neprihlásený Streda, 15. mája 2024, dnes má meniny Žofia
Android od Nokie bude mať 512 MB RAM a 4" displej

Značky: NokiasmartfónyAndroid

DSL.sk, 28.1.2014


Smartfón od spoločnosti Nokia s operačným systémom Android by mohol byť uvedený pod označením Nokia X a v súlade so skoršími informáciami má byť smartfónom nižšej triedy.

Vyplýva to z informácií, ktoré dnes zverejnil zdroj únikov kvalitných informácií o produktoch viacerých výrobcov mobilov používajúci Twitter účet @evleaks.

Smartfón má byť totiž postavený na dvojjadrovom 1 GHz bližšie nešpecifikovanom procesore Snapdragon, 512 MB RAM a 4 GB internej flash s možnosťou rozšírenia pomocou microSD.

Displej má mať uhlopriečku 4" a rozlíšenie 800 x 480, k dispozícii bude 5-megapixelový fotoaparát. Batéria má kapacitu 1500 mAh, telefón bude k dispozícii aj s dvomi SIM a v šiestich farebných prevedeniach.

Informácie @evleaks zároveň naznačujú, že pre platformu bude mať Nokia k dispozícii obchod Nokia Store.

Informáciu o vývoji Android smartfónu Nokiou priniesli ešte v septembri noviny The New York Times, podľa novín mal byť projekt skôr experimentom. V decembri ale informáciu potvrdili zdroje amerických médií, podľa ktorých Nokia napriek prebiehajúcej akvizícii jej divízie výroby mobilných zariadení Microsoftom pokračuje vo vývoji tohto smartfónu označeného kódovým označením Normandy a reálne ho plánuje uviesť na trh.

Zväčšiť
Údajné screenshoty upraveného Androidu na smartfóne Nokie, kliknite pre zväčšenie (obrázok: @evleaks)



Podľa screenshotov od @evleaks z polovice januára Nokia na smartfóne používa výrazne upravený Android, ktorého domovská obrazovka pripomína domovskú obrazovku Windows Phone.


Údajná fotografia Nokia Normandy (foto: @ViziLeaks)



Aký definitívny osud čaká projekt Android smartfónu od Nokie po dokončení akvizície Microsoftom respektíve či prípadne bolo zachovanie projektu Normandy súčasťou podmienok akvizície zatiaľ nie je známe, Microsoft pre snahu presadiť svoj operačný systém Windows Phone zrejme nemá ale žiadny záujem uviesť takýto smartfón.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Na vesmírnom Boeingu objavený ďalší problém, štart sa opäť posunul
Android smartfóny aj iPhony začali podporovať upozorňovanie na nechcené sledovanie
Ďalší superpočítač má exaflopový výkon, superpočítače s Nvidia CPU sú najefektívnejšie
Windows prestane podporovať 1024-bitové RSA certifikáty
Hokej opäť vytvoril rýchlostný rekord slovenského Internetu
Tesco výrazne rozširuje dostupnosť predaja potravín cez Internet
Vydaný Linux 6.9
O mesiac skončí podpora predposlednej verzie Windows 10, aktualizuje sa na poslednú
ARM procesory pre PC uvedie podľa Arm viacero výrobcov
Zem zasiahli najsilnejšie geomagnetické búrky za 20 rokov, postihli aj GPS a Starlink


Diskusia:
                               
 

512MB RAM bude asi dosť obmedzujúci faktor, ale ktovie, ak tam bude verzia 4.4, možno to bude použiteľné. Launcher sa v Androide dá zmeniť, tam by som problém nevidel. Osobne by som nechcel nič, čo pripomína WP a M$.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

512MB to nakomplet pochova... bude to pomale a lagujuce, skoda.

Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

iphone 4S ma 512 MB ram, a iOS ide uzasne bez lagov. na Android je to veru malo... {posmech} :)
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

"iOS ide uzasne bez lagov"
hovoris o iOS 7?
{posmech} :)
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

áno aj iOS7 funguje bezproblémovo.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

to je zaujimave, lebo vsetci z mojho okolia, ktori maju iP + iOS 7 sa ma dokola vypytuju, ci sa to neda dat naspat na 6, lebo im to laguje a nelubi sa im to ;)
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Aha, a apple je vinný za to, že tvoje okolie má iné grafické "cítenie". Mňa osobne tiež na začiatku zaskočil, ale postupom času, som v napatí čakal kedy ho už pustia. To že im laguje, tak na to by som sa rád pozrel. 4ka má miestami problémy a niečo jej dlhšie trvá ale je to zvládnuteľné. Treba si uvedomiť, že hovoríme o telefónoch 3 - 4 generácie po zadu. Rád by som videl, ako by podobne staré android zariadenie s 512MB RAM a daným rozlíšením zvládalo najnovší OS.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

moje okolie ma ine graficke citenie? pokial viem, tak sa na to stazovali ludia po celom svete a je ich viac ako tych, ktorym to vyhovuje. a to uz nehovorim o uzasnom gui fotaku, kde fotis aj to, co nevidis, takze nejaka rozumna kompozicia fotky je utopia. ale chapem, aj tak vacsina fotiek z iP su duckface pred zrkadlom, takze tam to staci (i ked potom nechapem, naco do fotaku dali za posledne generacie tolko inovacii).
co sa tyka lagu, tak ked iP5s s iOS7 je na tom s plynulostou rovnako ako iP4 s iOS6 (s xkrat slabsim hw), tak tu asi nieco v poriadku nie je, hlavne ked iOS7 ziadne revolucne zmeny nepriniesol.
a co sa tyka android, tak prave najnovsi 4.4 priniesol lepsiu spravu pamate, takze ho zvladaju plynulejsie prave aj slabsie zariadenia ;)
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Mam iP 4 s iOS 7 a nemam s nim najmensi problem.
Vsetko ide svizne.

Android je kravina na entú.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Kúrňa, však to je telefón!!! Čo by ste tam chceli mať?
100GB RAM a 5 i970 procesorov???
Sa zobuďte!
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

a preco nie ? to co sa dialo predtym s pocitacmi sa deje s telefonmi ... deal with it
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ako kolik pod dvere dobre...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Že "iné grafické cítenie" :-D Ďakujem, dobre som sa vďaka tebe zasmial, normálne mám krajší večer :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano ios 7, skvely OS
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

aj ms-dos je lepsi OS ako handrojd
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Len dement sa môže takto vyjadrovať, fakt si hodil perfektné argumenty.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

ako argument by som uviedol vysoke hw naroky (neviem ci to plati aj pre 4.4, neskusal som). Ked mobilnemu OS nestaci 512MB RAM, nieco je seriozne zle. Lumie s takym mnozstvom RAM bezia paradne plynulo, bez nejakych oneskorenych reakcii.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A android (sam o sebe) funguje bez spozdenych reakcii, problem je v tom, co sa porovnava.
1) Ak ti vyrobca napise, ze tam je 512MB ram, realne je to okolo 370-390 vyuzitelnej RAM.
2) Holy system sa sprava uplne inak, ako system, v ktorom mas nainstalovanych 50 aplikacii, z ktorych 10 bezi na pozadi a zozeru 10-30MB z RAM. Takyto system sa stava nepouzitelny a je to utrpenie aj pre telefon aj pre uzivatela.
Cize ak predpokladas, ze si kupi niekto smartfon na telefonovanie a SMS, naozaj mu moze postacovat 512MB RAM. Ovsem, pokial fon zacnes aj prakticky pouzivat na co je urceny, rychlo zakapes (a to plati nielen v mobilej sfere, urcite to poznas z cias windowsu :)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

+1 Velmi dobre si to vystihol.

Vsetci si tu porovnavaju velkost, ale nikoho nezaujima, ze je kazdy operacny system zavisly od toho, kolko procesov a aplikacii bezi na pozadi a ake narocne (resp. neefektivne) operacie vykonavaju v porovnani s rychlostou CPU.

Porovnatelna situacia nastala pocas vydavania Windows XP. Studenti si zacali medzi sebou odporucat XP, ktore sice dlhsie startovalo na 300-450 MHz Celerone2 alebo P3, no bolo rozhodne sviznejsie pre hry a aplikacie so 128 MB RAM. Skuste teraz rozbehat XP SP3 s 900MHz procesorom a dajme tomu 256 RAM? A kolko notebookov mali este predinstalovane firemne balasty na pozadi.

