neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Predstavený 4.5-kg elektrický skateboard s dojazdom 16 km

Značky: nové technológieľudové financovaniedoprava

DSL.sk, 26.5.2014


Americký startup Marbel uplynulý týždeň predstavil nový rovnomenný skateboard s elektrickým pohonom, ktorý je podľa tvorcov novým najľahším elektrickým skateboardom.

Marbel má totiž hmotnosť 4.5 kilogramu a podľa tvrdenia tvorcov má byť aj celkovo najľahším prepravným prostriedkom s elektrickým pohonom.

Jeho reálny dojazd na jedno nabitie je podľa tvorcov viac ako 16 km a maximálna rýchlosť prekračuje 32 km/h, pričom túto rýchlosť vie vyvinúť aj pri jazde do kopca. Výkon motora je 2 kW, má zvládať jazdu do maximálne 15% stúpania. Maximálnu dosahovanú akceleráciu tvorcovia neudávajú.

Batéria technológie Lithium-Ion má kapacitu 165 Wh a nabije sa za 90 minút, pričom sa dobíja aj pri brzdení. Udávaná životnosť batérie je tisíc plných nabíjacích cyklov, po ktorých sa kapacita zníži na 75%.

Nízka hmotnosť skateboardu je dosiahnutá používaním uhlíkových vlákien a kevlaru, technológia batérií sa podľa tvorcov podobá na technológiu v Tesla Model S.

Okrem diaľkového ovládača je možné skateboard ovládať aj mobilnou aplikáciou, v ktorej je možné nastavovať režimy akcelerácie a maximálnej rýchlosti a napríklad vidieť mapu dojazdu podľa aktuálneho stavu nabitia batérie.

Marbel predstavil svoj skateboard zároveň so spustením kampane ľudového financovania na Kickstarter, kde už po niekoľkých dňoch prekročil požadovanú minimálnu úroveň financovania 90 tisíc dolárov.


Elektrický skateboard Marbel (video: Marbel)



Projekt sa tak zrealizuje, pričom prvé skateboardy chcú tvorcovia dodať v októbri tohto roka. Obmedzený počet kusov práve so skorším dodaním si bolo možné objednať za 999 a 1099 dolárov, v súčasnosti sú k dispozícii kusy s doručením v januári 2015 a cenou 1199 dolárov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

posielam kolieska a rozbite drzky
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Škoda je skateboard. Niečo pohodlnejšie,za dobrú cenu, univerzálnejšie ako skateboard a podľa mňa by to malo úspech, ale aj toto určite do istej miery mať bude a je dobré, že vznikajú takéto projekty. Keby bolo niečo čo môže používať človek na chodníku, pohodlnejšie, stálo tak do tej tisícky, tak vtedy by to malo určite globálny úspech. V mestách by to bola parádička
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

hej, napr. obyčajný bike :)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ja by som chcel lianu
a nemusí byť ani elektrická.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Neviem co uz je pohodlnejsie ako skateboard. Vezmes do ruky, hodis do batohu, to sa s bicyklom urobit neda. Podlamna vyborny napad, co by si chcel pohodlnejsie, elektricke kolieskove korcule???
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

ja by som uvital el.drona, s ktorym by ja zaletiet do hypertesca, konecne by bol pokoj od mhd a policajtov
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

asi nieco taketo http://goo.gl/7aLDX
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Tak tak nemusí byť ani bike, niečo šikovnejšie a pohodlnejšie, trebárs niečo ako kolobežka s dobrými parametrami, viem, že dnes také veci sú, ale či to má dobré parametre no neviem. Skate je síce skladný super, ale pokiaľ nemá človek "chuť" sa skateovať tak to nie je bohvie čo. Okrem toho niečo na štýl kolobežky, môže byť aj "skladačka" teda dosť skladné. Ešte k tomu niečo šikovné na sedenie, proste to nejak modifikovať a paráda. Hlavne bezpečnejšie ako skate. Už vidím ako všetci skatujú medzi ľuďmi kľučkujú a sem tam po ceste 30 km rýchlosťou :))
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

presne tak, elektrická kolobežka so sedačkou, tak si predstavujem dopravu pre bežných ľudí, skateboard je skôr pre adrenalínových športovcov a nie na cesty, kde zaberie pol jazdného pruhu a nikdy nevieš, ktorým smerom sa zvrtne, neraz ani on
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

A ešte zakapotovaná, aby pasažier nezmokol.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

S drziakmi na napoje a ta sedacka by mohla byt vykurovana.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

k tomu nejake dobre audio...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/9xd
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze neco jako http://goo.gl/QfmJ8i ve variante se sedackou?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Dobrý deň Pán prezident,
tak vy už aj na dsl.sk prispievate?
Odpovedať Hodnotiť:
 

No 32km/h je teda fakt na poriadne rozbitie drzky :)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

32km/h je uz slusna rychlost aj na bicykli :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

32kmh je vyssia rychlost ako vacsina ludi dokaze sprintovat. Skus sa naplno rozbehnut a hod sa o zem :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Elektor bicykle majú rýchlosť obmedzenú na 25km/h, potom už motor nepomáha.

32km/h na skate cez retardér to musí bolieť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dole kopcom aj 50km/h
retardér sa dá preskočiť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Popravde si nie som istý, či to myslíš ironicky, ale pri tej rýchlosti nie je najmenší problém sa zabiť. Je to niečo ako pád z piatich metrov, stačí mať smolu a si kaput.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Asi si nemal cyklotachometer a nevies ze 32 km/h je teda dost. Skus v tej rychlsoti na bicykli drbnut do stlpa/stroma alebo sa drbni v tej rychlosti bez helmy a chranicov o asfaltku a garantujem ti ze velmi rychlo prehodnotis pohlad na 32 km/h.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Nie som DRBNUTÝ! Ani samovrah.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

si drbnuty.. o zem sa..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To chcem! Sice s mojimi 95kilami ktovie ci by ma to unieslo...
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

lol, to su amici, tam aj desatrocne decko vazi minimalne meter :)
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

a IQ 120kg
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

IQ - Incredible Quantity?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A meria 160 kg...?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

... meter, metrák, metrický cent.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

wau, toto je spica
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

v buducnosti kazdy bude barzjako elektricky mobilny a bude sa platit tomu,kto bude pouzivat vlastne nohe
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

daň z pešibusu
Odpovedať Hodnotiť:
 

to sa tu este fakt nikto nezamyslel nad tym, ze to dokaze napajat motor pri plnom vykone 0,0825 hodiny cize tak 5 minut?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zaujal ma ten výkon motora 2KW, ale v priemere to môže odoberať cca 150W, čiže hodinku pri priem. rychlosti 18km/h to môže vyjsť
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je samozrejme špičkový výkon, pri rozbiehaní. Je to niečo ako elektricke auto, taky motor má v skutočnosti trvalý výkon do 10kw (často aj menej) ale krátkodobo z neho môže dostať aj 100kw, pokiaľ sa neprehrejú vinutia. Skutočný 100kw motor by bol obrovský, ťažký a zbytočný (len na rozbeh)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

napr. TeslaS ma 225-310kW podla modelu, pochybujem, ze to su cisla spiciek, to su cisla, ktore ten motor realne zvlada. Je uplne jasne, ze to vzdy neodobera 310kW.. Pri 85kWh baterii hovoria o 265 milach = 430 km, nech sa to lahsie pocita 400. Dajme tomu ze to je pri 100vke na rovnej ceste bez zrychlenia a spomalenia... 4 hodiny 85kWh => 21,25kW staly odber.
Plus minus to sedi, lebo ked naftove motory maju 40% ucinnost, a na 100km minies 5l nafty (12kWh na liter) = 60*0,4 = 24kWh
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sak si si sam odpovedal, ze na udrziavanie 1,5-2t auta v pohybe po rovine nepotrebujes 200-300 kW. Ako by to potom bolo mozne zvladat so 60-80 kW motormi? Vykon motora sa pri normalnej (ekonomickej) jazde po rovine vzdy vyuziva na par desiatok %. Az ked stupas do riadne strmeho kopca s 20% prevysenim a mas nalozenych napr. 550 kg (celu uzitocnu hmotnost v podobe 4 osob + 200 kg k tomu), liepas sa hore na dvojke a motor reve na 4k rpm, tak sa vykon motora vyuziva "troska" viac.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale 100kg typka na skateboarde do 15 stupnoveho stupania asi nebude stacit 100W vykonu, ze? A ta moja uvaha bola pri stalej rychlosti, co je uplne idealny stav. Proste si myslim, ze ta bateria je na 2kW motor nedostacujuca.
Odpovedať Hodnotiť:
 

*s 20% stupanim, nie prevysenim.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pozri si niekedy aky velky je napr. 100kw elektricky motor, v plnej velkosti to tam nezmestia ani keby co. V skutocnosti auto potrebuje len maly zlomok vykonu na udrzanie rychlosti, a to im dovoluje dat tam omnoho slabsi motor s dost silnym chladenim, s mnoztvom snimacov teploty a snazia sa ho riadit tak aby nezhorel. Par sekund velkeho pretazenia vydrzi. Druha vec je ze ani z baterii nie je mozne tahat taky prud - ich vnutorny odpor sposobuje silne zvysenie teploty a to im neprospieva, takze motor v plnej kapacite je zbytocny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Těch 32km je pro požitek z jízdy a hodnotil bych ho stejne jako max. rychlost třeba u motokola. Mohu je konstatovat, ze na jízdu do práce je 25km/h je na el. kolobezce stále málo (zdržuje to). Takže je to jen moznost pro toho kdo si troufa více a současně podle podmínek provozu.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak má mať toto zariadenie aj nejaký praktický význam a nejedná sa len o zábavu, tak si to predstavujem tak, že človek ráno nastúpi do auta, dovezie sa niekam na nejaké odstavné parkovisko, kde je kopec miesta, nejebe sa s autom až do centra, nebije sa s ostatnými zúfalcami o parkovacie miesto, zastaví, otvorí kufor, vytiahne dosku a elegantne, slalomom pomedzi kravaťákov, dôchodkyne, pomedzi psie exkrementy sa dopraví posledných 300 metrov do svojho vytúženého zamestnania, zastrčí dosku do zástrčky a vychutná si chuť lahodnej kávy Douwe Egberts Senseo Latté. Senseo Latté je zmes starostlivo vybranej praženej kávy s mliečnou penou, ktorú docielite jediným dotykom. Systém kávových vankúšikov oproti bežným kapsuliam zachováva svoju vôňu aj arómu. Cena za šálku skvelej kávy Senseo je bezkonkurenčne nízka, jej pitím tak zároveň ušetríte!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A samospráva zabije cenu takého parkoviska na 2€/hod plus zakáže jazdu skateboardom, kolobežkou aj rovnobežkou po chodníku, špeci skatebežkocestičku samozrejme nevybuduje a tak nakoniec skončíme zasa tam kde sme teraz: sutá v centre a skateboardy v parkoch a pred domom v satelitných mestečkách.

Dnes som sa fakt blbo vyspal...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sutá >> autá

dobrú noc
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechcem ti brat iluzie, ale v hustej mestkej premavke je priemerna rychlost prave okolo tych 25 km/h. Samozrejme nie na hlavnych tahoch (kde je krizovantka iba sem-tam), ale v beznych uliciach v centre mesta. Tam su krizovatky pomerne caste. A este ked je zapcha, tak priemerna rychlost je aj menej ako 20 km/h. Vtedy si po chodniku svistat 25 km/h na kolobezke s vydrzou dajme tomu 20 km je istotne vyhodnejsie. Keby som robil a byval v tom istom meste a mal to do prace menej jak 5 km, istotne chodim na kolobezke, alebo skor mini-skladacom bycikli s elektro-pohonom.

Ale Blavaci nieeeeee. Vyvazaju svoje zasrate lenive sunky, rite a vajcia v autach, lebo su prilis fajnovi na to, aby pouzivali MHD co chodi kazdych 6-8 minut. V 19 z 20 aut v Blave sedi jeden zasraty clovek. A potom je cela Blava zad**ana tych humusnymi smradlavymi, 4-kolesovymi, plechovymi krabicami.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

lebo nie je nic prijemnejsie ako tlacit sa spoteny s dalsimi 100 ludmi v plechovej krabicke ktora sa poriadne nevetra a nedajboze nastupi nejaky dostaty bezdak / asocial / fetos / parta ciganov / nay3bani robotnici....
CP, pls
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Asi si mylis pricinu a nasleok. To ako vyzera MHD je sposobene tym, ze nema peniaze. Peniaze nema preto, lebo je na hranici toho, co mesto vladze davat. A to je preto, lebo malo ludi cestuje s MHD a je prudko nerentabilna = nevie si na seba zarobit.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To ze niektore spoje su v spicke vytazene neznamena, ze je furt a stale a vsade vytazeny uplne kazdy spoj. Skor to svedci o zalostnej situacii HMD, kedze nedokaze (kvoli peniazom) posilnit spoje tam a vtedy, kde a kedy treba.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

talinn ma 420k ludi a MHD je zadarmo, your turn..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

0) Neviem co je pravdy na tej informacii, neskumal som - a keby aj:
1) To nie je na Slovensku ze ano
2) Asi ani v Nemecku nie je MHD zadarmo
3) Je naivne si mysliet ze nieco je zadarmo, zadarmo je to MOZNO pre cestujucich (aj to napr. moze byt podmienene nejakou mestkou kartou, resp. trvalym pobytom) ... a dalej: vodici to asi zadarmo nerobia, mzdu asi dostavaju ci nie?
4) Suma sumarum: niekto to dotovat musi (rozumejme nalievat do toho miliony € rocne a to uz vobec nespominam potrebu kupy noveho vozoveho parku)

Your turn.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ja som len vyvracal tvoj ponekud vadny myslienkovy pochod
"je na hranici toho, co mesto vladze davat. A to je preto, lebo malo ludi cestuje s MHD"
mesto nema lebo je yebnute aka. dojna krava pre inych
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja by som tiez chodil na biku - ale s tymi MHD to tak ruzove nie je, nehovoriac ze ani s tym bikom - clovek aby sa bal ci mu ho niekde neukradnu a v obleku/ kostyme (ak to profesija vyzaduje) asi tazko pojdes na biku....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V managerskom dressing code sa na biku chodi tazko. Na biku jedine sportovo, alebo kratase, alebo rifle (podla rocneho obdobia) ... po prichode do roboty sa osprchovat a prezliect do dressing code. Samozrejme pocet zamestnavatelov, u ktorych je toto pohodlne alebo vobec mozne, sa daju na Slovenksu spocitat na prstoch jednej ruky ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

kua zachvilu uz bud vsetci dreveni ked budu aj teple rozky elektricke. Potom uz bude obeznych 80% obyvatelstva. a zvysok bude obiehat okolo tych obeznych...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár