neprihlásený Sobota, 2. novembra 2024, dnes je Pamiatka zosnulých
Vedci našli dôkaz vzniku vesmíru Big Bangom

Značky: vesmírveda a výskum

DSL.sk, 18.3.2014


Vedecký experiment realizovaný v predchádzajúcich rokoch na južnom póle nameral polarizáciu kozmického reliktového žiarenia, ktorá potvrdzuje rýchle rozpínanie vesmíru v jeho začiatkoch a zrejme tak potvrdzuje vznik súčasného vesmíru tzv. veľkým treskom.

V pondelok to oznámila Harvardská univerzita.

Polarizáciu v reliktovom žiarení, ktoré je pozostatkom elektromagnetického žiarenia z ranných fáz vesmíru, meral experiment BICEP2, Background Imaging of Cosmic Extragalactic Polarization, na južnom póle. Použitý teleskop mal celkom 512 detektorov pracujúcich s frekvenciou 150 GHz.

Dáta boli získavané od 2010 do 2012, vedci ich analyzovali a overovali viac ako tri roky.

Úlohou BICEP2 bolo zistiť prítomnosť špecifickej polarizácie reliktového žiarenia označovanej B-mode, ktorá podľa súčasných teórií mohla vzniknúť len pôsobením gravitačných vĺn vzniknutých pri prvotnom rozpínaní vesmíru.

Experiment úspešne detekoval prítomnosť takejto polarizácie s pomerom 0.2 voči klasickej polarizácii E-mode, čo má potvrdzovať počiatočné intenzívne rozpínanie vesmíru a umožnilo odhadnúť aj podobu týchto gravitačných vĺn.

Nameraný pomer bol ale dokonca dvakrát vyšší ako očakávali teórie na základe odhadov inými metódami a vyžaduje tak vysvetlenie respektíve zosúladenie s doterajšími teóriami a experimentami.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Google mení spôsob vývoja Androidu, ďalší Android 16 príde už v prvej polovici 2025
Microsoft predĺži podporu Windows 10 o rok, za poplatok
Nvidia má údajne predstaviť CPU pre PC v septembri 2025
Demonštrovaná elektrická verzia pôsobivého dvojnohého robota Atlas
Vydaný Thunderbird pre Android
Apple uviedla notebooky s procesormi M4
NASA sa vesmírna solárna plachta mierne ohla, test bude stále možný
Google používa na programovanie intenzívne AI, programuje viac ako štvrtinu nového kódu
Vydaná Fedora 41
Apple výrazne zmenšila Mac mini, pomerne výkonný desktop má 12.7 cm x 12.7 cm


Diskusia:
                               
 

to si naozaj veriaci myslite, ze vesmir vytvoril nejaky dedusko z oblaciku ?
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

vesmir stvoril otec všetkého spravodlivý Odin. čaká nás v druhej dimenzii na wallhale nad severným pólom.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Valhale. Normalne V, jedno L. Je to norska mytologia, nie daka dokyptena Americtina ;)
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

V norstine su pravdaze 2 l. Iba v dancine je jedno.
Norska mytologia != severska/skandinavska mytologia (co je prave anglicky norse)
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

dalsi returd co opravuje gramatiku
Odpovedať Hodnotiť:
 

INÝ VÝSKUM:
„Výskum posilnil náš záver, že Zem mala hydrosféru už pred 4,3 miliardami rokov. Možno čoskoro na to dokonca život."

Veriť v Odina je exaktnejšie ako veriť stále meniacim sa názorom vedcov.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

posledna veta a tvoj nick su v takom istom kontraste ako ked poviem, ze fico je dobry hospodar. ty agnostik :D
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Agnostik 1.typu: nerozumiem filozofii je zbytočné sa baviť o existencii boha.
Agnostik 2.typu: nerozumiem vede (vedci sami niesu o ničom presvedčený len dačo komplikované tušia), preto je lepšie veriť v Odina aspoň budem iný.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Fyzika nemôže nahradiť filozofiu a naopak.
Sú to dve odlišné veci.
So stratou blízkej osoby sa nemôžem vyrovnať na základe fyziky. Alkohol nepovažujem za fyziku.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

filozofia hada.
fyzika popisuje fungovanie sveta (neurcuje ho).

ale ano, fyzikalne sa daju popisat procesy v tvojom mozgu, vdaka ktorym budu tvoje myslienky ine.
pretoze to, ako myslis, je dane fungovanim sveta.

a fyzika toto fungovanie popisuje.


Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

Blahoželám ti.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Každý deň aspoň hodinu počítam systémom parciálnych diferenciálnych rovníc.
Nechápem ako môžete niekto existovať bez pochopenia spätnej Laplaceovej transformácie.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

:D akurat to v skole beriem

Odpovedať Hodnotiť:
 

Sheldon? Si to ty?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Filozofia uhádla atóm.
Človek bez fyziky dokáže exitovať (30 000 rokov).
Fyzika bez filozofie by nikdy nevznikla.
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

Fuu, nechcel by som exitovať 30 000 rokov. To už radšej podstúpim eutanáziu po prvej tisícke :-D
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Dobre uvažuješ,
kto by ti chcel takú dlhú vyplácať dôchodok.
Eutanázia stojí v Amerike len 20USD.

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Odin Odin kolko je hodin?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

nato máš NTP
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

To si naozaj myslis, ze tento svet vznikol nahodou? Sam od seba? :D To je asi taka pravdepodobnost ako keby som do vzduchu vyhodil dvesto drevenych dosiek a na zem by dopadli v takom poradi, ze by vytvorili drevenu chatu.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

To by platilo, pokiaľ by vo vesmíre existovala len naša jediná planéta. Tak to ale samozrejme nie je. Len v našej galaxii je cca 400 miliard hviezd (to je 400 000 000 000), vo viditeľnom vesmíre je niekoľko stoviek miliard galaxií a pre nás viditeľný vesmír tvorí len veľmi malú časť celkového vesmíru. Skús si pri každej z týchto hviezd vyhodiť dvesto drevených dosiek a garantujem Ti, že budeš mať dosť veľa chatiek.
Odpovedať Známka: 5.1 Hodnotiť:
 

Je fajn, ze tu konecne niekto nieco garantuje - hlavne to co sa neda overit.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Nech by na panete Zem dopadli do akehokolvek "tvaru", tu by sa minuli na kurenie.
Aj ked na rozdiel od parkiet, je s tym este robota posekat to na mensie kusy, ze...
;-)
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

V jednej z paralelných dimenzií sa to určite stalo.

fakt je, že takú chatu by som nechcel, lebo moja žena by k nej mala veľa pripomienok.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Keď ti jedna doska správnym spôsobom spadne na hlavu, budeš pokladať ostatné za super vilu.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

hovori sa tomu zakon velkych cisel. ludskemu mozgu sa to zda nemozne lebo nedokaze si vytvorit predstavu velkeho cisla. kazdy si vieme predstavit aka kopka by bola 100 alebo tisic alebo mozno aj milion jednoeuroviek... ale vies si predstavit 10^15 jednoeuroviek? do akej vysky by pokryvali zemsky povrch? alebo by sme z nich veedli urobit gulu velkosti slnka alebo este vacsiu? to si nevieme predstavit pokial neurobime nejake vypocty...

iny priklad. vyhrat 1 cenu v sportke je malo pravdepodobne. vyhrat ju 2 alebo 3 krat nam pride nemozne... ale aj tak behaju po svete ludia ktori vyhrali v loteriach prvu cenu viackrat. (vela ludi, vela loterii, vela podanych listkov...)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

jasne ze nam pride nemozne v loterii vyhrat viac-krat prvu cenu, lebo nemame dobre politicke kontakty - to s nahodou nema nic spolocne - je to zhoda okolnosti.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Pokiaľ nevieš koľko pokusov bolo možných kým k danému javu došlo, nemá zmysel poukazovať na akokoľvek malú pravdepodobnosť. S dostatočne veľkým počtom pokusou dokážeš dostatočne zvýšiť pravdepodobnosť nastatia ľubovoľne nepravdepodobného javu.

Ako tu už bolo spomenuté, problém je len v tom že nie je jednoduché si také veľké čísla predstaviť. Preto jednoduchý človek jednoducho vyhlási vec za nemožnú a radšej sa obráti na vieru :-)

Pritom, čisto technicky vzaté, tieto veci si nijako neodporujú. Big Bang nijak nevyvracia štandardné náboženstvá a naopak. Ak boh stvoril svet, kľudne to mohol urobiť tak, aby sa Big Bang použil na jeho bootstrapnutie. Podobne ako je prirodzené že živé tvory sa vyvýjajú s maličkého embrya, až dosiahnú niekoľko metrových rozmerov.

Kto chce veriť v boha, nemusí nutne odmietať vedecké pozorovania. Dá sa to veľmi elegantne zlúčiť, pokiaľ chcete.

Dislaimer: Nie, nie som veriaci, ale to neznamená že mám problém s porozumením princípov náboženstiev.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

jo!, tento: http://dopice.sk/8SR
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

nech si kazdy mysli co chce, preco musíš napádať iných ľudí? niečo si kompenzujes?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Stále lepšie niekoho napádať na diskusii na DSL.sk, ako ho upalovať na hranici.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Zo sociologického hľadiska je to to isté.

Zábavná forma interakcie, ničo ako gladiátorské zápasí, koncert Justina Biebera, poprava na youtube.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ja si napriklad myslim, ze ked je clovek hlupy, treba mu to povedat. ked veri bludom,dogmam,vymyslom a nepotvrdenym faktom, tiez mu to treba povedat. problemom ostava, ze je pomerne komplikovane az nemozne dokazat neexistenciu niecoho ako je boh. (zamerne pisem s b). vzdy si budem mysliet, ze ludia co veria v boha ako ho uvadzaju svetove nabozenstva su slabomyselni a vyzaduju odbornu pomoc. ak mi niekto ukaze boha, som ochotny zmenit nazor.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

aby som nebol taka svina, tak mi uplne postaci, ak mi niekto dokaze existenciu "Boha".
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 


Prečo Boh nemá titul CSc

Má iba jednu známu publikáciu.
Tá je v hebrejčine.
Nie sú v nej odkazy na ďalšie pramene.
Nebola publikovaná v známom vedeckom časopise.
Mnohí pochybujú o tom, že ju napísal osobne. Je nutné priznať, že je známa
po celom svete, ale čo robil potom?
Jeho schopnosť tímovej práce je veľmi obmedzená.
Ostatným vedcom sa nepodarilo zopakovať jeho experimenty.
Nepožiadal etickú komisiu o súhlas s experimentovaním na ľuďoch.
Keď sa mu jeden pokus nevydaril, pokúsil sa zahladiť stopy utopením pokusných objektov.
Jedincov, ktorí sa nechovali podľa očakávania, vyradil z pokusného súboru.
Nechodil prednášať, iba odkázal študentom, čo si majú preštudovať.
Nechal za seba učiť svojho syna.
Prvých dvoch študentov vyhodil, pretože sa naučili niečo naviac.
Aj keď má iba 10 požiadaviek, väčšina študentov v praktickom teste prepadne.
Konzultácie poskytuje iba veľmi zriedka, a to ešte na vrcholku hory.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Tento tu ma tych publikacii viac

http://dopice.sk/8SX

mozno o 2000 rokov ho budu uctievat za boha.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nezvyknem svoj názor prezentovať takto agresívne, ale v podstate súhlasím. Nerozumiem, načo je dobré miešať do otázky stvorenia boha, nič to nerieši, len to posúva otázku stvorenia o jeden element ďalej (kto stvoril vesmír? vs. vesmír stvoril boh, kto stvoril boha?).
Veda za posledných 2000 rokov sústavne vyvracia jeden cirkevný blábol za druhým a masívne množstvo ľudí napriek tomu neochvejne verí. Fascinujúce, ale smutné.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

A naopak aj podporuje, takze vidis co chces vidiet, nevidis co nechces. Kto chce, najde si spojitost s vedou, kto nechce bude sa hrat na toho chytreho a veriaci je predsa len idiot. No len idiot ma potrebu presviedcat toho druheho o opaku.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

"No len idiot ma potrebu presviedcat toho druheho o opaku."

Aj jedni a aj druhi idioti, na to maju vytvorene, dobre fungujuce masinerie sirenia ich osvety.
Ale jedine tie, ktore su tu dlhodobo, tie na baze viery v nieco-niekoho, sa preslavili majstrovskou idiociou.
Upalovanie, procesy s bosorkami, kriziacke vypravy, vrazdenia v mene bohov, vrazdenia za potoky z mlieka a medu + bonus 77 panien/panicov, likvidacie vedcov, ich verejne zosmiesnovanie, vrazdenia z podstaty toho, ze su vraj vyvolenym narodom.....a podobne hovadiny.

Bezni veriaci ako taki, nie su idioti.
Su na tom rovnako ako vedci.
Vedci tiez casto krat veria svojim teoriam, ale nemaju ich ako dokazat.

BTW, uz je matematicky dokazane, ze vesmir existoval aj pred velkym treskom (teoria strun).
Na vysledky sa tesim viac, ako na doterajsie rozpravky oboch stran.

Vedci si nevedia poradit ani s jednoduchou, verejne zdokumentovanou levitaciou, ale aspon "objekt" ihned neupalia.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Upalovania boli pouzivane hlavne ako politicke zbrane. Procesy s bosorkami krestanska cirkev rozhodne nepodporovala - to bol pozostatok pohanskych nabozenstiev - vid. malleus maleficarum, ktore z toho cerpalo. Oficialny postoj cirkvi k tejto knihe rozhodne nebol pozitivny.
Kriziacke vypravy boli regularnymi invaziami proti moslimom a neskor hlavne proti Rimskej risi (a jej hl. mestu Konstantinopolu).
"vrazdenia v mene bohov" to bolo (a este stale je) vsade. Ako zamienku si mozes najst hocico.
Teoria strun je v stadiu hypotezy - teda nie je takmer nic dokazane.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ja viem a nicim si nevyvratil to, ze sa to dialo-stale deje, na prikaz hrstky, ktora to vsetko riadi.
Je uplne jedno, koho "sefstvo" to je (moslimovia, krestania, zidia, martania...), vysledky su vzdy rovnake.
Rovnako ako aj dovody na zakrytie podstaty toho, co robia.
Je to len mamon a tuzba po moci.
Nic viac!

Hypoteza uz bola matematicky dokazana.
(naraz tromi matematikmi)
Caka sa na oficialne potvrdenie vacsou skupinou matematikov a teoretickych vedcov.

Jedno je iste, vedcom nejde o ovladnutie sveta a pri dokazovani svojich teorii, nikoho nevrazdia.
Vrazdia vzdy len idioti, ktorym sa vysledky ich prace dostanu do ruk.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

"je to len mamon a tuzba po moci. "
Ano :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja to vidím podobne.
Je pre mňa ťažko pochopitelné-nepredstaviteľné, že vesmír vznikol sám od seba (prakticky z ničoho) a rozpína sa do čoho?, keď nebol ani prietor, ani čas...
Ale, takisto si neviem predstaviť nejakú bytosť-boha-svetlo-inteligenciu-atď. (nazvite si to ako chcete), ktorá tento vesmír stvorila (odkiaľ sa vzala tá bytosť-boh-atď...).
Mslím, že na pochopenie-predstavu, ako to skutočne bolo, človek nemá (hoci je dosť inteligentný)mozgovú kapacitu.
Tak zostávajú len dve možnosti:
1. BOH
Buď pohodlnejšia cesta - veriť v Boha a nezaťažovať si mozog inými úvahami.
2. VEDA
Alebo sa snažiť pomocou vedy, rozumne vysvetliť a dokázať ako to bolo (ale ako som vravel, keď aj veda predloží nejakú teóriu, alebo fakt, ako to bolo, pre človeka je táto sféra aj tak ťažko pochopiteľná).
Takže nevidím žiadne rozumné východisko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"veriť v Boha" verit v krestanskeho boha? Preco nie v hinduistickych? Alebo starogreckych? V azteckych?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odporúčam knihu od Lawrence M. Krauss - Vesmír z ničoho. Slovenský preklad je otrasný, tak radšej originál.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dedusko v oblaciku je interpretacia drbnutych krestanov, to nema s bohom nic spolocne.
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

boh je potom interpretacia koho?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Slaboduchych jedincov neschopnych zmieriť sa so zbytočnosťou svojej vlastnej existencie.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

nie, ja verim v matrix resp. ze sme v pocitacovej simulacii
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

noa BOH nieje dedusko z vesmiru ale moze to byt cokolvek kdekolvek kde to tak citis :D prvotny tresk mal za nasledok osud ci boh ci ako to chces oznacit je to uplne jedno ci to vnimas ako BOHa alebo nahodu alebo osud je to jedno a to iste :) a nasledky toho krestania volaju Boh...problem je ze vela ludi si to predstavuje ako ziveho cloveka ci nejaku inu entitu ktora ma magicku moc ako nejaky kuzelnik :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

keby vesmír stvoril niekto pred piatimi minútami, s tým že by ho rozbehol od bodu keď by ľudia mali už nejaké poznatky, zem by bola nejako vyvinutá, polarizácia v reliktovom žiarení by bola nastavená a všetko okolo, vrátane tejto tvojej myšlienky v hlave, by bolo vytvorené presne tak ako pred piatimi minútami. Nikto nikdy by na to neprišiel :)
Takže klídek, pohoda, užívaj si svoju existenciu :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie tomu veria hlupaci co si myslia ze toto ti vtlkaju do hlav v kostoloch. Normalni veriaci ktory veria v boha, im je jasne ze toto vsetko nieje dielom deduska z oblaciku. Ono je to vsetko obrzne povedane a rozpravane, ty si vobec nevies prestavit co sa za tym pojmom mysli.Preco si ludia predstavuju pod pojmom boha nejaku osobu s nadprirodzenymi schopnostami .. netusim. Ale preco by to nemohla byt nejaka skryta sila vo vesmire. Okrem gravitacnej magneticke... nejaka zvlastna nami nepoznana a nasim rozumom nepochopitelna?... Kazdy veriaci aj moslim aj hind v veria v nieco podobne len moslim tomu hovori Alah, krestan boh ... atd atd...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, myslime

Dedusko jebol po stole a bol ten tresk
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby radšej vymysleli warpový pohon.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

<warp>pohon</warp>
A je to. :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

bohuzial rychlost svetla je pre ludstvo neprekonatelna. a podla mna aj najblizsich niekolko stoviek rokov bude neprokonatelna. teda pokial sa nenajde nejaky vyficany vedec ktory bude rozmyslat upne inak, mimo zakonov fyziky.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ja uz tak rozmyslam, ale bude to asi tym, ze tie zakony neovladam
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Mimo zakonov fyziky uz teraz uvazuju miliony ludi. Ako priklad mozem uviest motorkarov, mladych vodicov na silnych autach, bankovych ekonomov, financnych poradcov atd.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Presne si to trafil, no ten zoznam je trochu sirsi... :-)
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

ved ale ty nemusis ist rychlostou svetla, ohnes ni?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

priestor nemas velmi kam ohnut..



Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

3D priestor ohnes do stvrteho rozmeru
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

nas priestor je mozno 12D. kam ho ohnes?

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

12 dioptrii je vela, to uz taky clovek bez okuliarov toho vela neohne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

do trinasteho rozmeru

ani 2D povrch gule nerozmysla, ze som ohnuty do tretieho rozmeru
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zalezi na velkosti gule.
Odpovedať Hodnotiť:
 

potom je priestor 13D.

si myslis ze existuje nejaka dalsia dimenzia mimo priestoru?

ved to samo o sebe nedava zmysel.

okrem jahodovej zmrzliny tu mame este jahodovu zmrzlinu, a potom este tu jahodovu, ze? :)

Odpovedať Hodnotiť:
 

ak je n-rozmerny priestor zakriveny, musi to byt minimalne do (n+1)-rozmerneho priestoru

o nic menej o nic viac
Odpovedať Hodnotiť:
 

a teraz rozmyslaj preco mas minus
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

dal som mu plus, nech nemusi tolko rozmyslat.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

nasa warp drive bubble
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pojem "mimo zakonov fyziky" je principialne totalna hovadina a sprostost. Ak je nieco mozne, nie je to "mimo zakonov fyziky", ale vyuzivaju sa take zakony, ktore nepozname, resp. nevieme ich dobre odhadnut/vyuzit.

Napr blbe odhady:
- stroje tazsie ako vzduch nemozu lietat
- vlak v tuneli nad 30 km/h vytvori vo vlaku vakuum

Napr. pred tisicrociami neznalost: hromy, blesky, vichrica, zatmenie ...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

rýchlosť svetla je síce limitujúca, ale priestor môže ísť nekonečnou rýchlosťou ;-)
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

chlapci lysohlavkam sa vyhybajte
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

Lysohlávky jsou jediné rostliny, které člověka dostanou do reality. Měl by sis taky dát. Konečně pochopíš, jaký je rozdíl mezi pohybujícím se předmětem A a statickým předmětem B....nebo že by to bylo naopak? ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Az na skutocnost, ze lysohlavky nie su rastliny :).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no tak houbelec, no
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vidis, to su tie priznaky. jasne ze su to rastliny, len sa maskuju za hribiky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vidíš, a to jsem je zrovna nejedl, takže tvrzení potvrzeno a současně vyvráceno

stejně bude lepší si jeden houbelec dát
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Je to cele hoax vytvoreny Reptilianmi, aby sa zabudlo na ich polouspesny pokus na ovladnutie sveta pomocou bitcoin a Mc'Donalda.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

ty si reptilian a pokusas sa sirit klamstva o mcdonalde
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

psst, co ma prezradzas ? takto ich neovladneme... musime byt viac sneaky, ako Poliaci v WoT
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neviem sice kto alebo co su reptiliani, ale som si isty, ze ty si nerd a s vysokou pravdepodobnostou aj kokot
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Much notnerd. So scary. Wow.
Nie si nahodou poliak?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

he so much arguments. cant defend your position.
so much. Wow
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Siemka.
Yuo are kiled me.
Noob. I report yuo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tých dôkazov je viac, toto je "len" ďalšie potvrdenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Predstavte si, ze by niekto prisiel k random krestanovi a povedal mu, ze jeho biblia je nepravdiva, pretoze existuje polarizácia B-mode s pomerom 0.2 voči klasickej polarizácii E-mode. :D well no wonder veriacich bude aj po nekonecno takychto dokazov dost
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Predstav si, ze k tebe pride bezdak s metrovou bradou a bude ti tvrdit ze svet ovladaju Reptiliani, dokaz je logo Hewlett-Packard a aliancia vyrobcov sparatok.. to, ze tomu neveris, nezname, ze to tak nieje... ! no nic musim utekat, zacina nam druhe zasadanie Illuminatov, Robo tvrdil, ze ma novy plan na ovladnutie sveta, tocil nieco o magnetoch v vozovkach a prevrateni polarizacie Zeme, ci co... uz sa neviem dockat.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

predstavme si, ze ludom pred tisickami rokov, zacnes rozpravat nieco napr o magnetickom poli, tak sa na teba budu pozerat jak na debila, alebo este lepsie, ze zacnes ucis 3 rocne dieta, druha odmocnina z -1 je i

a ked si pozries to co je pisane v biblii a odmyslis si, ze sa tam pise o 7mich dnoch, tak vznik sveta tam nie je daleko od pravdy, len tak ako male dieta nebudes ucit nic o kvantovych teoriach, lebo to nepotrebuje a nepochopi to, tak cloveka na zaciatku nemohli naucit, ako to v skutocnosti je

ale tvrdit, ze to co tu je, vzniklo uplnou nahodou, hlavne ked vidis ako premyslene vsetko funguje, tak je to uplne nezmyselne
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

OK, vsetko premyslene. Tak vyslov teoriu ako je mozne ze je vsetko tak premyslene. Dojdes zase len k tomu istemu zaveru. Kto stvoril vesmir? Tvoja odpoved; nejaka hyperinteligentna entita ktora navrhla vsetko aby do seba zapadolo.
A kto stvoril tu entitu?
Takze si si len zbytocne vlozil jednu uroven odpovedi.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ta otazka nemusi mat zmysel, rovnako ako pytat sa co je na konci priamky. Ziadny koniec nema.

Rovnako ta entita moze byt nestvoritelna a neznicitelna. Nebola ani vytvorena a ani nebude znicena a vobec akekolvek uvahy o case mozu byt nezmyselne. Entita jednoducho bola/je/bude, pricom vsetky casy v tej vete splyvaju.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

alebo nikdy nebola a nikdy nebude pretoze je to vymyslena hlupost
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Dokaz to.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Rovnako ako tvrdit, ze to nahoda v ziadnom pripade nemola byt.

Je jasne, ze sa jedna o extremne jemne vystelovanie pociatocnych podmienok pri vzniku (podla nasich tarajsich znalosti niektoré az do 122. rádu, t.j. s presnostou na 0,000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 01). Kto/preco ich tak vysteloval a ci to bolo niekym/niecim schvalne, alebo to bola nahoda je myslim otazkou dalekych buducich storoci (ak ludstvo dovtedy prezije). Nakolko ziadna z tych dvoch moznosti nie je nemozna/vylucena.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ad posledný odsek: mňa z tohoto druhu uvažovania definitívne vyviedli evolučné algoritmy. Šikovnejší informatik ti za odpoludnie napíše program, ktorý keď necháš chvíľu bežať, za chvíľu ti vypľuje lepší výsledok, než k akému sa dokážu ľudia dopracovať za niekoľko rokov. Všetko úplne náhodne.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

A ake nadhery produkuje primitivna iteracna rovnica z(n+1) = z(n)^2 + c v komplexnej rovine. Dokonca na iste oblasti ci tvary mandelbrotovky existuju specialne pomenovania: take a hentaka ulita, hentake udolie, onaka hviezdica ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Coincidence do not exist in any way what so ever.

Everything what you see, think, perceive, touch, smell, experience are precise mathematical equations.

You have to realize, that what you see, is not in fact the way you see it, you just believe it is the way you see it. you think what you see, but at all, you have no idea what you are looking on.

Enjoy, because no one of you exists, programmed robots.

Odpovedať Hodnotiť:
 

trepes chujoviny, natrc mi rit a uvidis co to je "BIG" "BENG"


Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Skoda ze sa ten experiment nevolal BICEP5. ;D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo BI5EX.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

alebo gay kakaovy kar
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Všetky tieto experimenty sú zbytočné. Už dávno je predsa známe, že odpoveďou je 42.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Len neznalec moze tvrdit, ze BigBang vylucuje stvorenie podla biblie. Biblia v prvych dvoch versoch zachytava vznik sveta. V druhom versi hovori, ze tento svet sa stal neladnym a pustim - ale nehovori za aky cas. Az potom nasledovalo 7-dnove "stvorenie" (kde den nemusi nevyhnutne znamenat 24 hodin ako ich pozname my). Den moze popisovat vacsie casove obdobie (v inymch prikladoch je v biblii pouzity den ktory ma 1000 rokov, a inde je zase pouzity tyzden, ktory ma 7-rokov). Teda neda sa zrejme zovseobecnit kolko to bolo 1-den. Mohlo to byt milion rokov, alebo aj miliarda. Tazko povedat. V kazdom pripade BigBang nie je v rozpore s bibliou.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Zachytava vznik sveta? To akoze jej autori boli svedkami? Biblia opisuje vznik sveta - tak ako kazda ina nabozenska kniha - ze svet stvoril ich boh, teda Boh/JHVE/El Shaddai. Biblia opisuje vznik sveta podla kanaanskych nabozenstiev - priamymi predchodcami judaizmu, pravdaze v novsich verziach bol polyteizmus vyrazne potlaceny. Biblia ako taka zacala byt zbierana okolo roku 500 p.n.l. - vtedy sa volala Tanakh. Neskor bola prepisana do grectiny pod nazvom Septuagint. Novy zakon zacal byt pisany v prvom storoci, avsak vacsina textov bola spisana az o niekolko storoci neskor. Od vtedy este presla niekolkymi reviziami/verziami a to co existuje dnes, sa od "originalu" velmi lisi. Este stale mi chces tvrdit, ze Biblia tu bola od pociatku?
Je to mytologicka kniha - nie historicka. Je chybou hladat v tom nieco viac.


Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Osobne povazujem niektore casti biblie za celkom sikovne. Napr. Genesis. Len mam pocit, ze sa po serii prekladov a misinterpretacii stratil povodny symbolicky zamer s akym to bolo pisane. Ako priklad uvediem cast o Adamovi a Eve. Pokial viem tak oficialny vyklad dlho odporoval darwinovskej evolucii, tento zjavny rozpor sa vsak straca ak sa na pribeh Adama a Evy pozrieme nie z filogenetickeho hladiska, ale ako ontogeneticky vyvoj Adama (cloveka). Dalej pribeh o Kainovi a dedicnom hriechu, nie je nic ine ako zvelicena biblicka inerpretacia karmickeho zakona, a navodu ako zit v sulade s moralkou. Ja sa zachovam zle k tebe, ty sa zachovas zle k dalsiemu, nenavist narasta a v konecnom dosledku sa to vrati bud mne alebo mojim potomkom niekolkonasobne. Okre toho sa tam samozrejme dostalo hodne balastu, ohladne zakonov vtedajsej doby, lebo aj ta biblia si presla vyvojm, ukamenovanie, homofobia a pod.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Symbolicky zamer mozes pouzit takmer na vsetko.
Ku Genesis: YWHW/Boh resp. priamy predchodca El, bol taktiez nazyvanym "abu adami" - otec cloveka/ludstva. Podobna pararela existuje v mnoho nabozenstvach. Ak myslis posledneho spolocneho predka - ano, je to v podstate spravne (az na to ze "y-Adama" a "Evu" delilo niekolko stotisic rokov) ale to ze sa trafili, je viacmenej iba nahoda miesana s jednoduchou logikou - kazdy ma predsa otca a matku.

Taktiez je v Genesis Boh velmi nazyvany ako "Elohim" - v plurale - co bol Kanaansky "panteon". O par stran YWHW je uz v jednotnom cisle - a to bol kontretny Kanaansky boh vojny.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokracovanie:
Kain ma s karmickou moralkou pramalo spolocne; nezabudaj na Jericho a zvysok vid: "But you shall utterly destroy them, the Hittite and the Amorite, the Canaanite and the Perizzite, the Hivite and the Jebusite, as the LORD your God has commanded you," = nielen ze mohli zabit nasledovnikov ineho boha/bohov, ale dokonca to Boh vyzadoval. "Ja sa zachovam zle k tebe, ty ...." s tym prisiel minimalne uz Chammurapi v jeho zakonniku - milenium predtym ako bola pisana Biblia.

Pribeh o Kainovi je zrejme iba propagandou. V Biblii VZDY "zvitazi" mladsi syn nad starsim - usadene kmene zijuce v "mestach" su v roli starsieho brata - hebrejci v roli mladsieho.
Hebrejci boli kocovny narod, ktory mal casto konflikty s farmarskymi susedmi- lebo sa stahovali na uz osidlene pody. Abel je pastierom, Kain sa stane farmarom - boh prijme Abelovu obetu, ale odmietne Kainovu. Snazili sa vykreslit hebrejskeho boha ako toho mocnejsieho.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Vidim, ze som mal viac rozpisat ako som to myslel s tym Adamom a Kainom, lebo ocividne doslo k nedorozumeniu. Myslel som to tak, ze adam je pribeh o vyvoji jednotliveho cloveka ako cize ontogeneza jedotlivca od narodenia az po smrt a nie pribeh o vzniku ludskeho druhu.
Ja nevyvraciam, ze do Biblie sa dostali texty, ktore zneuzivaju jej fundamentalnu symbolicku hodnotu, na ucely jednotlivcov. Nakoniec tie pribehy sa dlho tradovali ustnym podanim, kym boli zapisane a este dalej selektivne vybrane. Ja len hovorim, ze sa tam daju vydedukovat aj prapovodne myslienky, ktore mali za ulohu zjednocovat ludstvo a dat navod sa ma clovek zijuci v komunite spravat, mudrosti o tom, ze nasilie vzdy plodi nasilie a v konecnom dosledku brzdi ludstvo ako celok, o tom je pribeh kaina.."Not so anyone who kills Cain will suffer vengeance seven times over"
Odpovedať Hodnotiť:
 

...To, ze je v Biblii aj vela nenavisti nikto nepopiera, ja len hovorim, ze to povodne pozitivne poslostvo, na zaklade ktoreho to cele stoji sa nastastie nepodarilo odtial uplne erradikovat, mozno z casti aj preto lebo je tam skyte v metaforach a preto dlho unikalo pozornosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pozitivne posolstvo stareho zakona? :) Zabijanie nevercov je brane ako povinnost. Podobne aj homosexualov.

Novy zakon ma z pohladu dnesneho europana mnoho pozitivnych posolstiev = hlavne preto, lebo Europa bola pod vplyvom cirkvi a moralka sa podla toho casom sformovala.
Novy zakon tiez nebol originalny - v podstate vsetky myslienky su postavene na greckej platonovskej filozofii.

"myslienky, ktore mali za ulohu zjednocovat ludstvo" Prave v tomto robis chybu - stary zakon bol o zjednocovani hebrejcov voci ostatnym kmenom (a odlisnym ludom), a to aj za cenu zabijania.

Podobne tak, ako "svate" knihy vacsiny dobovych nabozenstiev. Keby si bol vyrastal v Indii, to iste by si hovoril o Mahabharate. Stacilo malo, vo v Rime by sidlila cirkev Marduka :P



Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Bibliu berem ako kodex zakonov vo forme baji. Tie zakony si vsak vymysleli ludia - hebrejci - to ze si za svojho hlavneho boha zvolili Yahweho - boha vojny, svedci o tom, ze nebrali ohlad na ine kmene. Pozri si napr. Vedy. To je indicka "verzia" Biblie. Ta kniha ma k tomu co hovoris ovela blizsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nuz mozno je to tym, ze tie pribehy su starsie ako vedy ci biblia, a maju spolocny povod. Casto udajne aj samotny swami-ovia studucjuci vedy, zastavaju tento nazor a uvedomuju si, ze pod nanosom bahna ktore sa v biblii nachadza, su kuse informacie klucove k porozumeniu ich vlastnej filozofie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, maju spolocny povod. Najjednoduchsie sa to da zistit podla jazykovych skupin(u hebrejiny je to afroazijska - podobne ako Babylonska Akkadcina).
"ze vychadzaju z ovela starsich pribehov," Ano, mas pravdu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je jasne, ze pribehy v biblii su upravene pre potreby hebrejcov, koniec koncov, tie pribehy boli spisane na zaklade ich osobitej kultury, ja len tvrdim, ze vychadzaju z ovela starsich pribehov, ktore boli dovtedy tradovane len ustne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

biblia vtedy ked vznikala bola ekvivalentom nasej ustavy ci zbierky zakonov. Moralny kodex, ktory ukazoval ludom ako sa maju spravat k inym. Cirkev to potom skurvila a spravila si z celeho nabozenstva ooooobrovsky biznis. Postupne sa do nej zakomponovali novodobe poznatky, aj ked to slo velmi velmi pomaly (upalili Bruna a par rokov na to sa ukazalo, ze ozaj to je tak ako hovoril, Keplera, Galilea alebo De Brahe uz upalit nemohli). Dnes mame najliberalnejsieho papeza v historii, profil na fasbuku secko.. Ochvilu uzna aj gay manzelstva.. najdu (pridaju) v Biblii daku zabudnutu vetu a vsetko bude koser.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Stary zakon bol znamy iba hebrejcom/zidom - inde sa nerozsiril. Novy zakon bol pisany hlavne "cirkvou" - resp. jej prestavitelmi. Bez nej by krestanstvo zostalo relativne bezvyznamne, popr. by zaniklo, tak ako stovky inych nabozenstiev. Pocas raneho stredoveku bol prinos cirkvi pozitivny - a to az do neskoreho stredoveku.
Zbierka zakonov - ciastocne moralny kodex. Moralka je vsak velmi flexibilna a relativna; zabijanie nevercov bolo v starom zakone v poriadku, podobne zabijanie carodejnic, homosexualov etc. Toto sa pre dnesneho europana uz viac skurvit neda.
Rozhodne neplati ze cirkev = zlo a nabozenstvo = dobro.

Odpovedať Hodnotiť:
 

kokoti kto ma taketo dlhe texty citat
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

No dobre, dobre. Priznávam sa. Som si prdol a tak vznikol big bang.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

*Harvardova
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmotna existencia je len jedna z foriem existencie. Nase fyzicke telo je pre nas ako pocitac za ktory si sadame. Sme k nemu tak silno "pripojeni" ze nejaky cas trva kym si uvedomime, ze ja != telo. Ako ked hrame za pocitacom hru ktora ma prepracovanu grafiku a dobry zvuk, mame pocit ze sme tam a nevnimame bezny svet ( a to nam vplyva len na 2 zmysly). Ked si to uvedomime, zistujeme postupne, ze nase telo je ako taky robot / pocitac ktory vieme ovladat / pouzivat. Ma niekolko senzorov, pomocou ktorych interagujeme s fyzickym svetom okolo nas. Podobne ako cez pocitac pristupujeme k internetu, tak pristupujeme k akemusi "universe" internetu kde si mozme doslova "vygooglit" odpovede na rozne otazky.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Tomas, uz ti to nebudem opakovat! Maximalne hodinka hier denne, potom vypnem istice!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ani pocitac "nevidi" nic co nema pristupne cez "interface" a keby mal vedomie tak zije v "krabici" a netusi ze existuje nejaka "vacsia" realita. Tak ako ked pozerame na obrazovku pocitaca a vidime web stranku, tak cast ludi netusi aka je skutocna firma existencia tejto stranky, ze za zobrazenim stoji HTML kod ktory je len interpetovany do roznej formy textu, farieb a pod, a ani to nie je finalna forma existencie - HTML kod je v subore, ktory je zapisany na nejakom mediu, kde je reprezentovany vo forme stavov transistorov alebo poloh magnetov na beznom HDD. Pre niekoho sme len nejake fyzicke tela ktore vznikli vylucne evolucne, pre niekoho kto vidi za tym "programovaci jazyk" a informacnu siet trochu nieco ine.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takze, co tak ja == vedomie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Big Bang. To su ti z Nitry co robili poriadky pred barom?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Stargate Universe :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Otazka je len iba jedna kolko bitove bolo? 8-bit? 16-bit? Ja tipujem 4-bitove, kedze podla kvantovej fyziky mozu byt len 4-stavy: 00, 01, 10, 11.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Boh stvoril Adama, toho oprcal Ježiško, následne Adam vyprdol Evičku (tá mu tesne pred tým zožrala rebro) a z následného incestu ich detí pochádza ľudstvo. Uff...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Myslel som ze vy dusevne postihnuty mate zakazany pristup na net.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Je nad slnko jasnejsie ze vesmir stvoril boh.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Na druhú stranu, čo je to dnes 512 core @ 150 GHz... slabota.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

"512 detektorov pracujúcich s frekvenciou 150 GHz" - tak tazke na pochopenie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked vznikol, moze vzniknut znova.
ale kde vzniklo a co je to, v com vesmir vznikol ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

zasa dokázali že to nie je dokázateľné :-)))) ďalšie dohady !
Odpovedať Hodnotiť:
 

najstrapnejsi prispevok historie
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár