neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Slovenskí programátori snívajú o práci v Google, reálne sa uspokoja s Esetom

Značky: programovanieSlovenskoGoogleEset

DSL.sk, 31.1.2014


Slovenskí študenti IT smerov, budúci programátori, majú ako vysneného zamestnávateľa najčastejšie Google, pričom najviac ich ako jedného z reálne najžiadanejších zamestnávateľov volí Eset.

V prvej pätnástke najžiadanejších zamestnávateľov slovenskými IT študentami úplne chýba najväčšia softvérová spoločnosť sveta, Microsoft.

Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý medzi študentami IT smerov uskutočnilo občianske združenie Manageria a na ktorý upozornil Omediach.com.

Prieskum bol realizovaný na vzorke 524 študentov v januári, dve tretiny účastníkov prieskumu boli z bratislavských fakúlt FMFI UK, FIIT STU a FEI STU, zvyšok z vysokých škôl v Košiciach, Žiline a Brne.

Pri voľbe jedného vysnívaného zamestnávateľa študenti najčastejšie volili Google pred Esetom a Apple.


Najžiadanejší zamestnávatelia medzi študentami IT smerov zo SR (graf: Manageria)



Pri vymenovaní potenciálne viacerých žiadaných zamestnávateľov má najviac študentov záujem pracovať v Esete, 73%, pred Google, 69%, a Tatra bankou, Amazonom a Apple, ktoré malo medzi žiadanými zamestnávateľmi po 44% z dotazovaných.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť


Diskusia:
                               
 

tak sa pochvalte kde robite
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

...ak sila sveta da(statnice :P), tak jedna z derivacii motoroly...
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Ja sa obavam, ze ty si integral cloveka. Vies co to znamena, ze ?
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

sk.wikipedia.org/wiki/Derivivacia ?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

martinus.sk ??? wtf co akoze naco jedna stranka potrebuje tolko programatorov :D
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

ano pochopil si to spravne. na grafe vidiet kolko ma dana firma aktualne programatorov. Zajtra vyjde sprava ze ESET kupuje Google. #facepalm
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Prepáč som volič Smeru-SD
nerozumiem písanému textu, len obrázkom.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

http://goo.gl/OalFOn

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty si hlavne schizofrenik. Svoje ficokomplexy si chod riesit medzi podobne postignutych na Szme.hu
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

how about nice cup of shut the fuck up?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To musi byt strasny pocit.. pracovat.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

To musi dat strasnu pracu.. nieco pocitovat
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

AT&T??o tom niekto vazne sniva?Ja som odrobil pondelok a utorok som bol hodinu postavil sa odisiel.vzdy bolo mojim snom stat sa korporatnym otrokom.
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

oni snivaju zu budu pracovat v AT&T v time NSA delivery&support
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ja tam robim, moj prvy job, taka fajn entry level pozicia. Programovanie ma nelakalo, takze to ze mam siete je vyhra, fajn plat (na to ze mam len 20) a vela volneho casu... Co ja viem, ako otrok som sa citil na brigade za pasom. Ale jasne, do konca zivota to robit nechcem, len niekde treba zacat. Snad do 30 aj v Ciscu alebo Juniper :D.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ja robím pasáka na diskotéke
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

ja robím smetiara
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Diky, ze na mna robite, ja beriem socialku.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

to znamena, ze citis socialne? myslis aj narodne? (ci je to opacne?!)
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Myslím náhodne, jazdím závodne.

..aha či to iný starý ujo povedal?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A preco na to neberies lieky? To vas vypustili na volby ci uz mame tak skvele zdravotnictvo ze ficomeciaropsychozu dokaze vyliecit?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Doma I won.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

I do dupy
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

na traktori
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Do Samsungu chcu ist ti najvacsi darebaci, lebo tam sa nevyvija, tam sa iba kopiruje a upravuje.
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

chacha ;))
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

do Apple chu ist robit len sami vydrbanci co nic nevymyslia len okopiruju pripadne patentuju cidzie uz davno pouzivane veci :-)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dal by som ti plus keby to tu už raz nebolo....
Odpovedať Hodnotiť:
 

IBM nic? Ani Oracle? Intel? Nvidia? RedHat? To asi preto, ze robili prieskum iba na slovenskych studentoch, co este neutiekli za hranice...
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

dsl.sk nic?
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

A co by si chcel robit na dokonalej stranke?
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Update
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Junior F5 Presser Specialist
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

... na dokonalej stranke. no helpdesk a monitoring
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ten prieskum robili na studentoch, ktori este ani neotvorili oci a ziju v iluzii, ze ak vedia "nejako" programovat v "nejakom" jazyku, tak sa o nich kazdy zamestnavatel s konkurenciou hned pobije...
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Spominas na svoje studentske casy?
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Nemusim velmi do minulosti spominat a co pocujem, tak lepsie to nie je ani po tych 2 rokoch. Navyse skoly a firmy nerobia temer nic pre to, aby dotlacili studentov zmenit postoj a potom to takto vyzera.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

aa trafena ..
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

nie
bol som nonstop v liehu
-jedno velké okno
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Window?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Preco iluzia. Za to, ze ty nie si ambiciozny nikto nemoze. Niekto si svoje sny dokaze aj splnit. Len priemerny Slovak v tom vidi vzdy problem a mrte prekazok, namiesto toho aby hladal cestu ako to dosiahnut.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Neber to tak strasne osobne. Verim, ze niektori z tych studentov maju na pracu v Google ci Esete, ale nech mi nikto nehovori, ze je to 69-73% z nich... Mat ambicie este neznamena, ze clovek nema klapky na ociach pred realitou.

Pritom aj na Slovensku su firmy, v ktorych sa daju robit zaujimave veci a riesit zaujimave problemy. Skoda len, ze do tohto rebrika sa take firmy v podstate nedostali, lebo o nich studenti nevedia.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

No co neurobia 5e stravne listky zadarmo? Aj ja to mam skoro podobne, obed za 1,50e.....ale robim zamocnika ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

na kombajne máš aj večeru zadarmo
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Fandím ti, ľudí čo sú šikovný a vedia pracovať a zarábať manuálne (nie to že to musíš vedieť ale ešte ťa to musí aj baviť) je ako šafránu. Sú stále drahší a vedia si zapýtať. Je po nich práca a jej kvalita vidieť okamžite. Nie ako v IT...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pobavilo Apple.
Pri dnesnej urovni absolventov by dokazali robit akurat za okienkom v m:store (butik pre metrosexualov v auparku, pozn.) :]
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

nooo :
.
- podavat patenty na davno vymyslene a existujuce a vseobecne pouzivane veci
.
- podavat zaloby na porusenie vyssie vygenerovanych patentov .
... nemoze byt nejak velmi intelektualna cinnost :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

By si sa divil aké hlavy na to treba...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto by nechcel stravu a dopravu zadarmo, možnosť využívať posilovňu a boxy na spanie... :D
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

firemné auto, stravné lístky a dotované športy poskytuje takmer každý zamestnávateľ (ak si práca vyžaduje auto). jedine to spanie v práci je extra, ale predpokladám že neplatené alebo inak obmedzené, za nič ťa platiť nebudú.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

"firemné auto, gastráče, služobné cesty do zahraničia, letenky, kongresy, a dotované športy, atd" - aj "firma"(jak hovado) *štefan, joži, a baro*, murárska partia, malár, podavač, pomocní roboš.i, práce všeho druhu ? ;) :P ;D)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

U mna jednoznacne Datalan !
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Alebo utocna kyberneticka jednotka slovenskych ozbrojenych sil.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ze datalan :-))), kokso si ma inak pobavil , sa porozpravaj s niekym kto tam uz robi ;-)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Najlepsia IT spolocnost na Slovensku. Je to dokonca garantovane slovenskou statnou spravou.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

sa zobud, alebo rovno si podaj reklamu niekde, melichercik ? ;-)))
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Asi si nepochopil princip statnych penazovodov ktore vytvaraju trhove prostredie pre uspesne IT firmy ktore nic nepotopy, ehm okrem padu vlady... V takej uspesnej firme sa urcite vela naucis o businesse, IT a vobec o poctovom podnikani.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

no to mas pravdu, hlavne ako radovy programator, asi si ty nieco nepochopil, resp. ak reklama managera pracujuceho v tejto firme co zaraba slusne prachy na tunelovani statnych zakaziek je to pekne ;-), ale sam vies najlepsie aku tam mate fluktuaciu, tak vela zdaru s hladanim novych oveciek, ktore vam tie prachy zarobia ;-)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

DHL. Nie je o com.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Alebo robit 12 hodin konecny automat v sklade amazonu.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Ale len 12! Viac nie, potom pojdem do DHL
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

FMFI nie je technická fakulta :)
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Fakulta Maliarstva, Fugovania a Impregrovania.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

vazne ESET, taka Slovenska marketingova sracka uz zopar rokov stagnuju a tazia z dobreho mena. Aspon si tam najde pracu zopar MIPSov jedine co eset vytvara kazdy rok je novy GUI
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

No mladí majú úplne iné predstavy o programovaní, bezpečnosti a čo všetko by mal antivír riešiť a zvládať. A tak si myslím že vyrobky ESETu zakapali najmä kvôli mladej krvi.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Kde tu vidis stagnaciu? Mimochodom spicka naozaj pracuje v esete alebo ide von.

TRZBY
Rok 2012: 268 003
Rok 2011: 101 376
Rok 2010: 94 989

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

A mozem sa opytat ako trzby ukazuju co tam bude buduci absolvovent robit/programovat ? aka je kvalita produktu ? Americania predavaju bezne hovno zabalene do alobalu a predavaju to ako cukriky, pokial to nekrachne a neni z toho kriza. V ESTE tych programatorov/analytikov co robia naozaj zaujimavu pracu ohladom AV,bezpecnosti,analyzy kodu je mensina. To co najimaju je prave armada lepicov ktory im maju udrziavat a implementovat business systemy pre marketing.Napriklad taky MS Dynamics :-). A potom vselo riesit preco sa tam stracaju zaznamy a podobne...
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

to je v eurach, kopejkach alebo nejakych milionoch niecoho?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

no mame euro, takze predpokladam, ze ich zisk bol okolo 8 milionov slovenskych korun, co zas nie je bohvieco na tak velku firmu ...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pozor, on uvádza TRŽBY! = koľko dostali zaplatené za svoje výrobky/služby (jedná sa o podmnožinu výnosov). Ešte tak vedieť náklady na výrobu/poskytnutie týchto služieb, aby sme si mohli domyslieť aspoň približný zisk firmy.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Najprv definicie:
Programator zrucny = studoval/pracoval v takom odbore, ktory vobec nesuvisel, alebo len velmi okrajovo suvisel s algoritmami, boolovou algebrou, logickymi systemami, automaty, elektronikou, elektrotechnikou a inymi technickymi odbormi. Vacsinou ich hlavnym predmetom su socialne pedagogicke vedy pocas ktorych sa zucastnili na vyklikani jednej az dvoch webovych strankach vo WebSphere, Worde, Project manazerovi. Programator fyzicky prise program alebo ho priamo kopiruje zo stackoverflow bez toho, aby sa mu snazil porozumiet. Proste to nejako zlepi, funguje to = je to odovzdane.

Programator inteligentny: je programator so znalostami aspon v troch horespominanych odboroch. Jeho cielom su pozicie, ktore maju vyuzitie s programatorom inzinierom, ktoreho po ziskani niekolko-rocnej praxe je cielom stat sa navrharom technicky zlozitych rieseni pre klientov. Aj ked vyuziva google a hotove riesenia, velmi dobre im rozumie a vie ze ziskal cas na ine problemy, nez by mal znovuvynachadzat koleso.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Programator cielavedomy: uviazol presne medzi vyssie spominanymi skupinami, ale chce sa za akukolvek cenu dalej vzdelavat, a chce pracovat ako programator hlavou aj dusou na plny uvazok.

ESET:
- velmi zriedkava pravdepodobnost programatora zrucneho.
- na vyssich poziciach su naozaj programatori inteligentni (bohuzial, uz nie ludia s dobrymi manazerskymi schopnostami na riadenie timov programatorov. Nie je to az taky problem pre toho, komu nevadi striktna komunikacia.
- na poziciach pre cerstvych studentov platia rozumne peniaze
- na poziciach skusenejsich programatorov (3-5 rokov) platia uz relativne malo oproti konkurencii

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

IBM, Accenture:
- obrovske mnozstvo programatorov zrucnych, ktori maju pripravenu poriadnu "online kniznicu" kurzov, odbornych knih, a je im vyhradeny dostatocny cas na to, aby sa znich stali profesionalni prepisovaci a fixovaci kodu.
- dost programatorov cielavedomych, ktori si najdu svoju poziciu a ked su dostatocne vytrvali, tak sa im aj ujde v kariernom rebricku pozicia vysnivana. Sance su ale dost nizke.
- pre cerstvych absolventov zrucneho typu je to idealna volba za rozumne peniaze
- pre absolventov inteligentneho typu, je to len dobra skusenost medzinarodnou firmou. Bohuzial nie z pohladu programovania.
- skusenejsi programatori inteligentni sa ocitnu vacsinou v slepej ulicke obkoleseni jednoucelovymi profesionalmi. Tam im cesta po 2-5 rokoch konci a idu prec.

DATALAN:
- vacsinou sa tam nachadzaju programatori cielavedomi, a zvysok je vyplneny zrucnymi opicami.
- mzda je slusna pre novacikov a pre tych, co sa boja ocitnut sa vo svete konkurencie, alebo sa boja straty stabilnej mzdy

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

HP:
- podobne ako accenture, IBM ale je tu viac programatorov celavedomych a inteligentnych a lepsie platia.

Mensie firmy, ktore outsoucuju:
- o dost vyssi plat za skusenosti, a programator je odsuedny na maximalne susetredenie a dostatocny vykon.

Mensie slovenske firmy:
- zdieraju financne kde sa da, zriedkavo sa najde firma, ktora slusne plati. Vyvoj sofveru povazuje slovensky manazer za cistu vyrobu. A vobec neocakava inteligentne riesenia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak tymto si ma pobavil :) Vacsina zmien v novych verziach je v kerneli. Ano, aj gui sa mierne meni, ale to je bezvyznamna vec z pohladu ochrany na rozdiel zmien v kerneli. Taky Advanced memory scanner, Vulnerability shield alebo Exploit blocker zdaleka nie su len nejake nove nastavenia, ale vyrazne vylepsuju ochranu oi aj proti tzv. zero-day malwaru.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nedal by sa ten obrazok trosku zmensit a pridat kompresiu? este sa to da trocha citat...
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

ako alternativu navrhujem 100% transparentnost
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

100% transparentnost sa na Slovensku nevedie
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

crz.gov.sk <= xx%
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak si ani nevieš zväčšiť zobrazenie - ani to nemusíš čítať...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Vidiet, ze Slovensko je za opicami. Aj mladez od ktorej by mali vzchadzat inovativne pohlady je mimo. Cesko je v tomto na hony vzdialene, viac IT firiem, inkubatory, startupy atd. Uplne ina dimenzia. Nevadi, slovac si zasluzi len chujove istoty od zvazaka Hranola. Tak vam treba sedlaci.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

A čo DHL? :O Veď každý chce robiť v DHL.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Mna skor zaujalo ze na poslednom mieste v clenku je Orange a pred nim Martinus.sk
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Orange ma podla mna kazdy nie je v clenku, ale v zadku.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Tak chcem vidiet toho slovenskeho programatora, ktory chce pracovat vo viac ako 2 z tychto firiem... Z tohto prieskumu akurat krasne vidno ake velke "kulove" sucasny studenti vedia o realnych moznostiach uplatnenia.

Eset, Sygic ok.
Google? To aby sa prinajmensom prestahovali do Prahy, tu ma Google tusim iba marketing a vela stastia na prijimacom pohovore.
TB? Orange? Martinus.sk? To akoze chcu nasi programatori robit na prepazke?
Amazon, AT&T, Websupport - programator chce robit telefonicky support pre zahranicie, spravovat servery alebo zapajat kable? Technnik z FEI nie je programator!
Facebook, Apple, EA? Na slovensku tazko...
Samsung, Volkswagen? To akoze za pasom budu monitory a auta montovat?
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

+100
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Nehovorim ze priamo Orange, Volkswagen alebo dalsi zamestnavaju programatorov. Nepriamo sa vsak pre nich programovat da. Napriklad myslim ze Unicorn (aspon kedysi) pre Orange robil kopec zakaziek. A poznam ludi ktori programovali vyrobnu linku pre PSA, vyvijaju pre Martinus, ci pre TB alebo VUB. Takze nech sa paci :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pochopitelne, ale to uz pracujes pre inu firmu s inym prostredim a inym portfoliom, ktora nemusi dodavat len pre povedzme Orange. Robit v Orange a robit nieco pre Orange su 2 rozdielne veci, aspon z mojho pohladu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

jj Unicorn ešte stále robí kopu resp väčsinu projektov pre orange
Odpovedať Hodnotiť:
 

:D ty si pan
Odpovedať Hodnotiť:
 

unicornslovakia . sk ?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Samsung a VW maju urcite nejake IT oddelenie, asi pouzivaju SAP a zrejme budu mat aj nejaky MES. Priestor pre programatora tam asi bude, ale napriek tomu .... Samsung??? :-))
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

mozno ako clen "tizen" teamu ;)
kazdopadne nechapem, preco tam nie je spolocnost typu Redhat.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

V RedHate treba vediet programovat :-)))
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

No vyber tych firiem, lepsie povedane pravdepodobnej prace v nich vecsinou nieje ziadne terno ale zasa nemystifikujte.Orange,TB,websupport a dalsie riesia kopec svojich vlastnych logistickych,marketingovich a dalsich chujovin a na to potrebuju systemy a tie zase vyvoj a podporu.Staci ze si pr ale marketaci vymyslia kampan tak to treba, vecsinou do nejakeho dolepeneho, interneho systemu nahodit.Odhadujem ze vecsina pracovnych zakazok takychto spolocnosti je riesenie db a generovanie vystupu v ich vlastnom/kupenom frontende (web,desktop etc.). Cize morda. Rypanie sa v starom humusnom kode, generovanie roznych hack-query, kopec balastu a buchania si hlavy o stol ktory kreten navrhoval dany model. K naozaj zaujimavej praci v tychto velkych spolocnostiach (aspon na nase pomery) sa dostane minimum uchadzacov/zamestnancov.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Na to maju tieto firmy v drvivej vacsine externych dodavatelov, aby nemuseli nepretrzite platit vyplaty celemu oddeleniu. To plati aj o internych systemoch, ktore navyse nadnarodne spolocnosti preberaju od svojich matiek a tie maju jeden globalny IT department, ktory tieto veci riesi pre vsetky lokalne pobocky (opat ak to nie je outsourcovane).

Ale aj ked pripustime, ze by mali nejake male oddelenie o par spravcoch nejakych systemov, tak akoze vazne toto je top pre buducich programatorov? A vedia o tom vobec?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No ale to je prave ta tragedia alebo skor realita. To ze ta zamestnaju do velkej spolocnosti ako IT/programatora este neznamena ze aj realne nejaky system budes vyvyjat. Ako som spominal vecsinou to je generovanie query/reportov pre znudeny management vo firemnom systeme a lepenie dalsich modulov do systemu - ci uz SAP,Dynamics (zdravim ESET) a dalsie. Realne do tych systemov "nevidis" a programator znamena ze riesis vystupy pre ostatnych zamestnancov a ich problemy zo systemom. Ak je to nieco hlbsie co uz nedokazes vyriesit potom to reportujes von na outsource/implementatora. A samozrjeme niektore firmy maju este aj svoj vlastny sw ktory potrebuju udrziavat/lepit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlasim, o dovod viac, aby sa studenti a skoly zacali viac zaujimat o softverove domy (a firmicky), ktore taketo riesenia pre velke spolocnosti dodavaju, alebo sa pripravit aj na moznost, ze by si studenti zalozili vlastny startup. Lenze skoly to maju na haku, firmy sa nevedia alebo nechcu prezentovat a studenti bez skusenosti a usmernenia zhltnu pozitivne PR znamych znaciek bez akejkolvek znamky kritickeho myslenia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Problem na Slovnesku ale mam pocit ze uz aj na zapade je ze sa do hlavy tlacia vedomosti, co nie je v prncipe zle, ale nikto neuci studentov ako podnikat. A teraz nemyslim ze na nejakej hodine/seminari ukazu podvojne uctovnictvo, vyplnenie danove ho podobne voloviny (co sa priemerne inteligentny vysokoskolak dufam nauci aj z dokumentov z inetu) ale skor ako sa presadzovat, ako si robit PR, zhanat investorov do vlastneho startupu/projektu/firmy a podobne.
Na slovensku je to bohuzial stale tak ze ak je nejaka stredne velka firma "uspesna" (tj topi sa v peniazoch) tak je na 90% napojena na nejaky statny penzovod alebo lieta v nejakych spinavostiach, lenze to neni o normalnom ponikani ale o tom ze jozo pozna fera a fero misa na ministerstve....
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

nj, a všetci budeme "zamestnaný" v takích "1-mužovích firmičkách", vocásek & syn", alebo si založíme, každý študent,,-tka, alebo aj starší, maldý, starí, každí bude sám sebe firmou.. :o ://
..a není to málo, Antone Pavloviči.. ? ;)
to by ani nebolo ono, to by bol, -a aj je-, zas druhý extrém, oproti tím dost umelím, umelo nafúknutím (korporáciám a velkím medzinárodním firmám najma takím .."sračkovitejším, nic-moc-činnosti,obory,odvetvia podnikania - rozne marketingy, facebúky, internety, predaje, dílerstvá, prepradaje, helpdesky, telemarketingy, a pod.. :/(
nj.. a vidiš, ja by som aj taký 1 (možno aj 2) nápady, koncepty, idei, pre startup, projekt, výskum,/vývoj aj mal.. už mám cca 16 - 20 strán popísaních ktomu, ..ale nejaké weby a kodenie to neni..
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

No este si tych 16-20 stran prejdi, lebo podla toho, ako pises tu, to moze but dost velky bordel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kto na slovensku uz len potrebuje programatorov, ved kupime licecie, zaplatime dodavatelsku firmu z ciech rakuska ta nam spravi stranky vo flashi a sme hned IT velmoc.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Zabudol si dodat, ze vsetko nakupime za super ceny minimalne 5x predrazene najlepsie cez prostrednicku firmu napojenu na niekoho z vlady, ved chudaci socani musia z niecoho zit, aby mali na hodinky. A to, ze to zaplati kazdy z nas je detail.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Miklos je teda pekny socialny pripad. Do basy patri aj s volicmi krinalnikmi.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Podla urovne absolventov predpokladam, ze do Google chcu ist robit autocompletera :-))
www.youtube.com/watch?v=blB_X38YSxQ
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ja pracujem ako smetiar. jeto job snov, na to sa nechytá ani eset. každý deň kopec jedla, ešte aj domov donesiem, značkové oblečenie, trocha špinavé, ale zachovalé, kopec super vecí nájdem v kontajneroch. Je to práca snov
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

..tt, to je presne ten najsprávnejší prístup, tieš to tak beriem - bud *"žebrák, nebo král..*" !
bud sa idea,konceppt podarí, vyjde, alebo ..eh, však co, tích 2 - 3 - 5 € denne nejako vyčobrem, pozbieram flaške, šželeso, a však aj tak, tie zimy uš takmer ani nebývajú, nanajvýš pár dní mrzne triochu, cože to je..

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

a ne, datlovať volakde za 390 - 690 -al. hoc aj 1250 nejaké webshopy na lacné čínske šunty (hocijakého druhu a typu)(aj tak čím-dál-tím-víc predraženejšie), pre nejaké cz-sk, al. hoc aj internation. 1 mužovú firmičku typu "lacno-kupil-draho-predal, (alebo hoc aj medzinar.korporáciu) nepojdem, im tam robiť šaška, poskoka na nejakom helpdesku, alebo telemarketingu nejakích hrncov, diek, poistiek, búrz-akcií, mobilov, tarifov, a iních sračiek..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to ozaj radšej budem jako "zneuznaný spisovatel a vynálezca; - žebrák socialny"
..mno, ešte co by som si mal vziať hypošku na 30 - 55 rokov, na 33 - 39 m2 kamrlík na 11.poschodí v petrške, ne ? no to iste.. a nejaký spotrebák-úver na nejakú lacnú šuntovnú "pseudo-manažérsku" fábiu.. + ešte sa prípadne kvázi-oženiť, na nejaký pseudo-vzťah, s dobou trvanlovsti maximálne 3 - 5 -7 rokov, pričom po 100% istom rozvode by ma protistrana obrala aj o posledné gate aj byt..
..nn, tento prototyp "úspešného života" nechám s radoťou iním, povolanejším..
ok, mno, a ted si idem kuknut a objednat ešte neco napr. od, / s R.Feynmana :P ;) :p 8)
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Predsa PosAm ;-)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

nie kazdy absolvent IT smeru je programator ... a nie kazda pracovna pozicia v spominanych firmach je programatorska ...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