Proste cim viac zapratany OS (vyrobcom/uzivatelom), tym hlupejsie na porovnavanie s druhymi uzivatelmi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ano, porovnavat 300 eurove mid/low end androidy z roku 2011 s drahym iphonom 4s.
porovnavajme porovnatelne.
iphone 4s, samsung s2 a galaxy nexus. nemyslim si ze hociktory z tychto 3 mobilov bol zalagovany. cenovo boli na tej istej urovni.

dnes je situacia ina. za 150 euro sa da kupit motorola moto g, ktory je niekde na urovni iphone 5 a stoji 3x menej ako iphone 5.
nexus5 vs iphone 5s 200 euro rozdiel
samsung s4 vs iphone 5s 170 euro rozdiel.
a myslis ze moto g, nexus5 alebo samsung s4 su zalagovane? nemyslim..
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Ja som kedysi kupoval Galaxy Nexus za 350 EUR (z Play Storu). Nemyslim, ze 4S niekedy dotiahlo na takuto cenu. Uz vtedy boli velke rozdiely medzi cenou Androidov a iPhonov.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

kitkat ma minimalne poziadavky 512MB ;) a je to celkom svizne, bohuzial nepamatam si kolko ram som mal zozrate na starsom 4.2 androide.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Klasicky činsky smartfon z honkongu. Stači 512 RAM
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

k dokonalosti mi tam chyba uz iba windows logo
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Uz sa niekde spominalo, ze cielom tohto telefonu je "predavat" sluzby MS; preto ten upraveny Android. Konecnym cielom je, aby si clovek to skusil v tomto "sandboxe", a potom sa potencialne stal pouzivatelom WinPho.

Preto "Normandy" - propagacia WinPho a produktov MS pomocou Android
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Trochu smelé plány s 512MB Ram a 1GHz Dual Core. Osobne považujem Android za segmentovaný bordel, ktorý je neviem či tak náročný na systémové prostriedky, alebo je problém naň odladiť rôzne zariadenia.

Ak sa to Nokii podarí, tak tým preukážu neschopnosť iných výrobcov, alebo schopnosť presviedčať, že každý rok treba kvôli plynulosti OS kupovať nový model smartfónu -> robia to zámerne.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Android je "bordel" ale zavisi na "distru" ak to tak mozem nazvat. Ked si kupis samsung s androidom, tak to je totalny bordel, ply sraciek ktore nik nevyuzije, len same aplikacie na prihlasenie sa na nejaky server, co brzdia cely system, hrozne....napr LG, to je len porovnanie alebo HTC nieje tak zasrane aplikaciami a bordelom, preto treba najpr vidiet a skusit ci nebude postacujuca 512 RAM....
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

presne tak. Ked su tam hovadiny tak to aj tak ide. Videl som už aj s 256RAM a išlo to v pohode, všetko základne to zvladalo uplne rýchlo.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

A ked pustis nejaku hru tak 200MB je fuc ako nic.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ked som do fabie nalozil 10 cementov, tak som tahal zadok po ceste, nemalo to ziadne zrychlenie a zle to brzdilo. Ale zas fabia nieje primarne urcena na nosenie cementu.. ze?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

s tym samsungom si uplne vedla... ziadny taky problem s nim nemam... slape svizne a nelaguje.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Ale on nehovori o Note 3 ci S4, ale o Galaxy Ace, Young, Fame,...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ace 2, 768MB RAM (teda viac) a po troch dnoch od spustenia lagy ako prasa. 4.1.2 Jelly Bean.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

a ty mas samsung s 512MB RAM ??? ak nie, tak si to vobec nepochopil ..... samsung aby v pohode fungoval, uz potrebuje 2-4 core a RAM 2 GB
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Vidím problém, je tam tona aplikácii, ktoré sa nedajú odstrániť a sú na nič, 16GB samsung má od výroby tak zas_atú pamäť že má k dispozícii 8GB a neargumentujte micro-SD kartami, ja sa bavím o "výbave" OS od výroby
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

preco pleties RAM a pamet na ukladanie aplikacii vnutornu alebo SDkarty ????
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Ale tie apps ti nejdu pokial ich nezapnes.

Android je picovina jak voda v kosi.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ma tam byt KitKat, cize s 512 MB RAM by to nemalo mat problem. Otazkou vsak ostava kolko zaberie to WP-like prostredie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

512RAM je na androide sebevrazda. priatelka ma HTC ONE V. v povodom ROMe sa jej zatvarali vsetky aplikacie, dokonca aj plocha(launcher).
skusal som jej dat sense lite ROM a dokonca aj najnovsi 4.2.2 lite AOSP. s nim ma aspon 100MB RAM volnych na aplikacie. pomaha aj supercharge script ktory prerozdeli cache a greenify s xposed modulom. ale ajtak je to malo. Nokia takto vyladeny a nenarocny ROM v zivote nepouzije, kedze budu mat tiez svoju nadstavbu.

na mojom mobile som mal 4.4 original a musim povedat ze ani ART namiesto DALVIKu s RAMkou zatial nepomaha(stock ROM ART som mal volnych 200-300MB RAM z 1GB). mozno o 3-4 roky. ale teraz by som uz urcite telefon s 512 RAM nekupoval. hlavne ak sa nejedna o mobil s uplne zakladnou verziou OS.
1GB je minimum, 2GB je optimum a 3GB by som chcel.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Ze ty netusis, ako funguje memory management v Linuxe (teda nielen v Androide)?

Hint: "free memory" bude vzdy mizerne nizke cislo. Pozeraj aj dalsie cisla, ako buffers, cached, mapped, atd.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ano viem ako (zle) funguje memory management na androide.
systemove OOM priority su uplne zbytocne. mozem mat volnych 200MB RAM(na starom mobile desireS - AOSP ROM) a ajtak mi zatvori web browser ked dvihnem hovor a vsetky stranky musim nacitat znova. zatvori mi web browser ked ho minimalizujem aj napriek tomu ze v nom prebieha aktivny download.
jedine co sa nezatvori len tak su OOM 2 az 7, co su systemove apps a widgets. lenze ak mas 512RAM mobil od HTC(so sense ROMom) tak sa ti zatvaraju aplikacie az po OOM 3-5. cize vcetne widgetov, launcheru, len aby sa zabezpecil chod systemovych procesov.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pri custom ROM-kach zalezi na tom ako su vyladene a aky kernel pouzivaju, o spravu pamate sa stara kernel. Okrem toho sa nastavit CPU governor, I/O scheduler a da sa upravit aj sprava pamati ( napr. http://goo.gl/6h7W5x )
Cize 2 AOSP ROM-ky sa mozu spravat rozdielne
Odpovedať Hodnotiť:
 

preco chcem 2-3 GB RAM? preto aby som si mohol v xposed module naklikat aplikacie ktore chcem aby bezali STALE a NIKDY sa nezatvorili. ano miniem baterku o 10-20minut skor ako keby som si tie aplikacie zatvaral. ale je to 100x lepsi user experience ked sa mi browse, whatsapp a dalsie NIKDY nemusi refreshovat. ked su navzdy nacitane v RAMke.
to neznamena ze telefon nebude spat. telefon sa dava do deep sleep fazy, lebo z toho ho prebudzaju wakelocky ale to je ina tema. cize ma tu prosim nepoucujte o android memory managemente...
v tomto uznavam ze iphone s 1GB RAM ma ovela lepsi memory management ako android 1GB RAM (default stock ROM bez modifikacii).
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

hej nativny kod je nativny kod, aj preto sa IOSku celkom dari. Ostatne podobne tendencie ma aj MS s WP tlacenim c++ na vyvoj. Zatial je to taky manazovany maglajz ale je pravdepodobne ze casom komplet upustia z .net runtimeu a budu komplet nativny. Ostatne podobne naznaky su aj u Googlu a Androidu. Prvy krok bol ART ale myslim vidiet ze ani to uplne nepomaha a nedivil by som sa keby to bolo len postupne premostenie a prechod na nieco nativne. Toto dava obrovsku vyhodu Applu - nemusi pouzivat tak vykonne a drahe CPU, staci mu menej pameti, hw ma mensiu spotrebu - moze si dovolit pri rovnakej vydrzi slabsiu baterku a tym padom aj lahsi telefon, atd. Ani by som sa nedivil keby uz sami vyrobcovia Googlu nepilili usi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Suhlasim, ART je urcite krok spravnym smerom, Android vie pouzivat nativny kod uz dlhsiu dobu (mozno od zaciatku).
JNI pouzivaju napr. hry alebo benchmarky, napr. v AnTuTu mam horsi vysledok s ART-om ako s Dalvik-om, beriem argument, ze ART v 4.4 je len v experimentalnej verzii, po vyladeni to ART dorovna, mozno da o cosi lepsi vysledok, ale vyrazny rozdiel tam nebude (lebo benchmarky pouzivaju vela nativneho kodu).

Ak si das zotriedit smartfony podla ceny, tak navrchu mas vacsinou Apple a potom zvysok. Ajfonu cenou konkuruje snad len Note 3 od Samsungu. A Apple pouziva vykonne CPU, A7 v case uvedenia nemal konkurenciu a aj dnes ju hlada len velmi tazko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

System v mobile nema k dispozicii vsetku fyzicku RAM, o ktorej vyrobca tvrdi, ze je v mobile. Ked je tam 512 MB, tak system ma okolo 380, zvysok si berie baseband procesor a videoram (pri 800x480 framebufferi, pri vyssich rozliseniach viac). Pozri dmesg.

Takze ked si zdvihol hovor a vyhodil ti z RAM browser, tak zrejme naozaj nemal ziadnu volnu pamat. Kedy si sa pozeral? Po hovore? Browsery zaberaju hovadsky vela pamate, takze to mohla byt pamat uvolnena vyhodenim browsera. Ktory svojou spotrebou je vzdy primarny kandidat.

Aky browser pouzivas? Pokial tahal nieco v aktivite a nie v servise, tak je to dobre d*bnuty browser (AOSP stock browser, Chrome aj Firefox tahaju v samostatnom servise a ked je aktivita browseru zabita, tahanie ide dalej).



Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na iPhone ekvivalent ako Xposed ani nemas, pretoze ti nedovoli take nieco robit. On ti jednoducho aplikaciu vyhodi von a nebavi sa s tebou, ci ju chces mat pripinovanu alebo nie. Ked ti bezi iba radio+dialer+home+servis pre dokoncenie zaregistrovanych background taskov (preco je ich asi obmedzeny pocet?), tak sa ti jednoduchsie "manazuje pamat", lebo ten jeden proces na popredi ju ma celu pre seba a ked pouzivatel stlaci home, tak je cely zruseny (zjednodusene). Rovnako aj tam ti po hovore alebo po prehodeni tabu browser zacne nacitat vsetky stranky odznova. iOS vobec nema ekvivalent servisov a widgetov, takze neviem preco sa stazujes, ked su na androide eviktovane.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na iPhone je pre developerov jednouchsie to, ze aplikacia si bezi sama pre seba, nemusi brat ohlad na svoje prostredie. Nemusi byt rozdelena na aktivity a servisy, nemusi komunikovat s widgetami, nemusi komunikovat s inymi aplikaciami ako content provider alebo cez intenty. Na Androide si musis sakra dobre rozmysliet, ako navrhnes aplikaciu a ked tvoja jedina skusenost je Photoshop a PHP, tak to jednoducho nedas. Na iOS ano, ale tak to potom aj vyzera.

Cenou za jednoduchost je, ze aplikacie nevedia komunikovat medzi sebou. Kazda jedna z nich musi integrovat Facebook SDK, Twitter SDK, Dropbox SDK... Ostatni maju smolu. Box/Skydrive/G+? Pouzivat inu aplikaciu (browser, dialer, kontakty, kalendar, mapy, galeria, videoplayer), ako je stock? Smola. Jednoducho tam sa s tym nepocita.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

testoval som na HTC desire S.
najlepsie vysledky som dosiahol na AOSP ROMe.
teraz mam napr 147MB RAM used a 409 MB free(podla settings). z user aplikacii bezi v podstate iba swiftkey.
opera mobile(teraz opera mobile classic) s 3 tabmi(giantbomb, dsl, google) zabera ~100MB.
pri tejto logike by musel dialer zobrat 300MB RAM pri nejakom extreme, cize pochybujem.

problem android RAM manageru je v tom ze aj s vela RAM su jeho pravidla prilis prisne. ano, zanedbatelne uspornejsie na baterku. ale ked som to iste testoval side-by-side s iphone 4s tak jeho memory management bol ovela lepsi(to sa tu uz popisalo) - z pohladu user experience.

teraz bezim na motorola (moto) g, CM11(BAM) 4.4.2 a z 1GB mam free asi 500MB. browser, whatsapp a hangout som si zapol aby mi to nezatvaralo. aj keby mi to malo brat 300-400MB RAM, stale lepsie ako to refreshovat a cakat vzdy ked chcem niekomu odpisat. radsej budem mat 100MB RAM free a vsetko naloadovane ako 500MB free a vsetko zatvorene.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hint - vsetky aplikacie v Androide su napisane v Jave (aj aplikacie ktore pouzivaju NDK a nativny kod maju Javovsku cast koli spustaniu a par dalsim veciam). Takze bavit sa priamo o memory managemente Linuxu je trocha od veci kedze primarne pre Android aplikacie sa o to stara Dalvik a jeho garbage collector.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mame tu nejake myty...

Dalvik dava Androidu vyhodu - nie je zavisly na ISA CPU. Dnes beha na ARMoch, Inteloch, MIPSoch. Ked pridu 64-bitove ARMy, tak si to developeri (s vynimkou NDK, kde pridaju dalsi target) a pouzivatelia ani nevsimnu, pretoze vsetky ich aplikacie budu fungovat tak, ako doteraz a aj tak budu nativne 64-bit. Apple musel teraz uviest 64-bit CPU, aby donutil developerov buildovat aj 64-bit aplikacie.

ART je stale manazovany runtime, plne kompatibilny s dalvikom, akurat nie je JIT, ale AOT. To je cely rozdiel.

Pri nativnych aplikaciach pokial niekto nechce pouzivat JNI, tak nemusi, pretoze moze pouzit nativnu aktivitu, ktoru tu mame uz od cias Gingerbread.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Ach jo, mame tu nejake myty. Aka nezavislost na CPU ? Jednak je potrebne aby samotny dalvik rozumne fungoval na CPU, ostatne o tom sa presvedcil intel ked par rokov do zadu vydal prvy atom pre telefony a Android aplikacie mali docela problem (a nie len nativne). Dalej MIPS je nezaujimavy, ano niektore aplikacie su skopmilovane aj pre MIPS ale vecsinou to budu historicke kusy sw ktore sa dnes co sa tyka narokov budu dat spustit aj na chladnicke. Dnes sa ziadna narocnejsia aplikacia bez NDK nerozbehne. Je fakt ze mozem v jednom APKcku distribuovat aj armv7 aj x86 binarky ale nie vzdy sa to koli velkosti hodi len nakoniec to developer musi prekomplilovat pre obe platformy a tak isto aj zoptimalizovat. Kde je potom ta nezavyslost ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ART androidu nepomoze nejak vyrazne. Vyzera to ze je nieco zhnite kompletne v navrhu samotneho androidu. Uz len otazne je preco je Dalvik registrovo orientovany ked Java je zasobnikove vm nehovoriac o vykonnostnych porovnaniach este par rokov dozadu od Sunu s Java vm pre mobilne/embed zariadenia
Odpovedať Hodnotiť:
 

CPU v iPhonoch/iPadoch je brutalne vykonny, A7 je ekvivalent S800. Mensia spotreba je tam kvoli kompromisom - ziadne tasky na pozadi (a tym padom ani ziadne otvorene spojenia na pozadi pre sync a teda ani ziadne radio!), mensi displej.

Ked sa bavime o manazovani pamate v systeme, bavime sa o VM, co ma na starosti jadro, nie o alokacii pamate v ramci procesu. Dalvik manazuje pamat iba v ramci procesu, aj to iba do velkosti getMemoryClass(); alokuje ju ako kazdy iny cez malloc(). Pokial chces obist jeho limit, naalokujes si pamat v nativnom kode (blby napad, nerob to, radsej sa pozri, kde si minul pamat doteraz). Aplikacia pod dalvikom si moze dovolit alokovat pomerne malo pamate - na 512 MB tak 24-32 MB/app, na mobiloch s 2 GB RAM 96 MB/app. Browser, pretoze je nativny (webkit, gecko), tento limit nema a moze si naalokovat stovky megabajtov.


Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a to je odkial ze je brutalne vykonny ? Niesu ani uplne jasne takty ani vnutorna architektura. Jednie mozne porovnanie medzi IOS zariadeniami a Android zariadeniami je len pomoci sw benchmarkov, lenze tam sa netestuje len hw ale aj prave to ake su kvalitne ovladace a odladeny os. A to je prave to, IOS umoznuje aplikaciam davat slusny vykon aj vdaka tomu ze tam nebezi az tak vela bordelu na pozadi a aplikacie su nativne, kdezto na androide to vyrobcovia dohanaju prave vykonnejsim hw. Lenze ludi to uz tiez stve, ze maju 4 a viac jadrove CPU, GB pamete a furt to neni idealne kdezto v druhom tabore si Apple vystaci s 1GB ram a 2-4 jadrovym cpu s pomali polovicnymi taktami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nakoniec, vyrobcovia Googlu nepilia usi, len sa pretekaju, kto natlaci co najnarocnejsiu nadstavbu na co najslabsi hw (porovnaj Nexus One a HTC Desire. Alebo z novsich telefonov GPe edicie voci OEM). Skor Google buzeruje vyrobcov, ci to myslia vazne, ale aj tak im vyjde v ustrety, napr. Low Memory Mode v KitKat.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja mam One V ako sluzobny telefon.
Mam na nom vsetky Gmail ucty, firemny exchange, kopec softov a Waze.
Uznavam, Waze z casu na cas zamrzne a spadne - ale to je problem mojej "skvelej" microSD karty.
nestalo sa mi, ze by mi aplikacie zhadzovalo, toboz nie launcher.
Doporucujem reset na default a nainstalovat veci odznova - mozem v klude poslat video, ako to fici, nech je dokaz, ze to naozaj ide.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No vidis, kamos ma zas jakusi starsiu xperiu, resetol do defaultov a mail klient pada skoro neustale, ten integrovany.
Odpovedať Hodnotiť:
 

bol dokonca aj 2x na reklamacii z toho raz vymenili komplet cele vnutro. ostal iba obal a displej. cize prosim nepis take hovadiny ako reset telefonu.
telefon ma vela problemov, staci kuknut google.
goo.gl/JgAMgI
najvacsi je s dialerom, ked mas vela kontaktov tak nevies telefonovat(v tomto pripade je to 450-500 kontaktov). proste sa nacitava dialer, niekedy nabehne po 10-15 minutach a niekedy nikdy. neda sa ani volat priamo na cislo lebo klavesy nefunguju. skusal som aj custom dialeri a SMS proramy ale vysledky boli zle a horsie.
HTC ONE V je mobil mojej priatelky a ona pouziva facebook a facebook messenger a swiftkey. nehovor mi ze so zapnutymi aplikaciami mas vela volnej RAMky. s tym telefonom som si uzil svoje a poznam ho dokonale.

s osekanym a naboostovanym AOSP je aj 512MB RAM HTC ONE V pouzitelny. ale to bola moja pointa. hociaky android s 512MB RAM s nadstavbou je uplna sebevrazda hodna na psychiatriu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nokiu ako taku mam rad, robi podla mna dobre telefony, ale SW to vzdy posere. Pamatam ked boli klasicke telefony a k tomu Nokia Suite a islo vsetko. Potom prislo OviSutie, potom tusim NokiaOvi a teraz sa mi zda zase Nokia Suite. Medzitym nejake Zune a teraz ani neviem co to je... Takisto milion obchodov-Nokia, Ovi, Microsoft, Xbox a ich rozne kombinacie. Teraz do toho treba zase nasrat android a ozivovat Nokia Store. Kedy uz konecne bubu podporovat len jeden system, jednu aplikaciu na spravu a jeden eshop. Tajne som dufal ze ked ich kupi Microsft, tak urobi poriadok a vsetko sa zjednodusi...
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Microsoft,poriadok,zjednodusi ??? :-D Vtip dna :-D
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Waaa.. To musim mat! Handroshit na 512MB bude mega total brutal masochisticky zazitok.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Zalez pičiak
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Táto diskusia a príspevky v nej naozaj nemajú chybu.
:-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nokia - topgrc design...

sry za trolenie :-)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Vsak ta 512MB RAM-ka bude stat v tom telefone 10$ to uz tam nemohli dat za 20$ 1GB aby to slo normalne? A to som este cenu tej pamate prestrelil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Taujimlo by ma, kde beriete tu istotu, ze to nieje fake informacia. Podla mna to bude kadeco, len nie droid. Bol by nezmysel tlacit dalsiu platformu, ked ms na jesen avizoval zjwdnocovanie vlastnych platform. Nehovoriac o dotaciach pre tamtung a spol.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár