toho, co ucia, tak tu jednotku proste nedaju.
ist ucit do skoly? naco? doucujem decka z toho, co pani ucitelia odflakli. a prinasa to omnoho viac, ako tych 400 eur mesacne.
|
|
Re: Ved ano
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.6.2014 7:34
Mensi problem je, ze existuju ucebne osnovy, ktore musia byt deckam oducene, precvicene, albo pri istych typoch predmetov (ako dejepis) "odprednasane". Mysliet si mozes co chces, ale aby si mohol svoje decka vzdelavat doma, musel by si byt znalostami niekde inde a musel by si prejst takym byrokratickym kolotocom (ak by ti to vobec dovolili), ze by si si to rozmyslel. Kazdy ucitel (nech je to akykolvek blb) je vo svojom predmete (ktory vystudoval) viac doma, ako bezny clovek. Dejepisne ucivo o bitke pri Rohaci v roku pana 15XX (uz nemam sajnu) si vie pricitat z ucebnice aj blb (bohuzial problem je, ze min. 90% deciek ucebnice ani necita). Ale vies vsetky hiostoricke kontexty jak ucitel dejepisu? Samozrejme ze nie ... a tak je to so vsetkym ...
|
|
Re: Ved ano
Od: panko s klobukom
|
Pridané:
5.6.2014 11:37
jj, beriem a nehadam sa...
ale faktom ostava, ze by sa mal dodrziavat isty standard tak u ucitelov ako aj u studentov.
ved, aka je to vizitka ucitela (slovencinara), ked ziak, ktoremu potvrdil, ze ucivo zvlada na dvojku, nezvlada ani jeho zaklady (ergo ma prejav ako jozkooo alebo ini experti s kadenciou 1 chyba kazdych 10 slov).
co potom mozes od toho ucitela cakat, ked toto je pre neho ten standard vedomosti, akymi by mal clovek ovplyvat?
|
|
Re: Ved ano
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.6.2014 7:35
Aby mi zas niektori nevypisovali "citame s porozumenim", viem ze si mal na mysli len dovysvetlovanie uciva.
|
|
Re: Ved ano
Od: panko s klobukom
|
Pridané:
5.6.2014 11:29
tak, tak...
keby si videl, pjetro, aki experti sa mi dostali za poslednych desat rokov do ruk.
chlapik isiel maturovat z matiky (ovladal fb a internety, chcel studovat IT, a tam je matika treba) a, nech sa pod zem prepadnem ak klamem, neovladal ani pytagorovu vetu. po pol roku zmaturoval za 2, pred nedavnom cerstvy bc.
alebo dievca, ktore chcelo studovat jazyky a potrebovalo anglictinu. problem cislo 1 - aky je rozdiel medzi 'I stand' a 'I am standing'. po roku zabavy dala maturu ako jedna z najlepsich...
a takych expertov boli desiatky.
|
|
Re: Ved ano
Od: Hansol.
|
Pridané:
7.6.2014 16:19
Nemudruj. Choď to zopár rokov robiť... A zmeníš diametrálne názor na svete.
|
|
Re: Ved ano
Od: hgtrds
|
Pridané:
5.6.2014 7:57
"ist ucit do skoly? naco? doucujem decka z toho, co pani ucitelia odflakli. a prinasa to omnoho viac, ako tych 400 eur mesacne. " a dane a DPH z toho odvadzas ? ty jeden zly sedoekonomik a ptom sa cudujeme ze neamame na nic kes ked si ucitelia dokazu zabezpecit taketo bokovky a este okradnu stat a sposobia danovy unik . NAs MR. F by si mal na tieto podvodne praktiky ucitelov voci statu posvietit nech vam klepne po prstoch
|
|
Re: Ved ano
Od: panko s klobukom
|
Pridané:
5.6.2014 11:45
na DPH nemam obrat a PPD davam - je to malickost, ale svedci to o profesionalite.
a tak isto z toho odvadzam aj dane. nebudem riskovat, ze ma nejaky expert bonzne, a budem mat kvoli tomu opletacky.
okrem toho, razim ten nazor, ze veci treba robit poctivo a dotahovat do konca. setri to dost problemov do buducna.
|
|
Re: Ved ano
Od: trantor
|
Pridané:
6.6.2014 17:38
A prečo si myslíš, že to učitelia odflákli? Skôr si myslím, že to odflákli tí žiaci (študenti). Rozdiel je, keď sú žiaci na hodine, kde ich ja ďalších 20 a keď je na doučovaní, kde je sám.
|
|
Re: Ved ano
Od: trantor
|
Pridané:
6.6.2014 17:40
Pardon, to malo ísť pánkovi s klobúkom na hlave
|
|
Re: Ved ano
Od: bibit
|
Pridané:
4.6.2014 17:03
predpokladam ze 1k€ rovna sa 1024€
|
|
Re: Ved ano
Od: nie nie
|
Pridané:
4.6.2014 17:54
1k€ = 1 x 1000 €
1ki€ = 1 x 1024 €
|
|
Re: Ved ano
Od: kakafko
|
Pridané:
4.6.2014 12:37
za tvoju retardovanost vin rodicov, nie ucitelov.
|
|
Re: Ved ano
Od: joskoooo
|
Pridané:
4.6.2014 20:41
teras som si zpomenul na: vyruz vyno vykat vypit vysuztrusit vydyzkutovat vynatog vylisit vycistyt vylovyt vypytat vyztavyt. pomali tu vyslovym vsetki slova na vy
|
|
Re: Ved ano
Od: knjiCdo
|
Pridané:
5.6.2014 12:07
nie vsetki ale všetki! :D
|
|
Re: Ved ano
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.6.2014 12:47
Nemal by si problém vyhrať súťaž o najdementnejší príspevok. Platí staré známe (nevadí že otrepané): kto neskúsi na vlastnej koži, absolútne ani len netuší o čom tliacha, o čom drízda.
Po týždni povolania učitela by si dostal infarkt, alebo by si prosil a dával (nie pýtal) peniaze za to, aby si mohol skončiť s tým psychickým s telesným seba-trýznením !
|
|
Re: Ved ano
Od: Fako
|
Pridané:
4.6.2014 15:20
Presne tak!
Mne sa "podarilo" ucit na strednej skole iba 4 roky, ale vdaka tejto skusenosti chapem svoju manzelku (uci na 1. stupni ZS) a doteraz som sa s nou nerozviedol.
Kto si to neskusil - postavit sa do triedy pred 30 *nastrocnych "vlcakov" - nech drzi hubu!
|
|
Re: Ved ano
Od: huanngggg
|
Pridané:
4.6.2014 18:16
a to sa este neda porovnat s ucitelmi na vychode s prevazne ciganskymi detmi...pokial nieco tejto dobe chyba, tak je to respekt
|
|
Re: Ved ano
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.6.2014 7:42
Spolocnost je zdegenerovana. Dakedy medzi vojnami mal ucitel na dedine postavenie ako starosta a skladali sa pred nim pri pozdrave siraky/klobuky. Dobry den pan ucitel. Dnes je ucitel chudak a chuj, ktory nemoze decku jednu riadnu tresnut ako vtedy, pripadne mu dat riadne trstenicou po dlaniach. Osobne som este dostaval po dlaniach pravitkom a hned bol pokoj. Dnes? NEDAJBOZE kristepa kvoli posratej humanizacii ani len vlaska sa dotknut. Nasi dedovia/pradedovia ked robili sprostosti, klacali v kute triedy (!!!!!!) na ostrom polienku dreva a ked vstal, mal tak otlacene kolena, ze chvilu ledva chodil. To boli casy ... Dnes by mal ucitel na krku 247 zalob za ponizovanie, tyranie, fyzicke, psychicke, moralny upadok .... Zdegererovana doba - potom aj mlada generacia tak vyzera.
|
|
Re: Ved ano
Od: KnjiCdo
|
Pridané:
5.6.2014 12:24
Dúfam, že si to myslel len sarkasticky... lebo ak potrebujeme deti nechať kľačať na polene a biť ich pravítkami a opaskami, tak robíme niečo veľmi zle. Ľudia predsa niesu zvieratá, ktoré sa naučia že niečo nemajú robiť len pomocou asociácie s bolesťou. Psychologicky to samozrejme fungovať bude, ale je to na úrovni opíc a nie na úrovni ľudských bytostí.
|
|
Re: Ved ano
Od reg.: roob_
|
Pridané:
5.6.2014 12:37
a to, ze ked parchantov nechce pustit vratnicka, tak lezu von cez okna a odtrhnu radiator je na akej urovni? Co by si zasluzili, pochvalu?
|
|
Re: Ved ano
Od: KnjiCdo
|
Pridané:
5.6.2014 12:53
Ne, strelme ich do nohy a nechajme ich krvácať aby sa naučili... Vôbec nejde o to ako ich potrestať keď robia niečo zlé, ide o to ako ich motivovať a odmeniť aby to nerobili a aby ostali v škole... je číslo "1" dostatočná odmena na to aby sa to ktorémukoľvek študentovi oplatilo sa učiť? Bežný postoj študentov je. "Je mi jedno čo dostanem, je to len číslo, stačí mi prejsť so 4kami"... a nemýlia sa. mladý študent si ešte neuvedomuje čo to pre neho môže znamenať do budúcnosti. Preto ich treba motivovať viac lokálne. Aby mali pocit, že to čo robia naozaj na niečo slúži a že tým nejak naozaj prispievajú spoločnosti, miesto toho, že len majú pocit, že strácajú čas v škole zbytočne. bez ohľadu na to, ako veľmi sa mýlia.
|
|
Re: Ved ano
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.6.2014 17:25
1) motivacia je ti niekedy na nic
2) ziak ti na otazku "cim chces byt" odpovie: NEZAMESTNANY a mysli to smrtelne vazne. Arguemntuje (a to pravdivo) ze stat sa do istej miery o neho postara, na ulici je zvyknuty, skola je mu u riti, on za 4 stovky cisteho robit nepojde .... prosim mozes motivovat
|
|
Re: Ved ano
Od: KnjiCdo
|
Pridané:
5.6.2014 20:49
1 nadväzuje na 2, takže budem reagovať rovno na to: Motivovať nemotivovaného študenta, ktorý už odpovedá na otázku "čím chceš byť" že "nezamestnaný", je už trochu neskoro. Ta generácia ale prejde, problém je treba predsa riešiť na začiatku a nie v strede. Keby ten študent niekedy nejakú motiváciu aj dostal, nebolo by čo riešiť. Život bežného študenta, či už je to prvý ročník ZŠ alebo prvý semester VŠ je rovnaký, choď do školy, seď tam, tvár sa že všetkému rozumieš, choď domou, urob si úlohy, opakuj 5 dní v týždni. Na koniec ti to aj tak stačí všetko nahrnúť do hlavy za jeden večer aby ta niekto mohol náhodne ohodnotiť. Čo iné sa dá ešte čakať od študentov ktorý sú doslova trénovaný sa škole vyhýbať čo najviac to ide. Veď nakoniec im stačí na konci prejsť. Ani sa potom nemôžeme diviť, že ich to v tej škole nedrží, keď tváriť sa, že všetko vedia môžu aj vonku
|
|
Re: Ved ano
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.6.2014 17:21
Na urovni opic bolo, ked v Sparte pred 2,5 tisicrocim hadzali novorodencov do hlbokej priekopy, ked sa nahodou ten 1-hodinovy novorodenec zdal troska poslabsi a bola sanca ze bude mat nejaky maly handicap a nebude z neho dokonaly vojak.
|
|
Re: Ved ano
Od: KnjiCdo
|
Pridané:
5.6.2014 20:52
Áno, a keď zo žiaka nebude dokonalá ovca, tak nech ho niekto zbije a trestá až kým sa tak nestane. Veď to funguje, tak prečo to riešiť ďalej.
|
|
Re: Ved ano
Od: Hansol.
|
Pridané:
7.6.2014 16:07
Ty tu čo trepeš???
|
|
Re: Ved ano
Od: matkooo
|
Pridané:
4.6.2014 18:41
Ked sa tak nad tym zamyslim, stres a psychicky tlak mas vsade. Rozdiel je nezvladat stres zo ziakov (podriadenych) a menezerka (nadriadeny). Tak neplacte, lebo kazdy by mal dovod plakat, dovod sa najde vzdy.. Hoci vsetci ostatni sa maju tak dobre a bezstarostne
|
|
Re: Ved ano
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.6.2014 17:00
ty si urcite jeden z tych rodicov, ktorym decko uz v 1. na strednej fajci a chlasce, napriek tomu, ze nema 18. Decko podporujes v nechodeni do skoly, ked mu davas ospravedlnenky kedykolvek o to poziada. Na rodicovske zasadne nechodis, o dieta sa cely rok nezaujimas, ale ked ma na konci sk.r. prepadnut, ides picovat do skoly. Poznam ja takych ako si ty. A ked si parchant nespravi domacu - lebo dnes sa take uz nerobi ze domaca, to coje? ucit sa??? to coje?? a dostane 5ku, tak najvacsi kkt je ucitel co doma nemal pohlavny styk. To ze ziaci bezne nechodia na posledne hodiny je len ceresnicka na torte, za ktoru mozete VY RODICIA! a skolsky system samozrejme.
|
|
Re: Ved ano
Od: 110-70
|
Pridané:
4.6.2014 17:43
Mas super fantaziu. Takto si ani ja nedovolim skatulkovat ludi.
|
|
Re: Ved ano
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.6.2014 21:43
a ty ziadnu fantaziu nemas. Lebo za normalnych okolnosti, ak ma skola 350 ziakov a na rodicovske pride len 80, tak by som 270 ziakov s okamzitou platnostou vyhodil, co by znamenalo 0,00€ detske pridavky, 0,00€ zlava na dani a od buduceho septembra opakovanie rocnika a teda povinnost sa starat o decko o rok dlhsie. Potom by si rodicia uvedomili, ze dieta je zavezok a zodpovednost a nie pravo dane ustavou.
|
|
Re: Ved ano
Od: ...
|
Pridané:
4.6.2014 21:58
Problem ale je, ze skola by nedostala prachy ani na svoju prevadzku a bola by nutena prepustat, lebo mame imbecilny system vyplacania penazi cez normativ na ziaka. Cize sucasna situacia - na gymnazia sa dostavaju stvorkari (niezeby znamky nieco znamenali), ale uroven skol pada, lebo su odkazani brat vsetkych prave preto, aby nemali financne problemy.
|
|
Re: Ved ano
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.6.2014 22:13
jasne.. treba zmenit system financovania skol na viacurovnovy. Skola ako taka musi fungovat nech ma kolko kolvek ziakov, ale na druhu stranu musi byt financne zabezpecena podla poctu ziakov a zamerania. Poyebane gymnazium predsa nepotrebuje na ziaka tolko penazi ako odborna skola, co uci CNC sustruhy. Taktiez gymnazium produkuje viac nezamestnanych...
|
|
Re: Ved ano
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
4.6.2014 23:52
chodil som na gympel a som nezamestnany...
resp. robil som za 320e/mes., radej budem nezamestnany
|
|
Re: Ved ano
Od: panko s klobukom
|
Pridané:
5.6.2014 5:15
heh, a co by si chcel?
poviem ti tak, zivotopisy, kde je ako najvyssie vzdelanie uvedeny gympel, automaticky koncia v kosi, lebo gympel je bezvyznamna skola. bez vysky nemas ziadne uzitocne schopnosti, takze jedine, co mozes robit, su pomocne prace za minimalku (a ak mas stastie, tak pri pase na zmeny, za trosku viac)
|
|
Re: Ved ano
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
5.6.2014 14:10
dakujem za vysvetlenie, toto som potreboval vediet
|
|
Re: Ved ano
Od: heeeh
|
Pridané:
4.6.2014 21:47
A ja som zase druhy co si vynimocne dovoli skatulkovat takych trolov ako si ty, co si nevazi ucitelov.
|
|
Re: Ved ano
Od: 110-70
|
Pridané:
4.6.2014 22:09
To co tu pises jake bludy. Nic proti ucitelom nemam, asi si sa len stratil v spleti komentarov. Tak zacni od zaciatku, pomaly a zapoj aj mozog.
|
|
ucenie
Od: deafboy_
|
Pridané:
4.6.2014 12:24
"deti napríklad na zariadení s klávesnicou aj tak píšu na výrazne menej pohodlnej a efektívnej virtuálnej klávesnici"
Mali by ich naucit prave to ako dane zariadenie efektivne pouzivat. Vcera som sa s takymto nejakym hybridnym tabletom chvilu hral a nebolo to uplne zle.
|
|
celkom poucne
Od: Wizz_X
|
Pridané:
4.6.2014 12:38
Napriklad len z videa som sa dozvedel ze uz mame iba 6 padov.
|
|
Re: celkom poucne
Od: 234234
|
Pridané:
4.6.2014 13:28
hej uz dobre dlho to tak je
|
|
Re: celkom poucne
Od: diytgncdfgui
|
Pridané:
4.6.2014 14:12
poslednych minimalne 20 rokov si spal?
|
|
Re: celkom poucne
Od: pan
|
Pridané:
4.6.2014 18:42
Pane, to fakt myslite vazne?
|
|
Re: celkom poucne
Od: karolkooooo
|
Pridané:
5.6.2014 0:19
no musim potvrdit, ze pred 22 rokmi som sa ucil v skole 6 padov..
|
|
Re: celkom poucne
Od: panko s klobukom
|
Pridané:
5.6.2014 5:17
sedem padov, curi, sedem. jeden z nich nam zatrhli (vokativ - to je to tretie slovo v prispevku, oslovenie).
|
|
Re: celkom poucne
Od: knjiCdo
|
Pridané:
5.6.2014 12:31
Sranda je, že mi sme sa tiež učili len 6 pádov, ale vokatív poznám práve vďaka internetu :D... možno tie tablety nebudú až tak zlé! :D žartujem.. budú :P
|
|
Windows 8.1 na tablete ?!
Od: qsk
|
Pridané:
4.6.2014 12:42
Windows 8.1 na tablete ?! Na 10 palcovom tablete s tým tragickým Atom cpu ? Na čo komu tým prospejú ? Možno niektoré dieťa čo doteraz videlo len desať rokov staré rodičovské xp pc to ocení .
|
|
Trojsky kon MS na skolach
Od: p12
|
Pridané:
4.6.2014 12:46
Takze MS nevie predavat moc dobre tie windows-y, lebo nikto normalny (z priemyslu) to nechce a velmi to nechcu ani na mobily. Tak idu s rovnakou fintou, ako to kedysi robili v Apple. Daju to do skol, aby s tym ludia robili a potom ked tito vyjdu zo skoly, tak aj v praci budu chciet robit s Windows 8.
Takze namiesto toho, aby sa vratili k osvedcenej koncepcii Windows 7 a na zaklade toho vybudovali nejaky system, tak sa snazia o taketo finty cez deti. Fakt ubohe. Na Windows mali spravit uplne fork a spravit rozdielne verzie pre dotykove zariadenia a rozdielne pre desktopove pocitace. Pokial dobre viem, tak ani Apple nema rovnaky interface na desktopoch a na mobiloch, tak neviem preco sa pokusaju o nieco taketo v MS.
|
|
Re: Trojsky kon MS na skolach
Od: Ferko321
|
Pridané:
4.6.2014 13:02
ked nieco nebude v apple tak sa ani nevysereme
|
|
Re: Trojsky kon MS na skolach
Od reg.: sparta999
|
Pridané:
4.6.2014 13:07
ja apple moc nemusim, vzdy sa z nich zoserem
|
|
Re: Trojsky kon MS na skolach
Od: zzzd
|
Pridané:
4.6.2014 15:14
to je teraz take moderne hejtovat apple?
|
|
Re: Trojsky kon MS na skolach
Od: Free cool in
|
Pridané:
4.6.2014 15:22
Kto tu hejtuje? Pise ze apple moc nemusi, rovnako ako aj ja. Ci, sme 'hejteri' ked apple nemusime? Asi by sme mali mat kazdy aspon iPod.
Ach, tie rytmusove decka, ani po slovensky uz to nevie.
|
|
Re: Trojsky kon MS na skolach
Od: quix_
|
Pridané:
5.6.2014 8:02
bolo, uz nie je
|
|
Re: Trojsky kon MS na skolach
Od: qsk
|
Pridané:
4.6.2014 13:11
Neviem či je MS taký vizionár že preferuje dotykové ovládanie pred hw klávesnicou a myslí si že keď títo štvrtáci vyrastú bude koncept klávesnica myš prežitok .
Btw nepočul som že by v amerike čo je náš odveký vzor kúpili do škôl nejaké Win tablety za to som čítal nakupujú tisíce kusov Chromebookov .
|
|
Re: Trojsky kon MS na skolach
Od: Kicko
|
Pridané:
4.6.2014 23:23
Sak im tam dodaj zadarmo iPrdy, ked ti to tak vadi.
|
|
som sa teda riadne pobavil
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.6.2014 12:52
Hoci tablety zefektívňujú niektoré časti výučbového procesu, najmä testovanie a prípravu podkladov vyučujúcimi ...
Tak to istotne. Priprava na vyucovaci proces s vyuzivanim IT divajsov je narocnejsia ako priprava na hodinu o ktorej viem, že budem pouzivat tabulu a kriedu. V prvom rade musim mat tie tablety ako ucitel riadne zvladnute. Aj vsetky aplikacie, ktore budem vo vyucovacom procese pouzivat. A robit pripravy pre pouzivanie aplikacii - horor. Niekto nevie o com pise. S diskutabilnostou prinosu pre decka uplne suhlasim. Ono vsetky tie IT divajsy maju byt len prostriedok, nie dogmaticky ciel.
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od: ...
|
Pridané:
4.6.2014 13:05
V prvomrade - pripravu spravis raz a potom 10 rokov valas sunky - to je predstava ucitelov, co si to chvalia (takto to uz funguje s interaktivnymi tabulami) - prinos pre dieta = ziaden. Vecsina z Vas co je tu sami dobre viete, ze aj prezentacie na VS stoja za hovno. Nepotrebujem sediet na prednaske, ktoru si mozem stiahnut a precitat kdekolvek - kedze 99% vyucujucich chape prezentaciu ako citanie textu miesto prezentovania. Taky isty nezmysel je potom vyucovacia hodina uz na zakladnej skole - len zabijanie casu a ziaci z toho nic nemaju.
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od reg.: sparta999
|
Pridané:
4.6.2014 13:12
plny suhlas, ale musime sa na to pozriet z co najsirsieho uhla pohladu, ti ludia co si vravia ucitelia, su fakt mizerne plateni a bohuzial nielen ucitelia, ale vlastne vetsina ludi zamestnanych v statnej sfere, akurat povolania ako ucitel, lekar a pod. su pre stat a jeho dalsi rozvoj klucove a strategicke. treba dat ludom primerane platy, aby mali aspon zakladnu zivotnu uroven - vtedy sa bude darit statu aj sukromnemu sektoru a zamestnanost bude rast. toto vsak sa musi udiat naraz ako celok aby to malo efekt, a nie po castiach
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od reg.: sparta999
|
Pridané:
4.6.2014 13:21
este doplnim, ze samozrejme, mizerne su plateni aj ludia pracujuci v sukromnom sektore, aj ti, ktori si myslia, ze ked zarabaju 950 v cistom, ze su za vodou. bohuzial sa mylia a su to len omrvinky v porovnani s tym ake by mali tieto platy byt a to vzhladom na aktualny spotrebny kos tovarov a sluzieb.
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od: sensei-san
|
Pridané:
4.6.2014 13:57
> pripravu spravis raz a potom 10 rokov valas sunky
Tvrdíš, že to tak funguje aj v predmete Informatika?
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od reg.: sparta999
|
Pridané:
4.6.2014 13:59
co, didaktik skalica sa zasa pokazil ?
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od: ...
|
Pridané:
4.6.2014 14:31
A? doteraz sa na mnohych skolach vyucuje pascal. Dovod? Lebo maturita je postavena na pascale. Pascal sice ma svoje vyhody, kedze ti nedovoli napisat co chces a musis dodrzovat syntax, ale to depresivne prostredie je strasne.
A informatika na strednych skolach yzera takto: spravte mi prezentaciu na danu temu. Alebo "tvorba" jednoduchych stranok v html (aj ked toto neviem ci este niekto praktizuje) popripade nejake primitivne ukony v exceli a worde - ako hromadna korespodencia a ine zbytocnosti.
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od: panko s klobukom
|
Pridané:
4.6.2014 15:16
a aj napriek tomu to mnoho studentov zvlada len s odtretymi usami :D
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od reg.: yanick
|
Pridané:
7.6.2014 12:46
A je mozne, ze casto aj ucitel/ka. Myslim si, ze velka cast ucitelov, ktori ucia programovanie dokazu maximalne to, co maju v osnovach.
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od: sensei-san
|
Pridané:
4.6.2014 22:40
> A? doteraz sa na mnohych skolach vyucuje pascal.
Ó pane, poraďte, čo by sa mali učiť? Zváž pri tom, že jazyk musí byť jednoduchý, licencia na programovacie prostredie lacná, najlepšie zadarmo a aj malý program musí vytvoriť výstup, ktorý je žiakovi okamžitou odmenou.
Ako test si vyskúšaj v tvojom preferovanom jazyku namaľovať na obrazovku červené koliesko.
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od reg.: pocitujlasku
|
Pridané:
5.6.2014 8:08
Jednoznacne Asembler :D
ale suhlasim s tebou, pascal je hlavne o tom, aby pochopili zaklady programovania, co je to integer, string cyklus, podmienka... Ak chapu princip, nie je problem neskor prejst na akykolvek jazyk
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
5.6.2014 8:19
Ak má TurboPascal depresívne prostredie, čo máš potom Ty v hlave?
Aj tento TP majú decká na stredných školáchj problém pochopiť.
Dokonca aj tý chytrejší a ani netušia že načo je vývojový diagram a pred ním algoritmizácia úlohy...
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od: ...
|
Pridané:
5.6.2014 9:11
Zvycajne ale ide o zly vyklad ucitela - informatika, lepsie povedane programovanie, je na velmi slabej urovni v ramci vysvetlenia, kedze casto to uci ucitel, ktory sam tomu nerozumie a je len teoretik.
|
|
Nikto sa tu nebaví, diskutujeme.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
5.6.2014 11:08
Dobré...
A na toto si ako prišiel??
|
|
Re: Nikto sa tu nebaví, diskutujeme.
Od: ...
|
Pridané:
5.6.2014 11:55
Vlastne skusenosti ?
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.6.2014 17:45
------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
Plne suhlasim ze prezentacie su na nic. Je jedno ci je to ZŠ, SŠ, VŠ. To ziak/student len sedi, cumi do blba, mysli na hovno a absolutne k nicomu nie je nuteny. To take prednasky z analyzy ci algebry s pisanim kriedou po hovadskej 4-dielnej tabuli, co bola prepisana cela 3-4x za prednasku, to bola ina kava :)))) Clovek ledva ledva stihal pisat co vyucujuci Doc./Prof. na tabulu pisal a clovek bol rad ked si poznacil nejake tie dobre informacne vlozky.
------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.6.2014 17:46
------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
Osobne som sa z prednasok ineho studenta ucit nedokazal. Nie preto ze by to bolo skaredo napisane, ale preto, ze som na tej prednaske nebol! Vzdy ked som sa ucil zo svojich popisanych dvoch A4riek zositov za semester z nejakeho predmetu, hned som vedel co sa tam na prednaske okolo toho hovorilo, s cim to suvisi a jaka tam bolo kulturna vlozka :))) Na VS som vynechal tipujem ani nie 5% prednasok z aprobacnych predmetov, lebo jednoducho som sa nevedel ucit tak, ze som nebol na prednaskach. Skripta moc nepomahali.
A dnesna dementna mlada generacia na VŠ? Asi opacne, chodi na 5% prednasok. Aj to nie su prednasky, ale akesi kino !!!!!!!Kristepane kam tento svet speje !!!!!!
------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.6.2014 7:54
A opat pre zaujimavost v porovnani ako to bolo napr. v 50 rokoch 20 storocia, ked studovali ti nasi docenti a profesori, ktori prednasali nam v 90. rokoch 20. storocia? Ked studovali oni, doba nebola este tak zdegenerovana ako dnes a ucitel mal sakra respekt (ZŠ, SŠ, VŠ). Po skonceni predsnasky na VŠ (avsak podla zvyskosti) auditorium vstalo a prednasajucemu po prednaske zatlieskalo !!!!! To je vsak ozaj 70 rocna minulost.
Dnes nie je vynimka, ze pride mlady na prednasku a cumi do notebooku, pripadne robi nieco uplne ine a ukradnute mu je vsetko a prednasajuci najviac. Osobne to pokladam za prejav hrubej urazky intelektu, namahy, usilia a casu toho cloveka, co sa musel pripravovat na prednasku. Najhorsie je, ze toto sa zacina diat uz aj na povinnych seminaroch !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Aspoň čosi
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
5.6.2014 11:13
Štodoval som externe a my sme celá trieda aspoň zatlieskali po prednáške vyučujúcemu...
|
|
neskatulkovat
Od: HEEEH
|
Pridané:
7.6.2014 5:53
Tak ja som si na prednaske notebook vytiahol, ale vzdy som ho odlozil ak ma prednasajuci zaujal! A o tom to je...
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.6.2014 17:06
navyse tie deti hned ako sa to naucia ovladat sa ti vyseru na tvoj vyucovaci proces a pozapinaju si internet a hry. Tablety v skolach su kontraproduktivne. Dalej na Slovensku akurat bezi projekt za vela M kde idu davat tablety do skolok (ano, detom co nevedia citat) ZS a SS. Niekto padol na hlavu, za take picoviny vyhadzovat grose.
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od: ...
|
Pridané:
4.6.2014 17:38
Poznam osobne ucitela, ktory mal ako prvy na slovensku prvu netbookovu triedu - uz mu jedna generacia vyrastla, ale to su skutocni maniaci (v dobrom). Teraz ma novu generaciu prvakov s chromebookmi - tusim jedna z 12skol na slovensku tiez len. Sam povedal, ze tablety v ziadnom pripade.
Vyucovaci proces je nasledovny - na PC pracuju len cca 30 minut pocas celeho vyucovania. Zvysok osnovy maju ako ti, co taketo vymozenosti nemaju, to znamena, ze su takmer ako ina "normalna" trieda. Rodicia vsak poburene decka do skoly nedali (ze preco by sa mali hrat na ntb a podobne "logicke" a "starostlive" pseudoargumenty za 5korun), ale ze ich dostanu deti domov zadarmo je predsa minus. Kdezto ten isty tupy rodic tomu decku aj tak nakoniec kupi retardovany tablet - realita.
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.6.2014 21:14
dnes zasadny problem je (a vidiet to na pisomnych maturitnych skuskach) ze deti nevedia pisat rukou (ani sam to po sebe neprecita) a nevedia stvorit zmysluplny obsah. Necitaju, nemaju slovnu zasobu a hlavne sa neucia. Stiahne z netu referat a vytlaci 1:1 nic vlastne tam nedoda, ani neprecital co je obsah. Sedi nadpis, sedi, tak to odovzdam.
Uroven sk skolstva je niekde na bode mrazu a priamo umerne to vyzera aj na celom Slovensku. Kazdy kokot je inzinier, ale ked mu das postavit most, tak sa zruti. Das mu postavit garaz, tak sa zruti. Nema to tu uroven.
|
|
Re: som sa teda riadne pobavil
Od: ...
|
Pridané:
4.6.2014 22:04
Problemom je, ze literatura, ktorej je podla mna v osnovach privela, sa zaobera vsetkymi moznymi zanrami a rozoberanim nepodstatnych veci a tym nie je u ziakov popularna. Kto ma rad napriklad fantasy alebo sci-fi, literaturu si moc neuzije. Mas pravdu v tom, ze citanie knih ma podstatny vplyv aj pre slovnu zasobu a aj pre spravne pisanie gramatiky - jednoducho skor si zafixujes nejaky tvar slova a nemusis rozmyslat ake i/y sa tam pise. Na strane druhej - ja som na strednej pisal tlacenym pismom - pisanie pisanym uz asi ani neovladam a nedalo sa to po mne citat uz vo stvrtej triede. Preto aby som aspon sam po sebe vedel precitat, tak dodnes pisem tlacenym.
A co sa tyka technickych skol - malo praxe, to je hlavny dovod.
|
|
Nikto sa tu nebaví...
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
5.6.2014 11:11
Tvoja logika mi pripomenula otázku jedného tretiačika na strednej škole:"...že načo robil v prvom ročníku na dielňach kladivko, keď on je počítačový mechanik...?"
Dobré že?
Tie deti a zrejme ešte ani Ty nechápu spojitosti, súvislosti, stavať od základu. Práveže je literatúry veľmi málo...
|
|
Re: Nikto sa tu nebaví...
Od: ja.
|
Pridané:
5.6.2014 15:07
Vzdy ked pocujem takuto otazku, spomeniem si na tuto scenu: http://dopice.sk/9Cx
Mozno by to chcelo mat podobne argumenty :)
|
|
Celé zle !
Od: qsk
|
Pridané:
4.6.2014 12:59
Týmto sa chvália ?! Rozčúlil som sa .
Vadí mi že nepoužívajú pri písaní hw klávesnicu , viac mi vadí že niektoré decká čučia na tých úžasných desať palcov z 30cm aby niečo videli á úplne najviac mi vadí že každé jedno dieťa sa pri práci hrbí !
|
|
Re: Celé zle !
Od: Fako
|
Pridané:
4.6.2014 15:28
To je dobre - su to buduci klienti ortopedickych a neurochirurgickych klinik... Ludske telo bolo vyvinute na pohyb, nie na sedenie v strnulej zdeformovanej polohe.
|
|
Poznamka na okraj
Od: Ritmus for president
|
Pridané:
4.6.2014 13:04
Sodoma gomora
|
|
cele zle
Od: Kubo2
|
Pridané:
4.6.2014 13:05
toto má byť akože budúcnosť v školách? šak tie decká už ani nevedia pomaly čo je to pero a papier, tak na čo im bude skloňovanie?
|
|
Re: cele zle
Od: qsk
|
Pridané:
4.6.2014 13:14
Ja v práci používam pero iba na podpisovanie vystavených faktúr .
|
|
Re: cele zle
Od reg.: sparta999
|
Pridané:
4.6.2014 13:23
ja v praci pouzivam papier iba na vytretie rite po srani
|
|
Re: cele zle
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
4.6.2014 23:54
seres na pracu?
|
|
Re: cele zle
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
4.6.2014 13:18
Nevedia nič. Vypneš im Internet a v tom okamihu nič nevedia.
|
|
Re: cele zle
Od reg.: Chod Dopice
|
Pridané:
4.6.2014 13:29
Vidno, ze nemas deti. Ako by som pocul staru babku ktora nadava ze "ta mladez" ... Deti su rovnako sikovne a vedia toho vdaka internetu a lahsiemu pristupu k informaciam viac ako mi v ich veku. A hlavne su nauceny si informacie aktivne hladat. Nieje podstane vsetko vediet, ale vediet kto viem najst ked to budem potrebovat.
|
|
Re: cele zle
Od: __fuxo
|
Pridané:
4.6.2014 13:40
Jasné, deti dnes vedia všetko: Zoberie 8 ročné decko do ruky smartphone alebo tablet vie sa dostať na facebook. 8 ročné decko si vie nainštalovať hru alebo aplikáciu.
- Wau, klobúk dole.
Ale daj mu vyriešiť jednoduchú slovnú úlohu alebo nejaké reálne logické zadanie (pochopiteľne na primeranej úrovni) a uvidíš, ako zhorí.
Deti sú vedené k získavaniu informácii z obrázkov a videí, žiadne čítanie / písanie a to jednoducho nemôže dopadnúť dobre...
|
|
Re: cele zle
Od: knjiCdo
|
Pridané:
5.6.2014 12:19
Ja s tebou súhlasím, ale veľkú vinu na tom majú aj rodičia... alebo dokonca poviem, že zamestnávatelia tých rodičov... Keď človek totiž vstáva ráno tak aby bol už pomaly o 7mej v práci a vráti sa niekedy o 4tej, je jasné, že nebude mať chuť venovať sa dieťaťu a radšej mu dá do ruky mobil nech sa zahrá alebo ho posadí za PC... Školy síce majú spĺňať aj určitú výchovnú rolu, ale reálne sa tím deťom nikto nevenuje, nikto sa s nimi nechce hrať, nikto im neukáže nič praktické. Chvála bohu za matky a otcov ktorý sa aspoň občas venujú deťom a prizvú ich k sebe keď niečo robia, či už ide o varenie, pečenie, opravovanie, elektrotechniku, pozorovanie hviezd? je to jedno čo.. niečo čo tomu dieťaťu ukáže, že je zaujímavejšie tráviť čas pri niečom praktickom ako pri klikaní na Refresh a sledovaní FB.
|
|
Re: cele zle
Od: kundolina
|
Pridané:
5.6.2014 15:52
nie, tak tu bolo uz dobrych par rokov. vzdy sa robilo bud na sichty 0600->1400-2200-0600 alebo potom od 0800-1600 +- offset kvoli autobusom.
problem je skor s tym, ze sa pretekame, kto je viac tolerantnejsi. tolerujeme cim dalej tym viac. a to deti zneuzivaju.
pred par desiatkami rokov sa odvravanie netolerovalo. ziak odvraval dostal trest. teraz ta ziak posle veselo do xxxx, a ty mu nic nemozes.
musel si byt pripraveny? nebol si? trest. teraz, aby sa ucitelia doprosovali, aby si niekto aspon knihu doniesol. toleruje sa 'zabudlivost'...
v minulosti sa netolerovali rozdiely - bola latka, bud si preskocil alebo preliezol. teraz sa latka tolerantne znizuje - je zo zlej rodiny? je nejaky dis-xxxx? adhd? popici vela veci, ktore sa toleruju.
|
|
Re: cele zle
Od: knjiCdo
|
Pridané:
6.6.2014 0:47
Ale to, že sa robí rovnako, neznamená, že je práca rovnako ľahká/ťažká. Práca je stále viac a viac stresujúcejšia, deadliny kratšie... možno je to len iným spôsobom života, možno je to len nenažranosť pánov v moci. Neviem, ale vidím čo to robí z ľuďmi okolo a určite to nepomáha pri výchove. Keď ide o problémové deti, tak všetci radšej ruky preč, zrazu je vždy zodpovedný niekto iný a keď už to nie je na koho hodiť, tak sú za to zodpovedné samotné deti, tie ktoré sú do 15 roku života len sotva svojprávne a zvyšné roky s nimi ešte doznievajú hormóny. Tak oni si určite mali sami zaručiť správnu cestu, a keď tak nerobia tak ich treba trestať.
|
|
Re: cele zle
Od: knjiCdo
|
Pridané:
6.6.2014 0:48
[pokračovanie]
To, že rastie tolerancie, to bola len desatina riešenia celého problému. A bol by to krok vpred, keby sa celý ten problém adresoval naraz a nie od konca. Samozrejme, že tí učitelia za nič nemôžu, nemajú v náplni práce pre-vychovávať deti. Určite by nebolo od veci, keby boli niektorý trochu aktívnejší pri výkone svojej práce, ale viem si predstaviť, že rovnako ako na každého iného zamestnanca na nich dolieha nie len stres z dôvodov ktoré si popísal/popísala, ale aj ignorancia študentov všeobecne. Ale toto treba riešiť úplne od základov... Je to logické, že učiteľ nemôže byť cudzieho človeka, či má 20 alebo 6 rokov... čo je to potom za príklad keď cudzí dospelí môže biť dieťa? to predsa tiež nie je správne... ale logické by bolo keby ani nemal dôvod ho biť...
|
|
Re: cele zle
Od: kundolina
|
Pridané:
6.6.2014 21:09
takto - temer ziadny clovek nebude dobrovolne robit nic len tak pre modre oci.
a najlepsi motivator je /a vzdy bol/ trest.
neucis sa? 5 na vysvedcenie, opakovanie rocnika.
odvravas? rana.
robis bordel? rana.
treba nastavit tvrdy system - kazdy musi vediet, co sa musi, co sa moze a co sa tresta. a kazdy musi vediet, aky trest mu hrozi. aj rodicia, aj ucitelia, aj deti.
lebo system je fajn - vstepuje disciplinu, utvrdzuje moralku a najlepsie motivuje dobrych a tresta tych menej dobrych.
|
|
Re: cele zle
Od: knjiCdo
|
Pridané:
6.6.2014 22:09
ale trest nie je motivácia, trest je vyvolávanie strachu a na základe toho sa človek naučí, že keď nechce aby ho niečo bolelo, či už fyzicky alebo psychicky, tak proste musí dodržiavať pravidlá. To je všetko fajn až kým sa človek nedostane do bodu, kedy si povie či mu to za to vlastne stojí, či sa radšej na to nevykašlať a nenechať sa len viezť na vlne prídavkov a podradných prác ktoré zvládne bez námahy a aspoň ho nikto nebude trestať. A to bude obzvlášť platiť pre temperamentných ľudí, ktorý si nechcú nechať skákať po hlave. A to je určite väčšina študentov práve v puberte, kedy by ich autority aj najviac trestali.
|
|
Re: cele zle
Od: knjiCdo
|
Pridané:
6.6.2014 22:09
[Pokračovanie]
Nakoniec je to dosť kontraproduktívne a už keď nič iné, tak to iba utvrdzuje študenta v tom, že načo by sa aj zbytočne snažil, keď viac odmeny dostane bez snahy. keď sa totiž bude učiť.. dostane jednotku a premrhal na to kopu času... žiadna veľká motivácia... keď sa však bude flákať, má kopu času voľného, a pri najhoršom dostane 5 a od rodičov facku. ale v pomere mu to za to stálo, pretože biť ho aj tak nemôžu večne, že ano? V konečnom dôsledku bude systém trestov platiť len pre určitú časť populácie, a tá je v modernej dobe menšia a menšia pretože ľudia sú sebavedomejší, neutláčajú ich náhodne invázie, vojny, prakticky už neexistujú ľudia, ktorý by ta mohli vydierať stratou práce za to, že si vkročil do kostola a podobne. Všeobecne nová doba všetkým len prospieva a to, že to vyžaduje nové riešenia nemôžme maskovať tým, že kedysi dávno bolo lepšie, lebo je to až bolestivo očividné ,že nebolo.
|
|
Re: cele zle
Od: Hansol.
|
Pridané:
7.6.2014 16:37
V pedagogickej praxi sa nehovorí trest, ale výchovné opatrenie.
|
|
Re: cele zle
Od: trantor
|
Pridané:
8.6.2014 0:14
Preboha, ako toto moze niekto povedat? Vraj nova doba vsetkym len prospieva? Ved to je taky nezmysel, az to boli... Tato skvela nova doba priniesla len chudobu a ozobracovanie, ludia nemaju pracu, aj ked sa ju zufalo snazia najst, zmizla ludskost, empatia atd atd. Dali by sa tu pisat romany :(
|
|
Re: cele zle
Od: kundolina
|
Pridané:
6.6.2014 5:18
ano, robi sa viac - ale to suvisi vacsinou s optimalizaciou. co volakedy robilo 20 ludi s majzlikom, spravi jeden robot. akurat musis ludi presunut z manualnej roboty na kontrolu.
za krute deadline a podobne svinstva si mozu ludia sami. na jednom zachode som citala toto:
kravicka robi: muu-muu-muu,
sliepocka robi: kot-ko-dak,
prasiatko robi: kroch-kroch-kroch,
a kokot robi: kokot robi nad normu.
a je to pravda - stacia dvaja kokoti a vsetko ide dolu vodou.
|
|
Re: cele zle
Od: knjiCdo
|
Pridané:
6.6.2014 11:56
nj, keby boli tí kokoti len dvaja, tak nepoviem :D len ich je tu pokokot...
A máločo stále robia roboti. a ešte aj tí roboti čo robia, aj pri tých musí väčne niekto kontrolovať a preprogramuvávať, obvykle kvôli lakomosti zamestnavatelov aj dosť zložitou cestou. Miesto toho aby sa kúpilo pár poriadných strojov sa večne firmy vlečú na komunistických mašinách ktoré ešte len sotva videli prvé počítače. Miesto toho sa môže jeden krát investovať viac, a 15 rokov to pôjde s takou efektívnosťou, že sa ten stroj preplatí aj 5x ak nie viac.
- Áno, niektorý ľudia si môžu za deadliny samy, ale na niektorých miestách, tak sa mi zdá že najmä administratívne práce, ktoré by sa mali všetky už urýchliť pomocou počítačov, sa stále robia neefektívnymi spôsobmi, zamestnanci si stále robia veľa práce ručne a pritom práca narastá a papierov je čoraz viac...
|
|
Re: cele zle
Od: kundolina
|
Pridané:
6.6.2014 21:05
dost by pomohlo do kazdej firmy poslat nejakeho dobreho normovaca.
co sa tyka starych strojov - ano, robi sa to - a je to sposobene nedostatocnym vzdelanim zodpovednych osob. kazdy bulo dokaze riadit firmu, ale, ci si svoju robotu dobre robi, to je druha vec. ale su aj firmy, ktore rocne investuju do novej techniky.
a, co sa tyka administrativy - ked si nedaju povedat. mas skolenia, ktore ta ucia, ako robit efektivne. mas k dispozicii vsetky prostriedky, ako si robotu ulahcit.
ale! dost znacna cast ludi to nechce - boja sa, ze by potom nemali co robit. a boja sa, ze by kvoli tomu boli vyhodeni. preto sa piplu s kazdou hlupostou....
|
|
Re: cele zle
Od: knjiCdo
|
Pridané:
6.6.2014 22:24
ja by som nakoniec neveril ani tomu :D
-No áno,a to nedostatočne vzdelanie je veľký problém. Vyriešime ho tak, že budeme všetkých potencionálnych inžinierov v moderných oboroch zastrašovať palicou skôr než prídu na to v čom sú dobrý? Alebo ich radšej skúsime počas ich prvých rokoch života, keď sú najviac ovplyvniteľný, motivovať aby zistili čo im naozaj ide, aby ich to bavilo a aby v takom odbore získavali skúsenosti s vlastného záujmu?
Tie firmy, ktoré sa rozhodli investovať sú na tom už teraz lepšie ako tie ostatné, to je presne ten prístup ktorý by snáď mal byť vynucovaný štátom, na čo sa potom oháňajú slovami ako "modernizácia" a "zvyšovanie kvality" keď sa to deje v zanedbateľných množstvách?
|
|
Re: cele zle
Od: knjiCdo
|
Pridané:
6.6.2014 22:25
[Pokračovanie]
Bohužiaľ, ich strach je aj oprávnený. Pretože napriek tomu, že prepúšťanie by vôbec nutné nebolo, iba by to zľahčilo prácu zamestnancom, tak zamestnávateľ by v tom zrejme okamžite videl možnosť pre zisk, pretože načo platiť 15 spokojných zamestnancov, keď môže platiť 10 nespokojných. Je to svinstvo, ale je to pravda. A niektorý to z radosťou využijú, to už dosť záleží od zamestnávateľa. stačí, že predloží návrh o "zvýšeniu majetku štátu" alebo podobnú byrokratickú chujovinu, a odpískajú mu všetko.
tiež by nebolo zlé, keby DSL.sk pri písaní nového komentáru písalo koľko ostáva znakov do prekročenia maxima :D lebo ja sa potom vždy rozpíšem a musím to deliť ^^;
|
|
Re: cele zle
Od: vkr
|
Pridané:
4.6.2014 13:45
No schvalne, co vedia dnesne deti lepsie?
|
|
Re: cele zle
Od reg.: sparta999
|
Pridané:
4.6.2014 14:02
trtkat, vedia lepsie cudzie jazyky, lepsie ovladaju technologicke hracky (pocitace, smarty...), su prisposobivejsi rychloejsie sa meniacim podmienkam a celkovo su vychcanejsi
|
|
Re: cele zle
Od: Johnny Zvickel
|
Pridané:
4.6.2014 14:30
bych řek že tohle je píčovina vole.
Ale hlavne, myslim ze ti mladi co tu pises su stale viac tupsi, naopak vedia viac chlastat, hulit travu, fetovat a nosit mikinu JBMNT.
|
|
Re: cele zle
Od reg.: dukatik
|
Pridané:
4.6.2014 14:32
Jedna katastrofa a garantujem ti do piatich dni umru od hladu alebo smadu alebo sa stanu potravovou divej zvery. Tak toto su tie technologicke deti?
|
|
Re: cele zle
Od: Ing. Kazimír Dojebal
|
Pridané:
4.6.2014 15:28
Ak by ale isiel aspon facebook cez mobil, neboli by strateni, urcite by aspon jedneho napadlo zalozit skupinu 'sme hladni'. Viac hlav, viac rozumu, takze myslim ze tisic deciek s facebookom by vydrzalo aspon dva tyzdne. Tretina labilnejsich by upla selfie ako su v koncoch
|
|
Re: cele zle
Od: Fako
|
Pridané:
4.6.2014 15:40
Najprv som ta chcel slovne dojebat, ale potom som ti radsej dal + !
|
|
Re: cele zle
Od: __fuxo
|
Pridané:
4.6.2014 16:55
Nj a bolo by to ako s tými "charitami": Kliknutím na Like, pošlete hladným a hlúpym deťom jeden rožok.
(Len neviem, kto by im ho poslal, ale to klikačov zjavne nezaujíma...)
|
|
Re: cele zle
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.6.2014 21:17
ojebavat, ulievat sa, fajcit a chlastat.
|
|
Re: cele zle
Od reg.: sparta999
|
Pridané:
5.6.2014 10:13
no a ? o com je realny zivot obycajneho cloveka tu na Slovensku ? aj mna ucili v skole byt slusny, poctivy, radsej ustupit(lebo sak som mudrejsi a pod.), akurat mi zabudli povedat, ze ak sa tak budem spravat tak skapem do pol roka, pretoze ked nezaplatis najomne, pripadne nemas na benzin, nikto nebude zistovat priciny tvojej aktualnej insolventnosti, ale ta posle do mordor ringu. vsetci vieme ako clovek vybavy vec, ked je slusny, maju ho vsetci za kokota, ked ustupis, hovno mas a si slaboch pre ostatnych a o poctivosti sa tu nebudem radsej ani vyjadrovat, bo niektori by museli ist na wiki
|
|
Re: cele zle
Od: Fako
|
Pridané:
4.6.2014 15:31
Si presne svoja registracia...
|
|
Re: cele zle
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
7.6.2014 11:53
Veď to hovorila ja on – kým ide elektrina, tak sú naše deti „múdre“. Ale keď ju vypnú, tak nebudú vedieť možno ani to, ako vymeniť akumulátorové baterky.
Potom skončíme tak, že chirurg pri operácii zúrivo poškuľuje po tablete ako chameleón...
|
|
Re: cele zle
Od: Ing. Kazimír Dojebal
|
Pridané:
4.6.2014 14:34
Presne maniak. A je to este horsie, vyrastli nam tu generacie typkov - odbornikov na vsetko, ktori sa po dvoch clankoch a troch odstavcoch na wikipedii stavaju jadrovymi fyzikmi
|
|
Re: cele zle
Od: cvxxcc
|
Pridané:
4.6.2014 15:16
vidis a ty si zabil 5 rokov na VS :D
|
|
Re: cele zle
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
7.6.2014 11:54
Bude na nich založená tzv. znalostná ekonomika a budú z nich analytici.
:-P
|
|
Re: cele zle
Od: fylozof
|
Pridané:
4.6.2014 19:28
Co urobia ucitelia v pripade, ak nejaka socka-tatko tablet synackovi preda aby mal na chlast? Maju nejake tablety v zalohe? Alebo ked ziacik treskne taskou o zem a tabletik sa rozbije...?
|
|
zaujimava
Od: janc1c1
|
Pridané:
4.6.2014 13:42
a)
neviem ako to maju vymyslene, ale ak maju deti cely cas v skole pozerat na male obrazovky a este sa prito hrbia .... tak dufam ze budu mat telocvik kazdy den.
b)
teraz vo videu povedali ze vsetko je ulozene na servery skoly. Ale co ked pride niekto s myslienkou ze vsetko bude na jednom SK servery, co potom budu robit ti ucitelia? to potom na slovensku bude len par kreativnych ucitelov co pripravia obsah na spominanom servery a ostani budu len pomocnici.
c)
vo videu povedal ze EDUbase bezi na vsetych platformach, tak potom naozaj nechapen preco windows 8.1
no asi kvoli tomu ze to skoly dostali zadara.
kua, slovensky narod sa tak nechutne degeneruje, vsetko chce zadara, vsetko hlada co najlacnejsie a popri tom si neuvedomuje ze to vlastne plati svojou pracou
|
|
Re: zaujimava
Od: qsk
|
Pridané:
4.6.2014 14:00
Všetko ide zo servera preto Asus Transformer Book T100 s Windows 8.1 a 32GB SSD .
|
|
Re: zaujimava
Od reg.: ccccc
|
Pridané:
4.6.2014 14:30
preco Win 8.1 ? Lebo pri pouziti Androidu by z polovice vyrastli nasilnici, pretoze by potlacovali vnutorny hnev na sekajucu home screen a hlasky typu Aplikacia prestala pracovat. A pri pouzity iPadov by z nich vyrastli hipsterke bukvice co by bol na katolickom slovensku problem.
|
|
Re: zaujimava
Od: fylozof
|
Pridané:
4.6.2014 19:32
U nas boli na pocitacoch v skole doteraz XPecka, ucitel co sa o to stara planuje nasadit namiesto nich nejaky Linux. Hovoril, ze internet a pisanie sa zvladne a ine programy na ktorych uci grafiku a programovanie bezia tiez v linuxe.
|
|
Re: zaujimava
Od: kundolina
|
Pridané:
5.6.2014 15:56
volakedy to bolo kvoli licenciam. totizto sa u nas autorskeho prava nemozes vzdat. a kedze, podla nasho autorskeho zakona, musis mat na pouzivanie softu platnu licenciu (povolenie), su v principe vsetky cc, gnu, gpl a ine otvorene licencie neplatne. a pouzivanie programov s neplatnou licenciou je trestne.
no, neviem ako je to teraz. uz su tieto licencie zakotvene v zakone?
|
|
Re: zaujimava
Od: ja.
|
Pridané:
5.6.2014 16:21
Autori free software sa nevzdavaju autorskych prav, oni ti iba umoznuju distribuciu.
Problem mali slovenski autori, ktori nemohli sirit svoje diela pod free licenciami, pretoze autorsky zakon vyzadoval podpisanu licencnu zmluvu s kazdym pouzivatelom. Co akosi neslo.
|
|
nemoze preskakovat
Od: klick
|
Pridané:
4.6.2014 14:02
to by som chcel vediet, preco dieta nemoze preskocit kapitolu.. to je schvalne brzenie intelektu? To aby boli vsetci rovnako zaostali ? Ja ked som sa nudil, tak som sa mrkol dopredu v knihe, aspon som si nieco precital.
Aj tak mam z toho celeho pocit, ze ucitelia len zleniveju a z deti sa stanu disgrafici.
|
|
5znak
Od: XMen
|
Pridané:
4.6.2014 14:09
Zasa si ucia svojich buducich pouzivatelov tym, ze "zadarmo" zriaduju ucebne a dodavaju HW s ich produktami. Samozrejme potom si to vyberu na statnych a firemnych zakazkach kedze taky ludia nebudu schopny ovladat nic ine. Este stastie, ze na tabletoch su len minoritou ale PC bohuzial takto ovladli. Co takto zacat s vyucbou alternativneho SW a nezvazovat sa iba ne jednu platformu?
|
|
Rozumná alternatíva ku stádovitému štátnemu vzdelávaniu,
Od reg.: Twixie
|
Pridané:
4.6.2014 14:24
Pokial sa všetko toto bude robiť len preto aby mali firmy postarané o budúcich zákazníkov, ktorí iné zariadenie ani nebudú vedieť zapnúť a aby škola bola "IN", a pokým takto budú vyučovať učitelia, ktorí vedia maximálne vložiť 5 obrázkov do PowerPointu a vrcholom písania je pre nich Word, tak sa nikdy nikam nedostaneme.
Chcelo by to, aby sa dobrovolne zobralo pár rozumných ludí a v spolupráci s nejakou menšou ale dobrou školou vytvorili a ukázali systém ako správne využiť techniku a IT vo vzdelávaní tak, aby z toho decká aj niečo mali.
Treba proste nejaký vzor. Ukázať TAKTO sa to má robiť. A to firmy a socialistický učitelia nikdy nespravia.
1/2
|
|
Re: Rozumná alternatíva ku stádovitému štátnemu vzdelávaniu,
Od reg.: Twixie
|
Pridané:
4.6.2014 14:27
Pokial chceme mať vzdelané budúce generácie, ktoré tento štát vytiahnu zo sračiek, tak si MY ludia budeme musieť vytvoriť nejaký vlastný systém vzdelávania, hoci aj bez nároku na odmenu.
Stačilo by začať v malom, ako som napísal, pár dobrovolníkov, ktorí vedia ako učiť, ukecať riaditela nejakej školy a spraviť nejaký vedlajší vzdelávací program, aj pomocou krúžkov. Keď tieto decká dosiahnu úspech, tak treba pokračovať ďalej, spraviť niečo väčšie a tlačiť ludí do toho, lebo dobrovolne si nevyberú drinu pred pohodlnosťou atd atd atd.
Čo sa snažím povedať je, že dnešným učitelom nepomôže ani 30 tabletov, ani zvýšenie platov. Systém je zlý a politici ho nezmenia.
Decká si musíme vzdelať sami, a to aj tie, ktorých rodičia sp typický konzumenti Paneláku, Facebooku a Windowsu 8.
|
|
Re: Rozumná alternatíva ku stádovitému štátnemu vzdelávaniu,
Od: rtrerww
|
Pridané:
4.6.2014 15:22
Pravdu mas ze zvysenie platov nepomoze na jedno volebne obdobie a to je problem. Sikovny ludia nemaju dovod studovat pedagogiku alebo odidu prec. Zvysenie platov v skolstve by sa prejavilo mozno o 10 - 15 rokov kym odide stara neschopna generacia
|
|
Re: Rozumná alternatíva ku stádovitému štátnemu vzdelávaniu,
Od: old
|
Pridané:
4.6.2014 17:52
nedávno ma zaujal hlúčik fajčiacich dievčat pri škole, s oplzlými výrazmi, nič zvláštne, až po chvíli som si uvedomil, že jedna z nich je práve ich učiteľka. To za mojich čias by aj tá učiteľka bola preplesknutá
|
|
Re: Rozumná alternatíva ku stádovitému štátnemu vzdelávaniu,
Od: dadawda
|
Pridané:
4.6.2014 19:40
neviem co furt vsetci mate s tym fajcenim ale z mojho okolia este 10-15 rokov dozadu fajcil snad kazdy teraz nik to co mam z toho vyvodit ? degenerated generation ?
|
|
Re: Rozumná alternatíva ku stádovitému štátnemu vzdelávaniu,
Od: ...
|
Pridané:
4.6.2014 20:27
Ked budes byvat 15m od strednej skoly, tak potom pochopis co je to, ked ti studenti hulia pred domom a nemaju ani tolko slusnosti aby si tie spaky odhodili niekam do kosa ale vala sa ti to na chodniku. Doteraz som nikdy nebol v tom case nablizku, ale uz si chystam "vychovne" nastroje, kedze v plane je riesenie dohovorom len raz.
|
|
Re: Rozumná alternatíva ku stádovitému štátnemu vzdelávaniu,
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.6.2014 21:25
dnes fajci tak 80% stredoskolakov, tj tych, ktori ani nemaju 18 rokov. Kde kupili tie cigarety, ked uz davno plati zakaz predaja cigariet osobam mladsim ako 18 rokov?
|
|
Re: Rozumná alternatíva ku stádovitému štátnemu vzdelávaniu,
Od: dadawda
|
Pridané:
4.6.2014 21:59
a kde sme kupovali cigarety my ?
|
|
Re: Rozumná alternatíva ku stádovitému štátnemu vzdelávaniu,
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.6.2014 22:10
ja nikde, nefajcim, nikdy som nefajcil a som zasadne proti fajceniu.
|
|
Re: Rozumná alternatíva ku stádovitému štátnemu vzdelávaniu,
Od: Fako
|
Pridané:
4.6.2014 15:37
Si zabil s tym "vedlajsim vzdelavacim programom"...
|
|
Sdredovek?
Od: Srandista
|
Pridané:
4.6.2014 14:47
MS mučí slovenské deti na Windows 8.1?
|
|
Re: Sdredovek?
Od: Ing. Kazimír Dojebal
|
Pridané:
4.6.2014 15:33
Naviac sa to deťom aj páči a toto mučeníctvo budú krvopotne proagovať daľej. Ak budú konfrontovaní s niečim menej hranatým a farebnejším, budú v koncoch :D
|
|
nemam kvety
Od: user1111111
|
Pridané:
4.6.2014 17:25
nemam nic proti MS, ale preco tablety?
preco nenakupia nabusene i7+16GB RAM pre kazdeho?
aspon to bude pouzitelne aj o par rokov (pre potreby skoly) a mas normalny HW, na ktorom vies pouzivat neskutocne mnozstvo aplikacii
idealne z EU fondov vysutazit a tak o rok potom dodat
za ten cas bude cena vyrazne nizsia, takze zvysi aj na provizie, skola aj dodavatel bude spokojny a aj fondy sa budu lepsie cerpat
tablet je fajn vec, dajmetomu na doma, ale v skole si viem predstavit len browsovanie webu, na cokolvek ine aspon NTB ak nie plnohodnotny desktop
|
|
Re: nemam kvety
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.6.2014 21:30
to si ako predstavujes ze i7 a 16GB ram???? bezne na skolach su IBM pocitace z infovek projektu z roku 2004, asice 2400celeon, 256MB ram, 40GB HDD. Chces novysi? tak zaziadaj o nejaky projekt, lebo priamo tak, ze hej stat, chcem novu ucebnu, daj mi 20 PC, tak tak to kamo nefunguje.
|
|
Re: nemam kvety
Od: Hansol.
|
Pridané:
7.6.2014 16:16
Školy mali množstvo iných počítačov nakúpených z rôznych prostriedkov. Samozrejme vždy tých najlacnejších.
Tie Infovekové sú vyradené a na mnohých školách už dávno. Ale paradoxne onio ešte aj fungujú.
Deti nevedia toľko toho, aby vedeli použiť i7 a ešte toľko GB RAM. O PC ani tak nejde, ide o softvér do PC. A to je to najdrahšie. A potom niekoho, kto bude vedieť zodpovedne daný softvér učiť. To je podstatnejší problém.
Z projektov si užívajú na škole iba vyvolení tie peniaze. Inak tak bohapusto gazduje máloktorá firma, ako slovenské školstvo.
|
|
platene skoly
Od: Adam112002
|
Pridané:
4.6.2014 23:16
nech to spravia ako v anglicku... mastne skolne, nie zadarmo, nech si ludia uvedomia, ze vzdelanie je drahy spas... a nie tu to vyzera tak, ze na skoly sa nam dostavaju simpanzy a podobna haved. cest sikovnym studentom / studentkam samozrejme. ale je to tak... o vysokych skolach a univerzitach uz ani nehovorim.
nariadil by som mrte mastne skolne... ti ktori nato nemaju, nech si nato vezmu pozicku... aspon budu mat perspektivu a motivaciu studovat - dobre sa zamestnat a pozicku splatit. Nech to znie akokolvek radikalne... pozrime sa na kvanta absolventov vysokych skol/univerzit ktori na uz aj tak presytenom trhu nenajdu uplatnenie. (lukrativnost profesie teraz nechajme bokom).
|
|
Re: platene skoly
Od: gabriela8022
|
Pridané:
4.6.2014 23:20
Úplne súhlasim. Dnešní vysokoškoláci sú kapitola sama o sebe. Aspoň by rodičia dvakrát zvážili, či sa oplatí zafinancovať do vzdelania svojej ratolesti sumu napríklad takého lepšieho auta. Prinieslo by to menej, no kvalitnejších absolventov. :)
|
|
Re: platene skoly
Od: Neviem
|
Pridané:
4.6.2014 23:42
Toto je hrozná kravina, gabriela. Hrozná.
Cieľom by nemalo byť, aby sa tebe páčili dnešní vysokoškoláci, ale aby z toho množstva ľudí, ktorí dostanú nápad vo svojom živote dosiahnuť vysokoškolské vzdelanie, nemusel nikto rezignovať preto, že nemá napríklad sumu takého lepšieho auta. Napríklad taký čierny osadník, ktorého ale príroda požehnala výnimočným mozgom. Raz za storočie. Mal by dostať šancu.
|
|
Re: platene skoly
Od reg.: roob_
|
Pridané:
5.6.2014 7:58
hlavne treba obmedzit netechnicke VS, nech taky dubnicky institut nevyprodukuje tisice majstrov odborneho vycviku, ktori nevedia absolutne nic a VS robia iba a len koli papieru. Treba silne obmedzit pocet ziakov gymnazii, a treba zrusit stredne ekonommicke a pedagogicke. Tieto odbory moze prevziat gymnazium. Treba zrusit 9te triedy a nahradit ich radsej +1 rok v skolke. 9ta trieda je cista kontraprodukcia, lebo sa za rok oducia ucit sa a naucia sa flakat. Treba zavies system proti neospravedlnenym hodinam, 8hodin za mesiac = nedostanes dany mesiac detske pridavky! Za prepadnutie zo subjektivnych dovodov by som cely rok dal zaplatit rodicovi (bolo by to tazke dokazovat, ale nejak by sa to poriesilo) Proste vychovu deti treba vratit spet rodicovi, dnesne deti vychovava ulica a ocakava sa ze ucitel. Ale to co chodi na stredne skoly je uz nevychovatelne, to treba zacat od malicka.
|
|
Re: platene skoly
Od: ...
|
Pridané:
4.6.2014 23:39
Skutocne si myslis, ze studium je zadarmo? Nech si vezmes studium ako chces, za 5 rokov studovania VS ta to stoji minimalne 8 000+ €. Dobre sa zamestnat - taku zaruku ti da kto? Nikto. Co je to dobre zamestnanie?
Cize ti, co na to nemaju si maju zobrat pozicku a ti co na to maju to budu mat aj tak u riti? Mlady clovek ma ist studovat, zadlzit sa na x rokov a to este ani nezacal - ako to bude splacat? Rodicia okrem vydavkov do skoly budu splacat dietatu pozicku, jednu dve tri podla toho, kolko maju VS deti doma?
Ty si uz za statne vystudoval a teraz ostatni nech platia? Ako to zvysi uroven skol? Nijak.
Uroven skol sa zvysi vtedy, ked na kazdom kroku nebudu vyzadovat imbecilny papier (zdravotna sestra v nemocnici potrebuje vystudovat VS aby mohla robit sestricku), ked skoly budu financovane podla kvality a nie podla poctu ziakov a ked skoly budu robit normalny vyber aby neboli motivovane brat vsetkych.
|
|
Re: platene skoly
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
7.6.2014 12:07
A za čo potom platiť?
Keď „všetky potrebné informácie“ si nájdeš za 20 sekúnd na Wikipédií, tak načo študovať 3|4 - 5|6 rokov na VŠ?!
No a potom zistíš, že nikto nebude mať záujem študovať – alebo aspoň tí šikovnejší nie – lebo pôjdu do zahraničia, kde je to zadarmo.
Takto z krajiny vyženieš všetky nádejné mozgy.
Ten zvyšok na VŠ tiež nepôjde, lebo ten rozdiel v odmeňovaní po VŠ nebude stáť za to, aby 5 rokov žil na dlh a ešte si zavesil na krk ďalší obrovský dlh...
... a tak ti obyvateľstvo zostane bez vzdelania, prípadne študovať začnú prinajlepšom nepružní pozdní 30-nici alebo raní 40-nici...
... a dosiahneš tým to, že že ťa prevalcuje zahraničie a jeho skutočne znalostná ekonomika.
Blahoželám, podarilo sa ti zničiť celú spoločnosť!
|
|
SPORT
Od: vidi idi ckkdd
|
Pridané:
5.6.2014 8:38
Viac sportu pre deti, investovat do telocvicni, ucitelov. Nie len vyrabat otrokov za pc...
|
|
Re: SPORT
Od reg.: Twixie
|
Pridané:
5.6.2014 10:46
No to je mi už len riešenie. Nech tu máme krajinu futbalistov, hokejistov, cyklistov a ešte neviem akých istov. Len neviem či sponzori budú ochotní tolkých ludí zaplatiť.
Do športu sa už investovalo habadej. V každom zapadákove máme nádherné umelé ihriská. Starú telocvičňu som hádam ešte ani nevidel a posilňovne sa nájdu v každej druhej pivnici.
|
|
Re: SPORT
Od: odkvid
|
Pridané:
5.6.2014 12:32
nemusia byt vsetci hned sportovci. staci detom vybudovat vztah k sportu, tak som to myslel
|
|
Notebook
Od reg.: Lukáš Raynor Majer
|
Pridané:
5.6.2014 13:25
(1/2!Moja stredná škola bola gymnázium, miesto písania do zošitov som písal na notebooku (značku neuvediem, nechcem flame). Podobne, ked nam učitelia (hlavne maturitny ročník) posielali !!! HROMADU !!! papierov do školy cez email a my sme to mali vytlačiť a v škole na tom popracovať a učiť sa z nich.
Učivo som mal komplet v notebooku, ked som sa doma učil a napr. som pochopiť nevedel nejaký obvod z fyziky, máme tu Internet, technické/školské fóra atď. Učiteľ čo učí v niekoľkých triedach v roznych ročníkoch nemá čas sa každému jednému venovať a každému jednému vysvetlovať, ked niečo nechápu.
Z takej biológie sme mali v predmaturitmom ročníku cca. 80 listov A4 s učivom, ktoré sme si tiež mali vytlačiť... a takto to bolo v mnohých predmetoch.
|
|
Notebook
Od reg.: Lukáš Raynor Majer
|
Pridané:
5.6.2014 13:25
(2/2)Záleží tu aj od prístupu - mam notebook, píšem si doň diktované učivo. Doma si, povedzme z dejepisu, poznámky prečítam, opravím chyby, upravím štylistiku, dôležité roky si dám ako tučné písmo, z Internetu stiahnem obrázky (napr. pri učive o druhej svetovej vojne si stiahnem predvojnovú mapu Europy).
A ked povedzme ochorieš a si týžden doma - spolužiak pošle svoje poznámky a dokumenty od učitelov, takže zmeškané lahšie dobehneš.
Ale prečo tablety? Rozhodne NIE! Ale notebooky vyslovene schvalujem :-)
|
|
Re: Notebook
Od: panko s klobukom
|
Pridané:
5.6.2014 13:59
tablet ma svoju vyhodu - ako blocek by som ho zrovna nepouzival, ale viem si predstavit, ze by som v nom mal pdf-ka ucebnic. takto by som nemusel nosti plnu tasku tazkych kniziek a zositov, ale stacil by mi jeden karisblok, jeden tablet, dve plechovky piva a par pier.
notebook je samozrejme lepsie riesenie, ale v case nudze...
|
|
Griflík im do rúk.
Od: ja že
|
Pridané:
5.6.2014 15:23
Tie dnešné decká sú vysokopercentuálne mimo (skutočnej) reality žijúce. Mnohé napríklad nevedia čo je ježko, a čo je. :)
|
|
Re: Griflík im do rúk.
Od: Hansol.
|
Pridané:
7.6.2014 17:17
A tak je to aj s ich športovaním.
Kliky robia akurát tak s myšou...
|
|
Este aj Cinania maju viac rozumu ako blbi Slovaci
Od: ochhhh
|
Pridané:
5.6.2014 23:33
http://www.dsl.sk/article.php?article=15670
|
|
Re: Ved ano
Od: JAno11
|
Pridané:
6.6.2014 11:17
Skoda ze nie je viacej propagovany Linux,ktory je uplne zdarma.
MS dava prvy davku zdarma klasika :) kde som to uz pocul :)
|
|
Tabletoví díleri
Od: MuadDib
|
Pridané:
7.6.2014 12:08
Tabletoví díleri...
|
|
Re: Tabletoví díleri
Od: Husto.
|
Pridané:
7.6.2014 15:53
Linux nie je zdarma! Ale sú verzie tzv. free...
|