SK-NIC nikoho nelaka? :D
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

To bude ich webom je s 90-tych a to nelaka nikoho :o)
Odpovedať Hodnotiť:
 

to sa musis vediet narodit
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

SK-NIČ je predsa práca väčšiny osadníkov, je to job snov lebo máš nielen prachy bez práce, ale aj všetky služby zadarmo
Odpovedať Hodnotiť:
 

To vazne je takto vysnivana ? :o
Odpovedať Hodnotiť:
 

Urcite nie... to bude len dalsia aktivita TB PR oddelenia, kupili si tretie miesto v rebricku, rovnako ako si kupili titul najlepsi internet banking roka 2013 pre toho ich flashoveho zmrda... a Nadacia Tatrabanky je generalnym partnerom zdruzenia Manageria, ktore ten prieskum robilo...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak uz mi je jasne, preco znovu dvihli poplatky. Museli zaplatit tuto kampan.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi je vysnivana... ale ti ludia vobec netusia ako to konkretne na IT oddeleniach TB funguje. Kolega tam isiel a po mesiaci sa dobrovolne vratil (dokonca za mensi plat ako mal tu chvilu v TB). A to ich musel vyhlaskou presviedcat, ze ma k notebooku narok na monitor/klavesnicu (konkretne sa tam pise ze musis mat oddelenu klavesnicu od zobrazovacej jednotky, aby si si to vedel spravne nastavit z ergonimickeho hladiska).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako mnohi poukazali, je pravda ze studenti nemaju prehlad o pracovnom trhu. Poznaju akurat zvucne mena.
Ako dalsi poukazali, je pravda ze robit v IT firme nacucnutej na statnu spravu ako Datalan moze byt velmi dobry start.
A ja vam zo svojej skusenosti poviem, ze v skutocnosti zalezi hlavne na tom, ci mate dobry kolektiv a dobreho sefa. A to sa moze stat v malej neznamej firme aj v korporacii.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neviem, preco tu odsudzujete buducich absolventov. Sam som vyplnal ten dotaznik.
Okrem skoly pracujem (v programatorskej firme), robim open source (na githube) a veci pre neziskovku. Som zvedavy kolko z vas robi okrem zamestnania este nieco ine.

Vysledky su dost skreslene, na vyber v dotazniku bolo dost firiem len preto, ze su sponzorovatelmi Managerie.
Tu je ako ten dotaznik vyzeral: http://dopice.sk/8oV

Osobne som vyplnal aj ine firmy a ano, som ochotny sa prestahovat.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Myslim ze si to pekne vysvetlil. Takym ako ty drzim palce.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Presne tak, drzim palce! Viaceri diskuteri by si mali spomenut na svoje studentske casy a aku mali predstavu o skutocnej praci :] Pekny den
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ale jasne studentske casy boli fasa. Dnesna situacia s volnymi miestami je blba ale v IT to neni zasa az take zle. Mlady skonceny student plny elanu a este kade coho dalsieho, bez zaveskou ma iny pohlad. Dajte mu ten dotaznik ked bude mat 35-40, na krku hypoteku, manzelku, deti, starosti a hned bude vysledok iny a realistickejsi.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Osobne - ani mi nenapadlo, ze by im niekto podstrcil tento zoznam a po 20tich polozkach moznost ine. Tomu hovorim vyskum na slovensky sposob...

Vdaka za link a vysvetlenie tohto smutneho prieskumu, i ked stojim si za nazorom, ze vacsina buducich absolventov nema o realite ani ponatia. Neber tento nazor osobne, je to iba moje pozorovanie za par poslednych rokov a urcite sa nevztahuje na kazdeho jedneho absolventa.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ako spomenuli uz diskuteri vyssie. Ked som v rebricku nevidel Microsoft, Oracle, IBM a podobne "garazovky" a namiesto nich slovensku stranku, tak mi bolo jasne, ze toto bud vyplnali upli vypatlanci, ktori s programovanim nemaju nic spolocne, bol im podstrceny "spravny" zoznam a/alebo OTAZKA V TEJ ANKENE NESEDI S NADPISOM CLANKU.

myslim, ze spravne su vsetky tri moznosti...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Som zvedavy kolko toho budes mimo zamestnania robit, ked budes mat zenu a deti :)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Sak prave ze toho bude robit az az... dotycny pisal: "Som zvedavy kolko z vas robi okrem zamestnania este nieco ine."
Odpovedať Hodnotiť:
 

,,Sv.Františka-Saleziána, ci jako sa volá, si dávam do mojho zoznamu oblíbeních - je to moj vzor, nanho ešte nemám, ja robím len v sklade, špinavom, dokladám na ploche tie suché rožky, rakuske jogurty, polské salámy a maso, madarskú zeleninu, a zlacnené vietnamské a juhokorejské predražené šunty, v Lídli a de-bille .. :p
mám pochodené len 6, alebo 4 triedy osobitích ludovích škuol, a aj zvláštnu školu som navštevuval

..mno, a ted už idem konečne prepisat na čisto (a vložím vstup aj na Q.C.timeline-wikip.) 1 moj nápad, koncept (sústavy) kvantovích "sít", bo aj podla najnovšieho článku na scienceworld by na tom neco mohlo byť.. co sa stavím, teda že ne len mohlo, ale napokon na 100% to aj bude relevantné!
..nj, kdo sa bude smiať naposledy..
*..a pak si vás všechny..* :o :P ;D)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Daj už si tie tableti kokot!
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

..zežer si ich sama, jako minule !
celú pikslu si pochltala :o ;D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

*lyška

"vzdialenaaáá, vzdialená
je tvoja láska,
už ma nikdy nepoláska,
..vzdialená... "
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Websupport vas popri studiu za 3.00€ rad zamestna.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Som FIITkar. Minuly rok aj tento som bol na managerii. S IT nema nic spolocne zameriavaju sa na manazerov. Dokonca na workshopi zobrali viac matfyzakov, manazerov. Pomerov fiitkarov tam bol 1/10. Takze asi tak. A medzi jej clenmy su martinus.sk tak preto to tam je.

Kebyze nemame novu budovu tak nas ani nenavstivia.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Poprosim redakciu dsl.sk nech vytvori anketu. Ta bude mat vacsiu relevantnost.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hmm ziadna rakuska firma, oracle, .. ?

Robil som pre orange, potom pre druhu nemenovanu slovensku firmu.Bol som na pohovore viac ako 10 spolocnostiach, medzi nimy bol aj websupport. Vysledok sklamanie ...

Prva rakuska spolocnost co mi napisala, mi ponukala 3x vacsi plat :) samozrejme ma motivovali aj ine veci.



Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Vo Websupport-e ti kolko ponukli? 3€/hodina? :))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak vela? u nich tak 1.5 eur hodina, plus benefit ze mozes pracovat v takej "skvelej" firme :)

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A pri tvojom odchode do inej firmy si popri referenciách môžeš vytlačiť 2x A4 CV-čko na firemnej tlačiarni
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Samsung"?? Kto kedy povedal ,,Chcel by som raz pracovat v Samsungu." ? :D:D

Ne vazne, to uz aj ten Martinus je realnejsi.

Ale cudujem sa ze Facebook je tak nizko.

..naposledy, ludia. Sen pracovat v Samsungu. Kde? Ako?! V Poluse v predajni ponukat televizory? Ci dnes je kazdeho sen programovat TouchWiz? Fakt to je taka picovina az to boli. Priamo na srdci.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ja v NSA
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Hmm robim v AT&T 4.5 roka za tuto dobu som si dokazal (vlastnou snahou ucenim a povysenim) zvysit vyplatu o 700 eur. ako necitim sa tu jak otrok ani nahodou a casu mam tiez dost. takze pohodicka.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár