neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Podiel Windows XP sa v januári zvýšil

Značky: Windows XP

DSL.sk, 3.2.2014


Podiel operačného systému Windows XP, ktorému o dva mesiace končí aj podpora v podobe vydávania bezpečnostných aktualizácií, spomedzi všetkých PC s prístupom na Internet sa podľa štatistík Net Applications v januári po roku klesania opäť medzimesačne mierne zvýšil.

Podľa Net Applications bol XP v januári na 29.23% PC, v decembri to bolo na 28.98%. Keďže všetky verzie Windows majú podiel 90.72%, XP bol v januári na 32.2% PC s Windows.

Medzimesačný nárast podielu XP v januári respektíve nižší podiel XP v decembri je zrejme možné pripísať okrem iného decembrovému dovolenkovému obdobiu, kedy sa využívali menej počítače vo firmách, školách a ďalších organizáciách s vyšším podielom XP ako v domácnostiach.

K podobnému ešte vyššiemu nárastu XP prišlo aj z decembra 2012 na január 2013, kedy sa podiel XP zvýšil z 39.08% na 39.51%.

Najpoužívanejším OS je v súčasnosti samozrejme naďalej Windows 7, ktorý mal v januári podiel 47.49%. Windows 8 a 8.1 mali spolu 10.58% podiel zo všetkých PC, všetky verzie OS X spolu 7.68%, Windows Vista 3.3% a Linux 1.6%.

Štatistiky používanosti operačných systémov a ďalších technológií od Net Applications vychádzajú zo štatistík návštevnosti webových stránok, pre ktoré poskytuje táto spoločnosť služby štatistiky návštevnosti a ktoré spolu mesačne navštevujú desiatky miliónov návštevníkov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži


Diskusia:
                               
 

...vyšiel som na "psí" tridsiatok... (podiel Visty 1/30) :-D
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

a co? dobre?
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

ne, Net Applications vede asi Microsoft, protože jsou výsledky nesmyslné a IE je nejpoužívanější prohlížeč

NA je jen k smíchu a neměl by být brát vážně, dsl.sk, styď se!
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

A koho by mali v DSL.sk citovat? Snad nemyslis na GlobalStats. Amaterov, ktori maju totalne nevyvazene statistiky napriklad z takej Ciny (znama je bastou Internet Exploreru) beru tolko udajov, ako napriklad z Thajska, ktory ma vsak v skutocnosti 27-nasobne mensi pocet uzivatelov.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Boli XP-cka take vynikajuce alebo nadcasove alebo...???
Alebo v sucasnosti su ludia taki spatocnicki...!!!
Teraz flame... ;-)
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

Hej. Vo svojich časoch boli vynikajúce a aj nadčasové. A ľudia v súčasnosti sú spiatočnícky.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

nje, ludja su f sucasnosty spjatocnycky
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Určite nebol , ale skôr sa treba zamyslieť prečo je to tak.
Vo svete je obrovské množstvo PC s XP . A naozaj je naivné myslieť si , že MS urobí BUBUBU a všetci si kúpia za 100€ nová OS , a pri tom už si ho raz kúpili .
Konenčne je naivné myslieť si , že pre každého je je 100€ pár šupov. XP je v celom lll. svete - Azia , Afrika . A tam ludia naozaj ,žijú z 1 USD na deň pre celú rodinu .
Aj na Slovensku kde sa zarába viac , ludia nestoja v rade anekupujú W8 ako teplé šišky . Ja mám W7 a len preto moja Vista skončila zo starým PC. A najbližších 5 rokoch nie som ochotný meniť OS , pokial by neprišlo nejaké revolučné riešenie.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

No, vykecal si sa teda a teraz umyť zúbky, vycikať a do postieľky...
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Ty co si za chuja?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

on je chuj co sa vykecal a umyl zubky....
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ved prave, keby bol OS zadarmo bol by win 7 na 90% OSkach, tam kde musia mat legalne maju XPcko a budu ho aj mat... alebo budu rozmyslat o inej alternative...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Chudaci Krovaci v Afrike, musia chodit na net este na starych XP, ale keby si kazdy den polovicu zarobku odlozili na Novy 100 dolarovy OS, tak ho maju za 200 dni, to ich nenapadne, a potom nam tu jebu statistiky.. hrozne..
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

hehe, keby to bolo len o peniazoch, tak sa taha warez o 106 a podiel by stupal...

problemik bude v tom, ze je to taky smejd, ze to ludzee nechcu ani zadarmo! :o)


Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ja osobne by som všetkým (novým) „XP-čkarom“ odporúčal prejsť na Windows Server 2003...

Ten totiž bude mať podporu až do 14. 7. 2015.

Okrem zopár buzerácií – ako napríklad Windows Media Player 11, čo sa dá obísť jeho priamym včlenením do inštalačného CD-čka pred jeho napálením, prípadne ďalších programov (väčšinou zbytočných alebo ľahko nahraditeľných), ktorým by sa nepáčilo, že je to serverový OS – je to v podstate to isté.
Ozaj, ak to skúsite, nezabudnite si doinštalovať Obnovovanie systému... ;-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a co takto prejst na win8 ? mozno by si bol prekvapeny ze ma mensie naroky ako XP
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

nj zlepsili naroky, bootovanie, bezpecnost, a dosrali UI
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Vazne ta to tak stve? Mam 8.1 a metro ani nemusim vidiet ak nechcem, okrem toho som sa naucil pouzivat klavesove skratky, co mi vseobecne zrychlilo pracu s PC.
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

Súhlasím. Mám tiež 8.1, doinštaloval som si start menu a čo sa týka UI, som v podstate na úrovni W7.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Pocujte experti, ked uz mate W8, je mozne spravit recovery s tovarenskymi nastaveniami celeho OS priamo z W8 aj mimo usb medium? Mne to tu nuka iba zalohu na usb a sa mi nechce kupovat 16GB kluc, ked mam v sufliku 40DVDciek pripravenych na napalenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zadarmo prejsť ? Lebo je to stále o prechode za peniaze . Nový OS na starý PC ? Noazaj to myslíš vážne ?
...už tu bol taký pokus za totality . Začali predávať také farebné folie pre Č/B TV a že ako colorTV ......starého psa novým kúskom nenaučíš!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ja mám W7 a som spokojný .....
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Ty si asi zjedol priveľa vtipnej kaše a nestihol si včas odcválať na šijacom stroji k doc. Chocholúšikovi, že?! :-@

Ja som nikde nijaké peniaze nespomínal, takže ak tu chceš právnicky trollovať a onanovať, nájdi si iné vlákno.

(Tuším, že ani jeden z tých systémov sa už nedá oficiálne kúpiť, takže tak.)

Ja som tu rozoberal výlučne technologickú stránku veci.

Windows 2003 rozhodne nie je nový. Samozrejme, myslel som tým Windows Server 2003 R2.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oops, prepáč, prosím Ťa, všetko beriem späť... :-[ (Myslel som, že to bola reakcia na mňa.)

Jasné, máš úplnú pravdu...

Ide o to, že v najnovších OS nie je podpora pre staršie „železo“... a staršie OS majú lepšiu podporu pre to staršie „železo“, kým pre novší nie.

Čiže naozaj nemá zmysel silou-mocou pchať tam to najnovšie, lebo to lepšie naozaj nebude. Na tom, na čo to bolo v danom čase navrhnuté a urobené, to beží veru pekne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tgtere,
Windows 8 nemá ani náhodou menšie nároky než Windows XP. (Pozri si oficiálne nároky, než napíšeš podobnú sprostosť. A nie, ani neoficiálne ich nemá menšie.)

Na Windows 8 sa nedá prejsť napríklad z dôvodov ovládačov.

Možno to bude pre teba novinka,... ale napríklad v mojom okolí sa vyskytuje pomerne veľa počítačov s čipovou sadou nForce3. Len koncom minulého roka som ich zopár dával dokopy.

A vieš prečo? Lebo tie základné dosky sú teraz sakramentsky lacné. Nadupané nForce3 Ultry v pohode zoženieš za 15 € (niekde dokonca aj s procákom a pamäťou). A dôvod? Lebo NVIDIA sa vykakala na používateľov a odmietla vydať ovládač pre GART, ktorý by pracoval s viacjadrovými procesormi na Windows Vista a novších. A to napriek tomu, že ešte niekedy v roku 2007 tie čipové sady dodávala ASRocku, napríklad.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže... dal som tam nejaké zvyšné ATInky (Radeony X1600 XT a X1950 Pro), nahodil som tam zvyšné pamäte DDR1 po 2 GiB, (Kingston KVR a HyperX), na eBayi som splašil lacné Opterony 180 z ČĽR po 17 € (TDP 110 W, čiže som tam dal svoje zvyšné „boxované“ chladiče na 125 W)... a 2 chudákom som vymenil ich príšerné rachotiny za niečo, na čom sa dá aj robiť, aj si niečo zahrať... Taký malý vianočný darček.

Pritom na tom ide ešte kopa dobrých vecí, napríklad Office 2010 či Visual Studio 2010.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samozrejme legálne produkty si myslel...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze ked mam doma 8 rokov stary ntb s windows xp, tak mi tam osmicky pojdu lepsie lebo maju este mensie naroky ako XP? :-) No neviem co mi na to povie ten 40 GB disk.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ovládače tam fungujú ako na XP alebo Vista?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ako na Windows XP.
Digitálny podpis pri drvivej väčšine ovládačov (možno okrem radičov a sieťoviek – NDIS) bude zrejme len pre Windows XP, čiže ti to vypičuje, ale inak budú fungovať ako na Windows XP.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Microsoft opravil 100% vyťaženie CPU po nabootovaní XP"

Nadpis jedného článku tu na dsl, nebude práve toto dovod toto zvýšenia podielu? Keďže XP boli vtedy nepoužitelné, tak podiel klesol.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to ma vobec nezaujima,
zaujima ma kedy sa bude dat windows butovat z usb kluca?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to sa uz da aj teraz http://www.microsoftstore.com/sto re/msusa/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Nechcem byť cpt. obvious, ale nie je to nástroj pre inštaláciu Windows XP/Vista/7/8/8.1 z USB kľúča a nie pre jeho bootovateľnú verziu?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

vista a vyssie jednoducho "vypal" ISO cez Ultraiso program na USBcko, ono tam automaticky da zavadzac a urobi usb ako USB-HDDv2

XP som sa dlho natrapil kym som nasiel normalny tool, a jedine co 100% facha je WinSetupFromUSB, nacitas si tam instalacku, kludne moze byt aj upravena nlite programom, a zaciarknes len "Autoformat with FBinst" stlacis GO a ono to vsetko spravi, supne tam daky GRUB zavadzac a spravi aj taku vec aby XP pri instalacii "videl" usbcko.....instalacia z usb je mnohonasobne rychlejsia ako CDcko
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ano,nahrat z usb kluca na HDD win 7 nie je problem,ale je problem z dvd nahrat win 7 na usb kluc a tento usb kluc pouzivat ako HDD
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

o.O A nechcel by s to rovno nabootovat z gramofonovej platne a instalovat na 5,1/4 Flopaky ?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To je celkom dobrý nápad, bootovať z gramofónu.
Také dobré retro...


Odpovedať Hodnotiť:
 

tak z pohladu moznosti pouzivania systemu z cd/usb je linux fakt 100 rokov pred windowsom,uz je mozny aj multiboot,teda x natr live linuxov okamzite k dispozicii po vsunuti jedneho kluca...samozrejme zo zapamdtavanim all zmien...zaujimavostou je,ze novsie linuxi poznaju vsetky zariadenia,(grafiky,tlaciarne,fotaky...) takze ziadna instalacia driverov nehrozi,co pripotim,to ihned pouzivam
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vies ze aj taka instalacia musi nabootovat ? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsetko musi nabotovat,aj instalacia,aj portable,aj live cd/usb
Odpovedať Hodnotiť:
 

Windows to Go, alebo jeho neoficialne alternativy a mas portable windows.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na tie dinosaury by trebalo ďalší asteorid.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Po apríli Ubuntu, na staršie mašiny kubuntu. Ebať Mrkvo$oft
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Na staršie radšej Lubuntu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ked vypnu vsetky bankomaty tak ta 30ka z 32,2% podielu XP zmyzne a tych zvyscnych 2,2% uzivatelov nevie co znamena "Windows XP", "Updaty", "plocha", alebo "Microsoft"
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

Ty musis byt isto promovany magor...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

na bankomatoch ide W98
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To ma nenapadlo že aj ATM sa zapajaju do štatistík. Možno to robia aj registracne pokladne a iné zariadenia...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Na mojom holiacom strojčeku beží ešte windows 3.11
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

šak vlastne máš...ak ho strčíš do zásuvky tak si už v sieti...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dokonca na Assembler... naprogramujem mu jeden vstup na logickú jedničku a on sa rozbehne, nemusí byť ani zosieťovaný
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neskutocna sprostost clovece
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Začal si zaujímavo, no tie konce ti ešte veľmi neidú.
Tak rýchlo ešte doštudovať problematiku a potom príď diskutovať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

firiem nieje tolko kolko je ludi na nete, cize bavit sa o systeme ktory bol roky zauzivany to je hlupost, to ze xp stupol o kusok este nemeni fakt ze xp je tu uz 15 rok, ked tu bude tolko iny system mozno tiez na tom bude dobre ak nie lepsie ak to v aprili 2015 w9 zas neposere bo to uz ide ako na beziacom pase a moc pokroku necakam par mozno veci daju ale zaklad bude rovnaky jak w8, kedze notebooky a netbooky predavaju s w8 a hned moznost prejst na w8.1 je dobre a myslim ze cim dalej viac a viac ludi kupuju booky s w8 cize pojde hore v percentach a to dost, cize ak ma xp vela ludi tak je logicke ze aj v navstevovani stranok bude dominovat xp,
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ale cim dalej budu ludia mat nove zariadenia kde budu uz predinstalovane w8 tak aj navstevnost na strankach sa zmeni s xp na w8, aj ked neviem ake stranky dali zoznami, pretoze bezny clovek si cita nejake spravy atd cez android a mobil ma snad kazdy zda sa mi to kusok zkreslene, keby dal taky facebook statistiku to uz by bolo vierohodne pretoze tam chodi skoro kazdy s tabletu a mobilu a tam prevlada android, cize pre mna toto nieje vierohodna informacia.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár